Nekaj dni se vozim s prvinskim avtom - Cliom Storia 1.2 s 43 kW (58 KM) in gre čisto v redu, tudi po avtocesti. Sprašujem se, ali človek res potrebuje kaj dosti več?
No, ja, ker sem tudi sam občasno vozil takšno Storio, vem, kako (ne) gre. Pa zdaj se voziš brez klime, ki bi ti pobrala lep del črede ...
Za penzionista je pogojno okej. Če bi bil pa 1.2 16v s 75 konjički, bi pa verjetno res lahko dejal, da več kot to ne rabiš. Si pa želiš. 😃
Elektromobilnost fantje, elektromobilnost je ta tema ...
In da bom "on topic".
Smo že sredi tedna, pa se zgolj na eni dražbeni strani prodaja kar 25 Mazd MX-30. Toliko jih še ni bilo. Kot zanimivost, poglejte številko poleg dvojk in trojk ...
Opažam, da na avtonetu M3 bencinarji 4. gen (specifično letniki 19/20) kar hitro izpuhtijo, primerljivi dizli pa ostajajo po več tednov ali celo mesecev. Je vzrok temu generičen stereotip mainstream publike do dizlov ali kaj drugega? Veljajo ti D116 dizel motorji kot relativno zanesljivi? Malce tipam, v prvem planu imam bencinarja, a če ga v roku nekaj mesecev ne najdem bo alternativa dizel.
Jah, povsem logično.
Med vozili omenjenih letnikov so edino Mazdini bencinski atmosferci stroji, za katere lahko pričakuješ, da bodo neproblematično delali 10+ let. Večina ostalih avtomobilov pa je z "downsizingom" motorjev močno downsizala tudi dolgoročno zanesljivost - delno celo namerno, da bodo živeli od servisov.
EV se polni drugače kot ICE. Izjemno redko napolniš na 100%. Npr. ko greš na kako daljšo pot. In tudi takrat na poti ne polniš na 100%, ker zadnjih 20% moč in hitrost polnjenja znatno upadeta.
Jaz na potovanjih ZOE pri vožnji po avtocestah polnim do nekako 60%, torej do meje, kjer še drži polno moč polnjenja, nato pa nadaljujem. Torej bolj v režimu 5/10-60%.
Tokrat sem imel tri polnilno-prehrambno-wc-jaške postanke ob avtocestah, in sicer v dolžini 12, 20 in 19 minut. Ali je to "deal breaker", naj presodi vsak sam. Še raje pa naj vžge štoparico, ko se bo kdaj peljal na tako razdaljo - in izmeri dejanski čas postankov. Če potuješ z družino, so zagotovo daljši. Pa tudi če voziš sam, 1000 km v kosu ni niti zdravo, niti pametno. Pa sem večkrat to odpeljal.
@jures: Moj osebni vozniški rekord je 2500 km v 29 urah. Ne bi ga ponavljal.
Medtem, ko se vi prepucavata EV da ali ne, sem jaz včeraj postavil nov dnevni osebni rekord glede razdalje, prevožene z EV. Ta je sedaj pri 978,5 km. 😃
In ker so bile že včeraj po Evropi "selitve narodov", pa še en butelj avstrijski se je spomnil, da bi zaprl več kot tretjino "Tauern autobahn" zaradi "extreme size/load" prevoza, je bilo nenačrtovano več vožnje po lokalnih cestah. Za piko na i so na cestninski postaji še vedno obračunali 13,50€ za tunele, čeprav se skozi ene 7 sploh nisem peljal ... Ampak slednje je že za drugo temo in sem pač delil usodo voznikov ICE. Je pa z EV bistveno lažje shajati in se po polžje premikati v kolonah.
Kljub odličnim prodajnim rezultatom električnih avtomobilov so na cestah na Norveškem še vedno najpogostejši avtomobili z dizelskim motorjem.
Ja in?
Saj ne moreš zadnjih 30 let nakupov vozil zamenjati v petletki - to je pa menda celo otrokom jasno?! Gleda se trende - in trend je jasen. Norveška bo prva močno prometno elektrificirana država na svetu.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Počasi bo treba pogledati stran od ropotuljic.
Ker domet z enim tankom ni vse. Sploh ko vračunaš hrup, tresljaje, smrad, vzdrževanje ...
Nov ICE danes preprosto ni več dober nakup.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani