To mene moti pri novih Mazdah... umikajo se od želja in potreb kupcev in se oddaljujejo od jinba ittai. Tako je vedno, ko odločitve finančnikov povozijo odločitve dizajnerjev.
Pri uporabi gumbov se skoraj ne moreš zmotit in jih uporavljaš več ali manj intuitivno. Probaj to počet na ekranu, pa da je še cesta slaba... misija nemogoče.
Tista z napisom mazda na volanu namest logota je pa tolk iz trte zvita.... 🤣
Niso glih dvojni vatli, ampak zgolj osnovna logika. Ko zaradi visokih cen naftnih derivatov, cena naraste, končne cene država blaži z nižanjem trošarin. Ko cena pade, trošarine poveča, da ima buffer, ko bo cena spet narastla. To je bilo vedno tako in regulacija je temu namenjena.
Kar se pa moje pripombe tiče gre pa bolj za štos, ker danes še vedno nekateri mislijo, da razliko pri podražitvah Golob al pa Janša tlačita v svoj žep.
Dej nehaj... že en teden se spet naslajam, da bi kej tazga ubodu. Problem je, da mi racionalni del možganov vedno prepreči, ker dejansko bi bil sam strošek.
Čak a ni bil Forintoš takrat še glavni v Sloveniji? Golobnjak je prevzel kurnik s 1.6.2022. Mejduš a to pomeni, da se je Janez Veliki tud okoriščal z visokimi cenami goriv in to še bistveno bolj kot Holob.
Haha, ko pride JJ bo vse zastonj... smo videli ja, ko je regulacijo cen goriv ukinil, pa je vse šlo gor. Ampak ne, Golob je kriv, ker je dal regulacijo nazaj, da cene ne zbezljajo v nebo.
Zdaj pa pričakujem žolčen napad name... dejte si duška 🤣
Razlika ni tako velika, ko jih na koncu prodaš in mislim, da čez cca 7 let boš 18"lažje prodal kot 16"! Ja vedno je potreben kompromis....
sam 18 colarke zimske gume so drage, 16 colske so občutno cenejše. Torej cenejše feltne, cenejše gume. Hja men ta rešitev ni napačna, ker na zimskih glih neke lepote na avtih ni iskat pa še večino tega časa je avto tako ali drugače umazan.
Če se gremo računico tole ni napačna izbira, če pa se gremo estetiko se da pa tud enga prebutančka za jurčka kupit za vozit pozimi, Mazda pa lahko stoji doma v garaži na letnih 18-kah in je lepa za pogledat.
To je dejstvo. Saj sem napisal, da bodo znižali za par centov. Tako, da bodo ovčke zadovoljne. 😉
Ovčke smo zadovoljne ... a se da goriva prodajat po različnih cenah? Za nas zadovoljne ovčke po nižji, za nezadovoljne desne volkove pa po precej višji? Mislim zato, da se majo vsaj za kaj upravičeno pizdit.
To kar ti razlagaš, je kot, da bi rekel, moja Mazda gre 210km/h. Gor moram dat Y gume do 300km/h, ker mi V gume (240 km/h) pobira pri končni hitrosti.
Nosilnostni index, je pogosto povezan z težo gume in z dražjo proizvodnjo. Tudi večja kot je nosilnost, manjša je udobnost.
Pogovarjamo se o indeksu 96 in ne 98. Za njegov tip uporabe je to najbolj primeren indeks, ker pač 92 je premalo, čeprav z nekoliko domišljije je znotraj gabaritov. Fak sem šel zdajle prav pogledat na splet in je za Ford Tourneo Connect (sej upam, da sem si zapomnil pravi model, ker pod Fukswagen iskalnik ne najde nič 🤣) homologiran nosilni index 96. Torej ne vem od kod zdaj ta problem, sej pnevmatik s tem indeksom ni malo.
Glede udobja sem pa že napisal, da če pretiravaš z nosilnostjo, se udobje zmanjšuje. Zato ga sam osebno ne bi sral z indeksom višjim od 96, ampak homologacijo pa naj popravijo, ker sigurno ni homologiran za indeks 100.
Še beseda, dve o hitrostnem indeksu. Če iščeš vzporednost z nosilnim indeksom, bi bilo po tvoji logiki dovolj hitrostni indeks H (210km/h), ampak dajo gor pa V (240km/h) ravno zato, da je rezerva, ker po kakem klancu navzdol bi taka Mazda šla lahko tudi 240km/h. In kaj bi se zgodilo z gumami z indeksom do 210km/h pri hitrosti 240km/h? Ja lahko bi gumo tudi raztrgalo, čeprav je to silno malo možnosti, ampak ni za reskirat.
Vzporednica s @Slivka je pa taka, da sem 100% prepričan, da pred vsako vožnjo, ko naloži vse potrebno in celo družino v avto, da ne gre avta doma tehtat. Torej se lahko zgodi, da gre čez zgornjo omejitev nosilnosti. Ni prav, se pa zgod. Zato morajo biti rezerve tako v konstrukciji vozila kot v pnevmatikah.
Tudi izračun 4xnosilnost gume ni pravi, ker 50:50 razdelitve mase maksimalno obteženega vozila ne boš nikoli dosegel.
Seveda se uničuje, tudi z dodatno obrabo. To je posebej vidno zadnje obdobje, ko so se predvsem SUV-i zredili, zraven pa še dobili baterije. Uporabniki, ki natikajo gume, ki niso namenjene takim masam, jih pobira redno prej kot prevoženih 20kkm.
Sej to je znan info, še posebej, ko se našteva negativne lastnosti povečanja mas. Zato pa imamo XL gume, ki se jih natika recimo tudi na dostavnike in podobno. Nosilnost je zelo pomembna informacija, ker če uporabljaš preveliko, bodo gume neudobne in grob. Če pa perenizko, bo pa obraba visoka vključno z možnostjo fizičnih poškodb.
Če to ne bi nič pomenilo, bi dali najvišji nosilnostni index za vsa vozila in bi bil problem rešen.
Je res masiven, ampak spet ne tolk, k današnji SUV EV-ji, ki majo prazni 2 toni in pol. Jaz bi dal nekje nosilni index 96, ker to so že XL (Extra Load) gume. Načeloma je sicer to samo 80kg več nosilnosti od 92.
Mene pa malo moti in čudi tvoje prepričanje in mišljenje o teh celoletnih gumah, ko si pa vsa leta nazaj zagovarjal le najboljše letne in zimske premium gume, tiste 5,6,7,8 so bile pa že preslabe zate, ker varnost je pa zate na prvem mestu...
Pa sej se ni nič spremenilo, vedno imam dva kompleta najboljših pnevmatik in to bo tudi v prihodnje vsaj dokler moram iti z avtom ven v vsakem vremenu.
Če mi nekoč ne bo treba in se bo letno delalo zelo malo kilometrov in bom ratal bolj Desus voznik, pa vseeno računam, da bo takrat bilo že kar nekaj zelo solidnih celoletnih.
Tapravi test je, ko daš gumo na svoj avto. Te adac testi so za v smeti.
Tole si pa dobro prikotalil. Torej po tvoje je najbolje, da kupiš vsaj 10 kompletov gum in jih menjaš in se na lastne oči prepričaš v primerjavi, katera je najboljša in verjetno ne po meritvah ampak po filingu.
Ma ni tuki na forumu človeka, ki lahko kaj takega naredi in tako smo več ali manj obsojeni na pravilnost testov. Ni druge pa lahko 100x rečeš da so za v smeti, čeprav ne vem zakaj.
Edino stvar, ki taki testi ne povedo pa je zame ključnega pomen, je to kako se te gume obnašajo po 10.000km, po 20.000km, po 40.000km.... Torej ali obdržjo kvaliteto čez obdobje uporabe.
V resnici so pa te celoletne slabše od vse teh.....
Ja kaj pa sem napisal? Fantje a znate brat?
dne 16. 10. 2025 ob 22:21 je Boss napisal:
1.) poleti je nekoliko daljša kot z letnimi in precej krajša kot z zimskimi
2.) v suhih razmerah pozimi je daljša kot z letnimi in krajša kot z zimskimi
3.) v zelo mokrih razmerah je pozimi nekoliko krajša kot z zimskimi in precej krajša kot z letnimi
3.) v snežnih razmerah pozimi je enormno boljša od letnih in slabša od zimskih
Torej kdor ne dela veliko kilometrov in ne rabi it z avtom ven v vsakih razmerah, ter ne vozi po zasneženih klancih je to čist dober kompromis.
Nikjer je nisem hvalil, da je boljša od namenskih gum. Ne more bit top in logično, da ni, se pa znajde v nekaterih razmerah, sploh med prehodnem času, celo bolje. A kdaj? Recimo v tem letnem času, ko še nismo prešaltal na zimske. Zjutraj par stopinj nad ničlo, opoldne, lahko skoraj 20. Ker ga ni idiota, da bi 2x dnevno menjal gume je v takem obdobju celoletna celo boljša izbira v popvprečju čez celih 24 ur. Se pravi zjutraj boljša od letne, če zopoldne, boljša od zimske.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
To mene moti pri novih Mazdah... umikajo se od želja in potreb kupcev in se oddaljujejo od jinba ittai. Tako je vedno, ko odločitve finančnikov povozijo odločitve dizajnerjev.
Pri uporabi gumbov se skoraj ne moreš zmotit in jih uporavljaš več ali manj intuitivno. Probaj to počet na ekranu, pa da je še cesta slaba... misija nemogoče.
Tista z napisom mazda na volanu namest logota je pa tolk iz trte zvita.... 🤣
Povezava za deljenje
Deli na druge strani