Sm kmet an s hribu doma, pei ne zastopm glih čist usega. Ma kolkr zastopm, je EV odlično za čist use ljudi razen za tistih 90%, za katere je bujši ICE...
Sm jest to prou zastopu?
Nope. Obratno je. EV je boljši za 90 % populacije, 10 % pa žal mora shajati z ICE še naprej, ker so tako ali drugače "posebni". Čestitke.
pred 39 minutami je godlike napisal:
Meni pa to po OCD-ju (OKM slovensko) ni všeč, da ne polnilm do polnega.
Bencin vedno butnem do roba. Čeprav ni ok, telefon filam do 100%, pa kljub temu drži 3-4 leta.
Tudi EV lahko polniš do 100 %, če tako želiš. Če takoj odpelješ, mu dejansko ne bo nič hudega. Sicer pa bo imela baterija nekaj višjo degradacijo, če jo boš puščal na 100 %.
Edino, kar res ni priporočljivo, je da vozilo v poletni pripeki stoji z baterijo na 100 %.
Dajmo biti konkretni: upoštevati povprečno ceno elektrike 0,44€/kWh pri EV je neumnost, če je vsem jasno, da se EV-ji večinoma (80-90 %) polnijo doma - na gospodinjski tarifi elektrike. Tako ceno so pač izbrali, da se je izšlo sporočilo, ki so ga želeli dati "raji". Pač, še naprej kupujte izpuharje, sicer nam gospodarstvo klecne.
@Slivka: Ti si kar določil, da rabiš 11 kW polnilnico doma. Čemu? Da boš v petih urah nafilal baterijo? Saj ne delaš vsak dan 400-500 km. Pri nas doma, nekaj deset kilometrov severneje od tebe, smo še do nedavnega imeli priključek 1x 25A. Pa sta se doma brez problema polnila dva EV-ja (ne pa istočasno). Čez noč je več kot dovolj časa, da se dotoči več kot polovica energije v baterijo.
Tako da se ponoči polni s 16A (cca. 3,5 kW efektivno), kar pomeni, da dobiš 28 kWh v baterijo. Pri ZOE je to 54 %, idealno za polnjenja 20-70+% za optimalno kondicijo baterije. ČE rabim več, pustim dlje. Zelo redko, edino pred kako daljšo potjo.
In še enkrat vam bom dejal: nimate praktičnih izkušenj, pametujete pa kot da desetletja vozite EV-je.
No, in v tem izračunu so upoštevali naslednjo ceno elektrike -> Strom 0,44€ / kWh.
Zdaj pa naj si vsak zase preračuna, koliko daje za kWh elektrike. Jaz niti približno ne toliko, še z vsem potepanji po javnih polnilnicah.
Pa še za tiste, ki radi uporabljate lastne možganske celice - EVji se večinoma polnijo doma. Za tiste par izletov letno pa na javnih polnilnicah. Koliko vas stane domača elektrika - seveda brez sončne elektrarne? In koliko drugače bi bil videti izračun, če bi upošteval polovico nižjo ceno elektrike?
Hja, hudič je v podrobnostih. ADAC pa plačujejo izpuharji ...
Najbolj hecno pri vsem skupaj pa je, da energetikov nihče ne povpraša po zdravju, pa koga iz pisarne odnesejo.
Slovenija denimo proizvede bistveno več električne energije kot Hrvaška, pol manj nas je, a imajo Hrvati cenejšo elektriko. Že osnovnošolcu je jasno, da tu nekaj ne štima.
20 minut traja polnjenje samo. Če je eden pred teboj, je to mimogrede pol ure (recimo, da je tisti pred teboj že do polovice napolnil), lahko tudi več...
A veš, da še nikoli nisem prišel na 100% zasedene hitre polnilnice na avtocesti. Pa sem zdaj že precej tisoč kilometrov naredil. #toktok
Vidim, da je še kar fama okoli groznih ur čakanja pred polnilnicami. Na hitrih polnilnicah je relativno hiter obrat. Jaz sem redko dlje od 20 minut na kakšni.
Sploh pa imajo vse (hude) penale za "kampiranje", to je zasedanje polnilnice. Pri večini polnilnic je to postavljeno pri 60 minut, nekod v Italiji pa že pri 45 minut (na ultra hitrih).
Saj pravim, morate preizkusiti v praksi, boste lažje komentirali, kaj gre in kaj ne ...
Je pa res, da tudi jaz ne bi prikolice vlačil z EV po Balkanu ...
Sem pa šel z ZOE na Krf, v Atene itd., tako da ni noben bav-bav. Še največji izziv je bila jugovzhodna Srbija - ker tam pač (še) ni polnilne infrastrukture.
No upor je enak za vse tipe avtov. pa še SUV so izbrali tako da je primerljivo z mojimi
dvorjan, glede na tvoje izkušnje mam resno vprašanje. električni avti so avtomatik zato:
- recimo da ti res zmanjka štroma, worst case scenario, in avto crkne - ali ti lahko prestaviš iz D? To je muka okvar avtomatikov...in ne pomaga drugo kot avtovleka
- recimo da ti res zmanjka štroma, worst case scenario spet - kake so asistenčne storitve (ICE dobi kantico oz ma vključeno)?
ICE al pa štrom, če zmanjka v nemčiji oba fašeta kazen
1a) Zmanjka elektrike v pogonski (HV) bateriji - še preden jo zmanjka imaš "polžek" način, kjer ti avto sporoča, da se odvleci s ceste.
1b) Če se elektroni HV-baterije popolnoma izpraznijo, še vedno lahko prestaviš v N, saj za menjalnik skrbi klasični (12V) akumulator.
2) Praktično vse asistence danes, vključno z našim AMZS že vozijo s seboj agregate in ti na mestu, kjer si ostal brez elektrike, omogočijo polnjenje par procentov, da se privlečeš do polnilnice.
3) Če imaš srečo, ti ustavi kak EV "sotrpin", ki ima sodoben EV s tehnologijo V2L, pa preko njega napolniš nekaj % za scenarij iz točke 2).
Nisem še ostal čisto brez, čeprav sem ZOE peljal še 18 km potem ko je že kazal 0 % baterije. Je pa najprej zmanjšal moč, potem pa še prižgal ikono polžka. Takrat sem vedel, da je vrag odnesel šalo.
Samo napisal sem vam svojo izkušnjo, da sem v grdem zimskem vremenu z EV prevozil več kot 1000 km in za to odštel manj denarja, kot če bi šel z ICE. In potem se je usulo primerjanje in pretiravanje s strani "ICE fahrerjev".
Pa komentiral sem, da avtomobilistični novinarji nimajo pojma in delajo veliko škodo EV-jem s svojimi nebulozami.
Tocno to sem jaz napisal, ce mu pase elektrika naj uziva, moti me samo da enaci zadeve, to pa ne mores.
Hruske pa jabuka
Mogoče se sprehodiš nazaj čez celo temo.
Jaz nič ne enačim, samo občasno vam povem, da EV ni noben bav-bav tudi za daljše razdalje, čemur večina vas še vedno ne verjame. Ko boste enkrat probali, se bomo pa ... družili na polnilnicah. 😃
Pa če tako rad delaš, ti lahko še zaupam, da v EV-ju lahko polniš/napajaš vse svoje elektronske naprave hkrati. In delaš na prenosniku ali telefonu tudi ko se avto polni - ne rabiš držati ročke ves čas ... 😃
A potemtakem ti po avtocesti voziš do roba vsakega izvoza in nazaj, ali kako?! Da izkoristiš res vse površine, kar si jih plačal z vinjeto?
Izvozi so seveda jasno del avtoceste, tega nisem demantiral, kot želiš ti prikazati. Pogovarjava se, no, vsaj jaz, o dodatni poti, ki jo prevoziš za tankanje goriva. In ta dodatna pot se začne s tistim metrom, ko zapelješ na izvoz iz avtoceste. Ne vem, otrok to razume ...
Mojster, tukaj se pa ne bova strinjala. Šteje začetek izvoza in ne konec. Ker AC zapustiš na začetku izvoza, sicer bi se normalno peljal naprej. In tudi na našem izjemnem Shellu, ki ga omenjaš, imaš od začetka izvoza do prostega točilnega mesta vsaj 100 metrov.
In spet, kot sem v tej temi že večkrat zapisal, vas ne razumem, zakaj vedno zapenjate v neke robne pogoje. A so realnost? Niso, kot nobena skrajnost. In v povprečju se kar lepo navoziš, če zapustiš avtocesto, da greš točit cenejše gorivo. A je to tako težko priznati in zakaj?!
Sorry, ni 100 metrov, sploh pa ne od izvoza na avtocesti - za te smo si verjetno enotni, kje se začnejo, ali pač?
In lahko iščeš 1000 in 1 izgovor, dejstvo je, da je treba za milijone črpalk zaviti par minut iz avtoceste - ja, tam, ko ti zmanjkuje goriva, greš dol. Ne vem, zakaj zdaj tako izgovarjanje, pa saj se je že vsak od nas kdaj peljal po avtocesti - doma in v tujini.
Edino, kar skoraj vsem e-polnilnicam manjka, je streha nad glavo - to bi pa projektanti lahko vedeli. Ampak nekoč bodo ...
Ja, seveda. Ampak tudi zavijanje dol z avtoceste in iskanje bencinske črpalke je potratno z vidika časa. Ker nikjer ni samo 100 metrov, razen če imamo različne metre ...
Se pa čisto strinjam z @Boss, infrastruktura polnilnic se mora še precej izboljšati, da bo kos bolj masivnemu prehodu na EV-je. Ampak glede na to, da sem potoval v soboto, pa nikjer ni bilo niti 50 % zasedenosti, vendarle ni tako hudo ...
Evo, izpis iz polnilnic pravi total 78 minut za polnjenje. Itak sem kombiniral eno polnjenje s prehranjevanjem, enega z WC-jem, na enem pa sem malo poklepetal z ostalimi EV mojstri in kaj koristnega izvedel.
Pa še nekaj pozabljate - tudi vi bi morali kje tankati, in cene bencina/dizla ob AC so zelo zasoljene. Še v mestih po Nemčiji je gorivo po 1,8-1,85€/liter, na avtocestah pa že krepko čez 2€/liter.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Nope. Obratno je. EV je boljši za 90 % populacije, 10 % pa žal mora shajati z ICE še naprej, ker so tako ali drugače "posebni". Čestitke.
Tudi EV lahko polniš do 100 %, če tako želiš. Če takoj odpelješ, mu dejansko ne bo nič hudega. Sicer pa bo imela baterija nekaj višjo degradacijo, če jo boš puščal na 100 %.
Edino, kar res ni priporočljivo, je da vozilo v poletni pripeki stoji z baterijo na 100 %.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani