Skoči na vsebino
Mazda MX-30
Napisano
pred 1 uro je mtl napisal:

Tako da, pred vsem tem sem izločil ostale poceni tekmece (recimo MG, itd.)

Ja, kakovost notranjosti je pa tudi edina prednost MX-30 pred MG4. Ga je dva tedna nazaj kupil kolega, sicer najbolj osnovnega in rabljenega (po podobni ceni kot so MX-30), ampak ... 51 kWh baterija, zadnji pogon, več konjev, nižja poraba od MX-30, namenska EV platforma, mobilna aplikacija, avto s SIM kartico, ki lahko naredi hot-spot ... Kaj šele, da katerega od močnejših ali z večjo baterijo vzameš (za kakega tisočaka več).

 

Moraš biti res ljubitelj Mazde, da kupiš MX-30. Oziroma jo imeti bolj "za okoli hiše".

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 11 urami je Bini napisal:

Podobna zgodba kot pri nas včeraj, ko smo mislili po popoldanskem picniku iti v Velenje na koncert z e-Box-om pa je sestra ugotovila, da je pozabila avto v delovanju in ji je klima požrla v 4ih urah za do 100km dosega.... 😁🥴🫣 Od nas je do Velenja in nazaj 2x45km... :nevem:

Rešitev🤔 CX-30 🤗😉

Ah, ni še pravega razmišljanja, kot vidim.

 

Zakaj se razmišlja 2x 45 km?! A za 45 km ni bilo dovolj štroma v gajbici? Saj v Velenju so e-polnilnice ...

S tem, da je Box res šparoven (če števec ne laže - ne vem, ga nisem vozil) in bi verjetno marsikaj lahko prevozil do 0%.

 

Bo treba "vežbat" ... #EV

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 13 minutami je Hixxy napisal:

Sicer sem prebral vse kar je možno, povprašal GPT in Gemini in zaenkrat ne vidim nič slabega.

Tega potemtakem verjetno (še) nisi videl: 

EVSVET.EU

Dobrodošli v svetu električnih vozil! Informacije o avtomobilih, odgovori na vprašanja, stanje in lokacije polnilnih postaj, najnovejše iz sveta...

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
Pred eno uro je godlike napisal:

Kaj pa korejcem fali?

Ioniq 5 N je v vseh pogledih stroj, vozniško in motorno (od polnjenja, do baterije ....)

 

Pa se razpiši prosim, čakam.

Nič ne oporekam, da Ioniq 5 N ni dober avto. Ampak za 77 jurjev znajo Kitajci narediti raketo, ne samo avto.

 

Raje mi povej, kaj zna Evropa narediti za 15-20 jurjev, kar so zneski, ki jih danes povprečna slovenska družina odšteje za prevozno sredstvo.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 1 uro je godlike napisal:

Vse ostalo kar je @dvorjan naštel so kitajci.

Ja in? Kje je tu problem, razen v glavah?

 

Kdo zna danes delati dobre električne avte? Kitajci!

 

Iskreno povedano bom prej kupil kitajski EV kot pa VW ali kak njegov derivat. Ali pa karkoli od Stellantisa. Edino za Renault in BMW je še nekaj upanja od evropskih proizvajalcev, ko beseda nanese na elektrifikacijo ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
dne 15. 5. 2025 ob 20:21 je Bossek napisal:

Malo se spogledujem, da bi mojo premium CX30 menjal za polno elektricno Kono (in pol lih en review napise).

 

95% mojih vozenj predstavlja Ziri <-> Ljubljana (50km v eno smer). Predvidevam da tavelka baterija (64kWh) bi to zdelala brez problema. Zjutraj je vecinoma na AC dokaj guzva kar pomeni pocasna voznja s 60, nazaj pa tudi ni nekaj.

Imamo seveda se family car (Citroen C4 SpaceTourer), kjer udobno sedi 5 oseb.

 

Je pa mal vprasanje kaksna bi bila ponudba stara za novo. Koliko bi mi ponudili za moj avto in koliko bi bila cena kone. Verjetno bi bilo cist prevec doplacila in lahko to misel kar opustim :)

Ma to ti danes naredi vsak EV. 100 km pa res ni neka razdalja.

 

Sicer pa imaš v rangu do 30.000 evrov precej dobrih avtov, ne le Kone. Meni je ta hip najbolj všeč Lynk & Co. 02 - tehnologija Geely/Volvo pa najbolj dodelan avto na njihovi platformi. Zadnji pogon, 6 sekund do stotice, 66 kWh baterija, hitro polnjenje ... oprema pa itak "ni da ni".

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
dne 9. 5. 2025 ob 23:07 je Boss napisal:

Ok, sem mal eksperimetiral in ga dal v racing program in je po eni strani precej otrdel volan, kar je bilo odlično, ampak pol nastanejo pa drugi problemi. Odzivnost pedala je hitrejša, meja med pospeševanjem in rekuperacijo tako ozka, da zgleda kot, da ne znaš vozit. Sem moral dat rekuperacijo na 0 ali pa 1, da je bilo relativno OK, ampak pol je za pozabit vožnjo z enim pedalom, kar je odlika EV-jev. Nastavitve 2 sploh pa trojka te pa nalima na šipo, ker tolk zavira na rekuperaciji. Mogoče teoretično uporabno pri kakem hudem spustu. So pa vsaj lepo to nastavitev vkomponirali v uhlja, ki sta pri drugih avtih namenjena za prestavljanje. Priročno ni kaj.

Ta del boš moral pa malo popraviti oziroma se kaj novega priučiti.

 

Pač ne voziš več pedal on/off, kot pri ICE, temveč lahko daš močno rekuperacijo in potem je tvoja desna noga potenciometer - če želiš, lahko zavira malo in precej regenerira, ali pa je skoraj vožnja z eno pedalko. Probaj, boš videl, da gre. Pač ne umakneš v celoti desne noge s stopalke, ampak držiš na želenem nivoju za vožnjo.

 

Tudi zato se veliko ljudi huduje nad EV, češ, da ne znajo voziti. V bistvu pa tako vozijo, ko preklopijo iz ICE - ta on/off res ni potreben. Lahko pa pustiš na 0 ali 1 in se boš vozil, kot se z ICE, ampak potem ne boš dobil toliko elektrike nazaj v baterijo. Rekuperacija je sicer super stvar - z izjemo AC vožnje lahko dobiš nekje med 15 in 25 % nazaj ... To se pa že pozna.

 

Pa srečno (službeno) vožnjo.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Vidiš, spet navajaš same laži.

 

Pa vzemiva prav ta tvoj primer - ker povprečen Slovenec se res vsak teden (ROTFL) pelje v Munchen - čeprav ni reprezentativen.

 

Google Maps pravi, da je center Kopra, center Munchna razlike 507 km. Čas, potreben za to pot pa je ocenjen na 5h 33min.

 

Tudi če se peljem 110 km/h namesto 130 km/h (kjer sploh lahko), bo razlike v času malo, saj skozi Avstrijo (niti pri nas) ne moreš voziti 130 km/h na celotni trasi. Hudiča, še v Nemčiji od meje do Munchna komaj kje lahko uradno voziš 130 km/h. Med 110 in 130 km/h - kjer sploh lahko - ne pridelaš niti 20 minut prednosti. Zdaj odvisno s kakšnim EV se pelješ, ampak recimo, da s takim, ki ne zmore 500 km v kosu, da bova dodala še polnjenje ob avtocesti. Ob AC so hitre polnilnice, kjer 100-150 km dosega dobiš v 5-15 minutah (če imaš kak bolj moderen EV pa še prej). Ker sem se že peljal v Munchen (pa tudi še kam dlje), lahko vzameva moj postanek - s starim EV je bil potreben en postanek za polnjenje, dolg je bil 12 minut.

 

Torej si pod črto pol ure v prednosti. Ampak - da se pri 5h in pol dolgi poti ne bi niti enkrat ustavil, je pa tudi noro. Tako z vidika zdravja kot počutja/udobja. Če si kadilec, pa itak ne zdržiš. 😃

 

Cenovne primerjave ti pa ne bom delal, to menda že veš, da je z EV ceneje, čeprav mižiš za obe očesi.

 

Všeč mi je tudi tvoj začetek "Recimo, da greš z nekim resnim avtom od KP do Münchna". Kaj pa je resen avto? Kaj pa resen EV, tak, ki premaga 500 km v šusu? A potem boš pa primer podaljšal do Berlina? Kjer se na poti tudi ne bi nikoli ustavil ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 11 urami je Boss napisal:

Mogoče ima zasluge pri tem, da znam vozit, poznam vozilo in me ne grabi panika, ko nekaj ne gre kot sem si zamislil. Kaj pa vem ...

 

Jah, v tej temi se vsi obnašate kot presrani smrkavci. Koliko boš vozil, kje boš polnil, koliko % še imaš ipd. vprašanja/dvomi/strahovi so na vsaki strani te teme, kar malo poglejte svoje objave.

 

Jaz se preprosto peljem in filam. To je to. Saj EV ni neka raketna znanost. Je pa znanost za vse, ki z njim nimajo opravka in si ga predstavljajo vsak po svoje. Predvsem pa že preden probajo, vedo, da to ni za njih. Kot verjetno niso bili za njih pametni telefoni, ker pravi telefoni imajo tipke, pa ravni televizorji, ki niso škatle ipd. Vse že videno in slišano.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Mojstri, dajte vsaj prebrat, kaj napišem, če vam že vsebina ni všeč.

 

@Boss: Po AC sem vozil 110 km/h ali več. In ne 100, kot si kar "iz riti" zdaj privlekel v debato.

 

@Slivka: Lepo sem napisal, da je bilo vsaj tri ure vožnje tipa "spelji, naredi 1 do 3 metre, ustavi" in to ponavljaj "v neskončnost". Niti malo ni spominjalo na "pelješ", kaj šele na nizkih obratih.

 

+ Šel sem na Lovčen, pa mimo Nikšiča do najbolj slavne ortodoksne cerkve ... Kdor je bil tam, ve kakšni bregovi in ceste so. Enkrat sem vsaj 500 m vozil vzvratno okoli treh ovinkov v hrib, da sta me lahko dva avtobusa, ki sta prišla nasproti, obšla. In ja, v vseh teh situacijah se EV bolje obnese. Tudi sredi najbolj strmega hriba se ustavi in spelje, kot da ni nič, ozr. kot močan 4x4 ICE.

 

Lahko pa gre naslednjič kdo z Mazda foruma s svojim ICE vozilom zraven, da bo realno sodil o vožnji, porabi, udobju itd.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 2 urama je ignacij napisal:

 

No, nekej poceni glih ni. Moj dino M6 bi s povprečno 7,5l porabil 220€, s tem, da je to družinski avto in se ne bi skrival za kamioni in se tresel kje je najbližji vtikač.

 

Torej če bi imel družinskega električarja in se bi z njim vozil kot povprečen voznik, torej na AC 120-150 km/h, bi kaj hitro prišli tudi cenovno na izredno majhno razliko, verjetno par eur. Ne vem no, trenutno ni to neka zlata kokoš.

Jaz se nisem skrival za kamioni, niti tresel glede vtičnic ... Tako da ... To je nek vaš strah.

 

Za 130 km/h po AC bi šlo 20-25% več elektrike, ampak to je še vedno razlika do dizla ali bencinarja.

 

Ker ... to prikladno pozabljate ... bi pri taki "mestni" vožnji v gneči imeli vsi porabo čez 10l/100km. Kar poskusite se kako uro pomikati meter po meter, boste videli, kaj vam naračuna potovalni računalnik. Torej lahko vaših 220€ kar pozabite ... oziroma jim dodate vsaj pedesetaka.

 

In, zdaj, največji "šok". Bolj družinsko naravnani Tesla Y bi porabil enako elektrike kot ZOE - ima pa "ohoho" več prostora kot Mazda 6 karavan.

 

Pri čemer je vožnja v električarju, pa naj bo po mestu, na relaciji ali avtocesti, preprosto bolj udobna. Je tiha, ni tresljajev itd. Udobneje se z električarjem pelješ kot z dizlom - in pika. Kdor ne verjame, naj preizkusi.

 

Še taksisti so to pogruntali - v Črni Gori že prevladujejo električni taksiji - Tesli 3 in Y, VW ID.4 in "pazi to" kitajski MG4 ter Renault ZOE! V bistvu sem MG4 taksijev videl več kot ID.4.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 18 minutami je Alex napisal:

Zato pa ne hodim v neke vukojebine, kjer bi moral stati pet ur v koloni. 

Ne rabiš nikamor iti, imaš lahko že na naši obali podobne primere poleti. Ne sicer tako ekstremne ... Ampak dovolj za klasifikacijo "vukojebine". 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 53 minutami je Alex napisal:

In povprečna hitrost potovanja?Najbrž 96,4km/uro po avtocestah. 

Pojma nimam. Po AC je šlo večino časa 110 km/h, tudi do 145 km/h sem pognal, če te že zanima.

 

Sicer sem pa prav pomislil na nekatere tu na forumu - tiste goreče zagovornike ročnih menjalnikov. Rad bi vas videl na relaciji Sutomore - mejni prehod. 108 kilometrov razdalje pa kar 5h 15min v avtu - polžje premikanje po meter ali tri okoli Budve, Kotorja, pred mejo, v klanec ... Tam bi dobili žulje na rokah in podplatih. Pa sklopka bi vam dišala. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Evo, jaz sem nazaj s potepanja ... Nekaj statistike.

 

prevožena razdalja: 2130 km

znesek za elektriko: 107,87€

 

Vse polnjeno na javnih polnilnicah, tudi zadnje polnjenje nazaj na 100%, da bo poraba denarja za elektriko povsem reprezentativna. Toliko bi plačal "blokar" brez parkinga in lastne električne polnilnice.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 13 minutami je Slivka napisal:

 

Če si že v Črni Gori - v Tivatu v pomorskem muzeju je na ogled podmornica Heroj. Zanimiva reč za ogledat, vsaj nam je bilo...

Super, ravno danes grem v Tivat. 😃

Lani sem gledal tiste podmorniške jaške v okolici.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Nič ni treba gledati porabo in zemljevid s polnilnicami, ko imaš nekaj časa EV, saj znaš precej dobro oceniti, kako in kaj.

 

Jaz sem si izbral dva Ionityja na Hrvaškem na avtocesti in to je bilo to. Na prvega sem prišel s 14 % baterije, na drugega z 10 %. V Črno Goro pa celo s 24 %. Torej je bilo rezerve še veliko za morebiti kak nepredviden dogodek. S tam da me je na jugu ujelo še neurje.

 

Kolikor časa "izgubiš" na avtocesti v primerjavi s tem, če bi vozil 130 km/h (kar itak težko, če greš na turistične datume), dobiš noter na regionalkah, kjer lažje prehitiš tovornjake, avtobuse, avtomobile s prikolicami itd. Na regionalkah sem prehitel tudi CX-3 pa CX-30, pa blizu 100 km vozil za eno novo MX5 slovenskih tablic.

 

Ampak ja, dokler ne boste preizkusili, ne boste niti vedeli, niti verjeli.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 2 urama je Boss napisal:

 

No ja, tole mal dvomim , ker za ta denar, kt ga navaja @dvorjan pa če maš porabo 5,5l/100km boš naredil tam nekje dobrih 600km in ne 750 kot je navedel.

 

Drugač pa je Zoe.... hmmm, danes naredil cca 50km. Na štartu veselo razkazoval, da imam dometa 330 po prevoženih teh 50km polovico po AC med 130-140km/h zdaj kurba kaže le še 215km dometa. Kam je zginilo 65km?:nevem:

 

Pa ni bilo nič gonjenja pa sunkovitega speljevanje le AC sem vozil tako kot jo vozim z dizlom. @dvorjan a se ti voziš 80km/h po AC, ker če se pelješ na zgornjem robu omejitev in mogoče 10 čez s tem jajčkom ne narediš niti 150km. Pa to je za tvojo pot torej vsaj 5x na polnilnici.

Saj smo to že vse jemali v tej temi.

 

ZOE ima kratek reduktor (beri: menjalnik), ker je pretežno mestni ali primestni avto in ima Vmax naštimano na 150 km/h. Če greš 135 km/h, ga praktično voziš na 90 % zmogljivosti - kot bi vozil tvojega dizla proti 4000 rpm.

 

Tako da ZOE avtocestna potovalna je lepo 110 km/h na tempomatu in vsakič po gasu na 120-130 km/h, ko se kaj dohiti, da ne ovira drugih udeležencev pri prehitevalnem manevru

pred 9 urami je SeekK napisal:

Pomoje je dvorjanu forum dosti bolj stresen kot vožnja z EV.

Drži kot pribito. 😃

 

pred 9 urami je Alex napisal:

Tole pa ni poceni. 🤔 Z dizlom naredim za ta denar  oho ho več  kilometrov, brez stresa. 

Prav tako z cx30. Se pravi, da je to kar drag in stresen špas. 

Bla-bla-bla. Natankaj za 48,38€ v prazem tank pa se pelji - s katerimkoli od tvojih vozil. Pa boš prebral številko, ko se ustaviš.

S tem, da ti celo puščam možnost, da tankaš na lokalni bencinski črpalki in ne tisti avtocestni - po avtocestnih cenah, kot to jaz počnem.

 

Poleg tega - sem tudi že večkrat napisal - tudi če bi elektrika ob avtocestah stala še več - bi bilo za preživeti, saj teh polnilnic ne koristiš vsak dan, ampak parkrat letno, ko kam greš. Ves ostali čas pa prihraniš z domačim polnjenjem.

 

V Črni Gori v marini sem danes polnil celo za 0,20€/kWh. Torej 2,5€/100 km za lokalne poti ozr 3€/100 km za po AC - če vam preračunam v vam razumljive metrike.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Jaz sem jo pa mahnil z EV na jugovzhod, čez ta za vse nelastnike EV tako zelo zastrašujoči Balkan.

 

Za prevoženih 750 km sem na javnih polnilnicah porabil (do sedaj) točno 48,38€. Štartal sem s 100 % baterijo in jo sedaj napolnil do "čepa", ker jutri nadaljujem.

2/3 polnjenj sem opravil tik ob avtocesti. Za javno polnilno infrastrukturo se mi zdi to kar dober deal. Pa še kak evro bi se dalo prišparati, če bi se mi dalo dol z avtoceste zapeljati (pa se mi ni).

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 9 minutami je Mraušk Mčk napisal:

 

In kakšen vzvod ima EU da bo v to prisilila eno kitajsko firmo, ki verjetno lahko da že ne obstaja več?

Ravno takega, kot ga ima za eno firmo iz Wolfsburga, če ne bo pravno-formalno obstajala več?

 

Saj sem mu rekel, če kupi kitajsko vozilo, naj kupi enega izmed top5, pa se nima kaj sekirati.

 

Mislim, VAG skupina ima 2 leti splošne garancije, pa ne jokate, Kitajci imajo pa po 7 ali 8 let garancije na svoja vozila, pa kar nekaj ugibate, da ne bo rezervnih delov ipd.

 

Poleg tega pozabljate, da imajo EV bistveno manj sestavnih delov, torej jih je še lažje zagotavljati kot pa ICE.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.