Ne razumem vaše težnje, da bi radi EV na vsak način prikazali v slabi luči. Kaj imate od tega? Lažje spite?
In ne gre za nobeno pripoved. Samo delil sem z vami statistiko po prevoženih 4 tisoč kilometrih, pri čemer ne gre za nobeno šparanje, prej obratno - EV porabi tako malo, da me prav nič ne motijo redni kick-downi. Če bi želel varčno voziti, si predstavljam, da bi bila številka pod 12 kWh/100 km. Pač prikazal sem vam, da se da tudi z EV brez problema na daljšo pot - daljšo, kot jo mnogi slovenski vozniki sploh kdaj opravijo.
Glede na to, kje in kako sem vozil, lahko edino jaz podajam sodbo in primerjavo z ICE. In se ne slepim - če bi to pot opravil s svojo Mazdo 3, bi bila poraba zelo verjetno kakšnih 8l/100km, po najbolj optimistični napovedi 7,5l/100 km. Kaj bi to pomenilo v izračunu?
2.078 km * 7,5l/100 km * 1,6€/l (pri nas in na Hrvaškem je bila cena 1,56€/l, v Črni Gori pa 1,64€ za liter 95-oktanca) = 250 evrov za gorivo
Naj spomnim - za elektriko je šlo manj kot 20 evrov ... Pa še pri elektriki me ne rabi skrbeti, da bom tankal elektriko slabše kakovosti in kako se bo avto obnašal ...
Za razliko v ceni energenta torej dobim več zelo okusnih rib, rebrc, solat itd.
Saj vas ne bom več drezal s tem. Mogoče samo na 10k km objavim še kako statistiko, za tiste par duš, ki upajo pogledati čez planke ...
Pa ne pri potrošnji 13kWh/100km. Lepo te prosim. Sej pravim, to je tko kot bi jaz trdil, da z normalno vožnjo kurim 3,5 litra/100km, kar se sicer s cjazenjem po regionalki s 60km/h celo da naredit.
Sem prevozil kar nekaj EV-jev pa vem kolk je realnost sploh kadar je ooogrrooomnooo mestne vožnje.😜
Bolj slabo veš.
Ravno pri mestni vožnji je EV najbolj varčen. Najmanj pa na AC.
ZOE je recimo ultra varčen tam do 50-60 km/h, relativno varčen pri 80 km/h in sorazmerno ok pri 100 km/h nad tem pa poraba skokovito naraste. Ker je pač tako dizajniran. Pri 130 km/h se namreč njegov elektromotor vrti z 90 % obratov, to je kot bi se Mazda bencinar vozil s 6.000 rpm.
Tesle so pa recimo tudi okoli 120 km/h še vedno zelo varčne - ker so pač tako dizajnirane.
Jaz pa še manj. 😃 Ta ZOE je v zadnjih 4.000 km prehitel več ICE avtomobilov kot praktično katerikoli drugi ZOE v svojih zadnjih 4.000 km. To bi upal staviti.
Mojstri ... samo nekaj ... teh 4k km in povprečje 48 km/h vključuje ooogrrooomnooo mestne vožnje.
Sploh pa - resetirajte vaše števce in se naslednjih 4k km vozite tako, kot se pač vozite (niti vam ne bom govoril o mestni ali zimski vožnji). Potem pa prilepite svoje screenshote in bomo predebatirali. Bomo videli, koliko vas bo dosegalo 48 km/h. Nihče z mestno vožnjo ... #pacienti
Saj vem, ko zmanjka tehtnih argumentov, se opirate na vsako bilko ...
Potovanje po Črni Gori zaključeno z naslednjo statistiko (ki vključuje tako "odhodno" kot "dohodno" ponjenje na domači polnilnici): prevoženih 2.078 km, strošek polnjenj <20€. Da, manj kot evrskega dvajsetaka.
Nazaj grede sem prvi postanek za polnjenje izkoristil za kosilo (1h), drugega pa za obisk bližnjega nakupovalnega središča, pivo in kavo, da vsaj malo dinarčkov vrnem ...
In samo za @Boss fotka povprečne porabe naše ZOE - merjeno čez 4k+ km.
Ja, ampak Beograd je precej bližje. In če bi šli dvakrat dlje, bi tudi familija potrebovala več postankov.
Pač želim povedati, da se z EV povsem normalno potuje. Edini, ki tega ne zmorejo razumeti, so profi šoferji, ki radi vozijo 1.000 km v kosu, čeprav to niti približno ni niti zdravo niti varno.
Vse lepo in prav, samo ti računaš strošek polnjenje tako, da štartaš s polno baterijo na koncu si pa tam s prazno. Na tak način mene pot v ČG pride natanko 0€, ker 800km naredim z enim tankom pa še za vsaj 150km mi ostane na cilju.
Ne, dragi Boss, ni tako.
Štartal sem s SOC 97 % in podatek o stroških elektrike je po vključenem zadnjem polnjenju v Črni Gori na SOC 96 %.
Medtem ko tukaj še kar jadikujete nad sodobno elektromobilnostjo, sem jaz ZOE zapeljal v Črno Goro. Brez kakršnihkoli težav.
Strošek polnjenja za prevoženih 800+ km je znašal 14,39€, od tega je daleč največ pobral hrvaški ELEN. #sampovem
Pa še za statistike med vami - "izguba" časa za polnjenje - 1,5h, 20 min, 1h. Pa v praksi sploh ni bilo tako - prvi postanek sem kombiniral z malce spanca, drugega za skok v pekarno, tretjega za pozno kosilo.
Kdorkoli bi to kupil tudi za 13k ali pa tudi zaradi tega ne, je verjetno pomislil, da takega avta čez par let ne bo mogel prodati....razen mogoče za drobiž....
Zakaj tako misliš?
Čez 5+ let bodo Mazde začele pridobivati na ceni, ker bodo eni redkih avtomobilov, ki se ne bodo kvarili kot po tekočem traku. Ajde, za te "mild hibride" sem skeptičen, a kar je "stare garde", je pa neprebojno.
@ignacij: Zakaj že? Ker je šestica sedan - če bi bili v ZDA, bi bil verjetno že prodan. Pri nas pa za sedane ni nekega velikega zanimanja, za karavana bi se lahko pogovarjali bližje tvoji ceni. Poleg tega se vsi bojijo ne vem kakšne porabe. Čeprav toliko popijejo tudi vsi 1.4, 1.5 in 1.6 turbo bencinarji, ki se kotalijo po cestah.
Pa po 15 jurjev bodo kmalu zadnji facelifti ... Ampak, ja, 13 čukov, 13 jih je pa vreden. 😃
Kaj nam prinaša prihodnja mobilnost in kako nanjo...
Ja, prebral. In tudi tale natrese marsikatero bučko.
Seveda ne bo zdaj Mazdin človek zagovarjal elektromobilnosti, če znamka nima kaj ponuditi v svetu EV. To je tako, kot če bi od Perutnine Ptuj pričakovali, da vam bo prodajala solato?!
Tudi stavek o stroških je samo stavek. Brez ene konkretne utemeljitve. Ne vem no, EV ima manj servisnih posegov in delov, ki se lahko okvarijo. Tako da ne vem, kako on stroške računa ... Aja, pa saj ne ve, ker nima EV.
Edino, kar mi je všeč, je to, da vam je povedal, da je vodik pravljica.
Je pa začel drugo pravljico - sintetična goriva. Ja, ko jih bo folk moral plačati, bo takoj jasno, da si jih ne želi. In namesto, da trošimo elektriko za proizvodnjo sintetičnih goriv, je bolje, da jo "tankamo" neposredno v baterije EV, bo bolj učinkovito in do okolja prijazno.
pred 2 urama je Boss napisal:
TCO ni na strani EV-jev, sploh pri rabljenih ne. Kdo si danes upa vzeti 5 let starega EV-ja? In po kaki ceni, a si po drugi strani upam trdit, da ni panike vzeti 10 let starega ICE, ki bo tudi bistveno cenejši od 5 let starega EV-ja.
Jaz kupim Teslo 3 letnik 2019 raje kot katerikoli drug avto tega letnika.
In, ja, manj tvegan se mi zdi nakup EV in ICE. Pri EV moram predvsem gledati, da ni bil karamboliran, pri ICE pa še kup drugih zadev - pa še to me lahko okoli prenesejo glede tega, kako je bil servisiran, če sploh.
Imam pa en predlog-daj resnično "kontra"...objavi tudi ti kak video z Youtube-a,kako je npr. poceni EV popraviti...kako je vse "simpl k pasulj" za zamenjati,kako ga vsak mehanik lahko pregleda,analizira,popravi,kako poceni so rezervni deli,k jih za vsakim vogalom prodajajo itd....
To bo prava reklama-ne prazne besede.
Že vaša predpostavka, da se EV kvari toliko kot ICE, je močno napačna. Ker se pač ne, kot se tudi tebi bormašina in ostale električne naprave ne kvarijo vsako leto.
In je že nekje v tej temi - mislim, da je Nizozemec kak mesec nazaj objavil, da je naredil 200.000 km s Teslo 3 in je za redne in izredne servise odštel manj kot tisoč evrov. Ob "normalni" uporabi ICE in EV je pač ICE veliko dražji za redno vzdrževanje ... In izrednih servisov je prav tako več pri ICE, sploh od kar proizvajalci šparajo na vsakem koraku in se dajejo ven polizdelke.
Jaz pred nakupom EV preverim izkušnje uporabnikov in forume glede potencialnih okvar. In to je to. Če se bo začel slišati ležaj v e-pogonu ZOE, kar se lahko zgodi enkrat po 100.000 km, ga bom pač dal preventivno zamenjati - strošek 600€. In to je daleč največji strošek glede vzdrževanja. Ostalo so redne menjave filtra klime (10€, če sam naredim, 75€, če naredi pooblaščeni servis), vsake nekaj let še zavorna tekočina - pa zavore zdržijo bistveno dlje kot pri ICE - ker jih skoraj ne rabiš. Če bi imel smolo in bi crknil OBC (on-board charger), je tudi popravilo ranga nekaj stotakov - ampak ker ga še nisem imel na hitri polnilnici, je to malo verjetno.
In vsi ti stotaki bi bili že zdavnaj poplačani iz prihrankov v gorivu. Če avto polnim doma, se vozim za 2-2,5€/100 km, če na javnih polnilnicah pa za 6-8€/100 km (poredko). Zadnjič me je 490 km izlet stal okroglih 10 evrov elektrike (na moje presenečenje sem na Hrvaškem celo polnil zastonj).
pred 54 minutami je Boss napisal:
Saj veš kako deluje kasko? Ekonomska totalka? Nerentabilnost popravila?
Aja, pa ne pogovarjamo se o vožnji, ampak o vseh stvareh okoli lastništva avtomobila.
Ja, kasko imaš zaradi mirnega spanca.
Mislim, da se nihče od nas namerno ne zaletava. Niti ni pogosto udeležen v prometni nesreči. Torej se spet pogovarjamo o robnih primerih. V primeru, da bi doživel nesrečo, v kateri bi bil avto totalka, bi jaz ne razmišljal o izgubi vrednosti, temveč o tem, da sem vesel, da sem živ.
In za konec - TCO: ti so prej ali slej na strani EV. Če kupiš rabljenega, pa verjetno že takoj. 😃 #nasvet
Pa smo spet pri tej vrsti argumentiranja. Poglej tega ... bla bla bla.
Ja, pač, tradicionalni ICE proizvajalec še po stari logiki gradi tudi EV-je, in potem so taka čreva.
Tesla ima to veliko bolje rešeno, Hyundai/KIA prav tako, pa Kitajci tudi, npr. MG, BYD ... Tudi v Dacii Spring ni takih kolobocij, pa so jo Francozi in Romuni skupaj zmetali.
V splošnem - globalnem tehtanem in še kakršnemkoli drugem povprečju - pa moja trditev drži kot pribita - EV-ji so enostavneje sestavljeni od ICE in bodo posledično tudi lažji za vzdrževanje.
Samo poglej, koliko komponent ima EV in koliko ena dizelska mazdina CX-5 ... Res ni treba biti genij, da pogruntaš, kaj bi raje šraufal, če si mehanik. Drugo je, če te je strah elektrike ... Ampak ko enkrat odklopiš HV-baterijo in 12V-akumulator, lahko šariš po avtu po mili volji - kot Mile stari mehanik.
Čeprav pooblaščencem bo lažje šraufati EV kot ICE. Električarji so kot Lego kocke. Baterija, e-pogon, polnilec in še malo ostale šare. Itak zenkrat največkrat menjajo kos za kos, se skoraj nihče ne poglablja v to, ali je morebiti samo kako varovalko odneslo ali pa če je kak lot popustil ...
Ja, tudi izobraževanje mehanikov za EV se je komaj dobro začelo. Imam kolega, ki je bil prej v IT-branži, pa se je sedaj vrgel v avtoelektroniko in ima že polne roke dela. Sem ta teden govoril z njim, pa pravi da 80 % samo VAG-skupino rešuje, Mazde še ni dobil pod roke. Ampak se bojim, da bodo tudi te "mild-hybrid" Mazde po pet in več letih postale njegove stranke ...
Če prav razumem praviš, da je vse to laž in da si je vse izmislil?
Ne, nikjer ne trdim tega. Dopuščam pa možnost, da je ... #youtubefolks pač.
Ne moreš pa enega primerka posplošiti na celo populacijo, kot tu radi počnete. Verjetno se nekemu Renault servisu v UK ni dalo ukvarjati s popravilom, ker niti ni imel ustreznega orodja, in je pač na predračun našopal vse, kar mu je prišlo na pamet - skupaj s pribitkom na storitve, ki bi jih opravili zunanji izvajalci.
Sploh pa morate vsi skupaj tele Youtuberje jemati z rezervo. Njihova vsebina je skoraj vsa "clickbait".
Zdrava pamet ti pove, da ne more zamenjava baterije avtomobila stati več kot avto (zadnjič primer popraskane baterije na Hyundai Ioniq 5 v ZDA - ko so bojda hoteli ne vem ali 50 ali 60 jurjev). Ali pa tale lovska, da želijo za popravilo pokvarjene klime (čeprav eksplodiran kompresor - ultra redek primer) 11 jurjev funtov.
To je podobno, kot je na Autocommerce model meni rekel, da bo prvi servis za Smarta 450 evrov. Sem se mu samo zasmejal in odšel skozi vrata.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Ne razumem vaše težnje, da bi radi EV na vsak način prikazali v slabi luči. Kaj imate od tega? Lažje spite?
In ne gre za nobeno pripoved. Samo delil sem z vami statistiko po prevoženih 4 tisoč kilometrih, pri čemer ne gre za nobeno šparanje, prej obratno - EV porabi tako malo, da me prav nič ne motijo redni kick-downi. Če bi želel varčno voziti, si predstavljam, da bi bila številka pod 12 kWh/100 km. Pač prikazal sem vam, da se da tudi z EV brez problema na daljšo pot - daljšo, kot jo mnogi slovenski vozniki sploh kdaj opravijo.
Glede na to, kje in kako sem vozil, lahko edino jaz podajam sodbo in primerjavo z ICE. In se ne slepim - če bi to pot opravil s svojo Mazdo 3, bi bila poraba zelo verjetno kakšnih 8l/100km, po najbolj optimistični napovedi 7,5l/100 km. Kaj bi to pomenilo v izračunu?
2.078 km * 7,5l/100 km * 1,6€/l (pri nas in na Hrvaškem je bila cena 1,56€/l, v Črni Gori pa 1,64€ za liter 95-oktanca) = 250 evrov za gorivo
Naj spomnim - za elektriko je šlo manj kot 20 evrov ... Pa še pri elektriki me ne rabi skrbeti, da bom tankal elektriko slabše kakovosti in kako se bo avto obnašal ...
Za razliko v ceni energenta torej dobim več zelo okusnih rib, rebrc, solat itd.
Saj vas ne bom več drezal s tem. Mogoče samo na 10k km objavim še kako statistiko, za tiste par duš, ki upajo pogledati čez planke ...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani