I finally killed a Tesla battery due to high milage, presumably! This is a 2016.5 90D that has almost 2900 cycles on the battery that is as...
zanimivo
Hja to so bile le začetne serije, kjer so še iskali in prepričevali trg, da baterije zdržijo. Zelo hitro so ugotovili, da bodo šli v minus, tko, da danes je garancija na baterijo od 150.000km do 250.000km.
Drugače pa ja, če je s prvo baterijo res naredil tolk km samo kapo dol. Verjetno pa je kakšen motor al pa dva pa je vseeno zamenjal.
Ravno pri mestni vožnji je EV najbolj varčen. Najmanj pa na AC.
ZOE je recimo ultra varčen tam do 50-60 km/h, relativno varčen pri 80 km/h in sorazmerno ok pri 100 km/h nad tem pa poraba skokovito naraste. Ker je pač tako dizajniran. Pri 130 km/h se namreč njegov elektromotor vrti z 90 % obratov, to je kot bi se Mazda bencinar vozil s 6.000 rpm.
Tesle so pa recimo tudi okoli 120 km/h še vedno zelo varčne - ker so pač tako dizajnirane.
Fizika je še vedno fizika in ne boš je okrog prinašal, ker tu nam določene podatke ne želiš prikazat, ker potem pade tvoja pripoved.
Bom poskusil še 1x z razlago.
Mestna vožnja ni enaka mestni vožnji. Kaj to pomeni? Če se pelješ skozi mesto in je to relativno prazno brez rush hour gneč ter konstantnega stanja pri semaforjih je to dejasnko med najbolj varčnimi potmi pa al maš EV al pa ICE.
Ko imaš mestno vožnjo v pravem pomenu besede z mnogo starti in ustavljanji ter stanjem je pa med najbolj potrošnimi načini premikanja ne glede na vrsto pogona.
Potem so tu regionalke, kjer pri EV-jih velja, da ravno zaradi učinkovitosti pogona je nižja hitrost bolj varčna kot višja... ja 40-50km/h je bolje kot recimo 80km/h. Pri ICE pa zaradi prestav, efektivnosti delovanja motorja, izgub samega delovanja motorja so najbolj varčne vožnje kar tam nekje med 50-80km/h.
Avtocesta je pa smrt za porabo EV-jev, kjer dejansko ravno zaradi učinkovitosti pogona EV-ja ta res skokovito raste z večanjem hitrosti, medtem, ko pri ICE je povečanje porabe bistveno manjše ravno zaradi dejstva, da se za sam pogon porablja le cca 30% energije, ostalo so izgube.
Tko, da ja pri porabi kot jo navajaš, si se vozil sila počasi, kot tudi kaže povprečna. Si upam trditi, da verjetno sploh nisi šel na AC in da za Slo AC-je niti nimaš vinjete. Imam prav?
Aja še to. Sem z dvema EV-jema poskusil vozit enako hitro na enaki trasi kot s svojo 6-ko. Vključuje večino AC, cca 30% mestne z relativno malo gneč in nič regionalk. In ja na AC sem vozil z max dovoljeno hitrostjo. 5,5l/100km imam porabe na ICE, EV-ja pa sta imela od malo pod 20kWh do nekaj nad 20kWh na tej razdalji pa sta bistveno manjša avtočka kot šestica. Ja AC jih je dobesedno zaklala.
Pa ne pri potrošnji 13kWh/100km. Lepo te prosim. Sej pravim, to je tko kot bi jaz trdil, da z normalno vožnjo kurim 3,5 litra/100km, kar se sicer s cjazenjem po regionalki s 60km/h celo da naredit.
Sem prevozil kar nekaj EV-jev pa vem kolk je realnost sploh kadar je ooogrrooomnooo mestne vožnje.😜
Ampak ok - miata je nišni avto in tam še nekak najde človek opravičilo, da je nastavljena taka cena. Mazda 2 je pa kaj?!??! Teh starih jajčkov je kokr češ tale bi pa 5 jurjev hotel. Wow
Saj verjetno je bilo podobno po razpadu prejšnje države in enormni inflaciji takrat. Sicer se je rešilo s svojo državo, valuto in nekaj časa. Samo večina ljudi se tega ne spomni več...
Da te malo popravim... najhuje je bilo PRED razpadom države v 80 letih, ko je inflacija divjala sploh po letu 1986, ko je tam do 1990 dobesedno šla na 1000% letno. Zato je takrat zvezna vlada pod Markovićem stopila na bremzo uvedla tako imenovani "jedan prema sedam" spravila dinar na razmerja 7:1 v primerjavi z DEM in dejansko ukrotila inflacijo.
Sej @Slivka je imal v širši familiji že prej problem s Fordom. Če se ne motim je bil sestrin, tako da sem se kar mal začudil, da je poskusil še 1x. Verjetno je mislili, da ga bodo VW geni rešili. Po drugi strani ga pa full razumem, ker če nimaš več kaj pod milim bogom za izbrat in če so alternative po 2x dražje si postavljen v situacijo, da to sploh niso več lastne odločitve, ampak da tvojo izbiro narekuje dobesedno nekdo drug. Navadno tisti, ki ponudi najboljšo alternativo, katera je pa še vedno daleč stran od želja in potreb.
Zato sem tudi sam nejevoljen ob dejstvu, da se nam izbor samo še oža in oža in da bo na koncu dejanski izbira le en SUV v različnih velikostih s polno ali pa delno elektrifikacijo. Če samo našo znamko pogledamo... CX60, CX70, CX80, CX90 so dobesedno enojajčni dvojčki. Niti tolk se ne potrudijo več, da bi vsaj nekoliko plastiko spredaj in zadaj spremenili, da bi vsak od teh imel nekoliko drugačen "face". Ne rajš ne, kupci vi morate kupit tisto kar vam sploh izvolimo dati.
Tako pa prihaja do tega, da prodaja pada in se vsi čudijo kako se je pa zdaj to zgodilo. Res rabiš bit detektiv ali raziskovalec tržišča, da je raznolikost ponudbe delala zanimivost in možnost izbire za širok krog kupcev. Ta krog so zdaj tako zožali, da tudi tisti tradicionalni kupci Mazde, kot sem sam, pogledujemo drugam. Žal pa tudi druga polja niso tako zelena, kot so bila recimo pred desetletjem ali dvema.
Sej si ne želiš tega, da boš iskal najnižjo ceno kot da bi bil mal fuknjen? Men je ravno to všeč, da zapeljem na pumpo in sploh ne gledam kolk je cena, ker je dobesedno znana. Ok pač na AC-ju ne tankam več, ker se mi neumno zdi, da bi jim puščal po 30 centov/liter.
Bistvo je to, da cena gre že danes lahko nižje, ampak ne gre, ker tankštelarji tega nočijo, bi pa v trenutku deregulacije šli vsaj za 20 centov gor al pa še več, ker je zdaj še manj konkurence. Nenasitni so.
Kako pa ves, ce tam nisi tankal ze toliko let??? 🥴 Jaz vecinoma tankam na Petrolu, ker je vecinoma na poti ... pa nisem imel se nikoli kaksnih problemov ...
Jaz tud večino na Petrolu pa nikoli v 35 letih, ko imam izpit ni bilo težav pri nobenem ponudniku.
Tudi, če grem gledat za nazaj, razlike v porabi pri različnih skoraj ni tako, da tudi to ni faktor. Seveda primerjam standardno vožnjo in ne nekih potovalnih ekstremov, kjer je logično, da bo poraba manjša pri konstantni vožnji.
Mi je pa res nenavadno kako imajo največ za udrihat po nečem ravno tisti, ki tega ne uporabljajo. Kako za vraga vedo, da neki ne štima. To mi ne bo nikoli jasno
Norveške mi raje ne omenjat, ker kolk hipokrizije kot je pri njih je verjetno da skoraj ni nikjer. Da so si naredili vse to je bila zgolj zasluga v ogromni prodaji nafte in plina. Potem so tolk subvencioniral EV-je ravno iz prodaje fosilnih goriv, da so si jih vsi kupili "na zalogo" in tko mal za zajebavat naokol. Za resno pa se še vedno vozijo v ICE avtomobilih, sploh pozimi jim skoraj ne pade na pamet, da bi EV-ja uporabljal.
Zato pa pridemo do tega fenomena, da poraba goriv ne pade. Ne pade zato ker lažejo vsem v fris vključno samim sebi.
Zgodba je verjetno podobna povsod, ker ne glede, da je procent EV-jev še majhen bi se moralo poznati pri zmanjšanju porabe nafte. Pa se? Kje so študije, da gre to res v pravo smer? Vemo da samo izdelava EV-ja potrebuje toliko nafte, da so pri Volvotu naračunal, da je za cca 90.000km vožnje ICE-ja.
2 leti nazaj sem poleti v Italiji (Elba in Firenze) tankal po 2.1€. V Grčiji pa lani poleti poleti okoli 1.8€.
Golob je kriv... aja sej to ni pr nas. Mah sej je vseeno pod pernatim Taubijem, sem slišal, da mamo najdražji bencin. Tko pravijo tud na forumih in TikToku.
Štartal sem s SOC 97 % in podatek o stroških elektrike je po vključenem zadnjem polnjenju v Črni Gori na SOC 96 %.
Torej nisi vse polnil na javnih polnilnicah. S polnim, če se voziš 100km/h narediš dobrih 300km. Pol pa rabiš polnit še za 500km ali tam na uč verjetno okoli 80kWh (dobrohotno ocenil porabo na 16kWh/100km) po ceni okoli 46centov na kWh. To bi bilo okoli 37€.
Kot vedno pravimo, idealno je polnit doma, če maš sončnico na strehi sploh, ko pa si 1x na javnih polnilnicah je pa cena tam tam na AC-jih, na ostalih pa malo manj.
Verjetno si šel čez Pelješki most? Kolk je blo bruto časa za pot. Kot pišeš verjetno tam nekje 12-13 ur?
Vse lepo in prav, samo ti računaš strošek polnjenje tako, da štartaš s polno baterijo na koncu si pa tam s prazno. Na tak način mene pot v ČG pride natanko 0€, ker 800km naredim z enim tankom pa še za vsaj 150km mi ostane na cilju.
Tole je tud nenavadno kako se hitro pogodijo, da ne pride na sodišče. Če bi prišlo bi bil to en najbolj udarnih procesov proti kateremu koli podjetju in sigurno ne bi ostal neopažen.
Pa še nekaj je zanimivo, ko izvajajo pospeševanje in je guma pokrita s snegom, se komaj štarta, ko pa se snega znebi se pa dejasnko vidi kako šele pospeši. V tem videu se tole vidi prav lepo
A ti niti svojim občutkom ne zaupaš? Ok je res, da se zadnja leta malo vozimo po snegu, ampak najslabša je počasna vožnja po neutrjenem snegu, ko se sneg lepi na gumo. Večino je zaradi tega tako strah, da vozijo k po jajcih počasi in drseče. Ko se kolesa dovolj zavrtijo, da sneg odletava iz lamel je precej bolje, samo tam pač deluje fizika zaradi večjih gibalnih količin, ki s povečanjem hitrosti začnejo slabšati situacijo.
Problem videa, ki si ga ti objavil je v tem, da model slika gumo, ko se je ustavil in zaradi nizkih hitrosti pred ustavljanjem se je sneg nabral gor in iz tega on vleče zaključke. Poglej hitro premikajoče gume in v večini snega v lamelah skoraj da ni. Se pravi sneg nikakor ne bi mogel pomagati pri boljšem oprijemu.
Pa ne sam on... važn, da si nabere okoli sebe fanboyse in pol lahko tud crap prodaja pa se bo kupovalo.
mam pa občutek, da bo Musk končno odvrgel masko, pograbil nagrado in spravil podjetje v tako itgubo, da ga bo mpral prodati kakemu kitajcu. Tako bo tud Tesla kmal kitajska.
Tole bi pa res rabil razlago, ker potem je podrt kompleten smisel tako silike v zmesi kot mehkejše gume, kot lamel, ki se premikajo zato, da nastavijo rob in zarežežejo v sneg.
Gume, ki se počasi vrtijo veliko bolj drsijo kot guma, ki se vrti hitro, da sneg odnese iz rež. Kolk guma boljš prime od določene hitrosti naprej, ko zmeče sneg iz zarez in kolk slabše, ko se sneg nabira na obodu in je centrifugalne sile premalo, da bi ga odneslo iz rež.
Če bi tvoja razlaga veljala potem bi se lahko vozil, le do določene hitrosti, ko sneg še ne zleti iz profila, pri višjih pa ne bi bilo šanse da ostanemo na cesti. Tist model iz Tyre Review pa lahko takoj zapre YT kanal in pozabi na hitro vožnjo in driftanje.
Kaj pa v primerih, ko imamo sneženo podlago, kjer je sneg že toliko zvožen, da se sploh ne nabira več v profilu - a se takrat sploh lahko še premikamo?
V glavnem, za zimsko je pomembno, da je mehka tudi pri nizkih temperaturah in da lahko lamele ter tele male zareze na njih delujejo kot krempeljci, ki se zarežejo v sneg in preprečujejo, da guma zdrsne. Velike zareze v profilu same gume pa so zato, da sneg čimprej zapusti sam profil gume in da se ne nabira na njej.
Prepočas se voziš... to daš samo gas pa 200km/h pa vse samo ven zleti zarad centrifugalne sile. BMW-jaši tko redno čistijo in vzdržujrjo gume v top kondiciji, da pol lepš kadijo na raznih burnoutih.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Hja to so bile le začetne serije, kjer so še iskali in prepričevali trg, da baterije zdržijo. Zelo hitro so ugotovili, da bodo šli v minus, tko, da danes je garancija na baterijo od 150.000km do 250.000km.
Drugače pa ja, če je s prvo baterijo res naredil tolk km samo kapo dol. Verjetno pa je kakšen motor al pa dva pa je vseeno zamenjal.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani