Kar se tiče tega, da uničujemo okolje, je čisto res. Kot sem že povedal v tej temi, je moje in tvoje uničevanje pljunek v morje.
Kar se tiče tega, da smo se razkomotili z avtomobili (da se folk vozi do bližnje trgovine, da se vozijo sami) - ja no...jaz zase priznam, da sem se, žal. Ampak po drugi strani pa, moj avto je vedno 50% zapolnjen
Drugače pa ja, on si dela reklamo za svoje električno podjetje. Problemov ne bomo rešili samo z električnimi avti.
Men gre najbolj na živce, da krivdo teli "podjetniki" vedno zvračajo na ljudi. Na način kako deluje kapitalizen s strani biznisa je popolnoma neekološko. Prvo kot prvo je treba povečat trajnost izdelkov, dolgoživost le teh in možnost poceni popravljivosti. Da nikoli ne spraviš kupca v situacijo, da tehta pri nekaj let starem izdelko a ga da popravi ali ga zamenjal.
Se pravi kaznovat vse proizvajalce, ki jim izdelki crknejo prej kot v 10 letih in da končno ukinejo oddelke, kjer tempirajo kako hitro naj se izdelek pokvari.
Modularnost nadgradnje izdelkov naj bo enostavna in na ta način naj podaljša uporabo le teh, kar je trenutno skregano s temelji kapitalistične potrošnje.
Tukaj se zgodbe začnejo, ne pa pri tem, da si nekdo lasti avto in kolk ga to stane. Zakaj si lastimo pralni stroj, ki mogoče tedensko deluje 2-3 ure, zakaj imamo sesalec za tisto uro vsak teden. Večina izdelkov, ki jih imamo doma in so namenjeni lajšanju življenja se uporabljajo manj kot uro dnevno. Zakaj to imamo? Zato ker cenimo nekaj kar je bolj vredno kot pa to, da gledamo izdelek skozi strošek. To je čas in tako, kot ti pralni stroj prihrani tisto uro, tako ti avto vsak dan v večini prihrani kar precej časa.
Naša življenja niso neskončna in najbolj neumno je čas zabijat tam, kjer ga ni treba.
Pa da se dotaknem zgornjega EPP članka, si bom dovolil pokritizirat tega intervjujanca in njegovo firmo. Sistem, ki so ga uvedli deluje le ob omejeni količini uporabnikov, ki so jo očitno že davno presegli, saj je storitev Avant2Go iz dneva v dan slabša. Avtov kljub rezervaciji ni na parkirišču in sploh je super, ko kljub rezervaciji prideš tja in avta ni. Prav luštno je po kilometru hoje iskat naslednjo lokacijo, kjer se zgodba lahko ponovi. Tudi prosta mesta za parkiranje tam so navadno bolj kot ne zasedena z avti, ki ne sodijo tja.
To je super, ko hočeš vrniti avto in ugotoviš, da je tam parkiralo neko govedo. Pustiš avto, pokličeš njihovo tehnično službo, da nisi mogel pravilno parkirat in naj pošljejo letečo ekipo, da zrihtajo. Odgovorijo, da bodo, naslednji dan te pa en mulc kliče in te postrojava, kje si avto pustil. Tako je nesramen, da če bi ga dobil v živo, bi ga z veseljem spustil skozi roke. Mulc sploh ne dovoli, da se mu pove, da so bili obveščeni in da so sami krivi zakaj je avto tam ostal. Na koncu njegovega monologa te še nazja in fukne slušalko dol.
Res, za tak odnos ne bi rad bil od njih odvisen glede prevoza. Moj avto me nikoli ne ozmerja, lepo stoji pred hišo in mi je skos na voljo brez pretresov. Prihrani mi ogromno časa in ja v zameno ga pač lepo vzdržujem.
Tako je... ljudje jih morajo zaslužit z delom cel mesec ali več. Tud on jih mora zdaj zaslužit z dodatnim delom v obliki jebanja s servisi in uvozniki.
Je rekel preheat daš in potem polnit, pa polni normalno.
Kako pa to narediš na klasični tankšteli. Jaz sam vtaknem cev v tank pa je v parih minutah fertik. A bi moral kakšen preheat dat al pa kej zakurit spod, da bi šlo hitrej. 🤪
No ja, ampak to velja za 90% vseh stvari, ki jih imaš doma. Zakaj pralni stroj, če lahko pereš na roke. Zakaj mikrovalovka, če maš štedilnik, zakaj štedilnik če lahko zakuriš sred kuhne na tleh. Zakaj fen, če se slej kot prej lasje posušijo sami, zakaj sesalec, če maš metlo pa klofar. Tole grem lahko v neskončnost in nobena od teh zadev ne rezultira v finančno pozitivno bilanco.
A zakaj jih pa imamo - zato ker nam kupijo eno stvar, ki je več vredna kot denar sam in to je čas. Zato imamo tudi avto, ker nam je čas bolj dragocen in avto nam ga več ohrani za druge zadeve. Zakaj potovati od Lj do Kp dve uri in več z vlakom ali busom, če ti jo avto vsaj eno prišpara, zakaj prati na roke, če ti pralni stroj prišpara eno uro itd itd.
Tako, da ja tudi to so naložbe ampak ne v denar temveč v čas.
Vsaka predelava motorja potegnae za sabo stvari, ki niso v prid delovanju motorja sploh kadar je že veliko kilometrov naredil tak motor. Jaz bi se plina izognil na široko v rabljenem avtu. Več potencialnih stroškov kot koristi.
Eno najbolj mrzlih noči zadnjih let sem preživel v električnem avtomobilu. Ni me zeblo, pri 20 stopinjah Celzija v notranjosti avtomobila sem prijetno spal. Koliko energije za ohranjanje toplote za...
Absolutno pogori na celi črti.
Primer vestnega voznika Tesle Model 3 z 62kWh nazivne kapacitete baterije, ki ohranja baterijo v top kondiciji in jo polni le do 80%. No in ta se v teh mrzlih dneh odloči, da bo šel iz Lj v Mb, cca 130km poti. Tesla obljublja vsaj 300km dometa s to baterijo tako, da bi do Mb moralo biti absolutno dovolj.
No pa začnimo 62kWh baterija ima dejansko uporabno kapaciteto le 57kWh in ker jo vestni lastnik polni le do 80% je bilo ob štartu v Lj za 46kWh energije shranjene v baterija. Štarta lepo po predpisih s 130km/h. Poraba pri tej hitrosti je okoli 20kWh/100km a ker je strašno mraz je potrebno dodati še vsaj 25% gor za ogrevanje baterije na najbolj idealni temperaturi in seveda tudi notranjost avta samega.
Tako, da rečmo, da je realna poraba ob takih razmereh tam nekje okoli 25kWh. Pelje se cca 100km in naleti na snežni metež in na zasneženi cesti je povprek obrnilo in zagozdilo enega profesionalca s šleperjem in zlizanimi gumami. V glavnem zastoj. Ob zastoju je imela Tesla še 21kWh baterije na zalogi, kar bi za zadnjih 30km vožnje moralo biti popolnoma dovolj.
No ker naši vrli marsovčki v snežnem metežu nikakor ne najdejo zastoja še manj pa zagozdenega kamiona se ta iskalna in reševalna akcija konča šele po sedmih urah čakanja. Da naš protagonist ne bi zmrznil je ves čas ogreval Teslo in glede na opise v članku zgoraj porabil cca 15kWh baterije tako, da je revežu ostalo le in samo 6kWh s katerimi ne more naredit zadnjih 30km in zdaj ihtavo išče polnilnico v Slovenski Bistrici ter mu srce divje razbija ali se bo le izšlo al bo treba osramočeno priznat, da ta pot kljub vsej njegovi previdnosti ni bila dobro zamišljena.
No taisto pot se je recimo odpravil recimo en z dizelsko Mazdo 6 s sankami na strehi (rečmo mu kar Boss, da bo lažje), ki je pri tankanju bolj take sorte, da je verjetno nazadnje tankal 1x pred deset dnevi in ma cca v tanku samo še enih 20litrov goriva oziroma cca 40% tanka. Ker je mal neredne sorte mu pač dol visi za priprave na tako pot.
Isto po 100km naleti na zastoj in je tja prišel s 14litri goriva še v tanku. Po 7 urah čakanja in laufanja motorja je pokuril še dodatnih 4litre in, ko se je sprostilo je imel v kestlu še 10litrov, kar je vrh glave za zadnjih 30km vožnje pa še vedno se mu ni prižgala lučka za gorivo saj mu kaže še za 140km dometa ko pride na cilj v Mb.
Kaj hočem povedat - pri BEV-ih je kapaciteta zaloge energije tako majhna, variable , ki povečujejo porabo pa tako velike, da tudi pri avtih, ki imajo nadpovprečne baterije je lahko že pot med Lj in Mb cela avantura v stilu Camel Trophya, ker ti lahko že en nepredviden dogodek totalno zaserje že tako posran dan. Pri ICE tega ni niti približno saj bi ob polnem ne prav velikem tanku, kot ga ima Mazda 6, naredil tri take tripe LJ-Mb in še nazaj pa četudi bi v vsakem stal že 7 ur v snežnem zametu.
Ta posnetek z zelo verodostojnega kanala pokaže dušo EV marketinga in vsega okoli njih...samo laži in zavajanja...kot pri "čarovniku", ko ti kaže eno roko,da ti pritegne pozornost,med tem pa te z drugo."nategne"...oz. "metlo v ritko".
Tole bi bistveno lažje izračunal, če bi uporabljal maso in pospeške. Na hitro, kombinacija CT(300kg)+911(1500kg)+prikolica (200kg) je na grobo vsaj 3x bolj masivna kot sam 911. Tako, da rabiš zelo na prbližno 3x večjo moč za isti pospešek.
Cyberbeast - najmočnejši model ma tri motorje in 850KM, Porsche pa 385KM. Torej bi jih rabil na uč vsaj 1100KM za izenačit. Pa da rečemo zaradi bolj enakomernega navora, AWD, ni prestav... bi rekel, da bi jih moral imet vsaj nekje 100KM več kot jih ima.
Skoraj tri leta nazaj smo takole testirali regionalko in majhen kos AC pa je kljub regeneracijam DPF-jov bilo pri dizlih okoli 5 litrov. S premišljeno vožnjo brez prelazov bi se dalo še za liter dol.
Pa dejte ga srat no. Če do sedaj tega na svojih cx30 ni nihče opazil to pomeni, da problema ni.
Mislm, če ga jaz nisem zarad sank na strehi pa se res vidijo iz aviona oziroma celo iz satelita, pol je tole res malenkost. Ampak vseeno dopuščam, da se mogoče pri njemu pač nakako bolj vidi ali pa da je celo res dobil slabe ulitke.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Men gre najbolj na živce, da krivdo teli "podjetniki" vedno zvračajo na ljudi. Na način kako deluje kapitalizen s strani biznisa je popolnoma neekološko. Prvo kot prvo je treba povečat trajnost izdelkov, dolgoživost le teh in možnost poceni popravljivosti. Da nikoli ne spraviš kupca v situacijo, da tehta pri nekaj let starem izdelko a ga da popravi ali ga zamenjal.
Se pravi kaznovat vse proizvajalce, ki jim izdelki crknejo prej kot v 10 letih in da končno ukinejo oddelke, kjer tempirajo kako hitro naj se izdelek pokvari.
Modularnost nadgradnje izdelkov naj bo enostavna in na ta način naj podaljša uporabo le teh, kar je trenutno skregano s temelji kapitalistične potrošnje.
Tukaj se zgodbe začnejo, ne pa pri tem, da si nekdo lasti avto in kolk ga to stane. Zakaj si lastimo pralni stroj, ki mogoče tedensko deluje 2-3 ure, zakaj imamo sesalec za tisto uro vsak teden. Večina izdelkov, ki jih imamo doma in so namenjeni lajšanju življenja se uporabljajo manj kot uro dnevno. Zakaj to imamo? Zato ker cenimo nekaj kar je bolj vredno kot pa to, da gledamo izdelek skozi strošek. To je čas in tako, kot ti pralni stroj prihrani tisto uro, tako ti avto vsak dan v večini prihrani kar precej časa.
Naša življenja niso neskončna in najbolj neumno je čas zabijat tam, kjer ga ni treba.
Pa da se dotaknem zgornjega EPP članka, si bom dovolil pokritizirat tega intervjujanca in njegovo firmo. Sistem, ki so ga uvedli deluje le ob omejeni količini uporabnikov, ki so jo očitno že davno presegli, saj je storitev Avant2Go iz dneva v dan slabša. Avtov kljub rezervaciji ni na parkirišču in sploh je super, ko kljub rezervaciji prideš tja in avta ni. Prav luštno je po kilometru hoje iskat naslednjo lokacijo, kjer se zgodba lahko ponovi. Tudi prosta mesta za parkiranje tam so navadno bolj kot ne zasedena z avti, ki ne sodijo tja.
To je super, ko hočeš vrniti avto in ugotoviš, da je tam parkiralo neko govedo. Pustiš avto, pokličeš njihovo tehnično službo, da nisi mogel pravilno parkirat in naj pošljejo letečo ekipo, da zrihtajo. Odgovorijo, da bodo, naslednji dan te pa en mulc kliče in te postrojava, kje si avto pustil. Tako je nesramen, da če bi ga dobil v živo, bi ga z veseljem spustil skozi roke. Mulc sploh ne dovoli, da se mu pove, da so bili obveščeni in da so sami krivi zakaj je avto tam ostal. Na koncu njegovega monologa te še nazja in fukne slušalko dol.
Res, za tak odnos ne bi rad bil od njih odvisen glede prevoza. Moj avto me nikoli ne ozmerja, lepo stoji pred hišo in mi je skos na voljo brez pretresov. Prihrani mi ogromno časa in ja v zameno ga pač lepo vzdržujem.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani