Jump to content

GUME - uporabni podatki o gumah, zakonih, ...


Recommended Posts

V tej temi se zbirajo SAMO KORISTNE infromacije, brez komentarjev uporabnikov, da bo tema pregledna!

pred kratkim se je postavilo vpra?anje o starosti gum, zato bom temo za?el s podatki o tem:

 

poi??i DOT oznako - 4 ?tevilke, prvi dve pomenita teden, tadrugi pa letnico

 

npr: DOT 5107 pomeni 51. teden v letu 2007

 

povzeto s strani www.gumedirekt.si:

 

Starost pnevmatik ozna?uje ?ifra DOT, ki je vtisnjena na stranskem robi pnevmatike, in iz katere je razvidnen teden in leto proizvodnje. Tako npr. DOT0509 pomeni, da je pnevmatike bila proizvedena 5 teden 2009. Avtomobilska industrija ter proizvajalci pa predpisujejo novo pnevmatiko do 4 let starosti.

 

Objavljena slika

gornja slika prikazuje gumo, ki je izdelana v 10. tednu 2008

 

?e par malenkosti, ki vas mogo?e zanimajo v zvezi z gumami:

http://www.gume-takoj.si/vprasanja.html

 

 

 

 

 

ZIMSKA OPREMA

 

http://www.amzs.si/default.asp?podrocje=7&novica=157

 

povzeto s strani AMZS:

 

Kdaj zimska oprema v Sloveniji?

Za?etek zimske sezone ? AMZS S 15. novembrom je pri?ela veljati zakonska dolo?ba, ki zahteva, da so v obdobju med 15.11. in 15.3. vsa motorna vozila opremljena z zimsko opremo. Seveda voznikom priporo?amo, da na svoja vozila namestijo zimske pnevmatike, ker bodo zaradi svoje zgradbe in sestave v zimskih voznih razmerah le te omogo?ale varno in zanesljivo vo?njo. Predpis o zimski opremi dovoljuje uporabo zimskih pnevmatik do dveh hitrostnih razredov ni?je kot je v homologaciji vozila predpisana uporaba.

 

V poslovnih enotah AMZS smo pripravili posebno ponudbo zimskih pnevmatik razli?nih proizvajalcev. Ponudbo in naro?ilo lahko hitro in enostavno uredite preko na?e spletne strani na naslovu »PONUDBA ZIMSKIH PNEVMATIK«,

Predpisi o zimski opremi

 

* Zakon o varnosti cestnega prometa - ZVCP v 114. ?lenu dolo?a, da morajo imeti motorna in priklopna vozila v cestnem prometu predpisano zimsko opremo v ?asu od 15. novembra do 15. marca oz. pred ali po tem datumu v primeru zimskih razmer (ko se ob sne?enju sneg oprijemlje vozi??a ali je vozi??e zasne?eno oz. poledenelo), da na motornih in priklopnih vozilih v cestnem prometu ne sme biti snega, ledu, vode ali drugih snovi, ki bi lahko vplivale na vozne lastnosti oz. bi se lahko raztresale z njega, ter da morajo biti stekla in vzvratna ogledala vedno ?ista.

* Odredba o ureditvi prometa na cestah v RS (Ur.l. ?t. 29/04) v teh pogojih prepoveduje vo?njo tovornih vozil s priklopnimi vozili ter vozil, ki preva?ajo nevarno blago in za izredne prevoze.

* Zimsko opremo dolo?a Pravilnik o napravah in opremi vozil (Ur.l.?t. 17/00 in 45/04).

 

 

Zimska oprema za vozila do skupne mase 3,5t:

 

* 4 zimske pnevmatike (M+S) z min. globino profila 3mm ali

* 4 letne pnevmatike z min. globino profila 3mm + sne?ne verige v priboru.

 

 

Vozila s ?tirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona sne?ne verige vsaj za zadnjo os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.

Pogoji za uporabo sne?nih verig so izpolnjeni takrat, ko je na vozi??u toliko snega, da pnevmatika med vo?njo ne pride v stik s povr?ino vozi??a (za pnevmatiko ostaja sne?ena sled).

 

* vse 4 pnevmatike morajo biti enake po velikosti, vrsti in zgradbi;

* na isti osi pa morajo biti pnevmatike tudi istega proizvajalca, profila, hitrostnega razreda in nosilnosti

* zimske pnevmatike so lahko ni?jega hitrostnega razreda (najve? za dva razreda) kot ga zahteva konstrukcijsko dolo?ena hitrost.

 

 

Izjema: v priobalnem obmo?ju (ceste od Kozine do Se?ovelj) veljajo za zimsko opremo vozil tudi 4 letne pnevmatike z min. globino profila 3 mm (verige v priboru niso potrebne).

 

Zimska oprema vozila skupne mase nad 3,5t:

 

* 2 zimski pnevmatiki (M+S) na pogonskih kolesih z min. globino profila 3mm + lopata ali

* 4 letne pnevmatike z min. globino profila 3mm + sne?ne verige v priboru + lopata.

 

 

Izjema: v priobalnem obmo?ju (ceste od Kozine do Se?ovelj) veljajo za zimsko opremo vozil tudi 4 letne pnevmatike z min. globino profila 3 mm (verige v priboru niso potrebne).

 

Zimska oprema vozil registriranih v tujini

Zakon o varnosti cestnega prometa v 59. ?lenu dolo?a, da smejo biti v prometu na cestah po Sloveniji tudi tuja vozila, ki imajo brezhibne naprave in opremo, predpisano z veljavno mednarodno konvencijo o cestnem prometu. Zimsko opremo, predpisano za motorna in priklopna vozila registrirana v Republiki Sloveniji, pa potrebujejo le v primeru zimskih razmer.

 

Kazni

Voznik, ki nima ustrezne zimske opreme se po Zakonu o varnosti cestnega prometa kaznuje z denarno kaznijo s 120 EUR. ?e pa je zaradi prekr?ka onemogo?en promet, se po novem zakonu voznik kaznuje s 400 EUR.

  • Like 1

LP KAALman
post-11-0-20527300-1509737445.png

post-11-0-02591300-1509952290.gif

Link to comment
Share on other sites

npr: DOT 5107 pomeni 57. teden v letu 2007

 

ne pa ne :dudek: (51 teden leto 2007) sej vem tipkarska napaka :)

 

drugace pa je DOT (department of traffic) stevilka samo na enem boku gume

 

ce smo pri osnovah se to:

 

 

195/65 15 91 T

 

195 = 195mm sirina gume

65 je 65% od 195mm, in je to visina gume (profil)

15 je premer luknje gume ali pa premer feltne v inchih, ali pa 15*2.54 za centimetre

91 indeks nosilnosti gume, v tem primeru 615 kg

T indeks hitrosti gume, v tem primeru 190km/h

 

se to glede indeksa hitrosti: razlika med T in naslednjo H (210km/h) ni samo v tistih 20km/h vec, ampak boki so pol tudi trsi...

recimo mazda 6 (stara) serijsko ima V (240km/h) ceprav niti ena mazda 6 (razen mps) ne doseze 240km/h

 

boljse gume imajo tudi kar nekaj rezerve nad hitrostno omejitvijo...se pravi, ce pise da je H, lahko se peljes tudi nekaj cez 210km/h brez bojazni, da bo guma eksplodirala

  • Like 1

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Posts

    • To je teorija, praksa je pa taka, da se tudi kot pešec moram obnašati samoohranitveno in samozaščitno in NIKAKOR ne puščati lastnega življenja v roke neznancu.   Pravilno gre tako gledano s strani pešca.   1. približam se prehodu za pešce in se USTAVIM, da preverim situacijo. 2. pogledam levo nato desno (če je enosmerna gledam cv smer proti smeri vožnje) in če ni nobenega vozila lahko začnem prečit cesto. 3. predno stopim, še enkrat pogledam levo in nadaljujem. 4. predno pridem čez sredino še enkrat pogledam desno, da preverim ali je še varno za prečenje.   2a. če se prehodu za pešce približuje vozilo poskušam stopiti v očesni kontakt z voznikom, da preverim ali me vidi. Če se ustavlja preverim še desno stran, kjer velja enako. 3a. še enkrat pogledam levo, da se prepričam ali bo voznik ustavil in če ja oziroma že stoji, nadaljujem s prečenjem. 4a. predno pridem do sredine, pogledam še desnega, če je ravno tako ustavil. Če ni se ustavim in ne preizkušam sreče - ni vredno.   To velja tudi prehode s semaforjem. Še enkrat ne se zanašat na zdravo pamet in razumnost ostalih udeležencev. Kot sem že nepisal je ogromno faktorjev, da ne gre vse tako kot je zapisal Janez v zgolj enem stavku.   Pa še nekaj - v Sloveniji imamo kar dobro označene prehode in pravilno prometno obravnavane kritične točke. Recimo, na več pasovnih cestah nimamo nikjer prehoda brez, da bi bil zavarovan s semaforjem. Tako, da v kolikor je vsaj malo previdnosti vsaj enega od obeh sodelujočih v situaciji skoraj ne more priti do nesreče. Če pa sta oba raztrešenca vsak s svojim egom imeti vedno prav in miselnostjo kaj vse morajo drugi narest z njegovo varno bivanje, pač pride do situacije, ko se ne izzide. Sej bo kiv un, ki je povzročil, ampak ti boš pa mrtev al pa še huje invalid.    
    • Zakaj je na vseh WC-jih javne uprave troslojni papir? Ker rabijo za vsak drek najmanj tri kopije!
    • Nova služba, nov računalnik, nov program,... In sem imel težave s svojim računalnikom, zato sem poklical v informacijski center računalničarko, katere pisarna je še najbolj podobna raketnemu kontrolnemu centru, in jo prosil, da pride pomagat. Ženska je pritisnila na par gumbov in takoj rešila problem. Ko je že odhajala, sem zaklical za njo: - "Kaj pa je bilo narobe?" - "Napaka ID deset T." Nisem hotel, da me ima za trapastega, ampak sem vseeno vprašal: - "ID deset T? Kaj pa je to? Če bi slučajno moral to še kdaj popravljati, seveda.." - "Kaj še nikdar niste slišali za ID deset T napako?" - "Ne." Ženska se vrne in na list papirja na veliko napiše:           I D 1 0 T Od začetka mi je bila ta zagamana ženščura še simpatična...
    • Tako kot si boste naredili, tako bo. Če bo pa še vreme sodelovalo pa sploh ok.
    • Hja... pohlep je bil vedno kratkega daha.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.