Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano

Ker me zanima motoroznanstvo in vse povezano s tem, sem prebiral in se učil dosti tudi o oljih.

Pri tem sem naletel tudi na zanimivo metodo analiziranja rabljenega motornega olja, ki ga lahko izvede vsak sam doma s pomočjo kapljice rabljenega olja.

Poudaril bi da ta analiza ni tako natančna kot, prava analiza vzorca olja v laboratoriju, ampak dobimo pa dokaj dobro grobo oceno stanja samega olja.

Sam se poslužujem te metode vmes med intervali prave analize, da sproti spremljam kaj se dogaja z oljem v avtu. Metoda pride prav pri vseh novejših avtih kjer ponavadi prihaja do onesnaženosti olja z gorivom (dizli z regeneracijami, bencinarji na kratkih vožnjah) in kondenza-vode (mestne krajše vožnje). Gorivo in voda se hitro vidita tudi, če prvič pogledate na vzorec.

Če koga zanima sem spisal navodil te metode v Slovenščini v pdf in naložil na spodnji link.

Če pa komu ne bo šlo računanje po formulah, pa lahko naložim še Excel datoteko kjer sem že vstavil formule, ker večkrat naredim analizo in mi ni treba na roke računat.

 

 

Evo prilagam še svojo analizo motornega olja iz moje M6 po tej metodi kapljičnega vzorca, ki sem ga naredil  istočasno kot pravo laboratorijsko analizo.

Analizo sem naredil po prevoženih 3000km po menjavi olja, z avtom sem v teh kilometrih imel povprečno hitrost 65km/h, kar preračunano nanese 46h (moto ur).

Vizuelna diagnostika sem ocenil na Območje1,Št.2;  Območje2,Št.2; Območje3,Št.1; Območje4, Št.2; Pri tem sem poskusil tudi bolje ocenit količino goriva v olju, olje na šipki je bilo cca.3mm nad maximumom, zato sem glede na prejšnje laboratoriske analize ocenil da je goriva 2%.  Še slike.

853314101_analizakapljicaIMG_20201206_190913.thumb.jpg.1958ff3526f671d83568bbdd345151a4.jpg1993417449_analizakapljicaIMG_20201206_191114.thumb.jpg.1e46d3fc1a64153f0430e3991d3df453.jpg2111261732_analizakapljicaIMG_20201206_191216.thumb.jpg.aaaee5c0a23c2db81a51eb50faa59bbc.jpg

 

 

No pa še analiza olja iz laboratorija, vse v mejah normale, razen vsebnost goriva je 3,5%. Se pravi sem malo zgrešil z mojo oceno za 1,5%.

 

368369040_analizalabScreenshot_20201210_195524edt.thumb.jpg.00cd5c0ab738f5a23827ff9326e47c53.jpg

 

  • Všeč 8
  • Začuden 1
  • Hvala 1

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano

Aless svetovno in zelo poučno, hvala da si delil z nami. Definitivno se poslužim in tudi objavim ugotovitve. Zaradi takšnih prispevkov in članov se splača vztrajati na forumu.

  • Všeč 5
  • Ljubim 2
Napisano

Aless evo ugotovitve mojega olja (ni bilo 24ur ampak 20ur, saj veš firbec). Izračuni so sledeči:

Olje je original mazda (total) 5w-30, v mazdi je 6mesecev in narejenih 6000km. Avto je pa 6ka g165

KWD-1=0.75

KWD-2=2

KMV=0,8

Območja sem ovenil sledeče:

1=3

2=4

3=2

4=1

 

Lahko prosim podaš oceno iz slike. Glede goriva nisem siguren če se na vzorcu območje 4 smatra novo olje ali gorivo v olju.

 

 

olje.jpg

olje območja.png

Napisano

Daj še poslikaj vzorec tako da bo z zadnje strani osvetljen, tako se najbolj vidi območje 4- vsebnost goriva.

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano (urejeno)

Najprej to glede posabeznih območij, v navodilih nisem tako razločno napisal, bom ob priliki popravil.

Območja iz prve slike v navodilih se uporablja samo pri izračunih.

 

Območja ki jih uporabljamo za Vizuelno diagnostik pa se nekoliko razlikujejo, zato so  pri tabelah zraven narisana območja vzorca. Bom poskusil malo bolje razložit.

Vizualna diagnostika:

Območje 1 - barva jedra

Območje 2 - temnejša barva od jedra naprej (brez onega črnega obroča pri jedru, ki ga upoštevamo pri Izračunu)

Območje 3 - (prisotnost vode) se ugotavlja samo nazobčanost temnejšega roba vzorca. Če je pri tem ob nazobčanem robu obarvano rumenkasto je prisoten antifriz.

Območje 4 - (prisotnost goriva) se najlažje ugotavlja, če se list vzorca osvetli z lučjo iz zadnje strani, tako se vidi malo temnejši beli rob (kot da je bi bil ta rob moker).

 

Evo prilagam še sliko glede Območij vizualna diagnostike:

 

scania test02.jpg

moja kaplijca 01.jpg

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano (urejeno)

@scania Glede tvojega vzorca, pa bi z vizualno diagnostiko ocenil:

1=3

2=3

3=2

4=1

Tko iz slike malo težje vidim glede vode, vendar se vidi majhna nazobčanost, zato je verjetno nekaj vode v olju, kar je verjetno posledica kondenza če si imel kake kratke relacije. Ponavadi se pozimi še bolj poznajo te kratke relacije ker se motor premalo ogreje. Na kaki daljši turi pri malo večji obremenitvi bo nekaj vode izhlapelo, tak da ni panike.

Drugače pa bi ocenil da je olje še v zelo dobrem stanju, še enkrat toliko km ziher. pač lahko spremljaš vsake toliko in vidiš če se barva jedra potemni ali pa se naredijo kaki črni flekci  pol je onesnaženo s sajami.

Aja pa, tudi izračuni kažejo na dobro stanje olja.

Bi bilo fajn pred menjavo narediti še to analizo.

 

Aja pa še to kolk si imel povprečno hitrost v teh prevoženih kilometrih? in koliko % stanja olja ti kaže mazdin računalnik?

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano (urejeno)

Hvala za razlago. Zelo uporabna zadeva. Bom redno spremljal na vseh naših vozilih. Mi je pa zanimivo da je olje na šipki temno, res temno potem na listu in po določenem času pa zbledi, tista temnost kar izgine. Pred tem testom bi glede na videz barve olja rekel da je ze bolj slabo (ceprav ima samo 6000km), ampak ni, torej barva ni vse 🙂 . Aless hvala ti.

 

Preverim jutri koliko % kaže računalnik.

Popravljeno od scania
Napisano

Sem preveril, računalnik kaže 70% do sedaj prevoženih 6000km, torej gre glih lepo skoz kilometri in procentualno, 0% z 20000km, ampak čez 4000km bo menjano.

Povprečne hitrosti pa nimam opcije pri trip A in B imam samo kilometri od reseta in poraba glede na omenjen trip 😕 

Napisano

Zdej me pa zanima, kako se ta metoda sklada z mazdinimi odštevanjem % olja recimo :) To bi bilo zanimivo videti, meni recimo piše 50%, prevozil sem nekje 7000 od zadnjega servisa.

Napisano

@scaniaja pol se to kr poklapa😉

Čudno da nimaš možnosti beleženja povprečne hitrosti (ker 2.gen to ima), s tem bi si lahko preračunal dejanske motoure (kilometre deliš z povprečno hitrostjo). 

Motoure bolj zajamejo težje delovne pogoje za motor oz. olje, ker nižja povprečna hitrost pomeni več mestne vožnje, kar je bolj obremenjujoče. 

Glede barve pa ja, na šipki ne moreš glih dosti razbrat, ko pa daš kapljico olja na list pa se malo bolj vidi dejansko stanje, no še več se vidi z analizo v laboratoriju, ampak za neko grobo oceno in smernice je ta metoda kar vredu. 

Daj če boš mel voljo naredi še eno analizobpri 10.000km, da vidimo kolk se je spremenilo. Da dobimo več občutka pri ocenjevanju. 

 

@SpEkTrja naredi vzorec, pa bomo  videli in poskusili ocenit 😉

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano

Res škoda da nimam povprečne hitrosti ja 😕 Čudno prej se sploh nisem zavzel. Bom danes nardil še en vzorec od Toyote, definitivno pa na naslednjih 1000km preverim spet pri mazdi in do servisa.

Napisano

jaz imam narejenih cca 17000 in je olje na 20%, bom se naročil na servis kdo bo naredil analizi obstoječega olja?

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano
pred 53 minutami je mazdaman napisal:

jaz imam narejenih cca 17000 in je olje na 20%, bom se naročil na servis kdo bo naredil analizi obstoječega olja?

Daj naredi analizo olja da vidimo :) 

Napisano

@mazdaman daj kapljico olja na pisarniški papir pa poslikaj čez kakih 12ur, pa nato čez 24ur premeriš območja, zračunam ti lahko jaz če ne bo šlo, območja ti tudi lahko pomagam določit iz slike, edino izmerit boš moral sam ;)

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano (urejeno)

Sem naredil pregled olja še na toyoti auris 1,4 bencinar. Od servisa je 1700km in 3mesece. Olje je pa toyotino 5w-30 (mislim pa da castrol polni original za evropo nisem pa ziher)

 

20210105_090436.jpg

Popravljeno od scania
Napisano (urejeno)

@scaniaHmh, koeficienti do vredu, po izgledu je tud solidno videt, edino  obroč ob jedru je malo bolj črn, za bencinarja z tako malo km bi lahko bilo malo čistejše, ampak ni panike. Daj še sliko z lučjo odzadaj, da vidimo gorivo. 

Aja, Toyotino original olje pa polni Exxon Mobil, samo nevem če za vse trge. 

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano

@scaniaNi videt goriva v olju, razen nekaj nečistoč  ob jedru, zgleda ok. Mogoče je ostalo v karterju kaj olja še od prej in se zdaj pomešalo, in zato nekaj nečistoč pri relativno malo km.

Kakšen je pa režim vožnje? Na koliko km je bila zadnja menjava?

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano

Vožnje so kratke 10km v eno stran in nazaj na dan. Kilometrov ima pa sedaj malo manj kot 85000 servis je bil pa delan na 83000km pred 3meseci. Drugače olje se menja 1x letno ker do 10000km letno pridemo redko s tem avto. Bom pa spremljal na naslednjih 1000km. Čudi me da ni goriva v olju, sem bil prepričan da bo kaj. Bo se pa ziher voda pojavila ob naslednji meritvi, saj ves zima in kratker razdalje.

Napisano

Aha, ja kratke razdalje so malo bolj obremenjujoče in se olje prej izrabi. Voda je zaradi krajših razdalj in zdaj pozimi sem skor 100% da se bo na tem avtu s tem režimom še povečala. Verjetno se bo zdaj pozimi še dodalo kaj goriva, samo vprašanje koliko.

No saj nekaj goriva v olju je verjetno tudi zdaj, ampak prek vzorca je videt da zanemarljivo malo. Saj če boš malo spremljal v vzorce boš sam hitro ugotovil kdaj je goriva več, ko osvetliš vzorec, lahko tudi takoj po kaki 1uri pogledaš proti svetlobi ko je gorivo se vidi tak prozoren obroček, na onem mojem vzorcu se lepo vidi, samo tam je nafta ki itak še dolgo časa ostane mastna, bencin malo prej shlapi.

Glede na to da delaš servise 1x letno oz pred 10kkm motorju ne bo hudega, vzorno. 👍

  • Všeč 1
  • Hvala 1

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano

Kapljico sem dal na papir jutri pa slikam ko bo suho

Poslano z mojega SM-G986B z uporabo Tapatalk

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano

Tako sem jaz izmeril
d1= 6,255
d= 7,24
D= 28,585

KWD-1= 0,93584
KWD-2= 3,9482
KMV= 0,8639

Ocena
1- (5-6)
2- (4-5)
3- (2-3)
4- 1

Mazda cx-5 Diesel 184KM, prevoženih 32229 km olje menjavo pred 17.500 km.e8616b826cbea6e52dcfd26f7cac1146.jpgea41f576a091fe9de240d03c4b96ca01.jpg97da1097fbcd9caa30367005d409c3b0.jpg

Poslano z mojega SM-G986B z uporabo Tapatalk

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano
pred 1 uro je mazdaman napisal:

Tako sem jaz izmeril
d1= 6,255
d= 7,24
D= 28,585

KWD-1= 0,93584
KWD-2= 3,9482
KMV= 0,8639

Ocena
1- (5-6)
2- (4-5)
3- (2-3)
4- 1

Mazda cx-5 Diesel 184KM, prevoženih 32229 km olje menjavo pred 17.500 km.e8616b826cbea6e52dcfd26f7cac1146.jpgea41f576a091fe9de240d03c4b96ca01.jpg97da1097fbcd9caa30367005d409c3b0.jpg

Poslano z mojega SM-G986B z uporabo Tapatalk
 

Kaj sledi iz tega? Bi rekel,da je za menjavo,bolj ugibam?

Ko bo prilika bom tudi jaz raskiral eno kapljico olja!😉

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Čestitam k ugodnemu nakupu😃👍 Pri privzdigovanju zvočnikov in efekta boljše zvočne slihe gre bolj za to,ker je usmerjenost visokotonca bolj navzgor,in je za to manj odboja tega spektra od tal. Da razložim-pri Kef-u kjer je nizkosrednjetonski sistem koaksialen,je tehnično nemogoče izvesti t.i. D’Appolito sistem,kateri ima karakteristiko širšega oddajanja srednje/visokih z manj odboji od stropa in tal. (glej konfiguracijo srednje/visokotoncev pri mojih nuVero-110 in 50 na prvi strani) D’Appolito-Anordnung – Wikipedia DE.WIKIPEDIA.ORG Sem že pisal o tem (Kef in ostali koaksialci)...kolikor imajo svoje prednosti,imajo tudi svoje slabosti. Tukaj gre za efekt akustike prostora oz. odboja zvoka od tal...višja je frekvenca,bolj usmerjeno se zvok širi od vira zvoka. In pri koaksialcih se zvok (če odmislimo efekt odboja od ohišja) širi enako v vse smeri...levo,desno,navzgor in navzdol. Tukaj je zelo zanimiv moj članek,kjer sem opisoval "usmerjenost" nuBox-310,ki ko je visokotonec zgoraj,oddajajo naravnost naprej in zamakjeno navzgor.....tukaj se že mogoče komu sanja za kaj gre... Pri koaksialcu pa tega ni...tla dobijo polno porcijo srednjih in visokih,kateri po odboju prispejo do ušes zakasnjeno,ker so morali prepotovati daljšo pot...skratka "prava informacija,a ob napačnem času". In Janez007 je ukrepal pravilno,ko je sprednji del malce privzdignil,in z tem spremenil usmerjenost srednjih in visokih bolj stran od tal. Odvisno od frekvenčnega poteka,ki ga ne poznam,se pogosto pri "nekoaksialnih" zvočnikih nižje stature,kjer je visokotonec pogosto pod višino ušes z tem pridobi na "zračnosti"...pri Janezovih pa je tukaj lih kontra-z tem je pridobil manj "z različnimi visokimi zamazano" zvočno sliko,in manj visokotonske energije na ušesih (toplejši vtis).   Kar pa se bass-a tiče-tukaj ima zvočnik veliko prednost v enakomernosti porazdelitve energije po prostoru v nizkih,ker ima najmanj dva nizkotonca (+ bassreflexa spredaj) če celo ni tudi srednjetonec neomejen v bass-u...česar pa ne vem....piše,da je 3-stezni (torej bi moral biti "pravi srednjetonec"...a kretnica ima le 13 elementov...   Nasvet za @Janez007-preveri kondenzatorje kretnice-so vsi elektrolitski,in bog ve,kakšne parametre imajo po 30 letih. In ne delati napake jih nadomeščati z folijskimi!!!-če odstopajo za več kot 20% jih menjaj,a vgradi spet elektrolitske,ker imajo ti običajno drugačno impedanco itd...ker zvočnik je bil konstruiran z elektrolitskimi!!!   Če pa so kapacitete še ok,pa pusti in "gasa"😄     In kot nalašč-kot da bi Janez vedel...sem tudi jaz kupil en par rabljenih zvočnikov😅 Nubert nuBox Typ 310 Lautsprecher 4Ohm 80 Watt Boxen Speaker | eBay.de WWW.EBAY.DE Staubschutz deckel hätte zwei von einem Nobert Logo fehlt. Identične sem že opisoval...so v pogonu v kabinetu (bivša dnevna soba)...tam žena lika itd...in ima en 48"LCD-TV,starega še analog-surround Onkyo TX-SV525R. In,ker bo Onkyo TX-RZ900 "brezposeln",bom ga dal namesto najstarejšega Onkya. In vidim na eBayu avkcijo...in 5 sekund pred iztekom oddam ponudbo,in "dobim avkcijo"😃 Za 118,67€ z ptt vred-ukradeno☺️ Tip je lepo zapakiral-vzorno...vse kot v opisu,super,k ni bil kadilec😃...ima pa eno majčkeno poškodbo (malce udarjen rob stranice spodaj),ki pa se ne bo videla,ker bo obrnjena proti zidu...tip je z ediksom ali čem podobnim pobarval logo NU na visokotoncih-to gre že z nohtom dol-bom očistil...en Nubert-logo na mrežicah manjka-imam rezervne...in bo v kabinetu najenostavnejši 4.0 surround😃-preizkusil-delajo BP👍   Če koga zanima-kako je pa pri Nubert-zvočnikih okoli "varnosti" pri nakupu rabljenih... Če je ohišje OK,in sta visokotonec in nizkotonec na zunaj "cela",ni šanse,da zvočnik nebi bil tehnično in zvokovno OK. Gre za to,da so pri Nubertu kretnice "adijo pamet"...in celo pri takšnem-takrat najcenejšem Nubert zvočniku ima kretnica absolutno noro količino elementov-4 tuljave,6 keramičnih uporov,4 kondenzatorji,od teh trije folijski + en elektrolitski (ker je v bass veji za odpačenje,je ozirajoč se na staranje nekritičen☺️),in dve varovalki....torej vse skupaj 16 elementov😲 No in točno te varovalke so vzrok,za kaj je nakup takih zvočnikov nekritičen-ker jih z nobenim ojačevalcem ne moreš "fentati"...ob obremenitvi "odklopijo" zvočnik,ko zmanjšaš na ojačevalcu,pa se vzpostavi nazaj-genialno.😃 Za povrh,pa so vsi elementi dimenzionirani za dvojno moč....pač tipično Nubert.   Evo,in še nekaj slik...tudi slika kretnice in kratek test,če delajo,kot se spodobi... VID_20250809_092618.mp4
    • 6A je cca 1,4 KW. Če ni klima čipšit, mora zadostovati. Pri nas micke hladijo/grejejo tudi s samo 150W porabe, ampak ko so res na minimomu.   Razvlaževanje ni nič drugega kot hlajenje. Koliko vleče v kakšnem načinu, pri kateri klimi, pri kakšni temperaturni razliki zunaj/znotraj, pri kateri nastavitvi temperature, pri kateri nastavitvi ventilatorja... je pa najbolje da pomeriš. 
    • A ni Premium 😅 A kdo tukaj zna povedat ali klima vleče večjo amperažo v klima načinu ali razvlaževanju? Vprašanje je za prikolico in kraje kjer človeška elektro noga še ni stopila in se govori še o 6A varovalkah   Dela b.p. dokler ne pečeš čevapov na električnem žaru ha ha ha. Seveda je žar prepožrešen ampak čist iz firbca me zanima.   Sva na poti v alpe, kjer klima ne bo potrebna, je pa danes v Aleksandriji nujno potrebna. Ker je ob 21:00 še vedno 33 in vlažno, predvsem pa zaradi komarjev ....pi..  kaj je to letos. Ni klopov, je pa tale luftwafe
    • Če si hočeš dobro, ne kupuj jajc od gorenja. 
    • Klopov se jaz bolj bojim, dobro preverite.
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.