Skoči na vsebino
Sprememba cene goriv
Napisano

Hja, jaz imam merjenja zapisana, ti nimaš pa nič, samo občutek. A tudi to nisi slišal, da se pri višjih temperaturah zrak segreje in je manj mulekul kisika na isto prostornino, kot takrat, ko je hladneje. Se pravi načeloma gre poleti vozilo bolje ponoči, ko je hladneje, kot podnevi, ker lahko več kisika spravi na isti volumen in je zato boljše izgorevanje in več moči. To je eden od vzrokov zakaj imajo turbaki intercoolerje, da vsaj nekoliko omilijo slabosti višjih temperatur.

 

Sicer pa da repliciram tvoj zadnji stavek. Pustmo to... razlika v gorivu za SHREKa je.

 

 

Aja, pa še to - hecno, da nisem nikjer zasledil kakšen uraden primerjalni test kvalitete goriv prodajanih v Sloveniji. Tako radi vsi delajo primerjalne teste, tukaj pa ne najdem čisto nič. Če bi bila razlika bi verjetno vsi obešali na velik zvon, če pa razlike ni je pa pač nezanimiva tema. Razen če sem kaj spregledal pa je res nekdo naredil test. Sicer pa če ma kdo čas lahko mal po poraba.com pobrska, ampak sem prepričan, da pri vsaj približno podobni količini tankanj na različnih pumpah razlike več kot kak deci, mogoče dva na 100km ne bi smelo biti.

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano
pred 1 minuto je scania napisal:

KONČNO opral avto in spoznal da imam titanium flash barvo 😁😁😁😁

 

Jaz tudi... zanimivo kaj se je skrivalo pod vso svinjarijo belo sive barve :bravo:

pred 10 urami je ignacij napisal:

Bil pod stresom pa prednjo 19 feltno podrajsal ob robnik.

a fejst? jeba, nesreča nikoli ne počiva...

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano
pred 8 urami je Shrek napisal:

Boss...ne seri no. Veliko ti dam prav, ampak bučke pa ne trosi, no. 

Poznaš cesto čez Avstrijo od Karavank do Salzburga? V klanec proti Tauerntunelu? Tam ti ne piha v rahel vetrič v hrbet. Tudi če bi, se pri 40 ton skupne teže ne pozna. Pa če se v klanec namesto 84 na uro pelješ 89 je tudi razlika. Pa tudi samo takrat, ko sem OMV nafto tankal, ni pihalo... 

Vidim, da si trd kot diamant in ne upoštevaš drugih ne glede na politično usmerjenost...

 

Se pravi, ti mene direktno osebno, da serjem, a sam o fiziki glih nimaš velik pojma a ne?

 

To je zelo težko nefizikalno razložit oziroma ti tukaj ZKL pač odpove, ker se ne da nič otipat al pa vidit na lastne oči. Sicer se bom pomatral, ampak pač brez fizike žal ne gre. Vožnja v klanec pomeni, da se del kinetične energije (Wk=mv2/2) spremeni v potencialno (Wp=mgh), saj je treba kamion spraviti na višji nivo.

 

Torej je vse odvisno od strmosti klanca, ki določi kolikšen del energije se porabi za premagovanje višinske razlike in ta nam omeji končno hitrost. Zakaj? Zato ker motor ni neskončno močan in mora v nekem trenutku zagotavljat tako premagovanje sil upora samih komponent vozila (motor, gibljivi deli, gume), kot silo za premagovanje višnske razlik. Pri vsem tem pa dejansko najbolj omeji sila zračnega upora, ki se povečuje s kvadratom hitrosti Pri tem pa je najbolj pomemben faktor zračnega upora. Ta namreč določa, koliko bo maksimalna možna hitrost vožnje. Ko se ta poveča do te meje, da motorju zmanjka moči je torej pri tisti hitrosti dejansko vsota vseh sil v ravnovesju.

 

Kaj pa če potegne nasprotni veter ali pa veter iste smeri. to pomeni, da ta veter poveča silo zračnega upora, saj se prišteje k hitrosti samega vozila. Ali pa odšteje, če nam veter piha v rit. Formula za silo zračnega upora je Fu=1/2cuRoSv2 .

 

Cu je koeficient upora in je pri kamionih s priklopniki blizu 1 (avtomobili nekje okoli 0,30)

Ro je gostota zraka in tam nekje 1,1kg/m3

S čelna površina in je pri kamionih cca 2,5x4m oziroma 10m2

v2 je hitrost v m/s.

 

Se pravi za hitrost

84km/h je sile 2.988N

89km/h je sile 3.361N

 

Preračunano v moč je to

69kW (85km/h) ... 94KM

83kW (89km/h) ... 113KM

 

pri samo 5km/h razlike je potrebno samo za premagovanje zračnega upora porabiti skoraj 20 konjev moči. Že slišim, ampak moj kamion ma 460 konjev, kaj je to 20 - to je manj kot 5%. Tukaj se je treba zavedat, da vsi ostali konji so šli v potencialno energijo za vožnjo v klanec, upornosti gum in ostalih gibljivih sklopov. Če vse to odmislimo se pogovarjamo o cifrah okoli 100 KM, kolikor je potrebno za premagovanje zračnega upora. in tako je tistih 20KM na koncu dejansko kar 20% vse moči. in ravno tistih 5km/h razlike je lahko bil šibak veter te hitrosti, ki ti torej pobere 20 konjev.

 

Še enkrat, te ugotovitve so lahko samo na klancu, ker v kolikor vozimo po ravnini, ne potrebujemo moči za premagovanje potencialne energije in v tem primeru je še ogromnao zaloge moči na voljo in se lahko vozimo z maks hitrostjo tudi, če imamo kontra veter.

 

 

Če pa je komu tale tekst predolg in nerazumljivo kaj pišem, se mogoče osredotočite na bicikel in kako vam gre na živce, ko vam med vožnjo še nasprotni veter nagaja. Če je veter močan, je edina možnost prestavljanje navzdol in s tem povečat kadenco, da se sploh lahko kam premaknemo.

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano
pred 7 urami je Shrek napisal:

Kako je sedaj se ne poglabljam. Bila pa je razlika v gorivu. Pri porabi 5 litrov se 10% ne pozna veliko. Pri pirabi 35 litrov se pa pozna ohoho...pa 100 000 km na leto... Izračunaj si... 

Testirano pa pri isti teži, isti relaciji (700km v eno smer) isti tovor, isti avto isti voznik, ista ura, približna temperatura. 4 vožnje s petrol nafto, 4 vožnje z OMV nafto. Poleg nižje porabe je proti tauern tunelu mimo eisentrata v avstriji šel tovornjak 5km/h hitreje v klanec. 

Razlika v kvaliteti goriva JE bila... 

 

Kakšna informacija 5km/h hitrej v klanec? Rahel vetrič v pomoč, pa je pri neaerodinamičnem kamionu takoj 5km/h razlike. Jaz sem imel tud od Lj do Brežic porabo 3,8 na prvi Mazdi, ker sem vozil v zavetrju kamiona z 90km/h celo pot. Tega ne delam, ampak to so bili tisti časi, ko so bile gume najceneje prav tam, jaz sem pa na eni udarni jami poškodoval gumo, da je dobila bulo in nisem hotel reskirat višjo hitrost. Ampak pač tudi ne bom zdaj trdil, da Mazda porabi 3,8 litra na 100km.

Pravkar je Bini napisal:

Agip ,Mol in Omw sta še vedno najboljša ne samo pred 15 leti,super👍

Sej vem, da se norca delaš, sicer sem si pa sam kriv, kaj se sploh matram.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano

Velik govorjenja pa nič dokazov - je pa očitno nekaj narobe z mojimi Mazdami, da je poraba na vseh pumpah v povprečju enaka.

 

Pa da ne bom izpadel, da drugim očitam pomanjkanje dokazov, še 1x moja prva in še prejšnja Mazda 6.

 

slika.png.3d5443e4476e202f3c0927928995237e.png

 

 

slika.png.aa14bc9338b6e05f45ced919da764281.png

 

opomba, da ne bo kdo onaniral na 5,70 v tujini. Tisto je bila 3000km dolg road trip po bivši Jugi praktično sama relacija po regionalkah.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano

Goriva sploh niso več niti glavni produkt črpalkarjev, ampak vseeno udrihat na pamet kako je recimo Petrol zanič ostali so pa oh in sploh... ne vem, kaj naj rečem na to. Dokazov pa noben nima.

 

 

pa zgolj za info - lastniška struktura Petrola

 

thumbnail_si_group_petrol_400x300.jpg
WWW.PETROL.EU

Petrol je poleg največje slovenske energetske družbe tudi največji slovenski uvoznik, največje slovensko podjetje po prihodkih ter ena...

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano

20 let točim tako svoje kot službene avte v 90% na Petrolu pa nismo ničesar zaznali. Nisem pa nikoli sral čez nobenega proizvajalca, da je boljši ali slabši ampak tud OMV je imel svoje prebliske sploh v času, ko se je uvajalo obvezno dodajanje biodizla. Še vedno sem prepričan, da vse pumpe v Sloveniji se držijo standardov in da imajo dovolj kvalitetna goriva.

 

Glede porabe pa - dokler ne bo nekdo dal dejanske primerjave vseh tankanj v 100.000 ali raje še več prevoženih kilometrih in dokazal, da je na enem poraba pol litra manjša so pač to zgolj babje čenče. Jaz imam vse dokaze na poraba.com za tri avtomobile in sem jih tukaj objavil že neštetokrat. Razlike ni nobene pa če se nekateri še tako trudite uničevat domačega ponudnika.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano
pred 2 urama je Bini napisal:

Kaj si vse to preizkusil,ne me basat....😲 

 

.. zato sem pa napisal, da teb ne bo treba.. pač kolegialna gesta 😉 Lohk pa probaš odgnjalca pa potem poročaš, kako je blo. Sicer ne vem kako boš preveril a res deluje... v živalski vrt te namreč ne bodo spustil z avtom.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano
pred 2 urama je Bini napisal:

Ima mogoče kdo izkušnje z žvižgačem proti divjadi,baje odvrača divjad.:whatever:

IMG_20210203_200542~2.jpg

 

.. tako kot recimo CD obešen za ogledalom proti radarjem, magnetki za zmanjšanje porabe, nalepka "turbo" zraven nalepke "Teja&Taj on board", bacek Jon prevleke za sedeže in dolgodlake ovce pasme Romny za volan. Zraven pa še dirkalne stopalke narejene iz plastične kovine, oversized zavesice "made by czech republic", spojler v velikosti šanka za gostilniške debate in izpušno cev v velikosti kuhinjskega lonca z glasom serijskega kadilca.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Nakup CX-5
Napisano

Sam sem sprobal G165 v šestici z ročnim menjalnikom in nisem bil zadovoljen s poskočnostjo. Zdaj a imam previsoka pričakovanja je pač drugo vprašanje, ampak računaj, da je CX-5 SUV že tako malo težji pa še ves sistem za AWD in še manj aerodinamična oblika. 

 

Za tolk denarja, ki ga boš dal za avto te ta mora navduševat oziroma vsaj ne razočarat. Jaz osebno za AWD različico bi izbiral le med G194 in D184. Ta dva motorja ti bosta prinašala nasmeh na usta, ostalo ti pa ne garantiram. Razen, če so tvoja pričakovanja bolj nizka.

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Nakup CX-5
Napisano

V bistvu moraš ti povedat kaj želiš. Kakšen tip voznika si, zakaj rabiš AWD. Samo zaradi AWD je pri tem motorju skoraj liter višja poraba. Motor že tako ni preveč živahen zraven ga pa še AWD ubija.

 

Dizla mislim, da sploh ne moreš več dobit - ni v ponudbi.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano

Zanimiv, Romuni pa delavci iz juga se veselo prosto šetajo po naši državi mi smo pa k kure zaprti v občine in drakonsko zanovani, če samo nos ven pomolimo.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

C X 50 PRIHAJA !
Napisano
Pred eno uro je Bini napisal:

Več plastike fantastike manj rosta.😃😆😂

To pa ne verjamem, da bo držalo. Ravno za takimi obrobami se začne nabirat svinjarija, sol in vlaga in tam se veselo kuha. Edina prednost je mogoče to, da plastika prepreči poškodbe laka ampak to se zgodi v zelo redkih primerih

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano
Pred eno uro je Alex napisal:

Aha... kot so imeli drugod po Evropi manj kot 0,80€. Ah,niso. Tudi drugod jim je naša vlada regulirala cene. 🤗

Seveda jih je... s trošarinami lahko zelo lepo reguliraš.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

C X 50 PRIHAJA !
Napisano
pred 16 urami je Alex napisal:

To je bodočnost avtomobilizma. Samo še s to razliko, da bodo na baterije. Boss, kar sprijazni se.😬 

Sej mi gre na jok, kerr tole je čedalje bolj podobno jajce jajcu, samo velikost se mal spreminja. Kje so tisti časi, ko si imel na voljo limuzine, hatchbacke, karavane, kabrio, roadster, enoprostorce, terence, pickupe. Vso to raznolikost bi zdaj spravili v SUV. Nobenih presežkov v oblikovanju, vsa skoraj enako in dolgočasno. Uniforma, žal.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.