Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano

Nove subvencije za nakup električnih vozil za pravne osebe

 

WWW.ENERGETIKA-PORTAL.SI

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je v Uradnem listu RS, št. 73/2024 objavilo javni poziv za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud za nakup električnih vozil pravnim osebam v Republiki...

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)
pred 12 minutami je jures napisal:

Pri elektriki je problem tok, tu gre za take amperaže, da samo ena poddimenzionirana stvar ala kabel, čip, kondenzator, tudi hladilnik ki bi moral odvajati toploto, lahko naredi štalo...potem gre samo naprej.

 

Jaz sem štromar v osnovi in ni važna enosmerna, izmenična, tok je povsod tisti, če ga prevodnik ni sppsoben prenesti je rezultat samo en - toplota oz kar prokleta vročina. Kot si rekel ne zagori baterija, ta je zgolj posledica, vzrok pa nekje v vezju..

 

Saj dobro vemo kaj se zgodi ce naprimer šravfenciger al pa M kljič damo pomotoma med kleme akuja, to bo tako švasalo in se kadilo, da lahko tudi stopi ključ....korozija in vlaga delata svoje, potem se kak servis ppd kuzucem - hybride in ev definitivno ne bi smeli sravfati izven pooblascenga

 

Sem omenil da jaz vidim velik rizik v tem, upajmo da je vsaj toyota kot pionir v tem ma poštimano, še posebej po tem ko so meli tudi oni vpoklic na to temo......pred leti 

 

ABC7CHICAGO.COM

Toyota said it is working on a remedy that would replace the battery hold-down clamp...

 

 

Jaz sem tud štromar, vsaj po papirjih. In enosmerni tok je glede požarov veliko bolj nevaren, kot izmenični, ki se sam ugaša oz=0 (ko se mu zamenja smer) 100x na sekundo. Električni oblok se pri enosmernem veliko bolje ohranja.

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)
pred 50 minutami je Agerg napisal:

 

Uf, kdaj si pa to priložnost ujel? Enkrat, kar nekaj časa nazaj, vem da je bil na v Sloveniji, ko je obiskal rodne kraje svojega očeta. Takrat je tudi nekaj odpredaval na strojni fakulteti v Ljubljani pa še nekaj naokrog. Zame je bilo še malo prezgodaj v življenju. Danes ne bi zamudil za noben denar. Meni ena največji legend, glede konstruiranja splošno. Kot sem iz knjige in nekaj intervjujev uspel razbrati je bil izredno skromen človek, glede na to kar je v življenju naredil.

Ja sreča, očetov bratranec, je na stara leta iskal korenine in jih našel v Sloveniji. :)  Potem smo imeli nekaj družinskih srečanj in je bilo kar nekaj priložnosti za pogovore. Julija 2006 je bil celo pri meni doma in pil irsko kavo ... razkomotil se je kar na otroškem fotelju ...

 

20240908_182939.jpg

 

image.png

 

image.png

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)
pred 5 urami je dvorjan napisal:

Ne boš verjel, daleč najbolj problematična stvar so električne napeljave, torej kabli. Se preribajo in evo iskre. Potem je pa skoraj vseeno, kaj je v bližini - obloge, bencin, kemija baterije ...

 

Nas so učil, da so to spoji. 

 

Ja, če pomislim na serije Air crash investigation, pa je nekaj hujših letalskih nesreč res bilo posledica kratkih stikov vodnikov v kabeskih snopih ... tudi let TWA 800, o kateri sem imel priliko govorit z glavnim inženirjem razvoja B 747 J. Sutterjem, ki mi je dejal, da se ne strinja z rezultati preiskave - da ni moglo raznesti tanka zaradi kratkega stika.

 

Torej še najboljši strokovnjaki si kdaj niso enotni, kaj šele mi, ki skoraj nimamo pojma.

 

EN.WIKIPEDIA.ORG

 

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Navigacija v Mazdah (infotainment, MZD Connect)
Napisano (urejeno)
pred 11 minutami je SpEkTr napisal:

Ja, sestra rabi za cx30, piši na zs pa se zmenimo.

 

Ne prodajam, ga pa prodam, če si ga kdo res želi, za 20€. :) 

 

Zadnjič me je nekdo tukaj, ki sem mu prijazno razložil delovanje, na koncu še kritiziral (ker mu ga nisem želel prodati za 15€). Ne dam ga za 15, ker ga načeloma ne prodajam. Če bi ga želel prodati, je druga pesem.

 

image.png

 

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Navigacija v Mazdah (infotainment, MZD Connect)
Napisano (urejeno)
pred 8 minutami je NevLado napisal:

@Janez007 ti bo svojga prodau za male pare

Ja res, vsake toliko časa se spomnim, da mi ležita 2 v avtu, nekajkrat smo ju uporabili, potem pa sem se naveličal na telefonu preklapljati - namreč ta škatlica si fino zapomni zadnji telefon in če se voznik zamenja, je potrebno nastaviti novega ... 

 

Drugače je pa meni delalo vse super, žena pa je čez čas ugotovila, da ji je občasno nagajala telefonska povezava ... ona je slišala sogovornika, na drugi strani pa je menda sogovorniku pogovor prekinjal zvok  ... Apple ...

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Praske oz. udrtine na pločevini
Napisano (urejeno)

Ne se sekirat, če ne na domačem parkirišču, ti ga potolčejo na drugih parkiriščih. Očitno preozko parkirišče, pa uporabniki sosednjega avta otroci ... skoraj nimaš kaj.

 

Take mini vdrtine lahko fino odpravijo mojstri za popravilo toče s palčkami, seski, ... meni so nekaj vdrtin pred leti na M6 in CX-3 za 20 € v Rožni dolini v Lj. - 20 minut.

 

Slika prikazuje ravnanje 2 dokaj ostrih vdrtin od vrat kombija (predpostavljam), odluščilo se je celo nekaj barve.

 

image.png

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 7 minutami je NevLado napisal:

Tudi dizelska 2.2 bo brez problema naredila 400kkm, AMPAK moraš:

- menjavat olje na 10kkm

- počakat da se lepo segreje predno tiščiš + še takrat bit z njo nežen (če pogledaš videje, ki jih je @vzupan3 prilimov, tip v enem od njih razlaga kako se nabije pritisk v motorju ko je motor nad 3k rpm in takrat če ni vse tipi topi začne zabijat oljno črpalko)

- da se črpalka ne zabije moraš zamenjat podložke injektorjev takoj ko je možno + redno čistit saje, torej:

- ustrezno spucat sesalni kolektor in vse pri EGR-ju na vsake 100kkm

- potem imaš pa tu še dpf, ki ga ne smeš prevečkrat prekint med regeneracijo

 

Poleg podložk zamenjaš še tista 2 senzorja, ki so jih menjaval pod garancijo. Potem zamenjaš še injektorje, ki so jih tudi menjaval pod garancijo.... pa po možnosti fašeš še prvo serijo ki ima slabo zalito odmično in treba menjat še odmično. Pa loputica na turbinici in vse s tem povezano poleg...

 

Če se tega držiš, upam dat roko v ogenj, da bo motor šel brez problema veliko km. !!!!!!

 

Kjer pa so težave, so pa pri uvoženih avtomobilih iz tujine, kjer se je avte vozilo na lizing in se jih servisiralo po navodilih proizvajalca, torej na 20kkm ali pa še več... Ko se je posvetila lučka dvomim, da je kdo sploh pod haubo karkoli pogledou ampak samo vozil dalje pod malo večjem gasu, češ da se bo motor spucal. Če pa uvoziš bencinarja, so ga pa težko zajebal, pa če so se še tako malomarno vozili z njim. In tu so potem težave s to generacijo skyactiv-d motorjev!

 

Seveda imaš tudi primere v slo, tako kot moj kolega, ko je kupil novo 6ko, jo servisiral na 20kkm ker je to vse kot mora bit, pooblaščenci niso imeli pojma da bo sranje z motorjem na dolgi rok, potem so se pa začele težave pri 100kkm. Sedaj z vsem znanjem ki ga imamo o teh motorjih, ni šans da boš imel z njim probleme če se držiš zgornjega seznama.

 

In potem ko potegneš črto, a bi raje vzel G194 ali CD175 pomisliš še na to, da je AT bolj obremenjen zaradi večjega navora, sprednji diski (ki so iz papirja) so tudi bolj obremenjeni zaradi večje teže, se še prej zvijejo,...

 

Nevem no, vsak naj se odloči sam, motor ni slab če prevažaš polno familijo in je avto natovorjen do amena, ampak količina stvari, na katere je treba bit pozoren,,, ga ni servisa in stresa ki bi mi odhtetal navor tega motorja, da se bom tam tresu, kdaj bom avto ugasnu :) tudi ob teh 400 eurih ki jih na leto profitiraš z dizlom, boš vrgu za servise :D 

 

Bolj objektivno bi težko zapisal to primerjavo, sploh ker sem tudi sam na začetku pred nakupom gledal CD150, ki mi je na testni vožnji dal precej mešane občutke :) 

Lado daj povej, zakaj se je pri moji bivši CD175, kupljeni in redno servisirani v Lj, vse zabilo s sajami že pri 65.000 km, kmalu po 3-tjem rednem servisu?

 

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Ne vem več kolikokrat sem že napisal tukaj na forumu. Zelo dobro sem poznal človeka na Mazdinem servisu in pred 5-imi leti imel enako dilemo, in sem ga vprašal, katero Mazdo kupit, s katerim motorjem. Brez dileme je odgovoril "bencinarja". Nisem nehal in ga vprašal, "kaj pa dizel?". Njegov odgovor:"kupi bencinarja". Je pa res, da je sam vozil Mazdo dizla. :)

 

Tukaj smo to že obdelali in prišli do zaključka - če kupuješ Mazdo izven garancije in ne znaš sam pošravfati motorja, potem je bolje kupiti bencinarja. 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj kupiti?
Napisano

Jaz čakam G145 2,5 ... menda pridejo proti koncu leta  ... krivulja navora boljša od G122 ... podobna krivulji X motorjev v območju okoli 3.000 obratov.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj kupiti?
Napisano
pred 31 minutami je ignacij napisal:

Ma nič ne pomaga razlaga, ona bi imela malo višjega in konec🤣. Yaris ji je premajhen, ne sprašuj zakaj ker samo ona ve. Nekak pogledujem proti CX30, sam so kr dragi. A ta motor g122 sploh kam gre al moreš vzeti X?

 

Boj važno je kam ona pogleduje, če bo njen avto. 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano (urejeno)
pred 11 minutami je gregor2137 napisal:

Kaj pa ostalo? Zračni filter je bil menjan samo enkrat po 5 letih oz. 52.000 km, zavorna tekočina sploh nikoli. Je to ok? 

OK, bi pa zavorno olje sedaj zamenjal ... zaradi starosti je izgubilo nekaj kakovosti, vendar to ni naredilo nobene škode (s časom se v olju nabere nekaj vlage, ki mu niža vrelišče .... ampak to je bolj pomembno za rally avtomobile). Včasih smo vozili po 10 let isto zavorno olje ... sam sem ga imel v Hondi Accord letnik 2008 vsaj 8 let, če ne celo 12 let oziroma 230.000 km.

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano

Kar nekaj Mazd 2.0 in 2,5 bencinarjev sem videl, pri katerih so se servisi delali na okoli 25.000 km ... 

 

Sam ne bi imel zadržkov zaradi servisnih intervalov za nakup te Honde, sploh pa, ker ima zelo malo prevoženih km in tudi če je bilo olje že malo na meji, vse skupaj ni dolgo trajalo.

 

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano (urejeno)
pred 33 minutami je NevLado napisal:

Ce kupis kot fizična oseba sem 99,9% da ostane 19% davka :D  mogoče @dvorjan poda oceno koliko pride uvoz za NOVO vozilo, ker vem da je neka višja dajatev

Jaz pa sem 99,99%, da moraš plačati slovenski 22% DDV. Za vse avte do 6.000 prevoženih km ali mlajše od 6 mesecev, ki se davčno obravnavajo kot da so novi.

 

image.png

 

 

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano
Pred eno uro je NevLado napisal:
PRANGE.DE

Mazda 6 Center-Line G-165 *August-Aktion* NAVI ACAA MR Farbe: Machine Grey im Mazda Autohaus Prange GmbH.

 

Pa še vse 6ke pri tem prodajalcu trenutno:

 

PRANGE.DE

aktuell Mazda6 im Angebot HerstellerPreisKilometerErstzulassung Renault Twingo 1.0 SCe 75 Limited Faltdach Klima Bluetoo 12 Monate Garantie Leistung54 KW / 73 PSKilometerstand39.419...

 

 

Samo komentar: Ta pride cca 36 (mi imamo 22% DDV, oni 19%) , ... center line je skoraj osnovna oprema (2. po vrsti ...)

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano (urejeno)
Pred eno uro je NevLado napisal:

Kupi novo 6ko :D G165 v Nemčiji dobiš za 32k, odvisno od opreme

 

Daj pripopaj link do prodajalca ... meni se zdi, da je v trgovini bolj okrog 40.000 ...

 

https://www.mazda.de/konfigurator/MAZDA6/5WGN/

 

 

Ma gledam za sina, ki se počasi odpravlja na svoje. Primerna zanj (optimalna) se mi zdi Mazda CX-30 z 2,5 G140 motorjem. Mu je Mazda 6 všeč, enako kot jaz pa je mnenja, da je v trojki (prejšnji model) občutek vožnje še boljši. Potem si pa mislim, da če bo slučajno kakšen naraščaj, bo trojka HB kmalu premajhna, za nalagat vozičke itd. in je verjetno CX-3 po prostornosti nekje vmes med 3-ko in 6-ko, ali se motim?

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano
pred 2 urama je Freedom988 napisal:

Iskrena hvala za odgovore do sedaj. Vendar tisti dve fotografiji, kjer je pri PRIME LINE zapisana spodaj vzratna kamera, velja za trenutne verzije Mazde CX30. Povedano drugače: na spletni strani mazde so posodobili konfigurator z novimi verzijami, katalog pa je še star s starimi verzijami. Če greste pogledat pod konfigurator pa tam kliknete seznam opreme za posamezno verzijo, niti pri vstopnem modelu več ni zapisana vzratna kamera, ampak samo ˝Na­prej usmer­je­na ka­me­ra, spre­dnji ra­dar˝, ki niti ne vem, kaj pomeni. Zato sprašujem, če je možno, da leta 2024/2025 takšen avtomobil ne bo imel vzratne parkirne kamere vse do zadnjih dveh top verzij, glede na to, da je vzratna kamera skorajda že standardna oprema pri vseh znamkah in modelih avtomobilov? Se opravičujem za gnjavažo, verjetno bo treba počakati, da posodobijo tudi katalog na spletni strani pa bo potem kaj več jasno, oziroma se bo treba pozanimati direktno pri Mazdinem trgovcu/avtohiši. 

 

Sprašujem pa vse to zato, ker nameravam v roku 2/3 let, kupiti Mazdo CX30, sedaj imam Toyoto Yaris, 1.5. bencinarja s 4 valji, letnik 2019 (ima vzratno kamero), avto dela kot urica brez nobenih problemov. Žal pa Toyota več ne ponuja normalnih atmosferskih 4 cilindrskih motorjev v njihovih manjših modelih (yariske delajo samo še 3 cilindrske), pravega hibrida tudi nočem imeti, nove yariske top opremljene stanejo pa isto kot Mazda CX30. Imam težave tudi s križem in se mi zato zdi SUV boljša rešitev. Mazda je skoraj edina znamka, ki ponuja še normalne motorje, čeprav se komu zdijo dinozaverski, je to meni pomembno, ker so zanesljivejši od turbakov in je še samo ena stvar več, ki lahko crkne. Kakšne so vaše izkušnje glede zanesljivosti in trajnosti Mazd? Pri Toyotah sem navajena, da avto vidi servis 1x letno in to je to in da razen rednih stvari, kot je npr. menjava ploščic, diskov ipd. ne crkne nič oz. zelo redko in da vsaj 10 let nimaš problemov z avtom. 

 

Se opravičujem za malo daljši zapis in hvala za odgovore že vnaprej. 

 

Tole je bolj vprašanje za Mazdo Slovenija ...

 

WWW.FACEBOOK.COM

Mazda Slovenija, Ljubljana. Gefällt 18.160 Mal · 71 Personen sprechen darüber. Dobrodošli na uradni strani Mazda Motor Slovenija. Spoznajte našo filozofijo Jinba Ittai in izkusite

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano (urejeno)
pred 28 minutami je Jest napisal:

Pomoje sta glede prostornosti v kabini tam tam… konec koncev je CX-30 povišana Mazda3 …Sicer ocenjujem samo na podlagi videnega… Mogoče bo Bini kaj več napisal, ker je prej vozil trojko, sedaj pa CX-30 …

Na @Bini sem najprej pomislil, vendarle on je imel limuzino, pa še prejšnji model. Mene zanima Mazda 3 HB, oz. alternativno CX-30, če je prostornejša. 

 

Privlači me tale G140 dinozaverski motor.  6-ke ni več v ponudbi, CX-5 pa tega motorja tudi nima v ponudbi. Ostali večji so zame predragi - ne mislim nabavljat avta za 50.000, ker mi ga lahko naslednji dan zbije toča ...

Popravljeno od Janez007
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Verjetno je kdo na tem forumu že komentiral prostornost Mazde 3 v primerjavi s prostornostjo CX-30. Mazda 3 je zaradi nižje višine boljša glede lege na cesti, kako pa je s prostornostjo. Verjetno ima CX-30 več prostora na zadnjih sedežih in tudi v prtljažniku? Omembe vredno več, ali minimalno več?

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.