ne rabiš veliko, da se zgodi... navadno celo tam, kjer najmanj misliš, da je sploh nevarno. Bicikli, motorji, skiroji ipd imajo samo dvoje koles in vse kupaj deluje le na ravnotežju. Torej je dovolj zgolj malo zadet ob nekaj centimetrski robnik, da ti zagrabi prednje kolo in ne zaviješ več. Če veš, da ti to ne rata z biciklom, ti s skirojem še toliko manj.
1. primer mojega padca še s klasičnim treking biciklom. Zdaj imajo narisano smer v levo, ko pa sem pred leti tu se razsul pa je šlo okoli po robu krožnega v desno. Poglej si tisti nizek robniček med pločnikom in kolesarsko, pa potem se potopi in na samem ovinku v desno pa spet dvigne. Z malo sonca od zadaj se iz bicikla sploh ne vidi, da je dvignjen in ravno tam mi je pri 15km/h vzel prvo kolo, ki je trčilo v ta 2cm velik robniček, ki s kolesa sploh ni zgledal da je robnik ampak neka delilna črta, ker je bil kot nov še zelo svetel.. Dovolj, da sem bil podrgnjen naslednjih 14 dni. Čelada je pa zaščitila glavo, ker sem ravno na ta robniček udrail še z glavo. @Alex to pozna verjetno, ker je krožišče v Izoli.
2. primer padca, tokrat z e-bajkom v Brezovci pri Lj. To je bil še bolj bizaren padec. Levo sem se na križišču s stranske (nasprotna stran od te stranske ceste na desni strani slike) vključil na tole glavno cesto na levi strani slike. Nasprotni cesti sta malo zamaknjeni zato zgleda bela črta bolj kot ločnica med cesto in kolesarsko. V času padca prehoda za pešce na stranski cesti ni bilo zarisanega je bila pa delilna črta sveže pobarvana in zelo vidna. Tu je tudi znak, ki razlaga, da se pločnik delijo klesarji in pešci. To sem videl in bil prepričan, da sem na kolesarski. Pol pa poglej tale robnik in celo odvodni jašek v njem. Visok je neverjetnih 15 cm in v ovinku celo višji od vseh ostalih robnikov okoli. Ko sem zagledal ta robnik zelo pozno, saj sem se še ukvarjal z zaključkom zavijanja, enostavno nisem bil pripravljen ne zaviti levo in ne desno, ampak sem poskusil dvigniti kolo. Robnik je bil pa že toliko blizu, da mi je zagrabilo prednje kolo in sem padel na obe roki direktno na asfalt. Vse skupaj pri hitrosti manj kot 20km/h. Zapestji, komolca so me boleli skoraj mesec dni, da ne rečem, da sem bil čisto brez moči, ker karkoli sem hotel dvignit je bila bolečina precej neprijetna.
Kakor koli pogledaš sta bila oba primera dokaj smešna, precej krivde tudi pri načrtovalcih takih "pasti", ampak pri obeh primerih bo vsak rekel, pa sej to ni nevarno, oboje na asfaltu sredi naselja itd itd. No to hočem razložiti, kako hitro se nekaj zgodi pa sploh ne rabiš pretiravat.
Zdaj je takole, denar za subvencije fizičnih oseb počasi gre h koncu. Za naprej se ne ve a bo še kaj na novo na voljo, sigurno pa ne v taki višini. Torej, moraš ukrepat kr hitro, če si se odločil.
Sem pisal v "razpizdniku", kako so me nategnili s temi gumami. Zaenkrat "samo 80€, lahko mi pa prbije novo ceno pa bo še kej dodatka zraven pri ceni. Čakam od 8.5. na njih, zdaj je pa naslednji rok dobave 26.5. Ne vem zakaj imam slab občutek, da tudi ta datum ne bo pravi.
Sem pa s kolesom padel pri 15 na uro, ko sem si najmanj mislil, da bom pa sem se lepo poribal vse povsod, da o bolečih rokah naslednjih 14 dni, sploh ne govorim. Tako, da prav dobro vem kako to zgleda ko poljubiš asfalt.
Hja, nov EV pa da je vsaj približno kvaliteten, kot je recimo tale Kona s taveliko baterijo te bo prišel z upoštevanjem subvencije tam nekje minimalno okoli 43k€. Verjetno boš moral dodat okol 20k€ če boš menjal. Se splača? Cenovno verjetno nikakor.
Ma težko jih bodo s tole napravo lovili. Precej teh odklenjenih sploh to niso , ampak se jih lahko kupi serijsko in preko nastavitev imaš stopnje hitrosti, kjer je najnižja omejena na 25km/h. Par klikov po meniju in ti lahko policaj 100x testira pa bo še vedno šel samo 25km/h. Tiste z dvema motorjem pa s to napravo še zmert ne moreš.
Kolega sprobal tegale in je rekel, da si je upal dat le na drugo stopnjo zmogljivosti, kjer je zadeva šponala 50km/h in to v klanec navzgor. Je rekel, da ga je blo tolk strah, da kej tazga sigurno ne bi mel pri bajti. Pa čist legalno se prodajajo pri nas.
Najzmogljivejši model iz serije TIGER, še močnejši, še vzdržljivejši in še bolj inovativen. 11 colska kolesa, izvenserijska konstrukcijska trdnost...
Edina rešitev je pač fizično lovljenje z radarjem ni druge. Še najbolje bi bilo, da bi se policaji vozili po kolesarskih z e-bajki in tole nadzorovali al pa iz zasede. 250m nazaj zmerijo pol ga pa naskočijo iznenada, da nima časa zavit in spizdit.
Ampak je za cx-30 to vseeno veliko glede na to, da so mu konje zaradi izp. plinov zmanjšali.... 🤔🥴
Verjemi, da bi na enaki razdalji in z enakim načinom vožnje tud tvoj X ga žgal za 3-4 deci nižje, ampak samo zato, ker je MT, tale je pa AT. Računat je treba, da okol3-4 deci avtomatika porabi več kot ročni.
Amapk še 1x le poraba test 2025 lahko razreši to dilemo.
Ja sej to, prevozene razdalje ni, on pa računa čudno visoko porabo.
Ok, torej ostalim potem računalnik enako nabije številke in se to ne dogaja samo meni?
Preveč posplošuješ. Potovalni računalnik čisto pravilno računa in fizike ter matematike se tukaj ne more prinašat naokoli. Zadeva je silno enostavna in logična pa da bo bolj razumljivo na kaj ciljam je tukaj nekaj primerov:
1. primer: Če si ravno tankal in prevozil 20km s porabo 7l/100km, nato pa stojiš 10 minut s porabo 1l/h. Računalnik torej računa takole. Pri porabi 7 l/100km se je po 20 prevoženih km porabilo 1,4litra goriva. Nato smo se ustavili za 10min in motor je porabil v teh 10 minutah 0,17litra goriva.
Še vedno imaš prevoženih 20km a poraba skupaj je 1.57l/100km. Če to nazaj pretvoriš v porabo l/100km jih dobiš 7,85l/100km to je tam tam kot je tvoj primer.
2.primer: prevozil si že 350km s porabo 7l/100km in zdaj stojiš spet teh 10minut. Ampak to zdaj vpliva na skupno povprečno porabo le 0,05l/100km. Torej je zdaj 7,05l/100km, kar je še vedno silno blizu in to stanje praktično nima velikega efekta.
Iz teh dveh primerov se vidi, da povprečna poraba na kratke razdalje lahko zelo varira, ampak več kot prevoziš manj vplivajo take anomalije. Zato vedno merimo porabo na tank oziroma na daljše obdobje, kjer se posamezne anomalije skrijejo v splošnem dolgoročnem povprečju. Šele tisto je dejansko prava poraba avtomobila. Nikakor pa ne te kratke vožnje al pa bohnedej gledat na trenutno porabo, ki praktično ne povejo ničesar.
Kar sem jest spremljov ima za trenutno voznjo tudi nek cudn nacin racunanja, ker razbije voznjo na casovne intervale in iz teh intervalov pol racuna porabo celotne poti.
Tole kar omenjaš je zgolj in samo za predviden domet do praznega tanka. Na povprečno porabo ne vpliva.
kaj pa novejše Mazde oz motorji 2,2D ... še vedno trpijo za takšnimi problemi ?
Odvisno koga vprašaš.
Če tiste, ki tega dizla nimajo, so katastrofa in se kvarijo.
Če pa tiste, ki jih imajo, pa kar koli rečejo je itak fake news.
Tko da, še vedno si na istem kot pred tem postom. 😜
Drugač pa je tako, da najbolj dodelan je bil 2.2 po letu 2018. Načeloma so otroške napake prejšnjih različic popravili. Je pa tako, da zaradi vseh ekoloških zadev je tale dizel zelo kompleksen in ga pač ne smeš zanemarjat.
Pač ne voziš več pedal on/off, kot pri ICE, temveč lahko daš močno rekuperacijo in potem je tvoja desna noga potenciometer - če želiš, lahko zavira malo in precej regenerira, ali pa je skoraj vožnja z eno pedalko. Probaj, boš videl, da gre. Pač ne umakneš v celoti desne noge s stopalke, ampak držiš na želenem nivoju za vožnjo.
To mi je poznano, sej ni prvi EV, ki ga vozim. Govorim o tem, da racing način je super, ker je avto trši, volan ni spužvasto mehek. Je pa pedal tudi zelo na ostro nastavljen in zelo hitro da max moč, tako da ga je težko met v pravem območju za tisto kar želiš počet. Tudi rekuperacijo je težko loviti, ker je hod pedala, kjer se to dogaja zelo ozek.
Pri načinu "Normal" se da tole lepo izvajat, sam kaj, ker sploh nimaš občutka na volanu in vse je tako neposrečeno mehko. Saj pravim, takoj ko greš v ovinek, ki nima ravne podlage je kot na rodeu. Pretežek avo, previsoko nasajen (SUV pač), vzmeti močne, da nosijo to težo, amortizerji jih ne dohajajo. Enostavno ni za dinamične voznike, ampak bolj za anemične, starejše. Škoda, ker avto na prvi pogled ponuja več kot pa lahko izpolni.
Aja, pa še ta zanimivost, k smo se štirje konkretni deci (skupna masa tam nekje 450kg) peljali notri se je avto peljal lepše kot če ga voziš sam. To verjetno poznajo vozniki tovornjakov in kombijev, ko vozijo prazni in je vozilo tako nekako "divje" predvsem na zadnji osi.
Sem pomislil, da te rufnem, ampak sem se malce časovno zakalkuliral in se nama je nazaj kr malo mudilo. Tko, da sem bil kr presenečen na koncu nad porabo saj je večino šlo cca 10km/h čez omejitev, le v naseljih striktno po omejitvah.
Evo, takole... en teden se že vozim z Hyundai Lipicancem (Kona). Prvi vtisi so zmerni - tipičen EV SUV. Je seveda boljši od vseh teh malih jajčkov tipa, Smart, Twingo, Pugi 208 in 2008, Zoe, edino Cupra Born EV mi je bila še nekoliko boljša.
V mestni vožnji je suveren, lepo pospešuje z mesta in če je treba skočit kar gre, kar seveda se pričakuje od 220KM. Tukaj pa pridejo tud težave, saj je masa dokaj velika, čeprav 1850kg ni neki ekstremnega in dokler gre naravnost je super, k pa je treba it v ovinke pa se hec zelo hitro neha. Še prečne delitacije na AC mu delajo probleme, boh ne dej kaka neravnina v ovinku. Tako čudno se zvali čez, k pijanc čez klopco v travo. Mazda 6 je dirkalnik proti temu in svetlobna leta bolje leži na cesti. Tako da kljub precej nižji konjaži se pelje fenomenalno in sploh v ovinkih bolj suvereno.
Ok, sem mal eksperimetiral in ga dal v racing program in je po eni strani precej otrdel volan, kar je bilo odlično, ampak pol nastanejo pa drugi problemi. Odzivnost pedala je hitrejša, meja med pospeševanjem in rekuperacijo tako ozka, da zgleda kot, da ne znaš vozit. Sem moral dat rekuperacijo na 0 ali pa 1, da je bilo relativno OK, ampak pol je za pozabit vožnjo z enim pedalom, kar je odlika EV-jev. Nastavitve 2 sploh pa trojka te pa nalima na šipo, ker tolk zavira na rekuperaciji. Mogoče teoretično uporabno pri kakem hudem spustu. So pa vsaj lepo to nastavitev vkomponirali v uhlja, ki sta pri drugih avtih namenjena za prestavljanje. Priročno ni kaj.
Sedi se solidno dobro, placa je veliko, ne pa tudi v prtljažniku, ampak 4 konkretni dedci smo se peljali udobno.
Poraba pri okoli 100km/h zglednih 15kWh, kolikor pa se pelješ normalno kot se šika za AC pa seveda gre proti 22kWh. Z malo igranja in nekaj pospeški pa med 140 in 150 in smo pa pri 30kWh.
Elektronike in raznoraznih nastavitev je sicer miljavžent, ampak to so vse stvari, ki jih enkrat nastaviš ali pa nikoli in pustiš. 3/4 stvari sploh ne veš kaj so in čemu so namenjene, neka pol samodejna vožnja je čist brez veze, ker skos zahteva obe roki na volanu. Piska kot zmešan, da ti gre na špure in po vožnji mal več kot 50km sem ga mel poln kurac od tega piskanja in sem se počutil utrujeno, kot bi naredil 200km. Kater vol kronan si je spomnil to piskarijo. Po iskanju v menijih nisem našel kje se izklopi - bom probal, ko bom imel čas, ampak kakor vem se vedno nazaj vklopi. V glavnem beda od bede.
Aja praktično takoj je hotel updejte SW-ja delat in ker sem se bal ga nisem sprožil med vožnjo, ampak je v 10 minutah vse oddalel in uspešno zaključil. App na telefonu s katerim ga povežeš mi je v neki fazi se deaktiviral in bom moral spet nares uparjanje.
Ma kaj pa vem, občutek je na eni strani Ok in dober, na drugi pa precej meeeh, do celo bruh. Teli avti so ratali čist preveč vsiljivi in nekako nimaš več občutka, da si ti njegov lastnik, ampak da je on tvoj. Čist preveč je vmešan v uporabniško izkušnjo. Pa ne zato, ker je EV, ampak zato, ker ima cel kup stvari, ki se vidijo, da so dodane na silo, tako kot recimo povezava pomivalnega in pralnega stroja na internet. Brez veze in nepotrebno.
+ Šel sem na Lovčen, pa mimo Nikšiča do najbolj slavne ortodoksne cerkve ... Kdor je bil tam, ve kakšni bregovi in ceste so. Enkrat sem vsaj 500 m vozil vzvratno okoli treh ovinkov v hrib, da sta me lahko dva avtobusa, ki sta prišla nasproti, obšla. In ja, v vseh teh situacijah se EV bolje obnese. Tudi sredi najbolj strmega hriba se ustavi in spelje, kot da ni nič, ozr. kot močan 4x4 ICE.
Lahko pa gre naslednjič kdo z Mazda foruma s svojim ICE vozilom zraven, da bo realno sodil o vožnji, porabi, udobju itd.
Verjemi, da nisi edini od forumašev, ki pozna te ceste tako na Lovčen kot potem spust ali dvig iz Kotorja pa na drugo stran v Cetinje. Verjetno si mislil samostan Ostrog - been there. Pa v Nikšiču, Danilovgradu pa v nekih makedamskih vukojebcih, kjer sem pomotoma prešel mejo in se znašel v Bileči. Itd itd. Aja z prejšnjo Mazdo 6 dizel 2.0 140KM pa nikol ni bilo niti najmanjših problemov kljub temu, da ni imela hill holderja in je bila MT. Mogoče ima zasluge pri tem, da znam vozit, poznam vozilo in me ne grabi panika, ko nekaj ne gre kot sem si zamislil. Kaj pa vem ... mogoče je to vzrok in ja Črna gora mi je kr dost pri srcu - mogoče tud zato, ker spominja na Slovenijo po geografskih značilnostih.
@Boss: Po AC sem vozil 110 km/h ali več. In ne 100, kot si kar "iz riti" zdaj privlekel v debato.
Še vedno je precej več kot 20% kot nabijaš... je 37% razlike v porabi med 110 in 130km/h. OK? To je razlika a boš naredil 250km al pa 350km z enim polnjenjem. Fak osnove fizke moram klele razlagat.
a 130 km/h po AC bi šlo 20-25% več elektrike, ampak to je še vedno razlika do dizla ali bencinarja.
Tole ne bo držalo, ker gola fizika tega ne dovoli. Razlika med 100km/h in 130km/h je nekoliko več kot 60% višjs poraba. 90% energije v EV se uporablja za premagovanje zračnega upora in ker vemo, da se upor povečuje s kvadratom hitrosti to pomeni za 69% večji upor, ampak ker gre "le" 90% energije za premagovanje tega upora to pomeni cca 62% višjo porabo pri 130km/h kot pri 100km/h. V praksi to pomeni, da če EV pri 100km/h porablja 15kWh/100km, je poraba pri 130km/h preko 24kWh/100km. A vidiš razliko?
Ostalo pa ne bom komentiral, ker je vse v stilu "eye of the beholder".
Se pa baje že postavlja v ospredje vprašanje socialno šibkih, ki imajo večinoma neustrezna dizel vozila.
Ta naj bi se umaknila iz prometa in nastal bo velik problem, ker si večina teh ne bo mogla kupit novega avta.
Sej to je ideja... socialno šibke spravit stran od avtov in jih spravit na javni prevoz in kolesa. Ker baje, da če avta ne bodo imeli in stroške z njim ne bodo več socialno šibki
Tako pameten tud Robi ni, amapk je una čarovnica Uršula in njena jata coprnic ta glavna za te zadeve.
Evo mogoče sem jaz tisti voznik D150, ki zadosti kriterijem.
M6 2019 cca 195000 km
Povprečna poraba 20% mesto in glavne ceste ostalo AC večina tempomat 140-150 je 5.6 do 5.8l/100 km.
Do sedaj samo redni servisi.
Pa to razlagam... še dobr, da se še kakšen najde in potrdi, ker mam občutek, da mi eni ne verjamejo, da imam po prevoženih 80.000km porabo na 5,77l/100km in da se nič ne jajcam po cestah in sem vedno na omejitvi ali raje kakih 10km/h čez na AC-jih.
Pa kilometražo imaš tud pravo, da se lahko reče, da tolk za en kurc pa le ni ta dizel, kot spet eni tukaj ne zamudijo priložnosti, da ne bi pljuvali čez njega. Še največ taki, ki si ga sploh ne lastijo, pol pa naj bo človek pameten pa to razumel.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
ne rabiš veliko, da se zgodi... navadno celo tam, kjer najmanj misliš, da je sploh nevarno. Bicikli, motorji, skiroji ipd imajo samo dvoje koles in vse kupaj deluje le na ravnotežju. Torej je dovolj zgolj malo zadet ob nekaj centimetrski robnik, da ti zagrabi prednje kolo in ne zaviješ več. Če veš, da ti to ne rata z biciklom, ti s skirojem še toliko manj.
1. primer mojega padca še s klasičnim treking biciklom. Zdaj imajo narisano smer v levo, ko pa sem pred leti tu se razsul pa je šlo okoli po robu krožnega v desno. Poglej si tisti nizek robniček med pločnikom in kolesarsko, pa potem se potopi in na samem ovinku v desno pa spet dvigne. Z malo sonca od zadaj se iz bicikla sploh ne vidi, da je dvignjen in ravno tam mi je pri 15km/h vzel prvo kolo, ki je trčilo v ta 2cm velik robniček, ki s kolesa sploh ni zgledal da je robnik ampak neka delilna črta, ker je bil kot nov še zelo svetel.. Dovolj, da sem bil podrgnjen naslednjih 14 dni. Čelada je pa zaščitila glavo, ker sem ravno na ta robniček udrail še z glavo. @Alex to pozna verjetno, ker je krožišče v Izoli.
2. primer padca, tokrat z e-bajkom v Brezovci pri Lj. To je bil še bolj bizaren padec. Levo sem se na križišču s stranske (nasprotna stran od te stranske ceste na desni strani slike) vključil na tole glavno cesto na levi strani slike. Nasprotni cesti sta malo zamaknjeni zato zgleda bela črta bolj kot ločnica med cesto in kolesarsko. V času padca prehoda za pešce na stranski cesti ni bilo zarisanega je bila pa delilna črta sveže pobarvana in zelo vidna. Tu je tudi znak, ki razlaga, da se pločnik delijo klesarji in pešci. To sem videl in bil prepričan, da sem na kolesarski. Pol pa poglej tale robnik in celo odvodni jašek v njem. Visok je neverjetnih 15 cm in v ovinku celo višji od vseh ostalih robnikov okoli. Ko sem zagledal ta robnik zelo pozno, saj sem se še ukvarjal z zaključkom zavijanja, enostavno nisem bil pripravljen ne zaviti levo in ne desno, ampak sem poskusil dvigniti kolo. Robnik je bil pa že toliko blizu, da mi je zagrabilo prednje kolo in sem padel na obe roki direktno na asfalt. Vse skupaj pri hitrosti manj kot 20km/h. Zapestji, komolca so me boleli skoraj mesec dni, da ne rečem, da sem bil čisto brez moči, ker karkoli sem hotel dvignit je bila bolečina precej neprijetna.
Kakor koli pogledaš sta bila oba primera dokaj smešna, precej krivde tudi pri načrtovalcih takih "pasti", ampak pri obeh primerih bo vsak rekel, pa sej to ni nevarno, oboje na asfaltu sredi naselja itd itd. No to hočem razložiti, kako hitro se nekaj zgodi pa sploh ne rabiš pretiravat.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani