Hja, glej, jaz sem za obnovo Fiata (Cinquecento iz leta 1996) dal 4.500€ (generalna obnova motorja, razdrt menjalnik in menjane sinhronske puše, nova izpušna cev, nove zavorne cevi, novi zavorni diski, novi zavorni cilindri, nove zavorne obloge, postruženi zadnji bobni, na novo prelakiran, obnovljen katalizator, obnovljena zobata letev, obnovljeni vsi štirje amortizerji, narejena optika podvozja, nove gume). Torej lahko rečemo, da bi za tole Mazdo 6 dal za obnovo 9.000€ (sicer dvomim, ampak naj bo). Zraven še 2.650 € za sam avto (to je bilo meni prihranjeno, ker sem Cinquecenta dobil zastonj).Torej za 11.650€ dobimo zanesljiv in spodoben karavan, ki bo zdržal več kot tale novodobna PRC sranja...
Če bi pred tremi leti vedel to, kar vem zdaj, ne bi prodal naše Mazde 5...
Sedaj ko veš, lahko kupiš nadomestno, jih je naprodaj kar nekaj:
Živjo, če ima avto realne km in ni bil karamboliran, si zelo verjetno kupil zame eno najboljših-najbolj posrečenih Mazd (trenutno vozim naslednjika G122 in ni več tako pristen bencinar ...). 👌
Pri teh avtih je potrebno:
- pri 120.000 km zamenjati svečke (na primer NGK 94124)
- olje v ročnem menjalniku na servisu menjajo na 180.000, sam bi ga prej - pri tvojih 110.000 km bi ga zamenjal, če še ni bil (potrebnih 1,7 litra, dober je Redline MTL Manual Trans Lube- 1 Quart- 75W/80W GL-4)
Ostalo po potrebi:
- olje (cca 4,3 litra) na do 20.000 km oz 1 leto (sam menjam na okoli 15.000) (recimo MAZDA Dexelia Ultra 5W-30)
+ oljni filter (recimo MANN-FILTER W 6018 Oljni filterM20x1.5, ali MAHLE ORIGINAL OC 1183 Oljni filter M20x1,5, Filter s navojem)
- filtri zraka (recimo MANN-FILTER C 27 019 Zracni filter za MAZDA 6, 3 Dolzina: 270 mm )
- zavorna tekočina na 2 leti (recimo ATE DOT 4 03.9901-6202.2)
- filter kabine - lahko zamenjaš v minuti sam (recimo MANN-FILTER FP 24 009 Filter, zrak notranjega prostora za MAZDA 6, 3)
- okrog 100.000 km oz 5-ih let je pogosto potrebno zamenjati zadnje zavorne diske (radi prerjavijo)
Avto ima verigo - pred 300.000 km se ob normalni vožnji s tem ni treba obremenjevat. Kolega ima Mazdo 3 s šibkejšim 1.5 motorjem in že 300.000 prevoženih km - do sedaj nobenih resnejših okvar.
Črički v "plastičnih" Mazdah zadnjih generacij so pogosti, in pogosto na srečo tudi začasni. 😁
In zelo težko je ugotoviti, kje je njihov izvor, saj občutek pogosto vara.
Kot so navedli že predhodniki, kakšna očala v stropnem predalu (sam imam zato zavita v cunjo), slabo zložen varnostni pas, ki tolče v plastiko stebrička, kakšen X trd predmet v predalih, itd. Pa tapete vrat, ponavadi po servisu, ko kakšen čep poči ali ni prav nameščen....
En predal ne bi smel biti nerešljiv ... probaj ga odpret in vozit ... bo še ropotal?
No tako kot sem predvideval, nekej na pamet govoriš in morebitnim kupcem posreduješ napačne informacije. Na forum pridejo ljudje po informacije, da se lazje odločijo za nakup in pomoje je prav, da dobijo korektne podatke ne pa neka osebna ego mnenja.
Se strinjam. In 2,5 G140 je odličen motor, tako kot 2,5 G194. Opazna razlika glede na 2.0 Mazdine bencinske motorje.
Glede te konkretne CX-30 ... od takega avta samo stran, škoda časa za ogled, ker je lepo povzel že @kacnje ... poleg tega je zelo drag za svoj letnik, tudi če bi bil odlično ohranjen, pa garancija mu je potekla. Pri nakupu rabljenega bi dal prednost takemu, ki je vsaj še nekaj mesecev v Mazdini garanciji (takrat je bila 5 letna). Ker 20.000 ni malo denarja.
Kakor komu paše. Sam sem glede barv dokaj zadržan. Na belo, sivo ali črno pašejo praktično vse barve. Pisanih se hitro naveličam.
Kar se pa usnjenih materialov tiče, eno je pravo usnje, drugo skaj (imitacija usnja). Vsak od teh ima velik razpon kakovosti, pluse in minuse. To vidimo na naših "usnjenih" Mazdinih volanih. Predno ga čistimo ali mažemo s čimerkoli moramo vedeti, za kakšno vrsto materiala gre, ker lahko obojega hitro poškodujemo. Recimo alkoholna razkužila za roke, ki smo jih uporabljali v času Covida, so topila barvo Mazdinega volana. Podobno ga lahko topijo razne kreme, za roke ali mazanje naravnega usnja. Če se ze čiščenje (tako naravnega ali umetnega) uporabi blaga milnica, ki se jo na koncu obriše z vlažno krpo (navlažena v čisti vodi), je varno.
Od česa je odvisna lastna frekvenca avtomobilskega motorja?
MS Copilot:
Lastna frekvenca avtomobilskega motorja je odvisna od več dejavnikov, ki vplivajo na vibracije in nihanja motorja:
Materiali in konstrukcija – Različni materiali in zasnova motorja določajo njegovo togost in maso, kar vpliva na naravno frekvenco nihanja.
Geometrija motorja – Oblika in razporeditev sestavnih delov (blok motorja, glava cilindrov, ročična gred) vplivajo na način, kako vibracije potujejo skozi motor.
Vztrajnostna masa – Teža gibljivih delov, kot so bata, ojnice in ročična gred, vpliva na nihanje celotnega sistema.
Togost nosilcev – Motor je pritrjen na vozilo preko nosilcev, katerih elastične lastnosti določajo prenos vibracij na karoserijo.
Delovna hitrost – Pri različnih vrtljajih motorja se lahko pojavijo resonančni pojavi, kjer frekvenca motorja sovpada z naravno frekvenco, kar poveča vibracije.
Ali ima lahko stvar več lastnih frekvenc?
MS Copilot:
Da, stvar lahko ima več lastnih frekvenc! Vsak objekt ali sistem ima več načinov nihanja, od katerih ima vsak svojo lastno frekvenco. To je odvisno od oblike, mase, togosti in načina pritrditve ali podpore.
Primeri več lastnih frekvenc:
Glasbeni instrumenti – Strune na kitari ali violini imajo več resonančnih frekvenc, kar omogoča različne tone.
Zgradbe in mostovi – Strukture imajo več načinov nihanja (horizontalno, vertikalno, torzijsko), kar vpliva na odpornost proti potresom.
Mehanski sistemi – Avtomobilski motor ima različne lastne frekvence za posamezne komponente, kot so bati, ojnice in okvir motorja.
Elektronska vezja – Nihanja v električnih komponentah povzročajo več frekvenc, ki vplivajo na delovanje sistemov.
Če frekvenca prisiljenega nihanja sovpada z eno od lastnih frekvenc, lahko pride do resonance, kar lahko povzroči povečane vibracije ali celo poškodbe. To je razlog, zakaj se pri inženiringu in oblikovanju struktur upošteva več lastnih frekvenc, da se preprečijo neželeni učinki.
Tej zadevi sem posvetil veliko časa. Fora je v tem, da imas lahko taksen stil voznje in taksne dnevne relacije, da dejansko ne opaziš. Jaz pa se vsak dan 1h vozim 50-80 km/h za tovornjaki in to je obcutljivo obmocje. Npr. v mestu in na AC se ne opazi. Pri g140 pa se ne opazi pri nobeni hitrosti.
Ja, res se večinoma vozimo izven tega območja 50-80 km/h. Včeraj sem se trudil zaznati tresenje, ki ga imam naštudiranega na Mazdi 3 G122 MT (med 1500-1700 obrati), vendar nisem.
Hitrost po mojem ni važna, važni so obrati, pri katerih motor oz. stvari okrog njega začnejo tresti, ker pridejo v resonanco - frekvenca vžigov se ujame z lastno frekvenco motorja in pripetih stvari okrog njega. Če je tresenje (lastna frekvenca) pri 2 cilindrih pri 1600 obratih, bi potemtakem pri 4 cilindrih morala biti pri 800 obratih. Bom še testiral, ko bom vozil na primer med Ljubljano in Litijo. Kaj pa če so kaj spremenili-izboljšali (naša 6-ka je bila narejena sredi 2022).
Sicer pa, našemu vozniku CX-30 je G140 tudi zelo všeč, predvsem pa je navdušen nad AT, ki pravi da pride zelo prav v kombinaciji z radarskim tempomatom pri pogostih vožnjah v počasnih kolonah, ko se ustavlja, speljuje, ustavlja, ...
Tudi na G194 vsaj jaz še nisem občutil izklopa cilindrov. Nisem pa se koncentriral na ta pojav. In kako bi 2,5 G140 iztisnili več navora pri nižjih obratih kot 2,5 G194? Verjetno misliš na razliko, ki jo pobere AT (cca 20%) v primerjavi z MT?
Zakaj bolj uglajen? Jaz sem primerjal (presedel iz enega v drugega in obratno) G194 AT na Mazdi 6 in G140 AT na CX-30 in se je zdel občutek, kar se tiče motorja, identičen.
Trotl ziher motor, ima pa ta verzija izklop cilindrov (G122), kar zna bit v kombinaciji z avtomatikom kar moteče pri 70-90kmh ko dela preklope
Priporočam testno vožnjo
Sam sem pred meseci preklopil iz Mazde 3 G120 na Mazdo 3 G122, obe sicer z ročnim menjalnikom.
Pri mojem režimu vožnje kakšne opazno večje moči ali nižje porabe nisem zaznal (pri obeh cca 6.0 l/100 km). Sem pa kar nekaj tednov rabil, da sem se privadil novega motorja - ne vleče tako naravno (uporablja baterijo in izklop cilindrov). Pri cca 1500-1600 obratov včasih malenkost trese - takrat pritisnem malo več gasa, da preklopi na vse cilindre in blage vibracije izginejo (verjetno pri teh obratih v motorju ob samo 2 delujočih cilindrih pride do resonance).
Glede G122 AT sem od več ljudi slišal, da je nekoliko šibak motor.
Ali slučajno kdo pozna tale avto v oglasu - Mazda CX-30?
Za prodajalca vem, da precej Mazd proda, ker smo pred nekaj leti že iskali Mazde pri njem. In ja, okolica Celja in te zadeve ... ampak mogoče je tudi kakšna solidna zadeva tam.
Zoran-Zoki ... je v redu - eden boljših manjših prodajalcev. Poznava se že ene 33 let ... Dobro pozna avte - kupuje samo dobre.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Potem pa kupi in prebarvaj na rdečo - ima več moči kot tvoj - kolikor berem tudi sicer večkrat zagovarjaš oziroma pogrešaš močnejše variante Mazd.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani