Skoči na vsebino
Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano
pred 11 minutami je Alex napisal:

Počasnih? Zakaj pa počasnih pozimi? Ok. Če je dež ali sneg, če pa imaš dobre zimske gume lahko lepo, varno in hitro voziš tudi z zimskimi gumami. 

"Potem sem kar celo leto vozil zimske, tistih počasnih 10.000 km /leto."

 

Torej tudi poleti z zimskimi, in so bile verjetno dovolj varne pri hitrostih do približno 120 km/h. Si pa mislim, da bi bile že nevarne pri 160 km/h, sploh na takem malem in starem  avtu.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano (urejeno)
pred 10 urami je SpEkTr napisal:

Tako je ja, dimenzija je ta ja. Mah, vseeno mi je za te gume. Avto bo šel do spomladi najbrž v prodajo, pa naj novi lastnik da gor kere gume hoče emoji16.png

Saj je bilo samo vprašanje časa (spremljam še druge forume). Štartaš na G194? 🙂

 

Glede gum sem imel na Corsi 10 let stare letne Continentalke z dovolj profila in ni bilo nobenih razpok, za vroč asfalt so bile po občutku še čisto OK. Potem sem kar celo leto vozil zimske, tistih počasnih 10.000 km /leto.

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano (urejeno)
pred 15 minutami je DonFelipe napisal:

Drži, samo vzrok ne bi bil omenjeni, ampak folk je naiven in prehaja na razne pelete ipd ...

Pa tudi večje izsekavanje ter veganizem in ostale gluposti jasno zvišujejo cene.

Si kdaj videl da je zelenjava dražja od mesa in da so drva za kurjavo tako megalomansko draga?

Zadeva je pač v tem da želijo staro šolo oziroma ustaljene tirnice uničiti in nam svojo ideologijo vsiljujejo. Kapiš?

Kdo? Zadeve se spreminjajo, še posebno po 2 velikih motnjah v zadnjih 3 letih, Covidu in vojni v Ukrajini. Vlade po svetu so morale ukrepati, bolj ali manj posrečeno (helikopterski denar), in tudi ljudje smo se odzvali bolj ali manj posrečeno (navalimo na energente, ki so cenejši, obrtniki, kmetje so izkoristili priliko).

 

V vsaki taki krizi nastanejo ogromni stroški (škoda zaradi ustavitev proizvodnje, v času Covida, škoda v Ukrajini), ki jih potem nekdo plača. Se pa v vsaki krizi najdejo tudi "vojni dobičkarji", ki enormno zaslužijo, kar povzroča dodatne stroške, ki jih dodatno plača raja. Tako je vedno bilo in verjetno vedno bo. Ostalo so nijanse.

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano (urejeno)
pred 9 minutami je DonFelipe napisal:

Ja, samo ko si pa omenil plinski pogon ti lahko še povem da je šel še enkrat gor, hkrati pa se v garažnih hišah in na nekaterih ulicah tudi omejuje njihova uporaba oziroma je postal totalno zgrešena investicija razen v kolikor gre za mestni avtobus ; iz izkušenj ti lahko povem da zadeva zelo smrdi in je povsem neuporabna ter imam rastlinje na vrtu bolj zasmrajeno in zaplinjeno ko sopiha v klanec.

Napisal sem, da se bo kurilno olje oz. dizel uporabljalo za ogrevanje + proizvodnjo elektrike v obstoječih plinskih kotlih, elektrarnah. Torej mnogo več, kot v prejšnjih letih, kar pomeni povečano povpraševanje in verjetno višje cene.

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano (urejeno)
pred 19 minutami je DonFelipe napisal:

Kaj ti tu ni jasno?

Poglej si cene dizelskih verzij kako močno padajo in večina se jih otepa.

Še do 3 leta nazaj nihče ni hotel imeti bencinske nemške svete trojice, samo dizelsko, danes pa je zadeva obrnjena..

Predkratkim je sovaščan prodal Golfa III bencinar z vso možno opremo, 1.8 automatic, letnik 1997, za 3000€, znanec iz sosednje občine pa prodaja še vedno IV-ko diesel in nihče mu ne da več kot 500€.

Zakaj? Preveč jih je, diesel je drag, večina črpalk je zaprtih ali pa imajo omejen delovnik. Lep primer tega je na Dolenjski cesti malo pred koncem Ljubljane v smeri proti Kočevju, kjer so večinoma zaprti na obeh straneh.

Da o tem kako se mnogi prepirajo ko pridejo večkrat na dan z različnimi vozili in delovnimi stroji iz sosednjih občin in jih zapirajo pipe ne govorim. Noro! To se bo poleg nutrijaškega plesal še bušmanski ples...

 

Sem že večkrat tukaj objavil, kako se pri nas oblikujejo cene bencina/dizla, po v vnaprej znani metodologiji/enačbi, pa še kar neka namigovanja...ne razumem.

 

Cena dizla pa predvidevam, da bo šla na mediteranskem trgu še gor, ker se sedaj marsikje uporablja namesto zemeljskega plina.

 

In ljudje smo racionalni, prej smo kupovali dizelske avte, ker je bila računica ugodnejša (cenejše gorivo + nižja poraba), sedaj pa je ostala le še nižja poraba, ki niti ne kompenzira več višje cene dizla v primerjavi z bencinarjem. Čista kmečka logika.

 

 

WWW.AMZS.SI

Informacije o cenah goriv v evropskih državah.

 

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sprememba cene goriv
Napisano
Pred eno uro je Bini napisal:

PETROL narekuje tempo podražitev goriv in kje je tu konkurenca🥴 Vsi jim sledijo z isto ceno.... 😳

Joj, joj dizl pa gre v nebo.... 🙃

To bodo cene dizlom padle, čimprej prodat dokler se še kaj dobi za njih. 🤗

Na osnovi česa pa to sklepaš? 🤔 😮

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Poraba: bencin vs. dizel
Napisano
pred 10 urami je scania napisal:

Zaenkrat samo test. Je pa res da si nisem mislil da bom tako navdušen z vožnjo. 

Ma ne, s tem zastarelim G194 motorjem? 🤣

 

Tudi sam si ne bi mislil, da je lahko takšna razlika. G194 AT je pač najboljši motor za tele naše Mazde, vgrajujejo ga pa žal le v resne modele. 😀

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano (urejeno)
pred 21 minutami je MazdaBoy napisal:

 

Kaj, sploh ne bi več vozu dizla mazdo? Si imem kdaj slabe izkušnje z dizlom al imaš že skoz bencinarja?

Imel sem jo 2 leti, bila je ohranjena kot nova (brez najmanjše praske), potem so me pa pogoste regeneracije spravile ob živce. Predvsem, ko noben mehanik ne zna (ne more) z gotovostjo ugotoviti, v čem je težava oz. ti rečejo, da je vse super. Eni bi čistili saje, drugi bi menjali injektorje,... jaz pa plačeval te poskuse.

 

 

 

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano
Pred eno uro je Boss napisal:

V bistvu ne... če gledaš samo skoz oči porabe. Če pa gledaš kot celoten paket, užitek v vožnji in ceno, ki sem dal zanj pa absolutno da. Sem probal 165KM bencinarja pa me je pustil čisto hladnega, takoj nato pa tega in ko ti srce zaigra, ko poženeš v klanec na Kurešček pač veš kaj moraš vzet. Res nisem dobil možnosti sprobat 2,5 mašine, ampak me je minila tako cena kot menjalnik, ker bi za oba skupaj leta 2019 moral plačati skoraj 38 jurjev €. Za tega sem dal s popustom pa 29 jurjev in enostavno ni bilo sploh za razmišljat.

Ja, M6 G165 ob prehodu z dizla deluje zelo zelo leno. Ampak ko se jo navadiš, je super. Sam nikoli več ne bi šel nazaj.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano (urejeno)

Čisto možno zgolj šlamparija glede datumov (to je še najmanj, kar se ti lahko na teh servisih zgodi). Kateri datum pa je v digitalni knjižici? 2 tedna prej je sicer ravno prav dolgo obdobje. 🙂 In, a nismo tukaj rekli, da se olje pri dizlu menja pri 10.000 km? 😀

 

Se mi zdi pa zanimivo, zakaj letos po opravljenem servisu nisem dobil ankete, prejšnja leta pa. 🤔

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano (urejeno)

Res ne razumem nekaterih. Kupi najlepši avto, doplača nekaj % še za najlepšo barvo, gor namaže še drago keramično zaščito, potem pa je dodatnih 100 € na vsaki 2-3 leti problem in to za eno najbolj pomembnih komponent avta - gume, tako glede varnosti, kot tudi udobja. 😮

 

Malo se hecam. 🙂 Znanec  (škrtarica) se je nekaj let vozil delat v Nemčijo (star MB E) in klepal veliko km z Nexen gumami, ki jih je v Nemčiji dobil zelo poceni. Rekel je, da je z malo več previdnosti OK. Nikoli ni imel nesreče.

 

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano (urejeno)

Pogrešam test nekaj let starih zimskih gum (na kar je opozoril tudi Boss). Verjetno se strinjamo, da so občutki na cesti slabši od občutkov novih. Koliko slabši, pa na pamet težko vemo. Kakšne lastnosti (v primerjavi z novimi) bi imela recimo Continentalka TS860 po 2 zimah in prevoženih 40.000 km? 🤔

 

 

https://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=138

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Sem v svoji 34 letni šoferski zgodovini vozil kar nekaj različnih znamk in tipov avtomobilov, 99% od teh z ročnim menjalnikom. Razen Zastave se ne spomnim avta, ki bi se slabo prestavljal. Tudi Clio Storia, ki ga imamo trenutno za tretji avto (dokler ne nejdem dobre rabljene bele Mazde 2 😀), se prestavlja "kot puter" in ga je užitek vozit (do 100 km/h 😀), tudi ker me spominja na čase, ko je avto imel za moj okus ravno prav opreme (ABS, servo volan, sprednje el. šipe, ročna klima, daljinsko centralno zaklepanje, avtoradio, voznikov sedež nastavljiv po višini).

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 54 minutami je dvorjan napisal:

Tako.

 

Moji prijateljici je pa 11. letnik sedel v parkiran avto, ki je bil v 1. prestavi (ročni menjalnik), vstavil ključ, obrnil in "skočil" v fasado.

V avtomobilu z avtomatskim menjalnikom se to ne bi zgodilo.

Če prav vem, Mazda z ročnim menjalnikom za zagon s stipko START potrebuje še stisnjeno sklopko.  

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Poraba: bencin vs. dizel
Napisano (urejeno)
dne 2. 10. 2022 ob 18:27 je dvorjan napisal:

Kako se je potem ta poskus končal?

 

Jaz sem bil zadnjič tudi blizu ničle na števcu, ki sporoča doseg. Šel tankat: 39,94l. 😃

Bravo, da si se spomnil. 👍 Poskus se je končal pri -17 km pri prvi OMV črpalki. Natankal sem do konca, 43,8 l, to pomeni, da je notri ostalo (pri -17 km) še cca 8 litrov bencina (Mazda 3 2014-18) ima menda 52 litrski tank. 

 

Sem za poskuse, me mikajo izzivi, ne bi pa rad v težave spravil sina, ki tudi uporablja avto. In danes sem bil spet pred dilemo, a natankat, ali probat kakšnih 50 km v minus. Na koncu sem natankal vse 3 avte na polno.

 

A gremo probat, kdo si več upa? Zaenkrat imam -17 km. 😀

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano (urejeno)
pred 18 minutami je Scr3am napisal:

A vap pa sesalec te motita?

Kadar ju sam uporabljam, ne, kadar pa v nedeljo ali praznikih sosedi, pa zelo. Na terasi počivam, si za kuliso naštimam lepo glasbo, potem začne sosed nažigat z industrijskim sesalcem ali vapom. Za popenit. 😃

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Nasvet za nakup - mazda dizel
Napisano

Tole je zanimivo, če še niste prebrali, še posebej tole - za to temo:

 

Ali je treba pri avtomobilih z velikim številom prevoženih kilometrov razlikovati tudi med atmosferskim in turbo motorjem, bencinarjem in dizlom in zakaj?

 

Kot poudarjajo v AMZS je razlika precejšnja in je povezana s preprostostjo ali kompleksnostjo motorjev in vsega, kar sodi zraven, da avto pravilno deluje. "Logika je nekako takšna: enostaven (danes bi rekli lahko tudi zastarel) atmosferski bencinski motor je najbolj nezahteven in cenovno ugodne za vzdrževanje. Če imamo tudi turbino že govorimo o dodatnih senzorjih, stikalih in elementih, ki se s časoma utrudijo in lahko zatajijo kar pa privede do dodatnih stroškov. Sodobni turbodizli so zaradi visokotlačnih sistemov vbrizga goriva in kompleksnosti seveda najdražji za vzdrževanje. Zato še enkrat poudarjamo, da je treba pri nakupu avtomobila z veliko kilometri poskrbeti za to, da imamo na voljo nekaj denarja za morebitno izredno popravilo," pravi vodja AMZS asistenčnega centra, ki je pri tem zelo jasen in navaja, da ne gre za ekstremne vsote, ampak za zneske od nekaj sto evrov do recimo tisoč evrov. Po njegovih besedah bi to moralo biti dovolj tudi, če pride do zelo velike okvare na motorju: "V to skupino sodijo okvare pogonskega agregata kamor štejem tudi okvare sistema za dovod goriva in prisilnega polnjenja. Potem so pa tu še okvare podvozja in varnostnih ter asistenčnih sistemov. Naj omenim še udobje. Na primer, če klimatska naprava ni bila ustrezno servisirana, je ob okvari strošek menjave uparjalnika in kompresorja tudi visok. Govorim o znesku okrog tisoč evrov."

Več na: https://www.zurnal24.si/avto/iz-druge-roke/nakup-rabljenega-z-veliko-prevozenimi-kilometri-da-ali-ne-393976 - www.zurnal24.si

WWW.ZURNAL24.SI

Po slovenskih cestah vozi izjemno veliko število vozil z velikim številom prevoženih kilometrov, ki jih najdemo tudi v raznoraznih oglasih za...

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Poraba Mazda CX30
Napisano (urejeno)
pred 7 urami je Alex napisal:

Kake monade pa ti streljaš?? 

@Alex, vse OK. To filozofiranje ne jemlji, da je uperjeno le nate, ampak je razmislek za vse nas.

 

Strošek goriva, recimo +1 liter/100 km, je pri 30.000 € vrednem avtu, ki letno naredi 10.000 km, relativno majhen strošek (trenutno 135 €). Ima pa kljub temu velik psihološki efekt, si mislim, da pri večini večji kot izguba vrednosti vozila. 30.000 plačaš 1x in pozabiš, na črpalki si pa vsaj 1x mesečno.

 

10.000 km/leto prinese v 20-tih letih življenjske dobe 200.000 km, pri porabi 6l/100 km in trenutni ceni bencina pa je strošek bencina 12.000 l x 1,35 €/l = 16.000 €. Torej cca. 1/2 izgube vrednosti vozila. (obratovalni strošek je pol manjši od stroška investicije, če zanemarim servise, zavarovanje, ...).

 

Pri 20.000 km/leto, predstavlja strošek bencina v 20 letni življenjski dobi približno enak strošek, kot izguba na vrednosti.

Pri 40.000 km/leto, predstavlja strošek bencina v 20 letni življenjski dobi  2 x strošek izgube na vrednosti (obratovalni strošek je 2 x strošek investicije).

 

Glede na to, da imamo avto za vozit (ne rečem, uživam tudi ob pogledu na parkiranega), se splača imeti "pri hiši" čim manj avtov, ki so čim več v obratovanju. 

 

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Poraba Mazda CX30
Napisano
pred 1 minuto je sportman333 napisal:

Heh fantje, dobro da obstaja ta tema, sicer bi forum zamrl....res se vam da "nabijat" o +/- 1l porabe...imate res vsi kot kaže veliko časa...😄😁😉

Potem imajo pa eni še toliko več časa, da to naše nabijanje celo komentirajo. 😆

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.