RazširiPrejsnji sistem omrežnin pri elektriki je bil na podoben način… pa so ga sedaj spremenili… pa velja podobno, kot pri cestah… da omrežje mora biti zgrajeno… pa ce si majhen uporabnik ali pa velik
… Zakaj potem različni načini obracunavanja?
![]()
Malo smo zašli, mišljeno je da tako vinjeto, del omrežnine, naročnino, cestnino plačaš, tudi če boš samo 1x ali pa nobenkrat uporabil cesto, elektriko, naročnino na telefon, ćasopis, TV, internet itd. Pa bistvo je, da kdor plača karkoli od tega in ne uporabi NE FINANCIRA nikogar drugega.
Po drugi strani pa vsi financiramo nekoga drugega preko subvencije za EV-je, sončnice in podobno. To pa res gre iz skupne malhe, da se nekoga vsaj delno financira iz denarja vseh nas recimo iz obveznega prispevka za OVE. In da je še bolj zanimivo, se tako financira premožnejše, ki si lahko te zadeve sploh lahko privoščijo (pa še jim damo skupen denar zraven, da bodo nato imeli kasneje še manjše stroške za povrh) , reveži pa ostanejo brez in še naprej z večjimi stroški. To je dejanska scena, ki jo predstavlja Superhik iz stripov Alana Forda.
pa da ne boš mislil, da kaj leti direktno nate, ampak vseeno je treba stvari gledati iz vseh kotov in precej stvari je res takih, da ni čisto fer do vseh enako.
RazširiBoss, tale Merbenz bi bil zate
![]()
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=20379782&display=Mercedes-Benz SL-Razred
A s pokvarjenim menjalnikom?
Razširi8,4 sekunde do 100? slabo, moraš tamočnega vzet
![]()
Veš kaj mi je smešno... vsi se pogovarjajo o nekih pospeških pa kako je vse nad 8 slabo itd. Pol pa gledaš realno v prometu kako ljudje pospešujejo, kako se vključujejo na avto ceste, kako izsiljujejo prednost s pospeškom polmrtvega lenivca. Nakar se resno vprašaš a sploh rabjo več kot 50KM pa pospešek 20 sekund do 100 kot je bil za časa stoenk in jugotov.
RazširiNikjer na forumu ne zasledim kako nepošten je vinjetni sistem. Verjetno vsi dnevno uporabljate in ste zadovoljni. Jaz vas financiram. Ni za kej 😋
Zakaj je nepošten? Infrastrukturo (cesto) je treba zgradit do konca z vsemi pritiklinami pa a se gor pelješ samo 1x ali pa vsak dan. Avtomobili skoraj ne uničujejo AC zato se z vinjeto plača le možnost uporabe in ne neko obrabo ali porabo ceste kot marsikdo zmotno misli. Največji uničevalec AC-jev so gospodarska težka vozila in zato plačujejo AC po uporabi, ker dejansko uničujejo cesto.
Tako, da prjatu lepo se skuliraj in ne bit jezen na nikogar, ker nikomur od nas nič ne plačuješ - če te pa to moti pa nekupit vinjete pa se vozi po ostalih cestah. Plačuješ cestnino za to da greš lahko na AC, pa cestnino za uporabo navadnih cest pa z davki občine, da se ureja infrastruktura, pa omrežnino, pa naročnino na telefon pa na internet pa na TV, pa RTV prispevek pa še in še.
Danes sprobal Cupro Born, ker so jo eni kr hvalili, a sem bil dokaj razočaran.
plus
- avto skoči, moči in navora je veliko, sploh v Cupra modu avto lepo zalima.
- občila je đportna, zanimiva in ne daje občutka ne da je EV in hvala bogu ni SUV niti križanec, čeprav se ne sedi prav nizko.
minusi
- notri je nametano vse eno čez drugo, kup trde in na otip neprijazne plastike
- gumbi na volanu so katastrofa, ker jih ponesreč pritiskaš, ko ne želiš pol se pa čudiš zakaj se je radio ugasnil in podobno. Če bi bili vsaj gumbi fizični in bi jih moral ritisnit se to ne bi dogajalo, tako je pa precej nadležno.
- v avtu se kar čuti, da ima kar veliko maso in neka hitrejša vožnja po ovinkih ni glih tisto kar bi si želel.
- največja katastrofa je pa podvozje. Tako me že dolgo ni premetavalo po avtu. To je rak rana EV-jev, kjer morajo podvozje uglasit veliki teži a z elementi, ki jih že imajo z neelektričarji. Uff ne gre, ja nič pa dajmo močnejše fedre in amortizerje pravijo razvijalci. Avto tako nagravžno stresa po slabih cestah in prečnih neravninah, ležečih policajih, da sem ga imel dovolj po uri in pol. Tole upam, da si kakšen starejši občan, ki ima težave s hrbtom, ne bo kupil.
- bočno premetavanje je tudi norišnica, saj praktično ne pobere nobene neravnine, tako da te lepo v kabimni meče levo desno, kot se ne spomnim kdaj me je v kakšnem drugem avtu.
- sem mislil, da ima pokvarjeno nastavljanje ogledal, ker se niso premaknila niti za mm. Pol pa speljem in glej zanimivo, ned vožnjo se je pa dalo vse nastavit. Ko jebe varnost.
V glavnem, ko sem nazaj sedel v svojo šestko, pobožal mehko armaturo in se odpeljal po isti razdrapani cesti, sam imel občutek, kot da imam Rolls Royca tako dobro pobira neravnine. Tale šestka me čist razvaja in še dodatno zožuje izbiro med različnimi modeli... človek si želi z nakupom novega avta iti na boljše, ampak tukej bo misija kar precej težka. OK, če gre samo za pospeške pol bo lahko, samo avto je pač cel paket in ne samo pospečki.
Aja pa da ne bo karkoli narobe razumljeno, tale Jason Born, je če vedno boljši od raznih EV Smartov, Twingotov, Zoejev, BMW i3, Peugeotov 208 in 2008. Ko bi le to nesrečno podvozje zrihtali.
RazširiČe nisi doma v kraju, kjer je hišne številke zeleni volk naskočil, potem je prva misel pri Soči vedno in samo reka:
Krasna si hči planin....
In on bi dizla zapeljal v lepo reko... tako, ki jo še nutrije niso oskrunile. Pa zakaj bi v Sočo, če ima reko Vipavo pred nosom.
RazširiVidim, da je težava predvsem v starem načinu razmišljanja - pridem na pumpo in natočim do čepa.
Pri EV tega ne rabiš početi. Če rabiš samo 10-20%, da prideš od stranke nazaj, boš to napolnil v petih minutah in se pripeljal do službe, priklopil in šel domov (ali pa v pisarno). Itak avto večino dneva stoji in naj se takrat polni ...
Jaz denimo na poti zeloooo redko polnim čez 60 %, ker nima smisla z vidika časa. En hiter šus elektronov in postanek za šoferja pa šibamo dalje. In čez 200 km ponovi hitro vajo. Razen če kombiniram s kosilom ...
Tako je, ker je enostavno in živcem prijazno in ne rabi nobenih dodatnih kalkulacij in razmišljanja. Avto služi tebi in ne ti avtu in njegovim potrebam.
Sem že večkrat napisal, sam nafilam tank, ko kazalec pade pod zadnjo črtico, ki označuje četrtino tanka. Takrat je še vsaj 200km dometa. Zakaj? Zato, ker ti to da ogromno manevrskega prostora, da naredim tankanje le kot neko obrobno zadevo in nisem odvisen točno kje moram ustavit, ampak to naredim čisto nagonsko nekje sproti. Če ne rata takoj pa čez 20km, al pa čez 50km. Variacij in prilik bo dovolj v tem času.
Res nimam nobene volje niti najmanjše, da bom preračunaval, delal kalkulacije ali bo zneslo ali ne, ali bo cesta normalno prevozna ali bomo obtičali v zastoju in si bom grizel nohte a bom zdržal ter pri tem zmrzoval v avtu, ker si ne bom upal prižgati gretja.
Sicer redka zadeva ampak 1x pred leti je bilo dovolj, da sem nehal "vozit do lučke". Zaradi nesreče na Štajerki smo v zastoju obtičali za dobrih 5ur in to na vroč poletni dan s temperaturami skoraj 38 stopinj. Ja za dobrih 100km sem skuril dizla v tistih 5 urah. Pri EV.... hmmm ne bi rad niti razmišljal.
Sej vem, ampak samo to dvoje imam na razpolago... pač zdaj se gremo "corporat CO2 neutrality" pa ker mamo še svojo leasing hišo je to to. Jaz osebno bi raje Škodo obdržal pa ne morem, ker ne smemo bit packi baje. Aja pa še polepili jih bomo z nalepkami kako smo okoljsko ozaveščeni in CO2 odgovorni. Karkoli pač to že pomeni predno začne človek bruhat.
V bistvu ti najbolj pomaga svečka in sistem, ki ustavi motor v takem položaju, da svečka vžge že pripravljeno mešanico in z lahkoto zavrti motor. Prav dosti si ne pomaga z elektriko in zaganjačem. Pri dizlu pa vžigalnih svečk ni, tako da ni druge kot zalaufat motor z zaganjačem, kar načeloma ni tako elegantno kot pri bencinarju.
RazširiNaš ZOE je iz letnih 13,3 kWh/100 km zdaj pozimi prilezel na povprečje 14,2 kWh. Je pa res, da se zgolj občasno zapelje po avtocesti, ima pa zato ogrooomnooo kratkih voženj do 3 km.
Ja sej po regionalkah se tudi sam vozim s 3,9-4,4l/100km. Ampak spet, ko ni časovnih omejitev in ima človek čas. Žal ga danes vsepovsod primanjkuje. Zato tud moj delovnik že dolgo ni već samo 8 ur, ampak nekje med 9 in 10. Da mi bo pa še avto pobiral dodatne ure in še podaljševal službeni čas mi pa najmanj diši.
Kona ma hitro polnjenje le tam nekje pri 85kW med 10-80% tako, da je postanek bliz 30 min. Vem, da boš rekel, naj ko parkiram vklopim v polnilnico, ampak to je BS, ki mi ga praktično vsi EV entuzijasti ponujajo. Ne tega časa ni, da se takrat išče polnilnica, ki seveda navadnno ni niti v bljižini, če manj pa pride v poštev fehtarjenje za neko elektriko, če je sploh možno to izvest. Še 1x - avto te mora pripeljat iz A v B brez, da zahteva od tebe, da se z njim ukvarjaš pa naj bo še tako priročno. 5min ni nikoli problem, 30 pa je v natrpanem delovniku lahko že veliko.
OK, tole je res ekstremni primer, ki mogoče bo letno 2x in verjetno bom raje takrat šel kar s svojim.
RazširiAha, na to nisem pomislil. Torej mazdr z ročnim.
Ja z ročnim je tole precej zatežena zadeva.
Lahko sicer tiščiš sklopko in obremenjuješ ležaj ampak to ni to. Sem nekajkrat pozabil izklopit i-stop in se mi je na cca 5 zaustavitev zgodilo to, da ravno takrat, ko se je motor ustavljal bi bilo treba speljat. Čist na začetku, ko je bil avto še dokaj nov sem reagiral malo nespretno in sem na hitro prtisnil na gumb za zagon misleč, da bo takoj zagnalo motor ter sem ga seveda ugasnil. Pol pa še enkrat za zagon, zadi pa na hupah (ne ni bilo v Lj ampak na križišču pri Solkanskem mostu).
V ostalih primerih pa če pride i-stop procedura ti pa moraš startat je treba čakat, da se motor popolnoma ustavi in se šele potem spet samodejno zažene. To je hitro 2 sekundi nepotrebne nervoze. Zato večino časa tole striktno izklapljam oziroma preklapljam le v primerih, ko vem da se bo čakalo dlje.
Pri AT menjalnikih je to mnogo bolj pripravno rešeno in je točno tako kot opisuješ. V Passatu ne vem če sem 2x gumb za izklop uporabil, ker je bil z DSG menjalnikom in si samo z rahlo zavaro naredil vse kar je bilo potrebno.
RazširiKaj pa pred NLB a bo kaka pipca? No tvoja izkusnja me pa zanima ker si terenc odvisen od časa
Polnilce mamo spodaj v kleti Emone, kjer bo parkirana tale grdobijo (roko na srce - res je grd, ampak nč hudga sej ni moj). Zunanjih še nekaj časa ne bo niti za Avant2GO ne.
Edina sreča je, da se nam taka intervencija zgodi v povprečju manj kot 1x mesečno, tako da bom že nekak. Če se bo res mudilo bom pač svoj avte uporabil, da ne bo zapletov. Ampak predno kar koli nepovedujem bo pač 1x treba probat pa da vidimo kaj bo.
Razširi@Boss saj razumem, da te je sedaj strah, ampak ti povem, da boš spoznal, da ni tak bav-bav.
Strah me ni, ampak mi je pa slno neprijetno, da se ukvarjam pred vožnjo z načrtovanjem poti. Do kje bo šlo, a bom moral varčevat, kje so polnilnice za katere bomo imeli kartico. To so stvari, k z mojim poslom nimajo baš nobene veze in me samo utrujajo po nepotrebnem.
Razmišljam za alternativo, da bi vzel vseeno PHEV Toyoto CHR. Ampak žal je to še večja katastrofa k Hyundai in še bistveno manj prostoren. Pa rabim plac še za kej prepeljat.
Razširi400km boš naredil.... 👍
OK, Bini mal resnosti prosim no. Jaz avto ne rabim za vozit se po nekih regionalnih vukojebcih, ampak mora biti hitro prevozno sredstvo seveda v okviru hitrostnih omejitev. Če tega ne bi rabil grem lahko tud na vlak.
Pri 130km/h, ga ni EV-ja za splošno uporabo, ki bi kuril manj kot 20kWh/100km. Pri 68kWh (bruto) bateriji pa ne heroja, ki bi naredil več kot 300km, pozimi pa še bistveno manj.
Če pa misliš, da sem poln BS-ja si pa poglej tele informacije, ki so na osnovi dejasnkih mejenj in ne nekih testnih nakladanj v idealnih razmerah.
Hyundai Kona Electric 65 kWh (2023-2025) price and specifications - EV Database
Najboljši scenarij ob najbolj primerni temperaturi brez vklopljene klime pri 110km/h!?!?! s porabo celotne baterije brez rezerve in da te pol Žonta pobere je 355km, pozimi 275km. Pri 130km/h in rezervi vsaj 10% (da te ne raznese od nervoze a boš našl polnilnico in da bo delovala) so taki dometi samo mokre sanje in velja tisto kar sem zgoraj napisal.
RazširiDinozavri so izumrli vretenčarji, ki so na Zemlji kraljevali več kot 100 milijonov let. In še danes napajajo sodobni svet z energijo. Karkoli je prišlo za njimi, ni trajalo tako dolgo, da pa je obstajalo, vemo samo od fosilov, druge koristi ni. Zato jaz zelo spoštujem dinozavre in prav bi bilo, da se tudi drugi bolj spoštljivo obnašate do njih - ker vaša super tehnika brez ostankov dinozavrov ne bi bila vredna kaj več kot 0,30€ na kilogram...
In glede na to, kako dolgo so vladali, so bili zelo "trpežni" in jih ni pobral majhen dvig temperature, tudi niso nasmetili plastike vsepovsod, niso naredili radioaktivnega sevanja, ... ... ... Skratka, kar je ostalo za njimi, nam še zdaj koristi, kar je pa najsodobnejšega, je pa krhko in občutljivo...
Zato je naziv "dinozaver" najboljša reklama in priporočilo.
Pa od kje hudiča ste nekateri pobrali, da je nafta iz dinozavrov?
Nafta nastane iz mikroorganizmov (največ plankton=, ki ga je bilo v prazgodovinskih morjih res veliko in je največ odmiral kar sam in se nabiral na dnu cv obliki sedimentov. Zaradi premikanja zemeljskega površja, dodatnih usedlin ga je s časoma "pokopalo" globje pod površje, kjer je bil izpostavljen visokim tlakom in temperaturam. Kemijska reakcija, ki se je pri tem sprostila je dejasnko naredila surovo nafto. Večino se je to dogajalo še predno so prvi dinozavri zakorakali na zemlji.
Noben dinozaver danes ne napaja ničesar in če bi koga morali spoštovati je le plankton in drugi mikroorganizmi, kot so recimo alge.
Pa glih zdaj... V ponedeljek bom ob službeno Škodo in dobim EV Hyundai Kono. Mene kr zmrazi kako bo zgledalo, če bo potrebna hitra intervencija v Murski Soboti al pa Lendavi. Baterije ima samo 68kWh. Tole bo ob AC vožnji naredilo največ 300km, pozim pa bo verjetno že 200 uspeh.
Če ne bo šlo bomo pa RentaCar jemali ni druge.
RazširiJaz bi mu dal samo še rikšo za vozit.
Ma še to ne... to ni več nesreča zaradi spleta dogodkov ampak čista malomarnost in brezbrižje. Take bi bilo treba spravit s cest in minimalno odvzem kategorije vsaj za kamione. A naslednjič bo pa čez človeka zapeljal al kako, če mu ena nesreča na istem mestu ni bila dovolj?
RazširiKot si ti že drugi rekli. Če hočeš poceni avto z deset let starim dinotom, ki ne obljublja nizke porabe vzemi podhranjenega 2.5. Če daš nekaj jurjev več, boš imel mazdo z najnovejšo tehnologijo in odličnim, varčnim motorjem, podprt z blagim hibridom, ki ti zelo pomaga v vsakdanji vožnji, neslišnim, sedaj že tud preverjenim biserom od motorja po toliko letih, kot je zunaj, brez nekih znanih hib. Mislim, da ni dileme, kateri je pravi zate.
... in če pokličeš v naslednje pol ure dobiš drugo za pol cene... in to še ni vse...
Napisano
Predlagam Premium
Povezava za deljenje
Deli na druge strani