Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

No ja, seveda. Zato tudi jaz vozim kar vozim. Samo da pa ni možnosti, pa spet ni res, neko internetno nakladanje in pretiravanje, kot ponavadi. Samo ljudem ni do njih.

Še vedno je pa najbolj prodajan avto pri nas Clio, kot vem. Za večino za par kilometrov za na šiht pa nazaj čisto solidna zadeva. Druga je pa menda Octavia. Za malo dlje na šiht spet dobro, je že družinski avto.

 

Nimajo vsi dostopa do poceni kreditov na firmi kjer delajo.🫣😇

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ja, jaz tudi ne razumem. Saj imajo ljudje na voljo Dacio, samo nihče je noče imeti, ker smo pač takšen narod. Tam dobiš marsikaj za 20.000€, tudi novo ali pa skoraj novo. Ne govoriti, da se ne da. Res, da dobiš avte višjega razreda lahko za podobne cene, samo bodo imeli krepko več kilometrov in let, pa vzdrževanje bo dražje. Tole ti pa pod vsakim kozolcem pošrafuajo za 200€.

 

 

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

Jaz sem imel prejšnjič možnost preizkusiti enega z 2 x 1,4 kW. Sicer sem se prvič peljal s skirojem in nisem niti približno testiral kakšnih mej. Samo ja, tudi to obstaja. Sem pa testiral naenkrat od bolj entry level do zadnjega najmočnješega in je res razlika, ko se pelješ čez kakšne luknje na cesti. Masa in robustnost naredita svoje. No, na koncu je še vedno skiro z majhnimi kolesi in za mene to ni to. Za neko normalno vožnjo mogoče, tako kot pa eni tole uporabljajo, je pa malo hudo in je verjetno samo vprašanje časa, kdaj bo regulacija zapela. Kot pri dronih, ko so se množili kot komarji, dokler ni bila vzpostavljena neka regulativa.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

DARSOVCI MARSOVCI
Napisano

To je asfalt, ki gre v skladu z zelenim prehodom. Prav vidiš kako se dogaja zeleni prehod. Najprej je malo plevela, potem je pa vse zeleno pa še samo brener ali pa boomefekt pomaga.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 3
Napisano (urejeno)
pred 44 minutami je Bini napisal:

Jaz bi vzel za ženo kar e-skyro za tista 2km.....:nevem:

 

Pa pelerino za dež...

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Zanimivo. To res ni neka visoka plača za pred penzijo za takšno delo. Vidim pa, da postaja teh 2000 neto nek plato za večino tistih, ki si pravzaprav zaslužijo da bi bili plačani več, samo si firme to pri nas že malo težko privoščijo. Potem pa iščemo vse druge načine, da bi bilo več.

Lepo vas prosim - 2000 neto sem jaz pred 10 leti prinesel na dober mesec domov kot razvojni inženir (univ. dipl. inž. strojništva) s tremi leti delovne dobe. Danes bi to moralo biti vsaj 4000 neto brez dodatnih pretegov, pa vsi vemo da si ti siromaki tu to bolj težko privoščijo, pa čeprav jim z mojim tipom dela to na letni bazi vsaj v 10 kratniku povrnem, samo mentaliteta tega tu ne razume.

Na koncu pa danes niti ni važno kaj počneš in koliko delovne dobe imaš. Velja samo koliko v firmo prineseš in kako se spogajaš, da bo lep delež tvoj.  

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Pri elektromotorju imaš navor (in pospešek) res takoj na razpolago in to trga gume. Je že znano, da je obraba nekje do 25% hitrejša kot pri normalnih ICE-jih.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Lej bumbarje. Kdo bo pa potem nove kupoval? 😁🤪 Na koncu je človek v povprečju malo elitistično bitje (sreča, da sam nimam takše miselnosti) in to pač špila.

 

Se hecam, mislim enako, samo ekonomija danes ne deluje tako. Konec koncev ima kar lep delež Slovenije delo od teh novih avtov, kot del dobaviteljske verige.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Velkom tu slovenija. Še ko ljudje tu nekaj dobijo kot darilo, se pizdijo... Dolga bo še pot, da kaj naredimo iz naroda. Verjetno nas prej ne bo več. :nevem:

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano
pred 28 minutami je Alex napisal:

Jaz pa sploh ne gledam več na porabo zadbje čase, ker grem večkrat na teden v Ljubljano in lovimn"minute". 

 

Eh, nekakšna navada. Drugače se tudi jaz pri teh 10.000 km ne sekiram preveč, glavno da ni ravno 15 L na 100 km. Vsako šparanje pri teh kilometrih se na koncu leta pozna za par 100€.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Tako imam jaz. Na A spremljam porabo med posameznimi polnjenji tanka. B se mi pa kar nonstop vrti in nekako kaže dolgoročno povprečno porabo.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sigurno je nekaj več outputa v obrambni industriji nujnega, da ne bomo obviseli, ko nam še zadnji ne bo hotel pomagati. Sami pa v EU ne bomo imeli nič, ker smo takšni mirovniki. Jaz bi tudi raje drugače, pa svet še ni dovolj zrel, tako pač je in živimo v sedanjosti.

 

Drugače pa tole z obrambo je samo dobro, ker se bo zdaj upam da še kaj na infrastrukturi začelo delati. Če ne, nam pa ni pomoči. Načeloma tole ljudje narobe razumejo, ker mislijo da se bo samo metke pa puške začelo delati, je pa tole v resnici zelo razširjeno področje.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Ne, imam zimske gume, samo se nekako držim datuma od začetka novembra do sredine aprila. Pa ne do dneva točno. V glavnem se mi ne mudi z menjavo, ko je konec zime, jeseni jih dam pa prej gor.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Eh, jaz premalo kilometrov delam in se kar avstrijskih datumov za zimske gume držim. 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano (urejeno)

O takšnih poškodbah sem govoril. To bi jaz navaril s TIGom in potem speglal, pa dal vse štiri peskati in potem prašno barvati. Cena? Ne vem, ker bi za sebe delal. Koliko je to vredno za druge?

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Zresnite se. V teh svojih kalkulacijah ne upoševate izkoristka. Pri ICE je to okrog 30%, pri EV pa 90%, nekaj še polnjenje. Ne me zdaj za decimalke loviti, samo takole je pa vse zelo šlampasto kar počnete.

 

Še vedno pa ta prednost EV-jev ne pomaga zmanjšati visokih priključnih moči za izredno hitra polnjenja. Fizika je *eba, kot vidimo v temi o gumah...

 

P.S.: Matematik tega ne ve, tako da ti nič ne pomaga pri preverjanju preračuna. Lahko samo prešteje vse te ničle, če so prav.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Eno je poraba električne energije, kar bi še nekako šlo, se tudi jaz strinjam, ker jih veliko polni počasi doma in niti ne na polno baterijo za vsakdanje migracije. Ampak sigurno pa ne smeš pozabiti na maksimlano priključno moč in ekstreme, ki se bodo kar redno pojavljali, ne samo kot robni pogoj. Samo to je že bolj inženirsko-tehnično razmišljanje, težko to razume nekdo, ki se samo s hišnim štromom srečuje v življenju in mu je 2 kW kalorifer največ kar je videl priključne moči. Ker tole vse vpliva na robustnost ee omrežja in na njegovo zanesljivost. Za doma je skoraj vse dobro. Če crkne, si par dni brez in popraviš ko se ti zazdi.

 

Tu še ena zanimivost - Microsoft gradi v ZDA računski center, ki naj bi imel priključno moč cca. 5 GW. Pa ljudje božji, kakšno šparanje z elektriko, udri po siromaku, za eksponente več jo potrebujemo.

 

https://www.aol.com/finance/openai-reportedly-wants-build-5-115944831.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAGNprlj-xJHSeMM8SdXWE00GF6nO3THmANrWXj3hm8gkiW76YNKi3P2HZAaTI-54VDhAFEhRDyjss_-gZnsU2wGRj8-A8t9JxnIS8RUxhKi0h99zLjgms_AU86sKVpRLIq3UXLJqeEqA2lH2CachmvIEYy_Q4szcAsgINa67BkOb

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano (urejeno)

Ja, samo z ABS lahko pa ti polno bremzaš in še avto vodiš - to je glavna poanta vsega. Tudi tvoja najboljša reakcija tega ne premaga, pa govorite kar hočete - najboljši dirkač z minimalnim reakcijskim časom ne premaga odzivnega časa elektronike, razen kolikor sam sebi piha na dušo. Seveda je pa problem, če gre zdaj večina ljudi, ki je navajena ABS-a, potem v avto brez in pride do takšne situacije. Samo danes avto brez ABS je skoraj tako, kot avto brez varnostnih pasov.

 

Sem pa že večkrat napisal, da je bil ABS razvit v osnovi za bremzanje potniških letal prav z namenom, da se drži trenje na maksimumu tik preden guma zdrsne in s tem skrajša zavorna pot. Tam niso razmišljali o situaciji, kako se bo pilot nekim oviram umikal, ko bo pristajal. Samo skrajšanje zavorne poti.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Elektrarne bi še nekako naredili, lajtunge so po moje večji izziv, ker imamo kar imamo in bo težko in dolgotrajno da to zamenjamo ali pa nadgradimo.

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)
Pred eno uro je etcho napisal:

Pazi ta stavek:

 

image.png

Mora bit pa dolg kabel in hiter avto, da v petih minutah prevozi 470 km. 😁

 

Kot piše P = 1 MW, pa je to ljudem jasno kaj to pomeni? Da še preverimo: torej recimo poraba 20 kWh / 100 km pomeni cca. 100 kWh energije v petih minutah. Moč polnjenja je 1,2 MW. Bravo...

Popravljeno od Agerg
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.