Skoči na vsebino

Tempomat in poraba

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Pred dvema tednoma sem se odlo?il za en manj?i preizkus in sicer, da dva polna tankanja ne bom med vo?njo uporabljal tempomata.

 

Presenetljivo se je izkazalo, da navkljub pribli?no enakim relacijam in enakim re?imom vo?nje (hitrost in pospe?ki) poraba ni enaka. Najprej bi pomislil, da zaradi konstantnosti vo?nje tempomat zmaga. Pa ni tako, saj je vo?nja brez tempomata zahtevala v povpre?ju 2 do 4 deci manj goriva na 100km kot vo?nja s tempomatom.

 

Prilagam ?e tabelo iz Porabe.com

 

Datum Litri Cena Kilometri Razlika Povpre?na

 

14.06.2005 51,52 10.896,48 28.578 833 6,18 brez tempomata

 

06.06.2005 54,78 11.585,97 27.745 883 6,20 brez tempomata

 

01.06.2005 52,68 11.141,82 26.862 816 6,46 s tempomatom

 

26.05.2005 57,56 12.173,94 26.046 866 6,65 s tempomatom

 

19.05.2005 50,79 10.742,09 25.180 794 6,40 s tempomatom

 

14.05.2005 49,98 10.570,77 24.386 750 6,66 s tempomatom

 

05.05.2005 53,65 11.346,98 23.636 808 6,64 s tempomatom

 

28.04.2005 51,49 10.890,00 22.828 787 6,54 s tempomatom

 

Iz tega bi nekako sklepal, da tempomat zaradi konstantnega vzdr?evanja hitrosti neprestano samodejno dodaja in spu??a plin, kar je verjetno manj ekonomi?no kot enakomerno manualno dr?anje plina :ne vem:

 

Pa ?e nekaj parametrov za primerjavo

Pribli?no 50% prevozim po AC, 35% po cestah izven naselja in 15% v mestu

 

Vo?nja s tempomatom: tempomat je priklju?en zgolj na AC in nastavljen na 140km/h od tega cca 80% celotne vo?nje po AC

 

Vo?nja brez tempomata: hitrost po AC je nihala med 130km/h do 160km/h tako, da je povpre?je pribli?no pri 140km/h

 

 

Mnenja dobrodo?la...

33112_1.png

Napisano

Zanimiva ugotovite....pred kratkim sem v eni italjanski reviji bral da je s pomo?jo tempomata mogo?e porabo zmanj?ati od 5 do 10%.......Tako da me je ta tvoja meritev kar malo presenetla!

 

Kolega je na BMW-ju 740 prav tako naredu ta test...in mu je bila poraba slab liter manj?a.....Tako da res ne vem kaj s tem...

 

 

LP daVid

Feel free....

Napisano

Mas kar nizko porabo....jaz ze dolg casa nisem sel pod 7.

Je pa res da tempomat, kot si rekel, dodaja in odvzema gas, ampak po mojem je "kriva" Slovenija....ni nekih hudih ravnin tukaj..skoz so eni klanci gor dol.

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Napisano

Poraba pod 7? :o Moja najni?ja je 7.5, povpre?na pa 8.1! To so ro?ne meritve, ker potovalni ra?unalnik je itak poglavje zase, po moje najslab?i del ?estice!

 

 

LP

Napisano

Zanimiva ugotovite....pred kratkim sem v eni italjanski reviji bral da je s pomo?jo tempomata mogo?e porabo zmanj?ati od 5 do 10%.......Tako da me je ta tvoja meritev kar malo presenetla!

 

Kolega je na BMW-ju 740 prav tako naredu ta test...in mu je bila poraba slab liter manj?a.....Tako da res ne vem kaj s tem...

 

 

LP daVid

Sej to me najbolj mede, ker tudi v Avtomagazinu so kak?no leto nazaj trdili to?no to, da ti tempomat pomaga pri zmanj?anju porabe zdaj pa kontra ugotovitve. Poraba zdaj z non-stop vklopljeno klimo je celo manj?a od tiste, ki sem jo meril spomladi brez vklopljene klime?!?! WTF-izklopim tempomat, izklopim klimo imam porabo pod 6l/100km :D ... crknem zaradi vro?ine in infarkta :(

 

 

 

Bom moje ugotovitve prlimal ?e na avtomobilizem.com, ker me zadeva res zanima. Upam, da bom dobil ?e kak?no mnenje od lastnikov drugih znamk avtomobilov, ?e se seveda ne bodo prej skregal :)

33112_1.png

Napisano

Mas kar nizko porabo....jaz ze dolg casa nisem sel pod 7.

Je pa res da tempomat, kot si rekel, dodaja in odvzema gas, ampak po mojem je "kriva" Slovenija....ni nekih hudih ravnin tukaj..skoz so eni klanci gor dol.

Se ne prito?ujem glede porabe :D ampak, da ne bo? mislil, da se zelo trudim, saj je ?isto normalna vo?nja s prehitevanji (po?asnetov). Je pa res, da ne teram po AC razen na vsake toliko, da ma?ina ne "zaspi" :lol:

 

Ker se ve?ino vozim po Dolenjski AC je kar nekaj vo?nje gor, dol (Vi?njegorski klanec, Medvedjek...) bo verjetno tvoja ugotovitev kar dr?ala.

 

Sem pa opazil tudi eno zanimivost in sicer, da vo?nja s tempomatom ni ?isto teko?a. ?uti se, da tempomat "lovi" hitrost. Ampak to so ob?utki na meji zaznavnega in ?e ne za?ne? razmi?ljati ravno o tem in iskati nepravilnosti jih ne opazi?. Se pa pojavi bolj izrazito pri vo?nji po klancu navzdol, kjer avto tempomatu v?asih uide preko nastavljene hitrosti in takrat za?ne zavirati z motorjem in nato spet pospe?i, ko pade pod nastavitev. Zaradi tega v?asih prav neprijetno rukne ampak to ?e spada pod rubriko "iskanje dlake v jajcu". ;)

33112_1.png

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Pomagalo bi ce bi konkretno napisal ime firme, saj ta vas tudi ni tako majhna da bi imela samo enega majstra?..... Jaz sem na zadnje menjal kompresor klime za oceta pri BEJA (zavhr pod smarno goro, pa ne vem ali so to ze pirnice)...odnos malo bolj kmečki🤣, ampak so mu pa zrihtali dobro in zadeva dela bp....(zdaj bo že eno leto)
    • Pozdravljeni, imam M6 2.5 at z 86k km in kakšen krat med vožnjo pri nizkih obratih 1,5k začne malo trest kot, da bi sklopka spodrsavala. Če dam gas, ali pa spustim gas izgine. Menjalnik dela super drugače, lepo menjuje v rikverc gre tudi brez problema. Olje in filter olja v menjalniku sta bila zamenjana (drain and fill). Mogoče bi kdo vedel kaj bi blo? Hvala in lep pozdrav!
    • Pozdravljeni. Rad bi delil svojo izkušnjo z servisiranjem turbine pri serviserju turbin iz Zgornjih Pirnič.  Verjamem, da ima podjetje veliko zadovoljnih strank, vendar je moja izkušnja ravno obratna.  V koncu lanskega leta sem peljal avto na menjavo jedra turbine.  Pa treh dneh in 850€ računa ter garancijo, avto odpeljem.  Dva dni kasneje opazim, da mi pušča olje in manjka plastika pokrova motorja.  Avto pripeljem nazaj k omenjenu servisu, nakar ugotovimo, da je čep olja pretegnjen in navoji pobrani.  Serviser(lastnik) je vrezal nov navoj na karter, brez odstranjevanja karterja (prisoten sesalec), takrat sva oba opazila, da je karter udrt iz spodnje strani in je bil njegov komentar, da to ni treba gledat in najverjetneje ni tak problem.  Čeprav tri dni staro olje je stočil v staro obrisano kanto in mi ga brez kakršnega koli filtra zlil nazaj v motor  (preden je stočil olje sem vprašal če bo dal novo olje, kar je izignoreral). Po menjavi olja in 20min iskanja pokrova motorja po delavnici se brez stroškov odpeljem.    Olje je iz čepa še naprej puščalo, dokler mi ni popravil drug mehanik. Po poslanem smsu serviserju turbine, da olje še vedno pušča, nisem dobil nobenega odgovora.    V marcu spusti tesnilo med kolektorjem in turbino. Mehanik ugotovi, da naležna površina kolektorja ni bila očiščena, da manjka vijak nosilca turbine in da so se vijaki prirobnice zaradi vibracij odtegnili.    V aprilu se spet sliši žvižganje turbine.  Z serviserjem se dogovorimo, da nabavi novo jedro, izrecno sem večkrat povedal, da hočem menjavo pod garancijo,  sem pa pripravljen doplačat za morebitne dodatne stroške.  Ko ponovno pripeljem avto je bilo serviserju očitno, da je spet potrebna menjava jedra. Po 8ih dneh in večkratnem ignoriranju mi sporoči,  da je razlog za prehitro obrabo udrt karter, s tem je bilo pomanjkanje mazanja in da bo cena servisa 650€.  Po pregovarjanju prek telefona in omembi vseh problemov je ceno spustil na 550€.  Ko prevzamem vozilo mi pove da je karter popravil z dilo in kladivom, mi spusti ceno na 500€  in pravi, da če hočem novo garancijo za novo jedro, to stane dodatnih 100€.    Na lastni garanciji ima napisano, da je potrebno pri menjavi jedra narediti tlačni test olja. Ko sem ga postavil pred dejstvo ali  je naredil tlačni test in kje se nahaja senzor tlaka olja na motorju, se je izmikal, na koncu NI vedel kje je dotični senzor  in je priznal, da v obeh primerih servisa NI naredil tlačneg testa olja. Če bi se tlačni test naredil, bi že ob prvem servisu ugotovil, da ni dovolj mazanja in predlagal menjavo karterja.   Z dolgoletnimi izkušnjami in dejstvom, da je karter poškodovan, je vedel, da po ponovno potrebna predčasna menjava jedra turbine.   Dodatno je od sebe dal konkretno umazan avto od črnih rok po haubi, blatnikih in voznikovih vratih. Sprednja maska je bila spraskana in predvidevan, da so jo metali po peščenem dvorišču. Poslal sem sms s sliko spraskane maske, na kar ponovno ni bilo nobenega odgovora.    Vse bralce tega foruma prosim, da so previdni pri izbiri servisa v Zgornjih Pirničah.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.