Ampak spet samo v teoriji - koliko rezervnih baterij bi to morali imeti na vsaki pumpi? Verjetno ogromno, ker za vsako bi pa rabili ?e polnilno postajo, da bi jih polnili. To bi pomenilo verjetno cel kup logistike ali pa avtomatiziran sistem menjave ... kar pa spet stane,,, a lot.
Kakor se elektrika fino sli?i v teoriji, je v praksi logisti?na no?na mora, ki je pri klasi?nih fosilnih gorivih skoraj ni. Dokler je elektri?nih vozil malo ?e gre, takoj ko pa jih bo ve? pa bodo nastale te?ave, ki jih danes sploh ne poznamo.
Ravno zadnji? sem sli?al, da ?e bi v tem trenutku samo ?etrtina avtomobilov na elektriko so kapacitete ?rpalk v Sloveniji premajhne v primeru, da bi ?eleli polnit na poti. Glede na to, da polnjenje ne traja samo slabih 10min, kot je potrebno pri gorivih ampak vsaj pol ure do ene ure (?e bi imeli ustrezne polnilnice). Se pravi bi zasedli vsa parkirna mesta, ki jih imajo ?rpalke, poleg tega bi morala imeti vsaka ?rpalka zraven skoraj priklopljeno svojo elektrarno saj bi lahko bila obremenitev tudi nekaj megawatov.
Trenutno so kapacitete el. omre?ja bistveno premajhne, da bi ?lo vse na elektriko in to bo ?e kar nekaj ?asa utopija. Re?itev je dejasnko v izgradnji jedrskih elektrarn, ki pa se jih ravno Nem?ija najbolj otepa. In kako zdaj mislijo do leta 2030 ukint vozila z motorji na notranje izgorevanje zraven pa ?e zapirat jedrske elektrarne, ve samo frau Merkel in njena ekipa svetovalcev.
ups ja, napa?a, nekak mi je misel u?la ?e za deset let naprej... razmi?ljal sem namre? o nekem ?lanku iz za?etka devedestih, ki je napovedoval, da bo najkasnje v ?etrt stoletja papir izumrl in da ga sploh ne bomo potrebovali (?e za rit brisat ne). Pisarne brez papirja, vse elektronsko, knjige na tablicah, revije na internetu - itd itd. No danes ?etrt stoletja kasneje nismo niti na polovici te napovedi. Papir je ?e vedno tu in ni? ne ka?e, da bo kaj kmalu izginil
Vseeno tehnologija hitro napreduje... ?e se zamislimo, kaj smo meli 20 let nazaj in kaj imamo danes...
niti ne... bistveno po?asneje kot je bilo to ?e pred ?asom. Je pa res, da je danes tehnologija izpred 20 let pa? dostopna skoraj vsakomur.
Do takrat je ?e ?etrt stoletja - nih?e v tem trenutku ne more vedeti, kaj se bo do takrat zgodilo tako, da neke napovedi, da bodo leta 2030 motorji z notranjim izgorevanjem prepovedani je v tem trenutku pa? fantaziranje.
Tudi v ?esdesetih letih prej?njega stoletja so vsi mislili, da bomo po letu 2000 veselo potovali po vesolju ali pa vsaj med planeti v na?em oson?ju, V 17 letih tega tiso?letja, kaj dosti ve? kot majhnih plovil/sond brez posadke sploh nimamo.
Sam, da sem uvod prebral mi je kr pritisk dvignil. Edino znak za zadrgo se ukinja, ker bi vsi vozniki morali to ?e s CPP-jem oziroma ZprCP upo?tevati in res ne rabimo znaka za to. Smisle je ?isto logi?en saj velja tudi ob nenadnih situacij, kjer ni bilo mo?no pravo?asno postaviti znaka in da ne bi voznike medlo ter spravljalo v dilemo ali zadrga velja samo tam, kjer je znak ali vedno.
Da bi novinar?ek pogledal ZprCP ?len 38. odstavek 5 je pa ?e prevelika znanost.
(5) ?e je na smernem vozi??u iz prvega odstavka tega ?lena na enem od prometnih pasov onemogo?en promet vozil zaradi ovire ali se pas kon?a, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu dol?ni omogo?iti vklju?evanje na ta prometni pas tako, da vozijo s primerno hitrostjo in na tak?ni razdalji do vozila pred seboj, da se lahko izmenoma vklju?i v promet ?e po eno vozilo (v nadaljnjem besedilu: sistem zadrge).
Jebemu res, ?e tako je preve? nepoznavanja pravil na cestah potem ti pa ?e eni taki nadebudne?i ?irijo krivo vero in dodatno poslab?ujejo prometno varnost. A se sploh bumbar zaveda, kak?en bo kaos recimo na AC-jih pred delom na cesti in zaprtem pasu, ?e se to ne upo?teva.
jaz jo uporabljam ves ?as in kr deluje, ?eprav se mi je ?e 2x raztre??ila na prafaktorje (padla iz drugega ?tuka na stopni??u) - tole je bilo res vredno vsakega centa pa ?etudi zdajle takoj crkne.
Se pravi, da v vsakem primeru mora? biti buden in pri stvari, da lahko prepre?i? karambol v primeru odpovedi senzorjev - se pravi nismo ni? naredili, ker ?e ne vozi? si te?ko 100% pri dogajanju v prometu in bo reakcijski ?as bistveno bistveno dalj?i.
Kaj pa izogibanje nesre?am? Ali se zna dejansko pravilno odlo?iti? Pred dobrim desetletjem sem imel en tak vzor?ni primer. AC iz LJ tik pred izvozom za Postojno gre v rahli ovinek. Pri prehitevanju mi je v zadnjem trenutku sko?il pred mano ?leper, ki je ?elel prehiteti drugega. To je bilo tako nenadno in blizu, saj me verjetno ni videl v vzvratnem ogledalu, ker gre cesta v desno (gl. google maps - povezava). ?e bi stopil samo na bremzo bi se mu nalimal v prikolico. Tako sem pa odvil desno na voznega in takoj ?e bolj desno na odstavnega, da nisem priletel v prehitevan kamion. Ali zna tak samovoze?i avto to prepre?it (nenadne dogodke) ali zna samo pritisnit na bremzo pa kar bo pa bo? Varnost ni samo pravo?asen pritisk zavore ampak ?e marsikaj drugega - izogibanje oviri, hitre odlo?itve in iskanje luknje za izogibanje nesre?i je velikokrat bolj pomembno kot reakcijski ?as na zavori.
Na vseh demonstracijah samovoznosti sem videl samo sunkovito zaviranje in ni? drugih manevrov, ki so v?asih veliko bolj pomembni.
Nisem apriori proti ampak, dokler ne bodo vsa vozila bila samovoze?a bodo situacije, ki se jih ne da prepre?it oziroma se jih da, ?e bo SW tako napisan, da bo v del?ku sekunde dejansko ugotovil najbolj?i manever in ne samo bomf po bremzi. Tak SW napisat danes pa ni glih ma?ji ka?elj. Tako, kot sem rekel, ?e ne znajo MP3-je zrihtat je tole v tem trenutku misija nemogo?e.
Jaz bi pa nekaj drugega dodal. Danes smo leta 2016 in ?e nikomur ni uspelo naredit senzorjev, tipal, radarjev, ki bi bili nepokvarljivi. Dokler to ni 100% zagotovljeno je samovoze?i avto en velik rizik. ?e odpove kak senzor in pride do nesre?e - kdo je kriv? Naj policaji izstavijo polo?nico podjetju Audi ali tebi, ker si zraven spal in bil prepri?an, da bo sistem opravil svoje?
Po eni strani ne znajo zrihtat enega infotajment sistema, da ne bi bil bugast, po drugi strani bi pa radi kupca prepri?ali naj ?ivljenje zaupa elektroniki in programski opremi tega proizvalaca, ki ne zna niti zrihtat, da bo MP3-je pravilno predvajalo. :ne vem:
Joj Jures, sorry ampak tukaj si ga pa oreng pihnil - graf iz izacusovega linka ni totalni ampak je indexni graf, kjer je index za leto 1991 nastavljen na 100. To ne pomeni, da je takrat bilo 100 mrtvih ampak le prikazuje kako se giblje graf iz leta v leto na osnovi leta 1991. Takrat je bilo namre? 462 mrtvih, kar je na u? okoli 4x toliko kot lani.
Ker vem, da je tele podatke te?ko dobit na netu v enem kosu sem naredil primerjalni spisek od leta 1970 do 2015.
Prva kolona je leto, druga je ?tevilo nesre? s po?kodovanimi in/ali mrtvimi, tretja kolona je index na leto 1970 (100), ?etrta kolona odebeljeno je ?tevilo mrtvih in peta index mrtvih na leto 1970 (100)
1970 8.300 100 620 100
1971 8.672 104 644 104
1972 8.413 101 625 101
1973 8.500 102 701 113
1974 7.936 96 557 90
1975 8.192 99 596 96
1976 8.001 96 587 95
1977 8.911 107 680 110
1978 7.951 96 729 118
1979 7.537 91 735 119
1980 6.941 84 558 90
1981 6.499 78 565 91
1982 6.866 83 569 92
1983 6.070 73 527 85
1984 5.546 67 492 79
1985 5.481 66 464 75
1986 5.942 72 504 81
1987 6.364 77 558 90
1988 6.085 73 551 89
1989 5.825 70 554 89
1990 5.177 62 517 83
1991 5.479 66 462 75
1992 5.781 70 492 79
1993 6.290 76 493 80
1994 6.552 79 505 81
1995 6.198 75 415 67
1996 6.020 73 389 63
1997 6.650 80 358 58
1998 5.600 67 311 50
1999 6.702 81 335 54
2000 8.294 100 314 51
2001 9.091 110 278 45
2002 10.065 121 269 43
2003 11.584 140 240 39
2004 12.451 150 274 44
2005 10.309 124 258 42
2006 11.223 135 262 42
2007 11.414 138 293 47
2008 8.938 108 214 35
2009 8.589 103 171 31
2010 7.560 95 138 22
2011 7.218 87 141 23
2012 6.864 83 130 21
2013 6.542 79 125 20
2014 6.264 75 108 17
2015 6.473 78 120 19
pa ?e grafek, ki dejasnko najbolje prika?e kako je ?tevilo mrtvih v prometu drasti?no padlo v zadnjih 45 letih navkljub enormnemu pove?anju prometa
Nekaj zanimivosti:
- konec leta 1973 se je za?ela prva naftna kriza in v letu 1974 je podra?ila nafto za skoraj 150%. V naslednjih treh letih so se ljudje bistveno manj vozili in ?tevilo mrtvih je upadlo nato je spet za?elo nara??ati.
- druga naftna kriza se je za?ela konec 1979 in se nadaljevala v leto 1980 do leta 1982. V Jugi je bil takrat ?as par nepar
- Jugoslavija zaide v krizo 1983 in je na robu bankrota. Ker ne more uva?ati toliko nafte s uvedejo boni za mese?no porabo goriv. To traja nekaj let in spet pozitivno vpliva na cestno varnost.
- s samostojnostjo 1991 ja zaradi izgube trgov in vojne na Hrva?kem se je spet zmanj?alo ?tevilo vo?enj in tudi mrtvih je bilo manj
- sredi leta 2008 sredi leta uvedejo vinjete, ki spravijo ogromno ljudi iz reginalk na AC. Skokovit padec ?t. mrtvih, ki se nato v letu 2009 in 2010, dejasnko spusti ?tevilo mrtvih nekje na okvirno vrednost danes - se pravi od 110-140 na leto.
izacus je prav razlo?il ga bom pa ?e malo dopolnil, da bo bolj razumljivo. Svetlobna lestvica se meri kot temperatura v Kelvinih (K) pri katerih telo oddaja svetlobo. Dejansko v svetilki ni teh temperatur ampak nam to ozna?uje kak?no barvo svetlobe bomo videli oziroma jo oddaja.
Halogenske ?arnice so nekje v spektru med 2.500 do 3.200 K - tam je nekje bolj rumenkasta topla barva.
Xenonke pa se za?nejo pri 3.000K in to je ?e v spektru rahlo rumenkaste bele barve - nekaterim je to najbolj prijazna oblika bele svetlobe.
Naslednja v lestvici je 4.300K, ki je verjetno najbolj bela svetloba v pravem smislu besede in dejansko tudi najbolj realno odslikava barvo predmetov, ki jih osvetlimo s takimi lu?mi.
Sledi 6.000K, ki je po homologacijskih standarih ?e zadnja na lestvici, ki je street legal in za katero govorimo, da je ?e bela po standardu ECE. V to se ti ne bo vtaknil noben policaj ima pa ?e rahlo cool look tako v smislu da zgleda lepo in tudi v smislu, da govorimo o hladni beli barvi. Se pa ?e rahlo opazi, da je svetilnost rahlo manj?a kot pri 4.300K vendar vseeno osvetljeni predmeti odra?ajo dokaj pravo barvo.
Nato smo pri 8.000K in od tu naprej so pa ?e to bolj show varjante osvetlitve in za normalen promet niso ve? priporo?ljive in tudi nelegalne. Ta barva je ?e precej modra in tudi osvetljeni predmeti ne vra?ajo ve? prave barve - recimo osvetljeni stop znak ni ve? rde? ampak rahlo rjav.
Pri 10.000K prehaja modra v vijoli?no.
Pri 12.000K je ?e bolj mariborsko vijoli?na kot modra.
Obstajajo pa tudi xenoni 15.000K, 20.000K in 30.000K.
Vse od 10.000K ni za vo?njo pono?i pa ne samo, da ni legalno ampak je osvetlitev zaradi obarvanosti katastrofalno slaba.
Bottomline - izbiraj samo med 4.300 (moj osebni izbor) in 6.000K (izbor zate za bolj cool look) Aja, se pa najdejo tudi svetilke 5.000K, ki pa so zlata sredina med tema izboroma, kar je tudi dobra izbira.
sem ti poiskal primerjavo kako zgleda bo? pa verjetno na youtubu na?el ?e marsikaj
Zamenjal kolesa - zdaj smo v zimskih ?korenjcih. Na volanu se ?uti, da so o?je ampak dinamika v ovinkih je pa bistveno slab?a in do pomladi bo pa? treba potrpet.
Zmeril sem globino kanalov na letnih in po prevo?enih 30kkm so ?e vedno od 5,1mm - do 5,3mm. Se pravi sem zrabil komaj dober mm profila pa tolk so stra?ili, da se GY Eagle Asy2 hitro zrabijo. Vsaj 70kkm bodo zdr?ale, ?e jih zamenjam pri 3mm, kar je ?e vedno precej nad zakonskim minimumom.
tale ksiht od spredi zgleda, kot, da ima zgoraj zobe, ki ?trlijo naprej in ustnica ?ez njih, kot da bi glih kar rabla ortodonta, da ji zobni aparat zrihta. Tale dizajn spredi je katastrofa, ?e se mene vpra?a, verjamem pa da je komu v?e?.
Ponovno bom pohvalil Cosmos BTC in ?efa Marjana ter serviserja Jureta, ki sta res carja. Jure je lepo zrihtal EGR ventil, ki je nagajal DPF-ju in mi krav?ljal ?ivce. Kot ka?e je zdaj vse v redu in zadeva ?iba proti 240kkm.
Aja, vmes mi je ?e odtrgalo mikrojermen, ker je zaribala jermenica na alternatorju - ?ur zagotovljen. ?e dobro, da sem lani menjal akumulator in da je imel tolk mo?i, da sem se brez te?av pripeljal na servis.
Pa ?e to ni ?isto vedno mogo?e... pri nas recimo klasi?ne skupinske to?be sploh niso mo?ne in se ?e neki let prepucavajo okol tega. Ameri?ki sistem pozna tako imenovano class action, kjer gre za klasi?no skupinsko to?bo. V anglo saksonskem pravnem sistemu to imajo, mi pa uporabljamo Germanskega, kjer klasi?nih skupinskih to?b ni in gre vse nekako bolj v smeri individualnih to?b.
Glede na ?edalje ve?jo potrebo v za??iti proti korporacijam in za ve?jo mo? pri razsodbah bi verjetno morali tudi mi uzakonit skupinsko to?bo. Ampak to je pa ?e druga tema.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ampak spet samo v teoriji - koliko rezervnih baterij bi to morali imeti na vsaki pumpi? Verjetno ogromno, ker za vsako bi pa rabili ?e polnilno postajo, da bi jih polnili. To bi pomenilo verjetno cel kup logistike ali pa avtomatiziran sistem menjave ... kar pa spet stane,,, a lot.
Kakor se elektrika fino sli?i v teoriji, je v praksi logisti?na no?na mora, ki je pri klasi?nih fosilnih gorivih skoraj ni. Dokler je elektri?nih vozil malo ?e gre, takoj ko pa jih bo ve? pa bodo nastale te?ave, ki jih danes sploh ne poznamo.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani