Ah, Ayrton bi te pošolal, ne le v Tesli S, mogoče celo v Cybertrucku ...
Sicer pa take primerjave niso ravno posrečene - dve povsem različni vozili, eno narejeno za kruzanje po avtocesti, drugo, da se zapodi med ovinke ... Pa vprašanje, kakšne gume so bile na obeh itd.
Zdaj, višja teža pri EV je vsekakor faktor, ampak spet ni take drame, saj je baterija na dnu vozila, tako da težišče ni visoko, pa še porazdelitev teže je pri večini vozil zelo ugodna. Tako da tudi EV se da zelo hitro peljati čez ovinke ...
A filaš doma? Koliko časa rabiš da nafilaš iz 20-80%? A bi naredil 150 km v enem dnevu, če bi se vozil 130-150kmh po AC? Koliko je kaj poraba pri takih hitrostih?
Nimaš šans. Pri 150 km/h po AC absolutno ne, tudi 130 km/h ne. 110 km/h mogoče zdaj poleti, pozimi ne ... Prevelik upor (oblika), posledično pri višjih hitrostih (pre)velika poraba.
Anede, kam smo prišli. Jaz sem leta 1998 s Citroen Xsaro 1.8 s 112 konjiči šel 216 km/h po Garmin GPS.
Da ne povem, koliko je šel 2CV6 z odprtim frgazarjem in po res dolgem klancu navzdol. Toliko, da se je cagr odvrtel iz vidnega polja. Pritisk na karoserijo je bil tak, da se je pri vratih pojavila 1 cm špranja. Adrenalinsko, vam povem. Še bolj adrenalinski pa je bil potem "poskus" ustavljanja v sili, ko je pred mene skočil avto s pripeto počitniško prikolico. Prvih 100 m bremzanja je po moje samo smrdelo, brez resnega pojemka.
Šel na jug Italije na dopust. 2500+ km na elektriko. Nobenih problemov s polnilnicami ali polnjenjem. Nikoli čakal v vrsti. Tako da ni nobene panike. Razen če bi radi rinili ob petkih in sobotah popoldne na Hrvaško.
Kaj pa pričakuješ od človeka, ki ga označujejo za "engine pope"? Da bo hvalil EV? Itak da ne bo, če je celo življenje šraufal ICE in je to edino, kar pozna.
Evropa mora nehati jamrati in se podvizati, če želi ostati v EV tekmi. Sicer ne bo luštno.
Sam ne dvomim, da ne bi v EU znali narediti dobrih EV, samo jih nočejo, ker bi kanibalizirali prodajo ICE. Ampak to jih bo na dolgi rok stalo celega biznisa. Potem bo tehnološki razkorak do Kitajcev že prevelik in bo razlika kot med sekiro in motorko.
Sploh ni nujno. Odvisno kakšno baterijo (in kako polno) ima. Za večino ljudi, ki ne delajo po nekaj sto km na dan, da bi prišli do "rezerve", je to "non-issue".
Torej ne bo hlajenja avta preden se vsedem v njega . 😀
Za kaj takega si naslednjič kupi EV. Ohlajen avto prija, še večji as v rokavu pa je pozimi, ko ga odtajaš in ne rabiš praskati šip "sredi noči" in pri "nevemkakem" minusu zunaj.
V ZDA pa lahko vžgejo avte na daljavo (ker so vsi avtomatiki in posledično v P) ter klimo ... Samo Connected Services naročnina mora biti aktivna (prvih par let zastonj).
Jah, to da gume večino kilometrov naredijo po avtocesti, močno vpliva na prevoženo razdaljo. Če bi jih "krivil po Slivkinih ovinkih" vsak dan, ne bi pol toliko zdržale.
Nekam protislovno se bere vse skupaj? Če bi si Kitajska tako zelo želela, da Evropa gospodarsko crkne, potem ne bo kupne moči? Potem ne bomo kupovali, saj si ne bomo mogli privoščiti niti kitajskih izdelkov.
Pa tudi to, da kitajska vlada subvencionira vse proizvajalce EV, ne drži več. Jih je - do konca leta 2022. Tudi Teslo in VW ter vse druge, ki so imeli tovarne na Kitajskem. In seveda so se našli tudi lumpi, ki so to izkoriščali (pač velika država, se tudi kaj skrije). In so imeli nekaj sto avtomobilskih znamk. Ki pa zdaj, ko je "brezplačen" denar izginil, tudi izginjajo.
Zdaj/letos so na Kitajskem aktualne predvsem subvencije za kupce EV, ki nanje preidejo iz ICE - torej naredijo "trade-in" obstoječega ICE in kupijo EV.
Ampak zahodni mediji se še vedno obešajo na "subvencije", pri čemer sploh ne vedo, o kakih subvencijah je govora. Oziroma so zanje vse enake. Pri čemer kar lepo spregledamo, da so subvencije za nakup EV tudi po evropskih državah, vključno s Slovenijo. Aha, pri nas dajemo subvencije ljudem in ne proizvajalcem. Hja, če verjamete, da se ne pretočijo direktno k njim. Jaz sem takoj za to, da se subvencije ukinejo, se bodo tudi EV hitro pocenili od sedaj napihnjenih cen (ki jih napihujejo proizvajalci, saj vedo, da "ljudje" dobijo subvencijo). Pač taka psihološka fora.
Kar pa se tiče prodaje vozil - EU zakoni veljajo za vse, ki prodajajo tu - pa če so to korejska, ameriška, kitajska ali pa indijska podjetja. In za EV je bistveno lažje zagotavljati poprodajno podporo, kot za ICE. Tistih par delov podvozja, ki so izpostavljeni obrabi, imaš na zalogi, prav tako nekaj karoserijskih delov pa kak polnilec in "tablice" na armaturi. Okvare baterij in elektromotorjev pa so bistveno redkejše kot pri ICE.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Tudi EV se lahko pokvari, seveda. Najpogostejši razlog "okvare" je res banalen - 12V akumulator. 😃
Povezava za deljenje
Deli na druge strani