Skoči na vsebino

ABS varovalka


Priporočeno sporočilo

Ze od nekdaj nisem maral prezgodnejga vklopa ABSa na mazdici, ker se vklopi veliko preden bi bilo potrebno in s tem zelo podaljsa zavorno pot.

Enkrat je imel ABS senzor slab dan in za nekaj casa je gorela lucka za ABS, goret je nehala sama od sebe, med tistim casom je bilo zaviranje neprimerno boljse.

 

Mi lahko prosim povete kje je ABS varovalka, da jo vzamem ven in izklopim ABS? V mokrem vremenu bi jo dajal nazaj, po suhem bi jo imel zunaj.

 

Hvala.

99´ 323F 1.4

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

ker se vklopi veliko preden bi bilo potrebno in s tem zelo podaljsa zavorno pot.

 

ne vem kako lahk ABS podaljsa zavorno pot :blink:

sicer pa: tam kjer mas un vzvod za odpret sprednjo haubo ponavadi je en pokrovcek, noter je pa ABS-a varovalka....

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Bom pogledal, upam da jo bom nasel.

Slabo kalibriran ABS podaljsa zavorno pot zato, ker se vklopi dosti preden bi se res moral, to je takrat ko guma zgubi stik s podlago in zacne drseti.

V mojem primeru se vklopi prezgodaj in mi dobesedno krade zavorno pot, ker za zaviranje gume ne koristijo celotne povrsine cestisca.

Vceraj sem se igral s polnim zaviranjem na prazni cesti in ugotovil, da sem zaradi tega ABSa nevaren. Nocem povozit koga, ce mi skoci na cesto...

Letne gume so 185mm michelinove in imajo zelo dober oprijem, mogoce ga zato kaj mede, na zimskih 175mm je situacija boljsa. V vsakem primeru se moram pa naucit odstranit varovalko, ce ne drugega za v sneg, na zasnezenem cestiscu je ABS smrtno nevaren, zavore dajo obcutek da jih ni.

99´ 323F 1.4

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 1 mesec kasneje...

halo!?

ABS po vsej fiziki nemore pove?ati zavorne poti... ni ?ans... ni ?ans splJoh!

ABS izkori??a silo lepenja (zaviralna sila, ki je ve?ja od sile trenja) tako da dr?i gume na meji tik preden ?E NE BLOKIRAJO in s tem zagotavlja maximalni mo?ni pojemek!

...Fizika...

 

na zasnezenem cestiscu je ABS smrtno nevaren, zavore dajo obcutek da jih ni.

 

tole je bu?ka... btw, da nima? ti gume stare 15 let in so ?e zdavnaj pozabile ne pro?nost...

 

LP

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Fry, tole skoraj ne bi verjel... ker je skregano z osnovnim principom delovanja ABS. Edina stvar, ki mi pade na pamet je to, da ko ABS "spu??a" zavoro, preve? popusti in s tem zmanj?uje u?inek zaviranja.

 

Druga?e pa pri normalnem zaviranju v suhem se ABS sploh ne bi smel vklju?iti razen ?e ima? totalno zani? gume.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ja vozniki mazd z ABS-om, kar je res je res!!! ima Fry prav. Zavorna pot je z ABS-om dalj?a!!! Prednost je le vodljivost vozila.Dalj?a zavorna pot pa je zaradi tega, ker ima? med bremzanjem trenutke ko ni zaviranja pa tudi guma se ob zaviranju ne segreje.

 

Da vam ne povem kako to zgleda na snegu. Avto brez ABS-a se vsaj vkoplje z ABS-om pa kar gre in gre...

 

Fry

 

Glede prezgodnjega vklopa ABS-a je odvisno od gum oz. od oprijema cesti??a. Kadar guma za?ne drsati se ABS vklopi, prej ne, kar te pa v?asih lahko tudi opozori, da je cesta spolzka.

 

LP

Pust'te me, da mi je doollgčaaaassss!!!

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Dravni, tisto s snegom ti dam delno prav, ?e je to mehak sneg. V kolikor pa je ?e zglajen bo pa to skoraj isto sranje oz. z ABS bo avto vsaj vodljiv.

 

Kar se ti?e pa ABS na suhem je pa tako. ?e si res majster in ima? izreden ob?utek na zavori - se pravi, da maksimalno zavira? tik preden kolesa blokirajo potem je zavorna pot res kraj?a. Samo to se da tudi z avtom ki ima vgrajen ABS saj le te ne reagira dokler se kolesa vrtijo. V trenutko ko pa kolesa blokirajo (v avto brez ABS) nastopi fizikalna koli?ina imenovana sila trenja (dinami?no trenje) saj kolesa radirajo po podlagi in ta koeficient je precej manj?i kot sila lepenja (stati?no trenje)(kolo se lepi s podlago) pri zavirajo?em kotale?em kolesu.

 

ABS s tem, da prepre?uje blokacijo kolesa ne samo, da omogo?a vodenje avtomobila ampak tudi ne dovoljuje, da bi se zaviralo s silo trenja ampak vspostavlja silo lepenja, s tem, da dovoljuje vrtenje koles.

 

Tako, da za konec samo ?e vrstni red:

1. mesto - zlata medalja - maksimalno zaviranje tik preden kolesa blokirajo ali pa se vklopi ABS

2. mesto - srebrna medalja - zaviranje na polno ... ABS se je vklopil

3. mesto - bronasta medalja - zaviranje z blokiranimi kolesi

4. mesto - mrtva?ki prt - sploh ne zavira? oz. v paniki ?e dodatno stisne? gas :(

 

 

?e koga zanima lahko za?nem ?e malo te?it s fizikalnimi formulami - al raj ne? :ne vem:

:D

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

se ena finta za max. zaviranje v globokem snegu:

obrnes sprednja kolesa cist do konca (potem mas vecjo povrsino spredaj) in zavora do konca (brez ABS-a)...:D

dinamicni koeficient trenja za suh asfalt je recimo 0.6 -0.7

medtem ko pa staticni je 0.8...

tko da ze tuki se vid razlika v prid ABS-u

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Fizikalci.press..... Sam da tabelo poi??em pa za?nem ?e jest ra?unat....vsekakor se pa strinjam da je zavorna pot z ABS-om definitivno kraj?a na suhi, pa tudi mokri podlagi,,,

 

Boss...kar za?ni s formulami.... :bravo:

 

 

LP daVid

Feel free....

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

te odvode smo ?e zdavnaj predelal... :P.

Pol pa ?e gibalno koli?ino (G) vpelji in jo odvajaj po ?asu, da dobi? silo (F)

G = mv, F=dmv/dt=m dv/dt = m a

sorry za offtopic! :cheers:

Sm samo hotu povedat da ni vse v ena?bah. V dolo?enih primerih je res ?al tako, da tudi ABS ne re?i vsega najbolje.

Ob?utek fantje, ob?utek z zavorami :danzoman:

mejte se!

mazda 323 karavan

honda civic 1.6 130hp

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Tako, da za konec samo ?e vrstni red:

1. mesto - zlata medalja - maksimalno zaviranje tik preden kolesa blokirajo ali pa se vklopi ABS

2. mesto - srebrna medalja - zaviranje na polno ... ABS se je vklopil

3. mesto - bronasta medalja - zaviranje z blokiranimi kolesi

4. mesto - mrtva?ki prt - sploh ne zavira? oz. v paniki ?e dodatno stisne? gas :(

 

To je teorija, praksa se mi zdi je pa ?ist druga?na. V teoriji niso upo?tevane temperature predvsem gume, mrtvi hodi, poskakovanje vozila- delo amortizerjev, spro??anje-napenjanje itd,itd.....

Pust'te me, da mi je doollgčaaaassss!!!

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

te odvode smo ?e zdavnaj predelal... :P.

Pol pa ?e gibalno koli?ino (G) vpelji in jo odvajaj po ?asu, da dobi? silo (F)

G = mv, F=dmv/dt=m dv/dt = m a

sorry za offtopic! :cheers:

Sm samo hotu povedat da ni vse v ena?bah. V dolo?enih primerih je res ?al tako, da tudi ABS ne re?i vsega najbolje.

Ob?utek fantje, ob?utek z zavorami :danzoman:

mejte se!

 

Labi in Peo - sta se pa vidva spravla komplicirat

jaz bi to takole na izi

 

Vzamem formulo za kineti?no energijo, ki je Wk=(m*v^2)/2 pri gibajo?em avtomobilu s konstantno hitrostjo. Nakar bremzam z neko silo in ker se energija ohranja se kineti?na energija spremeni v delo (F*s sila*pot zaviranja)

 

tole zgleda nekak takole

 

(m*v^2)/2= F*s

 

potrebujem ?e dve ena?bi in sicer brez ABS F(trenja)=k(trenja)*N in z ABS F(lepenja)=k(lepenja)*N

 

to zme?em v prvo formula in dobim (m*v^2)/2= F(trenja)*s(trenja) in (m*v^2)/2= F(lepenja)*s(lepenja)

 

formuli zdru?im in dobim F(trenja)*s(trenja)=F(lepenja)*s(lepenja)

 

in kot je Labi ?e napisal, da je koeficient trenja (k(trenja)) manj?i od koeficienta lepenja (k(lepenja)) pomeni, da je tudi F(trenja) manj?a od F(lepenja)

 

da ena?ba F(trenja)*s(trenja)=F(lepenja)*s(lepenja) zdr?i mora biti pot zaviranja (s(trenja)) ve?ja od poti lepenja (s(lepenja))

 

 

prbli?no tako oziroma po kme?ko je to ?isto navadno obratno sorazmerje al neki tazga - ne vem s ?olo sem zaklju?il tam nekje pred 15 leti

:D

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Uf, te formule ste pa zakomplicirali :huh: Malo preve? zame ta fizka...

 

Mam pa eno vpra?anje glede ABS: zdi se mi namre? da zadeva pri moji M6 malo ?udno dela. ?e testiram delovanje (na prazni cesti seveda), pedal zavore fejst udarja nazaj (kar bi naj blo normalno), obenem se spredaj sli?i nek kovinski zvok udarjanja, in to tako kot da bo glih zdaj vse skup narazen padlo. Obenem gume rahlo blokirajo (sli?im cviljenje). Ne vem, zdi se mi ?udno. Aja, pa ABS lu?ka se ne pri?ge (bi se morala)?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Uf, te formule ste pa zakomplicirali :huh: Malo preve? zame ta fizka...

 

Mam pa eno vpra?anje glede ABS: zdi se mi namre? da zadeva pri moji M6 malo ?udno dela. ?e testiram delovanje (na prazni cesti seveda), pedal zavore fejst udarja nazaj (kar bi naj blo normalno), obenem se spredaj sli?i nek kovinski zvok udarjanja, in to tako kot da bo glih zdaj vse skup narazen padlo. Obenem gume rahlo blokirajo (sli?im cviljenje). Ne vem, zdi se mi ?udno. Aja, pa ABS lu?ka se ne pri?ge (bi se morala)?

 

to je cist normalno....ce se prizge ABS lucka, pomeni da ti ne dela vec :)

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

to je cist normalno....

Saj vem oz. pri?akujem da ABS tako deluje, vendar je po mojih izku?njah pri ostalih avtih z ABS to precej manj opazno. Pedal manj agresivno udarja, predvsem pa ni tega kovinskega udarca oz. glasnega zvoka (kot da se kaj lomi). Saj mogo?e je samo stvar navade...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Glej, pri Golfu V je z ABSom popolnoma enako - pedal lepo ?uti? kako trza in kovinski zvoki so tudi sli?ni.

 

Druga?e je pa vklop ABSa res skrajna to?ka zaviranja in meni se v letu vo?nje z Mazdo ?e ni nepredvideno vklopil razen takrat, ko sem namensko testiral. Tako, da nima smisla nervirat, ?e je takrat ob?utek precej ?uden saj pride do njega res zelo zelo redko, razen seveda ?e nisi konj brez filinga za vo?njo :jupiii:

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.