Skoči na vsebino
pred 2 urama je g.Wankel napisal:

Še prehitro bi se razvadil pomoje.

 

Ah ne... jaz službeno vozim DSG pa EV-je pol pa svojo Mazdo na MT. Navajen sem na oboje in se mi še ni zgodilo, da bi se zafrknil in poskusil pri AT pritisniti sklopko oziroma pri MT pozabil pritisniti sklopko. Tko, da tole je več ali manj mit, da se ne bi vrnil več na MT.  Men sta oba zanimiva, ampak ne glede kaj tule porečejo, jaz osebno z MT bolj uživam... mogoče sem pa samo čuden, kdo bi vedel. ;)

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Pravkar je Tilen5 napisal:

Res je možnost izbire, pri meni je pa AT mel več pluskov

 

Točno to - če najdeš več plusov je logično da izbereš tisto. Pomembno pa je, da sploh imaš možnost izbrati al eno al drugo ne pa da je zapovedano in če me kaj posebej moti na Mazdi 2.5 je to, da ponujajo zgolj AT menjalnik v stilu vzemi ali pusti.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 9 urami je ignacij napisal:

Ja če mi ne bi pasal AT pač ne bi izbral tega motorja, tako da izbira je bila moja lastna volja.

 

Res? Alternetiva je pa anemični n/a 2.0 al pa joj prejoj dizel. 😜

 

Ne narobe razumet, prav si se odločil za ta motor, jaz sem bil tud blizu, da bi ampak ga nisem dobil na test. Sem pa dobil 150KM dizla, ki sem ga nekako že odpisal. A v primerjavi s 165KM bencincem, mi je privlekel na ksiht tako širok nasmeh, da dileme sploh ni bilo več. Sem pa se lahko odločil a bi MT al AT. Zakaj pol MT - čisto enostavno v moji knjigici je imel bistveno več plusov s težo kot AT. Tako, da ja temu se pač reče možnost izbire.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 1 uro je skritikrt napisal:

Aha...kot za časa corone-same laži ...sedaj pa celo predstavniki gasilcev spreminjajo izjave,kao "ogenj se je začel na drugi stranivhajte-nasproti garaže z EVje.

A glej ga zlomka...posnetek k ga je zajel sosed pa jasno kaže,ravno nasprotno.

Laže,laži in še več laži,samo da se folk "nategne".

 

Pa sej se ne čudiš, a ne? Problem ni v oblasteh al pa odgovornih, problem je v navadnih ljudeh, ki so pač naivčine in verjamejo, kar oblast razlaga pa čeprav vidijo na lastne oči in izkušnje, da pač ni tako. Dejansko so s korono dobili nov zalet, ko so videli s kako lahkoto se ljudje uklonijo in sprejmejo njihovo igro. Tako, da je potem nadaljevanje bolj enostavno in če pač potrebujejo neko agendo oziroma smer to pač naredijo in upajo, da bo masa kritičnih tako majhna, da jo bodo vodljivi zlahka preglasili in igrali po njihovih notah.

 

Kovid je bil lep test in dejansko sila uspešen, pa tale EV zgodba gre tudi v "pravo" smer. Če pa bo zgubila zalet bodo pa našli novo deklico preGreto, ki nam bo razložila, kako si ji upamo uničt otroštvo, čeprav živi z zlato žlico v ustih. Iskanje krivcev, kjer jih ni in kazanje s prstom nanje je tipična zgodba današnjega časa zato, da bodo elite še vedno živele brez omejitev in zbirale nesluteno bogastvo, ki je dejansko v samem postopku največji generator onasneževanja.

 

 

Za konec bom samo tole rekel, ko mi je sodelavka lastnica EV-ja (OK njen mož, ki ga je vzel na firmo, da ma manj dajatev in stroškov) mi je v zanosu agende rekla, da ona skrbi za okolje in da smo za podnebne spremembe krivi vsi, ki se vozimo z umazanimi avtomobili na dizel in bencin. Hja nič, kaj sem pa hotel, ko sem prišel domov sem lepo opral avto, da se sveti in da je zdaj čist. :nevem:

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prebral in ugotovil, da je to za starce. :nevem:

 

OK, članek je precej nerodno napisan, da preferira, da je avtomatik bolj primeren za ljudi, ki jim pešajo kognitivne funkcije ?zmeden? Bolje je, da bi naredili ustrezno primerjavo kdaj in v katerih situacijah je dejasnko boljši. Ni vse črno /belo.

 

Potem pa v članku kar nekaj buč, ki si jih priznani strokovnjaki ne bi smeli privoščiti. Recimo DSG  je načeloma dražji kot klasičen torque converter in ne cenejši kot navajajo. Oboje pa vsaj jurja do jurja in pol več kot ročni menjalnik.

 

Da majo mladi vozniki probleme s sklopko je logično, saj edino vaja naredi mojstra. In kaj je najbolj bistveno, nauči se ročni menjalnik in boš tudi brez dodatne vaje znal voziti z avtomatikom. Obratno pač ni možno. Ročni menjalnik daje vozniku več povratnih informacij kot avtomatik in je na začetku to dober trening, da se v vožnji z avtom bolj povežeš kot je avtomatika. Tudi to, da lahko s sklopko prekineš pogon je z vidika varnosti prej prednost kot slabost.

 

Asistenčni sistemi na katere se sklicujejo obstajajo enaki pri obeh tipih menjalnikov. Edino radarski tempomat ima veliko prednost pri AT. Ampak meni osebno je radarski tempomat redko v uporabi, ker ne zna prilagodit vožnje, da bi bila bolj tekoča. Osebno ga zato redko priklapljam.

 

Cenovna plat je pa pač kiks med kiksi. AT je dražji, rabi dražje vzdrževanje na dolgi rok, v primeru okvare je zahtevnejši za popravilo in posledično seveda bolj obremenjujoč za žep. Da pa nekaj kupiš z mislijo, da boš pol lažje prodal je pa neumnost. Sigurno pa ne boš dražje prodal oziroma ne za tako razliko kot si dal več pri novem. Torej edini argument glede stroškov pade takoj v vodo.

 

 

Sem hotel napisat mojih 5 razlogov za MT ampak se mi zdi brez veze, kar naj se vsak sam odloči. Mogoče samo ena zadeva, ki sem jo bral v neki tuji raziskavi, kjer so ugotovili, da vozniki z MT menjalniki so bolj povezani z vožnjo in da reagirajo hitreje. Kot razlog so navedli, da AT "poleni" voznike. :nevem:

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Zato pa smo nekateroi previdni in ostajamo previdni, ker če se neki fejst reklamira pač rabi reklamo, ker ni dovolj dobro, da bi se samo po sebi dobro prodajalo.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

WTF, kako se pa lahko tole zgodi? Men ni nič jasno, a so res vlaki tako tihi, da jih ne slišiš? Tudi, če so delali s kakšnim ropotajočim strojem, kaj pa je delal strojevodja, da ni zatrobil. Tele hupe se slišijo kilometer daleč.:(

 

WWW.24UR.COM

Pri Postojni je vlak zbil šest oseb, dve osebi sta umrli, so za 24ur.com potrdili na PU Koper. Po prvih informacijah naj bi bile še štiri osebe...

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano
pred 1 uro je DonFelipe napisal:

Očitno nisi prebral pred dobrimi dvemi leti sprejeto zadevo : 

SIOL.NET

Že dlje časa se je napovedovala in pričakovala novost, ki v cestnem prometu dovoljuje voznikom zavijanje v desno pri rdeči luči na semaforju. Na ministrstvu so nam potrdili, da bodo to možnost...

 

To imaš na Koleziji pri zavijanju iz Riharjeve na Barjansko ter pri Zoisovi v smeri centra kjer zaviješ v tunel. 

Zadeva pa se v kratkem pripravlja tudi na določenih odsekih na Škofljici ter na glavnih vpadnicah. 

 

 

Prekleto dobro vem, ampak vem tudi, da je zgolj na petih lokacijah tale zelena puščica ti si pa kar posplošil, da se zavija lahko pri rdeči v desno . Zavija se lahko na semaforjih z zeleno puščico kot je bilo to prej. Razlika med semaforsko lučjo z zeleno je da tam imaš dejansko odprto smer. V kolikor pa je na tabli narisana zelena pa prednosti nimaš in lahko izkoristiš (ni obvezno), da greš desno, če pri tem nikogar ne oviraš na cesti, ki ima odprto z zeleno.

 

Vprašal sem zato, ker mi je smešno, da te tole živcira, saj do pred kratkim si moral na teh križiščih vedno stat, ker pravila dopolnilne zelene puščice še ni bilo v zakonu. Zdaj pa k je in ker nekdo ne pozna, ne ve, predvsem pa NE UPA, ti je pa cela drama. Ljudje se učijo in tam, kjer se to da enostavno izvajat in res ni nobene nevarnosti to lepo brez težav izvajajo - tak primer je Peruzzijeva preko nadvoza AC za vstop na področje TPC Rudnik. Tam se zdaj skoraj tekoče vozi skozi rdečo, ker z leve je samo en dovoz in ne pelje nobena cesta, da bi bil tam promet.

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 2 urama je DonFelipe napisal:

Od mene pa je za darilo dobil nov krznen plašč od podlasice in nekaj kubikov drv.

 Zakaj pa ne od nutrij? So se ti zamerile?

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 42 minutami je dvorjan napisal:

Pod črto je degradacija baterij v naših elektronskih napravah (telefoni, tablice, računalniki) bistveno večja, pa nikogar od vas ne slišim, da bi se čez to pritoževal.

 

Aja, še tole sem mislil odgovorit, čeprav si malo sarkazma uporabil. Baterija prenosnik je nekje med 50-100€ in velika večina prenosnike fura direkt na elektriko, tako da več ali manj jim gladko dol visi a zdržijo 4 ure al pa 2.

Telefon polniš 1x dnevno, če ga kolikor toliko uporabljaš. Razlika je le da pri novem ostaneš na 50% baterije na koncu dneva, kar je premalo še za en dan, pri starem pa na 20%. Ja taka degradacija je nepomembna. Pa marsikdaj se da telefon in tablico uporabljat med polnjenjem.

 

Avto pač ne. Ok, ja če maš dost dolg kabel, načeloma tud. :hudicek: Evo pa sem ti vrnil nekaj sarkazma.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
Pravkar je dvorjan napisal:

Starodobniki so niša. Z njimi se ne dela nekih hudih kilometrov, ljubitelji bodo že poskrbeli za nadomestne baterije, če se bodo želeli voziti, tisti, ki bodo v dnevnih sobah in muzejih, so pa samo za gledanje in slikanje. 😃

 

Brez skrbi, EV-ji ne bodo nikoli kultne avtomobilske ikone. Če pa bodo v kakšnem muzeju pa upam, da ne v tistem, kjer bodo razstavljeni zgrešeni projekti. 🤣 OK, tole zadnje je mal v hecu.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 30 minutami je dvorjan napisal:

Kot rečeno, kdor polni EV pretežno doma, sploh ne rabi razmišljati o bateriji. Tisti, ki je pa EV kupil z namenom, da ga bo stalno polnil na superchargerjih, pa verjetno računa na scenarij nekajletne rabe in hitrejše prodaje - ampak kot je napisano v omenjenem članku, tudi takšna degradacija ni huda in baterije zdržijo, kar je zapisano v garancijskih pogojih.

 

Se pravi je to cool, da nategnemo kupca rabljenega avta? Ok, sicer si je vsak več ali manj sam kriv a bo kaj takega kupil, ampak to pomeni naslednjo zadevo. EV-ji bodo kot rabljeni zelo izgubljali ceno oziroma jih ljudje ne bodo kupovali. Nekaj ljudi se bo sicer nategnilo ampak počasi bodo razumeli, da bo verjetno ogromno EV-jev direkt končalo na odpadu, kot se recimo dogaja na Kitajskem.

 

Če si poslušal Simona Pelka, ki je ratal pravi mali diler z rabljenimi EV-ji se mu je prodaja praktično ustavila. Zakaj se je to zgodilo je verjetno jasen problem ravno in predvsem v bateriji - oziroma bom bolje rekel takole: da si pri rabljenem ICE avtu na varni strani po recimo uspešni testni vožnji, da daš na stran še kaka 2-3 jurje € za morebitna popravila. Pri EV pa je vsaj z baterijo hitro blizu 10k€, pa tudi kak elektromotor zna tudi shodit. Tolk rezerve si nihče ne bo vzel za to da bo na varni strani.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 27 minutami je dvorjan napisal:

Proizvajalci EV ciljajo na življenjsko dobo baterij med 15 in 20 let. Kar je za kupca EV povsem dovolj. Jaz bi z veseljem kupil tudi ICE avto, če bi se proizvajalec hvalil, da ga je izdelal tako, da verjame, da bo delal vsaj 15 let. Pa se nihče tako ne hvali.

 

Ampak dejstvo na mizo - ogromno oldtimerjev še vedno po 20, 30 ali 50 letih lahko spraviš v pogon in se voziš z njimi. Resno misliš, da bodo EV-ji doživeli, da bodo kdaj oldtimerji?

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 1 minuto je dvorjan napisal:

No, ampak a si predstavljate scenarij, da leta 2025 začno proizvajati EV-je z natrijevimi baterijami, kjer bo verjetnost vžiga minimalna?

Kako bi to spremenilo vaš pogled na EV? Bi takemu vozilu še vedno obrnili hrbet in govorili "samo preko mene mrtvog"?

 

En velik minus bi recim odpravili, še cena in pa koliko kWh dobiš za ta denar pa da seveda avto ne bo 3 tone težak, ker Natrijeve baterije imajo večjo maso na enoto shranjene energije.

 

Drugače pa ja... mnogo lažje bi se zanj odločil.

 

pred 1 minuto je dvorjan napisal:

In za nekoga, ki ne rabi večjega dometa, je tudi MX-30 lahko super avto.

 

Sigurno ne za unega, ki je dal 40k€ pol ga bo pa za drobiž prodajal, ker se je uštel, da ne rečem nategnil. Zame bi recimo zgledalo kot, da sem ves čas na rezervi pa čeprav bi bila baterija polna. 😂

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 16 minutami je dvorjan napisal:

Primer Mazda MX-30. Polna kapaciteta baterije je 35,5 kWh, uporabna - torej tista, ki je na voljo pogonu - pa le 30 kWh. Baterijski računalnik (BMS) pa skrbi, da ustrezno balansira/obremenjuje celice tekom življenjske dobe. Torej pri MX-30 mora degradacija v bateriji doseči skoraj 20 %, da se bo to pri vsakdanji uporabi vozila sploh zaznalo. Glede na to, da ima MX-30 precej majhno baterijo (glede na konkurenčna vozila), je namenjena za krajše vožnje, torej verjetno še par let ne bomo videli nobene z 200.000 km in analizo njihove baterije.

 

Mazda je priznala, da je bil ta eksperiment en velik kiks in je MX-30 že umaknila iz nekaterih za njih zelo pomembnih trgov. V EU še vztraja ampak ne bo več dolgo. Lahko se obračamo kot propeler ampak za prodajni uspeh je pač domet potreben oziroma z drugimi besedami, ne moreš prodajati avta za 40k€ a nardi na dober zimski dan mogoče 150km. Če takmu avtu pade 10% zaradi degradacije pa da vsi vemo, da ni pametno praznit do nule je pač tole zelo hitro samo še dobrih 100km dometa. Za avto, ki bi stal 20k€ bi rekel OK, tole pa pač ne.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Seveda, pri vsaki izdelavi se ustvarjajo izpusti CO2 in to je vračunano tako za izdelavo tako za enega kot za drugega, ampak pri EV-ju maš materiale, ki jih ni lahko pridobivat kot sta litij in cobalt ter redke zemlje. Pri proizvodnji teh materialov s porabijo ogromne količine energije in ja največ nafte od tega. Zato so baterije tako drage.

 

Prevoz nafte na enoto je silno majhna vrednost in se meri v nekaj procentih dodatka tako, da ni tak hud faktor, kot bi človek pričakoval.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 50 minutami je Boss napisal:

Me pa zanima, kje si našel pa argumente za dizel, da porabi bistveno več kot 8% , ko ima več kot 200.000km? Mislim, tud jaz bi rad tako študijo videl.

 

Evo sem še na hitro pogledal v podatke iz poraba.com za mojo prejšnjo šestko, ki je šla od hiše pri 274kkm in vzel vsako leto posebej, ter v zadnjem stoplpcu še koliko je bilo prevoženih v tistem letu. Ostalo je označeno na grafu pri koliko km je bila letna poraba. Tolk, da ne bo izgledalo kot, da sam nabijam nekaj in kot se vidi, je šla poraba prej dol kot pa gor.

 

slika.png

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 24 minutami je dvorjan napisal:

No, o tem, kaj so argumenti in kaj je fer, lahko gremo v nedogled.

 

Jaz sem povprašal po statistiki - drži? Torej nekem resnem dokumentu, članku, raziskavi.

Dobil sem pa "click bait" Youtube video enega primerka. In to naj jemljemo kot dejstvo?! Lepo prosim ...

Verjemi, da bi bile v ZDA "Class Action Law Suit", če bi baterije crkovale kot po tekočem traku, kar se je očitalo ...

 

Da ne omenim, da ob vseh teh očitkih, nihče od vas sploh ne pomisli, da tudi Mazdini dizelski motorji pri 200.000 prevoženih km niso več biseri. In mariskateri med njimi ima upad zmogljivosti bistveno večji od 8 %, bistveno več kot 8 % višjo porabo kot je bil nov itd.

 

#foodforthought

 

Sej dvomim, da boš tole vzel kot referenčni dokument ampak vseeno.

 

WWW.RECURRENTAUTO.COM

We get a lot of questions from our community about electric car batteries. That is partly because the cost of battery replacement is so...

 

Drugače pa spet vlečeš v neko smer, kjer se nismo pogovoarjali niti trdili, da baterije crkujejo kot po tekočem traku. Sigurno ne v garanciji in za degradacijo so se lepo zavarovali v garancijskih pogojih, kjer je zapisano, do katerega procenta je baterija še OK in ni stvar reklamacije. Ker pa je ta procent postavljen smešno nizko je logično, da garancijskih reklamacij na baterije nimajo veliko.

Za pokušino par primerkov

  • Citat

     

    • Tesla battery warranties vary a bit between the Model 3 Standard Range, Long Range and the Model S/X. The Model 3 Standard Range battery is guaranteed to stay at 70% original capacity for 100,000 miles or 8 years, whichever happens first. Other trim levels of the Model 3, and Tesla’s Model Y have a 70% guarantee to 120,000 miles or 8 years. The Model S and X have the same 8 years but 150,000 miles. 
    • Chevy (GM) has a standard 8 year, 100,000 mile warranty for “electric propulsion components” of the Bolt, Volt, and Malibu. It acknowledges degradation of 10-40% is possible over the warranty period.
    • Hyundai boasted “America’s Best Warranty” between 2012 and 2019 with a lifetime, albeit non transferable, battery guarantee. The warranty is against failure, which is largely unspecified in documentation. From 2020 onwards, the battery is guaranteed to maintain 70% of capacity for 10 years or 100,000 miles.  
    • BMW guaranteed 70% original capacity for 8 years or 100,000 miles, transferable to new owners. 
    • VW guaranteed 70% original capacity for 8 years or 100,000 miles.

     

 

Me pa zanima, kje si našel pa argumente za dizel, da porabi bistveno več kot 8% , ko ima več kot 200.000km? Mislim, tud jaz bi rad tako študijo videl.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.