Litijeva mast čist OK,eni imajo raje bakreno...jaz zelo rad uporabljam Liqui Moly z MoS2.
Samo,da ne boš basal k blesav...jaz eno zobno ščetko in samo malenkost...res malenkost...toliko da je sled masti na površini navoja...ko pa privijačiš se pa itak lepo porazdeli po navoju.
Seveda ne smeš pozabiti ženino zobno ščetko vrniti na svoje mesto,da ne bo spet "ogenj v strehi"🙄
Več navora v nizkih obratih zaradi pomoči kompresorja.
V bistvu narobe-ko sem se odločal za Mazdo,sem študiral vse prispevke tudi okoli X-motorjev.
Razloženo je bilo tako,da kompresor ni vgrajen za večanje moči motorja,ampak zgolj za to,da ima motor zmeraj na voljo več zraka v valjih,kot pa ga je pa potrebno za izgorevanje goriva v kompresijskem načinu vžiga. Gre za čim boljše-popolnejše izgorevanje oz. za varčnost motorja.
Kdor ne ve,kako X-cikel izgorevanja deluje-prvi vbrizg je tak,da je mešanica enkrat prerevna,da bi bila stohiometrična. Torej enkrat prerevna,da bi se pri kompresijskem razmerju sploh lahko sama vžgala (preprečitev klenkanja).
Drugi vbrizg je pa na ZMT,in res minimalen direkt na svečko,svečka ta "drugi vbrizg" vžge,ognjena krogla tega drugega vbrizga pa z veliko višjim pritiskom na meji širjenja poskrbi,da se mešanica prvega vbrizga vseeno v trenutku vžge. Skratka sekundarni vbrizg vžge primarnega.
Tukaj pa je za popolno izgorevanje pomembna količina zraka,ki glede na režim nikoli ne sme biti premajhna,ker če ne gre učinkovitost rakom žvižgat.
Mislim celo,da je bilo nekje omenjeno,da je ta kompressor ala Rootovo pihalo🙄
Ne delujejo pa X-motorji samo v "določenih obratih" v kompresijskem načinu,ampak je Mazdi to ratalo skoraj v vseh. Le v območju nad 80% moči motor deluje na principu klasičnega vžiga na svečko....torej samo ko ga tiščiš do pleha.
EDIT
Da bo bolj jasno-navor je večji zaradi načina izgorevanja-popolno izgorevanje bližje ZMT (kot pri dieselu),ker se primarni vbrizg naenkrat vžge. V bistvu je izgorevanje primarnega vbrizga klenkanje...a je to klenkanje časovno kontrolirano z sekundarnim vbrizgom-v tem je genialnost tega motorja.
V bistvu so pri Mazdi civilizirali klenkanje in ga izkoristili sebi v prid.
Jaz imam takšno Cx5, sam da je AWD. Sem zelo zadovoljen z njo po 9. mesecih vožnje. Povprečna poraba je 8 litrov. Zadnji mesec sem 2x na teden v Lj iz Koroške in nazaj in je poraba na tej relaciji 7 litrov.
Edino, kar se pa res strinjam z njim, pa je to, da bi morali avte voziti dlje časa in jih ne menjati zaradi "mode". Torej "zvoziti" do konca.
Pa se poglej v ogledalo...zmeraj biti pameten,kaj bi naj drugi...
Kaj si že napisal,za kaj tako pogosto avte menjaš?...na koliko že...dve,tri leta....k te mine,in se ti zalušta drug al kako že🤔....
Vse bi vsi mogli....samo sami ne...
Ma zarinite si te EVje nekam...sama dvojna morala preračunljivcev.
Jaz bom to Mazdo-tretji avto v mojem življenju vozil dokler ne bo zgnilil...in tudi "drugega" C-Maxa bomo "do smrti".....in če bo vse po sreči...čez cca.20 let se bomo na novo pogovarjali.
Samo pogled nazaj...počasi bo dve leti od kar sem na tem forumu...nič se ni spremeniko pri baterijah...in že ko sem kupoval C-Maxa (2006)...in že pred tem so nakladali,kako bodo električni in ne vem kake baterije vse....nič se ni spremenilo od takrat...in po moje se še doooolgo ne bo.
Samo cene bodo padle na realno vrednost...rabljeni pa sploh.
Cene CX-5 so se kar lepo razvijale zadnjih nekaj let ...
1.2.2023
6.8.2019
Kateri model pa je danes ekvivalenten Revolution top, belo usnje?
V bistvu je to danes Exclusive Line+comfort paket (usnje+ogrevanje spredaj/zadaj,spredaj prezračevanje in spominska funkcija voznikovega sedeža).
Lahko da so razlike tudi drugod...npr. pri meni je bila navigacija serijska ipd...
Revolution top je bil ko je @Volume kupoval najbolje opremljen,pa da je imel še obrobe kolotekov in vseokoli obrobe odbijačev in pragove v črni plastiki.
Tisto dodatno srebrno spredaj in zadaj pa je v mojih očeh no-go👎...ker mi tista zadaj izgleda,kot da ima avto plenice😂🤣....je samo pobarvano...kar nekaj...tukaj sem rigoroznega mnenja,ali naj bo kot pri tapravih terencih iz debelega inox pleha zaščita za diferencial in odbijač spodaj prišraufana,al pa nič-brez neke "šminke".
Višji opremi pa sta imeli oz. še danes imata te obrobe kolotekov itd. v barvi vozila.
Pri meni,ko sem naročil 2021 model,in čakal več kot eno leto,sem cvikal,kako bo z tem,ker je mazda šla v redesign.
In je glede tega ostalo nespremenjeno😅...ker sem hotel te obrobe nelakirane...ker če kot pri meni z AWDjem,naj bo tudi malce neobčutljivejši-robustnejši izgled.
V bistvu je sedaj Mazda približala višje opremljene modele tudi tistim,kateri usnja ne marajo...
Prej pri Revolution Top pa je bilo usnje v seriji,in si lahko brez doplačila izbiral med črnim in belim,ali pa (ker je to itak bila najvišja oprema) za doplačilo temnorjavo napa usnje.
Ko že omenjaš Pando ti povem da je to pravi terenec in je namenjen odročnim krajem.
EV ni za nič drugega kot urbano ravninsko okolje ter frajarjenje, v resnici pa še bolj onesnažuje okolje kot bencinar in dizel skupaj. Občasno se zapeljam tudi z TOMOS-om na mešanico, prijatelj pa je nabavil Wartburg-a in ga bo restavriral.
Misliš mogoče na Jankota iz Zaloga,ki je počen na Citroene?
Samo res...meni je fuuuul žal,da imam not ta motor...bi raje Alexovega....ne keragakoli...samo tistega,od Alexa....da se ne bo čudil,če bo njegov CX-30 ostal brez🤣....
Cele noči ga pogrešam....jočen in stočem in ne morem več zdržati.....Aaaaalex😩🥹
Ne, nič takega ne trdim. Lahko greš vse objave nazaj pogledat. Ti drugim polagaš besede v usta.
He,he...sedaj si pa ti brcnil v temo😂-narobe si me razumel...dejansko sem te pohvalil kako se izražaš oz. sestavljaš stavke,da tako lepo "pro EV" izpade-to sem mislil z "obračanjem besed"😉
Npr. nisi napisal..."za ene so EVji,za druge pa ne...."
Ker bi to predpostavljalo,da za ene je bolje oz. je priporočljivo kupiti ICE...kar pa nikakor ne smeš reči...pač je v tvojih očeh "tabu".
In si se seveda izrazil tako,da ...."za vsakega so EVji,samo eni pač niso izbrali tapravega za svoje potrebe".....pač seveda ne smemo negativno govoriti o EVjih....
Štekaš?
Tukaj bi pa samo dodal,ko sem napisal,da je veliko laži okoli ICEjev....laž je tudi tisto,česar ne poveš!...in v to past je marsikdo padel,ker pač ne ve,se ne zastopi,ni strokovnjak,se ni pozanimal itd....in tu je problem...tudi za EV tabor,samo,da se večina tega ne zaveda.
Absolutno. Tudi med lastniki EV-jev so takšni "biseri". Predvsem so težave tam, kjer ljudje ne kupijo primernega EV za svoje potrebe.
Aha...torej trdiš,da za vsakega je kak EV...samo,da ni ICE😄
Vsa čast👍-dober si v obračanju besed😉...po moje bi komot lahko šel za politika...od tebe bi kdo še drek kupili...samo malo celofana...pol pa svizec lepo zavije...saj-čokolada je tudi take rjave barve😋
Jaz bi pa malce drugače rekel...se ne spomnim več točno kje sem prebral,in koliko točno je pisalo...vsaki četrti al peti kupec...kot rečeno,se ne spomnim🤔...kupec EVja v Sloveniji prešalta nazaj na ICE...torej ti so ziher "v temo brcnili"🧐...da bi bili pa neumni🙄...bom rekel-veliko je laganja okoli EVjev,torej marsikoga so naplahtali...pa recimo,da so "prišli k pameti" oz. "so se kaj naučili".
Pa če gremo vzeti enaki procent kot neko povprečje tudi pri EVjih,kot trdi @g.Wankel z polovico....po moje bo kar držalo,a ne samo za en,kot si predstavlja @dvorjan,ampak za oba tabora....ker vsepovsod se najdejo "buteljni".
Pa damo na koncu na količino,da ne bomo samo pri procentih...koliko je "brihtnih" na koncu v ICE,in koliko v EV taboru....a da za misliti?
Okrevanje - V Sloveniji je bilo lani prodanih 3131 vozil več kot v letu 2022 in to pomeni 5,85 odstotno povečanje prodaje.
Že samo,če pogledam,in vidim,da je velika večina prodanih EVjev Tesle in VAG🧐...meni ni nič čudno,da je 90% samih bukseljnov🤣(mišljeno sarkastično...da se ne bo kdo čudil).
Kdor misli,da Mazda ne dela na tem motorju,se zelo moti.
Ko sem kupoval svojega,sem ker sem čakal več kot eno leto...sem opazil,da so z 2021 na 2022 letnik celo malenkost znižali kompresijsko razmerje,kar je velika sprememba,ki seveda tudi veliko drugega potegne za sabo.
Torej...ja,generacijako gledano je star,a je tudi preverjen in vseeno "up to darlte".
Kaj hočeš,vsak si želi po svoje...ti bi,da "rjove",jaz bi,da bi bil kot resen Hi-Fi,a normalni smrtniki bi,da je tiho....sedaj pa vsem ustreži....ne bo šlo,na žalost.
Moram pa priznati,da je impresivno,kako tiha je lahko CX-5...če si v mestnem vrvežu,sploh ne porajtaš motorja....če pa ga goniš,pa se tudi motorček lepo sliši.
Zanimiv video malce starejšega letnika...mora biti 2019 ali starejši🧐
hvala vsem na odgovorih.. kupujem opremo: Mazda CX‑5 2023 5WGN 2.5L Skyactiv G 194hp 6AT EXCLUSIVE‑LINE, ki ima tudi matrične žaromete in bosse ozvočenje.
Za Bose bom rekel...ni najboljše,je pa že kar fino....se moraš kar potruditi,da optimalno nastaviš...a se da.
Predvsem pa ne priporočam jemati brez Bose,ker je sistemsko vkljucen v akustiko in tihost vozila z t.i.noise canceling-om...torej brez je avto "čisto drugacen"!
Lahko samo potrdim,kar so fantje pred mano napisali,zna biti,da boš imel za kak liter manjso porabo,zaradi FWD.
Beri npr. moj komentar v temi elektromobilnost....
Bi pa še dodal-ne glede kje in kako boš vozil,z avtom se da varčno vozitia najbolj se pozna,če voziš bolj športno/sunkovito,kot je to pri meni.
Sem že pisal...relacija se zelo pozna na nižji porabi,po mojem mnenju pa še najbolj,če voziš čim bolj enakomerno oz ni velikih in nenadnih sprememb v hitrosti.
Sem preizkušal relacijo Lj.-Podčetrtek-Lj....AC različne hitrosti...tudi po 15-20 min. konstantno 170km/h.
Me je od vsega najbolj zacudilo,da ni bilo neke omembe vredne razlike v območju 130-170km/h...če je bilo konstantno na tempomat...skratka skoz ista hitrost-nič bremzanja in nič pospeševanja.
Tudi v območjih v in izven naselja sem kar pobuljil,ko sem pozno ponoci vozil čez naselja malce prehitro,izven naselja pa malce pod omejitvijo...kot rečeno cimbolj konstantna hitrost.
Torej-največ ti porabo pokvari zaviranje,ko izgubljaš kinetično energijo,in seveda pospeševanja.
Seveda je pa druga pesem promet...pač na žalost se moraš prilagoditi situaciji.
Jaz imam sedaj za cca. liter manjso porabo,ker se sedaj več vozim iz Zaloga v Lj.-center čez Cesto v Prod in Šmartinko,kot pa prej čez Fuzine...pač veliko manj semaforjev in bolj enakomeorna vožnja.
Še nekaj-če boš zmogel obvezno vzami opremo,kjer boš že imel adaptivne matrične žaromete-to je nekaj najboljšega na tem avtu...glej temo "post a recent shot of your car" stran 108,ko sem objavil,kako to izgleda,k ima vsak žaromet po 20 "clusterjev" (na sliki le "kratke",in se za to vidi le 10 žarkov).
Avto je po duši sporten in ima tudi športnejše naravnano podvozje...meni je to všeč,enim pa ni...pač je Mazda😃👍
Če te zanima poglej tudi kaj sem naredil v prtljažniku...v temi "protiresonančni tuning prtljažnega dna in wooferja", kjer je temo zaneslo tudi v smer okoli rezervnega kolesa,katerega sem tudi takoj naročil ob nakupu avta.
Tudi tema "predvajanje glasbe (HiFi kvalitete) z SD...." zna biti zanimiva😉
Res je. Dvomim, da se kdo od nas z ICE vozi okoli z WLTP številkami. Samo to hejterji EV takoj pozabijo. 😃
Res je...je pa rudi res,da bi jaz svojo CX-5 lahko vozil z navedenimi 8L po VLTPju-mešano,samo,ker pač vozim skoz samo po Ljubljani,je poraba 10L....samo zares potruditi bi se moral za normno porabo.
Kar se mi pa ne da,ker sem pretemperamenten voznik,in pač skoz od semaforja do semaforja pa je tako kot je...nič presenetljivega.
In v mojem primeru...če vozim "normalno"...pa nekaj mešano gre komot pod 10L...9L bi mešani cikel z lahkoto....8L če bi se pač potrudil....z tem,da skoz klima laufa,je AWD,imam vse potrebno za rezervo z sabo...od rezervnega kolesa,dodatne majhne hidravlicne dvigalke,rezervno tekočino za stekla 1L,gumaste predpraznike in gumi podlogo v kufru (so težje),gasilni aparat itd.....nič oskubljen zaradi odvečne teže,nič pnevmatike "za šparanje" prefilane ipd......celo strešne sani,k so bolj zaradi optike,kot pa za tovor...edino,kar je "namensko olajševalna okoliščina,je ker se mi ne da izklapljati start-stop sistema,me dejansko ne moti,in ker zares v trenutku spet zažene motor.....
Kaj pa pri EVju...pri "v povprečju" 30%😯...dvomim,da bi se lahko približal tovarniškim navedbam🤔
Jaz bi sam rad povedou da obožujem komentarje na tem forumu, vsak dan so bolj na nivoju, upam da novinci ki pridejo se ne ustrašijo nas bukslov
Po vseh avtocajtngih in testih pravijo,da so pri Mazdi mal "usekani"...in normalno,da se spodobi,da firmi ne delamo sramoto...lih na Mazdinem forumu...kako bi pa to izgledalo...bi novinci prec mislili..."vse poštirkano" kot pr VW-ju🧐🤮
Boljše kot nič,a ne😉...pa tudi,če je bolj za hec,kot pa zares....ja tale @Boss mi je že od nekdaj sumljiv🤔 ...kaj ma on z lastno glavo za misliti...se obnaša,kot da je administrator tukaj🤨
Pa tisti @Jest je tu pa tam tudi še malo popustljiv...pa ga bova že zdresirala,da bo zares verjel...sam fajn mu morava še možgane oprati,pa bo plesal,kot bova midva žvižgala...ga bova tako dolgo masirala,dokler ne bo tisti "vanabee-EV" prodal,in kupil tapravi avto za dedce😄
pred 30 minutami je mazdaman napisal:
Naelektren
Hmmm...pravijo,da je najlepsi moški čar elektri-čar...jaz pa trdim,da ni res,in da je to železni-čar😋
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Litijeva mast čist OK,eni imajo raje bakreno...jaz zelo rad uporabljam Liqui Moly z MoS2.
Samo,da ne boš basal k blesav...jaz eno zobno ščetko in samo malenkost...res malenkost...toliko da je sled masti na površini navoja...ko pa privijačiš se pa itak lepo porazdeli po navoju.
Seveda ne smeš pozabiti ženino zobno ščetko vrniti na svoje mesto,da ne bo spet "ogenj v strehi"🙄
Popravljeno od skritikrtPovezava za deljenje
Deli na druge strani