Recimo tak lep primer kako to lepo deluje že leta in leta so stacionarni PC-ji, kjer lahko samo z menjavo komponent tudi 10-15 let držiš aktualno hiter in modernim zahtevam prilagojen PC. Tam se da menjat po komponentah domala skoraj vse.
Da ne bi še naprej packal teme glede analize motornega olja, sem odprl novo temo na temo trajnostnega krožnega gospodarstva, seveda predvsem v povezavi z Mazdami in drugo tehniko, katere življenska doba se krajša, namesto da bi se povečevala.
Krožno gospodarstvo: preberite in oglejte si, kaj pomeni ter kako koristi vam, okolju in gospodarstvu.
Čeprav naša Mazda 6 CD175, ki nam je sicer zelo všeč (po obliki, funkcionalnosti in zmogljivosti), da bi jo z veseljem vozili še nadaljnjih 15 ali 20 let, ustreza novejšim standardom Euro6 glede emisij izpušnih plinov, v drugih ozirih zelo verjetno ni "ekološka", ni "trajnostna" in njen življenjski cikel ne ustreza "krožnemu gospodarstvu".
Moje mnenje je, da žalEU predpisi "v korist ekologije" povzročajo ravno ekologiji največ škode,gospodarstvo je zato v resnici vedno manj "krožno" in je posledično tudi vedno manj trajnostno naravnano, čeprav so usta politikov in razne strategije vedno bolj polni vseh omenjenih izrazov. 🤪Skeptik sem tudi do novih predlogov Evropske komisije za zmanjšanje izpustov. Že zato, ker Evropa porabi le cca 1/8 na svetu porabljene energije (za ogrevanje, transport, gospodarstvo, gospodinstva, ...). Če Evropejci takoj prenehamo živeti, svet še vedno ne bo rešen vedno večjih ekoloških težav in podnebnih sprememb.
Še nekaj o beli tehniki in Gorenju iz Velenja. Gorenje je žal postal kitajski. Izdelki narejeni v Gorenju pri Velenju pa so po mojem mnenju po kakovosti še vedno (ali vedno) čisto primerljivi z ostalimi znamkami tega cenovnega razreda, plus je tudi 5 letna garancija, ki pa je bila v mojih primerih eno leto prekratka.. Čeprav sem imel pri hladilniku in pralnem stroju smolo, ker sta mi nepopravljivo crknila v enem letu po preteku garancije, pa sem imel srečo pri sušilcu, kjer mu je elektronika crknila po 4,5 leta in so jo zamenjali z novo, tako da še danes dela Napaka na mojem hladilniku je bila prav posledica zahtevanih novih "ekoloških" hladilnih plinov (direktiv EU), zaradi katerih je bilo treba presek cevi v ohišju zmanjšati na minimum. In s tem se je povečala možnost napak. Nekateri hladilniki (vseh znamk) zato danes občasno cvilijo, žvrgolijo, piskajo, .....
Mojim staršem je hladilnik Gorenje deloval brezhibno 30 let in verjetno deluje še danes. To je lep primer krožnega gospodarstva, ki se je dogajalo pred 50-timi leti.
Torej sam mislim, da se proizvodnja in raba tehničnih izdelkov danes kljub izpolnjevanju vse večjih "ekoloških" zahtev in standardov dejansko oddaljuje od širših ekoloških ciljev ohranjanja naše narave.
Kaj pa kupuješ gorenje.🤪 Sam nisem kupil še nikoli nič od gorenja in vsi kupljeni aparati drugih priznanih znamk trajajo in trajajo. Tastu je šel kompresor klime na klimi gorenje po štirih letih. Pa že prej so imeli vedno probleme na pralnem stroju gorenje. Enostavno rinejo še vedno v težave z takimi nakupi. 🤔
Sam pa prednostno kupujem slovensko kakovostno blago.
No ja za starejše avte, tudi Ople verjamem da so šli 200+kkm tudi z šlampastim servisiranjem, poznam tudi primer ko je znanec prevozil čez 100kkm brez menjave olja, brez težav, vsake toliko je dolil kak 1L olja in gasa. Bil pa je Peugeot206.
Glede novejših Oplov pa si ne bi upal trdit da bo šel brez problema 200kkm, Insignije nešteto motorjev šlo v ku..., Astre 1.4T problemi z LSPI in posledično okvaro batov...
BMWjeve verižice so tudi resen problem.
Tak da niso samo Mazdini dizli z okvarami, bi si pa upal trditi da z ustreznim vzdrževanjem se življenska doba lahko konkretno poveča.
200+kkm ni noben bav bav ob ustreznem vzdrževanju.
Je pa tudi res da pri novejših avtih moraš imeti tudi nekaj sreče da ti nič ne crkne, vse več je elektronike in raznih ekoloških sistemov, s tem pa večja verjetnost okvar.
Malo za info kako zgleda bat iz Opel Astre 1.4T ( ne ni zdržal 200kkm🤪)
@Janez007 razlike oz. finese med olji vplivajo tudi na verigo.
Verige imajo rade gostejše olje, pri redkem olju se dokazano poveča obraba verige.
Zato je tudi za samo verigo boljše izbrat 5w30 olje z HTHS viskoznostjo okrog 3.5, še bolje bi bilo 5w40 ampak Mazda te specifikacije nima med odobrenimi.
Bo pa seveda gola mašina z skoraj vsakim oljem prevozila 300kkm, je pa tudi tukaj lahko razlika v kakem stanju bodo cilindri po 300kkm z ustreznim oljem in manj ustreznim.
To sem tudi podal izračun obrabe cilindrov, na podlagi mojih analiz različnih olj na moji M6.
Btw. : Sami proizvajalci avtomobilov pa itak ocenjujejo življensko dobo avta 200kkm🤪
Aless, dobro, da si dokazal tudi ostalim,in to z resnimi analizami, da je mazdino originalno olje narejeno bolj za tiste, ki radi precej hitro, avte z malo kilometri prodajo oziroma zamenjajo z novimi. In razočaranje z kratko dobo delovanja motorja prenesejo na kasnejše kupce, ki jim ni jasno, kaj se jim je zgodilo.😊
Kaj si mislil s "kratko dobo delovanja motorja"? 😮
To je tolk pocen, da enkrat med 100-150kkm preventivno zamenjaš pa je mir...
Vsak poseg lahko pusti tudi posledice. Vsaj meni vsak peti vijak ali še huje feder nekam odleti, da ga potem komaj najdem (če ga sploh) in pri iskanju naredim še kakšno dodatno škodo, v stilu
Hvala enako. Sam s to razliko, da si pa ti glih na drugo stran orientiran, se pravi, da je vse oh in sploh, kar je levo od sredine. Si enako "zacementiran" na svojih stališčih in te tudi noben argument ne spravi z mrtve točke. 😉Pri meni se skoraj vedno izkaže, da imam prav. Ne mogoče 100%,ampak vsaj 98,1% pa ja. Samo s to razliko, da enim pride "več ksnu".🤗
Na potrčkota pa sem se spomnil, ker je zopet objavil en smešen video, kjer nekaj filozofira in se kao vozi na biciklu. Najbrž trenira za v jeseni, ko ne bo več vročine in bo zopet aktualni petki za tistih 98 umetnikov.
Če bi se pojavil kakih petsto let nazaj, bi bil na kakem hribčku, z iztegnjenimi rokami, z ohlapnimi rokavi, pod njim pa bi peščica "vernikov" skandirala njegovo ime. 🤗
Ja, kaj sem pa jaz nekaj časa nazan na to temo povedal. Da samo olje definitivno ni in ne more biti krivo za tako drastično razliko v intervalih. Nekaj pa sigurno doprinese...na dolgi rok. Takoj po menjavi olja pa možno dvomim, da je krivec zgolj olje.
Potemtakem so zelo vprašljivi tudi dodatki , ala metabond itd..
Prva stvar, ki jo bom naredil, je tankanje dražjega in kao bolj kakovostnega diesla. In opazoval morebitno razliko.
Še prej pa bi moral obvezno spucati dpf. In, če bi bilo potrebno še sesalni kolektor.
Nato novo kvitetbo olje natočit in na test. Samo olje mu ne bo delalo čudežev.
To je podobno, kot da bi se malo bolj močna mladenka oblekla tesno elastično oblekco in bi pričakovala, da bo pa naenkrat zaradi tega imela manekensko postavo. 😉
Hvala @Alex, vseeno mislim, da ima @SpEkTr bolj prav, saj če želimo primerjati le učinek olja, se ostalih stvari ne dotika in spreminja.
Aless, čeprav se še tako trudiš, da dopoveš in razložiš dočene stvari glede olj, lahko sam vidiš, da nekateri še vedno terajo svoje. 🤗 In potem se čudijo, da takoj, ko štartajo, jim že dela regeneracija na polno. 😬
@Alex, na tem forumu nisi ti Boss , še manj pa Jest 😂
Ne bo pucanja dpf, ne se veselit.Čipiral ga itak ne bom za normalno vožnjo je pa proti tvojemu, ki dela regeneracijo vsako pot do trgovine in drugo nazaj kot nov. Zadnji dve regeneraciji je naredil na 235 in 240 kilometrih. 🤗
Večkrat, ko tu napišemo, katero olje je dobro za mazde dizel skayactiv , več je napačnih olj v Mazdah. 😉
@Alex, ti bi moral biti moderator, da bi malo pobrisal, kadar kakšno stvar drugič ali tretjič debatiramo in packamo teme. Začel pa bi lahko kar pri sebi in bi imel veliko dela. 😁
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
👍
Popravljeno od Janez007Povezava za deljenje
Deli na druge strani