Baterije v EV imajo "management"... torej softver skbi za optimalno delovanje (ogrevanje, hlajenje,...)... Tega recimo pri telefonih prakticno ni ... Zato je tudi posledicno zivljenjska doba takih baterij daljsa ... Izgubijo sicer nekaj na kapaciteti, vendar so se vedno uporabne ... menja se jih pa lahko po celicah (samo tiste, ki so slabe) in ne cele baterije, kar se pri baterijah v mobilnikih ne izplaca... izplaca se pa ze pri recimo baterijah na elektricnih kolesih ali skirojih, kjer je cena baterij visja ...
Hočem povedat to, da je PRVA skrb pri EV ta, kje in kdaj boš tankal.
Ko je ze omenjena Tesla... Ravno ta vodi pri tem, da za to skrb poskrbi racunalnik in ti napise, kdaj in kam moras iti, da se bos lahko se naprej peljal ... Res pa je, da to deluje vec ali manj le v "razvitem svetu" ... torej bolj kot gres na jug, slabse je... ni pa nemogoce ... Pri navadnem avtu pa sicer pove, cez koliko km priblizno bo rezervoar prazen, nic pa ne pove, kam moras it napolnit in priblizno koliko casa bos moral polnit, da bos dosegel clij ...
Ampak taksne debate so skoraj brezvezne, ker eni bodo stalno naprej metali dosedanje navade... in niso pripravljeni teh navad spremeniti za nic na svetu ... In taki so apriori proti EV v avtomobilskem svetu ...
Dejstvo je, da je zaenkrat prva skrb voznikov EV ta, da morajo razmišljat, kje bodo tankali avto. Potem pa WC in hrana. Na kratke relacije mogoče ne, na dolge pa. EV lahko uporabljajo tisti, ki NISO 100% odvisni od avta in niso vezani na čas.
Primer.
Sem na Dunaju. Z EV imam baterije glih do LJ. V MB se spomnim, da bi šel v MS na bograč. Časa, da pridem v LJ je pa tam tam...da ni časa čakat na tankanje in tankanje. Z bencinarjem je to šala mala...
Lahko bi jedel bograč v MB....
Tako grozno spet ni… Vmes se ustavis za ene 20 minut… gres scat, malo pretegnes noge, medtem malo nafilas baterijo (ko polnis, ni treba vedno polnit do konca) in gres dalje… Ce pa imas tako na tesno planirano tako dolgo pot, potem je velika verjetnost, da ti bo vsak nepredviden dogodek pokvaril nacrte… in si samo zivcen, ali bos prisel pravocasno na cilj in s tem povecujes tveganje, da se sam povzrocis kaksen zastoj, ki bo drugim podrl nacrte…
Treba se je znat prilagoditi situaciji… je lazje, kot si pa izmisljat zgodbe v stilu “ kaj bi, ce bi,…”
Torej, epilog je da EV ni uporabniško prijazen in sprejemljiv za vsakega.
Tole ni omejeno le na EV… Podobno je tudi recimo z avtomatskim menjalnikom, razna dodatna oprema, … Nabava avtomobila za vecino ni tako trivialna, da bi kar na slepo sli kupit nekaj… Se je treba prej pozanimat in seveda tudi probat… Zato pa pravim, da taki avti, kjer ne morem dobiti avta na kaksno daljso testno voznjo (vec kot le tistie pol urce, ki jih nudijo pri nekaterih znakmah oz. prodajnih salonih) mpzelo tezko pridejo sploh v ozji izbor… Verjamem pa, da so tudi taki, ki si lahko privoscijo nakup kar tako na “lepe oci” in se potem imajo cas in voljo ubadati se z menjavo, ko zadeva ne istreza zeljam in pricakovanjem… Samo reklamam in lepim besedam prodajalca v prodajnem salonu ne oremo cisto zaupati … saj imajo ponavadi le en cilj… prodati …
Ne, nihče od mojih znancev nima Audi A6 3.0 TDI. Lahko pa zaviješ na evropske Audi forume in prebereš/začutiš bolečine lastnikov, ko odkartajo 4 in 5-mestne zneske za popravilo in živijo v strahu pred naslednjo odpovedjo.
Ampak tole skrpucalo od primerjave zagotovo ni nastalo s strani taksnih lastnikov Audijev… ampak od “Tesla” fanatikov, ki temu mogoce celo verjamejo…
Pogonski sklop (powertrain) stane popolna zamenjava na Audiju 75 jurjev. Ker zgolj z motorjem avto še ne gre naprej, rabi še menjalnik, hibridno baterijo in cel kup pokvarljivih komponent. 😃
Pa dejansko poznas kaksen primer, kjer bi nek normalen clovek sel v taksno popravilo? Se vedno trdim, da je to pravljica, ki se enim zdi fajn, drugim pa bedarija … In od tebe res nisem pricakoval, da tako slepo nasedes taksnim primerjavam in jih se celo delis okoli in zagovarjas… To je dalec od realnosti..
Za avto, ki je nov 80 in več jurjev, pač plačaš 24 jurjev za nov motor - ali pač ne? V prešo z njim?
Kaj si mislil povedati?
Prej je bilo omenjeno 75.000€, kar je veliko vec od 5 do 25.000€
In ja… ce je cena popravila taksna, pac v preso z njim alimpa po delih prodat… in kupit cel avto drug… Kakorkoli… take primerjave sodijo bolj v temo z vici… ker niso realne…
To so uradne Tesla in uradne Audi cene, nič ni izmišljeno. Računajte še delo za zamenjavo, potem bo šele bolela glava.
In zakaj bi pri Audiju menjal kar tako cel motor? Ponavadi ce kaj crkne, se menja tisto, kar je crknilo… Ce oa razbijes cel avto, si pa pa istem in te ne briga, koliko stane motor po delih in po tovarniskih cenah… ampak te zanima samo to, koliko stane cel avto…
Ta primerjava je tako otrocja, da je se tistim, ki niso ravno nasprotniki EV, jasno, da je to le pravljicna zgodbica…
V bistvu je tako, da je vecino odgovorov enakih tudi za druge modele (mazda3, mazda6, CX-30,…) podobnega modelnega leta… vsaj kar se tice navigacije, softvera, Infotainmenta,….
- vgradnjo vmesnika, ki omogoča brezžično uporabo Apple Carplay;
- strešne nosilce Thule za Thule Wingbar (avto nima strešnih letev);
- obstaja opcija vgradnje vmesnika, ki omogoča daljinsko odpiranje in zapiranje oken?
- se lahko izklopi zvok ob odpiranju prtljažnika?
Glede podobitve softvera je odvisno, kaj imas v mislih. Softver navigacije recimo sam updejtas, ce imas se veljavno narocnino… software infotainmenta je sicer predvideno, da naredijo na servisu, lahko pa tudi sam… Poisci po forumu, ker je ze ogromno napisanega na to temo… Glede posodobitev firmware samega avtomobila, pa potrebujes hardver, ki ga imajo ponavadi samo na pooblascenem servisu… torej je odgovor, da bo najbolje to urediti tam…
Glede CarPlay/Android auto vmesnika ga lahko nabavis sam in zmontiras… ali pa to uredijo na pooblascenem servisu… Tudi o tem je ze precej napisanega… le malo casa si je treba vzet in pobrskat …
Stresne nosilce imajo verjetno tudi na pooblascenem servisu… ali pa v kaksni drugi stacuni s tovrstno opremo…
Za zadnji dve vprasanji pa je odgovor NE… Oziroma za okna verjetno kitajci imajo kaj… vendar ni ravno prav razsirjeno… Zvocni signal pri odpiranju prtljaznika pa je z razlogom…
Na vecino vprasanj je treba le malo pobrskat in se ze najde ustrezen odgovor…
Noja… kvari se vecinoma elektronika… pri vseh… ne samo pri EV … za vzdrzevanje pa dvomim, da nevem, ce je EV drazje… Ampak ja… fajn se bere take zadeve.. sploh tistim, ki ze privzeto ne marajo EV
V finalu izbora za SLO avto leta je bil "britanski" MG 4, ki pa, zanimivo, ima gretje baterij samo v najvišji stopnji opreme luxury
Kolikor vem, imajo “battery management” (torej ogrevanje ali hlajenje baterije) vsi… Kar je sele pri opremi Luxury, je toplotna crpalka za ogrevanje kabine… Nizje razlicice opreme imajo elektricni grelec (PTC)
Eno najbolj mrzlih noči zadnjih let sem preživel v električnem avtomobilu. Ni me zeblo, pri 20 stopinjah Celzija v notranjosti avtomobila sem prijetno spal. Koliko energije za ohranjanje toplote za...
Zaslon sicer je Touchscreen... samo v MZD sistemu ne deluje... deluje pa, ce upravljas preko Apple Carplay (da se nastavit, da deluje tudi med voznjo) ... Za Android Auto pa nisem preprican ... mislim pa, da tudi ne deluje ... Ni pa kaj dosti uporabno... saj je zaslon pomaknjen precej nazaj...
Meni pride prav samo za garazna vrata odpret, kjer se v blizini doma pojavi spodaj gumb ... ...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
A ko imas prazen rezervoar na tvoji Mazdi, se tudi peljes dalje? Ali pa ce se prizge kaksna lucka ... recimo za okvaro motorja?
Ne prevec dramatizirat ... Vedno se najde kaksen izgovor... ce ga zelis najti ...
lp
Thomas
mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura
Povezava za deljenje
Deli na druge strani