Slivka Napisano 22. julij, 2010 Prijavi Napisano 22. julij, 2010 Tema se je za?ela v va?ki gostilni, pa se mi zdi, da bi lahko tu dobil odgovor koga z ve? izku?njami. Torej: ve?ina vozil s ?tirikolesnim pogonom (npr.: Mazda BT 50; Nissan NP 300; Toyota hilux; Mitsubishi LP 200;...) imajo stalni pogon na zadnja kolesa, sprednji pa se priklopi po potrebi. In vsi ti "?tirikolesniki" imajo sistem, ki odklopi polgredi od sprednjega diferenciala do sprednjih koles. Na tak na?in zmanj?a porabo. In zdaj vpra?anje: kak?en pogon izbrati pri vo?nji praznega vozila in kak?nega pri vo?nji obremenjenega? Nekateri so zatrjevali, da praznega obvezno s priklopljenim ?tirikolesnim pogonom, ker je tako vozilo zadaj lahko (nima nobene te?e) in pri vo?nji skozi ovinek s pogonom samo na zadnja kolesa lahko zadnji del vozila "odnese", ?e posebej, ?e je na cesti pesek ali pa je cesta mokra. Ko pa je obremenjen, pa te nevarnosti ni, zato lahko takrat samo s zadnjim pogonom, kar zmanj?a porabo. Drugi pa so zatrjevali, da prazno samo na zadnji pogon, polnega pa na ?tirikolesni, da se vle?na sila razdeli na vsa kolesa in tako zadnji diferencial, kardan in ostalo ne trpi preve?. - In ko ?e spra?ujem, mogo?e ?e to: Kak?en pogon pa izbrati pri vleki prikolice in praznem vozilu? Kak?en pogon pa izbrati pri vleki prikolice in obremenjenem vozilu? Slivka Citiraj
Symon Napisano 22. julij, 2010 Prijavi Napisano 22. julij, 2010 Nimam pojma ampak vem pa, da Nissan Navara z vklopkjenim le zadnjim pogonom zna biti v de?ju pasja za znoret. Nedolgo nazaj je bila smrtna nesre?a z Navaro in ne bi dvakrat rekel, da je bilo to krivo. Sicer pa bi o tem povpra?al na 4x4 forumu (ne vem to?nega naziva, vem pa, da obstaja nekaj tak?nega v Slo). Citiraj
uklopko Napisano 22. julij, 2010 Prijavi Napisano 22. julij, 2010 jebe? porabo gass na vse 4 in pa predvsem bol varno -sploh ?e je te?ek tovor(seveda v mejah normale) Citiraj 20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide
Boss Napisano 24. julij, 2010 Prijavi Napisano 24. julij, 2010 Tolk lahek pa spet ni zadnji konec, da bi bil problem v ovinkih razen, ?e prtiska? gas do konca na mokrem. Pa ?e takrat bi moral DSC in predvsem ASR opravit svoje. Pri normalni vo?nji bi moral biti zadnji pogon ?ist ustrezen tud pri vleki prikolice. Citiraj
Symon Napisano 24. julij, 2010 Prijavi Napisano 24. julij, 2010 Pa ?e takrat bi moral DSC in predvsem ASR opravit svoje.Kolikor vem tole dosti terencev nima. ?e pa ima in je po mo?nosti neizklopljiv je namre? samo sranje. Se zakoplje? v blatu ali snegu in komaj (?e sploh) prileze? ven. Naprimer sodelavec z Vitaro. Citiraj
mazdaman Napisano 25. julij, 2010 Prijavi Napisano 25. julij, 2010 Klasi?ni japonski pick-upi imajo priklopljiv 4x4 pogon, kar pomeni da po suhem in oprijemljivem asfaltu vedno!! uporablja? samo zadnji pogon. Ko se pa podlaga poslab?a pa mora? oz je priporo?ljivo zaradi varnosti oz prehodnosti vklopiti ?e sprednji pogon in potem dalje ?e reduktor in po potrebi ?e zapore diferencialov. Problem pri suhi podlagi je v tem ker ta vozila nimajo sredinskega diferenciala in s tem ne omogo?ajo razli?nih hitrosti sprednjih in zadnjih koles, zato prihaja do notranjih napetosti v skrajnem primeru npr dobra podlaga mo?naa obremenitev (ni mo?en zdrs) tudi do loma kakega dela. Sama obremenitev pa ne vpilva na to ali 4x2 ali 4x4. Citiraj Za vse vaše ideje urejanja okolice www.gabioni.si
Boss Napisano 26. julij, 2010 Prijavi Napisano 26. julij, 2010 Problem pri suhi podlagi je v tem ker ta vozila nimajo sredinskega diferenciala in s tem ne omogo?ajo razli?nih hitrosti sprednjih in zadnjih koles, zato prihaja do notranjih napetosti v skrajnem primeru npr dobra podlaga mo?naa obremenitev (ni mo?en zdrs) tudi do loma kakega dela. Da ne govorimo o obrabi gum Citiraj
Slivka Napisano 21. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 21. avgust, 2010 ?e eno vpra?anje:Zgodilo se je, da sem ob?i?al v blatu in na dosegu vitla ni bilo nobenega spodobnega drevesa, kamor bi se lahko zavezal. Te?ava je bila, ker je bila leva stran v razmo?enem mehkem ilovnatem blatu, desna stran pa, no, na mokri travi. Po nekaj izruvanih leskah pa mi je pri?lo na misel, da naj bi imel BT 50 nekak?no samodejno 70% zaporo diferenciala. Vendar je pri meni desna guma povsem mirovala, leva pa se je vrtela v prazno. Res je, da nisem na?igal v neskon?ne obrate (zaradi slabih izku?enj s Frontero in njenim diferencialom), pa vseeno, ?e zapira 70%, bi morala tudi pri malih obratih in avto bi potemtakem lahko zlezel ven. Ali to deluje ?ele pri letalskih obratih? Citiraj
Sirius Napisano 21. avgust, 2010 Prijavi Napisano 21. avgust, 2010 Zapora diferenciala je pri BT-50 je samodejna in naj bi bila povezana z zdrsom zadnjih koles. Zdrs pogonskih koles pa naj bi se dogajal prej pri malih hitrostih kot velikih. Obstaja mo?nost zapore tudi pri delovanju samo zadnjega pogona. Ima pa tudi elektri?no stikalo za izklop zapore in mogo?e je pri tebi bila izklopljena. Citiraj Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Slivka Napisano 21. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 21. avgust, 2010 Zapora diferenciala je pri BT-50 je samodejna in naj bi bila povezana z zdrsom zadnjih koles. Zdrs pogonskih koles pa naj bi se dogajal prej pri malih hitrostih kot velikih. Obstaja mo?nost zapore tudi pri delovanju samo zadnjega pogona. Ima pa tudi elektri?no stikalo za izklop zapore in mogo?e je pri tebi bila izklopljena. ?????????????????????????????????????????????????Ni? ne vem o kakem stikalu, kjer bi jo lahko ugasnil. In kje naj bi bilo? Na armaturi in pri menjalniku ga definitivno ni - vsaj pri mojem modelu. Kakorkoli, pri malih obratih ta re? ni delala: ena guma je povsem mirovala, druga je zdrsavala (govorimo o zadnji osi in priklopljenem reduktorju). Kaj natan?no se je ta ?as dogajalo spredaj, ne vem, ker nisem videl - vsekakor pa je drselo. Citiraj
Sirius Napisano 21. avgust, 2010 Prijavi Napisano 21. avgust, 2010 Limited Slip Differential" gre za lahki zaporni diferencial, ki 25-30% pogonske mo?i prenese na kolo z bolj?im oprijemom, v ovinku npr. na zunanje kolo. Na ta na?in je mo?no ?e bolj?e pospe?evanje iz ovinka. Prenos mo?i na zadnjo premo poteka mehko, t. j. brez cukanja. Sistem prepre?uje zana?anje vozila oz. odna?anje zadka in prispeva k varni vo?nji. Z omenjenim sistemom so opremljeni naslednji Mazdini modeli: Mazda3 MPS, Mazda MX-5 (z mo?nej?im motorjem), Mazda RX-8 in Mazda BT-50. Torej ne gre za klasi?no zaporo marve? za delno avtomatsko zaporo, ki prenese le 25-30% mo?i na zadnje kolo za bolj?im oprijemom, kar naj bi zadostovalo za zmerne terenske zmogljivosti. Nekje sem prebral, da obstaja stikalo RWF. Poglej, ?e ga kje najde?, ?e ga ni je pa? zapora avtomatska (zgolj delna), ki v kakem te?kem blatu verjetno ne pomaga. Citiraj Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Slivka Napisano 22. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 22. avgust, 2010 Mislim, da si malo zgre?il. RFW stikalo je namenjeno za odklop sprednjih polosovin, kadar se sprednji pogon ne uporablja in se s tem lo?i kolesa od diferenciala - manj?a poraba goriva in podobno. Za priklop pogona na vsa ?tiri kolesa pa je potrebno popolnoma ustaviti, ?eprav se pri prestavljanju ro?ice polosovine same priklopijo. Med vo?njo se lahko ro?ica premakne v polo?aj dvokolesnega pogona, vendar so polosovine ?e vedno priklopljene. In v takem primeru se lahko tudi med vo?njo priklopi ?tirikolesni pogon. ?e pa se ?tirikolesni pogon izklopi in na stikalu odklopi polosovine, je za ponovni priklop potrebno ustaviti. Tako pi?e v navodilih, tako delam in zadeva funkcionira. Zna biti, da je le bil preve? spolzek teren. Citiraj
Sirius Napisano 22. avgust, 2010 Prijavi Napisano 22. avgust, 2010 Sivka, na obzorju je nov tip SUV, ki bi se v tvojih pogojih najverjetneje dobro obnesel. Gre za preprostega in cenovno zanimivega Dusterja (Dacia). Zanimiv je za to, ker ima za razliko od ostalih SUV kratko prvo prestavo, ki nadome??a reduktor. Pri izbiri ?tirikolesnega pogona pa ima? mo?nost auto in loock. S primernimi gumami lahko premaga tudi kako blato, ?e seveda ni pregloboko. Prva pozicija pomeni avtomatski prenos mo?i na kolesa z oprijemom, druga pa zaklenjeno razmeje 50:50, spredaj zadaj. Ta "krpo", kot ga prevaja google, zmore marsikaj. ?e sli?ica: Tisti gumb ima res namen, ki si ga opisal, blokada limited slip pa ima omejene mo?nosti. Torej Mazda BT50 je terenski poltovornja?ek v pogojniku. Citiraj Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Boss Napisano 22. avgust, 2010 Prijavi Napisano 22. avgust, 2010 najbolj bistvene so gume in predvsem profil... s cestnimi gumami se po terenu/blatu ne pride prav dale?. Citiraj
Slivka Napisano 22. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 22. avgust, 2010 Sivka, na obzorju je nov tip SUV, ki bi se v tvojih pogojih najverjetneje dobro obnesel. Gre za preprostega in cenovno zanimivega Dusterja (Dacia). Zanimiv je za to, ker ima za razliko od ostalih SUV kratko prvo prestavo, ki nadome??a reduktor. Pri izbiri ?tirikolesnega pogona pa ima? mo?nost auto in loock. S primernimi gumami lahko premaga tudi kako blato, ?e seveda ni pregloboko. Prva pozicija pomeni avtomatski prenos mo?i na kolesa z oprijemom, druga pa zaklenjeno razmeje 50:50, spredaj zadaj. Ta "krpo", kot ga prevaja google, zmore marsikaj.?e sli?ica:Tisti gumb ima res namen, ki si ga opisal, blokada limited slip pa ima omejene mo?nosti. Torej Mazda BT50 je terenski poltovornja?ek v pogojniku. Za razmislit. Sicer nima kasona, prepri?an pa sem, da ima vle?no kljuko. Pa bo. Citiraj
Symon Napisano 22. avgust, 2010 Prijavi Napisano 22. avgust, 2010 Tega Dusterja sem gledal v enem testu. Glede na to, da je Dacia je zelo zelo soliden avto. OK je dizajnersko vse bolj ubogo, materiali niso presti?ni ampak za tak denar lahko marsikak hribovc (ni mi?ljeno slab?alno) dobi fajnega terenca. Predvsem govorim za bencinarja, ki stane dosti manj, notri je preverjen motor ki dela in dela. dCI je pa motor o katerem se kre?ejo mnenja. Pije pa malo. Citiraj
Z M A J Napisano 23. avgust, 2010 Prijavi Napisano 23. avgust, 2010 Jaz bi, po moji logiki rekel, da se naj prazno BT50 vozi z zadnjim pogonom, potem polno pa na?eloma isto z zadnjim, razen ?e je res tak?en teren, da je potrebo po ?e dodatnem pogonu in vklopi? 4X4! Citiraj Lepa kot slika, na sliki pa traktor
Symon Napisano 23. avgust, 2010 Prijavi Napisano 23. avgust, 2010 Za razmislit. Sicer nima kasona, prepri?an pa sem, da ima vle?no kljuko. Pa bo. Sem malo bolj pogledal. Bencinar pije kar dosti, dCi je pa ?e nekako ugoden. Ima pa avto Nissano AWD, ki so pa znani po svojih terencih. Mislim, da ima isti sistem kot kak?en x-trail. Zanimiva me?anica Nissanovega zanesljivega awd sistema, preverjenih Renaultovih motorjev in poceni romunskih delavcev. Avto ima potencial. Citiraj
Z M A J Napisano 23. avgust, 2010 Prijavi Napisano 23. avgust, 2010 Men pa oblikovno niti ni tok slab, edino tale "drek" barva mi je katastrofa (mo?no da so to romunske nacionalne barve)! Citiraj Lepa kot slika, na sliki pa traktor
Symon Napisano 23. avgust, 2010 Prijavi Napisano 23. avgust, 2010 Men pa oblikovno niti ni tok slab, edino tale "drek" barva mi je katastrofa (mo?no da so to romunske nacionalne barve)! OK se vnaprej opravi?ujem za offtopic in politi?no nekorektnost ampak....Sedijo v kombiju Kitajc, Iranc in Romun. Kdo vozi? Policaj. Ja v bistvu res ni napa?en avto. Pohvalil sem romunski produkt, zgro?en sem nad sabo. Citiraj
Priporočeno sporočilo
Pridružite se pogovoru
Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.