Skoči na vsebino

CARPRO - Chiptuning, optimizacija, avtodiagnostika,...


qwerty

Priporočeno sporočilo

Predvsem to, da avto stoji je bil pomemben podatek. Sicer vem, da karkoli napi?em je bob ob steno in tvojega svetega prepri?anja ne bom spremenil ampak vseeno:

Saj tega ne delajo le Slovenci. V tujini obstajajo firme, ki poskrbijo za predelavo (?ipiranje, vgradnja ve?je turbine, kompresorja itd...) in obenem ostane tovarni?ka garancija. Kar nekaj avtomobilov ima ogromno rezerve (nekateri pa ?e serijski hitro crknejo ja, preden spet kaj takega napi?e?). Dostikrat je razlika med mo?nej?o in ?vohnej?o izvedbo dolo?enega avtomobila z istim motorjem le v elektroniki in kakih detajlih. Naprimer ve?ji injektorji, intercooler, turbina ali pa samo druga?e sprogramiran vbrizg.

Opa?am pa, da si kar nastrojen proti Slovencem. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Predvsem to, da avto stoji je bil pomemben podatek. 

 

?

Je ratalo popravilo predrago in je mo?akar kupil Hondo Accord. Ja, avto pa stoji. Zdaj ?e zarasel v travo, da se ga komaj ven vidi... Potrebuje? kak?ne dele?

 

 

Sicer vem, da karkoli napi?em je bob ob steno in tvojega svetega prepri?anja ne bom spremenil ampak vseeno:

 

Napi?i to, kar me zanima: kaj to?no se pri optimatiziranju po?ne

 

 

Saj tega ne delajo le Slovenci. V tujini obstajajo firme, ki poskrbijo za predelavo (?ipiranje, vgradnja ve?je turbine, kompresorja itd...) in obenem ostane tovarni?ka garancija. Kar nekaj avtomobilov ima ogromno rezerve (nekateri pa ?e serijski hitro crknejo ja, preden spet kaj takega napi?e?). Dostikrat je razlika med mo?nej?o in ?vohnej?o izvedbo dolo?enega avtomobila z istim motorjem le v elektroniki in kakih detajlih. Naprimer ve?ji injektorji, intercooler, turbina ali pa samo druga?e sprogramiran vbrizg.

 

To, kar si opisal, zame ni optimiziranje ampak "friziranje". V?asih smo brusili kanale, pa podlagali vzmeti ventilov, pa brusili glave pa menjali frgazerje pa kaj jaz vem kaj ?e vse. Ti ?asi so pa? minili. Zdaj v ra?unalniku preprogramira?, da dovoli turbini vi?ji tlak in da injektorji vbrizgajo ve? goriva, pa je stvar kon?ana (dobro, vem, da je treba prilagoditi ?e kup stvari, ampak za amaterja je to dovolj dobra razlaga). Vendar ve?ina tukaj omenjate optimiziranje, ker da tovarni?ke nastavitve niso dovolj dobre in da motor bolje deluje, ?e se te nastavitve popravijo. In to je tisto, ?esar ne razumem. Tovarne imajo ekipe strokovnjakov in laboratorije, kjer preizku?ajo delovanje motorja. In glede na konkurenco na trgu presneto tekmujejo, kdo bo imel bolj?i izdelek, kdo bo imel manj?o porabo in posledi?no manj CO2 v izpuhu, torej je naloga teh laboratorijev, da dose?ejo ?im ve?ji izkoristek motorja. S tem se ne ukvarja en ?lovek ali ena ekipa na svetu, s tem se ukvarjajo vse ekipe svetovnih proizvajalcev motorjev. In ko naredijo laboratorijske preizkuse in izdelajo motor (in vozilo), gre vse skupaj ?e na poligon, kjer dodelajo stvari. Nato pa ?e na cesto. ?ele ko so vsa ta testiranja kon?ana in prilagoditve opravljene, gre avto v serijsko proizvodnjo in prodajo. Potem pa avto pelje? k "hekerju", pa on v enem dnevu naredi bolj optimalno delovanje motorja, kot ga je pri proizvajalcu cela ekipa v enem letu. To je to, ?esar ne razumem in zaradi ?esar imam negativno mnenje do tako imenovanega optimiziranja.

 

Opa?am pa, da si kar nastrojen proti Slovencem. 

 

Ja? Bom malo premislil o tem. 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Js pa ne razumem zakaj to ni jasno :) To da so in?enirji v tovarni pametni seveda dr?i, ne morejo pa mimo zakonov fizike in razlik med teorijo ter prakso.

 

Mislm, da je ?e blo napisano da iz tovarne tud dva motorja nista 100% enaka, zato se uporabi ra?unalnik, ki premosti te razlike. (?e tu nekaj izgub) Potem ker vemo, da na mo? motorja vpliva med drugim tudi nadmorska vi?ina, je le ta ra?unalnik sprogramiran ?imbolj konzervativno za uporabo na ?im?ir?em spektru nadmorskih vi?in.(spet izguba) Dodatno pa je tukaj ?e kvaliteta goriva in oktani bencina. ?e razlika je npr. v dveh 'enakih' motorjih za razli?ne trge, ker imajo v ameriki gorivo z manj oktani, morajo tudi sprogramirati druga?e, druga?e motor klenka. Recimo v evropi pa se zaradi bolj?e nafte dizli ?e v ?tartu iz tovarne lahko programirajo z druga?nimi parametri in s tem ve?jo mo?jo pri enaki prostornini.

 

Zarad vseh teh na?tetih razlogov (in ?e kak?nega pa nimam cajta iskat-sem samo iz glave se spomnil), se da potem dodatno prilagodit oz. optimizirat vsak ra?unalnik posebej, glede na zmo?nosti samega motorja in njegovih elementov ter okolje v katerem se vozi.

 

Kako se optimizira te zanima? Evo v detajle ;)

(sicer aftermarket ra?unalnik, ampak point je isti)

 

Upam, da se je zdj re?ilo ?e eno neumno vpra?anje :)

miataviperfinal.png

"It's better to be a lion for a day, than a sheep all your life."

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kaj pa vem, pomoje ga mal 'odprejo' in je optimizacija tu.

 

Meni se to zdi malo za lase privle?eno... Glede nadmorske vi?ine in goriva. Mogo?e je bolj slab primer.

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Js pa ne razumem zakaj to ni jasno :) To da so in?enirji v tovarni pametni seveda dr?i, ne morejo pa mimo zakonov fizike in razlik med teorijo ter prakso.

 

Mislm, da je ?e blo napisano da iz tovarne tud dva motorja nista 100% enaka, zato se uporabi ra?unalnik, ki premosti te razlike. (?e tu nekaj izgub) Potem ker vemo, da na mo? motorja vpliva med drugim tudi nadmorska vi?ina, je le ta ra?unalnik sprogramiran ?imbolj konzervativno za uporabo na ?im?ir?em spektru nadmorskih vi?in.(spet izguba) Dodatno pa je tukaj ?e kvaliteta goriva in oktani bencina. ?e razlika je npr. v dveh 'enakih' motorjih za razli?ne trge, ker imajo v ameriki gorivo z manj oktani, morajo tudi sprogramirati druga?e, druga?e motor klenka. Recimo v evropi pa se zaradi bolj?e nafte dizli ?e v ?tartu iz tovarne lahko programirajo z druga?nimi parametri in s tem ve?jo mo?jo pri enaki prostornini.

 

 

Upam, da se je zdj re?ilo ?e eno neumno vpra?anje :)

 

Ja, to?no tako (glede goriva), zato pa ra?unalnike druga?e sprogramirajo za Ameri?ki trg in druga?e za Evropski trg. In so iz iste tovarne avtomobili delani za Evropski trg druga?e narejeni kot avtomobili za Ameri?ki trg. Pa spet druga?e za Avstralski trg... 

 

Kar se razlik motorjev med seboj ti?e, so pri sodobnih tolerancah te razlike presneto majhne, poleg tega pa ima vsak motor vsaj 5 senzorjev, ki redno nadzirajo delovanje motorja in ra?unalniku sporo?ajo stanje, da ra?unalnik nato prilagaja doziranje goriva in odpiranje loput... 

 

Kar se pa nadmorske vi?ine ti?e - od 0 do 3000 metrov nad morjem ni bistvene razlike. Ker tole z nadmorsko vi?ino je za sli?ati tako, kot da bi jaz moral doma optimatizirati motor za delo na 965 metri nad morjem, ko bi pri?el v slu?bo, pa za delo na 80 metrov nad morjem... Ta je pa vseeno malo bosa...

 

Je pa tako, da raje neumno vpra?am, kot pa da sem ?lan KNB.

 

 

Zdaj grem pa pre?tudirat te posnetke, ki si jih prilo?il. Upam, da je vredno svojega ?asa.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sivka.?e bi bili ?e vedno v ex jugi,bi te

sedaj udba zasli?evala,kaj ti ni jasno pri tej optimizaciji in ali nisi morda povezan z kak?nimi tujimi agenti.

Lepo so ti razlo?ili ti pa tera? svojo politiko naptej.

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sivka,a ne ve?,da je v?asih nevarno vrtati

po nekaterih stvareh,ki so delikatne?

Tudi o belih sledeh na plavem nebu je veliko napisanega in "razjasnjenega"na you you tjubu.

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Naprej, ne naptej...

 

No, ogledal sem si oba posnetka, ampak me nekako nista povsem prepri?ala. Pa tudi razlage prej me nekako niso prepri?ale.

To da pa proizvajalci mogo?e pustijo malo 'rezerve' zaradi doseganja bolj?e vzdr?ljivosti pa tudi ne gre v glavo?

 

Bom tud js kr raj odnehal z bojem proti mlini na veter, vpra?am sam ?e kako je potem po tvoje mo?na razlika pri 2.0 dizlu 1.generacije mazde6? Torej 89kw in 100kw, s tem da sta motorja popolnoma enaka z enakimi turbinami, intercoolerjem, bati, kompresijo ter navorom.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF_2002_.282.0_MZR-CD.29

 

 

namig:elektronika :prstgor:

miataviperfinal.png

"It's better to be a lion for a day, than a sheep all your life."

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Zdej pa po vrsti... Cipiranje traja 15min optimizacija pa vcasih 2-3dni... cipiranje je samo za dolocen procent povecanje pritiska goriva, povecanje pretoka v sobah, daljse odpiranje sob,... pac veste kam ciljam...

 

Optimizacija je pa da za vsako okence ki ste ga mal visje popali preracunas razmerje zraka in goriva... sepravi racuna se za vsake 100rpm in za vsake 0.1bar razlike... sepravi do koliko barov in koliko obratov... potem se tu upostevajo se podatki lambda sonde in se v tej smeri podatki popravijo, nato se uposteva se zananji barometricni pritisk ki tudi vpliva na vse skupaj... izracunov je toliko da sta mojega focusa dva delala od 8.00 pa do 15.30 ko sem zapeljal domov...

Proizvajalci igrajo na varno karto... zakaj ima focus motor z 90 konji in 109 konji, oba identicna in oba sposobna 150 konjev kadar hoces brez pretiranega obremenjevanja turbine?? Problem nastane ker en avto ni enak drugemu... morejo trofit v fabriki zlato sredino ki odstopa.lahko toliko pa toliko pri avtih da se vedno dobijo zeleno luc... vendar tista mapa je lahko za en motor u nulo.pri enem pa odstopa ker tudi motor ni enak... pri optimizaciji pa te neenakosti iznicijo ker naredijo mapo za tocno ta motor in se mapa 2-3x popravi da je narejena v nulo... krivulja navora speglana in vse...

 

Ni tu nobene teorije zarote... sej ce se logicno postudira da avto se z vec konji manj matra v hrib, posledincno tudi za opravljeno manj goriva porabi... zakaj ima po papirjih focus 90 konjev 0.6l visjo porabo kot 109 konjski focus... oba motorja enaka... samo racunalnik drug...

 

V torvarni tudi veliko raje malo vec "zalivajo" motor kot pa da na suho motor lavfa... se tu se pridobi ti ker trofis z optimizacijo tocno tisto mejo ki porabi ravno toliko goriva kot ga potrebuje za najlepse izgorevanje...

If in doubt, flat out... 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Qwerty, mene zanima kaj si upa? na povedat za Mazdo 6 z 2.2D motorjem 180KS, tako kot ima na?a kolegica Katja in se mo? prito?uje, da ni ravno posko?en avto.

 

?ist tko spra?ujem, ker me zanima, ?e bi ?lo ?e (precej varno) na 230 do 240KS in z ogromnim prirastkom navora ?ez celotno podro?je? 

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

No, ?e se ne motim je on navajen na V6 bencinske alfe, ki res dobro pospe?ujejo (zvok pa AJD ?AO kot bi rekli Primorci).  :wub:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To da pa proizvajalci mogo?e pustijo malo 'rezerve' zaradi doseganja bolj?e vzdr?ljivosti pa tudi ne gre v glavo?

 

Bom tud js kr raj odnehal z bojem proti mlini na veter, vpra?am sam ?e kako je potem po tvoje mo?na razlika pri 2.0 dizlu 1.generacije mazde6? Torej 89kw in 100kw, s tem da sta motorja popolnoma enaka z enakimi turbinami, intercoolerjem, bati, kompresijo ter navorom.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF_2002_.282.0_MZR-CD.29

 

 

namig:elektronika :prstgor:

Pa ne sam to, tut v 323F je bil enak motor z 90hp :)
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

323f nima istega motorja kot mazda6 je pa bil razvit iz njega.

 

Kar pa slivka razlaga, pa je:

-Nadmorska vi?ina, ne ga srati, a ti mora? povedati ali se bo? vozil po istri ali na jesenicama in on ti ga tako nastavi.

-Kvaliteta becina seveda vpliva ampak avti so tako ali tako delani za EU ali US trg in z tem so ?e optimirani za bencin na na?i strani. Nafta je pa v US tako ali tako ?e v manj?ini oz za tovornjake. proizvajalci so tako optimirali motor za EU trg, ki mora delati v DE ali BIH (a po optimiranju je pa namenjen samo za vo?njo z SLO Nafto, dvomim)

- jaz mislim, da je optimiranje - v slivkinem izrazoslovju friziranje. (iskanje rezerv v tovarni?kem programiranju) malo dvigne? tlak zraka in tlak ter ?as vbrizga goriva, ker to z na?o nafto lahko in ?e je optimirano

 

Proizvajalci igrajo na varno karto... zakaj ima focus motor z 90 konji in 109 konji, oba identicna in oba sposobna 150 konjev kadar hoces brez pretiranega obremenjevanja turbine?? Problem nastane ker en avto ni enak drugemu... morejo trofit v fabriki zlato sredino ki odstopa.lahko toliko pa toliko pri avtih da se vedno dobijo zeleno luc... vendar tista mapa je lahko za en motor u nulo.pri enem pa odstopa ker tudi motor ni enak... pri optimizaciji pa te neenakosti iznicijo ker naredijo mapo za tocno ta motor in se mapa 2-3x popravi da je narejena v nulo... krivulja navora speglana in vse...
 

 

.daj no a v fabriki imajo take tolerance da so motorji od 100 pa do 150 KM enaki sami, samo jer je tak raztros raje dajo 90Km verzijo ven, da je ziher. Pa saj to niso za?etki TAMa ko so ?e na roke obdelovali motorne le?aje in so na prvi vo?nji do glavenga trga od 10 komadov pripeljali le trije, ki jih je ?tefan z natan?no roko obdelal.

 

 

To da pa proizvajalci mogo?e pustijo malo 'rezerve' zaradi doseganja bolj?e vzdr?ljivosti pa tudi ne gre v glavo?


namig:elektronika :prstgor:

Pa saj to Slivka govori, da se z Optimizacijo dose?ejo ve?je obremenitve za motor in posledi?no manj?a vzdr?ljivost. (Friziranje)

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To da pa proizvajalci mogo?e pustijo malo 'rezerve' zaradi doseganja bolj?e vzdr?ljivosti pa tudi ne gre v glavo?

 

Bom tud js kr raj odnehal z bojem proti mlini na veter, vpra?am sam ?e kako je potem po tvoje mo?na razlika pri 2.0 dizlu 1.generacije mazde6? Torej 89kw in 100kw, s tem da sta motorja popolnoma enaka z enakimi turbinami, intercoolerjem, bati, kompresijo ter navorom.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF_2002_.282.0_MZR-CD.29

 

 

namig:elektronika :prstgor:

Mehanika motorja JE enaka, so pa detajli ki so vidni na oko, ki so druga?ni, in ena dolo?enih stvari sploh NIMA, prpelte mi obe in samo odprite pokrov motorja, roke bom imel na hrbtu pa povem katera je katera.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Nadmorska je zelo pomembna, ?e avto NIMA vi?inske kompenzacije je lahko kr sme?no.

Mi smo bili na tenerifih, in smo se zapeljali do vzno?ja EL TEIDE, renojev modus ni ?el ve? kot z 2. prestavo v malenkost klan?ka, cca 2-3%, ni varijante, obratov sploh ni dobil, je zgledalo kot da je nekaj crknilo.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

323f nima istega motorja kot mazda6 je pa bil razvit iz njega.

 

Pustmo podrobnosti, da so drugacni koti ventilov, itd... :D
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pri nas na merilnih valjih je bilo ze precej chipanih avtov. V glavnem tile domaci mojstri prodajajo meglo. Govorim za najbolj popularne turbodizle.  Nabijejo tlak turbine, da motor dobro "sune",  v visjih obratih pa tema.

Dimi tudi fino, saj je nafte prevec glede na zrak, ki gre v motor.   Zadnje case  ze v vsakem vecjem mestu kdo ponuja chiptuning. Vsi prisegajo, da samo razvijajo  "mape" , kar pa je bolj redko videno.

Prvic zato, ker je na netu malo morje genericnih map, ki jih menjavajo toliko casa dokler ni stranka zadovoljna.  Malokdo pa ve kaj tocno sploh nalaga v motorni racunalnik.

 

Nekateri, ki so  na sceni ze nekaj casa in so specializirani za dolocene znamke imajo dobre mape. Ostali samo nasmemavajo "internet" mape.

 

Sam delam na dirkalnikih: pista, gorske dirke, rally, drag race,.... tudi tu se da videt razne mojstrovine.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pa ne misliti da to lahko naredis od cd129 naprej ker 129 NIMA iste turbine kot naslednji 2

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Zmaj 2.2 cd motor doaeze varnih 250 prirastek navora pa 170-180nm :)

 

Kolikor sem gledal (pa lahko, da nisem gledal dovolj), nih?e ne ponuja 250 vrancev, kaj ?ele da bi to bilo popolnoma varno.

 

Me pa resno zanima...ali ima kdo navito CD163 ali pa CD185? Pa to ne nekdo, ki bo napisal "ja, imam xxx konjev, yyy Nm in po 20.000 km je vse OK". 20.000 jih naredim v petih mesecih, ?elim izku?nje na dalj?i rok. :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kolikor sem gledal (pa lahko, da nisem gledal dovolj), nih?e ne ponuja 250 vrancev, kaj ?ele da bi to bilo popolnoma varno.

 

Me pa resno zanima...ali ima kdo navito CD163 ali pa CD185? Pa to ne nekdo, ki bo napisal "ja, imam xxx konjev, yyy Nm in po 20.000 km je vse OK". 20.000 jih naredim v petih mesecih, ?elim izku?nje na dalj?i rok. :)

In to z dpf....jah qwerty vse obvlada....

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • https://www.slovenskenovice.si/bulvar/tuji-traci/tito-sploh-ni-bil-tito/
    • Po mojem, najboljših 6 minut, porabljenih na Youtube. Kapo dol ustvarjalcem!    
    • 2.3 mašina je imela 3-4 iteracije. Zadnja je z redno menjavo olja ok. Prvim so pokale glave, ker so se luknjice zamašile, ki so med cilindri olje prepuščale, zadnja je baje sloted.   Ampak to so vse 2.3 280 mašine. In servisi nimajo pojma, ko to vprašaš.   Imam 1.5 3 cilindra in od MY2020 ima oljno črpalko gnano z mokrim jermenom in ne zobnikom. Baje penlo olje ob objestni vožnji in je lahko brez olja obstala. Na servisu nič ne vejo o tem.   Pri obeh mašinah zna bit še problematičen carbon built up, ampak ot imajo Mazde baje podoben problem.
    • Kje so časi RS Coshwort-a, potem bi bila odločitev logična....moj glas gre ST, ki je res stroj, če res rabiš 280km....kdaj jih bos uporabil je drugo vprašanje....glede zanesljivosti bi pa zih vzel Mazdo, ceprav verjetno je Ford ST program drugacna serija kot ostalo @godlike bo verjetno vedel....
    • Pa dam tudi jaz eno sliko kar tako:     Ta čas, ko nekateri glancate svoje Mazge in ko jim drugi naročate tablice, ta tretji z Mazgami uživamo v potovanjih...
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.