Skoči na vsebino

Poliester

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Ima mogo?e kdo kak?no znanje kje bi lahko dobil ve?jo koli?ino poliestra?

Namre? potreboval bi ga vsaj 10kg ali ve?...

 

se obeta nov projekt :P:P:P

.....:::::Red Devil:::::.....

Napisano

poliester ali epoxi smolo ?

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Napisano

Kak?na pa je cena za epoksi-smolo?

 

Bi moral pokrit od 40 do 120 m2 (ne vem ?e to?no, koliko bo ratalo), pa bi rabil nekoga, ki bi mi najprej ob?irno raztolma?il fizikalne lastnosti epoksi-smole. Predvsem odpornost na razli?ne temperature: od -25°C do +60°C.

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano

Epoksi je vsaj ene trikrat bolj?i od poliestra. Je pa tudi precej dra?ji. Tudi obstojnost na navedenih temperaturah ni problem. Nisi navedel zakaj bi ga rabil. Pa samo okvirno, ?e se odlo?i? za izdelavo laminata.

 

Cene na netu za ob?utek, ?e bo? sploh ?el v ta ?pil, so:

20 kg epoksi smole stane 248 ?

7 kg po?asnega utrjevalca 141,25? (toliko ga rabi? za 20 kg smole).

 

Ra?unske vrednosti za ro?no laminiranje pri 35 Vol. % vlaken:

Poraba smole: 128 g/m², Debelina laminata: 0,179 mm, Te?a laminata: 291 g/m²

 

Na podlagi teh razmerj lahko izra?una? porabo epoiksija na m2 v razmerju z debelino.

Tako npr. rabi? nekje 2,2 kg smole s trdilcem za 3mm debel laminat. Pri tej debelini je cena laminata 33,27?/m2 + armirna tkanina min 5,5 ? po m2, kar pomeni ?e cca, 16 ?/m2 po. Skupaj je torej cena 1 m2 3 mm laminata 50 eur.

 

 

Mogo?e ti bo kdo, ki je epoksi ?e uporabil podal natan?nej?e podatke. Jaz sem zgoraj navedene podatke podal zgolj teoreti?no, na podlagi podatkov na netu.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Uf! To je pa malo druga?e, kot sem si predstavljal. Se bojim, da bo tudi delo s to re?jo malo bolj znanost kot si pa jaz to predstavljam...

Od kar imam Forda, sem postal pešec...

serviser.gif

Napisano

Uf! To je pa malo druga?e, kot sem si predstavljal. Se bojim, da bo tudi delo s to re?jo malo bolj znanost kot si pa jaz to predstavljam...

 

Pred davnimi leti sem nekaj delal iz poliestra (reljef -zanimivo prav Nanos Trnovsko planoto in najverjetneje tudi Lokavc). Minimalno izku?njo sem pridobil s pomaganjem sodelavcu pri izdelavi "trupla" jadrnice. Ve?je povr?ine je nekako la?je obdelovati. Modrost je v tem, da zme?a? ravno prav?njo koli?ino s trdilcem, da jo porabi? preden se strdi. Nanese se najprej sloj, ki bo viden na zunaj. Ta ponavadi daje kon?ni izgled tako, da barvanje ni potrebno. Pogoj je dobro izdelan in pripravljen kalup. Nato gre armirna tkanina. Na ve?jih neravninah so manj?i kosi, na ravnih pa ve?ji. Armirno tkanino je potrebno prepojiti s smolo, da se lepo ule?e. Ne sme biti lasasta. Zra?ni mehur?ki se morajo "izgnati" izpod tkanine, saj je v nasprotnem laminat slabe kakovosti. Smolo se nana?a s ?opi?i in valj?ki. Za "izganjanje" zraka pa se dobi rebraste aluminijaste valj?ke. Nerodno je to, da se postopoma rokavice pri nana?anju tkanine zama?ejo. To se potem prena?a na ro?aj ?opi?a in po?asi je vse lepljivo. Smola in trdilec imata dokaj mo?an vonj. Zato je potrebno poskrbeti za zra?enje delavnice. Mislim, da se orodje pere z nitrom (sem ?e pozabil).

Po nanosu prvega sloja je potrebno, da se ta utrdi in potem "jovo na novo", toliko slojev kolikor ?eli? imeti mo?an izdelek. Vse v vsemu se da. Postopoma sloj za slojem izpili? znanje in postane? "mojster".

 

Razlike med delom s smolo in epoksi ne bi smelo biti, razen v primeru, da se za armiranje uporabljajo karbonska vlakna. Na TV sem gledal kako se morajo karbonski laminati zape?i na dolo?eni temperaturi.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

  • 5 mesecev kasneje...
Napisano

Pred davnimi leti sem nekaj delal iz poliestra (reljef -zanimivo prav Nanos Trnovsko planoto in najverjetneje tudi Lokavc). Minimalno izku?njo sem pridobil s pomaganjem sodelavcu pri izdelavi "trupla" jadrnice. Ve?je povr?ine je nekako la?je obdelovati. Modrost je v tem, da zme?a? ravno prav?njo koli?ino s trdilcem, da jo porabi? preden se strdi. Nanese se najprej sloj, ki bo viden na zunaj. Ta ponavadi daje kon?ni izgled tako, da barvanje ni potrebno. Pogoj je dobro izdelan in pripravljen kalup. Nato gre armirna tkanina. Na ve?jih neravninah so manj?i kosi, na ravnih pa ve?ji. Armirno tkanino je potrebno prepojiti s smolo, da se lepo ule?e. Ne sme biti lasasta. Zra?ni mehur?ki se morajo "izgnati" izpod tkanine, saj je v nasprotnem laminat slabe kakovosti. Smolo se nana?a s ?opi?i in valj?ki. Za "izganjanje" zraka pa se dobi rebraste aluminijaste valj?ke. Nerodno je to, da se postopoma rokavice pri nana?anju tkanine zama?ejo. To se potem prena?a na ro?aj ?opi?a in po?asi je vse lepljivo. Smola in trdilec imata dokaj mo?an vonj. Zato je potrebno poskrbeti za zra?enje delavnice. Mislim, da se orodje pere z nitrom (sem ?e pozabil).

Po nanosu prvega sloja je potrebno, da se ta utrdi in potem "jovo na novo", toliko slojev kolikor ?eli? imeti mo?an izdelek. Vse v vsemu se da. Postopoma sloj za slojem izpili? znanje in postane? "mojster".

 

Razlike med delom s smolo in epoksi ne bi smelo biti, razen v primeru, da se za armiranje uporabljajo karbonska vlakna. Na TV sem gledal kako se morajo karbonski laminati zape?i na dolo?eni temperaturi.

V zadnjem mesecu sem obnovil izku?nje s poliestrom. Delam na precej velikem projektu izdelave "kape" avtodoma, ki ga  predstavlja sestavina kabine s ?asijo Renault master in kamp prikolice Tabbert. Zadeva bo dolga 7,30 m in izdelava poliesterske spojlerske kape je velik izziv. Najprej je bilo potrebno narediti originalen model kalupa na "poro?emih" delih avtodoma, nato izdelava kalupa in na koncu izdelava kape, ki je v zaklju?ni fazi. Lahko povem, da gre za mukotrpen posel z ne?tetimi cach- 22. Torej, ?e kdo rabi izku?nje iz prve roke, sem na razpolago, oziroma bom, ko bodo glavna dela ?la proti koncu.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Seveda daj slike. A se potem to da registrirat kot avtodom? Ker ideja je dobra samo je pa potrebno ogromno dela.

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano

Slikce

 

 

Slikce

?al imam zelo malo ?asa z ukvarjanjemz novo verzijo foruma in nisem ?e pogrunatal kako se dodajo slikce, saj je razlika med preteklim in sedanjim.. Pojasni na hitro postopek dodajanja slikc. Jih bom dal nekaj za poku?ino. Najprej izdelava modela, nato posnetek kalupa in na koncu izdelek kape, ki se dokn?uje v teh dneh.

post-483-0-43624300-1407509792_thumb.jpgpost-483-0-58141000-1407511548_thumb.jpgpost-483-0-88540700-1407511577_thumb.jpgpost-483-0-07488600-1407511594_thumb.jpgpost-483-0-83828500-1407511615_thumb.jpgpost-483-0-31652300-1407511633_thumb.jpgpost-483-0-64898000-1407511647_thumb.jpgpost-483-0-96169900-1407511663_thumb.jpg

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Zelo dobro zgleda... zdej k zna? lahko pa ?e eno jadrnico naredi? - tko mislim mimogrede ;)

33112_1.png

Napisano

Jaz sem pred leti tudi pomagal pri predelavi kombijev v hladilne komore (za vozit ribe in podobno).

Sirius je zelo lepo opisal postopek.Je pa ?e ena zelo va?na stvar pri tem.

Ko se zme?a smola z katalizatorjem se zna zgodit, da ?e ga damo preve? , pride do tak?ne reakcije,da stvar lahko sama zagori.In ker imamo v delavnici kjer to delamo ponavadi ?e veliko acetona iza ?i??enje (ne nitra) in dodatne smole je lahko katastrofa tu.

Se pravi, nikoli ne pustit smole,ki katalizira brez nadzora.

Mi smo delali takole; za kalupe smo ponavadi uporabljali epoxy smolo, ker je izdelek veliko trdnej?i, nima topil  in predvsem je odpornej?i pri razkalupljenju proti pokanju.

Dobi se ga v razli?nih barvah oz. lahko prime?amo posebne pigmente za ?eljeno barvo.Ponavadi izgleda izdelek bolj gladek kot navadna smola in se ga da izredno lepo spolirat.Pred nana?anjem smole v kalup moramo kalup obvezno  namazati z posebnimi "odvajalci" oz. voski, da izdelek lepo smukne iz kalupa.

Steklena vlakna pa se meri v gramih;bolj fina za preciznej?a dela  in groba za ve?je povr?ine.

Za delo z enim ali drugim je potrebno nekaj vaje in potem je vse skupaj igra?kanje.

Je pa res, da ?e potrebuje? ravne povr?ine obstajajo ?e narejene poliesterske plo??e razli?nih debelin in dimenzij.

Z smolo in vlakni jih samo spoji? skupaj.Tako si prihrani? veliko dela.

 

 

Napisano

Jaz sem pred leti tudi pomagal pri predelavi kombijev v hladilne komore (za vozit ribe in podobno).

Sirius je zelo lepo opisal postopek.Je pa ?e ena zelo va?na stvar pri tem.

Ko se zme?a smola z katalizatorjem se zna zgodit, da ?e ga damo preve? , pride do tak?ne reakcije,da stvar lahko sama zagori.In ker imamo v delavnici kjer to delamo ponavadi ?e veliko acetona iza ?i??enje (ne nitra) in dodatne smole je lahko katastrofa tu.

Se pravi, nikoli ne pustit smole,ki katalizira brez nadzora.

Mi smo delali takole; za kalupe smo ponavadi uporabljali epoxy smolo, ker je izdelek veliko trdnej?i, nima topil  in predvsem je odpornej?i pri razkalupljenju proti pokanju.

Dobi se ga v razli?nih barvah oz. lahko prime?amo posebne pigmente za ?eljeno barvo.Ponavadi izgleda izdelek bolj gladek kot navadna smola in se ga da izredno lepo spolirat.Pred nana?anjem smole v kalup moramo kalup obvezno  namazati z posebnimi "odvajalci" oz. voski, da izdelek lepo smukne iz kalupa.

Steklena vlakna pa se meri v gramih;bolj fina za preciznej?a dela  in groba za ve?je povr?ine.

Za delo z enim ali drugim je potrebno nekaj vaje in potem je vse skupaj igra?kanje.

Je pa res, da ?e potrebuje? ravne povr?ine obstajajo ?e narejene poliesterske plo??e razli?nih debelin in dimenzij.

Z smolo in vlakni jih samo spoji? skupaj.Tako si prihrani? veliko dela.

Nisem opisal vseh podrobnosti, ki si jih ti navedel. Jaz sem izdelal najprej "original", ki slu?i za posnetek kalupa. Povr?ina, ki se vidi ni ?e kon?ni izdelek. Na to gre formula5 vosek, nato nanos glcoata za kalupe na to je ?lo 5 slojev smole z mato. Kljub namazanem "originalu", je bilo precej otepanja pri razdvajanju kalupa, ki je izdelan iz 3 delov. Zaradi velikosti in te?kega dostopa "original ni bil idealno izdelan, ?e posebej na vrhu. Gre za povr?in 2,3x1,3m. Ravne povr?ine so mogo?e igra?kanje, ozki prehodi in vogali pa nikoli ne. Tu so lahko velike te?ave in mo?nosti za zra?ne mehurje. ?e posebej je pomemben prvi sloj iz 225g mate, da se ta sprime z gelcoatom, ker ta ni nosilen in se lahko pojavi luknja na delu z zra?nim mehurjem. Epoxi je seveda lepa stvar, vendar je tu tudi cena. To kar sem jaz delal predstavlja 500 ? za material, ?e bi pa za kon?ni izdelek uporabil epoxi, bi se pribli?al 1000 ?. Glede me?anja pa sem uporabil plasti?no posodo za me?anje barv z oznakami za koli?ino. Trdilec pa sem doziral dozirno fla?ico za Metabond aditive za gorivo, ki ima dozirni del ozna?en z ml. Je pa ?e veliko podrobnosti, ki niso navedene.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Tole bo kot ka?e res prava mojstrovina!  :rispekt:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Fanta, ae posebej Alex kje delas? Bom imel coln za obnoviti :)

Nice work!

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Fanta, ae posebej Alex kje delas? Bom imel coln za obnoviti :)

Nice work!

Sorry, sem ?isto out s temi zadevami.

Ni ve? cajta za igra?kanje.

 

 

Napisano

Fanta, ae posebej Alex kje delas? Bom imel coln za obnoviti :)

Nice work!

To bo? lahko uredil sam. Verjetno ma? kake udarnine, ki jih je potrebno zakrpat in ?e niso velike se da tudi z nekoliko druga?nim postopkom, prav tako poliester. Dobil bo? nasvete in spotoma se bo? u?il dela.

 

Tole bo kot ka?e res prava mojstrovina!  :rispekt:

Kot ?e omenjeno, ni vse tako gladko kot ta del. Na drugi strani se je kalup sprijel z barvo in je pri razstavljanju dobil nekaj "modric", ki jih bo potrebno na originalu popraviti.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Delo s poliestrom je vse prej kot nekaj lepega. Steklena vlakna in smola so namenjeni zdru?evanju v trdno snov. Ko se postavlja vlakna - mato na mesto, kjer se jo potem obdela, se z rokavicami dotakne? smole, vlakna se lepijo poteb povsod, na rokavice, na orodje. Bolj ko se jih re?uje?, raj?i te imajo.

Tako izgleda kalup (original je ?e spodaj, manjka ?e en sloj)

post-483-0-60280500-1407590447_thumb.jpg

 

Tako pa izgleda orodje (manjkajo ?e ?opi?i)

post-483-0-76131200-1407590476_thumb.jpg

 

 

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Samo prasanje,a vakuma noben ne uporablja. Drugace pa ko osvojis kako vse poteka je potem samo se skladanje;-) pred casom sem v sluzbi izdeloval bugspoiler za ex sefovega sina. Ce ne vakumiras odvecne smole je vseskupaj skoraj nesmisel ker je poraba prevelika da o tezi ne govorim...stroski so pa tko al tko veliki.Drugace pa bravo bravo bravo.

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Napisano

A lahko ?e kak?no sliko od strani prosim.

S strni bo slika, ko bo kapa nalepljena.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

super. poslikaj  potek in napredek. Lepo naredi  novo temo v DIY in objavi ;)

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Napisano

A lahko ?e kak?no sliko od strani prosim.

Evo eno brez make upa. Po?asi gremo proti zaklju?ni fazi.

post-483-0-26616700-1408384508_thumb.jpg

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Tile novi tdi motorji so res pravi šparovčki, glede tega jim ni kaj očitati. 
    • Zakaj pa jih ne maraš? Zame je usnje top izbira, sedeži se praktično ne umažejo, izgledajo šik, prijetni na dotik in načeloma vzdržljivejši kot tekstil.
    • Po dolgem čakanju prispela... po dveh dneh vožnje zaenkrat zelo navdušen. Avto pozitivno preseneča. Se je pa potrebno navaditi na kar nekaj novosti, ki niso tipične za Mazdo. 
    • Se mi je zdelo, da mora biti neka smiselna razlaga, ker po objavah na forumu deluje dovolj inteligentno, da česa takega namerno ne bi naredil...
    • To je razlog,za kaj sem se kljub že pripravljeni predinštalaciji z le 2x1,5mm2 za po en zvočnik odločil v iste cevi vlečt še po dodaten kabel🧐 ....res svetovna jeba🥺...kdor je že kaj takega delal,bo znal kako zanimivo zgodbico z kletvicami opisati😄   Za par,ki je bližje sedežni garnituri je speljanih 10m (4x),za ostala dva bližje fronti pa ostalo. Najbrž bo na koncu malce manj,ker sem pustil orng rezervo...ne smem iti čisto v vogale,torej bo glede na fronto in surrounde stropni set tvoril okrnjeno pravokotno piramido z poševnim vrhom (ker imam strop z 12-stopinjskim naklonom). Po moje bo za "zadnja" Atmosa cca. 9m,za sprednja pa7m.   Kar se pa fi-ja kablov za zvočnike tiče se držim Nubert-ovih priporočil. Pri klasičnem dvožilnem priklopu za vse vrste zvočnikov (tako kompakte kot stoječe) je do razdalje 10m dovolj 2x2,5mm2,boljše 2x4mm2 (če se imaš za "high-enderja" in hočeš iti na ziher)... Zaradi skin efekta itd. je bolje npr. 2x2x2mm2 kot pa 2x4mm2 (ok 2mm2 ne dobiš,a je vzeto zaradi primerjave)....še bolje pa je 2x2x2,5mm2 (to imam jaz za vse sprednje in oba surrounda). Za Atmos kot rečeno ni tako rizično..ne igrajo pod 200Hz,tukaj pride še umerjanje in kompenzacija z mikrofonom itd....(tukaj je pri zvoku bolj kritična akustika,kjer pa  me čaka še veliko dela😅)...a sem vseeno šel na ziher,tako,da bo vsak stropni zvočnik imel na voljo 2x 3mm2.   Je pa vsepovsod kontaktiranje izvedeno z posrebrenimi bakrenimi votlicami (crimp tehnika),in vijačeni kontakti.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.