Jaz sem pa pred enim mesecem zamenjal prednje diske in ploščice (oboje ATE), ker so mi stari cvilili pri nizkih hitrostih kar mi je šlo zelo na živce. Drugače so bili stari diski in ploščice še OK, na cca 50-60%. Po 2-3 tednih mi spet cvili pri nizkih hitrostih . A se še komu to dogaja?
Pred poliranjem gobico zmoči, zavrti polirko in jo razpihaj s kompresorjem
Te gobice ne rabiš močit, ker ravno to je štos nje, da ne pregreva laka. In dejansko ga ne. Ta polirni stroj ima regulacijo obratov od 600 do 3500/ min in mehki zagon, kar pomeni, da ti ne razmeče paste okoli,ko počasi zarotira.
Ker me je kar nekaj soforumašev kontaktiralo glede vzdrževanja barve, poliranja in vsega, kar sodi zraven, bom tu na kratko pojasnil, kako to delam sam in kaj uporabljam. Seveda obstaja en kup drugih, dobrih, profesionalnih sredstev za nego avtomobilov, a jaz zaupam in delam s temi. 😊
Do sedaj sem vse delal ročno(poliranje, voskanje).
Pred kratkim sem nabavil novo polirko Dewalt. 😊
Danes sem jo prvič uporabil na moji stari Mazdi 6 in je res učinkovita. Predvsem prišpara boleče roke in kup ročnega dela. 😊
Par stvari, ki jih je dobro vedeti.
1. Vedno uporabljajte dve vedri, v enem, kateri ima po možnosti pri dnu mrežico, da prepreči kontaminacije spužve ali rokavice za pranje z vsedlinami, natočite vodo s kvalitetnim avto šamponom.
V drugo vedro natočite čisto vodo, v kateri splaknete gobo ali rokavico, preden zopet nanesete šampon na avto. Tako se izognemo hologramom na laku, ki bi nastali, če bi nanašali na lak umazan avtošampon.
2. Za sušenje avta uporabljajte kvalitetno sintetično krpo namesto jelenove kože, kot se je to včasih priporočalo. Tudi jelenov koža s časom postane groba in lahko pusti holograme na laku.
Pa se lotimo.
To je vse, kar sem uporabil. Na sliki manjka Klay bar. Uporabljam srednjo trdoto.
Avto naj bo v senci, lak avta naj ne bo vroč od sonca. Najprej avto splaknemo z močnim curkom (po možnosti z visokotlačnim čistilnikom), ne preblizu avta in ne premočan curek, da ne poškodujemo laka. Nekateri uporabljajo tudi šampon za predpranje, če je avto res umazan. To sem preskočil.
Za pranje avta sem uporabil šampon Mr, pink. Nato sledi sušenje avta. Avto mora bit res dobro opran. Nato sledi obdelava laka z Klay barom.
Najlažje ugotovite, ali je kaj nečistoč in zračne rje v laku tako, da si daste PVC vrečko na roko in lepo greste po laku gor in dol. Začuti boste nepravilnosti, lak ni gladek, vrečka se zatika. Ko delate s Klay barom morate obvezno uporabiti poseben lubrifikant, ki preprečuje, da bi se pojavile rise na laku. NIKOLI NA SUHO! Sam uporabljam Clay Luber od firme Chemical Guys. Seveda obstajajo tudi drugi.
Ko je cel avto "obdelan" z clayom, boste pod roko začuti, kako je vse skupaj sedaj gladko. Avto lahko dobro posušite ali ga ponovno operete. Sledi poliranje.
Sam uporabljam polirne paste od firme Menzerna. Uporabljam tri različne polirne paste.
1.Menzerna Heavy cut 400.
V resnici ni tako groba, kot izgleda. Pri tej polirni pasti je dobro to, da hkrati "pobira" hograme in pusti visok sijaj. Se pravi je nekakšna 2 v 1 polirna pasta.
2.Menzerna Medium cut polish
2500.
To uporabljam takrat, ko je lak dokaj dobro vzdrževan in so na površju le drobne riše.
3.Menzdrna super finish 3500
Ta polirna pasta ustvari vrhunski, zrcalni, superfiniš.
Te polirne paste lahko uporabljate za ročno ali strojno poliranje. So na vodni osnovi, okolju prijazne. 👌😊
Za strojno poliranje sem tokrat uporabil Light-Medium gobico, firme chemical Guys, fi 150 mm.
Ta posebna hex struktura polirne gobice poskrbi, da se lak ne pregreva, pa tudi polirna pasta se lepo razporedi po utorih.
Polirno pasto nanesemo na par točk na gobici. Ne rabi je preveč nanesti, da jo ne razprši preveč naokoli.
Nato nanesemo pasto na lak.
Uporabil sem polirno pasto 400 za začetek. Nato 2500 in na koncu super fino 3500.
Nato sem uporabil Creme glanz od firme chemical Guys.
To doda laku dodaten lesk in poskrbi, da, se zapolnejo mikro luknjice, da je vse še bolj gladko. Manj kot je nepravilnosti na laku, manj se svetloba lomi, bolj bleščeč lesk dobimo
Ta Creme glanz se nanese ročno na lak z mikrokrpo, pustimo 15 min, da se dobro sprime na lak in z čisto mikrofibro krpo dobro spoliramo. Ima čudovit vonj po grozdju. 😊
Ker ta glanz nima velike obstojnosti, jo moramo zaščititi z dobrim voskom. Lahko je naravni karnauba vosek ali sintetični. Jaz prisegam na naravnega.
Strojno sem nanesel vosek Collinite Insulator N° 845.
Je zelo obstojen, zdrži nekje do pol leta. Zelo je primeren za zaščito laka preko zime, ko se lepo upira si, snegu in drugim zimskim nevšečnostim. Za rdeče barve pa priporočam Cherry wet Wax. Na rdeči barvi naredi globino 3D z "mokrim" videzom barve.
Rezultat na 17 let starem laku mazde 6 je impresiven. Raje sem prvič izprobal novo polirko na starem avtu, da ne bi bilo kakih presenečenj na, rdeči streli. 😊
Glede teh podložk sem vprašal na servisu. Pa sta mi dva (vprašal čisto neodvisno) mojstra odgovorila, da to od letnika 2015 naprej ni več težava. In da tega preventivno ne bi menjali.
Glede na to, da se mi je zdelo, da kar poznajo zadevo (in bi kvečjemu zaslužili), sem odgovor vzel na znanje.
Ali torej drži, da teh podložk ni treba več menjati "na zalogo"? Govorim za dizle 2.2, 175 konjičkov.
Ne drži. Kdor hoče svojemu dizel motorju dobro, bo to naredil sam, če mu tega nočejo narediti na servisu. Na servisu ti niti verige preventivno ne zamenjajo!!!
Verjetno več zaslužijo z menjavo komplet motorja (ali generalnim popravilom) kot z menjavo štirih bakrenih podložk za par deset €.
1. Vzemite čisti pisarniški papir z gostoto 80g/m2 10x10 cm.
2. Segrejte motor na delovno temperaturo - 90 stopinj Celzija.
3. Izklopite motor in pustite, da se olje odteka 3-5 minut po ustavitvi.
4. Vzemite šipko za olje in brez brisanja s krpami počakajte na PRVO kapljico na papirju z višine 3-5 cm.
5. Dajte papir na nevpojno osnovo - steklo, pleksi steklo, plastiko ali širok prstan, tako da kapljica olja, ki se širi, se ni
dotaknila baze kupov pod papirjem, najbolje je dati na kak obroč npr. Selotejp, ducktape...
6. Nato izvedemo sušenje vzorca: pri sobni temperaturi - vsaj en dan, v pečici vsaj eno uro pri 100 stopinjah Celzija
7. Merimo obseg premerov posameznih območij, da lahko izračunamo koeficiente: "KWD" = koeficient pralnih in
disperzijskih lastnosti in "KMV" = koeficient mehanskih nečistoč.
8. Če je kateri od izračunanih koeficientov slabši kot navedeno spodaj, menjamo olje.
Je še preveč sveže. 😊
Pred mesecem dni sem ga šele zamenjal. Ko bo imelo kakih 5000 km bomo preverili.
Za moj Motul smo že ugotovili, da je dobro olje. Kako bo s tem ravenol pa bomo videli.
Ja ima večino časa. Kdaj pa mu zmanjka moči v 6 brzini ko vec ko 2,5k obratov negre in cukne, pc da nima moči, ko pa dam v 5. Gre pa spet vse normalno.
Na obratih vrže za trenutek v safe mode zaradi zaščite motorja Jaz bi na tvojem mestu najprej dal očistiti dfp filter. Stane od 180€-270€.
A desni te zafrkava? Čudno prej bi mislil, da levi.
Ok mal zajebancije, zdaj pa resno. A vsi tisti, ki imate težave imate ogledala na auto in se vsakič zložijo ko ugasneš motor? Men se je to zdelo škoda, da bi vsakič motorček šibal, ker imam tako doma kot na šihtu dovolj placa levo in desno, da bi to rabil. Takrat, ko pa res kje parkiram, ko je prostora malo pa pritisnem gumb in zložim špegle.
Zakaj tako delam, sem pač pristaš tega, da če nekaj brezveze deluje, da je bolje da sploh ne deluje. Je pa vprašanje a tak način razmišljanja tukaj sploh pomaga, ker verjetno, če ogledala nikoli ne zložiš tudi ni glih dobro. Ampak edino čas lahko pokaže a sem se motil.
Jaz imam vedno na auto. Mi je bolj praktično, da so ogledala zložena. Je manj verjetnosti, da ti ga kdo odlomi ali poškoduje. Sicer pa, če je že ta opcija na avtu, mora tudi delovati. Ni sedaj štos v temu, da rečemo vsi, od sedaj naprej bomo samo včasih uporabljali ogledala. Mazda bi se morala angažirati in to težavo odpraviti.
Točno tako. Problem je star že nekaj let, tako da mi je res čudno, da ga še niso razrešili.
Njihov način dela je, da ti v garanciji zamenjajo, če je treba tudi oba mehanizma. Ko pa gre garancija mimo, pa bolje da ne vemo, koliko pride stati ta nov mehanizem+ delo.
Meni so pri zamenjavi desnega mehanizma pri demontaži ratzbili stekelce ogledala in sem moral potem čakati na novega še teden dni. Res je malo delikatno za ga sneti dol.
Pri moji M6 2019 sta obe ogledali pričeli štekati po dobrem letu. Mehanizem v obeh ogledalih so mi v BTC-ju v okviru garancije zamenjali. Od takrat poklopim ogledala samo v avtopralnici in ozkih parkiriščih - s tem sem število preklopov zmanjšal na minimu.
Škoda, ker se v znani problem ne poglobijo na, servisu in ugotovijo, kje je v bistvu pravi problem.Z zamenjavo mehanizma rešijo stvar za nekaj časa in se stvar ponovi v večini primerov.
Meni ni jasno, kako lahk plastični elementi trokirajo? Kaj po novem že plastika rjavi?
In ja jst že zdej en mesnc čakam, da me pokličejo za menjavo levega, k je začel trokirat Po dopustu jih pokličem, kaj je zdaj s tem, a so zgubli moj motorček al so samo na dopustu.
Mislim, da je glavni problem v plastičnem vodilu, kjer se obrača osovina ogledala.
Ko ne bo več tako vroče, bom vse razstavil, poslikal in ugotovil, kje je problem.
Si mislim, da imajo mladi mehaniki v svojem delovnem okolju premalo svobode v teh enormih količinah receptov, protokolov, ki jih morajo spoštovati. Včasih je potrebna tudi intuicija, ki se zgradi na osnovi znanja in izkušenj.
Tako so na uradnem servisu BTC v Ljubljani znancu na 3.000€ vredni Mazdi na rednem servisu postavili diagnozo ter za njo trdno stali, ki bi zahtevala popravilo v vrednosti cca 2.000€. Na koncu je poiskal drugo mnenje pri izkušenem avtoelektričarju, ki je ugotovil, da je vse OK. Danes je od tega že eno leto in je vse OK.
Tako je. Namesto, da bi se življenjsko in s čim bolj realnimi stroški približali lastniku vozila, da bi našli najugodnejšo rešitev, se obnašajo velikokrat, kot da ima vsak, ki pride do njih, nov avto. In kot praviš, ti namesto, da bi zamenjali samo del sklopa, ponudijo cel sklop, ki velikokrat presega vrednost starejšega avta. Pa greš potem sam na net in sam najdeš ta kos za zanemarljiv strošek. Če ga še znaš zamenjati sam je to zmaga.
@Janez007ja imaš prav, prvo itak pomisliš da so na servisu kaj zaje..
Lahko je pa samo naključje, lahko pa so res kaj zašuštral.
Čeprav pri menjavi olja in filtra, pa verjetno je pregledal napake z računalnikom, tako da nobeno od teh opravil ne bi smelo imeti vpliva na tvoje težave.
Moje mišljenje je, da so na veliko uradnih servisih mehaniki premalo izobraženi, da se spopadajo z novimi, v veliki meri elektronsko podprtimi sistemi v sodobnih avtomobilih. Moj dober prijatelj, po profesiji elektronik-diagnostik je moral že neštetokrat vskočiti, ko so se na uradnih servisih znašli pred problemom in nerešljivimi težavami. Velikokrat je moral posredovati na mercedesovem uradnem servisu v Kp. Nemalokrat je sam odpravil težavo v pol urice in jim mastno zaračunal. Seveda jim ni povedal, kje je bil problem. 😊
Kaj bi si človek mislil, če se je interval regeneracije skrajšal takoj po zadnjem servisu, kjer so menjali le oljni filter in olje in naredili diagnostiko (videl sem, da je bil za kakšne 5-10 minut priključen prenosnik)?
Mogoče, da so ti naložili kak slab program? Pri njih nikoli ne veš, kaj ti čačkajo po avtu. Jaz ne bi nikoli dovolil, da mi na uradnem servisu nalagajo neke kao "nove, izboljšane" programe. Ne, tako kot je je v redu. Ne morejo nič izboljšati.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Čudno. A si jih prav ulaufal?
Po"asi, brez naglega bremzanju prvih 400-500 km?
Povezava za deljenje
Deli na druge strani