Tankal na Cipru - v Mazdo (!) - 95-oktanski bencin po 1,339€/l. In to ne kar eni levi pumpi, temveč ESSO. Pa je otok, kjer je praktično vse dražje kot na celini ... Lepo nas lupijo s ceno goriv.
Sploh ni tako. Ta hip. Sta bila dva kolega pred kratkim - en z družino, drugi s punco. Navdušeni, še poceni se jim je zdelo. Eni so si privoščili kar dve večerji v restavraciji z Michelinovo zvezdico. "Street food" je pa itak poceni - ražnjič po 1€/kos ipd. Vlaki poceni in točni. Edini kompromis so nočitve, ker pač tam ni takšnih razkošij s prostorom, je pa vsaj vse čisto ... Pa še lete imaš iz okoliških letališč (Benetke, Dunaj, Budimpešta) pogosto v akciji za 400-500€. Tako da, kdor sanja o Japonski, zdaj je res prilika.
Na moji Mazdi3 je razpon dosega z enim tankom med 450 do 800 kilometrov, odvisno od načina vožnje. Je pa res, da večinoma naredim okoli 600 km z enim tankom, dolgoletna povprečna pa je 6,6-6,7l/100 km - tako vsaj pravi potovalni računalnik.
Deaktivacijo cilindrov se lahko občuti, odvisno od uporabnika. Jaz jo čutim. Verjamem pa, da nekdo, ki pride na Mazdinega bencinarja iz kakšnega dizla, tega ne občuti.
Fun fact: vozil MG4 z 200+ konji. Po laičnem občutku je pospešek 140-170 km/h na ravni tistega iz 100-130 km/h, če ne celo malenkost boljši - meril pa res nisem. To pripisujem dejstvu, da so inženirji spustili elektroniko na prosto, ko se obrati elektromotorja približajo maksimumu (prej pa pač skrbijo, da je malce zadušen, da ne bi "kopal" za vsak drek).
ZOE je pa sploh zadušen v spodnjem območju, ker šele po 30 km/h da od sebe tisti "šus", sicer bi zagotovo imel še sekundo manj do stotice - no, pa pojedel kak komplet gum več.
Meni je SAAB 1,9 dizel pil toliko, kolikor mi sedaj SAAB bencinar 2,0turbo.
Samo to bom komentiral, ker imam tudi Saaba z 1,9 "JTD"-jem, stric pa je imel turbo bencinarja. To fizikalno ni mogoče ob isti vožnji/trasi. Enostavno ni. Ali je bilo z dizlom kaj zelo narobe (npr. so "scale" šobe), ali pa si dizla vozil na polno, turbo bencinarja (saj vem, da ima "nežen" turbo) pa ujčkaš, da ne bi prehitro popil vse župe v rezervoarju.
Mah, če ne bi bilo elektromafije, bi bila elektrika vsako leto malce cenejša in ne obratno. V bistvu so pogoji taki (sonce, veter, voda), da je elektrika že 8 mesecev na leto za dobavitelja zelo poceni. Ko pa še za zimo pogruntamo kako fejst rešitev in postavimo par mega baterij, bo pa sploh veselica.
V bistvu ima Mazda 6e smolo. Ker bo relativno hitro zastarela. Predolgo so čakali z njo. V premijskem segmentu njena kombinacija pogona in baterije ni nič posebnega. Je pa solidna. In to je dobro. Za notranjost pa je dobro, da je kitajska. Vam povem, sem bil na sejmu IAA v Munchnu, in ko se usedeš v te novodobne avte, se lahko le in zgolj Kitajcem zahvališ, da znajo narediti lepo notranjost.
No, saj jo zna narediti še kdo drug, ampak za trikratnik cene oziroma v vozilih, ki jih navadni smrtniki nikoli ne bomo vozili.
Bo pa zato CX-6e super avto, če le ne bodo preveč mečkali preden ga namenijo EU.
Jaz tudi mislim, da je tisti "sportmode" na Mazdah bolj "Blažev žegen". Prav, naj je, ampak, če je sila, kickdown opravi svoje. In če ne gre le za eno prehitevanje, zna tudi dlje časa držati motor v višjih obratih ozr. "pripravljenosti". Ne vem, če sem 5x v življenju vklopil sport mode, pa redno prehitevam vse živo.
Pa še - malce za izziv - ko boste enkrat izkusili pospešek EV - boste v hipu pozabili vse atmosferce in turbake. 1 brzina od 0 do 200. To je to. Imaš celo EV-je, ki imajo 0 do 260 v enem reduktorju ... Si prestavljate, da bi EV imel par prestav (PS: Ja, vem, nekateri EV-ji imajo celo DVE prestavi.)?!?
Ko jaz vidim to temo, se samo nasmehnem. Še dobro, da nam cen elektrike ne menjajo vsake 14 dni. No, če pa želim, lahko ceno elektrike menjajo vsako uro.
Zadnjič sem videl ekstrema - človek, naročen na Bisol Energija paket z urnimi cenami elektrike - je dobil položnico konec meseca -37,70€. Da, dobavitelj mu je bil dolžen denar. Kako je to mogoče?
Poleti je na sončen dan cena elektrike 0 ali celo negativna. Čez vikende pa je lahko negativna po več ur. Človek, ki, mimogrede, živi v bloku, ima 3 EV-je. In je pridno polnil EV-je v času, ko mu plačajo, da troši elektriko ...
Tako, za "intermezzo", da malo presekamo cene goriv. Si predstavljate, da se s tremi avti cel mesec voziš in si za to še "nagrajen"?
Bo treba še prej na en tečaj fotografiranja. Sicer pa se ne sekiraj, meni je v enem intervjuju Arne Hodalič dejal: "Prvih 1000 fotografij je vedno najslabših.". 😃
Ah, Ayrton bi te pošolal, ne le v Tesli S, mogoče celo v Cybertrucku ...
Sicer pa take primerjave niso ravno posrečene - dve povsem različni vozili, eno narejeno za kruzanje po avtocesti, drugo, da se zapodi med ovinke ... Pa vprašanje, kakšne gume so bile na obeh itd.
Zdaj, višja teža pri EV je vsekakor faktor, ampak spet ni take drame, saj je baterija na dnu vozila, tako da težišče ni visoko, pa še porazdelitev teže je pri večini vozil zelo ugodna. Tako da tudi EV se da zelo hitro peljati čez ovinke ...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Srečno vožnjo. Pa čestitke za barvno kombinacijo - tako zunanjost in notranjost bi izbral tudi sam.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani