Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano
pred 13 minutami je Slivka napisal:

 

Če si že v Črni Gori - v Tivatu v pomorskem muzeju je na ogled podmornica Heroj. Zanimiva reč za ogledat, vsaj nam je bilo...

Super, ravno danes grem v Tivat. 😃

Lani sem gledal tiste podmorniške jaške v okolici.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Nič ni treba gledati porabo in zemljevid s polnilnicami, ko imaš nekaj časa EV, saj znaš precej dobro oceniti, kako in kaj.

 

Jaz sem si izbral dva Ionityja na Hrvaškem na avtocesti in to je bilo to. Na prvega sem prišel s 14 % baterije, na drugega z 10 %. V Črno Goro pa celo s 24 %. Torej je bilo rezerve še veliko za morebiti kak nepredviden dogodek. S tam da me je na jugu ujelo še neurje.

 

Kolikor časa "izgubiš" na avtocesti v primerjavi s tem, če bi vozil 130 km/h (kar itak težko, če greš na turistične datume), dobiš noter na regionalkah, kjer lažje prehitiš tovornjake, avtobuse, avtomobile s prikolicami itd. Na regionalkah sem prehitel tudi CX-3 pa CX-30, pa blizu 100 km vozil za eno novo MX5 slovenskih tablic.

 

Ampak ja, dokler ne boste preizkusili, ne boste niti vedeli, niti verjeli.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 2 urama je Boss napisal:

 

No ja, tole mal dvomim , ker za ta denar, kt ga navaja @dvorjan pa če maš porabo 5,5l/100km boš naredil tam nekje dobrih 600km in ne 750 kot je navedel.

 

Drugač pa je Zoe.... hmmm, danes naredil cca 50km. Na štartu veselo razkazoval, da imam dometa 330 po prevoženih teh 50km polovico po AC med 130-140km/h zdaj kurba kaže le še 215km dometa. Kam je zginilo 65km?:nevem:

 

Pa ni bilo nič gonjenja pa sunkovitega speljevanje le AC sem vozil tako kot jo vozim z dizlom. @dvorjan a se ti voziš 80km/h po AC, ker če se pelješ na zgornjem robu omejitev in mogoče 10 čez s tem jajčkom ne narediš niti 150km. Pa to je za tvojo pot torej vsaj 5x na polnilnici.

Saj smo to že vse jemali v tej temi.

 

ZOE ima kratek reduktor (beri: menjalnik), ker je pretežno mestni ali primestni avto in ima Vmax naštimano na 150 km/h. Če greš 135 km/h, ga praktično voziš na 90 % zmogljivosti - kot bi vozil tvojega dizla proti 4000 rpm.

 

Tako da ZOE avtocestna potovalna je lepo 110 km/h na tempomatu in vsakič po gasu na 120-130 km/h, ko se kaj dohiti, da ne ovira drugih udeležencev pri prehitevalnem manevru

pred 9 urami je SeekK napisal:

Pomoje je dvorjanu forum dosti bolj stresen kot vožnja z EV.

Drži kot pribito. 😃

 

pred 9 urami je Alex napisal:

Tole pa ni poceni. 🤔 Z dizlom naredim za ta denar  oho ho več  kilometrov, brez stresa. 

Prav tako z cx30. Se pravi, da je to kar drag in stresen špas. 

Bla-bla-bla. Natankaj za 48,38€ v prazem tank pa se pelji - s katerimkoli od tvojih vozil. Pa boš prebral številko, ko se ustaviš.

S tem, da ti celo puščam možnost, da tankaš na lokalni bencinski črpalki in ne tisti avtocestni - po avtocestnih cenah, kot to jaz počnem.

 

Poleg tega - sem tudi že večkrat napisal - tudi če bi elektrika ob avtocestah stala še več - bi bilo za preživeti, saj teh polnilnic ne koristiš vsak dan, ampak parkrat letno, ko kam greš. Ves ostali čas pa prihraniš z domačim polnjenjem.

 

V Črni Gori v marini sem danes polnil celo za 0,20€/kWh. Torej 2,5€/100 km za lokalne poti ozr 3€/100 km za po AC - če vam preračunam v vam razumljive metrike.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Jaz sem jo pa mahnil z EV na jugovzhod, čez ta za vse nelastnike EV tako zelo zastrašujoči Balkan.

 

Za prevoženih 750 km sem na javnih polnilnicah porabil (do sedaj) točno 48,38€. Štartal sem s 100 % baterijo in jo sedaj napolnil do "čepa", ker jutri nadaljujem.

2/3 polnjenj sem opravil tik ob avtocesti. Za javno polnilno infrastrukturo se mi zdi to kar dober deal. Pa še kak evro bi se dalo prišparati, če bi se mi dalo dol z avtoceste zapeljati (pa se mi ni).

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 9 minutami je Mraušk Mčk napisal:

 

In kakšen vzvod ima EU da bo v to prisilila eno kitajsko firmo, ki verjetno lahko da že ne obstaja več?

Ravno takega, kot ga ima za eno firmo iz Wolfsburga, če ne bo pravno-formalno obstajala več?

 

Saj sem mu rekel, če kupi kitajsko vozilo, naj kupi enega izmed top5, pa se nima kaj sekirati.

 

Mislim, VAG skupina ima 2 leti splošne garancije, pa ne jokate, Kitajci imajo pa po 7 ali 8 let garancije na svoja vozila, pa kar nekaj ugibate, da ne bo rezervnih delov ipd.

 

Poleg tega pozabljate, da imajo EV bistveno manj sestavnih delov, torej jih je še lažje zagotavljati kot pa ICE.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

@Boss: Ni čisto tako. EU pravila so jasna - proizvajalec mora zagotavljati rezervne dele za vozila (in druge izdelke) še vrsto let po koncu proizvodnje. In to velja za firmo v Spodnjem Kašlju kot firmo v Shenzenu.

 

Kot sem ti dal že primer MG4 vs MX-30 - na koncu bo vse odvisno od priljubljenosti posameznega modela vozila. Bolj priljubljeno/prodajano kot bo, manj bo težav z originalnimi in aftermarket rezervnimi deli.

 

Tudi deli za tvojo novo električno Kono se bodo lažje dobili kot za MX-30 ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Vse našteto velja tudi za kvazi EU električna vozila. Pa še nepopularno mnenje: tudi evropski proizvajalci vozil bodo propad(a)li. In to hitreje, kot si mislimo.

 

Če te to skrbi, pač kupi enega izmed top 5 Kitajcev, ta bo še dolgo na trgu.

 

Prej je en omenil MG4 - teh se je po EU prodalo verjetno več kot 100.000 - in boš dele zanj našel prej kot za butično Mazdo MX-30. Tudi oziroma sploh čez 10 let.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano
pred 1 minuto je Alex napisal:

Kaj ima noter in kaj nenii važno, važno je, da manj onesnažuje okolje kot električarji. 

A pol se zapreva vsak s svojim vžganim avtom v garažo? 😃 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 1 minuto je godlike napisal:

2 mesca je čakal kolega na MG dele, ko ga je včehnil.... 😉

Prej pride šipa iz japonske za M2 2010. 3-4 tedne je rabla nazadnje.

Ja in koliko časa misliš bo treba, da popravijo udarjen CX-60? Enako ... ker gre večina stvari v proizvodnjo novih.

 

Za letnik 2010 pa dobiš, kar je kje v skladišču. Če ni ... iščeš po odpadih.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano
pred 3 urami je Tilen5 napisal:

Lahko potrdim, da je mazda dizl jajca.

Kaj je pa sedaj odpovedalo poslušnost? In koliko bo stalo?

pred 2 urama je Alex napisal:

Govori za svojo. Moja je top. 😉

Ja, očitno ni, če nima niti DPF-ja več. Pa smrdi. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
Pravkar je Boss napisal:

 

pa karambol se očitno tud ne more zgodit pri EV-jih. :whatever:

Ja, se zgodi karambol. Se boš načakal za popravilo - isto kot pri sodobnih ICE, ki imajo cel kup senzorjev v nosu. Pa še hladilnik, motor z nekaj sto komponentami, ki se delajo po vsem svetu.

 

Majke mi, da če bi se kje našla statistika, da se karambolirani EV v povprečju prej popravijo kot karambolirani ICE. In ceneje - ker se pač okvarjene stvari zamenja kot lego kocke, ne pa razstavlja in gleda, kaj je še ok, pa sestavi nazaj.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ah, vi črnogledi ...

 

Kitajec, ki je dovolj sposoben, da prodaja avte tudi v EU, ne bo kar tako propadel. Sploh pa pozabite, da se pri EV težko kaj pokvari ... Diske, ploščice, gume in amortizerje pa menda znajo mehaniki zamenjati ne glede na znamko.

 

Dele za kitajski EV pa verjetno čakaš podobno dolgo/kratko kot za Mazdo oziroma katerikoli EU-voz, saj je vedno več komponent za vsa vozila narejenih na Kitajskem. Zastarevanja pa bodo deležni vsi - ne razumem, česa bi se moral tu bati? Baterija zlepa ne crkne, el. motor tudi ne, če ti pa crkne zaslon v kabini po 10 letih, ga boš pa tudi na Aliexpress dobil.

 

Da bodo EU pogruntavščine ICE, kot so nizkolitražni motorji z jermeni v olju bolj dolgoživi kot EV, so pa pravljice.

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Kako dobri/slabi so kitajski EV-ji?

 

Tole me je res presenetilo in to pozitivno. Ne vem, če bi kak ID.3, Born, Kona in podobni zdržali vse to:

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 15 minutami je Boss napisal:

 

No sej imajo tud kakšno koristno idejo. Pa se sploh ne hecam... zame je sprejemljiva EV zadeva le baterijski avto z range extenderjem.

A boš vozil agregat s seboj v Koni? 😈

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Da ne bodo spet samo slabe novice, ker to je edino, kar znate objavljati v povezavi z EV, kaka dobrodošla novost.

 

Npr. Subarujev EV za teren ...

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
dne 14. 4. 2025 ob 13:57 je jures napisal:

Za vse, ki imajo raje dolga potovanja brez pogostih postankov, je Mazda6e Long Range opremljena z baterijo s kapaciteto 80 kWh, ki omogoča podaljšan doseg do 552 km

 

Torej 14,4kWh poraba, rad bi videl heroje ki pride pod 20kW v vsakodnevnem ritmu mesto AC za tako žival.....z 20kwh je komajda 400, pa še to se je treba potruditi. Ne vem nismo ravno napredovali v tem

V mestu imaš brez problema 14,4 kWh (in manj), glede na to da je sedan, lahko tudi na primestnih relacijah. Na avtocesti pa hitrost naredi svoje in bo res bližje 20 kWh.

 

Pa še enkrat - in vedno znova - EV se kupuje glede na tipično dnevno uporabo in ne za tistih par špic letno. Tisti dopust na Hrvaško in dvakrat v Avstrijo (ali Italijo), kolikor se mogoče povprečni Slovenec zapelje preko meje, pa lahko preživi 15-30 minut na hitri polnilnici ob avtocesti.

 

Za ostalih 95 % prevoženih kilometrov v letu pa bo kapaciteta baterije več kot zadostna.

 

Čudno, da ne vozite vsi 5.0 V8 mašin, za tiste tri primere v letu, ko bi želeli na magistralki prehiteti 10 vozil v enem šusu ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ja, tudi to se strinjam. Morali bi imeti izpitno kategorijo za športna vozila. 500 konjev ni hec obvladati, klasičnih ali električnih.

 

Pa še na ta video sem naletel malo prej in se odločil, da ga delim z vami.

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ja, tudi jaz se strinjam, da je ime tega EV čisto mimo. Zmogljivosti pa so imenu navkljub impresivne.

 

Lahko bi imeli po vzoru kitajskega proizvajalca zadaj oznako "x,y s", ki označuje pospešek do stotice. Bi hitro vedelil, s čim imamo opravka. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 3 minutami je Boss napisal:

Ne ni pozabil.... 😜

Jaz pa nisem pozabil, da te moram pobarati po vtisih z električno Kono. Kako sobivata? 😃

Pred eno uro je etcho napisal:

U bistvu bi moral link poslati avtorju članka. 😊

Mene EVji itak ne zanimajo, pripomba je bolj letela na avtorja, ki je pozabil na dokaj pomemben podatek.

Saj tudi pri drugih testih ne objavljajo (in komentirajo) cene vozila, kar se mi sicer ne zdi prav. Cena je še kako pomemben podatek pri nakupni odločitvi.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

RFT ne boš presekel. Če pa tako udariš, da bi RFT pnevmatiko presekal, se pa ne boš peljal dalje zaradi poškodbe podvozja ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.