Kot v Italiji. Ko veš kje so, daš gasa in se za petnajst minut ustaviš na kapučinu. Pa ustrezno izničiš prehitro vožnjo. Tako smo mi in kolegica vozili na smučanje. 😊
Šit... ne štekam. A ne bi bilo bolj logično se normalno peljat po omejitvi?
Aha...šel do Mb in nazaj...nazajgrede je čez Trojanske tunele že sekcijsko merjenje not🧐
Ojej, to je ostalo notri še od taqkrat, ko so testirali sekcijsko merjenje. To ne deluje več, ker je bilo konec testa. Slabo so updejtal tele mape, ker konec testa je bil že leta 2017 ali 2018.
Drugače pa za info, bodo v drugi polovici letošnjega leta uvedli sekcijsko merjenje na vsakem kraku AC po eno. Trojane, Višnjegorski klanec, Vrhniški klanec in med Brodom ter Vodicami.
Limuzino smo pred nekaj meseci prvič ugledali na pekinškem avtomobilskem salonu, danes pa so pri Mazdi potrdili, da je ta model uvrščen med izdelke za globalni trg, kar pomeni, da bo ta zapeljal tudi...
Ej, a jaz to prav vidim, plastične obrobe na kolotekih in pragovih ?!?! ... in to kao pri limuzini ?!?!?!? OMG WTF pa je to za en konglomerat. Bolj k gledam manj mi je všeč, nima ne Mazdine filozofije oblikovanja not, zadek je izzven proporcov, to ni avto za srednji razred saj ima skoraj 5m dolžine. Zadnja linija luči je tako razmetana in brez občutka, kot da se jim je mudilo.
OK, sprednji del mi je v redu, notranjost razen prevelikega ekrana še kar. Gumbov pa očitno ne bo kar je pa spet velik minus. Ok sank nima kar je velik plus pa če se zadnja vrata odpro na široko s šipo vred pa b tud bil en velik plus. Kakšen i6 dizel PHEV bi bil pa blizu kandidatu.... ampak, baje bo tud v pogonu kitajc notri, tko da pač prečrtano iz seznama.
ELEKTRIFIKACIJA ZA BOLJŠO VARČNOST GORIVA: MAZDA M HYBRID
Vsi bencinski motorji Skyactiv, ki poganjajo Mazdo3 in Mazdo CX-30, so standardno opremljeni z novim sistemom Mazda M Hybrid podjetja.
Kompakten in učinkovit blagi hibridni sistem vključuje jermensko gnan integriran zaganjalnik (ISG) in 24 V litij-ionsko baterijo. Podpira večjo porabo goriva z recikliranjem energije, pridobljene med zmanjševanjem hitrosti, in napajanjem ISG, ki deluje kot električni motor, da pomaga motorju.
ISG predelano kinetično energijo pretvori v električno energijo in jo shrani v litij-ionsko baterijo. Sistem nato s pretvornikom DC-DC pretvori to napetost na ustrezno raven in jo napaja električni opremi avtomobila.
Sprejetje jermensko gnanega ISG zagotavlja tudi prefinjen občutek vožnje, saj sistemu omogoča pomoč pri vožnji in pomaga pri hitrejšem in tišjem ponovnem zagonu motorja po zaustavitvi v prostem teku. Litij-ionska baterija je nameščena med kolesi, kar zmanjšuje njen vpliv na notranji prostor, hkrati pa pomaga optimizirati porazdelitev teže in prispeva k varnosti pred trkom.
Hibridni sistem Mazda M ne izboljša le okoljske učinkovitosti vozila, ampak zagotavlja tudi boljšo voznost. Ko avto začne pospeševati ali se ustavlja, so prehodi gladki in naravni. Z zamenjavo navora motorja za navor motorja lahko hibridni sistem doseže enak pospešek kot sam bencinski motor, pri tem pa porabi manj goriva. Voznik uživa v vseh prednostih blage hibridne tehnologije brez žrtvovanja užitka v vožnji.
OK še 1x... ISG ima dve funkciji in sicer je to generator električne energije bolj znan kot alternator in zaganjač kot je znano pri ostalih avtih. Se pravi sta dve stvari združeni v eno.
Pri klasičnem avtu alternator/generator služi zgolj za ustvarjanje elektrike, ki jo avto potrebuje za delovanje sistemov. Več kot imaš porabnikov večji upor nudi, da proizvede več el. energije. Za premagovanje tega upora služi klasični motor kar pomeni, da je določen procent moči ICE motorja porabljen za delovanje generatorja. To nekoliko poslabša performance in povečuje porabo. Zaganjalnik pa je poseben el. motor, ki ga imajo ICE-ji za zagon ICE motorja.
Mild hibrid pri Mazdi pa deluje tako, da sta funkciji alternatorja in zaganjalnika združeni v eno. Se pravi tale ISG še vedno klasično zažene motor kot štarter. Ko pa pride do zaviranja ali zmanjševanja hitrosti pa izkorišča to silo, da maksimalno obremeni motor, ki s tem bolje zavira in istočasno polni tisto malo baterijo. Tam shranjeno energijo pa uporabi za delovanje električnih sistemov, ko recimo avto stoji z vklopljenim i-stopom in ko je potreba z zagonom, uporabi elektriko iz te baterije. Če je v bateriji še dovolj energije pa v pospeševanju pri nizkih obratih, izklaplja funkcijo generatorja, da ta ne obremenjuje motor in se električni sistemi še vedno napajajko iz te baterije.
To je tisto, kar se čuti, kot nekoliko več moči. Ne da el. motor pomaga pri pogonu koles ampak se le razbremeni funkcija alternatorja, da več konjev ostane ICE motorju za pospešek, saj ne rabi gnat še alternatorja. Ko pa ni več pospeševanj pa ISG služi tako kot klasični alternator in zagotavlja vso elektriko za delovanje avtomobila.
To je vsa znanost mild hibrida. Zato @Alex ti čutiš pri pospešku iz zelo nizkih obratov kot nek dodatek moči pa nisi vedel od kod.
Zakaj? Ko pospešiš v 5. prestavi imaš tam nekje jedva dobrih 1000 obratov motorja in pri teh obratih skromnih 16KM. Alternator pri normalni uporabi jemlje motorju nekje okoli 3kW energije ali na uč dobre 4KM. Se pravi pri navadnem ne hibridu alternator vzame četrtino moči motorja kar je ogromno in ti tako ostane zgolj 12KM za pogon. Pri mild hibridu pa takrat ni obremenitve s strani alternatorja in ti tako ostane teh 16KM. Ampak višji, ko so obrati manj pomebnih je teh 4KM saj načeloma ostajajo na enaki obremenitve oziroma zaradi več obratov celo zmanjšujejo obremenitev Tako, da verjetno tam po 2000 obratih (cca 34KM moči motorja) ni več smisla, da bi hibrid pomagal.
Preberi si tukaj, da ti bo bolj jasno, zakaj se sploh pri motorju cx30 gre.
Haha Ui odgovor. Dej vpraši jo še kje je ta elektro motor. Mislim, da bo to tud za Mazdine inženirje presenečenje, če ga bo našla.😜 Pa vpraši jo kako bi ratalo tak el. motor napajat z baterijo, ki je mogoče kapacitete tretjine ali pa četrtine tvoje na e-MTB.
Pogovarjamo se le o mild hibridu ne pa o X motorju na splošno.
Ja, točno tako deluje kot si napisal ne vem pa zakaj ti ni jasno, da se to zelo pozna pri vožnji in tudi pri manjši porabi goriva...
A sem kje omenjal porabo? Mild hibrid tehnologija je točno temu namenjena, da zmanjšuje porabo motorja in izkorišča energijo, ki se sprošča pri zaviranju. Sej Mazda 6 je tudi mild hibridna tehnologija samo takrat, ko je prišla ven niso tega znali tržiti pod to besedno zvezo in so ji dali ime i-eloop. Namesto baterije za shranjevanje pa služil velik kondenzator.
Tko, da tole v CX-30 je bolj rahla evolucija, kot pa neka revolucija. Absolutno služi svojemu namenu ni pa noben game changer, pa ne glede kolk se ti zdi to napredno.
Imam dizelco tudi sam in ti lahko zagotovim, da ima težave pri pospeševanju v peti pri 50/uro. Oziroma jo je brez veze trpinčiti, ker vidiš, da motor trpi. Pri CX30 tega ni in lepo potegne brez naprezanja.
Ne vem kako se pelje tvoja dizelca, ampak kljub temu, da sta motorja po spec-ih enaka, je kar nekaj razlike med njima in da je od 2018 dodatno stunan v nizkih obratih in seveda, da je na AdBlue, namesto vračanja izpušnih plinov v motor. Lahko bi se reklo, da je tvoj dizel dinozaver proti mojemu
No ti bom pa dodal še tretjo varijanto, pozabiš kupit vinjeto in zapelješ na AC, se takoj spomniš, bi jo rad kupil in hopa te ustavijo redarji pa te.....
Pač tako deluje in se pozna. Pri 50/uro z lahkoto kruizaš in ko rabiš samo pritisneš na gas in greš. Ne čutiš nobenega vincanja, da bi motor kaj "pokleknil" ali kaj podobnega, kot pri dizelskem motorju in pri dinozavru.
Tukaj se pa motiš. Od 2019 so dizelco tako stunal s tem biturbo sistemom, da lepo zvezno pospešuje )nobenih kolcanj ipd) iz 1000 obratov dalje. Sicer tega ne prakticiram, ampak tole je čisto druga pesem kot prejšnja generacija dizla, o prvi generaciji pa ne bom zgubljal besed, ker je bila turbo luknja velika kot Grand Canyon.
Precej imajo pokrito in ko zapelješ na AC se strinjaš s pogoji uporabe AC, kjer tudi piše na tablah, da je AC pod video nadzorom promet spodaj pa podatki o tem kdo ga izvaja. Tko da ja, kazen se lahko izterja na osnovi posnetka tablice avta, ki ni imel plačane vinjete.
Ej vidva @Alex in @Bini sta čist preveč pristranska al pa ne vesta kaj sploh imata.
Mild Hybrid tehnologija ni predvidena za pomoč bencinskemu motorju pri pogonu. Baterija je čist premajhna saj ima le borih 0,17kWh in je namenjena več ali manj za občasno delovanje, elektronskih sistemov, za zaganjanje motorja pri i-stopu, pomoč pri prestavljanju in podobno. Dejansko samo razbremenjuje motor pri tem, da ga razbremeni poganjanja alternatorja, kot pri klasiki, kjer ga mora ves čas poganjat še motor, da proizvaja elektriko.
Tukaj je pa enostavno ob obremenitvah, motor vsaj za nekaj časa razbremenjen poganjanja alternatorja kar seveda nekoliko pomaga pri pospeševanju ampak le toliko, da ni preveč bremena obešenega na njem. Nekako tako, ko pri starih bencinskih mlinčkih ugasneš klimo, ko greš v prehitevanje, saj je vsak konj v motorju takrat potreben za pospeševanje.
Tko, da vse ostalo kar občutita je več ali manj placebo efekt in nikakor ne to kar razlagata. CX-30 nima nobenega dodatnega elektro motorja, ki bi pomagal bencinskemu pri pogonu koles in to je bistvo mild hybridov za razliko od hybridov in priključnih hybridov.
Spet neka subjektivna odločitev uradnika, ki se odloči kakor se odloči in spet izogibanju plačilu kazni nekaterih, ki nimajo pravi časa kupit letno vinjeto. 😉
Ne vem, če si dobro prebral. Gre takole: nimaš vinjete, se spozabiš in zapelješ na AC. Ko si tam se spomniš, o fak, jaz pa nimam vinjete, zapelješ na bencinsko in kupiš tedensko. Kaj je tukaj razlika a si kupil vinjeto predno si zapeljal na AC ali potem, ko si tam že bil pri tem, da si se SAM spomnil na napako in s tem dokazal, da nisi hotel goljufati. DARS je v obeh primerih dobil plačano.
Drug primer je pa, da ravno tako nisi imel vinjete in da so to ugotovili šele ob pregledu s strani AC nadzornikov. V tem primeru se lahko smatra, da ni šlo za napako in da si hotel iti na srečo, mogoče ti pa rata. In tukaj pač ni milosti.
A vidiš razliko med obema primeroma? Saj veš, da znam oreng udrihat čez DARS, ampak meni se to zdi čisto pravilno in fer, da v prvem primeru ni kazni v drugem pa je. Veliko bolj nefer bi bilo, da bi DARS kaznoval za prvi primer in ga smatral enako kot drugega.
In verjetno ne gre za subjektivno odločitev posameznika ampak za dogovor znotrej DARS-a kako se postopa v določenih primerih. Ne Rok Snežičpri tem skoraj sigurno nima prstov zraven. 😉
Še vedno dobro zgleda po toliko letih je pa pač jama brez dna tole imet. Tako s stališča servisa kot pa porabe. Če se voziš normalno gre komaj kej pod 20l/100km, po mestu bo pa kar 30l/100km. V glavnem kar bogat entuziast moraš bit za tole imet.
preveč negativnih mnenj in negativnosti :), očitno bom še nekaj časa samo bralec foruma mazda :).....
Ma pust ti to, jaz se samo še smejim pa sploh nisem hotel komentirat. Kaj nekatere vse moti... mene recimo samo sanke pa če to bolj v hecu kot pa kaj drugega. Vse ostalo mi je čist OK. Sigurno pa tole ne bi menjal za CX-30.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
To že, ampak "en drug" Alex je pred slabima dvema letoma izjavil tole, ko se je hudoval nad Slovenskimi divjaki v Italiji, tko da zdaj še manj štekam:
Povezava za deljenje
Deli na druge strani