Malce me je zmotila tvoja izjava: "...Zagotovo je diesel močnejši v pospešku zaradi navora..."
To je "mnenje dieselašev",katero se je na žalost od leeeeet "rekla čula kazala" usidralo v glavah tistih,kateri pač ne vedo drugače.
V bistvu je čista fizika.
Navor nima veze z pospeškom,ampak moč motorja....moč pa je navor krat obrati (sila x pot).
Jaz ti bom pa samo opisal "prigodo" ko sem "dirkal" 😁po ljubljanski Zaloški cesti mimo Fužin z svojim starim Fordom C-Max 1,6TiVct (115konjev/165Nm) vštric z Golfom-7 TDI 4-motion (tisti z rdečim "D" in "I" cca. 145konjev in cca. dvojni navor).
In 3x od semaforja do semaforja....in 3x je za dolžino dveh avtov Golf zaostal...pazi to-od semaforja do semaforja na Založki!!!
Na kratko-kaj je problem pri Diesel-ih...res je imajo veliko navora pri nizkih-srednjih obratih,a se ne vrtijo tako visoko kot bencinarji (moč=navor x obrati)...in v primeru moje "tekme z golfom" sem pri 90Km/h prestavil iz druge v tretjo prestavo😁...Golf pa najmanj v tretji ali pa četrti.
Jaz se pri pogovorih ob kavi z kolegi rad hecam in pravim,da so Dieseli le za traktorje,tovornjake in bagerje...OK-je le hec,a ni brez razloga dejstvo,da na Rally-ju,pri Formuli-1 (in ostalih "formulah"),pri motociklih itd...ne boš videl Diesel-ov.
In kje je pa problem pri bencinarjih....pri voznikih,kateri jih vozijo kot Diesel-e!
Druga prigoda-sem strojevodja na SŽ,in nas naša služba mora včasih peljati iz Lj. v moste,Zalog itd....in je en službeni kolega k je šofer in nas prevaža enkrat pljuval čez službeni avto (Mitsubishi Lancer-karavan 1,6L bencinar z 100konji)....."ne gre nikamor...pije k kamela...itd...moj Touran gre pa k raketa..."....(tanajšvohnejši TDI!!!).
In me je ta sodelavec moral enkrat zelo pozno zvečer peljati iz centra v Moste....in mu razlagam o tej temi...in mu na cepišču Založka/Kajuhova na semaforju rečem,da naj pohodi,in da "šalta" zmeraj pri 5000 obratih...in je Mitsubishi "letel",sodelavec je pa samo buljil od presenečenosti.
In še nekaj o Turbo-jih...kolikor so dobri,so tudi slabi!!! ker večina "smrtnikov" ne ve-kaj "dela" Turbo? Veliko ljudi misli,da poveča moč,in to "čudežno" celo z enako ali pa celo manjšo porabo. Ni res-Turbo nam pri enaki kubikaži omogoča večjo količino zraka in z tem kurjenje večje količine goriva in z tem seveda večjo moč.
In negativna stvar,katera mene celo bolj moti od večje porabe je slabša odzivnost oz. "nenadnost"....t.i. "Turbo-luknja".
Tukaj poglej točno od 2:10 tip razloži razliko med enakim Turbo in ne-turbo motorjem pri CX-5
OK-dosti "nakladanja"😉...upam,da ta prispevek ne boš narobe razumel...žaljivo ali pa kaj v tej smeri...
Še informacija-pri avtohiši Interclass Cars v Lj. na Gorjupovi imajo eno CX-5 2,5/194,samo je oprema Newground z Zircon Sand-rjavo...res ni lepa🙄👎...je kot "za vojsko".
So si komaj,komaj izborili eno pri uvozniku,tako da so vseeno veseli zanjo.
Aja-😁😉...
...tale je pa že moja😀-2022 Revolution Top G194 AWD
Po dveh mesecih uporabe še okoli porabe-vozim praktično samo po mestu...na začetku je bilo 10,7L/100km (sem bolj "živ" voznik😁,in tudi kdaj dam na "Sport" in "do pleha"))...pa smo pred kratkim stegnili za dva dni na Krk in nazaj-torej relacija...pa je vseeno bilo veliko "cincanja"...in gužva čez cel Krk...in je na tem tripu bila poraba 8L/100km...če bi bile lepše razmere bi lahko komot bilo še kak liter manj.
No in skupna poraba in tudi mestna po tej relaciji (resetiran trip-B )je padla na 10L/100km...mater-to je pa že super...toliko porabi moj stari C-Max...pa ni primerjave z Mazdo🤔
V nedeljo?-Lj.-Zalog...nekih posebnih planov nimam🤔...pa imaš že dve na voljo😉
L.P.
Moram te malo popraviti. Na 24 ur Le manse so že nastopili tudi dizli, tako Peugeot, audi in celo Mazda. 😉
No ja, v večini naše ceste niso tako slabe. Ne bom rekel, da so idealne, ampak ker mi spomin še služi vem kako je bilo pred 30 ali 30 leti, ko sem nekaj gum poćil in kako feltno zvil v udarnih jamah. Ne vem ampak večina cest na tour the France je izgledala slabših kot tu v Sloveniji, sploh Paris je zgledal kot ena sama jama.
Lahko potrdim, da je to res. Edino mogoče Italijani imajo boljše ceste(na splošno) v Franciji so pa slabše.
In ja, res je, da imamo vsaj ta glavne ceste +avtoceste zelo dobre-gladke.
Če bi bili vsi šoferji ozaveščeni v tej smeri in skrbni (kupovali po možnosti tako, da bi se davki natekali v slovenski proračun), bi višek dajatev s tega naslova pomenil manj dajatev drugje oziroma višji standard. Verjetno je potencialno možno s tega naslova pridobiti nekaj 10 milijonov €.
To bi veljalo ob predpostavki, da bi bili vsi pošteni in zavedni. A vemo, kako je v resnici. 😉
Kaj je pri ceni določeni z enačbo, ta pa z uredbo, za (ne)verjet? 🤔 Vsak lahko sam izračuna, le podatek o ceni z mediteranske borze (CIF Mediteran-High) je težko dobit (sam še nisem našel vira). Tale stara diplomska obširneje razlaga izračun (po starem je bilo v principu enako) https://core.ac.uk/download/pdf/67523961.pdf
Je pa tko, finančni minister mora skrbeti, da je blagajna dovolj polna, da se odlivi kompenzirajo s prilivi. Manj ko država dobi dajatev preko naftnih derivatov (v osnovi pa jih dobi ogromno .. pred leti cca 2 MRD), manj je denarja za šolstvo, zdravstvo, socialo, ceste, ... Zato sam, če se le da, tankam v svoji državi.
Jaz tankam ponavadi tudi pri nas, če je le mogoče. A predvsem zato, ker imamo dokaj nizko ceno goriva. Če imeli Italijani nižjo, bi tankal pri njih.
Daj Alex, ker so te olupili (za kakšne 4.000) pri nakupu novega avta za 30.000 €, boš sedaj 15 let šparal pri gumah in prišparal mogoče 1.000 €. 🙃 Prej bi mislil in kupil avto v zlatih časih, kot Bini. 🙂
Ves čas govorite, kako je CX-30 premium, pol pa gor natikate gume vprašljive kakovosti. Guma je ena najpomembnejših stvari pri avtu, tako za udobje, še bolj pa za varnost!
Mal se hecam, v glavnem pa mislim resno. 😜
Te hankook gume so premijska roba, ne pa neke low budget. Dunlop spravi v žep, so nekje v rangu conti. Edino malo bolj glasne so. Drugače pa po prebiranju kupcev top gume. Pustimo plačane in podkupljen teste. Tisto je za
naivneže. Kar se tiče pa cx 30 sem jo dobil za ugodno ceno. Samo barva je 800€ doplačila. Zame zelo dober nakup. 👍
kakorkoli gledamo, in sem mnenja da je CX-30 res odličen avto, ampak dimnzija gume je pa pred-potopna....215/55 r18.....kot prvo 215 sploh ni standardna dimenzija, to je kar nekaj......in enako 55 ali imaš 50 ali pa 60.....torej so tukaj pa malo zgrešili....ali imate v homo.kartončku še kako drugo dimenzijo. JAP avti imajo ponavadi zelo bogo bero tega, medtem ko imajo razni VW cel rang teh....
Se strinjam, da so dali na cx30 to levo dimenzijo gum, ki je draga kot žafran. Zato pa pravim, da dobim ceneje 19" vrhunsko gumo kot pa to 18".🤔
Tukaj podajate cene za dimenzije, kjer so gume najcenejše. Recimo zimska michelin guma dimenzije 215/55r 18, kakršno ima cx30, pride okoli 200€/kos.Štiri gume =800€. Tako, da bi krepko premislili, katere zimske gume bi montirali. 😉
Dejansko vsak sam odloča, katere gume bo kupil in kako bo šel z njimi skozi zimo. In predvsem, koliko denarja je pripravljen odšteti za njih. Zase vem, da izberem letne gume vedno najkvalitetnejše ne glede na ceno.
Zimske pa mi niso spet toliko pomembne saj vemo, da ni neke zime na obali. Bolj gledam na to, da so dobre na suhem in na mokrem.
Sem že parkrat gume mu vrgel nazaj v kombi in teraj guske naprej.
Kdor ne preveri dot je sam kriv.
Enako. Tudi pri teh zadnjih sem kar najlon raztrgal in pogledal dot.
Sem pa v preteklosti tudi sam že zavrnil gume, ker so mi poslali dve leti stare, čeprav so trdili ob nakupu, da so stare največ 6 mesecev. Pri vulkanizerju sem jih kupil parkrat, a nisem imel občutka, da sem kaj pridobil s tem. Ponavadi imajo kar navite cene. Razen gum, ki jih imajo na zalogi je po naročilu ponavadi dražje kot nakup preko spleta, čeprav ti ponujajo "zastonj" vgradnjo in centriranje. Pa še njihove "nasvete" moraš poslušati, ko ti hočejo prodati gume, pri katerih imajo največji zaslužek.
Vidva bosta v kopru zmontirala zimske gume 15.11., ampak tam bodo takrat temperature okoli 25°C, če bo huda zima bodo mogoče padle na 20°C. In ko bo enkrat sredi marca res padel sneg (smučanje v Dolomitih), bodo itak že "zakrknjene"... Važno, da so tanartabltaboljše zimske gume, kar jih je na tržišču...
Ampak, hej, za letos je napovedana sibirska zima( ker kao nimamo plina). 😊
Resda na obali nimamo plinske napeljave in je tudi ne potrebujemo.
No, stari vremenoslovci (in tudi mladi) so napovedali za letos zimo z obilo snega. Ni vrag, da ne bo prineslo par sto snežink z burjo tudi na obalo, pa da izprobamo te super duper gume. 😊
Ker večkrat omeniš Alex, da imaš kar težko nogo in ker smo že tudi večkrat ugotovili, da je dejansko stanje praviloma obratno od napisanega, bodo tudi gume z dobrimi 9 mm profila zate dovolj stabilne😃.
Pri meni so dobro zapisane zimske Continental TS850/860 in Dunlop Wintersport 5. Vozil sem pa že Fulda, Semperit, Sava, Toyo, GY, in še kakšne. Naslednjič vem samo to, da GY zimskih ne bom več kupil - niso me prepričale, sploh pa glede na ceno in ime znamke. Površen odlitek lamel (nekatere lamele so sem in tja zlepljene) in po 4-ih letih guma izgleda krhka - jo asfat trga namesto brusi.
Za GY verjanem. Tudi meni so letne F1 assimetric 3 na stari 6-ki nenormalno razpokale. 😬
Za zimske pa ne se sekirat, pozimi ne vozim hitro. 😉 Sem pa tudi v snegu med hitrejšim kljub temu, da sem Primorec.
Pa tudi na splošno se z cx30 vozim lepo umirjeno. Je večji gušt. 😊
Je za občasno hitrejšo vožnjo rezervirana 6-ka. Pa ne, da cx30 ne potegne. Enostavno jo je škoda za divjanje. 😊
Ti šublerji iz Lidla lažejo , mora biti vsaj MITUTOYO čez 4 mesece so bodo še skrčile in bo prišel profil na 7,5 mm
Imam tudi MITUTOYO, a je vedno v delavnici. Tale je eden izmed treh, ki sem jih kupil v Lidlu, da, sem našel kolikor toliko točnega, če ga primerjam z MITUTOYO. Par stotink je verjetno razlike. A še vedno je več profila kot na Dunlop in GY. 😉
pred 5 minutami je Janez007 napisal:
Upam, da jih nisi predrl. 😁
Ma kje pa. Že samo gumena zmes se mi zdi boljša kot pri kakih dunlop.
Alex, dej please zmeri globino profila. Tole men ne zgleda 9 mm kot majo recimo Dunlop al pa GY. Tole bo prej 8mm al pa se na sliki čudno vidi. Sej ne da je to zlo pomembno, samo kilometrov je pa za vsak mm cca 10.000.
Evola, zmerjeno na sredini profila z najbolj natančnim digitalnim kljununastim merilom. Na "frišnih" gumah. 😉 Ja, imajo več kot 9 mm profila. Se pravi več kot Dunlop in GY. 😉
Te tvoje gume pa so bile sigurno v kleti leto in pol,dam roko v.....
A nisi rekel sam, da ko kupiš nove gume, jih daš za leto dni na podstrešje, pozabiš na njih, da so gor in po par letih so "zrele" za montažo na feltne. In po pol leta vožnje so zrele za zamenjavo za nove. 😊
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Moram te malo popraviti. Na 24 ur Le manse so že nastopili tudi dizli, tako Peugeot, audi in celo Mazda. 😉
Ta tvoja poraba je pa kar konkretna. 😊
Povezava za deljenje
Deli na druge strani