Če gledamo povprečnega slovenskega človeka, ki živi v hiši in naredi povprečno število km, bi morda še šlo. Veliko težje bo pokriti ekstreme, kot so velika blokovska naselja (napajalne postaje) in velika podeželska območja (električna omrežja).
En EV porabi v povprečju dnevno elektrike za 2 gospodinjstvi. Če sta pri hiši 2 avta to pomeni 4x toliko porabe elektrike, pa če si @NevLado (po koroni je pol dolenjskih zidanic postalo dom Ljubljančanov), to pomeni 10 x toliko elektrike kot jo porabi gospodinjstvo.
Nekaj so igrice s čipi in programi (digitalizacija), drugo pa surova fizika in ekonomija - proizvodnja, prenos in hramba ogromne količine elektrike in za to potrebnega denarja.
Pravzaprav bo smešno brati te strani čez ene 10-15 let, ko boste vsi vozili EV-je ... če bo ta forum še obstajal.
Nekaj podobnega se je res zgodilo s prehodom filmskih fotoaparatov na digitalne. Spomnim se prispevka v Življenje in tehnika, ki je zadevo zaključil v smisu... "pravi fotografi bodo še vedno prisegali na film".
Ni šanse. Ne bo dovolj denarja. Ne bo dovolj elektrike. Ne bo dovolj električnih napeljav in polnilnic.
Evo, to je to. Tudi jaz, ki naredim cca 150 km na dan, bi z ID4 in porabo 25kwh komot to prevozil, pa še ene 30 bi ostalo v bateriji. Pa tudi če me zjebe iztrošnja liiona, bi še vedno prišel čez kljub staranju. In na koncu dneva bi čez noč to polnil za 18 centov na kilovat, torej bi me 100kmh prišlo 4,5 eur...Zdaj me pride pa 12,7 eura.
Kaj še čakaš? Investiraš 65.000€ (avto + sončna streha) in v 15-tih letih prišparaš 65.000€.
Kako je to v tržnem gospodarstvu mogoče? Kaj bi bilo, če bi to naenkrat naredili vsi? 😀
Če imaš še svojo sončnico, ki je bila zastonj? Povprečna cena za gospodinjstva je 19 centov na kWh. Za 100km jih v povprečju rabiš tam nekje 20kWh. Se pravi 2 litra goriva. Na fastchargerjih bo pa 100km na elektriko 2x dražje kot na dizel.
Vožnja nikoli ni bila poceni in če si je ne moreš privoščit boš pač gonil poganjalca al pa izgubljal čas na javnem prevozu. Jebat ga tko to je.
Brez subvencij na električarje, ki so v povprečju 10k€ dražji od ICE se cena izenači šele tam nekje pri 150.000km.
Imam znanca na Danskem. Kljub dobri službi v banki vozi staro Opel Astro, ki pride pri njih toliko, kot pri nas BMW - avtomobili so cca. 200% naše cene. Njegovi kolegi, ki imajo električna vozila, so lansko leto septembra ta vozila puščali parkirana v garažah, saj je bila elektrika za gospodinjstva po 75 centov/kWh, vožnja pa zato dražja kot z navadnimi avti. Pa ima Danska velike vetrne farme na morju in občasno proizvede 100% potreb po elektrike iz obnovljivih virov energije.
Tja menda gremo tudi mi, ne seveda z vetrnimi elektrarnami, ker imamo premalo stanovitnega vetra in preveč ogroženih ptičev.
Tisti, ki ste že kdaj slišali za statistiko veste, da delati sklepe na nekaj primerkih, ko govorimo o populaciji nekaj 10 ali 100 tisoč avtomobilov, ni resno.
Pogovarjal sem se s predstavnikom Mazde za Slovenijo, ki je povedal, da je zelo neugodno, ker glede odpovedi turbine niso zaznali nobenega pravila. Nekaterim skrbnim crknejo pri 70.000 km, nekaterim, ki delajo z avti kot svinja z mehom, pa tudi pri 250.000 še ne.
Včasih dobim občutek, da tu sploh nismo avtomobilski forum. Posebej v tej temi.
Če bi vi kdaj dejansko merili čas, ki ga porabite od prihoda do zapustitve bencinske črpalke, bi videli, da redko postorite vse v 5 minutah, kot se radi oglašate.
Sploh pa poleti (ko je večja gneča) in ob poti na dopust, ko npr. otrok ravno nekaj spije, pa mora potem lulat, pa se boljša polovica spomni še to pa ono. Je tudi klasični postanek na bencinski takoj 20 minut, če pa še en sendvič pojeste in roke umijete, pa ravno 30 ... Ampak to je nekaterim težko priznati, kdo bi vedel, zakaj.
Nimate 30 minut, pravite? Kaj hudiča potem na forumu visite, pojdite kaj delat, se ukvarjat z družino/partnerjem, whatever ...
Če drži, da je čas denar, potem pa so EV še posebej predragi. Ali pa tudi ne.
Kolega ima doma ID4 in se v službo vozi 80 km v eno smer. Na streho so dali fotovoltaiko in vstopili v svet neto meritev. Namontirali so še TČ. Pri obeh investicijah so od Eko sklada pokasirali nekaj 1000 €. Njihovi obratovalni stroški za ogrevanje in prevoz so sedaj in naslednjih 15 let praktično 0. Človek bi rekel, da se znajdejo. Jaz pa se sprašujem, kdo bo vse to plačal?
Vse te zavajajoče reklame o trajnostnih "zelenih" tehnologijah ..... kot da narod gleda in ploska cesarjevim novim oblačilom. In jih seveda drago plačuje.
To vprašanje je bilo iz enakih razlogov (na trgu primanjkuje rabljenih M6 bencinarjev) v zadnjih letih že večkrat izpostavljeno in predebatirano. V življenju sem zamenjal kar nekaj avtov. V zadnjih letih sem imel tudi Mazdo 6 dizla in nato Mazdo 6 bencinarja, pa mi več na kraj pameti ne pride, da bi še kdaj kupil Mazdo dizla. Pri motorju je preveč možnosti dragih okvar ranga tega velikega servisa (turbina, injektorji, glava motorja, gred, ...). Obstaja tudi možnost usodne okvare, ko odtrga verižico oljne črpalke, ... Pri Mazdi bencinarju je možnost resnejše okvare motorja veliko manjša, se pa tudi dogajajo, da ne bo pomote. 🙂
Eden od forumašev je nekoč na podobno vprašanje odgovoril, da lahko kupi starega dizla, če ga zna sam šraufat.
Veliko o težavah pišejo na poljskem forumu, po mojem tudi zato, ker večinoma kupujejo dokaj iztrošene avte z zahoda. V brskalniku nastaviš avtomatsko prevajanje in se da večino razumet.
Če gremo od avtov k našim slovenskim hišam .... živozelene, vijolčne, enokapnice, dvokapnice, štirikapnice, ... v isti vasi cela paleta arhitekturnih vložkov, stilov... Nisem strokovnjak s tega področja, ampak ko je na kupu večje število podobnih reči (avtov, hiš,...) je pogled nanje bolj prijeten, če so reči čimbolj usklajene, enostavne (malo barvnih odtenkov). Nekaterim pa rata tudi pri pri uporabi široke barvne palete ... mal nakladam ...
Razmišljam marsikaj, ker pri 30kkm letno se vsak evro pozna. Bi pa moral sprobat to CX-60 z mojo vožnjo na AC, ampak drugo leto ko bo čas za menjavo se bo verjetno te 60ke dobilo že za dobrih 30kkm iz DE.
Pridružujem se mnenju @sportman333, da prodaš dokler je nekaj vreden in kupiš novega oz. še bolje kakšno leto starega. Vzemi mazdo 3 ali pa CX30 bencinarja pa boš še naprej brez skrbi.
Tega jaz ne razumem. V žepu imaš našparanih 15.000. Za 5 let starega dobiš 15.000. Skupaj si lastiš 30.000.
Če ne zamenjaš, boš v naslednjem letu s starim izgubil recimo 10%, to je 1.500 ... skupaj ti ostane 15.000 + 13.500 = 28.500. Če kupiš novega, boš imel po enem letu vsaj 10% manj, torej 27.000. Zakaj bi hitel s prodajo starega zanesljivega avta z malimi stroški vzdrževanja?
Bolj ko je star avto, manj z njim izgubljaš .... razen če je zelo slabo vzdrževan in ohranjen.
Jaz bi na tvojem mestu prodal @Janez007. On ga bo dobro plačal in še naprej čuval in vzdrževal. 😃
Če ti avto glede velikosti, oblike, barve, funkcionalnosti ustreza, potem ni nobene nuje, da se ga znebiš.
Kolikokrat je že kdo uporabil Mazdino pomoč na cesti? Ste zadovoljni z Mazdinimi pooblaščenimi servisi? Če mene vprašaš, bo vsak cenjen lokalni servis za redne servise OK. Za kaj bolj posebno Mazdinega, pa ga lahko še vedno zapelješ na Mazda servis.
3.) Pred namestitvijo nujno posodobit firmware na verzijo 70.... (posodobitev sw je zgodba zase, ampak spet enostavna; nujno odstrani SD kartico; FAT32 USB; kapaciteta ni pomembna - jaz sem imel 30 GB; na vsake 20 min stisneš sklopko ali odpreš voznikova vrata; če imaš verzijo 59...., moraš najprej posodobit na 70.00.100 in šele potem na zadnjo)
4.) Po sistemu klipsen odstraniš okrasno armaturno letvico in masko za zrak, nato pa še LCD zaslon (vijak!).
5.) Napelješ dva nova kabla in zamenjaš USB modul, ki podpira Android Auto / Apple CarPlay.
6.) Priklopiš telefon in veselo uporabljaš android auto.
Jaz nisem bil naklonjen android autu, dokler ga nisem letos na Švedskem uporabljal v rent-a-car in se je super obnesel.
Jaz sem sklepal, da je zavarovan avtomatik, ker sem imel v mislih brosuro. Ampak po tem kar je Jest pokazal obstaja za g165+revolution kombinacijo le rocni menjalnik? Torej je vsaj glede menjalnika ok, ne?
Kar se tice zavarovanja je zanimivo, da v opremi pise le "6-stopenjski menjalnik". Nikjer ni pojasnjeno ali gre za rocnega ali ne.
Sicer premija je placana in avto na cesti, ampak bom jutri vseeno poklical agentko, da vidimo ali je smiselno oz. ali se da za vsak slucaj predloziti se tisti izsek iz cenika. Sklepam, da je moja najnovejsi refresh, IPM5, ne?
Očitno je agentka privlačna. Sicer ne bi razumel tega pretiranega kompliciranja. 😀
Boš kazal, če bo morda potrebno ... 99,9% ne boš rabil.
Moj ni več. Za moje pojme sem dobil fer. Dalje me ne zanima več. Glede na to koliko sem izgubil v 9-ih letih, pa je tak top.
Točno tako. 👍 Kdorkoli kupi, ima pravico razpolagati po svoji volji. Meni je vseeno tudi če naslednjo uro proda naprej. 😀
Januarja lansko leto je svak Mazdo2 letnik 2010 - navadno s 65.000 km, dal staro za novo za 1.000€. Ja, bila je minimalno podrsana po eni strani ob drevo. Čez 2 meseca se je popravljena prodajala za dobrih 5.000€. Poznal je tudi težavo z ABS enoto ....
Prva Mazda 6 se prodaja že več kot eno leto, Ivica pa hoče za 5 let staro Mazdo 3 toliko, kot je dal za novega. A je folk 🙃. Spodaj sem prilepil še cene novih sredi 2017. 😀
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Če gledamo povprečnega slovenskega človeka, ki živi v hiši in naredi povprečno število km, bi morda še šlo. Veliko težje bo pokriti ekstreme, kot so velika blokovska naselja (napajalne postaje) in velika podeželska območja (električna omrežja).
En EV porabi v povprečju dnevno elektrike za 2 gospodinjstvi. Če sta pri hiši 2 avta to pomeni 4x toliko porabe elektrike, pa če si @NevLado (po koroni je pol dolenjskih zidanic postalo dom Ljubljančanov), to pomeni 10 x toliko elektrike kot jo porabi gospodinjstvo.
Nekaj so igrice s čipi in programi (digitalizacija), drugo pa surova fizika in ekonomija - proizvodnja, prenos in hramba ogromne količine elektrike in za to potrebnega denarja.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani