Skoči na vsebino

Nafta curlja v motor M6 dizel


Priporočeno sporočilo

:rispekt: Ojla!

 

Imam M6 dizel staro dobro leto dni. Moj problem je slede?i. V ma?ino mi te?e nafta (oz. curlja) kar ima za posledico, da nivo olja v ma?ini nara??a! Avto sem kupil konec marca 2006 naredil preventivni servis na 1000km in ker ?e imam izku?nje z M6 (pred tem sem ?e tudi imel M6 dizel 5 prestav) nivo olja res nisem preverjal tja do novega leta. V januarju sem ?el na smu?anje in pred potjo sem hotel preveriti nivo vseh teko?in. Vse je bilo Ok samo nivoja olja nisem nikakor mogel preveriti. ?ibka je bila namre? neprestano zapacana. Ko sem se oglasil na servisu so mi najprej od?itali lekcijo kako se meri nivo olja (pri ugasnjenem motorju!!), ker sem po naravi bolj mirne sorte sem navodila mirno poslu?al potem pa jih pozval naj mi to ?e sami demostrirajo - merjenje olja namre?. Tu pa so se za?ele te?ave. Tudi prevzemnik vozil ni mogel izmeriti nivoja olja v ma?ini, ker sem naslednji dan od?el na pot sem vztrajal naj nekaj naredijo. Odlo?ili so se da bodo olje izpustili iz motorja in na tak na?in ugotovili nivo olja. Ko pa sem avto zapeljal v delavnico se je na?e mehanik (samo en!!!) ki je vedel kje je problem. Da skraj?am zgodbo njihova razlaga je (ACosmos) da olje v ma?ino curlja zaradi filtra trdih delcev - da imajo vsi avtomobili s tem filtrom probleme (da smo lastniki Mazd pri tem ?e na najbolj?em) in da je nara??anja nivoja olja omenjeno tudi v navodilih in da pri tem ne gre za kakr?no koli napako ampak za dejstvo ki ga moram kot lastnik Mazde po?reti. Moji pomisleki in problemi pa so naslednji:

- Zaradi nara??anja olja moram avto na servis voziti vsakih 6 mesecev (pri tem ne dose?em ne predpisanih km kaj ?ele ?asovnega roka ki je eno leto)

- menjavo mi zara?unajo kot reden servis

Ko sem klical na zvezo za varstvo potro?nikov so mi svetovali naj najprej pridobim izvedeni?ko mnenje glede mojega problema. Zanima me ali ima ?e kdo tak?en problem oz. mi lahko kdo ?e kaj pametnega svetuje!??

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

in na kak?en na?in naj bi nafta curljala v karter, to mi deluje malo po nategovanju.

 

Kak?na je pa kaj poraba nafte?

 

Ker ?e bi curljajo potem bi edino ?ez batne obro?ke pa ?e to nemogo?e ker se uplini preden vstopi v valj, da ni mogo?e hladilna teko?ina med oljem? Je skozi na istem nivoju teko?ina?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

in na kak?en na?in naj bi nafta curljala v karter, to mi deluje malo po nategovanju.

 

Kak?na je pa kaj poraba nafte?

 

Ker ?e bi curljajo potem bi edino ?ez batne obro?ke pa ?e to nemogo?e ker se uplini preden vstopi v valj, da ni mogo?e hladilna teko?ina med oljem? Je skozi na istem nivoju teko?ina?

 

Poraba nafte je okoli 8L - mestna vo?nja. Hladilna teko?ina definitivno ni, ko je mojster spustil olje iz ma?ine je le to imelo vonj po nafti. pa tudi nivo hladilne teko?ine je ok. Neka njihova razlaga je taka: vse Mazde ki imajo filter trdih delcev za samoo?i??evanje filtr dozirajo nafto v filter ki jo nekako v?gejo in plamen pokuri saje, ki se nabirajo na tem filtru. S tem plamenom prepre?ujejo zama?itev filtra s sajami. Vi?ek nafte, ki se ne skuri pa o?itno ste?e v ma?ino. Ko sem trdil da je to napaka tovarne so to kategori?no zavrnili, ?e? ostale proizvajalci imajo ?e huj?e te?ave. Ampak na zadnjem servisu (ki je tudi bil posledica previsokega nivoja olja) pa so ?e nekaj omenjali da naj bi pri?el popravek softwera za ra?unalnik ki dozira nafto v filter!

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To, da so filtri trdnih delce splo?na te?ave je na ?alost res. Zaradi filtra je sodelavki nov Ford S-max obstal v Italiji, ko ?e ni imel 3.000 prevo?enih kilometrov. :(

 

Predlagam ti da mogo?e pridobi? "drugo mnenje" ?e od kak?nega drugega servisa a navedba A-cosmosa dr?ijo ali ne. Meni je vseskupaj malce ?udno ampak, ker nisem iz foha ne bom rekel ni?. Mogo?e bi isto vpra?anje zastavil recimo na splo?nem forumu avtomobilizem.com, da visdi? kak?ne imajo izku?nje pri drugih znamkah. ?estic s filtrom trdih delcev mislim, da razen tvoje, na na?em forumu nimamo in tako ni pravih izku?enj.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To, da so filtri trdnih delce splo?na te?ave je na ?alost res. Zaradi filtra je sodelavki nov Ford S-max obstal v Italiji, ko ?e ni imel 3.000 prevo?enih kilometrov. :(

 

Predlagam ti da mogo?e pridobi? "drugo mnenje" ?e od kak?nega drugega servisa a navedba A-cosmosa dr?ijo ali ne. Meni je vseskupaj malce ?udno ampak, ker nisem iz foha ne bom rekel ni?. Mogo?e bi isto vpra?anje zastavil recimo na splo?nem forumu avtomobilizem.com, da visdi? kak?ne imajo izku?nje pri drugih znamkah. ?estic s filtrom trdih delcev mislim, da razen tvoje, na na?em forumu nimamo in tako ni pravih izku?enj.

 

to dejstvo da je problem s filtrom trdih delcev sem nekako sprejel in na to dejstvo so me opozorili pri prevzemu avtomobila in hkrati povedali tudi "re?itev" naj se vozim ?im ve? z 3000 obrati in to tudi "pali" samo radarjev se mora? izogibat. Ampak za nara??anje nivoja olja pa ni nih?e ni? rekel in imam jih na sumu da res tudi sami niso vedeli za to! V navodilih sicer pi?e da nivo olja sicer lahko naraste in ko dose?e oznako na ?ibki mora? nemudoma na servis. Ni? pa ne pi?e zakaj lahko do tega pride! ?e bi me na to mo?nost opozorili ob nakupu (in bi me tudi morali) prav gotovo ne bi kupil takega avta. Mislim da nih?e ne bi kupil avta za cca 6 mili SIT da bo nato vsakih 6 mesecev hodil na servis olje menjat!!
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Razprvo o te?avah z DPF smo ob?irno obdelali TU. DPF je sistem odstranjevanja saj brez vzdr?evanja s kataliti?nem filtrom, ki omogo?a izgorevanje saj na temperaturah od 350-500°C. Filter ima nekaj senzorjev, ki merijo pretok in ?e druge elemente potrebne za regeneracijo, ki se izvaja z bogatej?o zmesjo dozirano z ra?unalnikom. Ta ne zgori popolnoma v cilindru in del pride v DPF, kjer saje zaradi tega zgorijo (DPF je regeneriran). Nekaj je narobe v sistemu, verjetno senzorji ne dajejo pravih podatkov in zaradi tega ra?inalnik predolgo odreja bogatej?o zmes ( preve? goriva), ki ne zgori popolnoma, del se uteko?ini na stenah cilindra, ki se prebije mimo batnih obro?kov v karter kjer se pome?a z oljem.

 

Naj mehaniki re?ejo kar koli nafta v olju ni dobra za ?ivljenjko dobo motorja, ker spira olje z mazanih povr?in.

Zahtevaj, da ti ta problem re?ijo. S tem nesre?nim DPF smo imeli vro?o razpravo, ki je na koncu pokazala, da ?ofer obvlada mazdo, mehaniki pa ne.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?estic s filtrom trdih delcev mislim, da razen tvoje, na na?em forumu nimamo in tako ni pravih izku?enj.

 

No kak?en se ?e najde.

 

Tudi pri moji M6 nivo olja raste namesto da bi padal. :blink: Vendar je porast veliko po?asnej?i.

Imam pa ?ele 26.000 km, tako da bom spremljal dogajanje in poro?al

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sem malo po?pegal "?ez" na Italj.forum.

Tam imajo cele debate okrog te teme.Nekateri celo prodajajo te M6 z filtrom za trde delce in

kupujejo "stare modele".

In kak?na je najpogostej?a razlaga za te te?ave?

 

1.Tej avti z diesel motorji niso za kratke relacije. :blink:

2.Da se jih ne sme vozit z nizkimi obrati. ?zmeden?

3.Da enostavno ne znajo vozit dieslov...

 

V glavnem ene razlage servisov,da te prime s..t.

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

No kak?en se ?e najde.

 

Tudi pri moji M6 nivo olja raste namesto da bi padal. :blink: Vendar je porast veliko po?asnej?i.

Imam pa ?ele 26.000 km, tako da bom spremljal dogajanje in poro?al

 

ups sorry sramezljiv, se bolj malo ogla?a? pa sem te spustil

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Dodal bi ?e mojo (hipoteti?no) prognozo.

 

Vkolikor se ta te?ava ne re?i, problem so po mojem senzorji v filtru, v kombinaciji s slab?o kakovostjo na?ega goriva, bo ?ez ?as, veliko prej kot pri mazdah brez filtra, ko se bo predvsem zaradi nafte v olju zra?nost pove?ala, proces obraten. Za?ele bodo "?reti" olje in prav gotovo ne bodo naredile toliko km kot tiste brez filtra.

 

Bomo videli, ali bo to res. :ne vem: :ne vem:

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Evo, da se ?e jaz oglasim.

Mislim, da nas je na forumu kar nekaj z Mazdami 5, ki uporabljajo podoben sistem filtra kot ?estica. Pa tudi uporabnikov ?estic z DPF je kar nekaj.

 

Natan?neje sem se o tem razpisal ?e na zgoraj omenjenih postih.

 

@ sanyy: ?e ti res tako hitro raste nivo olja, to pomeni, da se filter nikoli ni do konca uspel regenerirati, saj je bila regeneracija prekinjena s tem, ko si ugasnil avto. Pri vsaki prekinjeni regeneraciji pride nekaj neizgorete nafte v olje. To se ve?inoma dogaja pri mestnih vo?njah t.i. stop&go. Kaj pa lu?a DPF, ti je za?ela kaj utripati ali svetiti, kar je pogost pojav, ko nivo olja dose?e znak X na merilni palici.

 

Na za?etku leta je mazda izdala popravek za dizle, kjer so zamenjali merilno ?ipko (gre po novem manj olja not, samo 4.1L), prav tako pa je ta popravek, re?eval probleme dvigovanja nivoja olja, saj so spremenili na?in in koli?ino vbrizganega dizla pri regeneraciji. Po informacijah tujih forumov in serviserja pri nas, sej je ve?ino teh problemov z nadgradnjo res re?ilo.

 

Na ?alost je res, da imajo tu problem vozniki kratkih relacij, ko se motor dovolj ne segreje in se filter

nikoli ne mora s?istit. Regeneracija se druga?e "dogaja" vsakih 200 do 300 km, v?asih manj, vse pa je odvisno od na?ina vo?nje, prav tako pa ima vpliv tudi nafta. ?alostno je, da ta sistem ?e ni popolnoma dozorel in smo mi kupci poskusni zaj?ki. Je pa res, da se s tem problemom bolj ali manj uspe?no ubadajo tudi ostale avtomobilske znamke, ki uporabjajo podoben sistem (Ford, VW, Opel,......). Koliko malo spremljam druge forume, filtri drugih proizvajalcev "zdr?ijo ve?", kar pomeni, da se regeneracija ne dogaja tako pogosto in s tem manj mo?nosti za dvig nivoja olja.

 

Sedaj pa ?e moje izku?nje. Prvih 20 tiso? je nivo olja narastel cca. 1.5cm nad oznako F, lu?ka DPF nikoli zasvetila, poraba se je gibala okoli 7 litrov. Pri prvem servisu so potem naredili nadgradnjo, menjali merilno palico in sedaj po 27 tiso? je nivo olja nekje 0.5 cm nad oznako F, poraba se je ustalila med 7-7.2. Obrati pa so vedno okoli 2000 do 2500, razen avtocesta in pospe?evanje ipd.....

 

Moj na?in vo?nje je 1/3 mesto ostalo lokalna cesta-magistralka, in pa ob?asno AC. so pa vmes tudi kratke relacija, do babic in dedkov, v trgovino,............

 

?alostno je, da pri nakupu avtomobila o tem problemu nih?e ni? ne ve, tudi ?e jih spra?uje?, prav tako te nih?e ne opozori, da avto ni za kratke relacije, ker potem bi marsikdo vzel bencinca namesto dizla.

 

Lp,

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sam je pa malo smeha s tem-po novem obstajajo diesel avtomobili samo za dolge proge(ta novi),in

pa avti za vsak dan(na?i ta starej?i). :whatever:

 

Ja, je prav sme?no, ko poslu?a? izjave uporabnikov, kaj jim serviserji vse natprobijo. Nikjer v navodilih ne

pi?e, da je avto samo dolgoproga?. Omenjeno je samo, da se lahko mogo?e dvigne nivo olja, ?e pa zasveti

lu?ka DPF pa gre? enih 15-20 minut na izlet, da filter "popuca?".

 

Ko pa reve?i pridejo na servis, pa poslu?ajo, zakaj se vozijo po mestu, ali pa stojijo nekje v koloni

na avtocesti ?zmeden?

 

Lp,

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ko pa reve?i pridejo na servis, pa poslu?ajo, zakaj se vozijo po mestu, ali pa stojijo nekje v koloni

na avtocesti ?zmeden?

 

 

aha, zdaj mi je pa ?e bolj jasno zakaj nekateri kljub koloni na AC drvijo mimo po odstavnem pasu. ?istijo filter :bravo::bravo:

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

aha, zdaj mi je pa ?e bolj jasno zakaj nekateri kljub koloni na AC drvijo mimo po odstavnem pasu. ?istijo filter :bravo::bravo:

 

:bravo: boss tvoja izjava je spet zakon,kak bi policaj pogledal ko bi rekel da moras cistit filter :hohoho::hohoho:

 

 

mazdamaf311474.jpg

MAZDA POWER

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

aha, zdaj mi je pa ?e bolj jasno zakaj nekateri kljub koloni na AC drvijo mimo po odstavnem pasu. ?istijo filter :bravo::bravo:

 

Ko sem stal v nekajkilometrski koloni ?ez v Italiji,so tudi vozili po odstavnem pasu....

In kdo je bil to?

Sami na?i frajerji-(iz Slo),kateri so se delali kao pametne...Malo naprej pa so stali signori carabinieri :policaj: (policaji po na?e,samo "malo"bolj hudi,ker te ustavijo z mitraljezom),in so,kakor mi je povedal pozneje eden od ustavljenih,lepo kasirali od vsakega "pametnjakovi?a" po 900 ojrov... :P

Po mojem jim ni takrat na kraj pameti pri?lo,da bi kako podobno izustili... :hohoho: mislim to,o ?i??enju filtra.... ;)

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ja, je prav sme?no, ko poslu?a? izjave uporabnikov, kaj jim serviserji vse natprobijo. Nikjer v navodilih ne

pi?e, da je avto samo dolgoproga?. Omenjeno je samo, da se lahko mogo?e dvigne nivo olja, ?e pa zasveti

lu?ka DPF pa gre? enih 15-20 minut na izlet, da filter "popuca?".

 

Ko pa reve?i pridejo na servis, pa poslu?ajo, zakaj se vozijo po mestu, ali pa stojijo nekje v koloni

na avtocesti ?zmeden?

 

Lp,

 

Ja res je tako. ko kupuje? avto je avto dober tako za mesto, kot za relacije itd. ko pa nastopi problem ti pa za?nejo solit pamet.

Sicer pa so mi v sredo res nadgradili program ra?unalnika (bolj?a regulacija vbrizga goriva) ter zamenali merilno ?ipko ki ima nekoliko druga?no merilno podro?je. Fora je pa res tudi v tem da ti sedaj pri menjavi v motor nalijejo manj olja zato pa se zadeva sedaj zgliha. na ?alost imam jst cca 80% mestne vo?nje zato so moje te?ave ?e toliko ve?je. sicer so mi zagotovili, da bo zadeva sedaj OK ampak jst sem izgubu vso zaupanje v avto (Mazdo). Najbolj sem razo?aran zato ker je bil prej?nji moj avto prav tako Mazda6 dizel, ki pa je delala kot urca (bila je narejena tudi za mestno vo?njo).

trenutno zelo resno razmi?ljam, da prodam tako avto, kot tudi to,da dizla ne kupim nikoli ve?!

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To z zamenjavo merilne ?ipke je enkratna pogruntav??ina. Namesto, da bi re?ili problem regeneracije DPF se pride do salomonske re?itve - zmanj?anje nalitega olja v motor, da bi se tako napravilo prostor za nafto, ki je kolateralni produkt nepravilne in nepopolne regeneracije DPF. Tako imamo dve ?kodljivi stvari zaradi tehni?ne nedodelanosti sistema DPF. Manj?a koli?ina olja v motorju in, da bi ta man?a koli?ina olja la?je opravljala svoje poslanstvo se ga red?i z nafto.

 

Predlagam, da tudi ostali izkoristite to "inovacijo" in v motor nalijete dobrega 0,5 litra olja manj, ki ga nadomestite z enako koli?ino dizla. Dizel je neprimerno cenej?i od olja. Tako boste pri vsaki menjavi prihranili cca. 4?. ?e vam pa ma?ina rabi olje ga nadomestite kar z dizlim.

 

POPZORILO!!! Ne jemljite te moje zafrkancije resno!!!

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pomoje bi kar izklopil to regeneracijo, ?e ne deluje kot je potrebno

 

?e se filter ne uspe o?istititi (ve? neuspe?nih poskusov regeneriranja), ti za?ne utripa lu?ka DPF, motorna

elektronika pa preklopi v zasilni program, kar pomeni, da se pelje? kot z 30 konji. ?e ?e vztraja?, pa ?e zraven

dobi? dve lu?ki in sicer DSC in lu?ko motorja.

 

Sicer bi jaz filter ?e dal ven, vendar zadeva ni tako enostavna, da bi lahko samo en "rohr" namesto njega noter dal, saj je vse to povezano z motorno diagnostiko. Ne upam si zamislite, kaj vse bi utripalo v armaturki potem........

 

Lp,

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Nobenemu avtomobilskemu motorju ne koristijo mestna vo?nja in vo?nja na kratke razdalje. To ?e posebej velja za novo generacijo dizela?ev, ki ?e po definiciji niso avtomobili za kratke razdalje. ?e posebna izjema so najnovej?i s filtri trdih delce. Kot je bilo ?e navedeno obstajata dva na?inas katerim je re?en problem sajastih delce. Prvi je citroenov (PSA) z direktnim vbrizgavanjem goriva v filter, ki olaj?a izgorevanje saj. Ta deluje pri visokih temperaturah, zato potreboje poseben aditiv. Drugi sistem je DPF, nizko temperaturni, brez aditiva. Izgorevanje se izvaja bogato zmesjo (ve? goriv), ki delno ne izgorena preide v DPF in tam s pomo?jo neke vrste katalizatorja omogo?a izgorevanje nabranih saj. Jaz imam prvi sistem in ker zadnje ?ase vozim na kratke relacije, imam te?ave. Motor deluje slab?e, bolj je len in ima pove?ano porabo za okoli 0,7 litra/100km. Ob?asno se na?ge opozorilo O?ISTITI DIZEL FILTER. Ko mi se je to prvi? zgodilo in se je ra?inanik preusmeril na rezervni program, sem spremenil ?rpalkarja in uporabi Megaseljit (Labijev). ?ez ?as se je stavr sanirala.

Pred mesecem dni mi se je sistem spet poru?il, zgodilo se je po enem tankanju na Petrolu (ostal sem brez goriva za 1. maj ostale ?rpalke so bile zaprte). Motor se je takoj po tem tankanju vrgel v mulo in se ob?utno polenil. Nisem bil toliko pozoren in nisem uporabljal naveden aditiv. Stvari so se slab?ale ra?unalnik je kazal na ve?jo porabo. Nekaj krat sem dobil opozorilo, da o?istim filter goriva. Posku?al sem s pove?animi obrati, kar motorju ni bilo po volji in je spet pre?el na rezervni program (gorijo vsa opozorila za motor in servis, izklopi se ASR in druge zadeve). Namenjen sem bil na kosilo v neko gostilno. Po eni uri sem se ponovno usedel v avto. Po zagonu je bilo vse normalno kot, da se ni? ni zgodilo. Avtomobil je bil posko?en kot ?e davno ne.

 

Pred dnevi so se te?ave ponovile.

Poskusil sem z s pove?ano dozo Megaseljita. V?eraj sem bil na nekoliko daljo?i relaciji na zagornji ?tejerski in stvar deluje.

 

Potrebno je povdariti, de gre pri teh stvareh mogo?e za kombinacijo vplivov. Najprej se pojavijo saje, ?e proces regeneracije ni kon?an, zaradi kratkih relacij, se ra?unalnik zmede opravlja regeneracijo takrat ko ni potrebe, ko pa je je ne dokon?a. Zaradi slab?ega pretoka skozi filter saj so tudi performanse motorja slab?e.

 

V?asih je potrebno zgolj pustiti motor ugasnjen in se ra?unalnik sam resetira, v?asi voziti na povi?anih obratih, ko pa se filter preve? zama?i tudi odmontirati in ga ro?no o?istiti. Gre za relativno nove stvari in ni veliko izku?enj. (Najnovej?a informacija s servisa na 160.000 predvidena menjava filtra za HDI, kar je seveda "poceni")

 

Kako naj bi megaseljit pomagal (tako je Labi prevedel originalno ime). Omogo?a bolj?e izgorevanje dizla s precej manj saj.

 

To kar sem napisal so moje domneve in zaklju?ki na podlagi lastnih izku?enj in znanj (ni nujno, da so to?ne).

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • A niso to vsako leto za hrvate pravli, ker zaporedoma podražujejo in še kr je vse polno.   Tak bo tu. Al bo prišel kdo, ki bo pripravljen plačati visoko ceno ali pq bojo spuatli in bo polno.     Drugače pa tvoje cene o italjanskem bencinu me skozi fascinirajo.   Center Bologne: Center Firenz: To so živi podatki od uporabnikov za RON95. Rad hodim v Italijo, samo takih cen, kot pri nas, ni bilo tam nikoli. Vedno so med najdražjimi v Evropi.
    • Dobro jutro, nov je dan... ☀️😉
    • Odvisno, kje tankaš. Na avtocestah je res tudi 2€ in več,na kakih navadnih cestah pa ga dobiš tudi za 1,6€. Res je kar praviš. Hoteli so tudi do 50% cenejši kot pri nas. Aperol spritz v Veroni 4,5€,v Kopru od 6-8€, pizza v centru Milana od 7-10€, pri nas že krepko nad 10€. Skratka, naši so šli s cenami v nebo. Lep primer je Bovec, kjer so dobili en kup odpovedi. Moj znanec dela tam kot vodnik splavov in je več doma kot gor v Bovcu. Ne ve, kako bo s to sezono. 
    • Tudi v dežju je fajn pohajat in nič jamrat😁 V trenutku sem bil stuširan.
    • Norveške mi raje ne omenjat, ker kolk hipokrizije kot je pri njih je verjetno da skoraj ni nikjer. Da so si naredili vse to je bila zgolj zasluga v ogromni prodaji nafte in plina. Potem so tolk subvencioniral EV-je ravno iz prodaje fosilnih goriv, da so si jih vsi kupili "na zalogo" in tko mal za zajebavat naokol. Za resno pa se še vedno vozijo v ICE avtomobilih, sploh pozimi jim skoraj ne pade na pamet, da bi EV-ja uporabljal.   Zato pa pridemo do tega fenomena, da poraba goriv ne pade. Ne pade zato ker lažejo vsem v fris vključno samim sebi.   Zgodba je verjetno podobna povsod, ker ne glede, da je procent EV-jev še majhen bi se moralo poznati pri zmanjšanju porabe nafte. Pa se? Kje so študije, da gre to res v pravo smer? Vemo da samo izdelava EV-ja potrebuje toliko nafte, da so pri Volvotu naračunal, da je za cca 90.000km vožnje ICE-ja.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.