Skoči na vsebino

Ali vas pogled na nesrečo kaj spametuje?


Lojz

Priporočeno sporočilo

Pri svojem ra?unu si nekaj spregledal: ne ra?unamo, koliko kineti?ne energije se sprosti pri trku, ampak kak?ne sile vplivajo na posameznega voznika, saj so to sile, ki ubijajo...

Seveda delujejo sile, druga?e se vozila ne bi premikala. Torej re?ite zgornjo ena?bo s pomo?jo sil (vektorjev): :zvizga:

- definirajte va?e sile (po veli?ini in smeri)

- umestite jih v ena?bo, pri kateri bo leva in desna stran enaka

- notranje sile pri neelasti?nih trkih so mnogo mo?nej?e kot zunanje

-  upo?tevajte, da se pri neelasti?nih trkih gibalna koli?ina spreminja v notranjo energijo, ki se porabi za deformacijo teles

?e grdo gledam pomeni, da mi ni v?e? tisto kar vidim ..

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Druga?e pa bi rekel, da v prometnih nesre?ah ubija vztrajnostni moment mase, kar ima za posledico ali udarec v nek predmet ali pa trganje notranjih organov. Po doma?e: ubija hitrost .. -_-

?e grdo gledam pomeni, da mi ni v?e? tisto kar vidim ..

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Druga?e pa bi rekel, da v prometnih nesre?ah ubija vztrajnostni moment mase, kar ima za posledico ali udarec v nek predmet ali pa trganje notranjih organov. Po doma?e: ubija hitrost .. -_-

 

Ne, ne in ne. Hitrost NE ubija! Ubija samo nenadna zaustavitev...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ne, ne in ne. Hitrost NE ubija! Ubija samo nenadna zaustavitev...

DA, mo?nih je ve? pogledov na nek dogodek, odvisno od trenutne perspektive, navsezadnje imamo tudi razli?ne zorne kote in s tem razli?no dojemanje stvarnosti .. :P

 

Za razmislek: ko avto zbije pe?ca do smrti, je pe?ca ubila nenadna zaustavitev avtomobila ?

?e grdo gledam pomeni, da mi ni v?e? tisto kar vidim ..

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Verjetno bi bilo bolje, ce bi rekli, da ubija pospesek (ki je vektor in lahko kaze v isto smer kot hitrost, ali pa tudi ne).

 

Glede dveh avtomobilov pa v razmislek: ce se avto premika in se zaleti v enak stacionaren avto v tocki X, kje bosta avta, ko se bosta ustavila? Kje je avto, ce se zaleti z isto hitrostjo v nepremicni zid? Kako vpliva masa vozil na koncno pozicijo avtomobilov?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

V kon?ni fazi se torej vsi strinjamo s tem, da ?e avto s hitrostjo 100 km/h:

- tr?i v zid

- tr?i v drevo

- tr?i v parkirano vozilo

- ?elno tr?i v nasproti voze?e vozilo

 

rezultat ne bo prav ni? ugoden za voznika in potnike. Vse to vemo in se tega zavedamo. In vendar...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Za razmislek: ko avto zbije pe?ca do smrti, je pe?ca ubila nenadna zaustavitev avtomobila ?

 

V bistvu ga ne ubije hitrost ampak v ve?ini primerov pospe?ek, ki v kolikor gre ?ez 15G je lahko ?e usoden.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

V kon?ni fazi se torej vsi strinjamo s tem, da ?e avto s hitrostjo 100 km/h:

- tr?i v zid

- tr?i v drevo

- tr?i v parkirano vozilo

- ?elno tr?i v nasproti voze?e vozilo

 

rezultat ne bo prav ni? ugoden za voznika in potnike. Vse to vemo in se tega zavedamo. In vendar...

 

Od vseh teh je najmanj nevaren trk v parkirano vozilo. ?e gre za pribli?no enake mase obeh vozil se pribli?no polovica sil in sprostitve notranje energije prenese na parkiran avto. V grobem re?eno je to pribli?no kot bi s 50km/h tr?il v zid. To se celo da pre?ivet brez nekih posledic.

Imel je napisano na kartonu ' sem slovenec. Ne jamram. Iscem avtovleko'

 

Aha, Cerar je bil... :hudicek:

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Od vseh teh je najmanj nevaren trk v parkirano vozilo. ?e gre za pribli?no enake mase obeh vozil se pribli?no polovica sil in sprostitve notranje energije prenese na parkiran avto. V grobem re?eno je to pribli?no kot bi s 50km/h tr?il v zid. To se celo da pre?ivet brez nekih posledic.

 

Aha, Cerar je bil... :hudicek:

 

GO*CERAR ?  :blink:  :harhar:  :jezicek:

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Seveda delujejo sile, druga?e se vozila ne bi premikala. Torej re?ite zgornjo ena?bo s pomo?jo sil (vektorjev): :zvizga:

- definirajte va?e sile (po veli?ini in smeri)

- umestite jih v ena?bo, pri kateri bo leva in desna stran enaka

- notranje sile pri neelasti?nih trkih so mnogo mo?nej?e kot zunanje

-  upo?tevajte, da se pri neelasti?nih trkih gibalna koli?ina spreminja v notranjo energijo, ki se porabi za deformacijo teles

 

 

Seveda ima? pri ?elnem trku dveh enakih vozil 2x ve? kineti?ne energije. Ampak ne na ra?un hitrosti temve? na ra?un mase saj sta dve vozili pa? z 2x ve?jo maso od enega samega.

 

Kot vemo energija ne nastane iz ni? in tudi ne gre v ni? se lahko le spremeni. V tem primeru pa? v potencialno ne, ker avtomobila nista zletela v zrak ampak v notranjo energijo kot si ?e napisal. Ta se je spremenila v zme?kanje, segrevanje, ve?anje tlaka itd. Zanemarimo to, da v tem primeru ni ?lo za "idealen" trk, da bi avtomobila obti?la na mestu trka kar je v resnici pomenilo, da se je samo del kineti?ne energije spremenil v notranjo.

 

Ampak vseeno je vsak od teh dveh avtomobilov prejel le svoj del notranje energije iz spremembe lastne kineti?ne energije in na?eloma ni? od drugega vozila. ?e bi vozili imeli razli?ni masi potem pa je zgodba druga?na.

 

Ampak kot je ?e prej omenil Slivka pa na na?a telesa vpliva le pospe?ek oziroma v tem primeru pojemek.

 

Pa dejmo torej vzet primer 90km/h (25m/s), brez zaviranja, v trenutku trka se avto deformira za 1 meter.

 

?as=razdalja / hitrost > 1m / 25m/s > ?as je torej 0,04s

 

Pospe?ek=hitrost / ?as > 25m/s / 0.04s > pospe?ek oziroma pojemek, ki deluje na voznika je torej 625m/s2 ali 62,5G.

 

Kljub temu, da gre za kratkotrajen pojemek je sila na notranje organe prevelika za pre?ivetje.

GO*CERAR ?  :blink:  :harhar:  :jezicek:

 

Verjetno na? predsednik vlade... on ima take "duhovite" domislice o jamranju oziroma, po pravilno slovensko, tarnanju.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Nekam veliko ve? o karakterju povzro?iteljice - ampak vozila je "le" Megana.

Njena sestra se je prav tako smrtno ponesre?ila, prav tako zaradi neprilagojene hitrosti. Sta imeli obe hitrost in drznost v krvi.

 

8.6.2014

Huda nesre?a v ob?ini Nova Gorica

Huda prometna nesre?a pa se je zgodila tudi v?eraj zve?er. Po podatkih policije se je nesre?a zgodila okoli 21.25 pri naselju Steske v ob?ini Nova Gorica. 21-letnica iz ob?ine ?empeter-Vrtojba je vozila po regionalni cesti iz smeri Branika proti Dornberku. Ko je pripeljala v blagi desni pregledni ovinek izven naselja Steske, hitrosti in na?ina vo?nje ni prilagodila lastnosti ceste ter svojim vozni?kim sposobnostim, tako da bi lahko ves ?as vo?nje vozilo obvladovala, pravijo na PU Nova Gorica. V ovinku je njeno vozilo zasukalo bo?no in zaneslo levo na nasprotno smerno vozi??e. V tem trenutku je iz nasprotne smeri pravilno po svojem desnem smernem vozi??u pripeljala 33-letna voznica iz Gori?kih Brd.

21-letna voznica je z desnim bo?nim delom svojega vozila tr?ila v prednji del vozila 33-letnice. Po tr?enju je vozilo 33-letnice odbilo v desno izven vozi??a na travnato povr?ino. Vozilo 21-letne voznice pa je zasukalo preko desnega boka na streho, kjer je na travnati povr?ini obstalo na strehi. Zaradi hudih po?kodb sta na kraju umrli 21-letna voznica avtomobila in njena 16-letna sopotnica. 33-letnica je bila la?je po?kodovana.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

V bistvu ga ne ubije hitrost ampak v ve?ini primerov pospe?ek, ki v kolikor gre ?ez 15G je lahko ?e usoden.

Verjetno si mislil POJEMEK, ker ?e se zabije? se hitrost zni?a in ne povi?a. :zvizga:

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Tud res, ali pa negativni pospesek :-P

:prstgor:

 

Nisem pomislil, tudi meni gtech ka?e silo v + in -.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To je zdaj ze stvar semantike in postavitve koordinatnega sistema. ;)

 

Vsekakor ne razmisljat 1-dimenzionalno.

Pospesek in hitrost sta vektorja in ubijalski pospesek je lahko usmerjen tudi precno na (naprej usmerjeno) hitrost.

 

Tega doktorja poznate? https://en.wikipedia.org/wiki/John_Stapp

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Nima veze z nesre?o ampak, danes sem ob 08:30 optimisti?no z avtom ?el proti LJ centru na sestanek. 09:15 sem obupal na obvoznici in probal po Celov?ki, ob 09:30 po Litostrojski....09:45 ?e dale? od centra sem obupal odpovedal, obrnil in ?el v Menge? na dobr kofe k vajperju...

 

pofavlana noga, ne morem na motor, ampak za LJ dejansko ni ve? drugega kot dvokolesnik...z baterijo, motorjem ali pedali...

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Res je. Jaz sem sel vceraj mimo centra sele ob 10:30, da bi se izognil vecji guzvi. Je bilo se znosno, oziroma nisem obupal.

Ko sem sel nazaj okoli dveh, je bilo slabse. Ne nujne opravke sem "pokenslal", se zgaraziral, dalje pa planiral s kolesom.

 

Morda bo nekoliko bolje, ko se zakljuci delo na cesti in umiri prvi solski dan?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Res je. Jaz sem sel vceraj mimo centra sele ob 10:30, da bi se izognil vecji guzvi. Je bilo se znosno, oziroma nisem obupal.

Ko sem sel nazaj okoli dveh, je bilo slabse. Ne nujne opravke sem "pokenslal", se zgaraziral, dalje pa planiral s kolesom.

 

Morda bo nekoliko bolje, ko se zakljuci delo na cesti in umiri prvi solski dan?

delo ali ne, vse je rde?e.....tudi pri golovcu ni dela, pa morajo zapirati tunel, Enostavno infrastruktura ne po?ira ve?, medtem ko kake dobre alternative ni, tudi LPP je enak ve? ali manj, vlak je zgolj privilegij nekaterih (Medvode imajo sre?o), pa spet do ?ele?ni?ke, potem pa problem po mestu...

 capture.png

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz sem sel prejle okoli pol dveh iz Kranja oroti Ljubljani... V sentvidu ven na Celovsko, po Celovski do Drenikove... Po Drenikovi pod zelznico in potem na Parmovo... In nato na Linhartovo za Bezigradom... Tam sem sel pri Petrolovi poslovni stavbi v plavi laguni na kavo s kolegom... Potem pa nazaj po Dunajski do Stozic, potem po Nemski do Vizmarji in potem do Medvod... Povsod je bil promet dokaj tekoc... Sploh za petek popoldan...

 

Tako da sem se prav cudil, kako da imajo eni tako smolo... So pa ljudje zivcni... In cikcakajo sem in tja malo po enem pasu, malo po drugem... Semaforjev nekateri sploh ne poznajo... Je pa v temle videu lepo prikazano, da so taki brezobzirnezi, ki se guzvajo in delajo zdrahe po cesti, najvec krivi za zastoje...
 

 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Trenutno si gres lahko pogledati da je kolona ze pred tunelom sentvid, ki ga zapirajo...

Zato smo sli cez Katarino in stojimo v Dobrovi!!!

Razlog je pa seveda cestninska postaja... Ampak analiza tega nasim ne pokaze...

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Trenutno si gres lahko pogledati da je kolona ze pred tunelom sentvid, ki ga zapirajo...

Zato smo sli cez Katarino in stojimo v Dobrovi!!!

Razlog je pa seveda cestninska postaja... Ampak analiza tega nasim ne pokaze...

 

 

Na Google Maps in na promet.si nic ne kaze, da bi bila okoli sentviskega predora kaksna kriza ... :) ... sele okoli razcepa Kozarje je rdece ... ce gledamo smer proti morju :) ...

 

Prometno-informacijski_center_-_Razmere_

 

 

Google_Zemljevidi-20160902-185741.jpg

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jebes google maps, jaz sem bil tam, nisem verjel radiju ki je opozarjal pa sem nasedel... Na koncu je seveda padel se Horjul...se zena je rekla a smo sli na karavanke al kaj... :)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

2 moji, med samimi angle?i... Glej tudi ogledalo za nazaj...

Pa ena od kolega ki pa se je ujel na Brdu danes in je rabil 4 ure do Krka... Kaj porecejo na to nasi vrli analitiki, ni vec tranzita (95% je blo slovenaca)?

post-2637-0-90521600-1472846475_thumb.jpg

post-2637-0-59833000-1472846523_thumb.jpg

post-2637-0-54362100-1472846555_thumb.jpg

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Nima veze z nesre?o ampak, danes sem ob 08:30 optimisti?no z avtom ?el proti LJ centru na sestanek. 09:15 sem obupal na obvoznici in probal po Celov?ki, ob 09:30 po Litostrojski....09:45 ?e dale? od centra sem obupal odpovedal, obrnil in ?el v Menge? na dobr kofe k vajperju...

 

pofavlana noga, ne morem na motor, ampak za LJ dejansko ni ve? drugega kot dvokolesnik...z baterijo, motorjem ali pedali...

Jaz sem ?el ob 9:45 na ?iht in sem pri?el v 15min po severni obvoznici z Vi?a do Most. Nobene gu?ve nikjer. Predvidevam, da se je ?e razkadila. Zve?er pa okoli 18:30 domov pa isto po severni brez te?av. Promet se je pa ?ele za?el zgo??evat od Brda naprej, ampak ker grem na Brdu dol me ni glih kej ganilo.

 

Je pa logi?no saj gre za petek popoldne in lep vikend pa si ?eli ?e cel kup folka mal poletje podalj?at. Pa? ni? druga?e kot vsak konec tedna zadnja dva meseca in pol.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Zanimiv razplet kvalifikacij.
    • Ampak, tista proslava vsako leto na štadionih je bila za tiste čase kar paša z oči in meni kot mulcu takrat je bla všeč. Mislim, bla je vsaj veliko bolj normalna kot Eurovizija dan danes.
    • Te usmeritve je izdala Grška vlada na osnovi pobude trajektnih prevoznikov. Močno dvomim, da bi si prevozniki pljunili v lastno skledo, če ne bi bilo nekaj na tem, da na trajektih so EV-ji pač potencialna nevarnost, ki ni zanemarljiva.   pa še seznam omejitev: Prevod ukrepov, ki se nanašajo na električna in hibridna vozila pri prevozu s trajekti v Grčiji Med nakladanjem vozil z alternativnimi viri energije (AFV) je potrebno: Evidentiranje: Zabeležiti tip vozila in njegovo lokacijo na ladji ter namestiti ustrezne oznake na vidno mesto na vozilu. Preverjanje temperature baterije: Pri vseh električnih in priključnih hibridnih vozilih je treba preveriti temperaturo baterije. Obveščanje posadke: Vozniki/potniki morajo nemudoma obvestiti posadko, če prejmejo kakršno koli opozorilo ali alarm iz vozila. Omejitve pri nakladanju AFV: Električna in priključna hibridna vozila: Raven napolnjenosti baterij ne sme preseči 40 % njihove skupne zmogljivosti. Vozila z drugimi alternativnimi gorivi (UNP, zemeljski plin): Rezervoarji za gorivo ne smejo biti napolnjeni več kot 50 % njihove skupne zmogljivosti. Poškodovani sistemi napajanja, rezervoarji ali baterije: Vozila z poškodovanimi sistemi napajanja, rezervoarji ali baterijami se ne smejo nalagati, razen če so ti deli odstranjeni. Vozila, pri katerih ni jasno, ali so baterije poškodovane, se prav tako ne smejo nalagati in prevažati. Odgovornost lastnika: Odgovornost za zagotovitev, da ni poškodb na sistemu napajanja, rezervoarjih ali baterijah vozila, je izključno na strani lastnika vozila. Dodatni varnostni ukrepi: Upoštevanje teže pri zlaganju: Pri zlaganju vozil je treba upoštevati njihovo težo, zlasti pri električnih vozilih, ki so v povprečju 25 % težja od običajnih vozil. CCTV nadzor: Vozila AFV je treba nalagati na območjih z neoviranim CCTV nadzorom. Prezračevanje: Med nakladanjem/razkladanjem in med plovbo je treba zagotoviti delovanje sistema umetnega prezračevanja nakladalnega prostora (če gre za zaprt prostor za tovor ro-ro ali posebno kategorijo, kot je določeno v Direktivi 2009/4/ES). Prednostno nalaganje na odprtih prostorih: Vozila je treba prednostno nalagati na odprtih prostorih, če so taki prostori na voljo in je to praktično in izvedljivo.
    • Poglej tam od 37:30 pa sploh ni govora o bateriji ampak nek pretvornik in to na letniku 2016 in kasnejših. Zadeva zagori in del stane preko 4 jurje, če pa oni zrihtajo pa 1800€.   Ker tako rad naštevaš je popravljanje je servis EV motorja 1500€, baterije 1500€, tega konverterja 1800€. Pa to so popravila z rabljenimi komponentami, ker če se gre na novo je cena krat 3. Vse našteto pri dizlu se popravlja z novimi deli pa prideš tam nekje v območje popravil komponent EV-jev z rabljenimi deli.   Ampak kaj je pa najbolj pomembno. ZA ICE imaš servisov veliko , tudi specializiranih za DPF pa turbine, injektorje itd. Tukaj pa model pove, da so v Evropi samo trije taki, ki se s tem ukvarjajo. Se pravi ni ne tradicije ne razpršenosti znanja. Enostavno si ali prisiljen na uradnem servisu menjat po astronomskih cenah ali pa iskat med temi tremi ali boš lahko poservisiral svojo težavo.   Bom povedal še 1x - za lastništvo EV-ja je tko kot praviš, čim manj moraš razmišljat in verjet v srečo, da bo vse OK. Enostavno moraš biti zelo velik optimista (eni bi sicer rekli nekaj drugega) in računat na to, da boš šel lepo brez pretresov skozi lastništvo EV-ja. A bo kdaj bolje? Verjetno da ja, ampak zdaj se še vedno orje ledino, ker EV zgodba pri večini proizvajalcev sploh še nima tradicije oziroma pri novih firmah je nikoli sploh še ni imela.
    • Samo pazi, da bo baterija dovolj prazna, preden bos sel na trajekt   Grški trajekti: sprejeli so veliko omejitev za baterijske avtomobile SIOL.NET Grki so na svojih trajektih sprejeli omejitev, da bodo na krov sprejeli električne avtomobile in priključne hibride le takrat, ko bodo njihove baterije napolnjene kvečjemu 40-odstotno...  
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.