Symon Napisano 30. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Predvsem to, da avto stoji je bil pomemben podatek. Sicer vem, da karkoli napi?em je bob ob steno in tvojega svetega prepri?anja ne bom spremenil ampak vseeno:Saj tega ne delajo le Slovenci. V tujini obstajajo firme, ki poskrbijo za predelavo (?ipiranje, vgradnja ve?je turbine, kompresorja itd...) in obenem ostane tovarni?ka garancija. Kar nekaj avtomobilov ima ogromno rezerve (nekateri pa ?e serijski hitro crknejo ja, preden spet kaj takega napi?e?). Dostikrat je razlika med mo?nej?o in ?vohnej?o izvedbo dolo?enega avtomobila z istim motorjem le v elektroniki in kakih detajlih. Naprimer ve?ji injektorji, intercooler, turbina ali pa samo druga?e sprogramiran vbrizg.Opa?am pa, da si kar nastrojen proti Slovencem. 2 Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Slivka Napisano 30. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Predvsem to, da avto stoji je bil pomemben podatek. ?Je ratalo popravilo predrago in je mo?akar kupil Hondo Accord. Ja, avto pa stoji. Zdaj ?e zarasel v travo, da se ga komaj ven vidi... Potrebuje? kak?ne dele? Sicer vem, da karkoli napi?em je bob ob steno in tvojega svetega prepri?anja ne bom spremenil ampak vseeno: Napi?i to, kar me zanima: kaj to?no se pri optimatiziranju po?ne. Saj tega ne delajo le Slovenci. V tujini obstajajo firme, ki poskrbijo za predelavo (?ipiranje, vgradnja ve?je turbine, kompresorja itd...) in obenem ostane tovarni?ka garancija. Kar nekaj avtomobilov ima ogromno rezerve (nekateri pa ?e serijski hitro crknejo ja, preden spet kaj takega napi?e?). Dostikrat je razlika med mo?nej?o in ?vohnej?o izvedbo dolo?enega avtomobila z istim motorjem le v elektroniki in kakih detajlih. Naprimer ve?ji injektorji, intercooler, turbina ali pa samo druga?e sprogramiran vbrizg. To, kar si opisal, zame ni optimiziranje ampak "friziranje". V?asih smo brusili kanale, pa podlagali vzmeti ventilov, pa brusili glave pa menjali frgazerje pa kaj jaz vem kaj ?e vse. Ti ?asi so pa? minili. Zdaj v ra?unalniku preprogramira?, da dovoli turbini vi?ji tlak in da injektorji vbrizgajo ve? goriva, pa je stvar kon?ana (dobro, vem, da je treba prilagoditi ?e kup stvari, ampak za amaterja je to dovolj dobra razlaga). Vendar ve?ina tukaj omenjate optimiziranje, ker da tovarni?ke nastavitve niso dovolj dobre in da motor bolje deluje, ?e se te nastavitve popravijo. In to je tisto, ?esar ne razumem. Tovarne imajo ekipe strokovnjakov in laboratorije, kjer preizku?ajo delovanje motorja. In glede na konkurenco na trgu presneto tekmujejo, kdo bo imel bolj?i izdelek, kdo bo imel manj?o porabo in posledi?no manj CO2 v izpuhu, torej je naloga teh laboratorijev, da dose?ejo ?im ve?ji izkoristek motorja. S tem se ne ukvarja en ?lovek ali ena ekipa na svetu, s tem se ukvarjajo vse ekipe svetovnih proizvajalcev motorjev. In ko naredijo laboratorijske preizkuse in izdelajo motor (in vozilo), gre vse skupaj ?e na poligon, kjer dodelajo stvari. Nato pa ?e na cesto. ?ele ko so vsa ta testiranja kon?ana in prilagoditve opravljene, gre avto v serijsko proizvodnjo in prodajo. Potem pa avto pelje? k "hekerju", pa on v enem dnevu naredi bolj optimalno delovanje motorja, kot ga je pri proizvajalcu cela ekipa v enem letu. To je to, ?esar ne razumem in zaradi ?esar imam negativno mnenje do tako imenovanega optimiziranja. Opa?am pa, da si kar nastrojen proti Slovencem. Ja? Bom malo premislil o tem. Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Baby Viper Napisano 30. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Js pa ne razumem zakaj to ni jasno To da so in?enirji v tovarni pametni seveda dr?i, ne morejo pa mimo zakonov fizike in razlik med teorijo ter prakso. Mislm, da je ?e blo napisano da iz tovarne tud dva motorja nista 100% enaka, zato se uporabi ra?unalnik, ki premosti te razlike. (?e tu nekaj izgub) Potem ker vemo, da na mo? motorja vpliva med drugim tudi nadmorska vi?ina, je le ta ra?unalnik sprogramiran ?imbolj konzervativno za uporabo na ?im?ir?em spektru nadmorskih vi?in.(spet izguba) Dodatno pa je tukaj ?e kvaliteta goriva in oktani bencina. ?e razlika je npr. v dveh 'enakih' motorjih za razli?ne trge, ker imajo v ameriki gorivo z manj oktani, morajo tudi sprogramirati druga?e, druga?e motor klenka. Recimo v evropi pa se zaradi bolj?e nafte dizli ?e v ?tartu iz tovarne lahko programirajo z druga?nimi parametri in s tem ve?jo mo?jo pri enaki prostornini. Zarad vseh teh na?tetih razlogov (in ?e kak?nega pa nimam cajta iskat-sem samo iz glave se spomnil), se da potem dodatno prilagodit oz. optimizirat vsak ra?unalnik posebej, glede na zmo?nosti samega motorja in njegovih elementov ter okolje v katerem se vozi. Kako se optimizira te zanima? Evo v detajle (sicer aftermarket ra?unalnik, ampak point je isti) Upam, da se je zdj re?ilo ?e eno neumno vpra?anje 2 Citiraj "It's better to be a lion for a day, than a sheep all your life." Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
SpEkTr Napisano 30. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Kaj pa vem, pomoje ga mal 'odprejo' in je optimizacija tu. Meni se to zdi malo za lase privle?eno... Glede nadmorske vi?ine in goriva. Mogo?e je bolj slab primer. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Symon Napisano 30. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Eh brezveze. Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Slivka Napisano 30. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Js pa ne razumem zakaj to ni jasno To da so in?enirji v tovarni pametni seveda dr?i, ne morejo pa mimo zakonov fizike in razlik med teorijo ter prakso. Mislm, da je ?e blo napisano da iz tovarne tud dva motorja nista 100% enaka, zato se uporabi ra?unalnik, ki premosti te razlike. (?e tu nekaj izgub) Potem ker vemo, da na mo? motorja vpliva med drugim tudi nadmorska vi?ina, je le ta ra?unalnik sprogramiran ?imbolj konzervativno za uporabo na ?im?ir?em spektru nadmorskih vi?in.(spet izguba) Dodatno pa je tukaj ?e kvaliteta goriva in oktani bencina. ?e razlika je npr. v dveh 'enakih' motorjih za razli?ne trge, ker imajo v ameriki gorivo z manj oktani, morajo tudi sprogramirati druga?e, druga?e motor klenka. Recimo v evropi pa se zaradi bolj?e nafte dizli ?e v ?tartu iz tovarne lahko programirajo z druga?nimi parametri in s tem ve?jo mo?jo pri enaki prostornini. Upam, da se je zdj re?ilo ?e eno neumno vpra?anje Ja, to?no tako (glede goriva), zato pa ra?unalnike druga?e sprogramirajo za Ameri?ki trg in druga?e za Evropski trg. In so iz iste tovarne avtomobili delani za Evropski trg druga?e narejeni kot avtomobili za Ameri?ki trg. Pa spet druga?e za Avstralski trg... Kar se razlik motorjev med seboj ti?e, so pri sodobnih tolerancah te razlike presneto majhne, poleg tega pa ima vsak motor vsaj 5 senzorjev, ki redno nadzirajo delovanje motorja in ra?unalniku sporo?ajo stanje, da ra?unalnik nato prilagaja doziranje goriva in odpiranje loput... Kar se pa nadmorske vi?ine ti?e - od 0 do 3000 metrov nad morjem ni bistvene razlike. Ker tole z nadmorsko vi?ino je za sli?ati tako, kot da bi jaz moral doma optimatizirati motor za delo na 965 metri nad morjem, ko bi pri?el v slu?bo, pa za delo na 80 metrov nad morjem... Ta je pa vseeno malo bosa... Je pa tako, da raje neumno vpra?am, kot pa da sem ?lan KNB. Zdaj grem pa pre?tudirat te posnetke, ki si jih prilo?il. Upam, da je vredno svojega ?asa. Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Alex Napisano 30. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Sivka.?e bi bili ?e vedno v ex jugi,bi tesedaj udba zasli?evala,kaj ti ni jasno pri tej optimizaciji in ali nisi morda povezan z kak?nimi tujimi agenti.Lepo so ti razlo?ili ti pa tera? svojo politiko naptej. Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Slivka Napisano 30. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Lepo so ti razlo?ili ti pa tera? svojo politiko naptej. Naprej, ne naptej... No, ogledal sem si oba posnetka, ampak me nekako nista povsem prepri?ala. Pa tudi razlage prej me nekako niso prepri?ale. Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Alex Napisano 30. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Sivka,a ne ve?,da je v?asih nevarno vrtatipo nekaterih stvareh,ki so delikatne?Tudi o belih sledeh na plavem nebu je veliko napisanega in "razjasnjenega"na you you tjubu. Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Baby Viper Napisano 30. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Naprej, ne naptej... No, ogledal sem si oba posnetka, ampak me nekako nista povsem prepri?ala. Pa tudi razlage prej me nekako niso prepri?ale.To da pa proizvajalci mogo?e pustijo malo 'rezerve' zaradi doseganja bolj?e vzdr?ljivosti pa tudi ne gre v glavo? Bom tud js kr raj odnehal z bojem proti mlini na veter, vpra?am sam ?e kako je potem po tvoje mo?na razlika pri 2.0 dizlu 1.generacije mazde6? Torej 89kw in 100kw, s tem da sta motorja popolnoma enaka z enakimi turbinami, intercoolerjem, bati, kompresijo ter navorom. http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF_2002_.282.0_MZR-CD.29 namig:elektronika Citiraj "It's better to be a lion for a day, than a sheep all your life." Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
qwerty Napisano 30. maj, 2015 Avtor Prijavi Deli Napisano 30. maj, 2015 Zdej pa po vrsti... Cipiranje traja 15min optimizacija pa vcasih 2-3dni... cipiranje je samo za dolocen procent povecanje pritiska goriva, povecanje pretoka v sobah, daljse odpiranje sob,... pac veste kam ciljam... Optimizacija je pa da za vsako okence ki ste ga mal visje popali preracunas razmerje zraka in goriva... sepravi racuna se za vsake 100rpm in za vsake 0.1bar razlike... sepravi do koliko barov in koliko obratov... potem se tu upostevajo se podatki lambda sonde in se v tej smeri podatki popravijo, nato se uposteva se zananji barometricni pritisk ki tudi vpliva na vse skupaj... izracunov je toliko da sta mojega focusa dva delala od 8.00 pa do 15.30 ko sem zapeljal domov... Proizvajalci igrajo na varno karto... zakaj ima focus motor z 90 konji in 109 konji, oba identicna in oba sposobna 150 konjev kadar hoces brez pretiranega obremenjevanja turbine?? Problem nastane ker en avto ni enak drugemu... morejo trofit v fabriki zlato sredino ki odstopa.lahko toliko pa toliko pri avtih da se vedno dobijo zeleno luc... vendar tista mapa je lahko za en motor u nulo.pri enem pa odstopa ker tudi motor ni enak... pri optimizaciji pa te neenakosti iznicijo ker naredijo mapo za tocno ta motor in se mapa 2-3x popravi da je narejena v nulo... krivulja navora speglana in vse... Ni tu nobene teorije zarote... sej ce se logicno postudira da avto se z vec konji manj matra v hrib, posledincno tudi za opravljeno manj goriva porabi... zakaj ima po papirjih focus 90 konjev 0.6l visjo porabo kot 109 konjski focus... oba motorja enaka... samo racunalnik drug... V torvarni tudi veliko raje malo vec "zalivajo" motor kot pa da na suho motor lavfa... se tu se pridobi ti ker trofis z optimizacijo tocno tisto mejo ki porabi ravno toliko goriva kot ga potrebuje za najlepse izgorevanje... 1 Citiraj If in doubt, flat out... Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Z M A J Napisano 31. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 31. maj, 2015 Qwerty, mene zanima kaj si upa? na povedat za Mazdo 6 z 2.2D motorjem 180KS, tako kot ima na?a kolegica Katja in se mo? prito?uje, da ni ravno posko?en avto. ?ist tko spra?ujem, ker me zanima, ?e bi ?lo ?e (precej varno) na 230 do 240KS in z ogromnim prirastkom navora ?ez celotno podro?je? Citiraj Lepa kot slika, na sliki pa traktor Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
SpEkTr Napisano 31. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 31. maj, 2015 Da ni posko?en? Men se moja zdi zelo posko?na, pa je 129ks verzija, no pa pb nekaj doda. Ampak nimam kaj dodat Odvisno na kaj si navajen. Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Z M A J Napisano 31. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 31. maj, 2015 No, ?e se ne motim je on navajen na V6 bencinske alfe, ki res dobro pospe?ujejo (zvok pa AJD ?AO kot bi rekli Primorci). Citiraj Lepa kot slika, na sliki pa traktor Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Deeyan Napisano 31. maj, 2015 Prijavi Deli Napisano 31. maj, 2015 To da pa proizvajalci mogo?e pustijo malo 'rezerve' zaradi doseganja bolj?e vzdr?ljivosti pa tudi ne gre v glavo? Bom tud js kr raj odnehal z bojem proti mlini na veter, vpra?am sam ?e kako je potem po tvoje mo?na razlika pri 2.0 dizlu 1.generacije mazde6? Torej 89kw in 100kw, s tem da sta motorja popolnoma enaka z enakimi turbinami, intercoolerjem, bati, kompresijo ter navorom. http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF_2002_.282.0_MZR-CD.29 namig:elektronika Pa ne sam to, tut v 323F je bil enak motor z 90hp Citiraj Skupina MAZDA DRIVERS na facebook-u (👈 klikni 🙂) Oddaj oglas v skupini na Facebook-u, Mazda parts for sale(👈 klikni 🙂) Od sedaj naprej tudi na Instagramu (👈klikni 🙂) Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
mazdaman Napisano 2. junij, 2015 Prijavi Deli Napisano 2. junij, 2015 323f nima istega motorja kot mazda6 je pa bil razvit iz njega. Kar pa slivka razlaga, pa je:-Nadmorska vi?ina, ne ga srati, a ti mora? povedati ali se bo? vozil po istri ali na jesenicama in on ti ga tako nastavi.-Kvaliteta becina seveda vpliva ampak avti so tako ali tako delani za EU ali US trg in z tem so ?e optimirani za bencin na na?i strani. Nafta je pa v US tako ali tako ?e v manj?ini oz za tovornjake. proizvajalci so tako optimirali motor za EU trg, ki mora delati v DE ali BIH (a po optimiranju je pa namenjen samo za vo?njo z SLO Nafto, dvomim)- jaz mislim, da je optimiranje - v slivkinem izrazoslovju friziranje. (iskanje rezerv v tovarni?kem programiranju) malo dvigne? tlak zraka in tlak ter ?as vbrizga goriva, ker to z na?o nafto lahko in ?e je optimirano Proizvajalci igrajo na varno karto... zakaj ima focus motor z 90 konji in 109 konji, oba identicna in oba sposobna 150 konjev kadar hoces brez pretiranega obremenjevanja turbine?? Problem nastane ker en avto ni enak drugemu... morejo trofit v fabriki zlato sredino ki odstopa.lahko toliko pa toliko pri avtih da se vedno dobijo zeleno luc... vendar tista mapa je lahko za en motor u nulo.pri enem pa odstopa ker tudi motor ni enak... pri optimizaciji pa te neenakosti iznicijo ker naredijo mapo za tocno ta motor in se mapa 2-3x popravi da je narejena v nulo... krivulja navora speglana in vse... .daj no a v fabriki imajo take tolerance da so motorji od 100 pa do 150 KM enaki sami, samo jer je tak raztros raje dajo 90Km verzijo ven, da je ziher. Pa saj to niso za?etki TAMa ko so ?e na roke obdelovali motorne le?aje in so na prvi vo?nji do glavenga trga od 10 komadov pripeljali le trije, ki jih je ?tefan z natan?no roko obdelal. To da pa proizvajalci mogo?e pustijo malo 'rezerve' zaradi doseganja bolj?e vzdr?ljivosti pa tudi ne gre v glavo?namig:elektronika Pa saj to Slivka govori, da se z Optimizacijo dose?ejo ve?je obremenitve za motor in posledi?no manj?a vzdr?ljivost. (Friziranje) Citiraj Za vse vaše ideje urejanja okolice www.gabioni.si Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
YavarYe X6V6 Napisano 2. junij, 2015 Prijavi Deli Napisano 2. junij, 2015 To da pa proizvajalci mogo?e pustijo malo 'rezerve' zaradi doseganja bolj?e vzdr?ljivosti pa tudi ne gre v glavo? Bom tud js kr raj odnehal z bojem proti mlini na veter, vpra?am sam ?e kako je potem po tvoje mo?na razlika pri 2.0 dizlu 1.generacije mazde6? Torej 89kw in 100kw, s tem da sta motorja popolnoma enaka z enakimi turbinami, intercoolerjem, bati, kompresijo ter navorom. http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF_2002_.282.0_MZR-CD.29 namig:elektronika Mehanika motorja JE enaka, so pa detajli ki so vidni na oko, ki so druga?ni, in ena dolo?enih stvari sploh NIMA, prpelte mi obe in samo odprite pokrov motorja, roke bom imel na hrbtu pa povem katera je katera. Citiraj Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS. "Life is too short, to drive slow-shitty cars." Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
YavarYe X6V6 Napisano 2. junij, 2015 Prijavi Deli Napisano 2. junij, 2015 Nadmorska je zelo pomembna, ?e avto NIMA vi?inske kompenzacije je lahko kr sme?no.Mi smo bili na tenerifih, in smo se zapeljali do vzno?ja EL TEIDE, renojev modus ni ?el ve? kot z 2. prestavo v malenkost klan?ka, cca 2-3%, ni varijante, obratov sploh ni dobil, je zgledalo kot da je nekaj crknilo. Citiraj Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS. "Life is too short, to drive slow-shitty cars." Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Deeyan Napisano 2. junij, 2015 Prijavi Deli Napisano 2. junij, 2015 323f nima istega motorja kot mazda6 je pa bil razvit iz njega. Pustmo podrobnosti, da so drugacni koti ventilov, itd... 1 Citiraj Skupina MAZDA DRIVERS na facebook-u (👈 klikni 🙂) Oddaj oglas v skupini na Facebook-u, Mazda parts for sale(👈 klikni 🙂) Od sedaj naprej tudi na Instagramu (👈klikni 🙂) Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
mazda_mx Napisano 4. junij, 2015 Prijavi Deli Napisano 4. junij, 2015 Pri nas na merilnih valjih je bilo ze precej chipanih avtov. V glavnem tile domaci mojstri prodajajo meglo. Govorim za najbolj popularne turbodizle. Nabijejo tlak turbine, da motor dobro "sune", v visjih obratih pa tema.Dimi tudi fino, saj je nafte prevec glede na zrak, ki gre v motor. Zadnje case ze v vsakem vecjem mestu kdo ponuja chiptuning. Vsi prisegajo, da samo razvijajo "mape" , kar pa je bolj redko videno.Prvic zato, ker je na netu malo morje genericnih map, ki jih menjavajo toliko casa dokler ni stranka zadovoljna. Malokdo pa ve kaj tocno sploh nalaga v motorni racunalnik. Nekateri, ki so na sceni ze nekaj casa in so specializirani za dolocene znamke imajo dobre mape. Ostali samo nasmemavajo "internet" mape. Sam delam na dirkalnikih: pista, gorske dirke, rally, drag race,.... tudi tu se da videt razne mojstrovine. 3 Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
qwerty Napisano 6. junij, 2015 Avtor Prijavi Deli Napisano 6. junij, 2015 Zmaj 2.2 cd motor doaeze varnih 250 prirastek navora pa 170-180nm Citiraj If in doubt, flat out... Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
jures Napisano 6. junij, 2015 Prijavi Deli Napisano 6. junij, 2015 Pa ne misliti da to lahko naredis od cd129 naprej ker 129 NIMA iste turbine kot naslednji 2 Citiraj Live your dreams, don't dream your life! Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Z M A J Napisano 6. junij, 2015 Prijavi Deli Napisano 6. junij, 2015 250 ?esa, Lipicancev? Citiraj Lepa kot slika, na sliki pa traktor Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
SoulMan Napisano 6. junij, 2015 Prijavi Deli Napisano 6. junij, 2015 Zmaj 2.2 cd motor doaeze varnih 250 prirastek navora pa 170-180nm Kolikor sem gledal (pa lahko, da nisem gledal dovolj), nih?e ne ponuja 250 vrancev, kaj ?ele da bi to bilo popolnoma varno. Me pa resno zanima...ali ima kdo navito CD163 ali pa CD185? Pa to ne nekdo, ki bo napisal "ja, imam xxx konjev, yyy Nm in po 20.000 km je vse OK". 20.000 jih naredim v petih mesecih, ?elim izku?nje na dalj?i rok. Citiraj Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
jures Napisano 6. junij, 2015 Prijavi Deli Napisano 6. junij, 2015 Kolikor sem gledal (pa lahko, da nisem gledal dovolj), nih?e ne ponuja 250 vrancev, kaj ?ele da bi to bilo popolnoma varno. Me pa resno zanima...ali ima kdo navito CD163 ali pa CD185? Pa to ne nekdo, ki bo napisal "ja, imam xxx konjev, yyy Nm in po 20.000 km je vse OK". 20.000 jih naredim v petih mesecih, ?elim izku?nje na dalj?i rok. In to z dpf....jah qwerty vse obvlada.... Citiraj Live your dreams, don't dream your life! Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico Povezava do vsebine Deli na druge strani Več načinov deljenja...
Priporočeno sporočilo
Pridružite se pogovoru
Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.