Pustimo 2.2 CD motor ob strani, ker ?e je tako kot navaja? ti (direktni) vbrizg v filter sistem podoben citroenovemu FAP-u. Citroen in Ford sodelujeta pri dizel motorjih. Ford im Mazda pa sta v kapitalskem sorodstvu in verjetno, da je 2.2 CD zelo podoben citroenovemu, ki se v raznih variantah pojavlja v raznih avtomobiluh.
DPF je nizko temperaturni filter (400-500°C), ki zgoreva saje z ostankom nafte v izpu?nih plinih. V procesu regeneracije ra?unalnik skozi injektorje vbrizgava ve?jo koli?ino nafte od potrebne, z namenom da vi?ek zgori v DPF in pokuri saje. V DPF se ne more nabirati nafta, saj je tam previsoka temperatura, da se ne bi v?gala in prepri?an sem, da ni povratnega voda v karter, ker ni logike za to.
Ti ima? ?e drugo generacijo DPF z veliko manj problemi od prej?nje.
Zakaj tak sistem, ker naj ne bi potreboval vzdr?evanja in posebnega aditiva, ki ni po ceni. Pet litrov (za cca. 100.000 km stane 130 ?)
Tudi jaz nekatere stvari ne poznam popolnoma, vendar pa do nekaterih zaklju?kov pridem po "kalkulacijah".
O DPF filtru pa sem bral v nekaterih strokovnih revijah.
FAP prej?nje generacije poznam dobro, ker sem ga rastavljal in ?istil.
V vseh dizlih nafta hitro po?rni. Z zlatkotom pa po 10.000 km neznatno potemni. Osebo sem preizkusil na C5 s 140.000 prevo?enimi km. Ta aditiv zaznavno izbolj?a tesnjenje med bati in cilindri zaradi delovanja sestavin in visoko viskozne osnove, ki se zadr?uje na mazalnih povr?inah. In prav ta lastnost bi morala ugodno vplivati na te?ave z DPF.
Osnovna napaka pri DPF bi lahko bila programska. Preveliko dozirnje nafte za regeneracijo in zato vi?ek na stenah cilindrov, ki se prebije v karter. Druge poti nafte v olje po mojem ni, razen, morebiti na visokotla?ni ?rpalki, ?e ima oljno mazanje.
Tole me je v?eraj pred spanjem tolk zdrmalo, da sem se zjutraj zbudil z mislijo v glavi, da ?e je tako kot ti pravi? verjetno ne gre za vbrizg ve?je koli?ine nafte tekom sesalnega cikla ampak kve?emu, da injektorji vbrizgnejo nafto v izpu?nem ciklu... edino to bi bilo logi?no.
Vseeno pa nisi spodbil tistih mojih ?tirih to?k:
1.) Zakaj pri enih se zelo dviguje nivo pri drugih pa skoraj ne? Pri tvoji teoriji bi se moralo pri vseh enako glede na enako koli?ino prevo?enih km.
2.) Olje v karterju motorjev z DPF je kljub takoj?nji uporabi zlatkota (moj primer) bilo ?e zelo umazano po par deset kilometrih. Ne po desettiso? ampak po nekaj deset kilometrih (vmes se je izvajala regeneracija). Tako hitro nafta ne more umazati olja, edino ?e je bila prej v filtru. :ne vem:
3.) ?e nafta tako z lahkoto zdrsne mimo obro?kov mi ni jasno zakaj se to ne dogaja pri normalnem ciklu delovanja. ?e velja moja teorija o vbrizgu v izpu?nem delu cikla mi je pa vseeno zelo ?udno, da tolk nafte "zdrsne" mimo sploh pa ker v izpu?nem delu cikla ni pritiska tako kot v delu takta, ko pride do v?iga nafte.
?e na dveh servisih so mi zagotovili, da ima novi motor 2.2 napram stremu 2.0 razliko pri vbrizgu v filter saj naj bi novi imel tri ?obe stari pa le eno in s tem naj bi v kraj?em ?asu izvedli ?i??enje s se?igom saj.
Zdaj ne vem ve? al sem jaz neumen, al uradni serviserji nimajo pojma kako DPF deluje al je pa to ena od skrivnosti, ki tudi mazdinim in?inirjem ni ?isto jasna.
?e kdo najde shemo al pa princip delovanja DPF-ja v Mazdi dobi od mene pija?o in sendvi? po ?elji
verjetno... zagovarjam teorijo, da je koli?ina saj odisna od koli?ine porabljenega goriva je pa res, da se najve? svinja pri mo?nem pospe?evanju in obratih preko 3-4k obratov. sam kolk jerealno take vo?nje. Mislim, da relativno malo tako, da je spet vse odvisno od porabe :ne vem:
Ja Boss, tudi teorija da ?e ima? ve? mestnih vo?enj, da se prej filter zaba?e mi ni ?isto logi?no. Po 100km mestne vo?nje ali 100km AC se bo recimo regeneracija isto spro?ila. Bistvo je, da pa? takrat tolk ?asa vozi?, da saje zgorijo..
Saj glih to... poraba po mestu (?e ni velik stanja v zastojih) in poraba pri 140km/h je zelo podobna... okrog 7l/100km in mislim, da je to tisti dokaz da se na pribli?no enako razdaljo vklopi regeneracijo. ?e bi za primerjavo vzeli relacijsko vo?njo pri 90-100km/h pa sem prepri?an, da naredi? za tolik?en faktor ve? km od regeneracije do regeneracije za kolik?ni faktor je manj?a poraba.
Sirius, klele se pa ne bi ?ist strinjal s tabo, da te?e nafta pri batnih obro?kih v karter in tudi pri Mazdi ne deluje DPF po tem principu, da bi nafta tekla skozi motor predno bi pri?la v filter kjer naj bi zgorela.
Mazda mislim, da ima vbrizg goriva direktno v filter in ga tam skuri. Pri novem 2.2 CD je vbrizg na treh mestih, kar pomaga pri hitrej?i regeneraciji.
No in tu nastane problem saj, ?e regeneracijo prekinemo (ugasnemo motor) se zaradi varnosti (brez zraka se gorenje itak samo ustavi) se?ig saj ustavi. Vi?ek neizgorelega goriva se nabere na dnu filtra in zaradi situacij ve?kratkih kratkih vo?enj in prekinitev regeneracije lahko nabere v fitru kar precej goriva. Tukaj je narejen povratni vod, ki to gorivo (ki je mimogrede kar umazano od saj) spelje preko povrratnega voda v edino posodo, kamor na?eloma ni panike, ?e pride mo?no segreto in relativno umazano - ta "posoda" je pa? karter.
Ker nikjer nisem na?el to?ne razlage za Mazdin DPF (drugi proizvajalci imajo druga?ne sisteme - sploh Francozi ) nekako logi?no sklepam kako naj bi zgledal princip delovanja in nekako sem to sklepal po naslednjih dejstvih:
1. Dvigovanje nivoja olja v karterju se dogaja pri nekateri uporabnikih zelo ob?utno pri drugih uporabnikih pa tega pojava skoraj ni opaziti. ?e bi veljala Siriusova teorija bi se ta dvig dogajal pri vseh uporabnikih enako ali vsaj pribli?no enako.
2. Olje v karterju je zelo hitro umazano (tudi po menjavi - par deset km !!!!).
3. Glede na vspostavljanje visoke kompresije za delovanje dieselskega motorja bi skoraj te?ko verjel, da bi lahko taka koli?ina goriva zdrsnila mimo obro?kov v karter, sploh pa da bi zraven potegnilo skozi tudi toliko saj.
Ko je filter poln, je pa? poln. That's about it. Tiste teorije, da ga goni? vsake toliko in spusa? filter mislim da ne dr?ijo...
To?no tko... s fullgasom ?ist ni? ne puca?, ker puca se filter s se?iganjem saj - vsaj pri Mazdi je tko in to bi bil verjetno 4. razlog zakaj zagovarjam tak princip delovanja
Joj tale je pa odpiljena v glavo. Ta avto je zvit ?ist cel tako, da razen parih delov je vse za stran. Tole ni za popravljat, ker bo cena klepanja zrastla v nebo, da cene rezervnih delov sploh ne ?tejem. Nih?e pri zdravi pameti ne vzame tega za popravljat ampak le za rezervne dele. Ampak po tele ceni
?e so humoristi na svetu.... no sicer se ji bo pa po kakem mesecu posvetilo, da bo 500? ?e zelo po?tena cena.
Aaam.... 8 tankov Ultimaxa za mano.... ?utim razlike NI?!!
Alfa pa? ni tako prefinjen stroj kot Mazda pa je zadovoljna z vsakim cvi?kom al pa ?marnco... Mazde pa bi pile sam ?ampanjec pa kvalitetna goriva s poreklom...
Kot sem opisal mi je prej?nji tank MOL-ov diesel tudi rahlo nagajal s cukanjem v nizkih konstantnih obratih pri neogreti ma?ini.
Od srede tedna imam notri spet Petrol UM in niti sledu po kak?nem cukanju. Res ne vem kerga vraga dajejo notri ampak moja ?estka razliko ob?uti in to v plus.
Tle ste pa res skor vsi su?nji svojih jeklenih konji?kov, dobesedno
Sam res, a ste vsi samski?
no offence
Hehe, o?itno si ti samski, ker ?e ne bi bil pol bi vedel, da se bejbe rade vozijo v ?istih (zunaj in znotraj) avtih. Res bi rad videl, da se ti urejena bejba v mini?u in ?tiklih nasloni na svinjski pleh al pa da najprej z o?mi pre?ekira ?isto?o po sede?ih kam bo svojo ritko parkirala.
To sem se vedno spra?eval, kak?en je smisel nabijanja diesla v obrate na tehni?nih pregledih, ?e ve?ina diesli med vo?njo ne vidijo 3.000 obratov ali ve?. :ne vem:
ma se tri sezone je prevec...meni se zdi, da ze po prvem letu se zimske obcutno poslabsajo...
najslabs pri michelinu (osebna ugotovitev)
Sej, sam ga nisem hotel preve? prestra?it glede tega.
Je pa ?alostno, da zakonodajalec samo predpisuje zimske gume ne pa tudi kvaliteto in starost le teh. Pol se pa ?udijo kolk je trkanja in izletov s ceste v naravo.
Sem se pa zadnji? kar malo zgrozil kolk folka se poleti vozi z zimaki... vsak peti al pa ?esti... me kr srh spreletava, da taki tehni?n neustrezni avtomobili vozijo po cestah (sploh po mokrih). Aja, sej ?e grejo pod omejitvami je vse v redu, a ne?
Se strinjam s tabo. Ampak kokr sem bil jaz obve??en s strani tipa z radioaktivno slikco, ti xenona ne bojo priznali. Smola....
Svetilko (?arnico) verjetno res ne ampak to ni ve? nek velik stro?ek, medtem ko balast pa mehanizem za nivelacijo ?arometa pa brez skrbi lepo spada pod garancijo in noben na servisu me ne bo prepri?al v nasprotno.
Ne bo dr?alo moja ima to?no take sede?e kot jih ima ta na avto netu in moja IMA gretje.
?ak a nima? ti GT opreme?
Ko sem jaz kupoval ?estko leta 2004 je bila v ceniku le oprema GT z gretjem sede?ev in usnjenimi zici tako, da mi ni jasno. Je pa mo?no, da so se prodajala tudi kak?ne serije z druga?no opremo, ki so bile prvotno namenjene na druga tr?i??a.
Hja jaz sicer nisem poznavalec, ampak sm pa sli?u da ima od kolegice stric identi?no oblazinjenje pa da ima gretje tko da zdaj ne vem. Ni?, pogledat bo treba it.
Pri slovenskih Mazdah je bilo gretje le v povezavi z usnjem. ?e pa se je drugod prodajalo ?e s kakim drugim oblazinjenjem pa ne vem :ne vem:
Hmm kaj tocno pa v praksi sploh vkljucuje garancija?
seveda j eto najbolj pomemben podatek in verjetno jim ne bo? dal 500? brez da bi pogoje (napisane in po?templane na listu) preveril in povpra?al za cake oz. kaj vsebuje ta garancija.
Najraje bi sli?al odgovor, da je to enako redni triletni garanciji. ?e pa bodo karkoli zavijali vstran in se izmikali z odgovorom pa jim ?e vedno lahko re?e? NE.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Tole me je v?eraj pred spanjem tolk zdrmalo, da sem se zjutraj zbudil z mislijo v glavi, da ?e je tako kot ti pravi? verjetno ne gre za vbrizg ve?je koli?ine nafte tekom sesalnega cikla ampak kve?emu, da injektorji vbrizgnejo nafto v izpu?nem ciklu... edino to bi bilo logi?no.
Vseeno pa nisi spodbil tistih mojih ?tirih to?k:
1.) Zakaj pri enih se zelo dviguje nivo pri drugih pa skoraj ne? Pri tvoji teoriji bi se moralo pri vseh enako glede na enako koli?ino prevo?enih km.
2.) Olje v karterju motorjev z DPF je kljub takoj?nji uporabi zlatkota (moj primer) bilo ?e zelo umazano po par deset kilometrih. Ne po desettiso? ampak po nekaj deset kilometrih (vmes se je izvajala regeneracija). Tako hitro nafta ne more umazati olja, edino ?e je bila prej v filtru. :ne vem:
3.) ?e nafta tako z lahkoto zdrsne mimo obro?kov mi ni jasno zakaj se to ne dogaja pri normalnem ciklu delovanja. ?e velja moja teorija o vbrizgu v izpu?nem delu cikla mi je pa vseeno zelo ?udno, da tolk nafte "zdrsne" mimo sploh pa ker v izpu?nem delu cikla ni pritiska tako kot v delu takta, ko pride do v?iga nafte.
?e na dveh servisih so mi zagotovili, da ima novi motor 2.2 napram stremu 2.0 razliko pri vbrizgu v filter saj naj bi novi imel tri ?obe stari pa le eno in s tem naj bi v kraj?em ?asu izvedli ?i??enje s se?igom saj.
Zdaj ne vem ve? al sem jaz neumen, al uradni serviserji nimajo pojma kako DPF deluje al je pa to ena od skrivnosti, ki tudi mazdinim in?inirjem ni ?isto jasna.
?e kdo najde shemo al pa princip delovanja DPF-ja v Mazdi dobi od mene pija?o in sendvi? po ?elji
Povezava za deljenje
Deli na druge strani