Schuster to dobro razloži na primeru mazdinih vozil, ampak nasveti veljajo tudi za avte drugih znamk. Kdor ne razume nemščine, lahko vklopi angleške podnapise.
No, to sem se jaz tudi spraševal in nekaj študiral, če bi na Shell-u par tankov s 100 oktanskim preizkusil. Samo kakor razumem mora pamet motorja potem imeti možnost, da vsake toliko načrtno preizkusi, če bo natočeno gorivo povzročilo klenkanje in prilagodi čas vžigov v zgornji mrtvi legi oz. tam okrog, če hoče imeti pri performansih kaj od tega. Lahko kdo tule potrdi, da se to zgodi kot si zamišljam.
Glede aditivov pa tudi mene zanima, če so res toliko boljši v 100 oktanskih mešanicah, kot jih posamezni trgovci tržijo. Je kdo zasledil kakšen test teh goriv?
V tem videu, ki ga je @Jest objavil, je Bloch z maketo lepo razložil, da motorji, ki imajo senzorje za zaznavanje odpornosti bencina na klenkanje, prilagodijo čas vžiga bencina. Če povzamem, čim nižje je oktansko število bencina, tem manj je ta bencin odporen na klenjkanje motorja, ker se prej samovžge, in obratno čim višje je oktansko število bencina, tem bolj je ta bencin odporen na klenkanje, ker se kasneje samovžge. Bencin 95 E10 je tudi bolj odporen zaradi višje vsebnosti bioetanola. Glede dodatkov pa Bloch pravi, da je težko izmeriti vpliv takšnega goriva na trajnost motorja, ker na to vplivajo različni dejavniki, da pa je ADAC ugotovil, da takšna dizelska goriva povečajo zmogljivost dizelskih motorjev za 3 do 5 %, pri bencinskih motorjih pa je ta razlika pri zmogljivosti zelo majhna.
A kdo ve, če ima mazda cx-30 senzorje za zaznavanje goriva in posledično prilagajanje vžiga goriva v motorju?
Nisem seznanjem z kvaliteto goriva pri nas. Katero gorivo je najboljše? Kaj vi tankate?
LP
Navadil sem se tankati na Molovih bencinskih servisih, saj edini ponujajo bencin E10, ki ga Schuster (eden izmed nemških zastopnikov za mazdo) priporoča za motorje X.
Tist je najnižje oktansko število, ki še omogoča, da motor ne začne klenkat. Komot pa daješ višje od tega. Ampak tako kot Alex pravi... vprašanje a je kej koristi od tega.
pred 2 urama je godlike napisal:
Je korist, če ima motor ustrezne senzorje. Večina jih nima.
i20n poje od 91 gor. Ampak s 95 butne na overboostu 299-300Nm, s 100 pa 305Nm.
Meni teh 5-6Nm ni tako pomembno. Bolj mi je, da tankam pri nesramen Petrolu, ker prisegam na E5.
Povečanje zmogljivosti motorja mi zaradi uporabe premijskega 100-oktanskega bencina ni toliko pomembno. Bi ga pa natankal vsake toliko, če res prispeva k čistejšemu motorju in njegovim sestavnim delom, kot govorijo v tistem videu.
a kaj uporabljate premijska goriva? Naletel sem na Molov promocijski video za njihova premijska goriva, v katerem svetujejo, da se premijsko gorivo tanka pri vsakem tretjem do petem točenju. A je sploh v redu, da tankaš 100-oktanski bencin v avto, na katerega proizvajalec nalepi nalepko, da naj v avto točiš 95-oktanski bencin?
Še moj prispevek k porabi mazde cx-30 z motorjem x-186 in ročnim menjalnikom.
Moje vožnje so predvsem relacijske, po mestih se z avtom ne vozim veliko. Večinoma vozim po omejitvah, včasih malo čez 😁, predvidljivo, tudi z namenom, da je poraba manjša -- Helmuth ima nekaj dobrih nasvetov za takšno vožnjo.
V letu pa pol, odkar imam mazdo cx-30, sem prevozil 21.500 km in izračunana poraba v tem času znaša 5,75 l/100 km, po računalniku 5,5 l/100 km. Z zimskimi gumami je poraba 0,3 l/100 km višja kot s poletnimi gumami. Če bi se več vozil po mestih in na kratkih poteh, bi poraba gotovo bila višja.
Zadnja daljša relacija je bila v Nemčijo in nazaj čez tursko avtocesto. Bile je tekoče, brez zastojev, v Avstriji in Sloveniji sem vozil po omejitvah oziroma nekaj čez, v Nemčiji, kjer ni bilo omejitev na AC, sem vozil okoli 130 km/h. Mestne vožnje ni bilo veliko, nekaj malega po klancih. Gor sem se peljal sam, nazaj polno naložen. Izračunana poraba za 950 km je bila 5,86 l/100 km.
Za bencinski motor se mi zdi takšna poraba zelo dobra in se ne morem pritoževati 😄
Glede na to, da sem bil bolj med prvimi kupci tukaj, bi ga lahko. A glede na to koliko jih pride na obično Mazda srečanje bi bila verjetno bolj slaba udeležba....
Sem pa vedno za tako možnost, če bi bil interes. Mogoče ste pa novi Mazdaši s CX-30 kaj bolj družabni od povprečja.....
Ni tako preprosto in sem se kar malo namučil, ker je dostop do žarnice precej neroden. S prostim očesom ga sploh ne moreš videti in se moraš z roko pod rob stegniti, da prideš do vtičnice, ki je pritrjena na okvir luči. Odviješ jo v nasprotni smeri urinega kazalca za okoli 45 stopinj, nato iztakneš halogensko žarnico in vtakneš led in pritrdiš nazaj na okvir. Mi je pa pri pritrjevanju na levi strani šlo težje, tako da mi je žarnica padla iz vtičnice v notranjost luči in sem se namučil, da sem jo ven dobil ...
Če se nočeš mučiti, predlagam, da ti na servisu zamenjajo. Delujejo pa normalno na računalniku v avtu ni nobenih opozoril.
pred 10 urami je Alex napisal:
A te rumene halogenske imajo vsi mini dinoti? Ker mi ostali , ki omamo x motorje, imamo to narejeno tako, da te stranske led luči svetijo tudi s strani in osvetljujejo kote precej daleč. Predvidevam, da te halogenske služijo bolj same sebi.
Imam motor x, vendar pri izvedbi homura so dnevne luči s halogenskimi žarnicami.
Po Mazdinih lastnih navedbah bo motor skyactiv-z, ki bo nadomestil motorja skyactiv-g in -x, nadgradnja slednjega.
Citat
Yamakawa:With SKYACTIV-Z, we're evolving the compression ignition combustion technology using the SPCCI method that we commercialized in the previous model, aiming for an engine that can combust with even leaner fuel mixtures. We're also planning to incorporate new heat insulation technology. This technology converts heat that would normally escape from the engine into power, further improving thermal efficiency. Out of the seven control factors I mentioned earlier, heat insulation was the only unexplored area for improving thermal efficiency. While I can't reveal the details yet, we want to create an engine that boasts high thermal efficiency at any RPM or speed range, using Mazda's proprietary new technology. In conventional engines, meeting stricter exhaust gas regulations would typically result in a reduced output of about 30%, but SKYACTIV-Z is expected to maintain the same power output as before these regulations. The aim of SKYACTIV-Z is to create an internal combustion engine that achieves better fuel efficiency when running on its own while providing even greater synergistic effects when combined with motors.
V svoji CX-30 z motorjem X ne izklapljam funkcije ugašanja motorja med ustavljanjem. Domnevam, da je tehnologija že toliko napredovala, da to ne škoduje avtu. Sicer pa opažam, da se sploh zdaj, ko so višje temperature, motor ne ugasne vedno med ustavljanjem. Verjetno je odvisno od več pogojev, kdaj se motor ugasne. Tako kot @ignacij pa vedno izklopim zvočno opozarjanje v avtu, takoj ko se usedem vanj ali ob prvem piskanju 😁
Dvodnevna tura v Italijo in nazaj je bila res varčna! 🤗 Res pa je, da po tisti ravnini tam avto skoraj ne pije.... 😁
Drugi avto na isti poti MG 1.6 bencinc je pil 7.8 l/100....🫣
Vidim, da imaš trenutno skupno porabo enako, kot kaže meni: 5,4 l/100 km. Vendar pri izračunu na podlagi natočenega goriva in prevoženih kilometrov je moja trenutna skupna poraba 5,9 l/100 km. Spremljam porabo od nakupa vozila pa je pri ročnem izračunu vedno višja. A je možno, da je takšna razlika med računalnikom in ročnim izračunom?
Jaz sem jo vzel z novim avtom. Konektor za elektriko se zasuka pod odbijač, ko ni v uporabi. Tudi uporabljam za prevoz koles. Po montaži jo je potrebno vpisati v homologacijo.
Tudi jaz sem jo nabavil ob nakupu novega avta, nekaj čez 800 eur z montažo so računali pri Avtotehni Vis v Ljubljani. Po montaži sem jo moral vpisati v homologacijski karton na lastne stroške. Uporabljam jo za prevoz koles, tako jo takrat namestim, sicer pa jo imam v prtljažniku. Dobra zadeva.
Pri prvem priključevanju kabla za luči od nosilca koles sem imel težave, ker vtikač nikakor ni v vtičnico. Sem se že spraševal, če je na nosilcu sploh pravi vtikač ali pa da je vtičnica napačna ... Ker nisem upal nič na silo narediti, sem avto peljal prodajalcu, da pogleda pa tudi njemu ni uspelo, tako sem ga potem peljal na servis. So pogledali in ugotovili, da je vse v redu. Ker so bili priključki povsem novi, je bilo treba vtikač v vtičnici malo bolj na silo zavrtet za 90 stopinj, da se je ustrezno zataknil 😁
Zadaj ne vem, nisem opazil razlike, spredaj pa ne moreš spregledati 😆, tako da sem že naročil žarnice da čimprej uredim, predem me izločijo iz prometa zaradi neprimerne osvetlitve.
Na moji homuri sta spredaj tudi halogenski žarnici za dnevno luč. A si ju že zamenjal, je težko? Sem malo gledal pa se mi zdi, da je kar malo težko doseči ... Kako zgledata novi žarnici, vse v redu deluje? Razmišljam, da bi ju tudi nabavil ...
Če npr. peljete vozilo v avtopralnico z avtomatsko stezo, je treba motor ugasniti, prestavno ročico prestaviti v prosti tek (N) ter odtegniti ročno zavoro. Pri mazdah z električno ročno zavoro, se ta samodejno vklopi, ko ugasnemo motor. Kako jo torej izklopiti?
Preden izklopimo motor, z nogo pritisnemo na nožno zavoro, tipko za vklop/izklop električne ročne zavore pritisnemo navzdol in jo v tem položaju držimo ter nato izklopimo motor s pritiskom na gumb za vklop/izklop motorja. Rumeno-oranžna lučka na tipki za električno ročno zavoro začne hitro utripati. Opisan postopek deluje tudi, če je sistem za zagon vozila vključen, a motor ne teče (v ugasnjenem vozilu dvakrat zaporedoma pritisnemo na gumb za zagon, ne da bi pritisnili na sklopko). Ročna zavora je odtegnjena in ostane odtegnjena do naslednjega vklopa motorja, nastavitev ročne zavore pa se povrne v prejšnje stanje.
Podroben prikaz je v videu (na voljo so angleški podnapisi).
Ključ, ki ga ne uporabljamo redno, npr. rezervni ključ, lahko deaktiviramo, tako da ne porablja baterije.
To naredimo, tako da na ključu v treh sekundah štirikrat pritisnemo gumb z oznako zaklenjene ključavnice (nad gumbom se nato prižge in stalno sveti rdeča lučka), nakar ponovno pritisnemo in držimo isti gumb tako dolgo, da rdeča lučka ugasne. Ključ je deaktiviran, kar vidimo po tem, da ob pritisku na kateri koli gumb ne zasveti rdeča lučka nad gumbom z zaklenjeno ključavnico.
Ključ znova aktiviramo na isti način, kot je opisan zgoraj. Če je ključ aktiviran, se ob pritisku na kateri koli gumb zasveti rdeča lučka nad gumbom z zaklenjeno ključavnico.
Nasvet sem našel v videu od Schusterja za CX-30. Domnevam, da je isto pri drugih mazdinih modelih s pametnim ključem.
Imam občutek, da bo tale 140KM 2.5 lahko celo presenetil z ugodno porabo. Je NA, zaradi kubature bogat z navorom v nižjih obratih, da se ga bo dalo peljat brez teranja v obrate. Zna bit filing podoben kot pri 150KM dizlu, ko zelo hitro doseže te konje potem jih pa ima čez cel spekter obratov. Bomo videli ko pride.
pred 18 urami je Alex napisal:
Nemogoče, da se ga bo vozilo kot dizla. Dizel ima ves navor že takoj, najprej dela prva turbina, nato od 1700 obratov gor druga. Ta bo zaživel in vlekel šele od 2500-3000 obratov gor. Imam občutek, da bo bolj podoben v vožnji X motorju, le da bo bolj len, mrtev, ker nima kompresorja in požrešen.
Sicer pa pride en primerek cx30 s tem motorjem v septembru v KP, pa ga bomo preizkusili v direktnem duelu z cx30 X motorjem.
pred 14 urami je Boss napisal:
Napisal sem "podoben" in ne enak. Hočem samo povedat, da bo navora tukaj bistveno več kot pri kakem Skyactiv-G 2.0 za katerega so končno ugotovili, da je neposrečen motor. Še tukaj se vedno rahlo skregamo, ko razlagamo, da je skoraj nepremičnna in popolnoma anemičen. Še 1.8 iz začetka 2000 ima več življenja v sebi.
Spodnji graf prikazuje primerjavo navora in moči vseh treh G-motorjev:
Proizvajalčeve navedbe o kombinirani porabi in izpustih mazde 3 in cx-30 v različnih izvedbah in z različnimi motorji (z zvezdicami so označeni 2-litrski motorji, ki v modelnem letniku 2025 niso več v ponudbi, medtem ko so motorji G 140 2,5-litrski):
* Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 122 MT: 5,6-5,5 l/100 km, CO₂: 124-127 g/km.
* Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 122 AT: 6,2-6,1 l/100 km. CO₂: 138-141 g/km.
Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 140 MT: 6,0-5,9 l/100 km, CO₂: 135-133 g/km.
Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 140 AT: 6,3-6,2 l/100 km. CO₂: 141-139 g/km.
* Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 150 MT: 5,6-5,5 l/100 km, CO₂: 125-128 g/km.
* Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV G 150 AT: 6,2-6,1 l/100 km. CO₂: 138-141 g/km.
Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV X 186 MT: 5,6 l/100 km, CO₂: 126 g/km.
Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV X 186 AT: 6,2 l/100 km, CO₂: 138 g/km.
Mazda 3 Hatchback e-SKYACTIV X 186 AT AWD: 6,5 l/100 km, CO₂: 146g/km.
* Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV G 122 MT: 5,5-5,3 l/100 km, CO₂: 120-124 g/km.
Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV G 140 MT: 5,9-5,8 l/100 km, CO₂: 133-130 g/km.
Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV G 140 AT: 6,1-5,9 l/100 km, CO₂: 138-134 g/km.
* Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV G 150 MT: 5,5-5,3 1 l/100 km. CO₂: 121-125 g/km.
* Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV G 150 AT: 6,1-6,0 1 l/100 km. CO₂: 136-139 g/km.
Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV X 186 MT: 5,5 l/100 km, CO₂: 124-123 g/km.
Mazda 3 Fastback e-SKYACTIV X 186 AT: 6,1 l/100 km. CO₂: 135 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 122 MT: 5,9 l/100 km, CO₂: 134 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 122 AT: 6,3-6,4 l/100 km. CO₂: 143-144 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 140 MT: 6,0 l/100 km, CO₂: 136-135 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 140 AT: 6,6-6,5 l/100 km, CO₂: 148-147 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 150 MT: 5,9 l/100 km, CO₂: 134 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 150 AT: 6,3-6,4 l/100 km. CO₂: 143-144 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 150 MT AWD: 6,4 l/100 km, CO₂: 144 g/km.
* Mazda CX-30 e-SKYACTIV G 150 AT AWD: 6,9 l/100 km, CO₂: 156 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV X 186 MT: 5,8-5,7 l/100 km, CO₂: 130-129 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV X 186 AT: 6,3-6,2 l/100 km, CO₂: 140-139 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV X 186 MT AWD: 6,2 l/100 km, CO₂: 139-138 g/km.
Mazda CX-30 e-SKYACTIV X 186 AT AWD: 6,6 l/100 km, CO₂: 148-147 g/km.
Poraba pri večjem motorju G 140 je nekoliko višja kot pri manjšem G 150. Zanimivo je še to, da bo pri CX-30 štirikolesni pogon odslej na voljo le še pri motorjih X 186.
Vnesel sem podatke o natočenem gorivu in kilometrih v Spritmonitor pa mi je ta izračunal povprečno porabo 5,46 l/100 km, medtem ko mi računalnik v avtu po 7.000 prevoženih km kaže 5,2 l/100 km. Pričakoval sem, da bo dejanska poraba višja od tiste, ki jo prikazuje računalnik v avtu, nisem pa pričakoval tako velike razlike.
Kakšne izkušnje imate ostali z dejansko porabo in tisto na prikazovalniku v avtu?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Kako pravilno uvoziti nov avto?
Schuster to dobro razloži na primeru mazdinih vozil, ampak nasveti veljajo tudi za avte drugih znamk. Kdor ne razume nemščine, lahko vklopi angleške podnapise.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani