Tudi sam bi si želel, da je svet pošten, popoln, da je vse idealno in da je vse, kar je napisano ali ti kdo reče, res.
A ni tako. Zato, če verjameš 10% kar vidiš okoli sebe ali slišiš že v redu. 😊
Malo nas je, ki smo pošteni in govorimo samo resnico. 😉
Ko kupuješ avto ugotavljaš njegovo dejansko stanje, in sicer na podlagi tehničnega pregleda in preizkusa avta, razpoložljivih dokumentov in izjav lastnika. Če se na dokumente in njihovo vsebino ne spoznaš, je res vseeno, ali jih pogledaš ali ne. V tem smislu razumem tvoje stališče do dokumentov. 😲😀 (če ne ločiš med originalom in ponaredkom).
Meni tej računi servisov in popravil, ko ti nekdo z njimi maha pod nos, ne pomenijo prav ničesar. Ko kupiš avto iz druge roke imaš lahko srečo in gre brez problemov in računov še 300000 kilometrov, lahko pa imaš 32 račnov in ti zariba mašina že po enem letu. Tako, da tej računi so kr neki. 🤗
Pri cepljenju si govoril drugače. In tukaj je podobno, kot pri cepljenju. Gre za višjo ali nižjo verjetnost pojava bolezni oziroma obstoja morebitnih napak na kupljenem vozilu.
Meni je preverljiva zgodovina, računi, bistvena. Lahko prodajalec še tako naklada, važno mi je, kaj piše na papirjih in kaj vidim in občutim pri vožnji. In če se njegovo nakladanje ne ujema s papirji je to samo znak za alarm. Torej papirji so ključni.
Bom pretiraval. Recimo da ti v 5 letni garnacijski dobi ribne motor in to 1 mesec pred pretekom garancije. Motor ti zamenjajo z novim. Zamenjan motor spet ribne po pol leta, torej po vaše po preteku garancije. In vi bi kar plačali motor (enkrat je bilo tukaj, da stane 12.000€), ki je ribnil v pol leta in to zaradi slabe kakovosti proizvajalca? 😲
Saj ne menjajo motorcka… ampak samo en del mehanizma, ki se vec kot ocitno obrabi ali polomi…. Sicer pa NIKJER ni napisano, da mora garancija za zamenjan del biti enaka garancijski dobi celote? Ali pa sem kje kaj spregledal?
pred 13 minutami je Jest napisal:
Saj ne menjajo motorcka… ampak samo en del mehanizma, ki se vec kot ocitno obrabi ali polomi…. Sicer pa NIKJER ni napisano, da mora garancija za zamenjan del biti enaka garancijski dobi celote? Ali pa sem kje kaj spregledal?
Na kateri strani si Jest? Kot lastnik iščeš izgovore, da "Mazda garancija za novo vozilo" za ta mehanizem ne bi veljala.
Če ne, potem bi verjetno pisalo v načrtih rednih servisov ... pri določenih km se mora menjati še ta mehanizem, tako kot recimo svečke ali podložke injektorjev. Naj Mazda dokaže, na kateri osnovi (pravilih) garancija za ta mehanizem ne velja.
5-letna oz. od letos jeseni 6-letna garancija velja za vozilo kot komplet... ne pa za posamezne sestavne dele... Ce bos kupil recimo pri Mazdi samo akumulator ali recimo vlecno kljuko ... garancija ne bo 5 oz. 6 let za ta del...
Tega ne razumem, kaj komplet? Če ogledala prenehajo delati in je potrebna zamenjava motorčka, je to točno primer iz Obligacijskega zakonika:
"Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari (del Mazdinega kompleta avta, natančneje motorček), začne garancijski rok znova teči samo za ta del.
Seveda so določeni deli izvzeti in se tretirajo kot potrošni material, recimo žarnice, brisalci, oz. imajo krajšo garancijo, kot na primer akumulator. Pri prenosnikih je to ponavadi baterija, ko ji dajo garancijo 6 mesecev. Je pa res, da bi bil glede na pričakovano življenjsko dobo tudi motorček Mazda ogledal lahko potrošni material 🤣, ampak če bi to izrecno pisalo v garancijskih pogojih oz. jih ne bi brezplačno menjali v času garancije.
Obligacijski zakonik velja tako med podjetji in tudi v razmerju potrošnik-podjetje. Potrošnikom pa uveljavljanje garancije olajšuje še
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot). SOP 1998-01-0815. EPA 0457
19. člen
Minister, pristojen za gospodarstvo, izda pravilnik, s katerim določi:
- blago, za katero mora proizvajalec izdati garancijo za brezhibno delovanje za obdobje najmanj enega leta, in
- rabljeno blago, za katero mora prodajalec izdati garancijo za brezhibno delovanje za obdobje najmanj enega meseca.
20. člen
Proizvajalec mora za blago iz prve alineje prejšnjega člena tega zakona:
- zagotoviti potrošniku poleg garancijskega lista tudi navodila za sestavo in uporabo ter seznam pooblaščenih servisov;
- zagotavljati servis, ki ima pooblastilo proizvajalca za izvajanje servisnih del na proizvodih ter z njim sklenjeno pogodbo za dobavo nadomestnih delov, razen če sam ne opravlja te dejavnosti;
- zagotavljati brezplačno odpravo napak v času garancijskega roka;
- zagotavljati proti plačilu popravilo, vzdrževanje blaga, nadomestne dele in priklopne aparate vsaj tri leta po poteku garancijskega roka tako, da servis opravlja sam ali ima sklenjeno pogodbo o servisiranju z drugo osebo.
Če proizvajalec ne zagotovi potrošniku navodil za uporabo in seznama pooblaščenih servisov, jih je potrošniku dolžan izročiti prodajalec ob sklenitvi prodajne pogodbe.
Zakaj 5-letna? Kolikor vem, je pri nas zakonsko dolocen garancijski rok 12 mesecev (za nekatere zadve celo samo 6 mesecev)... Vse kar je vec, je dobra volja garanta ...
Zakonsko je najmanj 1 leto, vendar če da proizvalec več garancije (mazda od septembra celo 6 let), je potem ta daljša 6-letna garancija za Mazdo enako obvezna, kot če bi dali minimalno zakonsko.
Ni v DSK, ti pa lahko pooblaščen servis dostopa do teh podatkov (in ti jih naj ne bi smel dat).
Jaz še nisem srečal mazde na AC, ki bi me prehitela, tako da očitno imam res unikatni model, največ pije, najbolj vleče,...
Tole s skrivanjem zgodovine je kar moteče. Da kaj izveš, če nisi glih 1. lastnik in prijatelj sprejemnika, je kar naporno in nikoli nisi 100%, da si vse izvedel. Zakaj?
Moja teorija je, da je zavedajo, da jim to lahko škodi. Ker pri garancijski menjavi nekega dela, bi moral garancija za ta menjani del začeti teči na novo! Torej, če zamenjajo motorček ogledala, bi morala zanj začeti teči nova 5-letna garancija, od menjave naprej! Torej z motorčki ogledal, ki crknejo v 2-3 letih, v resnici lastnik ne bi smel imeti nobenih stroškov, tudi po 15-ih letih, če so crkovali znotraj 5-ih garancijskih let. Je kdo od vas dobil kdaj v roke kakšno potrdilo-dokument, ko so ga zamenjali?
Obligacijski zakonik (Uradni list RS, št. 97/07 – uradno prečiščeno besedilo, 64/16 – odl. US in 20/18 – OROZ631)
483. člen
(1) Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
(3) Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.
Ok, ampak sej ne skrivam hitrosti, desno spodaj je realna hitros iz GPS ves čas vidna. Na prvem filmčku ne preseže 40km/h kot je tudi omejitev na tej cest od kar so štrihali kolesarske pasove. Prej je bilo 50km/h.
Na drugi pa je problem kje? A dam celoten filmček (brez zvoka, ker sva imela z bratom interno debato pa ni glih za v javnost) pa da se vidi kako zgleda tam z omejitvami. Še enkrat ta del obvoznice je gradbišče in šele tukaj pri izvozu na vzhodno obvoznico je hitrost 100km/h. Tablo maš recimo na stebru od nadvoza. Sej mogoče sem jaz kej zgrešil ampak cesta je bila prazna tudi na moji levi strani in bi komot šel po levi mimo.
Hotel sem povedat, da v filmčku ne izgleda niti približno tako nevarno, kot je, če doživiš v realnosti. Mislil sem predvsem na 2. primer.
Včasih sem s kamero posnel kakšno svoje smučanje po kakšni strmi zahtevni črni progi (brez palic, da sem lahko držal kamero). Pa so se potem gledalci filmčka, ki sem ga jim predvajal, samo smehljali v smislu, a to je zate strmo? In hitro?🙂
Ti tvoji filmčki @Boss so vsaj meni super primeri. 👍
Imam samo en problem pri tem konkretnem. Hotel sem te zagovarjati pri 2. primeru, nakar ugotovim, da te pri tem še bolj potisnem v drek v 1. primeru. Namreč na kameri se občutek hitrosti precej izgubi. Torej predlog: 1 primer, 1 filmček. 😀
Včeraj na Kodiaqu dizel 150 KM, prevoženih 70.000 km, 12.000 km od servisa, zasveti rumena lučka za olje "preverite nivo olja". Na šibki med MIN in MAX ni bilo sledi olja. Kupim liter olja, vlijem in je olje zraslo na polovico med MIN in MAX. Torej ga VW motor kar nekaj popije. 🙄
Alexov sigurno nima... ostali pa baje da ja glede na to, da so opozorila pri servisiranju..
Special Service Tools (SST) & Equipment
New SST has been established, 5 items for SKYACTIV-X(HF), 4 items for body & chassis of New Mazda 3.
Also, we have informed the required Equipment for technical service.
1) The SST of Engine Cradle Set is necessary to avoid a damage of Plastic Oil Pan used in SKYACTIV-X, which is used with the engine lifter in combination (generally available equipment, please check the required dimensions in the Service Information).
Zato pa manj žrejo, ker so s plastiko zmanjšali težo. Ali je to korak naprej, ali nazaj? Sem pa zasledil, da lahko kupiš kovinski karter za cca 200€.
Seveda da je star model, ni pa nikakor zastarela. Lahko pomagaš Biniju formulirat odgovor na vprašanje, ker po pregledu objektivnih dejstev ne vidim, v čem je CX-30 tako bolj waw kot 6ka. Še več, motor 2.5 za katerega trdiš da ni konkurenčen novemu, X186 motorju, je vgrajen v sam vrh Mazdine ponudbe, model CX-60. Tam so se za ta dinozaverski motor odločili zaradi odličnih performanc in vzdržljivega delovanja. Zame motor s plastičnim karterjem ni motor, ampak tempirana bomba, kjer lahko samo čakam, kje bo olje pogledalo ven. Še več, poraba bencina kljub nižji številki kot pri 2.5 motorju ne odraža dejanskega stroška, ki ga s tem motorjem imaš, sploh ko prišteješ še dodatne menjave obrabljivih delov, npr svečk na celo 60 tisoč. Ko potegneš črto ugotoviš, da je X186 motor slabša izbira, kot G194. Vsaj zame, ko letno prevozim 30kkm.
Res jee...moja cx30 x motor ima še opozorilo če ti vozilo prihaja bočno levo ali desni in vzvratno ter usnje in Bosse ozvočenje in električno nastavitev prvih sedežev. To je maximalna oprema za CX30 TOP ..😆😁Zoom zoom
Samo še končna sloja barve manjkata tvoji CX-30 (na siv špric kit 🤣).
Meni pa za to opremo ni kaj dosti mar. Pri nakupu je mamljiva, potem pa s časoma spoznam, da od vse te ropotije/opcij rabim 3, mogoče 5 stvari. Recimo s strešnim oknom smo se igrali kakšen mesec, od takrat pa je 99,9% časa zložen, kot da ga ni. Uporabljam opozarjanje na mrtvi kot, vzratno kamero, parkirne senzorje, odklepanje na gumbek ključavnice.
Jaz bi vseeno vzel original. Ni tako velika razlika v ceni. Bosh tudi ni več neka kvaliteta kot je bila nekoč.
Sedanji original na moji cx30 brišejo veliko bolje kot razno razni aftermarket, ki se jih kupoval recimo za 6-ko.
Jaz bom definitivno kupil originalne, ko bo za to čas.
pred 1 uro je Alex napisal:
Ne se sekirat za to. Do takrat, ko boš (ko bomo) prišeli na vrsto, bodo že poceni aftermarket na trgu.
Brisalce original Mazda, svečke pa aftermarket. 😲🙃 In to pri tako sofisticirani tehnologiji x186, ko je res pomemben vsak mikrometer natančnosti, se špara glih pri napačnih stvareh. Ali sem pa jaz čuden in tvoje logike ne razumem. Tudi možno. 😀
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Ko kupuješ avto ugotavljaš njegovo dejansko stanje, in sicer na podlagi tehničnega pregleda in preizkusa avta, razpoložljivih dokumentov in izjav lastnika. Če se na dokumente in njihovo vsebino ne spoznaš, je res vseeno, ali jih pogledaš ali ne. V tem smislu razumem tvoje stališče do dokumentov. 😲 😀 (če ne ločiš med originalom in ponaredkom).
Povezava za deljenje
Deli na druge strani