?aki mal Jures sej to ni sporno, da se plin shranjuje v teko?em stanju in tudi kalori?na vrednost na volumen se meri v teko?em stanju in liter plina v uteko?injenem stanju ima manj?o kalori?no vrednost kot liter nafte.
In pri raztezanju v plinasto stanje se zmanj?a tlaka temu plinu in zato pade tudi notranja energija , ki pa nima veze s kalori?no vrednostjo na maso!!! ima pa vpliv na kalori?no vrednost na volumen saj v plinastem stanju ista masa plina zaseda ve?ji volumen kot v teko?em stanju.
In pri v?igu za nas ni va?no s katero temperaturo plin gori ampak kolk se mu nato ?e pove?a volumen in koliko dela ta pove?ava volumna opravi (beri pritisne bat navzdol). Ker pa vemo, da energija na?eloma ne zgine ampak se spremeni le iz notranje, v toplotno, kineti?no potencialno je pomembno samo to, da izvemo kak?en del jo lahko spravimo v gibanje (kineti?no energijo).
In ?e vemo, da je izkoristek pribli?no enak oziroma malenkostno ve?ji kot pri bencinu to pomeni, da po vsej verjetnosti se ostanka izgubljene energije plina v toplotno spremeni celo manj kot pri izgorevanju bencina. To pomeni tudi, da se motor pri vo?nji na plin manj greje kot na benz.
Ja saj to pravim, v bistvu sem odgovarjal Ajvarju, zakaj se ve? plina porabi kot nafte. Pozabljamo da se plin la?je me?a z zrakom, inzato je zelo pomembna temperaturna razlika, pozimi se ga namre? ob istih pogojih samo zaradi temp zraka porabi do 5% ve? kot poleti (plina).
In ravno zato ker mu pade tlak je koli?ina energije v teko?em stanje veliko ve?ja kot v plinastem stanju, pri katerme ga uporabljamo.
Druga?e pa ?e govorimo o masi - masa plina SE NE SPREMINJA glede na stanje (teko?e ali plinsko), medtem ko volume se.
Druga?e pa kalori?na vrednost LPGja NI ve?ja od bencina.....defakto, zato tudi zmrzne prej
Prav zaradi tega se me?a Butan in Prupan, saj Butan zaradi zelo nizke kalori?ne vrednosti zmrzne 1,2,3 in se to uravnava s Propanom, zlasti pozimi, to opazimo v porabi in v?asih v cukanju avta!
Saj Petrol zaradi zunanjih tankov namerno dodaja ve? propana
Kalori?na vrednost (KV) / Calorific Value (CV)
Merilo za koli?ino energije, ki se sprosti v obliki toplote pri zgorevanju goriva (zemeljskega plina); enota za plinasta goriva kJ/m3 ter tudi kWh/m3; meri se zgornja (Gross Calorific Value) ali spodnja (Net Calorific Value) kalori?na vrednost; zgornja vklju?uje toploto, nastalo ob kondenziranju vodne pare v dimnih plinih in prehodu v teko?ino, za razliko do spodnje, ki tega ne vklju?uje; povpre?na zgornja kalori?na vrednost zemeljskega plina v Sloveniji zna?a 37.968 kJ/Sm3.
Vir najdu, strojnistvo.com:
Butan hitro, ampak ima ve?jo
kalori?no vrednost. Propan pa mnogo kasneje na ra?un manj?e kalori?ne vrednosti. Za porabo v
avtomobilizmu se ta dva plina me?ata ravno zaradi zmrzovanja in zato tudi precej varira ?tevilo prevo?enih
kilometrov z enim rezervoarjem plina, saj so me?anice razli?ne
Kalori?na vrednost plina (oktanska vrednost tudi) je manj?a od bencina in je zato
potro?nja avtoplina ve?ja! Nekje 18 odstotkov in varira glede na sistem in tip motorja.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ok pol mi pa razlo? zakaj pri ogrevanju s kurilcem ali pa plinom(isto sranje kot LPG), koli?insko porabi? ve? plina kot kurilca.
Hi?i sta popolnoma enaki in stojita cca 5 narazen, razlika je samo v medjiu za ogrevanje in pe?i seveda, obe sta top of the top trenutne kavlitete in izkoristka ?
PS. Uparjalnik NI varijante da "porabi" toliko toplote kot jo proizvede"vi?ka" pri izgorevanju v motorju.
Po tej teoriji bi se pri stanju na mestu dejansko ventilator za hlajenje motorja moral ve?krat vkljapljat na LPG kot benz.
V rezervoarje polnimo uteko?injen naftni plin (UNP), kar pomeni, da je plin v teko?em agregatnem stanju. Za delovanje tro?il pa potrebujemo plinasto stanje . Pri izstopu plina iz rezervoarja, se zaradi spremembe tlaka in volumna plin uparja. Da se iz teko?ine v rezervoarju lahko izlo?i / izpari parna faza, je za to izparevanje potrebna toplota iz okolice. Koli?ina izparjene faze je odvisna od temperaturne razlike ki je na voljo, omo?ene povr?ine tla?ne posode in fizikalnih lastnosti plina. Propan izpareva do ?42 °C, butan pa do ?0,5 °C, zato je pomembno poznati razmere, kjer se bo plin uporabljal in temu primerno izvesti deponijo UNP.
Torej ko se plin uparja se mu spremeni volumen, kar pomeni pri pretvorbi izgublja? nazivno kapaciteto jeklenke
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Verjetno da bo res kaj takega, ?e bencinar trokira (v obeh situacijah) zna biti samo motnja - je to samo v leru, ne vem ker sistem ima? za LPG, ampak ?e ti v leru lavfa samo na benz in ima? probleme samo takrat pa poglej ?e filter za benz (kar je malo verjetno)?
Kaj pa timing?
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Se pravi na prvem servisu so predvidevali da je nastavljanje rocno in zato cena taksna kot je, rihtali tudi nebi cel dan ampak morajo pocakat da se masina ohladi preden lahko nastavljajo)
Na drugem mi je pa govoril o menjavi drocnikov...
Letnik avta je 2005 (kot sem napisal v naslovu teme).
Moral bom pa poklicati se na kakasen drugi servis,da vidim keteri so imeli prav .
Glede plina pa imam tudi napravo za mazanje ventilov? Vendar se je zadnjic zabila in kak?nih 5KKm ni niz dodatno mazalo .
Mogoce je to to.
oppa pomemben podatek
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ja, nadgradit mora? serijski predgrelec s kabinskim gretjem na timer (uro) ali pa vklop na daljinca. Pokli?i na kak Mazda servis in se pozanimaj za ceno...
Ne mazdo, sam to ne
Beja d.o.o. - zavrh.
Mazda ga pelje tja
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
ja po ?tevcu ima avto 150000km vendar bog ve kolk jih ima ker je bil avto tudi uvo?en.
ja ponavadi zdaj ko je dopoldne pod 9 stopin ga v?igam od 5-10 minut to pomeni da dam parkrat kontakt da se pri?gejo in ugasnejo grelne sve?ke. zra?ni filter bi bil kolikor sem ga gledal za zamenjat. res da sem v zadno naredil malo bol ?alabajzarsko delo da sem ga samo spihal z zrakom.
grelne sve?ke sem pobral ven in jih probal na polnilcu za akumolator pogledal sem tudi konektor ki je bil volkast in sem ga spucal. zamenjal sem akumolator je zdaj 75am. za?arele so vse sve?ke. lani mi je crknila ena sve?ka in sm jo zamenjal. vseh 4 pa nisem zamenjal zaradi prevelike cene ene sve?ke.
kje pa naj bi bila ta zaug ali pretok zraka in senzorja temperature hladilne teko?ine?
p.s. ponavadi ?ez dan v?iga zelo lepo samo zutraj mu je problem ko se najbolj shladi.
lp.
hvala za odgovore
ja ko re?e? da ?ez dan ponavadi v?iga lepo - pomeni da v?asih tudi ne? Bo mogo?e ata Ajvar rekel jermen?
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
imam 323f td l.00 in mrzla mi ne vzge zacelo se je pri 9 stopinjah! topla vzge normalno! preveril sem grelne svecke 14 dni nazaj in bile so dobre bil je le volk v konektorju vendar sm ga ze spucal! naftni filtel je bil zamenjan lani na zimo! avto se pelje normalno! lepo bi prosil za pomoc in nasvete! lp.
zaug ali pretok zraka? t.i. luft messer - notri je tudi senzor temperature zunanjega zraka (zraka ki ga vle?e not, t.i. IAT Intake Air Temperature? MAlo poglej ce je kje staknjeno ali luknjasto. Lahko pa da je problem senzorja temperature hladilne teko?ine
P.S. Kako ga pol vzges? tezko ali sploh ne
zaug ali pretok zraka? t.i. luft messer - notri je tudi senzor temperature zunanjega zraka (zraka ki ga vle?e not, t.i. IAT Intake Air Temperature? MAlo poglej ce je kje staknjeno ali luknjasto. Lahko pa da je problem senzorja temperature hladilne teko?ine
P.S. Kako ga pol vzges? tezko ali sploh ne
Pa ?e to da dodam, kdaj si menjal filter zraka (ki lahko tudi omejuje pretok zraka)
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
OK bom pogledal v tisti temi. Jah ?e ima? ?as, bi se lahko tudi midva zmenila. Prej?nji lastnik je naredil servis na 90k KM (zdaj jih ima 5 ve?), vendar bi vseeno nekomu dal malo pogledat, da se ne bom tepu po glavi ?e bo kaj ?lo (avto vseeno ni nov oz da vem za naprej kaj bi blo dobro v kratkem menjat) ?e bolje ?e lahko zravn malo gledam, se kaj nau?im, da bom sam vedel kaj kako postoriti. Imam pa ?as ve?inoma samo ?ez vikend. V soboto jo operem in nama?em streho (?e kupil vse za ?i??enje in za??ito
Druga?e sem pa z Vrhnike (LJ slu?ba).
V?eraj sem ?e 150KM naredil, ko sem dokon?no postal lastnik pono?i s kapo na glavi pa spu??eno streho po ovinkih - pribli?no takole sem zgledal
Ni panike jaz sem do ponedeljka ?e v SLO
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Btw, nove mazde6 (letnik 2010) ga nimajo ve? serijsko (predgrelca namre?). Ga je o?itno recesija odpihnila. ?koda, ker ko se 1x navadi? ne more? ve? brez (a ne Jures ).
Od jutri zjutraj mam spet toplo rit! Mislil si razvadi? a ne
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Sem lastnik mazde 6 2005 . Ima original vebasto . Prej?ni lastnik mi ni ni? prav vedel povedat o tem kako to deluje . Prosim , ?e mi gdo razlo?i delovanje . Hvala
Ni ti treba vedeti, deluje sam ko je zunanja temperatura pod 5C....vzges avto in se obenem ob prej?nem pogoju v?ge tudi webasto in sam izklopi ko je dovolj segreta teko?ina ....
Sli?i? izpod haube HUUUUUUUUUUU pa v?asih se malo pokjadi, pa ?e ima?p kraj?o razdaljo zna ?e delati po tem ko avto ugasne?....spet se sli?pi HUUUU
P.S. Govorim o original Webastu v Mazdi
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Torej rad bi zamenjal teflone na mojemu ?estaku. Sli?al sem, da se lahko zamenjajo brez da gre motor ven. Ali je to kdo ?e delal in ali kdo pozna koga, ki bi to naredil za nek razumen denar?
Simon Pelko - Medvode 041 667 335
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Vra?am lepe pozdrave ! Ja je bencinar 1,8 , dogaja pa se v obeh primerih pri pospe?ovanju in pri kostantni vo?nji . Vendar vedno pri pribli?no 4,000 obratih . Najbolj je opazno ko je pri?gana klima ,?e jo izklopim je vse OK. Mam pa ob?utek da je todi poraba malo prevelika cca 10,2 je povpre?je- je pa res da mam malce te?ko nogo . LP in hvala za pomo? oz. informacijo.
Kot da je nekaj narobe z me?anico zraka in bencina??? Samo bi se moralo potem nadaljevati do konca ve?jih obratov...
Poglej se malo da nimas snete kake cevi s sve?ke, ali pa celo sve?ka fu? (da ma? 3V )
Skratka - again - nisem expert ampak kot da na enem valju ni neki ok
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Na 323F 1.6 2002 se mi je pri?gala "check engine" lu?ka.
Kam v Ljubljani najugodneje peljati na priklop na ra?unalnik?
Drugi del vpra?anja: A so kake "standardne" napake pri teh avtih? Avto dela popolnoma normala, le ta grda oran?na lu?ka s simbolom motorja sveti. Vklopila se je na avtocesti pri 130-140km/h. avto ima 100kkm.
lp,
Peter
Servis?
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Hvala. ?e nekaj me j**e. Ko sklopko zra?im, mi kar no?e potegnit olja, vsaj v curku ne, malo ga ?prica, curka pa kar ni... Ima to slu?ajno kako vezo z po?eno cevjo?
?e je potem mora? imeti nekje flek (ko ne zra?i?)....al ti pa zrak vle?e not med zra?enjem
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ja saj to pravim, v bistvu sem odgovarjal Ajvarju, zakaj se ve? plina porabi kot nafte. Pozabljamo da se plin la?je me?a z zrakom, inzato je zelo pomembna temperaturna razlika, pozimi se ga namre? ob istih pogojih samo zaradi temp zraka porabi do 5% ve? kot poleti (plina).
In ravno zato ker mu pade tlak je koli?ina energije v teko?em stanje veliko ve?ja kot v plinastem stanju, pri katerme ga uporabljamo.
Druga?e pa ?e govorimo o masi - masa plina SE NE SPREMINJA glede na stanje (teko?e ali plinsko), medtem ko volume se.
Druga?e pa kalori?na vrednost LPGja NI ve?ja od bencina.....defakto, zato tudi zmrzne prej
Prav zaradi tega se me?a Butan in Prupan, saj Butan zaradi zelo nizke kalori?ne vrednosti zmrzne 1,2,3 in se to uravnava s Propanom, zlasti pozimi, to opazimo v porabi in v?asih v cukanju avta!
Saj Petrol zaradi zunanjih tankov namerno dodaja ve? propana
Kalori?na vrednost (KV) / Calorific Value (CV)
Merilo za koli?ino energije, ki se sprosti v obliki toplote pri zgorevanju goriva (zemeljskega plina); enota za plinasta goriva kJ/m3 ter tudi kWh/m3; meri se zgornja (Gross Calorific Value) ali spodnja (Net Calorific Value) kalori?na vrednost; zgornja vklju?uje toploto, nastalo ob kondenziranju vodne pare v dimnih plinih in prehodu v teko?ino, za razliko do spodnje, ki tega ne vklju?uje; povpre?na zgornja kalori?na vrednost zemeljskega plina v Sloveniji zna?a 37.968 kJ/Sm3.
Vir najdu, strojnistvo.com:
Butan hitro, ampak ima ve?jo
kalori?no vrednost. Propan pa mnogo kasneje na ra?un manj?e kalori?ne vrednosti. Za porabo v
avtomobilizmu se ta dva plina me?ata ravno zaradi zmrzovanja in zato tudi precej varira ?tevilo prevo?enih
kilometrov z enim rezervoarjem plina, saj so me?anice razli?ne
Kalori?na vrednost plina (oktanska vrednost tudi) je manj?a od bencina in je zato
potro?nja avtoplina ve?ja! Nekje 18 odstotkov in varira glede na sistem in tip motorja.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Povezava za deljenje
Deli na druge strani