V svoji CX-30 z motorjem X ne izklapljam funkcije ugašanja motorja med ustavljanjem. Domnevam, da je tehnologija že toliko napredovala, da to ne škoduje avtu. Sicer pa opažam, da se sploh zdaj, ko so višje temperature, motor ne ugasne vedno med ustavljanjem. Verjetno je odvisno od več pogojev, kdaj se motor ugasne. Tako kot @ignacij pa vedno izklopim zvočno opozarjanje v avtu, takoj ko se usedem vanj ali ob prvem piskanju 😁
Dvodnevna tura v Italijo in nazaj je bila res varčna! 🤗 Res pa je, da po tisti ravnini tam avto skoraj ne pije.... 😁
Drugi avto na isti poti MG 1.6 bencinc je pil 7.8 l/100....🫣
Vidim, da imaš trenutno skupno porabo enako, kot kaže meni: 5,4 l/100 km. Vendar pri izračunu na podlagi natočenega goriva in prevoženih kilometrov je moja trenutna skupna poraba 5,9 l/100 km. Spremljam porabo od nakupa vozila pa je pri ročnem izračunu vedno višja. A je možno, da je takšna razlika med računalnikom in ročnim izračunom?
Jaz sem jo vzel z novim avtom. Konektor za elektriko se zasuka pod odbijač, ko ni v uporabi. Tudi uporabljam za prevoz koles. Po montaži jo je potrebno vpisati v homologacijo.
Tudi jaz sem jo nabavil ob nakupu novega avta, nekaj čez 800 eur z montažo so računali pri Avtotehni Vis v Ljubljani. Po montaži sem jo moral vpisati v homologacijski karton na lastne stroške. Uporabljam jo za prevoz koles, tako jo takrat namestim, sicer pa jo imam v prtljažniku. Dobra zadeva.
Pri prvem priključevanju kabla za luči od nosilca koles sem imel težave, ker vtikač nikakor ni v vtičnico. Sem se že spraševal, če je na nosilcu sploh pravi vtikač ali pa da je vtičnica napačna ... Ker nisem upal nič na silo narediti, sem avto peljal prodajalcu, da pogleda pa tudi njemu ni uspelo, tako sem ga potem peljal na servis. So pogledali in ugotovili, da je vse v redu. Ker so bili priključki povsem novi, je bilo treba vtikač v vtičnici malo bolj na silo zavrtet za 90 stopinj, da se je ustrezno zataknil 😁
Zadaj ne vem, nisem opazil razlike, spredaj pa ne moreš spregledati 😆, tako da sem že naročil žarnice da čimprej uredim, predem me izločijo iz prometa zaradi neprimerne osvetlitve.
Na moji homuri sta spredaj tudi halogenski žarnici za dnevno luč. A si ju že zamenjal, je težko? Sem malo gledal pa se mi zdi, da je kar malo težko doseči ... Kako zgledata novi žarnici, vse v redu deluje? Razmišljam, da bi ju tudi nabavil ...
Če npr. peljete vozilo v avtopralnico z avtomatsko stezo, je treba motor ugasniti, prestavno ročico prestaviti v prosti tek (N) ter odtegniti ročno zavoro. Pri mazdah z električno ročno zavoro, se ta samodejno vklopi, ko ugasnemo motor. Kako jo torej izklopiti?
Preden izklopimo motor, z nogo pritisnemo na nožno zavoro, tipko za vklop/izklop električne ročne zavore pritisnemo navzdol in jo v tem položaju držimo ter nato izklopimo motor s pritiskom na gumb za vklop/izklop motorja. Rumeno-oranžna lučka na tipki za električno ročno zavoro začne hitro utripati. Opisan postopek deluje tudi, če je sistem za zagon vozila vključen, a motor ne teče (v ugasnjenem vozilu dvakrat zaporedoma pritisnemo na gumb za zagon, ne da bi pritisnili na sklopko). Ročna zavora je odtegnjena in ostane odtegnjena do naslednjega vklopa motorja, nastavitev ročne zavore pa se povrne v prejšnje stanje.
Podroben prikaz je v videu (na voljo so angleški podnapisi).
Ključ, ki ga ne uporabljamo redno, npr. rezervni ključ, lahko deaktiviramo, tako da ne porablja baterije.
To naredimo, tako da na ključu v treh sekundah štirikrat pritisnemo gumb z oznako zaklenjene ključavnice (nad gumbom se nato prižge in stalno sveti rdeča lučka), nakar ponovno pritisnemo in držimo isti gumb tako dolgo, da rdeča lučka ugasne. Ključ je deaktiviran, kar vidimo po tem, da ob pritisku na kateri koli gumb ne zasveti rdeča lučka nad gumbom z zaklenjeno ključavnico.
Ključ znova aktiviramo na isti način, kot je opisan zgoraj. Če je ključ aktiviran, se ob pritisku na kateri koli gumb zasveti rdeča lučka nad gumbom z zaklenjeno ključavnico.
Nasvet sem našel v videu od Schusterja za CX-30. Domnevam, da je isto pri drugih mazdinih modelih s pametnim ključem.
Imam občutek, da bo tale 140KM 2.5 lahko celo presenetil z ugodno porabo. Je NA, zaradi kubature bogat z navorom v nižjih obratih, da se ga bo dalo peljat brez teranja v obrate. Zna bit filing podoben kot pri 150KM dizlu, ko zelo hitro doseže te konje potem jih pa ima čez cel spekter obratov. Bomo videli ko pride.
pred 18 urami je Alex napisal:
Nemogoče, da se ga bo vozilo kot dizla. Dizel ima ves navor že takoj, najprej dela prva turbina, nato od 1700 obratov gor druga. Ta bo zaživel in vlekel šele od 2500-3000 obratov gor. Imam občutek, da bo bolj podoben v vožnji X motorju, le da bo bolj len, mrtev, ker nima kompresorja in požrešen.
Sicer pa pride en primerek cx30 s tem motorjem v septembru v KP, pa ga bomo preizkusili v direktnem duelu z cx30 X motorjem.
pred 14 urami je Boss napisal:
Napisal sem "podoben" in ne enak. Hočem samo povedat, da bo navora tukaj bistveno več kot pri kakem Skyactiv-G 2.0 za katerega so končno ugotovili, da je neposrečen motor. Še tukaj se vedno rahlo skregamo, ko razlagamo, da je skoraj nepremičnna in popolnoma anemičen. Še 1.8 iz začetka 2000 ima več življenja v sebi.
Spodnji graf prikazuje primerjavo navora in moči vseh treh G-motorjev:
Proizvajalčeve navedbe o kombinirani porabi in izpustih mazde 3 in cx-30 v različnih izvedbah in z različnimi motorji (z zvezdicami so označeni 2-litrski motorji, ki v modelnem letniku 2025 niso več v ponudbi, medtem ko so motorji G 140 2,5-litrski):
* Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 122 MT: 5,6-5,5 l/100 km, CO₂: 124-127 g/km.
* Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 122 AT: 6,2-6,1 l/100 km. CO₂: 138-141 g/km.
Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 140 MT: 6,0-5,9 l/100 km, CO₂: 135-133 g/km.
Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 140 AT: 6,3-6,2 l/100 km. CO₂: 141-139 g/km.
* Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 150 MT: 5,6-5,5 l/100 km, CO₂: 125-128 g/km.
* Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 150 AT: 6,2-6,1 l/100 km. CO₂: 138-141 g/km.
Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV X 186 MT: 5,6 l/100 km, CO₂: 126 g/km.
Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV X 186 AT: 6,2 l/100 km, CO₂: 138 g/km.
Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV X 186 AT AWD: 6,5 l/100 km, CO₂: 146g/km.
* Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV G 122 MT: 5,5-5,3 l/100 km, CO₂: 120-124 g/km.
Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV G 140 MT: 5,9-5,8 l/100 km, CO₂: 133-130 g/km.
Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV G 140 AT: 6,1-5,9 l/100 km, CO₂: 138-134 g/km.
* Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV G 150 MT: 5,5-5,3 1 l/100 km. CO₂: 121-125 g/km.
* Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV G 150 AT: 6,1-6,0 1 l/100 km. CO₂: 136-139 g/km.
Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV X 186 MT: 5,5 l/100 km, CO₂: 124-123 g/km.
Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV X 186 AT: 6,1 l/100 km. CO₂: 135 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 122 MT: 5,9 l/100 km, CO₂: 134 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 122 AT: 6,3-6,4 l/100 km. CO₂: 143-144 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 140 MT: 6,0 l/100 km, CO₂: 136-135 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 140 AT: 6,6-6,5 l/100 km, CO₂: 148-147 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 150 MT: 5,9 l/100 km, CO₂: 134 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 150 AT: 6,3-6,4 l/100 km. CO₂: 143-144 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 150 MT AWD: 6,4 l/100 km, CO₂: 144 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 150 AT AWD: 6,9 l/100 km, CO₂: 156 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV X 186 MT: 5,8-5,7 l/100 km, CO₂: 130-129 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV X 186 AT: 6,3-6,2 l/100 km, CO₂: 140-139 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV X 186 MT AWD: 6,2 l/100 km, CO₂: 139-138 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV X 186 AT AWD: 6,6 l/100 km, CO₂: 148-147 g/km.
Poraba pri večjem motorju G 140 je nekoliko višja kot pri manjšem G 150. Zanimivo je še to, da bo pri CX-30 štirikolesni pogon odslej na voljo le še pri motorjih X 186.
Vnesel sem podatke o natočenem gorivu in kilometrih v Spritmonitor pa mi je ta izračunal povprečno porabo 5,46 l/100 km, medtem ko mi računalnik v avtu po 7.000 prevoženih km kaže 5,2 l/100 km. Pričakoval sem, da bo dejanska poraba višja od tiste, ki jo prikazuje računalnik v avtu, nisem pa pričakoval tako velike razlike.
Kakšne izkušnje imate ostali z dejansko porabo in tisto na prikazovalniku v avtu?
S temle ogledom bo verjetno lažja odločitev za X motor.....😉
Tale video sem si ravno včeraj pogledal. Gospod zelo dobro razloži posebnosti in delovanje motorja skyactive x. Zelo zanimiva mi je bila informacija, da je za boljši izkoristek delovanja motorja v načinu SPCCI priporočljivo tankati 95-oktanski bencin z do 10-odstotno vsebnostjo bioetanola (E10). Pri tem gorivu se namreč kompresijski vžig v valjih sproži pri nižjem kompresijskem tlaku kot pri 95-oktanskem bencinu z do 5-odstotno vsebnostjo bioetanola (E5) ali pri višjeoktanskem bencinu.
A je v Sloveniji sploh možno kje tankati bencin 95 E10?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
V svoji CX-30 z motorjem X ne izklapljam funkcije ugašanja motorja med ustavljanjem. Domnevam, da je tehnologija že toliko napredovala, da to ne škoduje avtu. Sicer pa opažam, da se sploh zdaj, ko so višje temperature, motor ne ugasne vedno med ustavljanjem. Verjetno je odvisno od več pogojev, kdaj se motor ugasne. Tako kot @ignacij pa vedno izklopim zvočno opozarjanje v avtu, takoj ko se usedem vanj ali ob prvem piskanju 😁
Povezava za deljenje
Deli na druge strani