Sem pa delal neke izračune pred več leti, a jih hitro končal, ker nisem videl smisla (stroške lahko vedno oklestiš, a v mnogih primerih tudi na račun varnosti). Tudi če si škrtarica in kupiš starega ohranjenega rabljenega, je avto letno kar drag. Recimo avto v vrednosti 3.000 € letno izgubi na ceni 500€ + 500€ registracija + 500 € vzdrževanje + vinjeta... skupaj cca 1.500 € oziroma 50% investicije. Če kupiš avto za 30.000 z gotovino, letno stane cca. 5.000 € oziroma slabih 20% investicije. V vsakem primeru je treba prišteti še gorivo. Najdražji je avto, če se z njim ne voziš, recimo avto za 30.000 € na dan stane cca. 15€, tudi če je cel dan parkiran. 😀
Itak je veliko odvisno od tipa avta, tipa lastnika - lahko kupi gume za 200€ ali 600€, brisalce za 20 € ali 80 €, zavaruje za 300€ ali 900€ ... in vse te kombinacije. V zadnjih 2 letih je vrednost avtomobilov celo narasla in ne padla, tako da je lahko strošek celo negativen. 🙃
A sedaj bomo pa še doktorirali iz 4-ih podložk? 😮 Govorimo o avtu, ki nov stane 35.000 €, mnogo težav (s posledicami nekaj 1.000 €) pa povzročajo štiri podložke v vrednosti cca 10 evrov. 🙃 Tukaj je veliko za razmišljat, ja .... in @Alex, kakšnega mehanika to imaš, kjer moraš skoraj za vse poskrbeti sam? 🤪
Res obvladajo zadevo ,sigurno jim ni prvi motor ki so ga razstavili in sestavili,Morda bo zaribal čez 1000 km -.tega ne bodo pokazali.Prišel sem do 6 minute pa sem opazil da fantje ne berejo navodil proizvajalca da se vijaki glave motorja obvezno namažejo z oljem in da obstaja kotomir za stiskanje vijakov glave ,ne kar tako prosto po Prešernu
So navodila prosto dostopna na netu?
Me prav zanima, koliko berejo in se držijo pravil Mazda proizvajalca na pooblaščenih servisih, koliko Pelko, kaj šele kakšen garažni vaški mehanik, ki je dokončno nehal brati, ko je zaključil triletno poklicno šolo. 🤭 In koliko bi šele potem to vse skupaj trajalo (stalo), če bi vmes še brskali po navodilih? Ni mi tudi jasno, kako da kakšnega vijaka kje ne pozabijo, izgubijo oz. ga zamenjajo. Jaz bi rabil 50 m2 veliko čisto površino samo za pregledno odlaganje sestavnih delov 2.2 Mardine mašine ... Nazaj pa ene 3 dni, da bi to približno sešravfal skupaj. Pa še to samo, če bi prej vse dobro poslikal-posnel.
Jaz bi vsem lastnikom priporočal temeljito čiščenje motorja (npr. med 120.000 in 150.000 km) in prepolovitev intervala menjave olja (na 10.000 km), saj mu boste s tem praktično podvojili življenjsko dobo. Pa ne bojte se ga (vsaj občasno) pritisniti na obrate ...
Pa pomaga zgoraj predlagano pojačano vzdrževanje kaj loputi turbine, da ne odleti v lopatice rotorja, ali verižici oljne črpalke, da se ne pretrga že pred 200.000 km?
Zato je pa Mazda 6 bencinar, po možnosti G192 ali G194 (žal samo avtomatski menjalnik) odlična alternativa problematičnim dizlom. Pa še pri Mazdi ostaneš. Tudi G165 ali G145 z ročnim menjalnikom (motor je za avtomatskega in težo M6 podhranjen) sta čisto OK, ko se navadiš. Zanesljivost-neproblematičnost vsaj meni pomeni več kot dober navor. Nekaj mesecev brez avta, ker je bil na popravilu, potem pa še cena popravila, za katero sem sam medtem kupil super ohranjenega 12 let starega Cliota. In nobene garancije, da se pri popravljeni mašini poleg regulatorja ne zgodi še kaj zoprnega. V zadnjih 2 letih malo spremljam in je bilo naprodaj kar nekaj dizelskih Mazd 6 letnik 2013-2018 v okvari, nekaj po tem, ko so lastniki vanje že vložili po nekaj 1.000 evrov za popravila. 😔
Če kupiš novo, originalno, izboljšano turbino je rešeno. Možnost, da bo zopet šlo kaj narobe z njo je enaka, kot da zadeneš dvakrat na loteriji. Drugače je pa mnogo boljši filing med vožnjo z dizelcami kot z 2,5 benzinarji. Da ne govorimo o razliki med porabo med enim in drugim. Jaz bi to vsekakor naredil. Prej kot pa da bi dajal 20K+€ za pet let ali več staro benzinarko.
2.5 bi imel 3 x raje kot x186. Sploh pa, koliko si se prevozil z 2.5, da toliko veš? 😮
Odkar malo več spremljam dizelske Mazde 2.2, se mi zdi akumulator zelo majhen problem. Nov stane kot en senzor izpuha, varjenje lopute turbine, manj kot peskanje saj, čiščenje dpf, ... danes cca 2 tanka bencina.
Evo, sosed me je včeraj obvestil, da se mu je prižgala tale lučka.
Po 7,5 letih in 246k km. Ni švoh za original robo. 😃
Pri Opel Corsi 1.4 l.2005 je zdržala dobrih 9 let, ravno tako pri Hondi Accord 2.2 l.2008, pri Renault Clio 1.2 l.2011 je notri že dobrih 11 let in še nič ne kaže, da bo crknil. 🙂
Sicer pa sem na Mazdi 3 in Mazdi 6, pri 3 letih starosti v posamezen akumulator dolil cca 2 dl destilirane vode. Bomo videli. Zaenkrat delata še super.
Pri starih turbinah je bil to tipičen simptom, ko je šel aktuator variabilne geometrije turbine. Pri biturbotih je pa drug sistem prehoda med turbinama in dejasnko je ta loputa verjetno problem.
Mehanik Borut na Selmar je rekel, da priporoča to loputo zavarit ... pri njih to pride cca 150 €.
Peter, se bojim, da tukaj ne boš našel kaj posebej koristnega. 😏 Ti avti znajo biti problematični, še pooblaščeni servisi ali Pelko sem in tja udarijo mimo, pa ne nalašč. Upam, da gre v tvojem primeru za kakšno malenkost (recimo senzor, počeno cev, ..).
Zelo verjetno sam s pomočjo tega foruma zadeve ne boš rešil ... treba ga bo zapeljat na pravi servis, ki dobro pozna Mazde 2.2.
Ko se boš teh cirkusov naveličal, predlagam da kupiš Mazdo bencinarko, ki je glede motorja v splošnem neproblematična.
Mam pa 67.kkm. prevoženih pa na cajte grozno grdo škriplje. Je že opozorilni pleh začel drgnit.
Še to, z Brembo ploščicami so se mi na šestki pred leti zvili prvi diski. Samo s previdnosti jih nisem vzel - čisto možno, da ploščice sploh niso bile krive. So pa odlično prijele in morda tudi zato pregrele diske. Morda je bila kriva samo montaža (pooblaščeni servis). 😉 Morda samo splet okoliščin.
Pred naročilom sam še nisem vedel, da so gor TRW - sem se preveč zanesel na pretekle objave tega foruma. 😄
Če bi vedel, bi vzel TRW, spet s previdnosti ... "ne diraj dok radi"
Dobro robo si nabavil a mislim, da so stare še za 20-30 pri enaki uporabi kot sedaj. 👍Edino pri 6tki bi jih mogoče prej, da nebi prišlo do kakega zavijanja diskov....
Pri prejšnji M6 CD175 so se prve ploščice zamenjale pri 85.000 km, namontirali so nove Brembo ploščice, nakar so se pri 90.000 zvili diski. Zato nisem vzel Brembo ploščic, ki so sicer prijele odlično, pa še 1/4 cenejše so bile. Z ATE diski in ploščicami imam do sedaj samo dobre izkušnje.
pred 20 minutami je Brane napisal:
Odpiramo stave -še 40000 km,saj diske bo lastnik plačal
Hvala @Aless, torej naslednji servis, ne še takoj.
Tole sem že naročil, verjetno bo OK? Bile so celo 30% dražje od Brembo ali TRW (TRW so original na zadnjih diskih šestke, spredaj pa nisem mogel ugotoviti)...
Hja no, Supra je "boljše" olje kar se paketa aditivov tiče, glede viskoznosti pa je na spodnji meji v razredu. Saj ta redka olja imajo močne pakete aditivov s katerim želijo ublažit zaščito pred obrabo, ki jo izgubijo z zmanjšanimi viskoznostmi.
Če ga glih ne žgeš na polno in če nimaš dosti mestne vožnje, znajo ta olja dobro delat v ustrezno skonstruiranem motorju. Čeprav za avtocestno hitrejšo vožnjo bi jaz vseeno raje izbral Ultro.
Glede porabe olja pa, je tako da je vsaka mašina malenkost drugačna, ni pa to nič nenavadnega.
Res je da bi pri teh kilometrih pričakoval da ne pije olja (oz. do 0,2L), ampak lahko je prejšnji lastnik "slabše" ravnal v začetku življenske dobe avta, lahko je samo slabša sestava motorja (so ga sestavljali v ponedeljek 🤪. Ni pa 0,6L na 10kkm še ni nekaj pretiranega, je v mejah normale.
Aja, daj napiši še kake režime vožnje imajo ti avti.
Vzorec št.1:
M6 G165, 63.000 km, olje Mazda Supra-X 0W-20, 10.500 km od menjave,
režim: 10% hladne mestne vožnje, 90% hitrih relacij - večina 20-30 km (vključuje 3/4 avtoceste)
Vzorec št.2:
M3 G120, 66.000 km, olje Mazda Ultra 5W-30, 13.500 km od menjave,
režim: 20% hladne mestne, 80% hitrih relacij - večina 20-30 km (vključuje 3/4 avtoceste)
Vzorec št.3:
Renault Clio 1.2, 15.800 km, olje Elf 10W-40, 7.000 km od menjave pred 2 letoma
režim: 50% hladne mestne, 50% krajših relacij cca 15 km
Vzorec št.1: M6 G165, 63.000 km, olje Mazda Supra-X 0W-20, 10.500 km od menjave
Bencinar. 🙂
Osebno mi je ta vzorec zanimiv, nečistoče so nekako enkomerno razpršene čez jedro in drugem krogu. Zanimivo mi je da se nečistoče vidijo bolj lisaste. Zato je malo težje podat oceno.
Rezerve glede nečistoč še ima.
Goriva in vode ni videt v olju.
Je pa olje po moji oceni še v dobrem stanju, me pa zanima zakaj se nečistoče vidijo lisasto, mogoče različen papir??
Vzorec št.2: M3 G120, 66.000 km, olje Mazda Ultra 5W-30, 13.500 km od menjave
Bencinar.
Nečistoč je videt že kar dosti in čistega obroča olja več ni videt. Barva vzorca je že tudi precej temnejša.
Glede na to da predvidevam da je od bencinarja, je olje za zamenjat.
Goriva in vode ni.
Vzorec št.3:Renault Clio 1.2, 15.800 km, olje Elf 10W-40, 7.000 km od menjave pred 2 letoma
Dizel? (težka - jedro je bolj temno kar ponavadi pri dizlih zaradi saj+prisotnost goriva) ali pa bencinar z daljšim intervalom in mestnimi vožnjami.
V samem jedru je več nečistoč, tudi v drugem krogu ob jedru so že nečistoče, čistega obroča tudi tukaj ni več videt.
Po izgledu bi blo za zamenjat.
Vode ni videt.
Gorivo se vidi v manjši količini, bi ocenil na kake 2%.
Za Cliota sem olje in filter že naročil in gre v nekaj dneh k mehaniku na menjavo, pri Mazdah pa se bo menjalo v mesecu oz. dveh. Imam občutek, da je Supra-X boljše olje od Ultre, ali pa je G120 manj natančno sestavljena mašina (pije cca 0,6 litra olja na 10.000 km, medtem ko G165 recimo tam nekje 0,2 l olja na 10.000 km) ???
Včeraj naredil 3 vzorce (slika narejena danes zjutraj cca 15 ur od vzema). Zanima me komentar @Aless, brez da navedem podatke, ki sledijo komentarju. Za lažjo primerjavo so vsi trije vzorci slikani naenkrat, fizično zloženi skupaj.
Evo po 24 urah tudi moja kapljica olja na papirju.
Prevoženo cca 8kkm in skoraj eno leto staro olje. Glede na izgled bi ocenil, da je ravno pravšnje za na servis, ki ga imam te dni in to samo zaradi tega goriva (če je to sploh gorivo) ki redči olje ! Komaj čakam rezultat lab.testa od @scania🤔Drugače mislim, da bi bil še ok glede nečistoč tja do 15kkm👍
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Ne.
Sem pa delal neke izračune pred več leti, a jih hitro končal, ker nisem videl smisla (stroške lahko vedno oklestiš, a v mnogih primerih tudi na račun varnosti). Tudi če si škrtarica in kupiš starega ohranjenega rabljenega, je avto letno kar drag. Recimo avto v vrednosti 3.000 € letno izgubi na ceni 500€ + 500€ registracija + 500 € vzdrževanje + vinjeta... skupaj cca 1.500 € oziroma 50% investicije. Če kupiš avto za 30.000 z gotovino, letno stane cca. 5.000 € oziroma slabih 20% investicije. V vsakem primeru je treba prišteti še gorivo. Najdražji je avto, če se z njim ne voziš, recimo avto za 30.000 € na dan stane cca. 15€, tudi če je cel dan parkiran. 😀
Itak je veliko odvisno od tipa avta, tipa lastnika - lahko kupi gume za 200€ ali 600€, brisalce za 20 € ali 80 €, zavaruje za 300€ ali 900€ ... in vse te kombinacije. V zadnjih 2 letih je vrednost avtomobilov celo narasla in ne padla, tako da je lahko strošek celo negativen. 🙃
Povezava za deljenje
Deli na druge strani