Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano

Prejle se mi je malo mudilo in sem hotel napisat še en tak lep primer iz preteklosti, ki lepo orisuje kaj se dogaja zdajle - pri nas še ne tako silovito v državah, kjer pa hitijo z elektrifikacijo pa je to že en glavnih problemov in je tudi omenjen v tem videu.

 

Konec 90-ih let, ko je bil za marsikoga internet še skoraj ZF, če pa že so pa kraljevali analogni modemi, sem se priklopil na širokopasovno kabelsko povezavo od podjetja Sistel, ki je obljubljala 2Mb/s. Vse priklope in dokumente ter dovoljenja sem financiral sam in na začetku je bilo to dobesedno noro v primerjavi s takrat najbolj popularnimi analognimi modemi 33Kb/s oziroma 56Kb/s.

 

A veselje ni trajalo dolgo saj dokler sem bil en izmed prvih uporabnikov na kablu je bilo odlično a potem pa so prihajali novi in novi uporabniki in vsi smo si sharali tiste 2Mb/s in, ko je bilo 1x okoli 1000 uporabnikov je blo to spet na situaciji analognih modemov. Ta kalvarija, ko si 1x imel vso hitrost potem pa si padel nazaj v kameno dobo interneta je trajal pol leta in prošenj, predlogov, groženj smo le nekako uporabniki dosegli, da je Sistel povečal najeti vod na 12Mb/s. Ampak takoj so šli v intenzivno trženje in spet navlekli toliko novih userjev, da je tudi to postalo premalo. V glavnem ta pingpong smo se šli kar nekaj let dokler ni Telemach nekoč kupil Sistel in prvič zagotovil, da 2Mb/s pomeni da imaš 2Mb/s.

 

Zakaj to pišem? Vse to danes z EV-ji me spominja na ta nesrečni Sistel, ki je svojim prvim uporabnikom omogočil res dobro izkušnjo a bolj, ko je število uporabnikov naraščalo bolj je izkušnja slabela. To se danes dogaja uporabnikom EV-jev, ko morajo že marsikje polniti na javnih polnilnicah le ponoči, ker so čez dan zaradi pomanjkanje elektrike izključene. Ali pa da prihajajo na zasedene, nedelujoče polnilnice in več kot je uporabnikov težava ratuje večja.

 

Zato tudi razmišljanje o priključnih hibridih kot edino pravo rešitvijo za ta čas, ker dokler se najeti vod... ehmmm elektroomrežje ne bo ojačalo bo življenje z EV-jem kmalu postalo bolj nočna mora kot ne.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
dne 1. 11. 2023 ob 23:42 je dvorjan napisal:

Full relevantno, res. ROTFL

 

Koliko ljudi gre na 1.500 km pot? In kako pogosto?

Še na tem avtomobilističnem forumu se komaj najde kak junak, kaj šele med "civilisti".

 

In kako je to relevantno za nas? Primerjati razmere na otoku z našimi? Ni enako. Ne glede polnjenja, niti cen.

Pa primerjati 15 let starega dizla in dve leti star EV?

 

Plus to, da mojster lepo sam pove, da za po mestu in ko 90 % polniš EV doma, je to to - je EV prava izbira. Torej, katero sporočilo si želel, da slišimo? 😃

 

Zdaj pa jaz tebe ne razumem več, mogoče zato ker si čist preveč EV vernik in niti nočeš razumet kaj so hoteli povedati s tem primerjalnim testom. Gre za to s čim se že danes ukvarjajo lastniki EV vozil in da se zadeva ne bo izboljšala temveč poslabšala v nekaj letih. Zakaj, število polnilnic, tudi če jih povečajo ne naredi absolutno nič, če se ne bo povečala proizvodnja elektrike. Kar pa ni tako enostavno, kot recimo v Simcity-u k z eno potezo postaviš novo elektrarno.

 

Če smo fair in če nismo "bias" je denes edina prava rešitev priključni hibrid z baterijo velikosti dometa cca 100km. To zadošča za vse mestne dnevne potrebe velike večine voznikov a istočasno se ti nikoli ne more zgoditi tole kot v tem testu, da za 1400km porabiš 9 ur več časa kot z nekim zjahanim 14 let starim dizlom. Groza a ne, da je nek zjahan 14 let star dizel bistveno boljši na takih roadtripih.

 

V glavnem EV norija je za moje pojme prekmalu in edina rešitev je da ne bo preveč ljudi nasedlo, ker če bodo smo v redukcijah in to vsi. Ne samo EV lastniki ampak celotna družba. Mater žarnice smo menjavali da zmanjšamo potrošnjo, zdaj nam pa ni problem 20kWh ur za 100km vožnje. Ne zavedamo se da to je velika težava samo je nočejo izpostavljat.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano
pred 4 urami je mazdaman napisal:


Ja tukaj ni ravno določeno, da se moraš peljat po njem. Ali jaz čudno razmišljam?


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Daj razmišljaj malo - zakaj ni polna črta ampak prekinjena? Kolesarski pas ima namreč lahko tudi polno črto in takrat je res samo za kolesarje. Ko pa cesta ni dovolj široka, da bi imel kolesarski pas polno črto se pa izmuznejo z rešitvijo prekinjene črte za kolesarski pas in poleg tega še odstranijo sredinsko črto, da se ne vidi dejanske sredine ceste. Tak lep primer je Hradeckega cesta v LJ pod Golovcem (gl. Google maps in Street View), ki je prometno zelo obremenjena. Torej kako se vozimo po cestah, ki nimajo sredinske razmejitvene črte, da se ne zaletimo v nasprotivozečega? Držimo se desno pol metra od roba ceste in s tem smo avtomatsko na kolesarskem pasu kar je popolnoma pravilno.

 

Tako se izognemo vsem točkam možnega karambola z nasprotivozečimi istočasno pa je celo možno (pri dovolj širokih cestah) obvoziti kolesarja brez, da bi se čakalo na prosto iz nasprotne strani (če se je seveda nasproti vozeči vozil z desnima kolesoma po kolesarskem pasu), kar je načeloma potrebno kjer kolesarski pas ni označen. Še 1x, kolesarski pas je namenjen temu, da tako kolesarja omejuje pri vožnji na tam pasu in mu zapoveduje koliko prostora si sme vzeti, kot seveda vozniku, koliko prostora pri prehitevanju kolesarja mora voznik pustiti kolesarju za normalno vožnjo in da ga ne zbije.

 

Žal pa je tako, da je zadeva silno nejasna, ko se začne spraševati stroko, kjer vsak od tistih, ki bi najbolje morali vedeti zadevo razlaga po svoje in dokazuje kaka nevednost vlada tako pri stroki kot pri ministrstvih za infrastrukturo in konec koncev tudi pri AMZS.

 

Tako da je najbolje vzeti logiko v prvi plan in jo uveljaviti znotraj obstoječih pravil. Gremo nazaj na Hradeckega cesto ki je omejena na hitrost 40km/h.

 

1. razlaga - avtomobili morajo voziti po sredini ceste in ne po kolesarskem pasu ter se nanjga umikajo le ob srečanju z nasproti vozečimi vozili.

   a) prednosti

       - edina prednost je v primeru silno majhnega prometa motornih vozil in prisotnosti veliko kolesarjev. Se pravi načeloma velja le na cestah z zelo malo prometa.

   b) slabosti

       - avtomobili si vozijo nasproti s hitrostjo 80km/h ali z dobrimi 22m/s. Reakcija umikanja morajo biti bistveno hitrejše in bolj nervozne. Človek bi skoraj lahko rekel, da se greš "igro" chicken.

       - čeprav se na prvi pogled zdi, da je to boljše za kolesarje bi rekel, da je slabše. Zakaj? Ravno zaradi napačne ocene hitrosti do nasproti vozečih lahko pride do nepravilne vožnje mimo kolesarja in umikanje na kolesarski pas, ko je kolesar še lahko vzporedno.

       - če pride do situacije kolesarjev iz obeh strani je potrebno pazit, da se zmanjša hitrost vozil na hitrost kolesarja in se postavi zanj. Pri tem pa moraš biti še previden saj je lahko od zadaj pripeljal hitrejši kolesar in ga stisneš ob robnik.

       - zadeva zgleda nekako tako kot pri tistih voznikih na AC-ju, ki so stalno na prehitevalnem pasu.

 

2. razlaga - avtomobili morajo vozit ob svojem desnem robu in se umikajo na sredino pri prehitevanju kolesarja ter vračajo nazaj na ob desni rob, ko so mimo kolesarja.

   a) prednosti

       - pri omejitvi 40km/h in recimo pri povprečni hitrosti kolesarja 20km/h je razlika v hitrosti med njima le 20km/h ali 5 metrov in pol na sekundo. Se pravi zaradi tako majhne razlike v hitrosti ne bi smelo prihajati do problemov.

       - kolesarski pas je novost, prej, ko pa kolesarskih pasov še ni bilo pa smo bili navajeni vozit točno tako in nam je tak način vožnje veliko bolj blizu kot tisti v prvi točki.

       - taka vožnja je bolj tekoča in manj stresna saj tudi v primeru, da ne moreš mimo kolesarja se vsaj vseeno premikaš s hitrostjo 20km/h, kar povztoča manj nervoze kot pa konstantna vožnja levo desno po cesti.

       - tudi v primeru različno hitrih kolesarjev in gneče je bolje, da avto pelje za kolesarjem po kolesarski in s tem prepreči, da bi hitrejši kolesar prehiteval po desni ali od zadaj vozil v mrtvem kotu, ki bi ga šofer lahko spregledal pri umikanju na kolesarski pas.

       -  zadeva celo dokaj dobro deluje tudi v primeru, če samo en od nasprotivozečih uporablja ta način

 

    b) slabosti

        - zaradi nepoznavanja in kršenja pravil s strani kolesarjev le ti uletavajo iz stranskih cest, uvoz, pločnikov direktno na ta kolesarski pas brez gledanja in zaradi takih kršitev je nevarnost trka večja kot v prvem primeru. Ampak ker vsako kršenje pravil povzroča enak efekt to ni glih dober argument za slabost.

        - vozniki, ki bolj cincajo delujejo še bolj neodločno in si za prehitevanje kolesarja vzamejo več časa, kot če bi vozili po sredini. Možno, da s temlahko nastane slabša pretočnost v primerih če je večina motornega prometa samo v eni smeri.

 

 

 

V glavnem, da zaključim tale ekspoze. Vsak naj zase naredi zaključek in naj se vpraša kateri način mu bolj ustreza. Je pa seveda vse odvisno tudi od širine ceste na kateri so kolesarski pasovi in se ne da metat vse v isti koš. Če je dovolj široka, da je dvosmerni promet nemoten je tudi način vožnje v prvi razlagi dober, a bolj ko cesta ratuje ožja bolj je logika na strani druge razlage.

 

Še en link z interneta

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 2 minutama je dvorjan napisal:

Enkrat sem že napisal, pa se bom ponovil: čez 5 do 10 let boste ob nakupu rabljenega vozila raje izbrali EV kot pa ICE, saj bo "bolj varna izbira".

 

Kakor nam zdajle Kitajci pipco zapirajo bi prej rekel, da bo obratno - ampak OK v 10 letih bo še precej vode preteklo.

 

Baterija ni nujno, da je fizično od zunaj poškodovana, dovolj je le velik negativen G pa lahko pride do poškodb v sami bateriji. To je ta problem o katerem se govori čisto premalo. Se pravi govoriva o delu, ki ni bil direktno udeležen v karambolu pa nihče ne ve ali je z njim vse v redu.

 

Bom pa nekaj rekel pa čeprav je mogoče teorija zarote ali pa tudi ne.

Avtomobilski proizvajalci so ogromno sredstev vložili v razvoj EV-jev in zdaj je potrebno te vložke skozi izdelke povrnit tako ali drugače, če ne zlepa pa s silo ali zgrda, ker če bi slučajno se ugotovilo, da je to napaka oziroma je na obzorju že nov tehnologija, ki bo porušila trenutno EV euforijo. Torej je treba na vrat na naos pospešit prodajo trenutne dokler sploh še gre.

 

Še 1x, ugibam glede na izkušnje, ki smo jih imeli v preteklosti.

1. Primer

   - žarnice. Spomni se nekaj let nazaj, ko je bilo treba na vrat na nos it v menjavo žarnic za varčne floroscente žarnice pa čeprav se je že potihom vedelo, da bodo LED-ice tisto pravo. Ampak ves razvoj, zaloge, vsa proizvodnja fluroscentnih bi šla v nič in so na vrat na nos skozi na hitrico spravili zakone za ukinitev prodaje klasike, prehod na fluroscentne pa čeprav so bile poceni še bolj varčne LED sijalke že skoraj čisto za vogalom.

 

2. Primer

    - Beeperji, I-podi, ročne igralne konzolice, konec koncev tudi tablice. Vse to so v enem trenutku spravljali skozi z nenormalno prodajno ihto pa čeprav se je že vedelo, da so prvi pametni telefoni pred vrati, kateri bodo nadomestili vse to v eni napravi.

 

3. Primer

    - Plazma in projekcijski televizorji so bili v neik fazi tako agresivno oglaševani, da gre za tehnologijo prihodnosti in da začetne visoke cene upravičujejo pionirskost pri uporabi. Enostavno so izdelovalci vedeli, da gre za mrtvo vejo a tega nikoli niso hoteli prikazati kupcem ampak so oglaševali za "must have", če daš karkoli nase in na svoj renome. Plazme mene najbolj spominjajo na tale EV trend, ker je nerativ skoraj enak, cena enako višje kot pri klasiki ampak z velik pomanjklivostmi.

 

Da zaključim, kaj pa če je nekje v razvojnem ciklu dejansko na vrsti tehnologija, ki bo trenutno EV-je pospravila v kot zgodovine in da prihaja poceni rešitev, varčna brez vseh pomanjklivosti kot jo imajo trenutne baterije? Zato pa tako hitenje z EV-ji brez pametnega razloga. Zakaj tako razmišljam? Japonci so bile eni pionirjev EV-jev in hibridov pa jih poglejmo zdaj. Sploh ne silijo ne Toyota, ne Nissan, ne Mitsubishi, Honda Suzuki in tudi ne Mazda, da bi bolj resno posegli v EV-market. Zakaj, a mogoče kaj vedo kar ostali ne?

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 1 uro je dvorjan napisal:

 

Boste morali pa vsi skupaj malce bolj natančno prebrati stvari. Tukaj imate izvirnik:

WWW.BLOOMBERG.COM

 

Niso "predragi za vzdrževanje", temveč so "popravila poškodovanih vozil nadpovprečno draga".

Kar je logično, saj je veliko aluminija, poleg tega rent-a-car podjetja poškodovana vozila popravljajo na uradnih Tesla servisih, ki seveda niso poceni (kot ni noben uradni servis).

 

Ampak važno, da možakar nabija vaše klike in prodaja oglase ... 😃

 

To, koliko je "EV-hejterjev" na tem svetu, ki se z EV še sploh peljali niso/niste, mi daje misliti. Mogoče bi moral tudi sam imeti "pro-EV vlog", saj bi mi že z vašim pritoževanjem in negodovanjem med komentarji generirali lep promet ...

 

A se hecaš? Samo za zavarovanja, ki so del redni stroškov je že pri nas potrebno dat bistveno več, v tujini pa so zavarovalnice še veliko bolj previdne in pri modelih, kjer so popravila dražja le to veselo pretvorijo v višjo zavarovalnino.

 

Da bi bila zadeva še bolj zapletena pa so baterije v povezavi z nesrečami. Že pri vožnjah na slabih razrukanih cestah se ugotavlja, da se delajo lahko poškodbe na celicah baterij, ki lahko povzročajo "toplotni pobeg / thermal runaway". Pri nesrečah je pa to še toliko bolj kritično. Kljub temu da je avto popravljen in izgleda OK, se nikakor to ne da zagotovit na bateriji ali je doživela kakšno poškodbo, ki bi lahko kasneje povzročila kaj bolj dramatičnega.

 

Recimo pri ICE nesreči ekonomska totalka še nikakor ne pomeni, da je avto nepopravljiv saj je ekonomska totalka bistveno prej kot tehnična totalka. Oziroma se da uporabit še marsikateri del, ki je nepoškodovan za vgradnjo v kaj drugega. Pri EV-jih tega ni, oziroma vsaj pri dragih delih ne kot je recimo baterija ravno zaradi razlogov prejšnjega odstavka.

 

V glavnem kakor koli gledaš so popravila EV-jev z njimi povezana zavarovanja bistveno višja kot pri katerem koli ICE avtomobilu. In kod na koncu to plača - ja kupeca avta in dokler je tak pač poln denarja to ni panike, kaj pa se zgodi, ko je treba zadevo naredit aktualno srednjemu sloju ali bohnedaj nižjemu sloju ljudi? Enostavno ti čez ovinek povejo - "če ne zmoreš tega boš pač peš hodil", ker tudi cenovno ugodne ICE-je ti bomo ukinili.

 

@dvorjan ne bit preveč osebno prizadet, ker pokritiziramo EV-je oziroma bolje povedamo razgalimo stvari, ki so pač neprijetna resnica. Žel je tako kot pri vsaki stvari - če je dejasnko boljša tehnologija kot prejšnja se bo sama prodajal brez reklame, siljenjaali prepovedovanja starih zadev. Še vedno je bilo tako in vedno bo tako, če pa ima nova tehnologija napake, katere želijo zamolčat oziroma rabijo nujno potrebne boosterje, ki bi povečali prodajo pol pa pač tistim, ki smo bolj previdni začnejo zvonit alarmčki in alarmi. Jebat ga samoohranitven (finančni) nagon deluje tudi v takih primerih.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

Samo prekratka varnostna, ki jo kaznujejo je določena na dve sekundi. Fak, če maš reakcijski čas 2 sekundi nisi za na cesto ampak za v DSO. Tako dolgi čas so določili zato, da je lažje kasirat, ker pri 130km/h sploh kdo točno zna določit kolk je 72m, kolikor bi morala biti varnostna.

 

sem popravil link.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

Tole te verjetno zanima?

 

(2) Kolesarski pas na cestah v naselju, ki je od prometnega pasu ločen s prekinjeno vzdolžno označbo, je poleg prometu iz prejšnjega odstavka namenjen tudi prometu drugih vozil.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano
pred 4 urami je Mraušk Mčk napisal:

Boss, dobr te je un prehitu, kar po pločniku. Tebi pa nos dol.

 

Glej, vesel bodi, da nikjer ni šlo za milimetre. 

 

Nazdane sem imel milimertsko situacijo, ko je ponosni lastnik kombija ene 3 metre predenje je zavil ven iz krožišča, zapeljal na notranji pas. Domnevam da je po poklicu voznik šleperja.

 

Haha, imel sem žmigavec za na desno in še dobro, da sem ena redkih budal, ki gleda v takih primerih v desno vzvratno ogledalo, čeprav avta tam po vsej logiki sploh ne bi smelo biti. Bilo pa je blizu, bolj blizu kot kamera pokaže -njegov špegu je šel nad mojim, ker če ne bi s špegloma udaril.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

En teden takih zanimivih situacij. Mogoče le komentar na avtošolo. Ne samo, da počnejo učne ure s kandidatom, ki je pogojno zrel za na cesto, to počnejo v jutranjih konjicah, kjer se lepo vidi, da še ne zmore peljati vsaj blizu 40km/h in še to s pospeški bolnega kljuseta. O tem, da inštruktor očitno ne ve kako se pravilno pelje v primeru kolesarskih pasov s prekinjeno črto je pač še en od debat na temo slabega prometnega znanja.

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

Sam vseeno, dejmo resno se pogovarjat.

 

- Telefoniranje ni prepovedano, če uporabljaš sistem za prostoročno uporabo.

- ogromna razlika je, če spremeniš na avto tablici temperaturo, kjer porabiš 5 sekund al pa le kako več, al pa jo uporabljaš uru in ure za surfat pa filme gledat.

- za bosonogega se sicer strinjam, da nikjer ne piše izrecno, da ne sme biti bos al pa v štiklih, coklah ipd, ki so še bolj nevarne kot biti bos.

- nepomembno je kaj je za njim v tovornem prostoru, varnostni pas je obvezen za vsa dvosledna vozila in če ga ne uporabljaš pač kazen. Tukaj ni debate, Manjši karambol pri 50km/h pa bo letel skozi šipo oziroma že pri naglem zaviranju ga lahko vrže na volan, sploh če zraven z eno roko uporablja telefon, z drugo je sendvič, v goflji valja čik, na tablici se vrtijo filmi pa vozi v štiklih.

 

pravilno je da se te stvari nadzirajo, ker vse preveč je masakra na cestah sploh pri kamionarjih.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 2 urama je Mraušk Mčk napisal:

 

Privlači vsebinsko ali oblikovno?

 

Boss, brez zamere. Zdi se mi, da si ti že v letih, ko lahko računaš na uspeh samo pri vsebinsko privlačni ženski (glede na to da delaš na banki pa nisi bankir)

 

A ne, jaz sem čist v redu le denarnica ni tolk debela, da bi lahko izbral popoln paket. Isti drek k pr avtih.🤪

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 22 minutami je Mraušk Mčk napisal:

Ljudje kupujejo obliko in ne vsebine. Boss, tudi ti si pri najpomembnejših faktorjih na prvo mesto postavil obliko;).

 

Seveda, oblika je pomembna - verjetno k ženski, ki te ne privlači ne boš niti pristopil. Od tu naprej se pa pol razkriva vsebina. Če je vsebina prava lahko z leti se tudi oblike spremeni, če pa vsebina ni prava je pa čas za menjavo. Aja, da se vrnem na avte, jaz jih zaradi oblike nisem nikoli menjal, ampak zarad vsebine.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Tu se pa motiš, jaz bom vedno lep. 🤣

 

Drugače pa ja - obstajajo proporci, smernice in oblikovalski prijemi, ki so namenjeni ali dolgoživosti oblike ali pa na drugi strani ekstravagantnosti, ki je navadno kratkega daha ampak večji boom trenutka predstavitve oziroma začetka prodaje. Racimo primer je retro revival starih oblik, ki tako hitro kot ratajo popularne tudi zamrejo - primer, PT Cruiser, novi WV Beetle, Mini, itd.

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Jaz pa vseeno mislim, da je še nekaj zelo pomembnega v vsej tejli zgodbi in naj si vsak za sebe odgovori a je kej resnice na tem.

1.) Sam sem vedno kupoval avte, da so mi bili všeč, estetsko dovršeni ne preveč ekstravagantni, da jih ne bi čas prehitro dizajnersko pohabil. Se pravi avto naj tudi čez 10 let še vedno izgleda všečno.

2.) Nikoli nisem kupoval osnovne opreme ampak vedno ta nekje pri vrhu, da mi čez par let ne bi bilo žal zakaj nisem kupil tega ali onega.

3.) Denar ni bil postavka z vrha seznama, ker v kolikor preveč varčuješ je na koncu to navadno dražje, ker nezadovoljstvo želi prej prodati avto, ki je bil kupljen samo zaradi nizke cene.

4.) Za znižanje stroškov nakupa sem vedno iskal le opcijo kakšnih akcijskih popustov in načeloma nikoli kompenziral s skromnejšo opremo, neustreznim motorjem ipd.

5.) Vedno sem šel v nakup z mislijo, da bom avto obdržal vsaj 10 let. To se vsakič ni izšlo ampak le zaradi dejavnikov, ki niso bili pod mojo kontrolo. Recimo Kia Clarus in prva Mazda 6, sta šli od mene predčasno stran zaradi nesreče in slabih popravil ali ekonomske totalke.

 

Zakaj pa samo 10 let, zakaj ne več? V 10 letih so se vedno pojavljali zaželeni kosi dodatne opreme, boljši motorji, in pa seveda avto je začel postajat izrabljen sploh takrat, ko sem delal več kilometrov kot jih danes. Se pravi vedno me je k nakupu novega vodilo več ali manj bolj te stvari, ko sem si zaželel, recimo LED popolnoma avtomatske luči, RVM, kamere, HUD, itd itd.

 

Se pravi je proizvajalec vedno ponudil kaj takega, da me je premamilo in sem z veseljem šel v nakup novega. Če pa danes pogledam kaj bi mi sploh še od opreme nekdo lahko ponudil in bi me zanimalo je praktično seznam prazen. Se pravi ni nič takega kar bi reklo hej, a ne bi ti menjal avto. In mislim, da se tega prodajalci zavedajo in je tudi njim bil EV neke vrste rešilna bilka, ki bi lahko za nekaj desetletij omogočila bolj ali manj normalen avto biznis. Ker pri EV-jih boš lahko že samo pri baterijah in novih tehnologijah le teh še precej bolj vabil kupce, ko bodo vsakih 10 let verjetno povečevali doseg za še 200km ipd.

 

To proizvajalci vedo in so tudi vrgli svoje trnke v to eko motno mlakužo, kjer upajo da bodo slabovidni kupci prej zagrabili v slabi vidljivosti kot pa ob čisti izvirski vodi.

 

CO2 sranja o nevtralnosti izpustov, izganjanje nafte, kitenje z ekološkostjo so le metanje dodatnega blata v to mlakužo, da bi ja čim več ljudi nasedlo. CO2 nevtralnost je pri EV-jih tak fake news, da ga težko najdeš drugje, saj podatke, da je za pridobivanje rudnin, posebnih kovin, redkih zemelj v celotnem postopku pridobivanja in izdelave nekoliko zmogljivejših baterij potrebno porabiti za ves proces toliko nafte, kot jo porabi ICE avto do prevoženih 120.000km. Se pravi ko je EV nov je že porabil toliko kot bi bil na cesti že 120.000km (to je glavni vzrok za tako visoke cene baterij). Kje je tu CO2 nevtralnost ve po moje samo Greta in tisti malinovci, ki se grejo Ekoterorizem.

 

 

Zakaj se torej sploh to gremo? Zakaj take laži? Glavni vzrok je verjetno v tem, da so si sprejeli zakonodajo, ki pravi, da CO2, ki ne nastane tu v EU ni naš CO2 ampak je last svinjuharskih Kitajcev kljub temu, da so naredili recimo baterijo za uporabo v EU. To je taka manipulativna hipokrizija, ki jo res ne najdeš skoraj nikjer. Jo pa dopolni še način proizvodnje elektrike, kjer vemo, da brez izpustov CO2 iz termoelektrarn smo v tem trenutku nazaj v srednjem veku.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano
pred 3 urami je Shrek napisal:

Hmmm. 

Pol zdaj vse prodat in pol leta peš hodit...

 

To ni slaba odločitev. Ok, da ne hodiš si kupiš za ta čas en avtoček za 2-3 jurje, ker čez pol leta več kot 500€ ne boš izgubil. Vmes pa v miru poiščeš ustrezen avto za pravo ceno.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

Shrek, k vedno kamionarje zagovarjaš in vališ krivdo na voznike osebnih - tole DARS-ovo kompilacijo, ki jo je nalimal Jest, poglej pa mi povej a je to normalno obnašanje profesionalnih voznikov kamionov in kombijev?

 

Men je strašljivo, ker toliko naletov v ustavljena vozila - da ti pamet stane.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

Nisem rabil dolgo čakat na en tak primerek. Kaj bi se človek mučil, če gre lahko takole, ko bo pa 1x počilo bodo pa seveda vse drugi krivi.

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

Mogoče v razmislek samo tole iz lasten izkušnje.

 

V soboto peljem po primorki in začnem opazovati kolono na nasprotni strani, ki jo je ustvaril veleumni marsovec iz DARSA. Enostavno sem zato odpeljal mimo izvoza Logatec na katerem bi moral it z avtoceste dol.

 

In pazi zdaj to - prvi refleksni preblisk v glavi je bil ustavit pa nazaj do izvoza. Še enkrat to je bil refleksni odziv možganov, ki pa ga je seveda kognitivno zavedanje skoraj v trenutku preprečilo, da to ne smem narediti in naj odpeljem do naslednjega izvoza pri Uncu.

 

Kaj pa če možgani ne ločijo med refleksno zaznavo in dejanskim razmislekom? Če je nekdo v stresu, z mislimi ne čisto pri stvari, mogoče bolezen, živci. Hja pol pa se zgodi kar se ne bi smelo zgoditi.

 

Še enkrat tole ni opravičevanje ničesar je pa mogoče del razlage zakaj ljudje včasih reagirajo tako, da se vsi čudimo kako je to možno.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.