Skoči na vsebino
Elektromobilnost
Napisano
dne 1. 2. 2025 ob 9:22 je Alex napisal:

LOL

 

Modelu enkrat spodleti polnjenje in potem gre vedno polnit še pred 25 %. ROTFL

In potem jamra, kako se podaljša čas potovanja.

 

Mimogrede, včeraj sem naredil 1024 km z EV. Večino od tega po dežju in snegu, temperature cel dan med -3 in 4C. Na polnilnice sem prišel z 8, 5 in 7 odstotki. Pa me ni bilo niti najmanj strah. Ampak, ja, nekaj so izkušnje ...

Aja, še to. VSA polnjenja, tudi tisto pred začetkom poti (7-100%), sem opravil na javnih polnilnicah v Sloveniji, Avstriji in Nemčiji. Strošek 63,5€.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Poraba: bencin vs. dizel
Napisano

Ja, tudi jaz mislim, da Provida do 150 km/h po vašem števcu nikogar ne ustavi. Itak je to realnih 143 pa še 7 km/h tolerance, torej se ravno 136 km/h šteje. Da bi pa na AC pisali kazni za 40€ in potem še polovička, je pa neumno ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ja, pogosto videno: učenec je prehitel učitelja. Še želeli si bomo kitajskih avtov ... ker bodo preprosto boljših od evropskih.

Nekaj podobnega, kot ste si do zdaj želeli japonskih ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 9 urami je jures napisal:

Malung - Švedska, razvit kraj kjer so sli na veliko v ev

 

MAPS.APP.GOO.GL
WWW.FACEBOOK.COM

Teslakuskia ei Vitut@ #teslalove #tesla #åre.

20 polnilnih postaj = 40 polnilcev, čakalna doba do 48 ur

 

Zdaj razumes pomen razvoja infrastrukture?

Ce ti mas sreco da najdes eno-dbe prosti polnilnici se ozri naokoli in pomisli da gre vse okoli tebe na elektriko

SPet operiraš z robnim primerom. Res robnim.

 

To je kot bi cela Slovenija na dela prost dan šla smučat na Kanin in tankat na črpalko v Bovcu. Rezultat bi bil isti. Kolaps. Pa še bencina in dizla bi zmanjkalo. Tukaj vsaj štroma ni zmanjkalo.

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 10 urami je Slivka napisal:

Pri EV so največja težava "neplanirani dogodki". Pri nas, na primer, je bilo v planu, da bo žena prevozila 60 km, ker je naša nona morala na nek pregled. Proti vsem pričakovanjem so jo obdržali v bolnici, zato je žena naredila dodatnih 60 km, da je šla domov iskat stvari zanjo (pribor za osebno higieno, zdravila, natikači, dve knjigi, polnilec za mobitel, ...). Potem je pa padlo še, da je bilo nujno neko reč odpeljat na Jesenice, čeprav naj bi to peljali v petek (včasih majstri prehitevajo, čeprav se jih praviloma vedno čaka). In je bilo še dodatnih 450 km.

In tako je BTjka iz načrtovanih 60 km danes naredila preko 500 km - skoraj 9x toliko, kot je bilo planirano. Pri dizlu to ni problem, 10 minut na črpalki (točenje in plačevanje), pa greš dalje. Pri EV, če te doleti nekaj nepredvidenega, si občičal...

Nič nisi občičal. Do 20 minut na hitri polnilnici pa res ni nek bavbav. Če si pa od doma šel približno poln, pa še 10 minut ne rabiš prebiti na polnilnici z nekim spodobnim EV.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Saj ravno zato, ker je milijon stvari že povezanih z nafto, je treba zmanjšati našo odvisnost od nje. In posledično petrodolarja. S selitvijo transporta na elektriko bi si vsi naredili ogromno uslugo. Svet bi potreboval bistveno manj nafte, ta bi se tudi pocenila, saj bi ponudba presegala povpraševanje.

 

Tako da, tudi če prisegate na nafto, vam je v interesu, da podpirate elektrifikacijo prometa. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ne glede na to, kaj vse boste še privlekli v to temo, od otroškega dela in kopanja redkih zemelj, ki jih je v baterijah čedalje manj. Litij ni tako zelo redek. Čez par let bomo dobili že natrijeve baterije (no, koliko je soli po svetu?!), takrat vam bo pa zmanjkalo izgovorov. Ste pogledali, kakšni materiali sestavljajo sodobne katalizatorje in DPF ter GPF filtre? Le čevlje sodi naj kopitar ...

 

Obenem pa pozabljate, koliko energije se porabi za ICE vozilo ter koliko ogljika se ustvari. In ne, tudi tu vam proizvajalci še kako lažejo. Samo pomislite - motor v ICE ima cca. 2000 sestavnih delov. Ki jih seveda ne dela ena tovarna, temveč vsaj nekaj deset, še raje pa sto dobaviteljev. Ki svojo robo pošiljajo po celem svetu. Že zdrava kmečka pamet da vedeti, da bo to energetsko in ogljično potratnejše od EV, ki ima za faktor 50-100x manj gradnikov pogona.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ne, Jures, ti nisi povprečni Slovenec. Sploh pa ne s tako kilometrino. Pač drži se dizla, če ti ne diši naložba v EV z večjo baterijo.

 

Ampak povprečni avto v Sloveniji naredi cca. 30 km x 250 delovnih dni ... Ergo. Lahko je EV, brez debate.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

In spet iščete ekstreme, robne pogoje in ne vem kaj še vse.

 

Za do 150 km na dan je danes vsak EV na trgu primeren za povprečnega Slovenca. Ki tako razdaljo sicer prevozi komaj v enem tednu.

 

Kdor pa raje podpira naftni lobij, pa naj ga. Je kljub temu naša elektromafija manjše zlo od Arabcev in Američanov, tisti, ki jim elektrika raste na strehi, pa so sploh zmagovalci.

 

Toplo vam predlagam branje tega prispevka - o stroških in vzdrževanju EV, ICE in PHEV.

EVCLINIC.EU

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ma kaki bateriji neki. Baterija je izredno zanesljiv del EV. In bo preživela skoraj vse EV-je ... To vas naftni lobij straši, da bo vse pocrkalo.

 

Glede cen pa - kaj pa je 10€/100 km (čeprav si predpostavil izredno visoko povprečje 25 kWh/100 km), če to rabiš občasno. Drugače imaš tudi Petrolovo naročnino, ki ti ceno zbije vse do 0,30€ za kWh, ampak potem si prikovan na Petrolove polnilnice (ki pa jih izven Slovenije skoraj ni).

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Kdor se z EV veliko vozi po AC pač kupi mesečno naročnino na Tesla ali Ionity DC polnilnice (strošek 10-12€/mesec) in potem pretaka elektriko po 0,39-0,45€/kWh po super duper hitrostih. To je vsa umetnost.

 

Za kaj sproti dofilat na sestanku, kosilu, nakupovanju ipd. so pa tudi AC polnilnice čisto v redu. Pa še nekoliko cenejše.

 

Sicer pa EV se najbolj splača tistim, ki ga lahko polnijo doma. Tudi brez sončne elektrarne. Že n-krat povedano in napisano.

 

Da bi se pa obremenjeval s ceno DC polnjenja na avtocesti za tiste dvakrat kot povprečen Slovenec prevozi razdaljo, daljšo od 500 km, pa nima smisla. Itak toliko čez leto prihraniš, da ni par malce dražjih polnjenj omembe vrednih. Mene tudi ko grem v Nemčijo pride strošek pogonskega goriva z EV ceneje kot z ICE.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Testi ostalih avtomobilov
Napisano

Jah, pri EV je pač tako, da kolikor tiščiš, toliko elektrike popapca. Zato pa so idealni za mestno in primestno vožnjo.

 

Jaz sem imel MG4 na testu pet dni. Pa je bila poraba od 12 do 29. Povprečje pa 16,x če mi spomin še služi. Ampak ajde, zdaj je še mraz, pa zimske gume ... bo prej 18-19. Toda pod črto MG4 ni požrešen, je celo bolj varčen od ID.3, Borna in podobnih.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano
dne 11. 12. 2024 ob 22:28 je Alex napisal:

Zopet se je sveti gral od motorja cx30 izkazal. Za domov povprečje 5,6/100.

Fantastično.💪

Brezveze. Jaz sem se enkrat za spremembo peljal s tokom ostalih prometnih udeležencev, no parkrat sem se pregrešil pa jih ene 15 prehitel. Samo potem sem videl, da jih ne bo zmanjkalo, ker jih je še 30 pred mano. Epilog: poraba 6,0 ...

 

SkyActiv X nikoli ne upraviči toliko višje cene v primerjavi s SkyActiv G. Nikoli.

 

Sploh če bodo pogruntali, da se mogoče G140 enostavno odpre na G194, potem pa ne bodo prodali skoraj nobenega SkyActiv X več. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Testi ostalih avtomobilov
Napisano
pred 1 uro je Bini napisal:
WWW.ZURNAL24.SI

3,8 sekunde od 0 do 100 km/h, 320 kilovatov moči (435 KM) in 600 Nm navora, ki jih proizvedeta dva...

Meni je pa med ELEKTRIČNIMI tale zanimiv... :whatever:

 

Že navaden z 204 konji in zadnjim pogonom je fin za vozit (in prehitevat), tale je pa verjetno pravi "ringlšpil". In ja, je (daleč) najcenejši avto s "supercar" tehničnimi podatki.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Testi ostalih avtomobilov
Napisano

Naj vam je všeč ali ne, Kitajci delajo vedno bolj prepričljive avtomobile. Tudi električna Mazda 6 bo "preoblečen" Kitajec.

 

Osebno vidim le eno težavo, ki pa utegne dolgoročno izginiti - če imaš danes s tako novim vozilom kak večji karambol, verjetno rabijo par mesecev, da dobijo rezervne dele in ga sestavijo nazaj ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano
dne 24. 11. 2024 ob 9:57 je sportman333 napisal:

takih oglasov nekako ne razumem, so pa dobri za morebitnega kupca (če ne bi bila avtomatik, bi bila to top opcija) -> https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=20075173&display=Mazda CX-30

Po moje mu gre pa na živce, ker satan nadležno piska čim greš čez omejitev ... Teh 2024 avtov res ni za kupovati. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Testi ostalih avtomobilov
Napisano

Ti kar napiši, saj je "open forum".

Sicer vem, kako bo šlo ... "Sm kmet an s hribou doma ..."

In, ja, za tvoje prostočasne aktivnosti in okolihišno gospodarstvo rabiš ti dizla. Ampak 99% vseh ostalih ljudi pa ne ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.