Skoči na vsebino

Aktualni dogodki!


ReDevil

Priporočeno sporočilo

Drugi tir, ?e bi bil zgrajen 30let nazaj bi bilo ?e prepozno. Sem za drugi tir ampak nisem pa prepri?an, da treba toliko ??? zmetat vanj.

Konc koncev gre samo za ?ele?ni?ke tire.

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pa a smo res navadni ljudje tisti, ki moram odlo?ati o infrastrukturnih vpra?anjih in zakonih? A res Alex, Boss, Slivka, Tadej itd vemo o projektu gradnje dovolj, da lahko ocenimo ali je trasa dobra ali ne, ali je cena dobra ali ne (itak se ?e ne ve kak?na bo dokler ne pridejo ponudbe na razpis). A vemo vse o odkupljenih zemlji??ih, konfiguraciji terena, nosilnosti, naklonih vodovarstvenih podro?jih, naturi 2000, standardih ?elezni?ke infrastrukture itd itd, da se bomo relevantno odlo?ali na referendumu Za ali Proti.

 

Tukaj na?eloma gre samo to, da tisti, ki bodo ?li na voli??e zaupajo enim ali drugim, ker samega zakona ni prebralo 99,99% volilcev.

Boss,?e bi bili na?i vodilni politiki in priskledniki Norve?ani ali Finci bi bil takoj za,ker to?no ve?,da je vse transparentno in var?no narejeno.

Ko pa na?i trdijo,da je nekaj nujno e tukaj se primite za denarnice in obvezno proti,ker smrdi do neba.

Kogar pi?i ?paga se ?e ka?e boji.

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Drugi tir, ?e bi bil zgrajen 30let nazaj bi bilo ?e prepozno. Sem za drugi tir ampak nisem pa prepri?an, da treba toliko ??? zmetat vanj.

Konc koncev gre samo za ?ele?ni?ke tire.

 

Kolko pa stanejo ?elezni?ki tiri po takem terenu kot je trasa v referendumu?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pa a smo res navadni ljudje tisti, ki moram odlo?ati o infrastrukturnih vpra?anjih in zakonih? A res Alex, Boss, Slivka, Tadej itd vemo o projektu gradnje dovolj, da lahko ocenimo ali je trasa dobra ali ne, ali je cena dobra ali ne (itak se ?e ne ve kak?na bo dokler ne pridejo ponudbe na razpis). A vemo vse o odkupljenih zemlji??ih, konfiguraciji terena, nosilnosti, naklonih vodovarstvenih podro?jih, naturi 2000, standardih ?elezni?ke infrastrukture itd itd, da se bomo relevantno odlo?ali na referendumu Za ali Proti.

 

Tukaj na?eloma gre samo to, da tisti, ki bodo ?li na voli??e zaupajo enim ali drugim, ker samega zakona ni prebralo 99,99% volilcev.

 

Ni? bolj ali manj kot so navadni ljudje merodajni za izbiro politikov samih. A vemo vse o tem koliko so po?teni, za koga in kako se bodo zavzemali, ali bodo sploh izpolnili vsaj nekaj predvolilnih obljub (v mojem idealnem svetu bi se po koncanem mandatu potegnilo crto in bi kandidat in njegova stranka odgovarjala za vse neizpolnjene) ipd? Ali neinformirana publika, ki volilne nasvete dobiva od svojega najljubsega medija ali se lepse, v cekrvi res izbere objektivno najboljsega kandidata ali najljubsega manekena in oratorja? Demokracija je bullshit in pesek v oci, to je ze Aristotel vedel, najlepse pa jo povzame Tweed: I don't care who does the electing, so long as I get to do the nominating.

 

Se pa strinjam da je referendum za take stvari BS. Ampak tako je pac treba, ljudi vprasati za mnenje (tudi ce se ga potem ne uposteva) in jim za to mastno zaracunati, sploh ko gre za relativno trivialne zadeve, kot je umetna oploditev samskih zensk; za sprejem Evropske ustave pa recimo ni bilo referenduma, samo trkanje s penino v parlamentu in kratka novica v vecernem dnevniku. Skrajni cas da Slovenija dobi libertarsko stranko...

Anyone can give up, it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone else would understand if you fell apart, that's true strength.

 

Casual Gearheads

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

 

Ja, to zgleda zelo podobno temu, kar sli?im od sorodnika strojevodje. Pod ?rto torej - 2. tir sam po sebi ne re?uje nekega problema, S? v resnici rabi precej ve?jo investicijo in posodobitev veliko ve? prog (trenutno imajo resne probleme ker so tudi tiri proti Hodo?u zabasani in ?e na dolo?enih delih vozijo potnike z avtobusi). Obenem pa rabi bolj?e na?rtovalce, ker se precej ?asa vlaki ?akajo in tako podalj?ujejo trajanje poti. Deloma je to tudi zaradi pomanjkanja lokomotiv (ki jih je potem treba voziti nazaj, kar spet zasede progo), deloma zaradi organizacije dela.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To da o zakonu o 2.tiru odlo?a folk, je ?isto mimo, ker pa? nimamo pojma o ?em sploh odlo?amo. Kot drugo, pobudniki referenduma nimajo pojma kako prepri?at folk da glasuje proti. Kot tretje, na splo?no na?i politiki, tako rde?i, zeleni, ?rni, sivkodrlajsasti in roza pik?asti nimajo pojma o stvareh o katerih odlo?ajo. Glede zadnje dejstvo nimamo pojma da imamo pravzaprav izjemno sre?o da ni vse ?e ?ist totalno v p...

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Vse je to fajn pa krasn,

sam men tuki neki ni ?ist jasn...

 

Najbr? zato, ker sem kmet in s hribov doma.

 

Pa bi prosil, da mi kdo na kratko in tako, po kme?ko, razlo?i, kako je s tem.

 

Vsi na?i politiki, vse politi?ne stranke, vse civilne iniciative, vsi, ampak res ?isto vsi, so ZA to, da se od Luke Koper proti Ljubljani zgradi drugi tir. ?emu potem referendum o tem, ?e smo za to, da ga zgradimo?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To so ve? ali manj samo politi?na prepucavanja... za?etek gradnje 2. tira pa Magna pa ?e kaj so preveliki politi?ni bonusi v predvolilni tekmi za drugo leto. V osnovi se gre samo za to in ni? drugega. In ker ni pametnih kontra argumentov se potem tuli da se bo kradlo, pa da la?ejo pa da manipulirajo pa ne vem kaj ?e vse.

 

V bistvu pa dejansko se jim niti sanje ne kako naj spodbijejo zakon, da bo pilo vode. Sigurno z na?rti ?i?nic za vleko ne, ker to je milo re?eno imbecilna zamisel, kar se pa ti?e cene pa bo ?al dejasnko stanje pokazal ?ele javni razpis - lahko da bomo tudi pozitivno presene?eni ampak verjetno ne. ker pa gre za dolgoro?ni projekt za obdobje 40 let to slovenijo ne bo spravilo na kolena kot nekateri katastrofologi napovedujejo.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Najbrz nisem najbolj poducen ker sem se tudi sam kar namatral da sem prisel do dejstev in ne samo hudo politicno obarvanih mnenj ampak stvar razumem nekako tako:

 

Vlada pripravi nacrt za postavitev drugega tira. Podpira jih presenetljivo veliko barab (Popovi? ipd), koncna cena ni cisto znana, vecinoma naj bi se financiral iz evropskih sredstev & seveda davkoplacevalskega denarja (gre za javno infrastrukturo tako da to ni sporno), znaten del sredstev naj bi primaknila tudi Madzarska. Slednja naj bi potem po pricevanju nasprotnikov dobila nesorazmerno velik delez pri dobicku se naslednjih...45 let ce se prav spomnim? Vlada pravi da imamo sedaj namescena varovala da se ne bo zgodil se en TES 6, nasprotniki da se zgodovina ponavlja. Mislim da gredo levicarjem najbolj v nos Madzari, SDS pa samo serje in nabira tocke za naslednje volitve.

 

 

TLDR: To da je dobro in prav da se zgradi se vsi strinjajo, vprasanje je kdo bo to financiral in kdo pobiral profit.

Anyone can give up, it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone else would understand if you fell apart, that's true strength.

 

Casual Gearheads

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mad?are bi Slovenija rada speljala luki Rijeka, tako da bi preusmerili svoj tovor v Koper. Sploh od kar so Mad?ari v sporu (no kdo pa ni na teh obmo?jih) s Hrvati jim je bilo ponujeno javno - javno partnerstvo. Na?eloma pa gre za kredit in dejansko se bo odpla?evalo z uporabnino tudi ta del dolga.

 

A je to pravi na?in financiranja ali ne bom te?ko sodil, a pa da je to pravi na?in kako pridobi? nove uporabnike prevoza tovora v luko Koper pa sigurno je. Ker z izgradnjo 2. tira bo potrebno pove?ati promet po ?eleznici, da bo izgradnja dejansko dajala rezultate v pove?anju tovora in s tem finan?nega izplena tako za odpla?ilo same izgradnje kot tudi za vzdr?evanje in druge stro?ke.

 

Ampak ne smemo pozabit ?e na eno zadevo in sicer se bo s pove?anjem tovora pove?ala tudi koli?ina pobranih davkov, ki gredo v prora?un, kar bo tudi pozitivni dejavnik. Zato jaz izgradnjo nikakor ne gledam kot stro?ek ampak kot na investicijo za prihodnjost.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mad?arsko "sofinanciranje" izgleda tako, ta bo Mad?arska Sloveniji posodila denar za vi?je obresti, kot si ga bo sposodila sama; hkrati tudi za vi?je obresti, kot bi si ga lahko sposobila Slovenija.

Gre samo za drag vladni PR spin. Mad?arska ne vlaga v 2. tir!

 

@Boss: se strinjam, da o zakonu vemo premalo. A hkrati vehementno trdi?, da je ideja o vleki z jeklenico slaba. Ali pozna? tehni?ne podrobnosti?

Slovenec sem. Ne jamram. Vozim Mazdo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kje pa si videl, da bi tovorne vlakovne kompozicije vlekli z ?i?nico - sploh ?e se da narest brez tega? Tu nimamo opravka s tramvajem kot recimo v San Franciscu oziroma tudi ne delamo traso ?ez alpe.

 

Vle?enje vlakov je prakti?no edina mo?na alternativa, ?e ?elijo ru?it zakon, ker vse ostalo bo prestrmo, ?e bodo kraj?ali traso. Temu se re?e oklepanje re?ilnih bilk.

 

Duhovnik ni nikoli dal referenco kje imajo kaj podobnega za vleko oziroma porivanje TOVORNIH vlakov. Ves ?as govori o inovaciji in ne vem ?e ?emu. Inovacijo brez vseh tehni?nih specifikacij, certifikatov itd ponujat za progo, ki je vitalnega pomena in ne sme imeti kiksov. To je NOROST brez primere. Duhovnik daje v referenco izvajalca firmo Doppelmayer, ki do zdaj ni naredili ni? takega za tovorne vlake ampak samo za potni?ke prevoze kratkih kompozicij. Tovorni vlaki in potni?ki so svetlobna leta narazen oziroma vsaj toliko kot osebni avto in ?leper.

 

Duhovnik tudi ves ?as razlaga kako bo to novost in zraven ima muda, da bi to re?itev preizku?al ravno na drugem tiru - tudi, ?e bi bila ta re?itev cenej? a se nato v praksi ne bi izkazala je to vr?enih pol milijarde v kanal in bi bili spet na za?etku, Duhovnik bi pa na Havajih igral bogata?a.

 

Ne resno to ni hec - lahko je nekomu blebetat v javnosti, skrivat podrobnosti (ne zato, da skriva inovacijo ampak zato, ker jih sploh nima) in razlagati kako bo vsakih 5minut spravil nov vlak gor in dol po 8% klancu. 1500 ton te?ka kompozicija na 8% klancu. Kak?ne so to obremenitve? Poleg tega sploh ne upo?teva, da je potrebno vlak najprej ustaviti nato od zadaj pripeti ta porivalski vozi?ek na zajlah in ponovno pognati kompozicijo. Kako potem pripne? naslednjo kompozicijo - samo da spusti? vozi?ek spet dol bo zahtevalo ?as tako, da tudi tistih 12 vlakov na uro je utopija.

 

Bili bi stra?no neresna dr?ava, da bi opustili obstoje?i projekt in sprejeli imaginarni utopi?ni projekt brez potrebnih referenc, brez certifikatov, brez znanja razen, da se ukvarjajo s smu?arskimi vle?nicami in gondolami. To bi bila ?ele ?lamastika - sicer sem pa prepri?an, da certifikata tudi ne bi dobil od mednarodnih in?titucij za ?elezni?ko infrastrukturo in varnost tako, da je sploh bedarija o tem razpravljat - ?e enkrat, to je navrgel samo zato, da imajo vsaj neki argument za padec zakona.

 

Ja res se ne spoznam na ?eleznice se pa nekoliko na fiziko, mase, sile, naklone, trenje ipd. Sploh pa testirat novost na progi v upanju da bo pa le delovalo je pa pa? norost in tega se pa? ne moremo iti. Sicer pa naj re?itev ponudi Hrvatom, ki imajo podobno ali ?e ve?jo te?avo z dvigom iz Rijeke na gorski kotar.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kak?ne so obremenitve? Preprost izra?un.

Po Niemannu (strojni?ka bibilija) je kotalno trenje za vlak 0,001-0,002.

Vle?na sila za 1500 ton pri 8% vzpetini je lahko najmanj 1188kN oz. najve? 2376kN - ni? nere?ljivega za strojnike.

Pri hitrosti vzpenjanja 60km/h (kar je veliko) in z upo?tevanjem izkoristka sistem 0,8 (kar je malo) se torej potrebuje mo? od 25 do 50 MW - spet ni? pretresljivega.

 

Tako, na hitro ni? takega, kar bi bilo tehni?no nere?ljivo.

 

@M?k: vlakovna kompozicija se na?eloma vle?e, odbojniki nimajo veliko skupnega z dopustnimi obremenitvami. Obremenjeni so spoji (kavlji). Poleg tega je na taki kompoziciji lahko ve? prijemalnih to?k...

Slovenec sem. Ne jamram. Vozim Mazdo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sej ni fora, da ne bi obstajal elektro motor, ki da od sebe 40.000 KM - recimo Siemens ga ponuja. Problem je kako to spravi? v prakso, ker ni nikjer nobene take ali vsaj podobne reference za tovorni promet vlakov.

 

?e si strojnik potem ve?, da z vle?enjem ne bo ?lo, ker onremenitve na kavlju so to?no dolo?ene in zato ?e pri 1,7% dvigu bi v dolo?enih primerih te?jih vlakov rabili ?e tretjo lokomotivo za potisk. Da se bodo tega izognili se bodo verjetno dr?ali kraj?ih in la?jih vlakov pod 1500 tonami.

 

Si pa Tadej slabo prebral Duhovnikove razlage, ker opisuje to?no to, da bo vlake vozi?ek POTISKAL in ne vlekel. Vmesno priklaplajnje ni mo?no, razen, da vlak razklopi? na ve? delov in vsakega posebej rine? v klanec. Glej gre za standardne vlake, ki nimajo nikjer nobenih dodatnih mo?nosti za preklope kot, bi se to dalo recimo narest na kak?nem namenskem vlaku. Se pravi mora? na obstoje?i tehnologiji izumljat nekaj novega, kjer sploh ne ve? ali bo delovalo kot je zami?ljeno. ?e enkrat vle?enja oziroma porivanje potni?kega vlaka (kar seveda obstaja) je ?isto neka druga kategorija kot pa tovornega vlaka.

 

Pa ?e nekaj, ker gre za POTISKANJE mora? zaradi dol?ine vlaka (cca 350-400m) imeti pred to klan?ino raven plato dol?ine ve? kot 400m, kjer bo? ustavil vlak, priklopil potisni vagon?ek, ki ga nato zajle vle?ejo teh 400m v vodoravni smeri potem pa morajo priti v strmi klanec z 8% naklonom. Na mestu, kjer gre zajla iz vodoravne v smer navzgor pa bo nastala ogromna sila, ki bo zajlo hotela poriniti pravokotno iz podlage navzgor. Kako bi tam re?il, da bo neka zadeva tako dobro zasidrala kolesa po katerih te?e zajla, da ne bi isto?asno ovirala vo?nje vlaka in da bi zajla ter vse skupaj ostalo tam kjer mora biti.

 

Pa ?e nekaj - ker so sile na vozi?ku tako velike ga je treba na zajlo pritrditi fiksno, ker tako kot je to narejeno na sede?nicah ali pa na la?jih gondolah, da se priklopi na zajlo samodejno tukaj pa? ne gre. Sistem mora biti fiksen tako kot je fiksen recimo za gondolo na Vogel ali pa na ljubljanski grad. Se pravi je potrebno sistem vleke ?e bistveno podalj?at v ravnini in pod kotom pripeljati vlak na to mesto, da ga potem "ujame? v ravnino, ker potisni vozi?ek ne sme imeti niti najmanj?ega ovinka. To vse skupaj pomeni ?e dodatnih 100-150m dol?ine.

 

In ne mi re?t, da bi vse to bilo hitrej?e kot standardni na?in sploh ker gre tukaj za projekt precej hitrej?e proga, ki bi omogo?ala hitrosti potni?kih vlakov do 160km/h tovornih pa vsaj od 80-100km/h.to pomeni, da bo za to rabil od 16 do 20 minutvo?nje. Duhovnikov na?rt pa temelji na uporabi obstoje?e proge, kjer je hitrost povpre?no okoli 60-70km/h in jo preseka z dobrimi 4km vle?nice potrebne, da vlake dvigne? za 330m. Sama vo?nja skozi predor z vle?nico z obljubljenimi 50km/h bi ?e tako trajala 5 minut + ustavljanje in pospe?evanje vlaka iz nule ter ves postopek priklopa na potisni vozi?ek pa si upam trditi, da ne bo ?lo v manj kot 5 minutah. Tako bodo samo na tem odseku izgubili 10minut in z vso ostalo progo bo vse skupaj bistveno po?asneje kot pri klasi?ni re?itvi.

 

Da bi to ratalo zgradit ?asovno hitreje kot obstoje?i projekt je tudi zamegljevanje saj Duhovnik nima niti certifikata niti dokon?anega projekta. ?e bi to ?ude?no dobil in bi se lotili vsega na novo bi trajalo koliko let? Verjetno bi mednarodna komisija zahtevala preizkus na testni progi, ker bi pomenilo nove stro?ke in zamude. Na koncu pa tako kot na klasi?ni re?itvi ?e vedno ne bi to?no vedeli koliko bi vse skupaj stalo pri tem, da bi skozi vsa leta na tej ?i?nici rabili 24/7 posadko, ki bi upravljala s potisnim vozi?kom. V 40 letih je to tudi stro?ek okoli 20m? + stro?ek vzdr?evanja same vleke oziroma ?i?nice.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Vpra?al si za obremenitve in sem ti jih izra?unal. Lokomotive ostanejo v kompoziciji, vozi?ek prestavlja dodatek - ker tisto kar sem jaz izra?unal je celotna potrebna mo?.

 

Pravi?, da ni referenc? Doppelmayer je svetovno vodilno podjetje, ki v panogi premika meje. Mej se ne premikajo tako, da se i??e reference. V strojni?tvu (vsaj resnem) se stalno i??ejo nove re?itve.

Slovenec sem. Ne jamram. Vozim Mazdo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Boss, vse si na?tudiral :)

Boss ni mogel na?tudirat, ker Duhovnik konkretne izra?une o enem morju dinami?nih sil na njegovi ?i?nici skriva kot ka?a noge. Kao poslovna skrivnost. In on bi to skrivnost rad prodal in bi se ?ele naknadno lahko ugotavljalo a ta skrivnost res deluje.

 

@ Tadej. Potiskanje kompozicij obstaja. Pred 1,5 stoletja so obstajale ?i?nice ki so z vleko pomagale parnim lokomotivam v klanec tako da ?i?nica ni inovacija. V konkretnem primeru se Duhovniku o?itno s samo vleko ni iz?lo, zato je izumil potiskanje z vozi?kom.

 

Dovoljena sila potiskanja za obstoje?e odbojnike pri nas je z razlogom 5x manj?a kot bi to rad Duhovnik. To je tako kot ?e bi ti v svojo ?estico v prtlja?nik namesto 200 kil, nalo?il tono in pri?akoval da bo vzmetenje ?e delovalo.

Da bi njegov izum pil vodo, si je omislil manipulacijo - delal je izra?un za "Crash bufferje" ki jih vagoni normalno nimajo, pa ?e ti bi bili v primeru 1500 ton na meji plasti?ne deformacije.

Druga manipulacija je izra?un z 1500 tonami ker ?e zdaj vozijo te?ji vlaki.

 

Duhovnik in pobudniki referenduma so odli?na simbioza. Referendum?anom zagotavlja neko kao alternativo (ki v resnici to ni), oni pa njemu pomagajo pri samopromociji.

 

Poznavalci ajznpona pravijo da so ozko grlo odseki naprej proti Ma?arski in ne odsek Koper Diva?a.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pa luba du?a no... trenirali bodo v Sloveniji na ?ivljensko pomembni povezavi. Sploh nimajo reference, da bo uspelo v praksi - vse je samo teorija, ker ?i?nice za tovorne vlake NI. In kaj ?e ne bo ?lo? Kaj pol - Duhovnik pa tele mandeljci bodo lepo spizdili, mi pa brez funkcionalne ?eleznice.

 

Inovacijo so super, ampak ne za vsako ceno in v vsakem primeru, ker se vse prehitro ope?e?. ?e pri avtomobilih je vedno predlog, da se ne kupuje prve generacije, ker se navadno ?ele v praksi pojavijo napake.

 

To bi bilo ?ele neodgovorno dejanje in kak?en halo bi bil ?e ne bi delovalo - take stvari se ne uvajajo na glavnih prometnih ?ilah, ampak se posku?a nekje, kjer ni tako pomembno. Ampak ker je zraven veliko denarja se ve?inoma vse povsod odlo?ajo za preverjene ustaljene re?itve.

 

?e enkrat Duhovnik samo manipulira, ker razen sprememb trase prakti?no pametne alternative ni, saj so ?e tako na 17 promilih, kar je skoraj maksimalen naklon za normalno obratovanje. In ker ni druge pametne alternative razen narest traso ?ez naturo 2000 so si izmislili vle?nice. In kdo je pripravljen pol milijarde fuknt v sistem, ki sploh ne vemo ali bi deloval - glede na vse mase (?e enkrat gre za tovorne vlake) in sile tako na kablu kot na samih odbojnikih vagonov se to ne izzide - pa ?e se vsi kontra?i postavijo na glavo.

 

A zakaj Vili Ko?ni?ar razlaga o slepem ?revesu (ovinek) - naj pogleda kako gre avtocesta, ki dela natanko enaki ovinek zato, da se podalj?a dol?ina in zni?a naklon. Mislim, pa jebemu a je res treba bit doktor znanosti in tehnike, da ti je to jasno.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.