Skoči na vsebino
Mazda CX-30
Napisano

Točno tako. Novih sploh ne glejte.

 

6 mesecev in 6.000 prevoženih km - to je meja, da se šteje vozilo za rabljeno. Sicer na nemško ceno (z DDV) plačaš še naš DDV. Za rabljeno plačaš samo nemško ceno z DDV in je to to, no, plus homologacija (100€).

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 4 urami je Boss napisal:

Tko, da mam občutek, da spet iščeš nek čuden izgovor za opravičevanje ene največjih nevarnosti, katere so podvrženi EV-ji.

Ne vem, zakaj imaš tak občutek, če lepo napišem, da se zavedam, da lahko EV zagori. In pogori do konca.

 

Bolj ste vi tisti, ki se na račun medijske "propagande" in šank debat pogovarjate samo o tem, kako lahko EV zagorijo. Čeprav statistično gledano zagorijo manj pogosto kot ostala vozila.

 

V priponki imate ameriško statistiko požarov s strani društva zavarovalnic. Je dovolj povedna?

pozari na avtih.jpg

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 19 urami je Boss napisal:

 

Sam, a veš kaj to pomeni? Smrtni greh je kupovat rabljeno. To je cela loterija, ker ne veš kaj se je dogajalo prej z avtom. Ti si v bistvu kar heroj, ko si kupoval rabljenega:nevem:

 

Roko na srce, ko bo folk to spoznal se rabljenega ne znebiš in ostane tvoj do konca. Norišnica cela.

 

 

Aja, kar se a tega požara tiče - dej mi razloži potem zakaj so gasilci gasili dve uri? Čist enostaven odgovor prosim. 12V aku ne gasiš 2 uri.

Ne vem, bi moral gasilce vprašati.

 

Mogoče je toliko zagorelo, da se je potem še HV baterija pridružila zabavi. In če so litij zalivali z vodo, se jim ni dal ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 22 urami je Slivka napisal:

Uf, fizična poškodba...

 

Meni nekajkrat na leto zaropota po podvozju BTjke. Če kupim Teslinega Cybertrucka, bo Slovenija potrebovala floto Canadairjev, da bo gasila vse požare po vseh gozdovih, kjer "pošlatamo" s podvozjem...

No, zdaj je že več jasnega. Na dotični prikolici so bila karambolirana, torej poškodovana vozila. Vključno s to Teslo. In glede na fotografije, je zagorelo nekaj drugega, ne glavna HV baterija, sicer ne bi bilo več avtomobila, temveč samo šasija. Šofer kamiona je uspel vozilo še zapeljati s prikolice. Če bi se vnela HV baterija, to vsekakor ne bi bilo možno. Najverjetneje "mojstri" niso odklopili 12V-akumulatorja, pa je na poškodovanem delu vozila kakšna iskra dobila družbo.

 

Je pa mene, kot lastnika in uporabnika najbolj strah scenarija, da bi kam nasedel. Sicer baterije so v kovinskem ohišju, a dvomim da to zdrži tono in pol ali dve toni, če  točkovno kam nasede. V primeru prometne nesreče mi je pa tudi kristalno jasno, da je treba takoj ven in stran od avta, posebej če bi se kaj kadilo in žvižgalo.

 

Pri ICE je tudi prisoten določen strah, da ne povoziš kakšnega kamna s karterjem ali menjalnikom ...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Lahko je vrsta razlogov. Najverjetnejša dva pa sta - fizična poškodba, npr. ob nalaganju vozilo zdrsnilo z rampe in nasedlo na baterijo, pa so mojstri rekli, uf, še sreča, se nič ne pozna. Manj verjetno, ne pa nemogoče, 100 % napolnjeno vozilo dlje časa pustili na vročem soncu. In so se celice napihnile in prišle v stik.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 12 minutami je g.Wankel napisal:

Ne moreš tudi po gostilniško zaključit, da so VW zanič.

Saj nisem to napisal. Napisal sem, da je trenutna VW ponudba, v kateri prednjačita ID.3 in ID.4, po povprečju okvar in njihovi resnosti precej v slabšem položaju v primerjavi z MG4, ki ga tukaj na račun njegovega porekla tako pridno pljuvate, pa ga od blizu še videli niste, kaj šele zapeljali kakšen krog.

 

Če glasujem z denarnico, vsekakor prej kupim MG4 kot pa ID.3, značka gor ali dol. Kdaj bo VW dal 7 let garancije na svoj EV? Nikoli. Le zakaj?

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 3
Napisano
pred 54 minutami je Freak napisal:

Malce sem gledal po konfiguratorju in sem zasledil, da ima mazda 3 (sedan), dva motorja 2.5 - 140KM in 2.0 - 186KM :huh:

Sploh nisem vedel, da obstaja tudi tak 2.5  "švohnejši" motor??  

 

 

https://www.mazda.si/konfigurirajte-svojo-mazdo/MAZDA3/4SD/

TO še ugibamo. Lahko, da so se zatipkali in gre za 1.5-litrski motor s 140 konji. Bo treba v salon pa havbo odpret. 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 6 urami je Mraušk Mčk napisal:

 

glede na to, da si lastnik EVja, bi lahko imel več vedenja.

 

Glede na to, da ti nisi, bi se lahko bolj izobrazil.

 

MG4 je kot zaenkrat kaže bolj zanesljiv od VAG in Stellantis šare. Lastniki nič ne jamrajo o kakih odpovedih motorjev, pogonskih gredi, polnilnikov, klime ...

 

Saj tudi meni ni všeč dejstvo, da Evropa proizvaja vedno slabše avtomobile, ker jo bo to teplo na dolgi rok. Ampak zaradi tega ne moreš po gostilniško zaključiti, da so kitajski izdelki sranje, volkswagen pa bog i batina.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Ni tako hudo. Nemčija je pred meseci ukinila subvencije na EV-je, pa se še vedno največ novih EV v EU (ugibam, da Norveška v tej statistiki ni zraven) proda prav tam. Bolj bo zanimivo spremljati številke do konca leta, saj so Kitajci in Tesla julija fasali dražje carine ... Večine to verjetno ne bo bistveno bolelo, le kak MG (+38 %) bo zelo verjetno hitro naredil načrte, da postavi tovarno/sestavljalnico na evropskih tleh.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano (urejeno)

Medtem: pri sosedih in ne na drugem koncu sveta - Italijani so junija 200 milijonov subvencij za nove EV požgali v 9 urah - kar mora biti svojevrsten rekord. Sploh upoštevaje dejstvo, da se EV ne prodajajo, ane? 😃 Mimogrede: junija se je v EU prodalo 208.872 EV-jev.

 

Incentives to buy electric cars turbo-boosted sales in Italy, where about €200m in subsidies on new EVs ran out within nine hours of their launch, said Dataforce.

 

 

Popravljeno od dvorjan
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Jah, mi imamo najnižjo ceno bencina na Balkanu.

Drugje je okoli 1,7€/liter, na grških otokih skoraj povsod 1,9-2,3€/l. Tako da se znesek za ICE še dodatno poveča.

Jaz sem lani na Shellu celo po 2,42€/l tankal. Grške pumpe so imele pa 2,39€/l ceno ...

 

Poanta je bila - tudi z EV ni noben bav-bav potovati.

 

Pa še ena iz prakse - včeraj v Bovcu pripelje cisterna gorivo. Črpalka zaprta za 30+ minut, domačini in turisti vsi živčni, kdaj se bo lahko tankalo. Vrsta do "nebes". Si predstavljam, da so se zadnji v vrsti načakali krepko čez eno uro.

 

Kraj ima sicer 1 bencinsko in 3 javne polnilnice za EV (no, ima 4, ampak 1 trenutno ne deluje).

 

Kdor namensko išče pluse in/ali minuse, jih tudi najde.

 

Vsi ostali pa pač vozimo in tankamo elektrone ali pa sok dinozavrov. Važno, da pridemo živi in zdravi ter po možnosti še veseli na zastavljen cilj.

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Pa še končna potovalna statistika - v sliki.

 

V besedi pa takole - za 4728 km porabljeno:

111€ za elektriko (cca. 115€, če bi poračunal še domače polnjenje "do čepa")

144€ za cestnine in trajekte

 

Koliko bi zneslo, če bi to pot opravil z ICE, raje ne grem računat. 😃

ZOE_GR_trip_2024_povzetek.jpg

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 3 urami je Jest napisal:

 

 

Koliko resnice ja pa na tem, da na trajekt ne smes s polno baterijo?

 

WWW.DNEVNIK.SI

Grčija je uvedla varnostno omejitev pri vstopu na trajekte: na ladjah so dobrodošla zgolj tista vozila na električni in hibridni pogon, ki imajo baterijo napolnjeno do največ 40 odstotkov skupne zmogljivosti...

 

V Igoumenitsi o tem predpisu ni vedel nihče nič. Sem vprašal.

Niti vso osebje v prodajnih kioskih.

Niti vodja pristanišča (Port Authority Manager), ki me je celo nahrulil, češ kaj ga to sprašujem, da to morajo vedeti tisti, ki karte prodajajo, če pa ne vedo, naj vprašajo kapitane, češ da kapitani trajektov morajo poznati vse predpise.

Potem je očitno šel za računalnik in se vrnil čez 10 minut, se opravičil in priznal, da očitno je to res nov predpis.

 

Seveda nadzora ob vožnji na trajekt nobenega. Noben ne vpraša, ali je avto električen in koliko ima napolnjeno baterijo. Samo karto poskenirajo in te predajo mojstrom, ki te učijo parkirati na centimetre.

 

Toliko o teoriji/regulaciji in praksi.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano
pred 3 minutami je g.Wankel napisal:

Ej, whatever turns you on 😉

Lahko povem "what turns me off" - to so pa butli z ICE, ki zaparkirajo polnilnice ... ker so preleni, da bi naredili kak korak več. In se moraš potem "znajti".

 

In sem celo razmišljal, da bi EV skupnosti predlagal, da se enkrat skupinsko lotimo zaparkirat par bencinskih - pridemo na tv. Za "ozaveščanje" gre.

 

Sicer pa je "jebivetrov" na Balkanu še preveč. Na Hrvaškem, kjer sta dva ICE zaparkirala polnilnico, sem videl še 3, ki so zaparkirali avtobusno postajo. To, da parkirajo na mestih za invalide (po vsem svetu), je tudi tepeža vredno. Čeprav sem na Hrvaškem videl tudi lepo nadgradnjo znaka za invalide - očitno je lokalna invalidka imela vsega dovolj in je pod označeno parkirišče nalepila še svojo sliko in opis, da lahko tisti, ki prevzema njeno parkirno mesto, prevzame tudi njeno invalidnost.

 

Svojevrsten pacient je bil pa tudi model, ki se je v Igoumenitsi v pristanišču v rondoju odločil kar parkirati. Policija pa 100 m stran. Pa nič. Jaz sem šel pred trajektom na polnilnico in kavo. Po več kot eni uri je bil njegov avtomobil še kar parkiran v krožišču. Se je manjkal en "neroden" tovornjakar ...

ZOE_zaparkirana_polnilnica_GR_Giannitsa.jpg

ZOE_zaparkirana_polnilnica_GR_Krf.jpg

ZOE_zaparkirana_polnilnica_CRO.jpg

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Takole gre pa poletno potepanje z EV ... do Krfa in Aten - dol grede čez Hrvaško, Črno Goro in Albanijo, nazaj pa do jugovzhodne Srbije blizu meje z Bolgarijo ... in potem čez Srbijo in Hrvaško domov. Suma summarum se bo nabralo ene 4.700 km.

 

Brez večjih posebnosti. Ni za tiste, ki so prepričani, da se z EV ne da potovati. Za ostale, ki znajo inštalirati kakšno aplikacijo na telefon in se občasno sprehoditi s polnilnice do kak korak oddaljene restavracije na kosilo, pa kar gre.

 

Je pa res, da dokler se nisem vrnil v Zagreb, nisem videl niti enega drugega ZOE. Na Krfu je bilo presenetljivo kar lepo število EV-jev, en rent-a-car ima očitno celo Nissan Leafe v ponudbi. Sicer pa po cestah med EV še vedno prevladujejo Tesle, čeprav imam že razdelan tudi okus taksistov - ti so praktično v vsakem večjem mestu že štartali na EV-je in vozijo predvsem MG4, VW ID.4 in Tesle Y.

 

ZOE_pot_do_Dimitrovgrada_2.jpg

ZOE_pot_do_Dimitrovgrada.jpg

ZOE_v_Srbiji_Zavojsko_jezero.jpg

ZOE_na_polnilnici_GR_celina.jpg

ZOE_na_poti_v_Pirej.jpg

ZOE_na_Krfu_pogled_proti_ALB.jpg

ZOE_na_Krfu_plaza.jpg

ZOE_na_Krfu_zob.jpg

ZOE_na_Krfu_borovci.jpg

ZOE_na_Krfu_DeiBlue.jpg

ZOE_na_trajektu.jpg

ZOE_ulovi_trajekt.jpg

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano
pred 49 minutami je Jest napisal:

Dvomim, da bi imeli na vseh straneh tiskarkega skrata... 

 

Tudi na mazda.at in mazda.de je ze na voljo CX-30 model 2025 s takim 2.5 motorjem ...

To, da se tipkarski škrat prikrade v CMS, ki ga uporabljajo vse spletne strani, je tudi možno.

 

1.5 litrski mild hybrid in 140 konjev je vseeno bolj logično kot 2.5 litrski stroj zadušen na 140 konjev ...

 

Saj jaz bi raje videl, da je 2.5 litrski ... veš kak tuning potencial je potem to ... 😃

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30
Napisano

Jaz pa še vedno mislim, da gre za tiskarskega škrata.

2.5 litra in 140 konjev? Čemu?

 

To bo kar 1.5 litrski SkyActiv-G navit do konca in bo ravno 140 konjičev spravil iz sebe.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.