Skoči na vsebino
Gume
Napisano

Lahko me popravite ampak, a ni dimenzija 205/60R16 res več ali manj samo za kombije. Za avtomobile je namreč 205/55R16.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano
pred 4 urami je godlike napisal:

Ko so cene surove nafte višje, se niža trošarina. Zdaj se pač viša, ker se surovina niža....

 ... in vedno je bilo tako. Ne glede kdo je bil na oblasti. Dojemanje tega dejstva je pa samo v tem, kdo je kdaj ne oblasti in za koga se navija.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano

Ma, a že spet dol? Pa kaj se gre tale Golob, da tkole niža ceno goriv. Čimprej naj gredo volitve mim pa da je konc tega sranja pa da Golob spet ceno dvigne, da ga bodo lahko tud tadesni kurcal. Do takrat bomo pa trpel tale znižanja.

 

WWW.24UR.COM

Cene pogonskih goriv se bodo v torek ponovno spremenile. Morda se vam splača s točenjem goriva še malo počakati, saj napovedi kažejo...

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 24 minutami je Slivka napisal:

Torej imajo EVji daljšo zgodovino od ICEjev...

 

Dejansko res in zakaj se niso prijeli? Popolnoma iz istih razlogov kot imajo težave danes. :nevem:

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 3 minutami je g.Wankel napisal:

Sej že med lastniki ICE motorjev pride do trenj v smislu "kaj ti bo to". Vsak ima svoj veselje 🙂

 

Pa sej je vedno debata na relaciji bencin/dizel pa še dolgo bo. Tale EV zagretost me kar precej spominja na obdobje, ko je bil plin "popularen". Tudi tukaj gor smo imeli kar vroče razprave. No in kje je danes plin? Samo še v avtih iz tistega časa, pri novih pa skorajd nikjer več.

 

Pa smo takrat omenjali težave od injektorjev, svečk, motorja, da je investicija, bile so računice kolk moraš prevozit, da se splača, kolk pade moč motorja itd itd. Ampak eni so takrat govorili o superiornosti plinskega pogona - kje so vsi tisti danes? Plin seveda ni izginil, ampak ni več popularen zaradi vseh svojih omejitev, ki jih nikoli ni zmogel presečt.

 

Zakaj je EV zgodba še bolj drastična pa tolk primerljiva z zgodbo o plinu? Zakaj se pojavljajo podobne težave, zakaj ni več prave zagretosti pri prodaji EV-jev? Lahko govorimo o EV haterstvu, samo sem 100% prepričan, da ga ne bi bilo, če bi vse bilo res tako dobro, kot se prepričuje vsepovsod?

 

Mogoče je pa treba mindset spremenit, se sprijaznit s tem, da EV ostane s tabo do iztrošenosti, da tako pogosto ne boš več menjal, če boš želel ne izgubljati veliko, da se boš moral prilagoditi na stvari, ki nisi nikoli razmišljal o njih, ker ni bilo treba. Naprave so zato, da nam služijo in ne obratno, da boš z njimi imel več delo kot predno so se pojavile.

 

Nihče ne zanika, da v prihodnje se bo marsikej dalo izboljšat. Da ne bo več tolk prilagajanja, da bo avto mogoče spet bil v službi človeka s čimmanj angažmaja. Do takrat pa, ja intuzijasti jih bodo imeli, kdor ima podlago bo res lahko prihranil na rednih stroških nikakor pa ne na izrednih. Ampak, do takrat bo še nekaj vode preteklo in ne vidim problema, da se pogovarjamo o teh stvareh že danes in da nismo kot trop ovac, ko nam zaukažejo, da moramo vsi na EV-je da to storimo brez vprašanj.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 24 minutami je skritikrt napisal:

Ne verjamem,da si levičar...v hribih si tega ne moreš privoščiti...tam človek mora znati z svojo glavo razmišljati,mora biti priden,z svojimi rokami delati,se ne ukvarjati z neumnostmi...tam je normalna kmečka pamet alfa in omega,če ne je po tebi....

Vse vrline,ki so levičarjem tuje.

 

Dobr ti to predalčkaš ljudi. Drugač pa je treba ločit med nekimi aktivisti, ki si več ali manj pumpajo ego z mislijo kaj dobrega delajo na tem svetu od tistih, ki se imajo za levičarje zato, ker jim je enakopravnost v družbi zelo pomemba, socialna razlike čim manjše, ki nemarajo nebrzdanega neregulirange besnenja kapitalizma in kapitala.  Ravno tako velja, da na desni tudi niste vsi janšisti in da eni znate tud razmišljat brez politične predpriprave pranja možganov.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Sej vidim, da se res ne rezumeva. Zanimivo mi je da si EV fan pa prav namensko nočeš videt nekaterih zadev, ki so neprijetne pri navijanju za EV-je. Ne vem sej ne gre zato, da se EV-je diskreditira, gre zato, da mogoče je pa v določenih ukrepih pač le nekaj smisla.

 

Mogoče bo ta video kaj razjasnil... sploh tisti del, ko so uničevali polno in ne polno baterijo.

 

 

Aja pa še to - tudi prenosniki, rezervne baterija za njih, telefoni se nikoli ne transportirajio polno napolnjeni. Navadno je v njih manj kot 50% napolnjenosti. Rezervne baterije so celo skoraj prazne s kakšnim procentom ali dveh napolnjenosti.

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 5 urami je dvorjan napisal:

Zakaj pa od ICE ne zahtevajo istega? Saj je prazen bencinski tank prav tako manj nevaren od polnega.

 

Auč, dej no. Če že zagori pri ICE zagori vedno v predelu motorja, ko je kakšna cevka za gorivo pretrgana in se vname gorivo, ki kaplja pa še tist je navadno v kombinaciji s kratkim stikom. Zato je tank na drugi strani avta in ne skupaj pri motorju. Da bi tank zagorel brez, da bi šlo za karambol, je silno redko. Kot drugo je pa zadeva taka, da zagorijo bencinski hlapi zmešani s kisikom v zraku, ki jih boš imel veliko več v praznem kot v polnem tanku. Ampak še 1x, da zagori tank brez nesreče je res skrajno skrajno redek dogodek, skoraj nemogoč. Če vzamemo pa dizle pa dejansko nemogoč.

 

Pri EV pa če zagori, zagori tisto, kjer je vsa energija zbrana in to je baterija. Razen pri Zoe :hudicek:, kjer zagori najprej tist pretvornik, ampak ker ni skupaj z baterijo ni neke drame, ker baterija ne bo zagorela zaradi tega.

 

Se sicer do neke mere strinjam, da Grki nekoliko pretiravajo ampak vseeno neka podlaga je morala bit, ker da bi se nekdo kar takole malo za hec danes spomnil teh omejitev brez razloga je tudi v področju neverjetnega.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Te usmeritve je izdala Grška vlada na osnovi pobude trajektnih prevoznikov. Močno dvomim, da bi si prevozniki pljunili v lastno skledo, če ne bi bilo nekaj na tem, da na trajektih so EV-ji pač potencialna nevarnost, ki ni zanemarljiva.

 

pa še seznam omejitev:

Prevod ukrepov, ki se nanašajo na električna in hibridna vozila pri prevozu s trajekti v Grčiji

Med nakladanjem vozil z alternativnimi viri energije (AFV) je potrebno:

  • Evidentiranje: Zabeležiti tip vozila in njegovo lokacijo na ladji ter namestiti ustrezne oznake na vidno mesto na vozilu.
  • Preverjanje temperature baterije: Pri vseh električnih in priključnih hibridnih vozilih je treba preveriti temperaturo baterije.
  • Obveščanje posadke: Vozniki/potniki morajo nemudoma obvestiti posadko, če prejmejo kakršno koli opozorilo ali alarm iz vozila.

Omejitve pri nakladanju AFV:

  • Električna in priključna hibridna vozila: Raven napolnjenosti baterij ne sme preseči 40 % njihove skupne zmogljivosti.
  • Vozila z drugimi alternativnimi gorivi (UNP, zemeljski plin): Rezervoarji za gorivo ne smejo biti napolnjeni več kot 50 % njihove skupne zmogljivosti.
  • Poškodovani sistemi napajanja, rezervoarji ali baterije: Vozila z poškodovanimi sistemi napajanja, rezervoarji ali baterijami se ne smejo nalagati, razen če so ti deli odstranjeni. Vozila, pri katerih ni jasno, ali so baterije poškodovane, se prav tako ne smejo nalagati in prevažati.
  • Odgovornost lastnika: Odgovornost za zagotovitev, da ni poškodb na sistemu napajanja, rezervoarjih ali baterijah vozila, je izključno na strani lastnika vozila.

Dodatni varnostni ukrepi:

  • Upoštevanje teže pri zlaganju: Pri zlaganju vozil je treba upoštevati njihovo težo, zlasti pri električnih vozilih, ki so v povprečju 25 % težja od običajnih vozil.
  • CCTV nadzor: Vozila AFV je treba nalagati na območjih z neoviranim CCTV nadzorom.
  • Prezračevanje: Med nakladanjem/razkladanjem in med plovbo je treba zagotoviti delovanje sistema umetnega prezračevanja nakladalnega prostora (če gre za zaprt prostor za tovor ro-ro ali posebno kategorijo, kot je določeno v Direktivi 2009/4/ES).
  • Prednostno nalaganje na odprtih prostorih: Vozila je treba prednostno nalagati na odprtih prostorih, če so taki prostori na voljo in je to praktično in izvedljivo.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
Pred eno uro je dvorjan napisal:

Ker ravno omenja(te) ZOE, pa vseeno nekaj pozabljate. ZOE so na trgu že od 2012, vmes večkrat prenovljeni in je pač razlika med tistimi 2012-2015 in mojim 12/2021.

 

Poglej tam od 37:30 pa sploh ni govora o bateriji ampak nek pretvornik in to na letniku 2016 in kasnejših. Zadeva zagori in del stane preko 4 jurje, če pa oni zrihtajo pa 1800€.

 

Ker tako rad naštevaš je popravljanje je servis EV motorja 1500€, baterije 1500€, tega konverterja 1800€. Pa to so popravila z rabljenimi komponentami, ker če se gre na novo je cena krat 3. Vse našteto pri dizlu se popravlja z novimi deli pa prideš tam nekje v območje popravil komponent EV-jev z rabljenimi deli.

 

Ampak kaj je pa najbolj pomembno. ZA ICE imaš servisov veliko , tudi specializiranih za DPF pa turbine, injektorje itd. Tukaj pa model pove, da so v Evropi samo trije taki, ki se s tem ukvarjajo. Se pravi ni ne tradicije ne razpršenosti znanja. Enostavno si ali prisiljen na uradnem servisu menjat po astronomskih cenah ali pa iskat med temi tremi ali boš lahko poservisiral svojo težavo.

 

Bom povedal še 1x - za lastništvo EV-ja je tko kot praviš, čim manj moraš razmišljat in verjet v srečo, da bo vse OK. Enostavno moraš biti zelo velik optimista (eni bi sicer rekli nekaj drugega) in računat na to, da boš šel lepo brez pretresov skozi lastništvo EV-ja. A bo kdaj bolje? Verjetno da ja, ampak zdaj se še vedno orje ledino, ker EV zgodba pri večini proizvajalcev sploh še nima tradicije oziroma pri novih firmah je nikoli sploh še ni imela.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 33 minutami je skritikrt napisal:

Tukaj pa nastopi nova zakonodaja...

 

Čutim sarkazem v tej izjavi - imam prav?

 

Popravila ja, samo ne bodo stroškovno upravičena. Menjavat se bodo morale zadeve, kjer ti model pove, da če menjaš rabljeno bo 1500€, če bo novo pa preko 4 jurje. Uradni servisi bodo omogočili popravilo samo ne z rabljenimi komponentami, ampak bodo hotrli ogromne zneske za menjavo. Mogoče jih bo zakonodaja prisilili, da bodo znižali ceno za četrtino ali celo tretjino, ampak to bodo še zmeri zneski, v višini, kjer lahko narediš celo generalko na ICE motorju.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Pa kako glih Zoe? OK, Leaf je slabši - vsaj to. :nevem:

 

Zelo dobra oddaja in model je dokaj realno povedal kaj se da pričakovat. Gleda kar pravi je načeloma do 8 let en večji strošek za pričakovat. Če popravljaš pri njemu je to cca 1500€ potem pa na vsake 2-4 leta še en tak strošek.

 

To nam pove naslednje. Rabljeni EV-ji preko 10 let nikakor niso za kupovat, ker je kar velika loterija. Sploh, ker za tak tip popravil se išče avte za donacijo. Niso pa povedali kako dobijo dele in baterije za donacijo. Torej kako najdejo recimo rabljen baterijski modul za menjavo, ki mora biti celo v zelo podobnem stanju kot menjan modul?

 

Tud navajanje, da nič ne vržejo stran je v faktorju "še". Ko ne bodo imeli kam z odsluženimi baterijami in jih bo preveč od povpraševanja po "drugem življenju" bo postal to problem. Velika večina EV-jev je namreč še mlada in le redki so dosegli 10 let in več. Kje bodo končali taki avtomobili je že problem, ko bodo odlagališča polna. Če danes lahko pričakujemo, da ICE avti verjetno v povprečju živijo 15-20let predno gredo dokončno v prešo, bo verjetno povprečje EV-jev nekoč bilo le okoli 10 let, ker potem ne bo več ekonomske računice. 

 

Če poenostavimo 10 let star električar, ki je bil nov 50k€ bo po 10 letih vreden le toliko kolikor bo bil uporabljen za donatorja ali drugače povedano verjetno ne več kot 5k€. Enka ICE, ki je vsaj 10k€ cenejši pri nakupu bo po tem časiu vreden še vedno nekje v okolici 15k€. Torej na EV izgubiš v 10 letih 45k€ samo v vrednosti avta, pri ICE pa 25k€. Kje so torej računice men pod milim bogom res ni jasno.

 

Ampak se iz te oddaje povleče dober zaključek, da je to ta zadeva, ki jih najbolj skrbi, da avti predolgo živijo in da bo treba prej menjat in omogočat zaslužke kapitalu. Se pravi, dejansko so tele CO2 zgodbice en navaden smoke screen. Torej se bo zgodilo kot se je zgodilo z belo tehniko, HiFi zadevam, TV-ji, pečmi, računalniki, mobiteli, da se prepreči, da bi stvari trajale predolgo.

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano

Dobr to Golob rihta cene na svetovnem trgu... rab za predvolilne bombončke. Pol k bodo EU volitve mim, bo pa naroču naj jih borze spet dvignejo. Lisica je ta Golob oziroma Golob je ta lisica. 🤪

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 1 uro je DonFelipe napisal:

Pozabil si še na Seat Exeo. 

 

Na zdaj ga pa konkretno biksaš. Exeo, če se ne motim ne obstaja že več kot desetletje. Kot drugo pa sploh ne sodi v ta segment, ampak enega nižje. Tam kjer so VW Jetta/VW Golf variant, Škoda Octavia, Audi A4, Mazda 3 limo itd.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 21 urami je Mraušk Mčk napisal:

 

Da ne omenjamo lastnikov Škodilakov.:bravo:

 

Tole ni niti malo presenetljivo, ker kupci Škod ne kupujejo nerazumsko in verjetno veliko bolj preračunajo kaj potrebujejo, kako uporabno je to, kolk denarja je treba za to dat in seveda ljudje z višjim IQ-jem avta ne rabijo za to, da se postavljajo pred drugimi. Avto jim ni nadomestek, ki bi kompenziral manjko intelekta. (Lahko se mi zahvališ kasneje) 😜

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 17 minutami je g.Wankel napisal:

glavnem, po raziskavi sodeč, Miata nima ne mase, ne navora - gume zdržijo 20 let z lahkoto :D

 

Tud 30let, če delaš manj kot 3000km na leto.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 10 minutami je dvorjan napisal:

Itak, da gume radira predvsem navor v kombinaciji z nasmeškom ob odzivnem pospeševanju.

 

Nič ne rečem je cool, ampak vseen ne odtehta dileme al se bom peljal po AC 90km/h al 140km/h. 😜

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 21 minutami je dvorjan napisal:

V bistvu je bolj problem v neukem piscu članka, ki ne obvlada osnovnih pojmov. Tu gre za priporočilo "rotating tires", torej menjave naprej nazaj z namenom bolj enakomerne obrabe in ne menjave starih gum z novimi.

Sam vprašanje pa je na mestu. Ali večja teža povzroča večjo obrabo al je za to večinoma kriv navor. Jaz osebno bi rekel, da je navor verjetno glavni krivec, teža pa sekundarni. Če je to potem pač malo bolj lahka noga pa verjetno ne bo razlik več kot kakih 20-25%. Oziroma bolj plastično, če s klasiko narediš 60kkm, s težjim in močnejšim EV tam nekje 45kkm.  :nevem:

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

A ni tko, da je v ceno novih vraćunan tudi prispevek za razgradnjo? In ti ne bi smeli računat razgradnje starih. Namreč to je narejeno zato, da folk odpelje k vulkanizerju in ne meče v hosto.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
WWW.ZURNAL24.SI

Fordov vrhovni šef je nenavadno iskreno priznal, da njihovo podjetje korenito spreminja pristop do električnih avtomobilov, saj si nočejo več...

 

A bejš no... ker so vsi brez logike kot svinje navalili na malo korito in ni bilo hrane za vse. Tako so se med sabo dobesedno zjebali. Tesla je v oreng škripcih, razni Riviani ipd bodo pa smo ime v zgodovini.

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.