Glej, jaz že leto in pol sobivam z EV v praksi, tudi brez pomislekov se zapeljem bistveno dlje z njim kot večina ljudi z ICE, tako da nekaj vem o elektromobilnosti. Nekaj več od vas, ki bolj kot ne gostilniško teoretizirate.
Pa ne vem, čemu zdaj v debato vlačiš Slavka in njegovo 1x16A varovalko. A zato, ker sem ti utemeljil, da bi vaše gospodinjstvo zlahka shajalo z vsaj enim EV? Naš 1x 25A priključek čez vikend shaja z dvema EV, pa ni nobene drame, ne zdaj, niti pozimi, tvojih 3x 16A pa lahko pretoči skoraj še enkrat več elektrike.
Mojster, od kje ti fama, da lahko EV uporabljaš samo 20-80%? Gostilniška debata, kajne. To je zgolj priporočilo za lepo ravnanje z baterijo. Ne bo pa nič narobe, niti crknil ne bo, če ga boš kdaj nafilal na 100 % in spraznil do 1 %. Edino kar res ni priporočljivo, da na 100 % stoji na soncu ali pa 1 % v hudem zimskem mrazu. Vse vmes se ne rabiš sekirat. Ker vidim, da si ultra ziheraš, ti še vedno povem, da lahko svoj interval popraviš na 5-95 %, pa bo še vedno veliko rezerve.
To, da ne bi zmogel par sto km elektrike nafilati čez noč, je pa tudi bosa. Glede na tvoje varovalke pač namestiš pametno polnilnico, ki meri porabo hiše in se bo avto filal, kolikor se bo lahko. Še vedno je ogromno časa zvečer in ponoči, ko ti avto stoji ... Če pride pa res kaka izredna situacija, imaš pa po Ljubljani en kup javnih polnilnic, zagotovo se kaka najde tudi blizu katere od lokacij, na katerih se nahajaš. In boš imel vsaj 11 kW AC polnjenje na voljo.
Če to naredimo (naredijo) vsi v SLO (pa ne rabimo/jo niti vsi), potem je v SLO in verjetno tudi po ostali EU popolni elektro mrk, ker samo omrežje tega ne podpira, itd....(že samo da v eni ulici, kjer je X starih bajt vsi preklopijo iz kurilca na topoltne črpalke mora lokalno elektro kable in ostalo opremo menjat :)) pol pa premog za TEŠ uvažat da bo dovolj elektrike....da bi pa naredili temu sposobno omrežje, je pa tako kot če se začnemo pogovarjati kdaj bo železniška infrastruktura v SLO sodobna in dvotirna.....mogoče čez 50.let če so včeraj že začeli
Ne bo držalo. To so samo izgovori elektroindustrije, da bi izsilila še več dajatev za posodobitev omrežja, katerega je desetletja zanemarjala ...
Povprečno osebno vozilo v Sloveniji na dan prevozi manj kot 30 kilometrov. Električno energijo, s katero premagaš omenjeno razdaljo, v baterijo EV pretočiš v eni uri preko standardne šuko vtičnice. Ni primerjave s toplotno črpalko, ki v hladnem delu leta deluje večino dneva ...
Narod pač ni kupil njihovih plastik-fantastik-nič-kaj-zanesljivih EV iz družine ID.x.
In zdaj fantazirajo, da jih bo ICE rešil, pa o postavljanju črpalk za sintetična goriva na domu ...
Včasih se vprašam, kdo je tu res nor.
Vsako gospodinjstvo ima električni priključek. Ko bo potegnilo še kabel do parkinga (pa še to ne rabi vsako), bo 90 % izzivov prehoda na elektrifikacijo osebnega prometa rešenih. Ampak oni bodo raje kurili sok dinozavrov še naprej, porabljali nore količine energije za še dražji umeten sok dinozavrov ...
Vprašaj jih, od kje je. Meni deluje, da je prišla iz USofA. Nima prednjih senzorjev, na notranji strani števca so milje?! Tisti dodaten grd knof/stikalo pa je verjetno dodelava za zadnjo luč za meglo ...
Bo @Janez007 poklical za VIN številko, pa pogledamo, na kateri dražbi se je prodala. 😃
Kaj pravite na ta avto? 2.5 motor z avt. menjalnikom,to dela ? Nimam izkusenj s tem. Imel sem Accorda 2.5 in je bil bomba,samo rocni menjalnik. Kake hibe na teh motorjih pri teh km,al je revno tako bulletproof? Hvala za info
Ja, baterijam ne paše biti polne. Torej 100 % za baterijo ni v redu, ker je takrat degradacija največja. Če pa daš v enačbo še višjo temperaturo (stanje na soncu poleti), lahko pride do težav.
Ampak, koliko EV pa pride na trajekt s povsem polno baterijo? Noben. Ker v pristaniščih (še) ni infrastrukture, da bi vsi polnili. V najboljšem primeru sem videl, da sta dva ali štirje počasni (AC) priključki za polnjenje EV.
90 % napolnjena baterija (pa še to verjetno pridejo redki s tako napolnjenostjo na trajekt) pa ni več nevarna za "thermal runaway".
Rezultat gorenja poškodovane EV-baterije pa bo približno enak, če bo napolnjena na 40 % ali 90 %, avto in še kaj okoli njega bo pogorelo.
Ergo: treba je iskati rešitev v smeri prijaznejših dovoznih ramp.
PS: @Matick jaz sem vsako leto v Grčiji in skoraj vedno vidim in slišim koga podrajsati s podom.
Verjetnost, da bo zagorela 40 ali 90 % napolnjena baterija EV, je skoraj enaka (minimalno razlike).
Zagorela bo poškodovana baterija. In zakaj do poškodbe pride - predvsem na trajektih? Ker ne poskrbijo za ustreznejši naklon nakladalnih ramp in veliko vozil (tudi klasičnih, da ne bo pomote), podrsa s podom. Kar pa pri "električarjih" vsekakor ni zaželeno.
Torej ukrep "40 %" je precej debilen. Odpraviti je treba vzrok. Kako, sem pa tudi že napisal.
To je itak grška neumnost. Zakaj pa od ICE ne zahtevajo istega? Saj je prazen bencinski tank prav tako manj nevaren od polnega.
Vse, kar bi zdrava pamet potrebovala na trajektih, je to, da bi na vsakem trajektu poskrbeli za lažjo vožnjo na rampo, da vozilo ne podrsa s podom. Tam je pač nameščena baterija, ki se lahko poškoduje. Dve večji "deski" iz trde gume bi bilo vse, kar se potrebuje ... Ampak birokrati ne razmišljajo tako kot kmetje.
Če kdo poškoduje baterijo pri vožnji na trajekt, je vseeno ali je 90 % ali 40 % polna. In to sta moja dva centa.
PS: Ja, tudi na trajekt bom šel v Grčiji z EV. Brez da bi se tresel. 😃
Sem videl jaz ta video v četrtek. In tudi vse omenjeno že dolgo vem. Tudi pred povsem racionalnim nakupom in izbiro dotičnega EV.
Ker ravno omenja(te) ZOE, pa vseeno nekaj pozabljate. ZOE so na trgu že od 2012, vmes večkrat prenovljeni in je pač razlika med tistimi 2012-2015 in mojim 12/2021.
Ja, ima "pouch" vrsto celice v bateriji, ampak isti tip LGX E78, kot se vgrajujejo v številna druga vozila, med drugim Audi Q4 e-tron. Verjela ali ne, tudi tehnologija pouch celic je v desetletju znatno napredovala, LG jim je uspel znižati temperature za več kot 10C, kar še dodatno zmanjša tveganje "thermal runaway".
Ležaji pa so problem pri Renaultovih (in še marsikaterih drugih) elektromotorjih. Ampak, kot sem že enkrat napisal - ta strošek (600€) vzamem v zakup na 100.000 km, v tej kilometrini se bo že zdavnaj prišparal. V bistvu grem še letos do Grčije z ZOE pa je razlika 600€ v gorivu že noter prinešena ... Tako da, jaz glede tega avta povsem mirno spim. Enako mirno kot odkar vozim Mazdinega 2.5 dinozavra. 😃
Dvomim, da katerikoli lastnik Mazdinega 2.2 dizla pred nakupom vračuna strošek čiščenja kolektorjev, zamenjave injektorjev, turbine, DPF itd., sicer je verjetno nihče ne bi kupil.
Itak, da gume radira predvsem navor v kombinaciji z nasmeškom ob odzivnem pospeševanju. Manjši faktor je teža, razen pri voznikih, ki radi škripajo čez ovinke.
Sicer pa umirjeni vozniki in tisti, ki večino časa kruzajo po avtocesti, hitrejše obrabe gum verjetno sploh ne bodo zaznali.
V bistvu je bolj problem v neukem piscu članka, ki ne obvlada osnovnih pojmov. Tu gre za priporočilo "rotating tires", torej menjave naprej nazaj z namenom bolj enakomerne obrabe in ne menjave starih gum z novimi.
No, zapelji se naslednjič v Budvo in Podgorico, pa boš govoril. Vožnja do Pule je smeh proti prometu, ki te čaka v Črni Gori (in na poti do tja). Od Makarske naprej si "mrzel".
Jah, ocena pač - dokler ne ponovim z ICE, je samo ocena. Ampak glede na to, koliko je bilo prehitevanj, vožnje po hribih, stanja in cijazenja v kolonah - veliko je bilo situacij, ki "dinozavru" niso v prid. Zgolj na relaciji bi verjetno šlo s 6-6,5, ampak vse skupaj pa ni šans. Je 7,5-8 kar realna ocena porabe.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Glej, jaz že leto in pol sobivam z EV v praksi, tudi brez pomislekov se zapeljem bistveno dlje z njim kot večina ljudi z ICE, tako da nekaj vem o elektromobilnosti. Nekaj več od vas, ki bolj kot ne gostilniško teoretizirate.
Pa ne vem, čemu zdaj v debato vlačiš Slavka in njegovo 1x16A varovalko. A zato, ker sem ti utemeljil, da bi vaše gospodinjstvo zlahka shajalo z vsaj enim EV? Naš 1x 25A priključek čez vikend shaja z dvema EV, pa ni nobene drame, ne zdaj, niti pozimi, tvojih 3x 16A pa lahko pretoči skoraj še enkrat več elektrike.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani