Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano (urejeno)
pred 45 minutami je 50keda napisal:

Sj loputice ne more potegnit not, notri potegne samo zatič, ki jo drži na palčki. Če slišiš ta kovinski zvok "pink", ko ugasneš, je že prepozno, je zatič že daleč od svojega pravega mesta :D

 

To ne more držati. Pri Selmarju sem bil z avtom l. 2016, ki so mu na pooblaščenem servisu 5.000 km prej zamenjali turbino z novo, modificirano. Kovinski "pink" je zaslišal Selmar mehanik in me nanj opozoril. Torej dokaj glasen "pink" je bil na 5.000 km stari turbini, nikoli priganjani. Sam ga prej nisem niti opazil.

Popravljeno od Janez007
Napisano

Zanimivo, ne znam si sicer predstavljat kak zgubiš zatič brez da lopatice na turbini pokrivi, ampak očitno se da, če ta primer,  ki ga navajaš drži. Če govoriva o istem zatiču, potem druge poti zanj ni kot v intercooler, tam se najvrjetneje ustavi. Edina možnost bi bla, da tista turbina, skozi katero ga potegne, v danem trenutku miruje.

U glavnem, to pomeni, da je v vsakem primeru za odpret turbino in preverit, če je cela al ne. Če je, bi se po  mojem moral zatič, dat popravit.

Napisano

Kdaj pa turbina miruje? A ko avto stoji in je ugasnjen motor? :nevem:

 

Tko, da je odvisno le kolk je sreče, da ne poškoduje lopatic... mogoče le v primeru, ko je na štandgasu pa se vrti bolj počasi.

33112_1.png

Napisano
dne 13. 9. 2024 ob 20:42 je Boss napisal:

Kdaj pa turbina miruje? A ko avto stoji in je ugasnjen motor? :nevem:

 

Tko, da je odvisno le kolk je sreče, da ne poškoduje lopatic... mogoče le v primeru, ko je na štandgasu pa se vrti bolj počasi.

Če je loputa zaprta se ena nebi smela vrtet.

Napisano

Se vrti, ker turbini ne uporabljata čisto ločenih poti, ampak le delno. Mazda ima sistem dvo stopenjskega bi turba z variabilno geometrijo lopatic večje turbine. Pri nizkih obratih ventil zapira direktno večjo cev, do velike turbine, saj je premalo energije v izpušnih plinih, tako da gre najprej skozi malo turbino, ki skrbi za tlak zraka, ampak še vedno gre izpuh tudi skozi večjo, čeprav takrat se zgolj vrti in ne proizvaja kaj dosti tlaka v sistem.  To je tam nekje do 1700-1800 obratov

 

Ko se obrati povečajo loputa delno odpre tudi večjo cev za direkten dostop izpušnih plinov do večje turbine. Ampak, ker tlaka še vedno ni toliko, da bi preklopilo na veliko, delujeta obe turbini skupaj, tako da najprej večja nekoliko fila manjšo, da ji povečuje tlak pri tem pa z variabilnimi lopaticami večje turbine regulira tlak, da je čimbolj efektiven. Če se ne motim se to dogaja nekje med 1800-2700 obratov.

 

Nad tem pa odpre izpušno loputo do konca in po večji cevi preusmeri večino izpušnih plinov preko večje turbine in tudi odpre kontrolni ventil na izhodu za zrak, da gre ta lahko končno mimo male turbine. Še vedno pa se ta mala turbina ne ustavi, ker nima ventila, da bi jo čisto zaprlo, ampak se vrti, dela pa bore malo tlaka v sistemu.

 

Tako, da obe turbini se ves čas vrtita, razlika je le od obratov, katera skrbi za tlak, katera je pa v določenem trenutku v prostem teku. Ampak ustavita se pa ne.

33112_1.png

Napisano (urejeno)

Ja vprašanje je res ali se loputa čisto zapre al ne in predvsem kdaj, ti iztrga zatič. Nekaj je prosto oz. brez tlačno vrtenje, nekaj pa je vrtenje, ki ti ustvarja tlak. Tako da ja, se strinjam, vprašanje če se sploh kdaj čisto ustavi katera izmed njih. Ampak če zatič pade skozi pri popolnem ali delnem zaprtju, je po mojem še možnost, da se poškodbam lopatic izogneš. Meni se je to na žalost zgodilo pri polnem plinu :D :D

Popravljeno od 50keda
  • Všeč 1
  • Žalosten 1
Napisano
dne 12. 9. 2024 ob 20:12 je Mazda6 Top Revolution napisal:

Težavo glede izgube moči do 2500 obratov imam popolnoma enako tudi sam. Danes sem se oglasil na servisu Mazda. Avto ima dve turbine. V prvi se je odlomil en pokrovček, kar pomeni, da tam vleče zrak. Cena turbine je 1500 z ddv + delo za zamenjavo 300 €.

Kako bom postopal še ne vem. Ne vem, če bom lahko kje dobil obnovljeno turbino, ki bo kvalitetno narejena za dosti nižjo ceno. Druga zadeva je potem sessalni kolektor, ki nima sicer direktne povezave z tem ampak na 100.000 ga je zelo dobro očistiti, ker je običajno čisto zabit. Cena čiščenja + peskanja na pooblaščenem servisu cca. 500 euričev. To so cene ....

Pozdravljen.

Sam sem se tudi srecal s tem problemom na zalost... Tezavo sem pa resil pri Pelkotu, menjava turbin me je stala 800e.

 

Letos pa sem ocistil tudi sesalni kolektor pri cca 135.000km, ta poseg me je pri Pelkotu stal 200e in razlika je kar opazna, avto je veliko bolj odziven. 

 

Ja so kar cene... oz kar dosti ljubezni €€€ zahtevajo te mazde ja. 

 

 

 

 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Tole so različni renderji verjetno celo narejeni z AI. Zakaj bi se o tem pogovarjali, ker tole je pač zgolj nabijanje kaj bi bilo, če bi bilo. 
    • Fak, a ti razumeš razliko, kitajska vlada jim plačuje za vsak prodan avto... tudi za tistega, ki gre v izvoz al pa obtiči na ogromnem parkirišču. Za besedo nelojalna konkurenca še nisi slišal? Še ne dolgo nazaj je bil prehod na EV-je označen za ekološko dejasnje, a zdaj ko jih pa kopičijo na parkiriščih, kjer se večina sploh ne bo prodala se pa o ekologiji ne pogovarjamo več. Neverjetno kako so EV fani tako hipokritski glede tega. Izjavljo samo stvari, ki jim gredo v njihov prid pa samo toliko časa kot jim ustreza. Dvolično do konca.   Kitajci so vso začetno znanje enostavno pokradli, skopirali, sicer veliko po neumnosti in pohlepu zahoda. Ampak vseeno, to so amoralna bitja. Zdaj pa vse viške denarja, ki ga na začetku niso porabili za razvoj lahko uporabijo v nadgradnjo obstoječih tehnologij in v trgovski vojni proti tistim, ki so jim omogočili tak razcvet. Lepo se vidi kako capljajo pri ICE motorjih za zahodnimi izdelki, a pri EV-jih pa so seveda spredaj, ker tukaj je bilo najlažje zahod prehitet, ker smo praktično vsi štartali skoraj iz istega izhodišča a kitajci so imeli veliko prednost saj imajo rude, litij, redke zemlje na razpolago v takih količinah, da lahko enostavno zajebejo vse.    Seveda gorijo tudi Evropski hibridi in EV-ji, ker so ... pazi zdaj to... večinoma baterije narejene kje?    Pa še nekaj - kitajski avti so narejeni za življensko dobo 5-7 let.  Tako kot vse ostale kitajske stvari. Ne zanima jih servisna mreža, ne zanima jih aftersale usluga. Izdelke tako hitro menjajo, da rezervnih delov po nekaj letih praktično ni za dobit.    Sicer pa... probaj pa ne pozabit poročat kako je šlo po 5 letih lastništva kitajca.    
    • Če bo res takšna potem začnem redno igrati loto....  ali pa se bo moja boljša polovica začela prodajati, HE HE HE
    • Jah, Boss, tole "politično" jamranje v stilu "Kitajci so grdi", pa spet ne bo pilo vode. So vseh sort, tako kot tudi Američani, Slovenci, Evropejci.   Bom komentiral samo avtomobilsko industrijo. Kitajci so naredili načrt delati najboljše EV za dosego svetovne prevlade. In jim prekleto dobro kaže. Evropska avtomobilska industrija se bo morala pa zamisliti in krepko pljuniti v roke, ker tole precenjeno plastiko in pokvarljive avte, ki jih delajo po tekočem traku, tudi ne bodo mogli več vsakemu Janezku prodati. Jaz zase ne morem več 100 % reči, da kitajskega avtomobila pa nikoli ne bom kupil. Če bi izbiral ta hip, bi verjetno izbral kitajski avto, vsi očitki gor ali dol.   Prav zjutraj sem se spomnil na zgornji video, ko sem se peljal po gorenjski avtocesti v Ljubljano. In je bila kolona, ker se je en mojster z VW ID.7 zagozdil v prikolico tovornjaka. Pol havbe harmonike ... Zdaj ne vem, ali je računal na "vsemogočnega" avtopilota, tudi zračne blazine ne vem, če so bile odprte ... Skratka, stvari, ki so opisane v videu, se dogajajo dobesedno vsem proizvajalcem vozil.   Gorijo tudi evropski EV, ICE in še posebej hibridi. Na parkiriščih po Evropi se tudi kopičijo EU-avti. Neregistrirani in registrirani. Finte z eno- ali nekajdnevnimi registracijami pa so Kitajci pobrali prav od Evrope, ki je začela s to prakso. Še pri nas najdeš znamke, ki so delale več kot tretjino prodaje na tak način - enodnevna registracija, potem pa izvoz rabljenega s popustom iz države.   Imamo Slovenci lep pregovor - le čevlje sodi naj kopitar.
    • zakaj mi ni glih vseeno, ko @Slivka omenja lopato, ki bi jo rad sprobal na meni    
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.