6 mesecev in 6.000 prevoženih km - to je meja, da se šteje vozilo za rabljeno. Sicer na nemško ceno (z DDV) plačaš še naš DDV. Za rabljeno plačaš samo nemško ceno z DDV in je to to, no, plus homologacija (100€).
Tko, da mam občutek, da spet iščeš nek čuden izgovor za opravičevanje ene največjih nevarnosti, katere so podvrženi EV-ji.
Ne vem, zakaj imaš tak občutek, če lepo napišem, da se zavedam, da lahko EV zagori. In pogori do konca.
Bolj ste vi tisti, ki se na račun medijske "propagande" in šank debat pogovarjate samo o tem, kako lahko EV zagorijo. Čeprav statistično gledano zagorijo manj pogosto kot ostala vozila.
V priponki imate ameriško statistiko požarov s strani društva zavarovalnic. Je dovolj povedna?
Sam, a veš kaj to pomeni? Smrtni greh je kupovat rabljeno. To je cela loterija, ker ne veš kaj se je dogajalo prej z avtom. Ti si v bistvu kar heroj, ko si kupoval rabljenega
Roko na srce, ko bo folk to spoznal se rabljenega ne znebiš in ostane tvoj do konca. Norišnica cela.
Aja, kar se a tega požara tiče - dej mi razloži potem zakaj so gasilci gasili dve uri? Čist enostaven odgovor prosim. 12V aku ne gasiš 2 uri.
Ne vem, bi moral gasilce vprašati.
Mogoče je toliko zagorelo, da se je potem še HV baterija pridružila zabavi. In če so litij zalivali z vodo, se jim ni dal ...
Meni nekajkrat na leto zaropota po podvozju BTjke. Če kupim Teslinega Cybertrucka, bo Slovenija potrebovala floto Canadairjev, da bo gasila vse požare po vseh gozdovih, kjer "pošlatamo" s podvozjem...
No, zdaj je že več jasnega. Na dotični prikolici so bila karambolirana, torej poškodovana vozila. Vključno s to Teslo. In glede na fotografije, je zagorelo nekaj drugega, ne glavna HV baterija, sicer ne bi bilo več avtomobila, temveč samo šasija. Šofer kamiona je uspel vozilo še zapeljati s prikolice. Če bi se vnela HV baterija, to vsekakor ne bi bilo možno. Najverjetneje "mojstri" niso odklopili 12V-akumulatorja, pa je na poškodovanem delu vozila kakšna iskra dobila družbo.
Je pa mene, kot lastnika in uporabnika najbolj strah scenarija, da bi kam nasedel. Sicer baterije so v kovinskem ohišju, a dvomim da to zdrži tono in pol ali dve toni, če točkovno kam nasede. V primeru prometne nesreče mi je pa tudi kristalno jasno, da je treba takoj ven in stran od avta, posebej če bi se kaj kadilo in žvižgalo.
Pri ICE je tudi prisoten določen strah, da ne povoziš kakšnega kamna s karterjem ali menjalnikom ...
Lahko je vrsta razlogov. Najverjetnejša dva pa sta - fizična poškodba, npr. ob nalaganju vozilo zdrsnilo z rampe in nasedlo na baterijo, pa so mojstri rekli, uf, še sreča, se nič ne pozna. Manj verjetno, ne pa nemogoče, 100 % napolnjeno vozilo dlje časa pustili na vročem soncu. In so se celice napihnile in prišle v stik.
Ne moreš tudi po gostilniško zaključit, da so VW zanič.
Saj nisem to napisal. Napisal sem, da je trenutna VW ponudba, v kateri prednjačita ID.3 in ID.4, po povprečju okvar in njihovi resnosti precej v slabšem položaju v primerjavi z MG4, ki ga tukaj na račun njegovega porekla tako pridno pljuvate, pa ga od blizu še videli niste, kaj šele zapeljali kakšen krog.
Če glasujem z denarnico, vsekakor prej kupim MG4 kot pa ID.3, značka gor ali dol. Kdaj bo VW dal 7 let garancije na svoj EV? Nikoli. Le zakaj?
glede na to, da si lastnik EVja, bi lahko imel več vedenja.
Glede na to, da ti nisi, bi se lahko bolj izobrazil.
MG4 je kot zaenkrat kaže bolj zanesljiv od VAG in Stellantis šare. Lastniki nič ne jamrajo o kakih odpovedih motorjev, pogonskih gredi, polnilnikov, klime ...
Saj tudi meni ni všeč dejstvo, da Evropa proizvaja vedno slabše avtomobile, ker jo bo to teplo na dolgi rok. Ampak zaradi tega ne moreš po gostilniško zaključiti, da so kitajski izdelki sranje, volkswagen pa bog i batina.
Ni tako hudo. Nemčija je pred meseci ukinila subvencije na EV-je, pa se še vedno največ novih EV v EU (ugibam, da Norveška v tej statistiki ni zraven) proda prav tam. Bolj bo zanimivo spremljati številke do konca leta, saj so Kitajci in Tesla julija fasali dražje carine ... Večine to verjetno ne bo bistveno bolelo, le kak MG (+38 %) bo zelo verjetno hitro naredil načrte, da postavi tovarno/sestavljalnico na evropskih tleh.
Medtem: pri sosedih in ne na drugem koncu sveta - Italijani so junija 200 milijonov subvencij za nove EV požgali v 9 urah - kar mora biti svojevrsten rekord. Sploh upoštevaje dejstvo, da se EV ne prodajajo, ane? 😃 Mimogrede: junija se je v EU prodalo 208.872 EV-jev.
Incentives to buy electric cars turbo-boosted sales in Italy, where about €200m in subsidies on new EVs ran out within nine hours of their launch, said Dataforce.
Drugje je okoli 1,7€/liter, na grških otokih skoraj povsod 1,9-2,3€/l. Tako da se znesek za ICE še dodatno poveča.
Jaz sem lani na Shellu celo po 2,42€/l tankal. Grške pumpe so imele pa 2,39€/l ceno ...
Poanta je bila - tudi z EV ni noben bav-bav potovati.
Pa še ena iz prakse - včeraj v Bovcu pripelje cisterna gorivo. Črpalka zaprta za 30+ minut, domačini in turisti vsi živčni, kdaj se bo lahko tankalo. Vrsta do "nebes". Si predstavljam, da so se zadnji v vrsti načakali krepko čez eno uro.
Kraj ima sicer 1 bencinsko in 3 javne polnilnice za EV (no, ima 4, ampak 1 trenutno ne deluje).
Kdor namensko išče pluse in/ali minuse, jih tudi najde.
Vsi ostali pa pač vozimo in tankamo elektrone ali pa sok dinozavrov. Važno, da pridemo živi in zdravi ter po možnosti še veseli na zastavljen cilj.
Grčija je uvedla varnostno omejitev pri vstopu na trajekte: na ladjah so dobrodošla zgolj tista vozila na električni in hibridni pogon, ki imajo baterijo napolnjeno do največ 40 odstotkov skupne zmogljivosti...
V Igoumenitsi o tem predpisu ni vedel nihče nič. Sem vprašal.
Niti vso osebje v prodajnih kioskih.
Niti vodja pristanišča (Port Authority Manager), ki me je celo nahrulil, češ kaj ga to sprašujem, da to morajo vedeti tisti, ki karte prodajajo, če pa ne vedo, naj vprašajo kapitane, češ da kapitani trajektov morajo poznati vse predpise.
Potem je očitno šel za računalnik in se vrnil čez 10 minut, se opravičil in priznal, da očitno je to res nov predpis.
Seveda nadzora ob vožnji na trajekt nobenega. Noben ne vpraša, ali je avto električen in koliko ima napolnjeno baterijo. Samo karto poskenirajo in te predajo mojstrom, ki te učijo parkirati na centimetre.
Lahko povem "what turns me off" - to so pa butli z ICE, ki zaparkirajo polnilnice ... ker so preleni, da bi naredili kak korak več. In se moraš potem "znajti".
In sem celo razmišljal, da bi EV skupnosti predlagal, da se enkrat skupinsko lotimo zaparkirat par bencinskih - pridemo na tv. Za "ozaveščanje" gre.
Sicer pa je "jebivetrov" na Balkanu še preveč. Na Hrvaškem, kjer sta dva ICE zaparkirala polnilnico, sem videl še 3, ki so zaparkirali avtobusno postajo. To, da parkirajo na mestih za invalide (po vsem svetu), je tudi tepeža vredno. Čeprav sem na Hrvaškem videl tudi lepo nadgradnjo znaka za invalide - očitno je lokalna invalidka imela vsega dovolj in je pod označeno parkirišče nalepila še svojo sliko in opis, da lahko tisti, ki prevzema njeno parkirno mesto, prevzame tudi njeno invalidnost.
Svojevrsten pacient je bil pa tudi model, ki se je v Igoumenitsi v pristanišču v rondoju odločil kar parkirati. Policija pa 100 m stran. Pa nič. Jaz sem šel pred trajektom na polnilnico in kavo. Po več kot eni uri je bil njegov avtomobil še kar parkiran v krožišču. Se je manjkal en "neroden" tovornjakar ...
Takole gre pa poletno potepanje z EV ... do Krfa in Aten - dol grede čez Hrvaško, Črno Goro in Albanijo, nazaj pa do jugovzhodne Srbije blizu meje z Bolgarijo ... in potem čez Srbijo in Hrvaško domov. Suma summarum se bo nabralo ene 4.700 km.
Brez večjih posebnosti. Ni za tiste, ki so prepričani, da se z EV ne da potovati. Za ostale, ki znajo inštalirati kakšno aplikacijo na telefon in se občasno sprehoditi s polnilnice do kak korak oddaljene restavracije na kosilo, pa kar gre.
Je pa res, da dokler se nisem vrnil v Zagreb, nisem videl niti enega drugega ZOE. Na Krfu je bilo presenetljivo kar lepo število EV-jev, en rent-a-car ima očitno celo Nissan Leafe v ponudbi. Sicer pa po cestah med EV še vedno prevladujejo Tesle, čeprav imam že razdelan tudi okus taksistov - ti so praktično v vsakem večjem mestu že štartali na EV-je in vozijo predvsem MG4, VW ID.4 in Tesle Y.
Jaz sem jo opral kar v nalivu po avtocesti. 😃 Ni sicer isto, je pa mehkejša voda, ta iz pipe ima več kamna, Mazde imajo tanek lak, ne smeš preveč glancati ...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Točno tako. Novih sploh ne glejte.
6 mesecev in 6.000 prevoženih km - to je meja, da se šteje vozilo za rabljeno. Sicer na nemško ceno (z DDV) plačaš še naš DDV. Za rabljeno plačaš samo nemško ceno z DDV in je to to, no, plus homologacija (100€).
Povezava za deljenje
Deli na druge strani