Skoči na vsebino

MX5 - te?ave z regulacijo prostega teka


Priporočeno sporočilo

Pozdravljeni!

 

MX5 mi nagaja z regulacijo prostega teka:

- ko je hladen, dela OK, ko pa naredim par kilometrov in se za?nem zaustavljati pred kri?i??em padejo obrati na prbl. 500, da se celi avto trese. Ko se povsem ustavim, obrati narastejo na normalne.

- ko je napol topel, padejo obrati tudi pri prestavljanju, ko spustim sklopko pa jih motor itak dvigne glede na hitrost oz prestavo.

 

Bil na dveh servisih:

- prvi (poobla??eni) ni ugotovil ni?, ker kao tester ne zna prebrati podatkov iz CPMa, ker je avto stari model - avto je namre? letnik 2001 in ta zgodba mi ne sede,

- drugi (vseved) je z univerzalnim testerjem ugotovil, da je te?ava z ICA ventilom (regulacija pretoka zraka v motor) - o?istil in zmontiral nazaj, vendar zadeva ni re?ena.

 

Sam sem ta ventil ?e enkrat temeljito (vsaj tako si mislim) o?istil, sprobal na akumulator in odpra/zapira, vendar ni?.

 

Vglavnem, regulacija prostega teka je prepo?asna, ko je motor napol ogret, ko pa je topel, pa je to nihanje manj opazno.

 

Kaj lahko ?e naredim? Regulator pretoka zraka? ICA ventil mogo?e prijemlje, ko ?e ni povsem ogret - se os zatika? Ampak, ko je hladen, lepo v?iga in normalno regulira prosti tek prvi kilometer, dva.....

 

Ne vem ve?... Na koga se naj obrnem, ki ima kaj izku?enj (pojma) o tem?

 

Hvala! Bo?tjan

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pozdravljeni!

 

MX5 mi nagaja z regulacijo prostega teka:

- ko je hladen, dela OK, ko pa naredim par kilometrov in se za?nem zaustavljati pred kri?i??em padejo obrati na prbl. 500, da se celi avto trese. Ko se povsem ustavim, obrati narastejo na normalne.

- ko je napol topel, padejo obrati tudi pri prestavljanju, ko spustim sklopko pa jih motor itak dvigne glede na hitrost oz prestavo.

 

Bil na dveh servisih:

- prvi (poobla??eni) ni ugotovil ni?, ker kao tester ne zna prebrati podatkov iz CPMa, ker je avto stari model - avto je namre? letnik 2001 in ta zgodba mi ne sede,

- drugi (vseved) je z univerzalnim testerjem ugotovil, da je te?ava z ICA ventilom (regulacija pretoka zraka v motor) - o?istil in zmontiral nazaj, vendar zadeva ni re?ena.

 

Sam sem ta ventil ?e enkrat temeljito (vsaj tako si mislim) o?istil, sprobal na akumulator in odpra/zapira, vendar ni?.

 

Vglavnem, regulacija prostega teka je prepo?asna, ko je motor napol ogret, ko pa je topel, pa je to nihanje manj opazno.

 

Kaj lahko ?e naredim? Regulator pretoka zraka? ICA ventil mogo?e prijemlje, ko ?e ni povsem ogret - se os zatika? Ampak, ko je hladen, lepo v?iga in normalno regulira prosti tek prvi kilometer, dva.....

 

Ne vem ve?... Na koga se naj obrnem, ki ima kaj izku?enj (pojma) o tem?

 

Hvala! Bo?tjan

 

Je cev zraka cela? Poglej prej da ni kje luknjasta ali sneta. Drugace pa zna biti senzor pretoka zraka, senzor temperature zraka

 

Iz kje pa si drugace? Pa ni neumno dati malo vec podatkov o km, kdaj je bil servis, svecke, si ze menjal kable sveck itd...samo vse kaze okoli pretoka zraka. Tukaj tester tezko pomaga

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Je cev zraka cela? Poglej prej da ni kje luknjasta ali sneta. Drugace pa zna biti senzor pretoka zraka, senzor temperature zraka

 

Iz kje pa si drugace? Pa ni neumno dati malo vec podatkov o km, kdaj je bil servis, svecke, si ze menjal kable sveck itd...samo vse kaze okoli pretoka zraka. Tukaj tester tezko pomaga

 

Zdravo.

 

Sem iz Ptuja, glede avta pa tole:

- 103.000 km,

- na 90.000 km sve?ke in kabli ter v?igalne tuljave (crknila za dva cilindra),

- cev zraka je OK

- senzor pretoka zraka je na cevi za dovod zraka iz filtra, kaj pa senzor temperature zraka? Je to v sklopu senzorja pretoka zraka?

Kako se po vrsti lotiti zamenjav komponent, da ne bom pla?al celega premo?enja za dele, ki morda niso krivi za te?ave...

Pozdrav, Bo?tjan

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Na tvojem mestu bi Bobija (s foruma) kontaktiral, je zelo blizu tebe doma, pa z veseljem pomaga mazda?em! :bravo:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Obto?na loputa (?e jo ta ma?ina ima - nisem prepri?an) za ler lahko nagaja, se ne zapira ko se segreje motor (zraka preve?)

 

Senzor?ek je druga?e tukaj (lahko da sta ze gledala z mehankarjem):

Probaj odklopiti ?e bo kaka razlika, morala bi biti in CHK ENG ob naslednjem vzigu

 

 

Na tvojem mestu bi Bobija (s foruma) kontaktiral, je zelo blizu tebe doma, pa z veseljem pomaga mazda?em! :bravo:

 

To zna biti ?e najbolj?. Pir s sabo :cheers:

post-2637-1311233003_thumb.jpg

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e si menjal samo eno v?igalno je lahko tudi to vzrok, ker ?e crkne ena tud druga ni navadno dale? in lahko povzro?a probleme. Sem ob?util na lastni ko?, ko sem ?e imel bencinarja.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e si menjal samo eno v?igalno je lahko tudi to vzrok, ker ?e crkne ena tud druga ni navadno dale? in lahko povzro?a probleme. Sem ob?util na lastni ko?, ko sem ?e imel bencinarja.

 

Ko je ?la ena tuljava, sem menjal obe v kompletu s kabli in sve?kami.

 

Na enem ameri?kem forumu sem ?e prebral, da je lahko vzrok po?asne regulacije prostega teka motor?ek dodajanja gasa, ki ima zaradi preboja enega od navitij ve?jo elektri?no upornost in je zato po?asnej?i.

 

Ampak vse skupaj nima pravega smisla, ker so simptomi slede?i:

- ko je motor hladen, deluje prosti tek OK,

- ko je napol ogret (po par km) je regulacija zelo po?asna in pada v nizke vrtljaje),

- ko je normalno ogret, je nihanje regulacije prostega teka bistveno manj opazna, pa vendarle prisotna.

 

Torej, nekaj v povezavi s temperaturo komponent, ki vplivajo na regulacijo prostega teka: nekaj se neenakomerno ogreva in vpliva na slab?o gibljivost (os IAC ventila?) ???

 

Bo?tjan

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Lerlauf ventil spucej pa bo ?pilalo. Ima? ga pa pod loputo. Za b6 nism zihr, na bp je tam.

 

Testiral slede?e:

- izklopil senzor temperature zraka na ohi?ju zra?nega filtra - ni? bolj?e in ni? slab?e, gorela pa je lu?ka za polnjenje akumulatorja (kak?ne veze ima to s temp senzorjem??? - verjetno pa? opozorilo, da nekaj pod pokrovom ne ?tima), zato sem ga priklopil nazaj. Aku lu?ka ugasnila.

- izklopil IAC ventil in je bilo prakti?no enako kot takrat, ko je bil priklju?en - ka?e na to, da je defekten ali spet zamazan in blokira. Tudi nobena opozorilna lu?ka na armaturi ni svetila.

 

Bom videl jutri zjutraj, ko bo avto spet hladen in se peljem po standardni poti v slu?bo. ?e bo delovanje regulacije prostega teka enako kot doslej ali zelo podobno kot doslej, je definitvno IAC ventil, ki ga bo doletelo namakanje v petroleju ali bencinu ?ez vikend in izpihovanje s komprimiranim zrakom. ?e ne bo to pomagalo, ne vem kako ga o?istiti razen morda ?e z ultrazvo?nim ?istilnikom. ?e pa ?e to ne bo zado??alo, pa me ?aka izdatek 400? za novega.

 

Javim ugotovitve, sicer pa hvala vsem za razmi?ljanja, predloge in nasvete.

 

Bo?tjan

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Testiral slede?e:

- izklopil senzor temperature zraka na ohi?ju zra?nega filtra - ni? bolj?e in ni? slab?e, gorela pa je lu?ka za polnjenje akumulatorja (kak?ne veze ima to s temp senzorjem??? - verjetno pa? opozorilo, da nekaj pod pokrovom ne ?tima), zato sem ga priklopil nazaj. Aku lu?ka ugasnila.

- izklopil IAC ventil in je bilo prakti?no enako kot takrat, ko je bil priklju?en - ka?e na to, da je defekten ali spet zamazan in blokira. Tudi nobena opozorilna lu?ka na armaturi ni svetila.

 

Bom videl jutri zjutraj, ko bo avto spet hladen in se peljem po standardni poti v slu?bo. ?e bo delovanje regulacije prostega teka enako kot doslej ali zelo podobno kot doslej, je definitvno IAC ventil, ki ga bo doletelo namakanje v petroleju ali bencinu ?ez vikend in izpihovanje s komprimiranim zrakom. ?e ne bo to pomagalo, ne vem kako ga o?istiti razen morda ?e z ultrazvo?nim ?istilnikom. ?e pa ?e to ne bo zado??alo, pa me ?aka izdatek 400? za novega.

 

Javim ugotovitve, sicer pa hvala vsem za razmi?ljanja, predloge in nasvete.

 

Bo?tjan

 

Ne nori, ti pomagamo najti preko ebaya za par deset evrov....

tale je sicer 1.8 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-MX-5-...sQ5fAccessories

 

Ko ga bo? imel dol ga poslikaj pa kako kodo prepi?i....uradni servisi ?e za okvir tablice ho?ejo 100?

 

http://motors.shop.ebay.com/i.html?_kw=Maz...rts_Accessories

 

Enega sem na?el za Mk2 1.6

 

http://cgi.ebay.de/Mazda-MX-5-Mk2-1-6-Air-...=item2a09d49f0e

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ne nori, ti pomagamo najti preko ebaya za par deset evrov....

tale je sicer 1.8 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-MX-5-...sQ5fAccessories

 

Ko ga bo? imel dol ga poslikaj pa kako kodo prepi?i....uradni servisi ?e za okvir tablice ho?ejo 100?

 

http://motors.shop.ebay.com/i.html?_kw=Maz...rts_Accessories

 

Enega sem na?el za Mk2 1.6

 

http://cgi.ebay.de/Mazda-MX-5-Mk2-1-6-Air-...=item2a09d49f0e

 

Ej, HVALA za pomo?. Jaz imam ravno 1,8 motor l. 2001 in so prikazani rabljeni ventili tapravi. v ZDA stane novi polovico tolko kot v EU - to je noro!

Bom o?istil ventil in javil, ?e pa ne bo ?lo, pa bom prosim izku?ene naro?anja prek ebaya za pomo? pri nakupu...

Bo?tjan

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ej, HVALA za pomo?. Jaz imam ravno 1,8 motor l. 2001 in so prikazani rabljeni ventili tapravi. v ZDA stane novi polovico tolko kot v EU - to je noro!

Bom o?istil ventil in javil, ?e pa ne bo ?lo, pa bom prosim izku?ene naro?anja prek ebaya za pomo? pri nakupu...

Bo?tjan

 

Fovs :)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ej, HVALA za pomo?. Jaz imam ravno 1,8 motor l. 2001 in so prikazani rabljeni ventili tapravi. v ZDA stane novi polovico tolko kot v EU - to je noro!

Bom o?istil ventil in javil, ?e pa ne bo ?lo, pa bom prosim izku?ene naro?anja prek ebaya za pomo? pri nakupu...

Bo?tjan

 

?e bo? naro?al se lahko ?ujema saj sma blizu, treba pa pogledat ?e v angliji, je EU pa je hitreje in la?je.

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 1 mesec kasneje...

?e bo? naro?al se lahko ?ujema saj sma blizu, treba pa pogledat ?e v angliji, je EU pa je hitreje in la?je.

 

Zdravo po dolgem ?asu....

 

IAC ventil snel, o?istil kolikor le mogel s petrolejem in na koncu spihal s sprejem za ?i??enje zavoj in ?e s komprimiranim zrakom. ?e ga priklju?im na 12V se lepo odpre in nato vrne v izhodi??ni polo?al - torej se full odpre in zapre normalno. vsaj izgleda tako. Verjetno pa to ni motor?ek 1-0, pa? pa kora?ni motor?ek, ki se glede na zahteve motorja po zraku, ko motor ni povsem ogret, odpira stopenjsko oz. po korakih. in tega jaz ne morem simulirati in se morda ravno pri teh malih gibih rahlo zatika, zato je regulacija dovoda zraka prepo?asna. Ne vem!

 

Bil pri ?erbineku in dobil info o ceni: 480 ? - me je skoraj pripognilo!!! seveda ga nisem naro?il.

 

No in na tem mestu bi prosil za pomo? pri nabavi iz Anglije, kjer bi naj bili ti deli cenej?i za 100 ? - http://www.ilmotorsport.de/shop/article_de...84cb59c40016fbf

 

Ne vem ?e je smiselno kupiti rabljenega, ker je lahko ravno tako zapacan oz. ga ni mo? v celoti o?istiti???

Sam bom poskusil ?e eno varianto iz USA, ?e bo ratalo, kjer stane original 220 $ !!!

 

Kaj bi ?e lahko bilo drugega kot IAC ventil??? senzor temperature ni. Kaj pa senzor pretoka zraka???

 

HVALA.

Bo?tjan

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Si probal stestirati avto? V motornem prostoru imas eno skatlico, na kateri pise DIAGNOSIS, to odpre? in prebrika? kontakta TEN in GND. Se vsede? v avto, da? kontakt in ?teje? kolikokrat lu?ka utripne.... ?e prej pa si sprintaj Mazda codes

Oziroma zgornji postopek, ti nebo delal, ker ma? ?e OBDII tako da ti ostane samo tester, na linku pa ima? pomen kod ki jih vr?e ven. Tako da bo? vsaj pribli?no vedu kje si

 

 

LP

Jero

s2k_sig_transition_small.gif
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e ima ?e OBD ga ti lahko jaz priklopim gor pa pogledama ampak ?e ne sveti kak?na lu?ka za napako, je mala verjetnost, da bo kaj pokazalo ampak probat ni greh.

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 4 tedne kasneje...

?e ima ?e OBD ga ti lahko jaz priklopim gor pa pogledama ampak ?e ne sveti kak?na lu?ka za napako, je mala verjetnost, da bo kaj pokazalo ampak probat ni greh.

 

?iv.

Na armaturi ne gori nobena kontrolka, tako da ne vem ?e bo tester kaj pokazal.

Prav tako sem posku?al kratko vezati pina GND in TEN, vendar pini niso ozna?eni, tako da nimam pojma kateri pini so to!

Sedaj posku?am najti varianto kako iz ZDA dobiti novi IAC ventil, ki stane 220 $ (original Mazda, namre?!), pri nas pa stane 480 ?.

 

Ali misli?, da bi kak?en rabljen bil varianta pred novim? Kr regulacija prostega teka zeza, posebej sedaj ko je hladno, ne vem ?e je rabljeni ventil prava re?itev.

 

Vpra?anje: ali ima kdo kak?en rabljen IAC ventil za posoditi za test, ?e je sploh to problem??? Bi bil zelo vesel te pomo?i.

 

Bo?tjan

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Fizika je še vedno fizika in ne boš je okrog prinašal, ker tu nam določene podatke ne želiš prikazat, ker potem pade tvoja pripoved.   Bom poskusil še 1x z razlago. Mestna vožnja ni enaka mestni vožnji. Kaj to pomeni? Če se pelješ skozi mesto in je to relativno prazno brez rush hour gneč ter konstantnega stanja pri semaforjih je to dejasnko med najbolj varčnimi potmi pa al maš EV al pa ICE. Ko imaš mestno vožnjo v pravem pomenu besede z mnogo starti in ustavljanji ter stanjem je pa med najbolj potrošnimi načini premikanja ne glede na vrsto pogona.   Potem so tu regionalke, kjer pri EV-jih velja, da ravno zaradi učinkovitosti pogona je nižja hitrost bolj varčna kot višja... ja 40-50km/h je bolje kot recimo 80km/h. Pri ICE pa zaradi prestav, efektivnosti delovanja motorja, izgub samega delovanja motorja so najbolj varčne vožnje kar tam nekje med 50-80km/h.   Avtocesta je pa smrt za porabo EV-jev, kjer dejansko ravno zaradi učinkovitosti pogona EV-ja ta res skokovito raste z večanjem hitrosti, medtem, ko pri ICE je povečanje porabe bistveno manjše ravno zaradi dejstva, da se za sam pogon porablja le cca 30% energije, ostalo so izgube.   Tko, da ja pri porabi kot jo navajaš, si se vozil sila počasi, kot tudi kaže povprečna. Si upam trditi, da verjetno sploh nisi šel na AC in da za Slo AC-je niti nimaš vinjete. Imam prav?   Aja še to. Sem z dvema EV-jema poskusil vozit enako hitro na enaki trasi kot s svojo 6-ko. Vključuje večino AC, cca 30% mestne z relativno malo gneč in nič regionalk. In ja na AC sem vozil z max dovoljeno hitrostjo. 5,5l/100km imam porabe na ICE, EV-ja pa sta imela od malo pod 20kWh do nekaj nad 20kWh na tej razdalji pa sta bistveno manjša avtočka kot šestica. Ja AC jih je dobesedno zaklala.
    • No, pa saj bo trg pokazal ceno. Če nisi nek izkušen prodajalec, je bolje malo naviti in se počasi dol premikati. Jaz sem s 14 let starim Meganom podobno naredil. Ceno sem navil na 2,5 kratnik kar se je vrtelo na avto.net. Potem sem jo po tednih počasi nižal in začeli so grabiti pri 2 kratniku tistega kar je bilo povprečno na avto.net in je bil za tam okrog tudi prodan v roku cca. enega meseca. Cilj je pa bil, da kupi avto nekdo, ki ga bo naprej uporabjal in da niso kakšni nebodigatreba dilerji okrog mene hodili. Že tako jih je preveč... Mudilo se mi ni, avto je bil lepo vzdrževan in ohranjen za svoja leta in to je to. V takšnih primerih se lahko malo poigraš s trgom in naženeš vsakega, ki ima preveč se veselje pogajati. Pri tako postavljeni ceni pridejo mimo samo resni in še preveč klicev se znebiš. Meni se drugače in kako se to ponavadi dela, na žalost ne ljubi...
    • Torej očitno ni narejen za te obremenitve in primeren za vožnjo po AC do Črne gore, ker bi ga skurilo in porabilo bistveno več od prikazane energije. Sedaj me pa res  zanima kako si se cijazil in koliko časa si porabil za takšno razdaljo s to raketo.
    • Glede na forum, samo enega to moti, ampak tolk fejst da se mu je cist odpelal 😂  
    • Mene fascinira izbira, ker je totalno na kontra polih. Kupi naj, kam ga srce vleče, bo najbolj zadovoljen.   @DINAMIK Glede plastik si priberi tukaj: Tema o plastikah   99% jih ta zadeva ne moti.
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.