Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano
pred 8 minutami je mazdaman napisal:

Sedaj se bolj nagibam k ionic 5 z malo baterijo, to bi bilo verjetno dovolj

Ja, tudi to je super stroj. Sicer ima nenormalno velik obračalni krog, pa nujno poišči takega z garancijo, ker jim enote ICCU crkujejo in so prekleto drage za zamenjavo.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi
Napisano
pred 4 minutami je Tilen5 napisal:

Yes! Kokice out! Odličen vikend bo!

Nič se ne bomo kregali. Gremo raje na pir. Pa kako rečemo o "nebesno aktivnih motorjih", točkah G in X, avtomatiki (taki in onaki) ... 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi
Napisano

Jah, dokler nimate mestnih voženj in kolon, je ročni menjalnik še prebavljiv. Ampak zdaj kupovati vozilo, ki nima avtomatskega menjalnika, je res adijo. Včasih, ko so se avtomatiki zatikali in motili, še razumem. Danes pa je vožnja z avtomatikom precej bolj udobna. Ni važno, ali se pelješ 10 ali pa 1000 km, on vedno lepo menja ... za razliko od takih in onakih šoferjev.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

@mazdaman Če gledaš za 150 km dnevno po AC, vseeno vzemi malo večji avto. In z nekaj večjo baterijo, da ne bo pozimi drame. Katerikoli MG4 bo super izbira, ker se lahko tudi 170+ km/h pelje, če je treba, tile malčki se pa upehajo.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Ha, moja M3 pa sploh nima start-stop sistema in je posledično še lažja (nižja poraba, hehe). Živela dolgoživost in cenejše vzdrževanje. 😃 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
dne 5. 6. 2025 ob 21:16 je Slivka napisal:

 

Pa dobro, koliko časa pa ti že imaš EV? Po tem zapisu sodeč si se zadnjič vozil z Golfom II. serije z razštelanimi injektorji - tisti so se tresli. Pri sodobnih pa, ko stoji na mestu, sploh ne slišiš motorja. Če gre pa za družinski avto in da družina ni skregana, se motorja ne sliši niti pri hitrosti, ker otroci zadaj prepevajo in vriskajo in sprašujejo in razlagajo in je toliko "šuma" v vozilu, da ne slišiš niti svojih misli, kaj šele motorja.

 

Onesnaževanje? Kje začnemo: da voziš na elektriko iz termoelektrarne Brestanica ali na elektriko iz sončne elektrarne Zorenci 2? 

Saj ne, da želim biti nesramen, ampak ... Tudi EMŠO verjetno kaj vpliva na dojemanje tresljajev. ČE ti celo življenje rit na sedežu trese dizelski agregat, se ti pač to zdi normalno. In isto velja za dojemanje sluha. Če ti vsi kričijo okoli ušeš in imaš še radio prižgan, potem verjetno res ne slišiš motorja.

 

No, jaz sem se pa zdaj mesec in pol vozil samo z EV. In se potem presedel v mojo Mazdo 2,5 bencinarja, ki je dejansko eden najbolj kultiviranih v svetu ICE. In ja, čudil sem se, kako takoj čutim, da pač trese. Strokovnjaki temu sicer rečejo "mikrotresljaji", ampak so prisotni, tudi v leru.

 

Ne vem, naredite test. Vsedite se v svoj avto, ugasnite radio in zaženite motor. Potem pa poročajte, kaj slišite in občutite. In česa ne. Potem pa to ponovite še z EV.

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Na 182 metrov dolgi ladji za prevoz vozil Morning Midas, ki je plula iz Kitajske proti Mehiki, je bilo skupno 3.048 avtomobilov. Od tega je bilo 70 povsem električnih, 681 je bilo hibridov, preostali pa so bili klasični avtomobili z motorji na notranje zgorevanje.

 

Še vedno bi stavil, da se je vžgal hibrid.

SIOL.NET

Kaj vse je bilo na krovu tovorne ladje z avtomobili, ki je zagorela sredi Tihega oceana? Vzrok požara ostaja neznan.

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 18 minutami je etcho napisal:

Ko bom končno dočakal električni avto, ki prevozi 1000 km, se napolni v 3 minutah in so polnilnice na vsaki črpalki, pa mi ne bodo hoteli več podaljšat vozniške. 😉

To je vsaj izvedljivo. Oziroma bo.

 

Jaz pa nikoli ne bom dočakal ICE, ki ne trese in onesnažuje (pa še smrdi).

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Saj bo, še par let. Kitajci so že naredili baterije, ki jih lahko z žeblji prebiješ, pa ne bodo zagorele.

Potem ko bodo trenutno kemijo zamenjali "solid-state materiali" pa bo bojazni še toliko manj.

Natrijeve baterije bodo pa sploh težko gorele. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 11 urami je Alex napisal:

Mislim, da bo veliko več gorečih elektro-avtočkov kot teh okvar. 

V Sloveniji ni na voljo uradne statistike, ki bi natančno prikazovala število požarov električnih vozil. Po podatkih Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje so gasilci do 2. septembra 2024 izvedli 470 intervencij zaradi požarov na vozilih, vendar ti podatki ne ločujejo med vrstami pogona vozil

 

Kljub temu pa obstajajo posamezni primeri požarov električnih vozil:

  • Topolšica (avgust 2024): V garaži stanovanjske hiše je med polnjenjem zagorelo električno vozilo, kar je povzročilo večjo materialno škodo.

  • Gorenjska avtocesta (december 2023): Električni avtomobil je zagorel med vožnjo; voznik se je pravočasno ustavil in izstopil, vozilo pa je pogorelo v celoti.

  • Štajerska avtocesta (december 2023): Na tovornem vozilu, ki je prevažalo karambolirana osebna vozila, je zagorelo električno vozilo, požar pa se je razširil na več drugih vozil.

Strokovnjaki poudarjajo, da so električna vozila v povprečju manj nagnjena k požarom kot vozila z notranjim zgorevanjem. Statistični podatki kažejo, da je verjetnost požara pri električnih vozilih celo do 20-krat manjša .

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Grozna nesreča - za vse, sploh okolje. Ampak ... 800 od 3000 avtomobilov je bilo EV. Šanse so, da ni bil EV krivec za požar. Statistično gledano se precej pogosteje vžigajo razni hibridi, potem ICE in šele nazadnje EV.

 

Je pa res, da ko je toliko avtov na kupu, je vseeno, kateri zagori, ker ogenj gre hitro na ostale ... in rezultat je tu.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 6 urami je skritikrt napisal:

Prosta je tista,k je v okvari...hec,hec...ne vem,k nimam izkusenj,sam zna pa biti🤔 

 

@dvorjan daj kaj napisi o tem,kakšne izkušnje imaš z aplikacijami in polnilnicami,kar se tiče okvar in "vandaliziranimih" polnilnicah.

Pri nas in v razvitem delu EU so stvari kar pošlihtane - beri: piše v aplikaciji, katera polnilnica je prosta in če je kakšna v okvari.

Največ jih je v okvari v Črni Gori in Srbiji (po mojih izkušnjah).

Glede aplikacij je pa precej preprosto: za po Sloveniji rabiš Gremo na elektriko in Petrol, po tujini pa Ionity ali Tesla in si načeloma 99 % pokrit. Sicer pa na katerikoli polnilnici pristaneš (doma ali v tujini), skeniraš QR-kodo in slediš navodilom ...

 

Daaaaleeeeč največja težava pri nas pa so bebavi vozniki ICE, ki te polnilnice nonšalatno zaparkirajo. Takega, če ga dobim, vedno podučim, da se mu jaz za par ur ne parkiram na bencinsko in naj tega v bodoče ne počne. V prestolnici je posebej "štala" zvečer, ko se na polnilnice parkirajo blokarji - sem že večkrat razmišljal, da bi poklical redarstvo. Par kazni jih bo menda izučilo. Sicer pa kaka FB skupina, pa se vozniki EV dogovorno parkirajo za kako uro na ponedeljek popoldne pred torkovo podražitvijo goriv. Bi bili takoj po tv, a bi bilo za ozaveščanje glupega folka še največ narejenega.

 

Da ne bo pomote - tudi do voznikov EV, ki se samo parkirajo na polnilnico pa dejansko ne polnijo, nisem nič bolj prizanesljiv - kvečjemu obratno - tak bi moral vedeti, kakšna je kultura.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 17 urami je Bini napisal:

A ni priporočljivo ne iti pod 10%,ker dolgoročno škodi bateriji... 🤔

Nič to ne škodi bateriji. Edino nevarno bi bilo, če bi prazno baterijo pustil dlje časa v mrazu, da ji napetost preveč pade (podobno kot pri klasičnem 12V akumulatorju). Ampak tak scenarij je itak malo verjeten.

 

Bolj pomembno je, da avto ne stoji na 100% napolnjenosti baterije na žgočem soncu. Tako da je priporočljivo, da takrat, ko polniš do 100% tudi odpelješ ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 4 urami je Bini napisal:

No saj mogoče bi šlo, ampak.... 🤔🤔🤔

To ji čim prej svetuj - naj sproba, kako se avto obnaša blizu 0 %. In to v bližini doma ali pa kake polnilnice. No, saj šuko je pri vsaki bajti, če se takoj ustavi. Ampak ponavadi tudi pri 0 % EV še peljejo kak kilometer, eni celo več deset km.

 

Posledično jo bo (in vas ostale) manj strah ...

 

Hudič je le, če to začneš izkoriščati. Potem te pa kak sneg preseneti.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 26 minutami je Slivka napisal:

 

Pa si prepričan, da bi bila prosta? Ali pa bi morali pol ure počakat, da pridejo na vrsto - samo mislim, da koncert pa ne bi čakal...

Saj pogleda v aplikaciji, če in katera je prosta ... Saj nimajo samo ene e-polnilnice v Velenju. 😃 Pa če rabi lih malo štroma - ravno do doma - je že 5 minut postanka dovolj. Lahko tudi po koncertu, medtem ko čakajo Binija, da odtoči. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ja, saj prav to ti razlagam. Jo ne bo konec, če bo enkrat dala evro ali tri na javni polnilnici namesto domačega polnjenja. Sigurno je kaka e-polnilnica v bližini koncerta, kamor ste bili namenjeni ...

 

Jaz sem ravno včeraj polnil - 8,82€. Avto pravi, da bo dovolj za 380 km.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda MX-30
Napisano
pred 1 uro je mtl napisal:

Tako da, pred vsem tem sem izločil ostale poceni tekmece (recimo MG, itd.)

Ja, kakovost notranjosti je pa tudi edina prednost MX-30 pred MG4. Ga je dva tedna nazaj kupil kolega, sicer najbolj osnovnega in rabljenega (po podobni ceni kot so MX-30), ampak ... 51 kWh baterija, zadnji pogon, več konjev, nižja poraba od MX-30, namenska EV platforma, mobilna aplikacija, avto s SIM kartico, ki lahko naredi hot-spot ... Kaj šele, da katerega od močnejših ali z večjo baterijo vzameš (za kakega tisočaka več).

 

Moraš biti res ljubitelj Mazde, da kupiš MX-30. Oziroma jo imeti bolj "za okoli hiše".

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 11 urami je Bini napisal:

Podobna zgodba kot pri nas včeraj, ko smo mislili po popoldanskem picniku iti v Velenje na koncert z e-Box-om pa je sestra ugotovila, da je pozabila avto v delovanju in ji je klima požrla v 4ih urah za do 100km dosega.... 😁🥴🫣 Od nas je do Velenja in nazaj 2x45km... :nevem:

Rešitev🤔 CX-30 🤗😉

Ah, ni še pravega razmišljanja, kot vidim.

 

Zakaj se razmišlja 2x 45 km?! A za 45 km ni bilo dovolj štroma v gajbici? Saj v Velenju so e-polnilnice ...

S tem, da je Box res šparoven (če števec ne laže - ne vem, ga nisem vozil) in bi verjetno marsikaj lahko prevozil do 0%.

 

Bo treba "vežbat" ... #EV

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 13 minutami je Hixxy napisal:

Sicer sem prebral vse kar je možno, povprašal GPT in Gemini in zaenkrat ne vidim nič slabega.

Tega potemtakem verjetno (še) nisi videl: 

EVSVET.EU

Dobrodošli v svetu električnih vozil! Informacije o avtomobilih, odgovori na vprašanja, stanje in lokacije polnilnih postaj, najnovejše iz sveta...

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
Pred eno uro je godlike napisal:

Kaj pa korejcem fali?

Ioniq 5 N je v vseh pogledih stroj, vozniško in motorno (od polnjenja, do baterije ....)

 

Pa se razpiši prosim, čakam.

Nič ne oporekam, da Ioniq 5 N ni dober avto. Ampak za 77 jurjev znajo Kitajci narediti raketo, ne samo avto.

 

Raje mi povej, kaj zna Evropa narediti za 15-20 jurjev, kar so zneski, ki jih danes povprečna slovenska družina odšteje za prevozno sredstvo.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 1 uro je godlike napisal:

Vse ostalo kar je @dvorjan naštel so kitajci.

Ja in? Kje je tu problem, razen v glavah?

 

Kdo zna danes delati dobre električne avte? Kitajci!

 

Iskreno povedano bom prej kupil kitajski EV kot pa VW ali kak njegov derivat. Ali pa karkoli od Stellantisa. Edino za Renault in BMW je še nekaj upanja od evropskih proizvajalcev, ko beseda nanese na elektrifikacijo ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.