Skoči na vsebino

izbira pogona

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Tema se je za?ela v va?ki gostilni, pa se mi zdi, da bi lahko tu dobil odgovor koga z ve? izku?njami. Torej: ve?ina vozil s ?tirikolesnim pogonom (npr.: Mazda BT 50; Nissan NP 300; Toyota hilux; Mitsubishi LP 200;...) imajo stalni pogon na zadnja kolesa, sprednji pa se priklopi po potrebi. In vsi ti "?tirikolesniki" imajo sistem, ki odklopi polgredi od sprednjega diferenciala do sprednjih koles. Na tak na?in zmanj?a porabo. In zdaj vpra?anje: kak?en pogon izbrati pri vo?nji praznega vozila in kak?nega pri vo?nji obremenjenega?

Nekateri so zatrjevali, da praznega obvezno s priklopljenim ?tirikolesnim pogonom, ker je tako vozilo zadaj lahko (nima nobene te?e) in pri vo?nji skozi ovinek s pogonom samo na zadnja kolesa lahko zadnji del vozila "odnese", ?e posebej, ?e je na cesti pesek ali pa je cesta mokra. Ko pa je obremenjen, pa te nevarnosti ni, zato lahko takrat samo s zadnjim pogonom, kar zmanj?a porabo.

Drugi pa so zatrjevali, da prazno samo na zadnji pogon, polnega pa na ?tirikolesni, da se vle?na sila razdeli na vsa kolesa in tako zadnji diferencial, kardan in ostalo ne trpi preve?.

 

- In ko ?e spra?ujem, mogo?e ?e to:

Kak?en pogon pa izbrati pri vleki prikolice in praznem vozilu?

Kak?en pogon pa izbrati pri vleki prikolice in obremenjenem vozilu?

 

Slivka

Napisano

Nimam pojma ampak vem pa, da Nissan Navara z vklopkjenim le zadnjim pogonom zna biti v de?ju pasja za znoret. :glare: Nedolgo nazaj je bila smrtna nesre?a z Navaro in ne bi dvakrat rekel, da je bilo to krivo.

Sicer pa bi o tem povpra?al na 4x4 forumu (ne vem to?nega naziva, vem pa, da obstaja nekaj tak?nega v Slo).

Napisano

jebe? porabo gass na vse 4 in pa predvsem bol varno -sploh ?e je te?ek tovor(seveda v mejah normale)

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Napisano

Tolk lahek pa spet ni zadnji konec, da bi bil problem v ovinkih razen, ?e prtiska? gas do konca na mokrem. Pa ?e takrat bi moral DSC in predvsem ASR opravit svoje.

 

Pri normalni vo?nji bi moral biti zadnji pogon ?ist ustrezen tud pri vleki prikolice.

33112_1.png

Napisano

Pa ?e takrat bi moral DSC in predvsem ASR opravit svoje.

Kolikor vem tole dosti terencev nima. ?e pa ima in je po mo?nosti neizklopljiv je namre? samo sranje. Se zakoplje? v blatu ali snegu in komaj (?e sploh) prileze? ven. Naprimer sodelavec z Vitaro. :whatever:
Napisano

Klasi?ni japonski pick-upi imajo priklopljiv 4x4 pogon, kar pomeni da po suhem in oprijemljivem asfaltu vedno!! uporablja? samo zadnji pogon. Ko se pa podlaga poslab?a pa mora? oz je priporo?ljivo zaradi varnosti oz prehodnosti vklopiti ?e sprednji pogon in potem dalje ?e reduktor in po potrebi ?e zapore diferencialov.

 

Problem pri suhi podlagi je v tem ker ta vozila nimajo sredinskega diferenciala in s tem ne omogo?ajo razli?nih hitrosti sprednjih in zadnjih koles, zato prihaja do notranjih napetosti v skrajnem primeru npr dobra podlaga mo?naa obremenitev (ni mo?en zdrs) tudi do loma kakega dela.

 

Sama obremenitev pa ne vpilva na to ali 4x2 ali 4x4.

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano

Problem pri suhi podlagi je v tem ker ta vozila nimajo sredinskega diferenciala in s tem ne omogo?ajo razli?nih hitrosti sprednjih in zadnjih koles, zato prihaja do notranjih napetosti v skrajnem primeru npr dobra podlaga mo?naa obremenitev (ni mo?en zdrs) tudi do loma kakega dela.

 

Da ne govorimo o obrabi gum :(

33112_1.png

  • 4 tedne kasneje...
Napisano

?e eno vpra?anje:

Zgodilo se je, da sem ob?i?al v blatu in na dosegu vitla ni bilo nobenega spodobnega drevesa, kamor bi se lahko zavezal. Te?ava je bila, ker je bila leva stran v razmo?enem mehkem ilovnatem blatu, desna stran pa, no, na mokri travi. Po nekaj izruvanih leskah pa mi je pri?lo na misel, da naj bi imel BT 50 nekak?no samodejno 70% zaporo diferenciala. Vendar je pri meni desna guma povsem mirovala, leva pa se je vrtela v prazno. Res je, da nisem na?igal v neskon?ne obrate (zaradi slabih izku?enj s Frontero in njenim diferencialom), pa vseeno, ?e zapira 70%, bi morala tudi pri malih obratih in avto bi potemtakem lahko zlezel ven. Ali to deluje ?ele pri letalskih obratih?

Napisano

Zapora diferenciala je pri BT-50 je samodejna in naj bi bila povezana z zdrsom zadnjih koles. Zdrs pogonskih koles pa naj bi se dogajal prej pri malih hitrostih kot velikih. Obstaja mo?nost zapore tudi pri delovanju samo zadnjega pogona. Ima pa tudi elektri?no stikalo za izklop zapore in mogo?e je pri tebi bila izklopljena.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Zapora diferenciala je pri BT-50 je samodejna in naj bi bila povezana z zdrsom zadnjih koles. Zdrs pogonskih koles pa naj bi se dogajal prej pri malih hitrostih kot velikih. Obstaja mo?nost zapore tudi pri delovanju samo zadnjega pogona. Ima pa tudi elektri?no stikalo za izklop zapore in mogo?e je pri tebi bila izklopljena.

 

?????????????????????????????????????????????????

Ni? ne vem o kakem stikalu, kjer bi jo lahko ugasnil. In kje naj bi bilo? Na armaturi in pri menjalniku ga definitivno ni - vsaj pri mojem modelu. Kakorkoli, pri malih obratih ta re? ni delala: ena guma je povsem mirovala, druga je zdrsavala (govorimo o zadnji osi in priklopljenem reduktorju). Kaj natan?no se je ta ?as dogajalo spredaj, ne vem, ker nisem videl - vsekakor pa je drselo.

Napisano

Limited Slip Differential" gre za lahki zaporni diferencial, ki 25-30% pogonske mo?i prenese na kolo z bolj?im oprijemom, v ovinku npr. na zunanje kolo. Na ta na?in je mo?no ?e bolj?e pospe?evanje iz ovinka. Prenos mo?i na zadnjo premo poteka mehko, t. j. brez cukanja. Sistem prepre?uje zana?anje vozila oz. odna?anje zadka in prispeva k varni vo?nji. Z omenjenim sistemom so opremljeni naslednji Mazdini modeli: Mazda3 MPS, Mazda MX-5 (z mo?nej?im motorjem), Mazda RX-8 in Mazda BT-50.

 

Torej ne gre za klasi?no zaporo marve? za delno avtomatsko zaporo, ki prenese le 25-30% mo?i na zadnje kolo za bolj?im oprijemom, kar naj bi zadostovalo za zmerne terenske zmogljivosti.

Nekje sem prebral, da obstaja stikalo RWF. Poglej, ?e ga kje najde?, ?e ga ni je pa? zapora avtomatska (zgolj delna), ki v kakem te?kem blatu verjetno ne pomaga.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Mislim, da si malo zgre?il. RFW stikalo je namenjeno za odklop sprednjih polosovin, kadar se sprednji pogon ne uporablja in se s tem lo?i kolesa od diferenciala - manj?a poraba goriva in podobno. Za priklop pogona na vsa ?tiri kolesa pa je potrebno popolnoma ustaviti, ?eprav se pri prestavljanju ro?ice polosovine same priklopijo. Med vo?njo se lahko ro?ica premakne v polo?aj dvokolesnega pogona, vendar so polosovine ?e vedno priklopljene. In v takem primeru se lahko tudi med vo?njo priklopi ?tirikolesni pogon. ?e pa se ?tirikolesni pogon izklopi in na stikalu odklopi polosovine, je za ponovni priklop potrebno ustaviti. Tako pi?e v navodilih, tako delam in zadeva funkcionira.

 

Zna biti, da je le bil preve? spolzek teren.

Napisano

Sivka,

na obzorju je nov tip SUV, ki bi se v tvojih pogojih najverjetneje dobro obnesel. Gre za preprostega in cenovno zanimivega Dusterja (Dacia). Zanimiv je za to, ker ima za razliko od ostalih SUV kratko prvo prestavo, ki nadome??a reduktor. Pri izbiri ?tirikolesnega pogona pa ima? mo?nost auto in loock. S primernimi gumami lahko premaga tudi kako blato, ?e seveda ni pregloboko. Prva pozicija pomeni avtomatski prenos mo?i na kolesa z oprijemom, druga pa zaklenjeno razmeje 50:50, spredaj zadaj. Ta "krpo", kot ga prevaja google, zmore marsikaj.

?e sli?ica:

post-483-1282497383_thumb.jpg

 

 

Tisti gumb ima res namen, ki si ga opisal, blokada limited slip pa ima omejene mo?nosti. Torej Mazda BT50 je terenski poltovornja?ek v pogojniku.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

najbolj bistvene so gume in predvsem profil... s cestnimi gumami se po terenu/blatu ne pride prav dale?.

33112_1.png

Napisano

Sivka,

na obzorju je nov tip SUV, ki bi se v tvojih pogojih najverjetneje dobro obnesel. Gre za preprostega in cenovno zanimivega Dusterja (Dacia). Zanimiv je za to, ker ima za razliko od ostalih SUV kratko prvo prestavo, ki nadome??a reduktor. Pri izbiri ?tirikolesnega pogona pa ima? mo?nost auto in loock. S primernimi gumami lahko premaga tudi kako blato, ?e seveda ni pregloboko. Prva pozicija pomeni avtomatski prenos mo?i na kolesa z oprijemom, druga pa zaklenjeno razmeje 50:50, spredaj zadaj. Ta "krpo", kot ga prevaja google, zmore marsikaj.

?e sli?ica:

post-483-1282497383_thumb.jpg

Tisti gumb ima res namen, ki si ga opisal, blokada limited slip pa ima omejene mo?nosti. Torej Mazda BT50 je terenski poltovornja?ek v pogojniku.

 

 

 

Za razmislit. Sicer nima kasona, prepri?an pa sem, da ima vle?no kljuko. Pa bo.

Napisano

Tega Dusterja sem gledal v enem testu. Glede na to, da je Dacia je zelo zelo soliden avto. OK je dizajnersko vse bolj ubogo, materiali niso presti?ni ampak za tak denar lahko marsikak hribovc (ni mi?ljeno slab?alno) dobi fajnega terenca. :bravo: Predvsem govorim za bencinarja, ki stane dosti manj, notri je preverjen motor ki dela in dela. dCI je pa motor o katerem se kre?ejo mnenja. Pije pa malo. :bravo:

Napisano

Jaz bi, po moji logiki rekel, da se naj prazno BT50 vozi z zadnjim pogonom, potem polno pa na?eloma isto z zadnjim, razen ?e je res tak?en teren, da je potrebo po ?e dodatnem pogonu in vklopi? 4X4! :danzoman::bravo:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Za razmislit. Sicer nima kasona, prepri?an pa sem, da ima vle?no kljuko. Pa bo.

 

Sem malo bolj pogledal. Bencinar pije kar dosti, dCi je pa ?e nekako ugoden. Ima pa avto Nissano AWD, ki so pa znani po svojih terencih. Mislim, da ima isti sistem kot kak?en x-trail. :bravo: Zanimiva me?anica Nissanovega zanesljivega awd sistema, preverjenih Renaultovih motorjev in poceni romunskih delavcev. :P Avto ima potencial.
Napisano

Men pa oblikovno niti ni tok slab, edino tale "drek" barva mi je katastrofa (mo?no da so to romunske nacionalne barve)! :blush::P:D

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Men pa oblikovno niti ni tok slab, edino tale "drek" barva mi je katastrofa (mo?no da so to romunske nacionalne barve)! :blush::P:D

 

OK se vnaprej opravi?ujem za offtopic in politi?no nekorektnost ampak....

Sedijo v kombiju Kitajc, Iranc in Romun. Kdo vozi?

 

 

 

 

 

 

 

Policaj. :harhar:

 

Ja v bistvu res ni napa?en avto. Pohvalil sem romunski produkt, zgro?en sem nad sabo. :blush::blink:

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Tole so različni renderji verjetno celo narejeni z AI. Zakaj bi se o tem pogovarjali, ker tole je pač zgolj nabijanje kaj bi bilo, če bi bilo. 
    • Fak, a ti razumeš razliko, kitajska vlada jim plačuje za vsak prodan avto... tudi za tistega, ki gre v izvoz al pa obtiči na ogromnem parkirišču. Za besedo nelojalna konkurenca še nisi slišal? Še ne dolgo nazaj je bil prehod na EV-je označen za ekološko dejasnje, a zdaj ko jih pa kopičijo na parkiriščih, kjer se večina sploh ne bo prodala se pa o ekologiji ne pogovarjamo več. Neverjetno kako so EV fani tako hipokritski glede tega. Izjavljo samo stvari, ki jim gredo v njihov prid pa samo toliko časa kot jim ustreza. Dvolično do konca.   Kitajci so vso začetno znanje enostavno pokradli, skopirali, sicer veliko po neumnosti in pohlepu zahoda. Ampak vseeno, to so amoralna bitja. Zdaj pa vse viške denarja, ki ga na začetku niso porabili za razvoj lahko uporabijo v nadgradnjo obstoječih tehnologij in v trgovski vojni proti tistim, ki so jim omogočili tak razcvet. Lepo se vidi kako capljajo pri ICE motorjih za zahodnimi izdelki, a pri EV-jih pa so seveda spredaj, ker tukaj je bilo najlažje zahod prehitet, ker smo praktično vsi štartali skoraj iz istega izhodišča a kitajci so imeli veliko prednost saj imajo rude, litij, redke zemlje na razpolago v takih količinah, da lahko enostavno zajebejo vse.    Seveda gorijo tudi Evropski hibridi in EV-ji, ker so ... pazi zdaj to... večinoma baterije narejene kje?    Pa še nekaj - kitajski avti so narejeni za življensko dobo 5-7 let.  Tako kot vse ostale kitajske stvari. Ne zanima jih servisna mreža, ne zanima jih aftersale usluga. Izdelke tako hitro menjajo, da rezervnih delov po nekaj letih praktično ni za dobit.    Sicer pa... probaj pa ne pozabit poročat kako je šlo po 5 letih lastništva kitajca.    
    • Če bo res takšna potem začnem redno igrati loto....  ali pa se bo moja boljša polovica začela prodajati, HE HE HE
    • Jah, Boss, tole "politično" jamranje v stilu "Kitajci so grdi", pa spet ne bo pilo vode. So vseh sort, tako kot tudi Američani, Slovenci, Evropejci.   Bom komentiral samo avtomobilsko industrijo. Kitajci so naredili načrt delati najboljše EV za dosego svetovne prevlade. In jim prekleto dobro kaže. Evropska avtomobilska industrija se bo morala pa zamisliti in krepko pljuniti v roke, ker tole precenjeno plastiko in pokvarljive avte, ki jih delajo po tekočem traku, tudi ne bodo mogli več vsakemu Janezku prodati. Jaz zase ne morem več 100 % reči, da kitajskega avtomobila pa nikoli ne bom kupil. Če bi izbiral ta hip, bi verjetno izbral kitajski avto, vsi očitki gor ali dol.   Prav zjutraj sem se spomnil na zgornji video, ko sem se peljal po gorenjski avtocesti v Ljubljano. In je bila kolona, ker se je en mojster z VW ID.7 zagozdil v prikolico tovornjaka. Pol havbe harmonike ... Zdaj ne vem, ali je računal na "vsemogočnega" avtopilota, tudi zračne blazine ne vem, če so bile odprte ... Skratka, stvari, ki so opisane v videu, se dogajajo dobesedno vsem proizvajalcem vozil.   Gorijo tudi evropski EV, ICE in še posebej hibridi. Na parkiriščih po Evropi se tudi kopičijo EU-avti. Neregistrirani in registrirani. Finte z eno- ali nekajdnevnimi registracijami pa so Kitajci pobrali prav od Evrope, ki je začela s to prakso. Še pri nas najdeš znamke, ki so delale več kot tretjino prodaje na tak način - enodnevna registracija, potem pa izvoz rabljenega s popustom iz države.   Imamo Slovenci lep pregovor - le čevlje sodi naj kopitar.
    • zakaj mi ni glih vseeno, ko @Slivka omenja lopato, ki bi jo rad sprobal na meni    
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.