Skoči na vsebino

Vlaga v stanovanju


Shrek

Priporočeno sporočilo

pred 24 minutami je Shrek napisal:

Kako znižati oziroma vzdrževati vlago v stanovanju. Razvlažilec ali klima? 

Kakšne so vaše izkušnje? 

Klima je top, sam ne dela povsod. Drugače pa lunosi in te zadeve, pri starših smo montirali letos - bomo videli kaj bo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sem se šel te igrice z vselitvijo v novo hišo brez prisilnega prezračevanja. Najprej razvlažilec (Vortice Dumido 20), pozimi ultrazvočni vlažilec .... Hitro ugotoviš, da je najbolje 3 x na dan na prepih prezračiti.

 

Sedaj poleti ob soparnih dnevih/nočeh uporabljam invertersko klimo Toshiba v režimu razvlaževanja (dela že 20 let brez težav). Pozimi več ne vlažim ... nekaj vlage itak pride od kuhanja/dihanja/tuširanja. Ko prezračiš ob suhih mrzlih dneh itak pade relativna vlaga iz 60% na 30%, včasih še manj, ker ima zunanji mrzel zrak malo vlage.

 

Težava prekomerne vlage je v kopalnicah. Poleti je ves čas okno na preklop in je OK. Večja težava z odvajanjem je pozimi ... najbolje bi bilo uravnavati z razvlažilcem ... ampak to ropota, pa zavzema prostor in rabi šuko vtičnico.

 

V kurilnici imam toplotno črpalko za sanitarno vodo - ta tudi super razvlažuje zrak ... odprem vrata v bivalni del stanovanja.

 

V Hoferju sem danes videl spodobne razvlažilce za 99€, sicer boljši stanejo med 200-300€.

 

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Klima!+2-3x na dan do daske odpreti in prezračiti-to je najboljši recept.

Pa da ne bo pomote-okno odprto na "overlift" je NO-GO!!!-tako poleti,kot pozimi!!!

 

Lunos je pa samo za lenuhe,ki se jim ne da odpirati oken in zračiti...ne odvaja vlage (še posebaj v takem vremenu,kot je sedaj),ampak le menjava notranji/zunanji zrak...v bistvu zrači,kar pa je seveda "nebesa" za tiste,ki imajo mokro konstrukcijo stanovanja ali hiše.

Lunos je izven kurilne sezone "blagodejna" stvar,med kurilno sezono pa "strel v koleno".

 

Kr pa se klim tiče-mi lahko verjameš,ker imam več kot 20 let izkušnje (bivalna mansarda v hiši,tegola 12-stopinjski zračeni na strehi)...in tui tako-v hiši imamo 4 klime...ima svojo tudi podnajemnik!

 

Kupi kvalitetno klimo in ne glej na denar!!!-jaz imam 3 Mitsubishi-jeve....na mansardi MSZ-LN 35 (črna😍-ena prvih v SLO),tašča v pritličju ima MSZ-LN25 (belo),podnajemnik MSZ-AP25,v prvem štuku pa eno starejšo Panasonic-bomo kmalu zamenjali za Mitsubishijevo.

Zelo priporočam Mitsubishi-sploh ne gledam nič drugega,k mi je serviser (žlahta) rekel,da obstaja Mitsubishi..in po tem vsi ostali....kar pa ne pomeni,da so ostali slabi....pri meni to laufa 24/7,tako da me sploh ne zanima....

 

Če ti je važno,da ne piha vate-vzami z senzorjem (MSZ-LN),če pa ne,pa je MSZ-AP "polna kapa"....aja-priporočam WiFi modul,je fino in praktično...LN serija ima že vgrajeno erijsko,AP pa moraš dokupiti (cca. 50-60€)....AP tudi določenih konfortnih funkcij nima-nima plazma filtra (razelektritveni filter-bomba stvar),nima "powerful-funkcije", in še par malenkosti...je pa AP že zelooo dobra...tudi za ogrevanje v kurilni sezoni.

 

L.P.

Popravljeno od skritikrt
  • Všeč 2
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Dejansko je najbolj učinkovito zračenje 3-5min 2x ali 3x na dan - okna na široko odpret in naredit prepih.

Razvlaževalnik sicer deluje (dokaj počasi), ampak tudi dodatno segreva prostor.

TUdi sušenje perila dviga vlago.

Zadnji 2 leti uporabljam klimo MSZ-AP35 večinoma samo poleti. Zniža vlago, vendar ne preveč, je na okrog 50 - 55%.

Pa tudi prehodno obdobje pred in po kurilni sezoni kdaj pa kdaj prižgem, ko naj bi bilo premrzlo.

  • Všeč 2
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 17 minutami je Shrek napisal:

Zračenje. 

Kak bos zračil, če je zunaj 90% vlage? Ne vem. 

Tudi sam se nagibam klimi...potrebujem samo za razvlazevanje. 

Klima je zakon uglavnem.

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 16 minutami je Tilen5 napisal:

Klima je fajn ja. Če boš imel samo za razvlaževanje lahko pogledaš proti kakemu cenejšemu modelu.

Drži le deloma!

 

Za kaj sem pisal,da vzami eno res dobro...ker daš zravrn cca.300€,in imaš aplikacijo,kjer lahko vse na daleč kontroliraš in krmilis,ti upošteva tudi vremensko napoved,in tako še varčneje dela.

Hkrati imaš model,ki manj porabi...

Še večji razlog pa,da si z tem lahko zelooo zmanjšaš stroške ogrevanja v kurilni sezoni...tudi,če že imaš namensko toplotno črpalko!!! To pa za to,ker ima vsaka res dobra klima boljsi SCOP,kot pa ....vsaka TČ!

Klima ti lahko celo povsem nadomesti primarno ogrevanje v prehodnem obdobju.

 

Moj nasvet: MSZ-AP35 + Wifi modul ali podobno...montiraš na hodnik,ki je povezan z večino važnih prostorov,in si zmagal.

 

 

In še en važen nasvet: ko boš imel klimo jo nonstop goni-nič izklapljanja in vklapljanja med zracenjem itd...tudi,če ti bo npr. premrzlo,samo zvišaj nastavljeno ciljno temperaturo za eno stopinjo in pusti pri miru.

In za kaj? Izklapljanja so smrt za t.i.Scroll kompressor,in tudi-bolj boš "drkal" po nastavitvah,več bo porabila. Cilj ti je konstantna temperatura in 50-55% vlage (kar pa dobra klima vse sama avtomatsko regulira),k ta stopnja je idealna za dobro počutje.

 

  • Všeč 1
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

vem vem se bavimo z klimatizacijo in ogrevanjem že več kot 20let,..sam se mi ne da nakladat tle 🙃

 

sam on je reku samo razvlaževanje,.. se pa strinjam stabo

Popravljeno od Tilen5
  • Všeč 1
  • Hvala 1

 

image.jpeg

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ti bom čisto po domače razložil,za kaj je ceneje,oz. za kaj imajo klime boljsi SCOP kot pa TČ.

Tako mi je razložil montažer za CTC podjetjaa Tilija,ko sem ga vprašal,z čem se ceneje grejem...ali z njihovo TČ ali pa z klimo.

 

Je razložil tako

 

Pri vsakem prenosu so izgube...to je osnova fizike in termodinamike-zmeraj "izgubiš".

Pri TČ je tudi do pet prenosov. Pri moji CTCjevi,gre z zraka na hladilno sredstvo (prvič),po tem v toplotnem izmenjevalcu na vodo (drugič),po tem ta voda gre po dveh ceveh v zemljo in v hišo v notranji del v shranjevalnik. V shranjevalniku v tuljavo in z tuljave greje vodo shranjevalnika (tretjič),z vode shranjevalnika na tuljavo krogotoka mešalnega ventila (četrtič),kjer se po potrebi meša z vodo ki kroži po radiatorskem sistemu...in seveda na koncu z radiatorja greje zrak v prostoru (petič).

Torej pet prenosov energije,in pri vsakem izgubljaš!!!

 

Pri klimi pa gre z zunanjega zraka na hladilno sredstvo (prvič), in po bakrenih ceveh v hišo v notranjo enoto na lamele notranje enite,in z lamel na zrak (drugič),kateri greje ali hladi prostore.

 

Torej zdrava kmečka pamet ti mora povedati,da mora biti klima preklemano "za en drek" skonstruirana,da bi jo lahko TČ prekašala.

 

Seveda pa tukaj ne govorim o grelni moči,kapaciteti,regulaciji temp. po prostorih itd...za to pa so optimirane TČ.

 

A kot sem že rekel-za zmanjšanje stroškov ogrevanja ne obstaja boljsi način kot klima...tudi kamin jo ne more šišati...pa tudi,če imaš gozd itd,ker "vse" nekaj stane...od opreme,goriva,motorka,čas,zdravje itd,itd.....smo že debatirali o tem na tem forumu,pa ne mislim več ponavljati.

 

Še mogoče en podatek,k bo mogoče zanimiv.

Ko sem prvič dal montirati klimo na mansardi,je mansarda že bila "zaprta",z okni itd....in na prvo postavljeno instalacijsko predelno steno (le z ene steani obloženo) smo jo montirali. Tisti dan nisem več zmogel,in sem odtok kondenza speljal kar v veliko pravokotno korito za mešanje betona (ne vem koliko litrsko je...po moje kakih 100L)...in čez noč je klima laufala...in zjutraj je bilo korito polno!!!

 

Mogoče da za misliti...ker moraš vedeti-ni vlaga le v zraku,ampak v vsemu...tudi v zidakih,tleh,oblacilih itd itd...v vsemu!!!

In če imaš konstantno 90% v zraku,po tem si lahko misliš.

 

Ker pazi to-jaz imam celo mansardo oblozeno in izdelano iz Fermacell-a (12,5mm podobno knaufu,samo k je "gips-vlaknena plošča,veliko močnejša in skoraj enkrat težja)....sedaj sem klimo ugasnil že včeraj...in je popoldne ženi zapasalo nekaj ur odprto okno....v dnevni sobi pa še zmeraj 55% vlage!!!

To pa je za to,ker so Fermacellke čisto suhe,in "regulirajo" vlago v prostoru...prej je klima cca.dva mesca laufala nonstop,sedaj pa nima veze,če odprem okno za več ur!!!

 

Dovolj za danes...če pa rabiš še kaj o klimah,lahko ob priliki se kaj napišem...sedaj se mi ne da več😅

 

  • Všeč 1
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Sem popolnoma enakega mnenja! Jaz bi vzel klimo in se hkrati po potrebi tudo hladil ali pa ogreval....👍😉

Imam pa eno vprašanje oziroma 2,na kaj se ti ogrevaš?

Poznam večino slabosti in prednosti ogrevanja pa razmišljam o dveh možnostih ogrevanja; TČ in split klimatskem sistemu. Prva bi me stala 10- 12kw cca 10000€ in menjava radiatorjev po celi hiši 10 kom za 160 kvadratov,cca 2000€. 

Druga pa montaža 6tih split klim.sistemov cca 7500€ (odvisno od znamke) in za kopalnici 2 IR panela cca500€. Stroški za radiatorje odpadejo.

@skritikrt,kaj misliš o tej možnosti 🤔

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 6 urami je Bini napisal:

Sem popolnoma enakega mnenja! Jaz bi vzel klimo in se hkrati po potrebi tudo hladil ali pa ogreval....👍😉

Imam pa eno vprašanje oziroma 2,na kaj se ti ogrevaš?

Poznam večino slabosti in prednosti ogrevanja pa razmišljam o dveh možnostih ogrevanja; TČ in split klimatskem sistemu. Prva bi me stala 10- 12kw cca 10000€ in menjava radiatorjev po celi hiši 10 kom za 160 kvadratov,cca 2000€. 

Druga pa montaža 6tih split klim.sistemov cca 7500€ (odvisno od znamke) in za kopalnici 2 IR panela cca500€. Stroški za radiatorje odpadejo.

@skritikrt,kaj misliš o tej možnosti 🤔

 

Moje mnenje. Radiatorsko ogrevanje je popolnoma nekaj drugega, kot ogrevanje s klimami. Brez premišljevanja TČ + večji radiatorji. IR panelov raje ne omenjam - so za kakšne manjše vikendice.

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz sem že nekje pisal kako in kaj sem pri sebi zrihtal 40 let staro bajto (4x100m2)... ker najvaznejse je,da imaš stanovanje/bajto suho...hidroizolacija mora biti v redu,če ne ti skoz iz zemlje vlece vlago-to je največja rak rana starih gradenj.

In jaz sem vse odkopal,izoliral (sicer je hidro bila se ok,a če je ze bager pri bajti...)...nastimal 10cm izolacije v zemlji,2cm na coklu,k do takrat ni bil sploh izoliran,cepasto folijo itd...nova okna,vrata,garažna vrata tud nova...in 11kW TČ CTC (Tilija).

 

pred 6 minutami je Janez007 napisal:

 

Radiatorsko ogrevanje je popolnoma nekaj drugega kot ogrevanje s klimami. Brez premišljevanja TČ, IR panelov raje ne omenjam.

 

Točno tako-klima je sicer super,a bolj z primere,ko imaš slabo primarno ogrevanje,in bi rad zmanjsal steoške,ali pa za prehodno obdobje,ko še ni kurilna sezona,in te preseneti hladno obdobje-klima zelo hitro ogreje!

Pri nas je bilo tudi fino,ko smo fasali Covid -delto,in nama je z ženo pasalo bolj toplo...TČ je normalno obratovala,na mansardi pa je klima gonila na 25°C...je bilo res TOP....pač nam je pasalo,k smo bili čist "adijo"....sicer si moral vsakih 3-4 ure prezračiti,da si lahjo spet zadihal...a je bilo res hudo,in nam je pač pasalo.

 

In še to bi povedal-TČ je vecji financni zalogaj,in kot je Janez napisal tudi priporocam najprej TČ...klima ni tak cvenk,in si jo lahjo kasneje še zmeraj privoščiš...ali pa dve (če si v bajti-ena zgoraj za hlajenje,druga bolj spodaj za hlajenje in gretje...).

 

 

In tudi jaz bom rekel-samo bejži od IR-panelov!!! To je nekaj najbolj potratnega,kar obstaja!!!

 

So tudi zelo zavajajoči..isto kot razni kamini ipd.

Kaj mislim z tem?

Pri kaminih n IR-panelih je zelo zavajajoče,ker usmerjeno grejejo...in če imaš neogrete zidove oz. celo bajto,je občutek toplote zelo prijeten...a z zadnje strani pa je hladno,in ker ni vse enakomerno zagreto (ker-zidovi,stropi,tla...vse je "shranjevalnik"),nastaja vrtinčenje zraka oz. ti po nogah piha (da ne govorim o hladnih hodnikih)....kaj šele,ko v kaminu neha goreti.....in se spet "shranjevalnik" prazni.

Dobro poznam to zadevo-skoz temperatura gor in dol...je moj oče naredil tak velik kamin, z bakrenimi tuljavami,dvojnimi stenami itd...in je gonil v radiatorski sistem....ko pa je ogenj ugasnil pa hladno v bajti....

 

Marsikdo niti ne razume,kako se ogreva z TČ...z TČ nonstop ogrevaš...in točno toliko,kolikor so izgube...nonstop. Tako se cela bajta segreje (tudivhodniki,stopnišča,klet itd...),in vsepovsod so topli zidovi,stropi,tla...vse. In to dosega z relativno nizko temperaturo v radiatorjih....čisto nasprotje kaminu...ker pač greje le toliko,kot je potrebno,in nonstop.

 

Nizek strošek ogrevanja pa rezultira iz principa delovanja,ker pri TČ se ne greješ z štromom,ki ga TČ porabi!!! Ta strom TČ rabi,da ona črpa energijo z zraka...in z to energijo se greješ!!!...

 

Pri vrhunsakih TČ je izkoristek pri stalnih -7°C 3,4 (toliko je pri moji za nordijski klimatski pas -Norveska,Finska...)...pri +7 pa več kot 5 (pri moji je 5,2).

Pri IR-panelih je pa zmeraj manj kot 1...za to sem rekel "bejži stran" od IR-panelov.

 

Namesto tega si v kopalnici (ko boš saniral) položi cevi talnega gretja,in veži v krogotok radiatorjev+termostatski ventil,da ne bo prevroče.

Vzporedno vezi še eno lojtrco,v katero lahko montiraš še palični grelec za izven kurilne sezone...to bo veliko manj potratno čez celo leto kot pa le IR-paneli.

 

Kar pa se radiatorjev tiče-radiatorjev zaradi TČ ne rabiš menjavati...tem nebulozam ne nasedaj...razen če so dejansko "fuč"...tudi ne nasedaj strokovnjakom,k pravijo,da pri TČ ne potrebuješ termostatskih ventilov na radiarltorjih...kako pa mislijo,da boš reguliral temperaturo individualno po sobah?!!!

Skratka-če so radiatorji še OK,in nimaš potrebe po "novih-lepših",le montiraj termostatske ventile z glavami,in to je to-to je minimalni strošek. Le v primeru,da se določen prostor zaradi premajhne moči radiatorja in prevelikih izgub ne segreje dovolj,ta radiator zamenjej z močnejšim-to je to.

 

Fora je lih v tem,k pri TČ ne rabiš tako močnih radiatorjev...in če si prej kuril na trdo gorivo ali olje,imaš po vsej verjetnosti itak premočne,kar pa ni nič narobe....pač pri TČ nonstop greje...in po malo...pač le toliko,kot so izgube.

Aja,pa ne se pustiti prepričati v zmanjšanje "forlaufa" čez noč...skoz enako grej...le npr. v spalnici,če imaš raje hladneje,pa ugasni radiator (tako jaz delam).

 

Res pa je,da boš rabil en čas,da bajto res segreješ in posušiš...zna trajati tudi 2,3 ali celo 5 let...pač odvisno kako stara je itd....in posledica tega je večja poraba na začetku,in po tem vsako leto manj....

 

In še nekaj-veliko ljudi dela napako,ko v prehodnem obdobju čakajo do skrajnosti,preden vklopijo krogotok gretja...a z tem izpraznijo "shranjevalnik-bajto"....da pa ta shranjevalnik spet napolniš oz. vso bajto zagreješ,pa rabi svoj čas in štrom...kar pa zna stati več,kot pa če bi TČ grela že prej.

 

Dost za sedaj.

  • Všeč 4
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ali se s prehodom na TČ rabi večje radiatorje?

 

Če sodim po naši hiši zgrajeni po standardih z leta 2003, P+M, z 10 cm stiroporja na fasadi, cca 25 cm volne nad mansardo, imam v hiši 150% potrebnih radiatorjev. 20% ni nikoli odprtih, običajna temperatura ogrevalne vode pa je nekje med 40 in 55 stropinj. Torej če odprem vse radiatorje v najhujšem mrazu, pridem skozi tistih nekaj najbolj mrzlih dni tudi s temperaturo ogrevalne vode 55 stopinj. Ko enkrat crkne peč na kurilca, jo enostavno zamenjam s 55 stopinjsko TČ - brez menjave radiatorjev.

 

Seveda so hiše, kjer radiatorji potrebujejo temperaturo ogrevalne vode 60 stopinj in tudi več. Rešitev so ali večji radiatorji, ali boljša izolacija ovoja stavbe (proti strehi, fasada, okna). Dimenzioniranje ogrevalnega sistema je treba načrtovati dolgoročno in vključiti bodoče toplotne sanacije. Tudi v tem primeru pretiravanje lahko škodi (recimo najprej dimenzioniraš ogrevanje na slabo izolirano hišo, potem pa hišo bistveno bolj izoliraš). Zato je najbolje sanirati vse hkrati in pri tem potrebno toploto (dimenzije ogrevalnega sistema) izračunati na novo.

Popravljeno od Janez007
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 minutami je Janez007 napisal:

Ali se s prehodom na TČ rabi večje radiatorje?

 

Če sodim po naši hiši zgrajeni po standardih z leta 2003, P+M, z 10 cm stiroporja na fasadi, cca 25 cm volne nad mansardo, imam v hiši 150% potrebnih radiatorjev. 20% ni nikoli odprtih, običajna temperatura ogrevalne vode pa je nekje med 40 in 55 stropinj. Torej če odprem vse radiatorje v najhujšem mrazu, pridem skozi tistih nekaj najbolj mrzlih dni tudi s temperaturo ogrevalne vode 55 stopinj. 

 

Seveda so hiše, kjer radiatorji potrebujejo temperaturo ogrevalne vode 60 stopinj in tudi več. Rešitev so ali večji radiatorji, ali boljša izolacija ovoja stavbe (proti strehi, fasada, okna). Dimenzioniranje ogrevalnega sistema je treba načrtovati dolgoročno in vključiti bodoče toplotne sanacije. Tudi v tem primeru pretiravanje lahko škodi (recimo najprej dimenzioniraš ogrevanje na slabo izolirano hišo, potem pa hišo bistveno bolj izoliraš).

 

Ne vem,katero TČ imaš...me pa čudi,ker imaš sorazmerno visoko temperaturo ogrevalne vode (ali je to le temperatura na shranjevalniku?)...ker ti mešalni ventil meša ogrevalno vodo v krogotok radiatorjev.

40-55° imam jaz sanitarno vodo,katera je pa zmeraj višja od ogrevalne....če je pri meni 40-45° ogrevalna,je ze kar visoko oz ze "huda" zima...pa imam res veliko bajto,in le 5cm stiroporja na fasadi...res pa je,da se cca. 20% bajte naslanja na sosedovo bajto,k je dvojček,in da je mansarda dokaj dobro izolirana-zunanje stene 2x5cm kamene volne,streha pa cca.25cm.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Imam TČ in talno gretje. V kleti ogrevam po potrebi eno sobo brez pohištva. Samo miza in stoli. Soba za žurke. Pritličje odprto. Kuhinja, jedilnica, dnevna, kabinet odprta vrata, hodnik in kopalnica. Mansarda odprta s stopniščem. Tri spalnice ne ogrevamo, ker spimo na hladnem, garderoba, kopalnica in kabinet ogrevamo. Vsi prostori, razen treh spalnic odprta vrata. V prehodnem obdobju ko zahladi in tam do novembra in po marcu ogrevam na kamin. Doma smo po 15 30, ko se zakuri in je v pol ure iz 20 na 24 stopinj. Od novembra do marca pa TČ drži tam 21 do 23 stopimj. Pozimi vlaga nizka, jo dvignemo s sušenjem perila in kuhanjem. Poleti je pa visoka in je ne morem znižat. Pozimi ponoči po kurjenju kamina od 22ih do drugega dneva do 15 30 temperatura ne pade pod 19 če je fejst mrzlo zunaj, drugače pa do 20 stopinj. 

Popravljeno od Shrek
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Tu ti pomaga samo klima.

Moraš vedeti,da je pozimi (ko je 0° ali hladneje) zunaj bolj suho kot v bajti,in vlaga rine ven.

Poleti je pa zunaj vlažneje,in vlaga rine v bajto. 

In če imaš poleti notri tako stopnjo vlage,po tem....ali delaš kaj narobe,ali pa...res ne vem,k pač ne poznam konsteukcijo bajte itd...

Pazi-nisem zastonj napisal 2-3x orng prezračiti,drugače pa zaprta okna-overlift je NO-GO!!!

 

Kot sem napisal-jaz bi na tvojem mestu kupil MSZ-AP35 in to je to.

 

Me pa ena stvar moti-ko pišeš,koliko prostorov ne greješ itd...

Moraš vedeti,da ko bajto greješ,greješ zmeraj vse,kar je znotraj izolacije. To pa pomeni,da vsaka soba-prostor,v katerem imaš radiator zaprt,da je ta soba še dodatno breme za sobo oz radiator,kjer grejes...ebostavno zaradi tega,ker toplota gre v smeri hladnega,in tisto sobo pač greješ preko zidov. Temu se ni mogoče izogniti.

Ker pa so razlicne temperature stikajocih se zidov "magnet za kapljično vlago"  (spomni se mokrega puloverja) zmeraj svetujem ogrevanje rudi prostorov,katere ne uporabljaš...pač nastaviš termostatski ventil na recimo 18°C in to je to...na tak način ti dejansko lahko uspe zagreti in posušiti celo bajto,in celo doseči manjšo porabo TČ

Sliši se sicer kontradiktorno,a je res.

 

Bi bilo zanimivo vedeti letnik bajte🤔....k mi je res čudno...ker od nekod ta vlaga mora priti...in če ne čez okna,pol pa čez konstrukcijo...al od zunaj,al z zemlje,drugače si ne morem razlagati.

 

Dost za sedaj-grem spat iz nočne....Jesenice proga spet odprta in smo furali Jesenice-Koper/Sežana.

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Vse kar je bilo zapisano poznam in tudi vse imam po večini urejeno,bolj me je zanimalo,če se kdo ogreva na klimo kot se ponekod  po svetu in kake slabosti opažate pri tem ogrevanju glede na to da piha, dviguje se tudi prah itd.itd.....

Jaz ogrevam 160 kvadratov v dveh etažah z k.olje na 22 st. Imam 12cm grafit izolacije na vseh stenah na stropu pa 25cm. Imam povsod term.ventile na radiatorjih in temperatura ogrevanja je cca 40 stopinj. Pri takem ogrevanju imam porabo cca 1000 lit.KO ,100 litrov varira gor ali dol odvisno od zime Imam trojno zasteklitev na vseh oknih in vratih ter Inotherm vhodna vrata z prav tako trojno zasteklitvijo. Imam tudi žaluzije-krpanke,ki si namenjene senčenju poleti. Radiatorje bi pa hkrati menjal ker so že stari 35 let in,če slučajno kje spust mi naredi škodo na bolj kot ne novih ali obnovljenih parketih.....🥴

V letu,dveh planiram v prvem planu zamenjavo s TČ 👍 a hkrati iščem možne alternative,ki je verjetno edina možna varčna alternativa klima naprava.🤔

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To glede dvigovanja praha ne vem.. Treba ga je kdaj tudi obrisat :) Klime imajo prašne filtre, ki se čistijo (spihajo in perejo), prav tako določeni modeli filtre s srebrovimi IONi (filtracija z srebrovimi ioni bo nevtralizirala alergene, bakterije, mikroogranizme ter cvetni prah.)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Tudi v dežju je fajn pohajat in nič jamrat😁 V trenutku sem bil stuširan.
    • Norveške mi raje ne omenjat, ker kolk hipokrizije kot je pri njih je verjetno da skoraj ni nikjer. Da so si naredili vse to je bila zgolj zasluga v ogromni prodaji nafte in plina. Potem so tolk subvencioniral EV-je ravno iz prodaje fosilnih goriv, da so si jih vsi kupili "na zalogo" in tko mal za zajebavat naokol. Za resno pa se še vedno vozijo v ICE avtomobilih, sploh pozimi jim skoraj ne pade na pamet, da bi EV-ja uporabljal.   Zato pa pridemo do tega fenomena, da poraba goriv ne pade. Ne pade zato ker lažejo vsem v fris vključno samim sebi.   Zgodba je verjetno podobna povsod, ker ne glede, da je procent EV-jev še majhen bi se moralo poznati pri zmanjšanju porabe nafte. Pa se? Kje so študije, da gre to res v pravo smer? Vemo da samo izdelava EV-ja potrebuje toliko nafte, da so pri Volvotu naračunal, da je za cca 90.000km vožnje ICE-ja.
    • Golob je kriv... aja sej to ni pr nas. Mah sej je vseeno pod pernatim Taubijem, sem slišal, da mamo najdražji bencin. Tko pravijo tud na forumih in TikToku.
    • Dražji kot pri nas. 202 RDS, to google pravi 1.72€.   2 leti nazaj sem poleti v Italiji (Elba in Firenze) tankal po 2.1€. V Grčiji pa lani poleti poleti okoli 1.8€.   Imam kr srečo s ceno.
    • Sigurno je pa poceni🤣, bil v IT in sem bil primoran tankat na AC, imajo kar drag bencin (2.30 mislim da...oz.tak nekje).....je pa res da imajo pa večino ostalih zadev bistveno cenejših kot mi....v bistvu je severni del IT krepko pred nami....ne samo cene, tudi ponudba, odnos gostincev, cene v gostilnah, trgovinah (da o raznovrstnosti v neki navadni trgovini supermarketu ne govorim, dvomim da ima kaka aleja v lj na 10x vecji povrsini tako ponudbo)....se vidi da se italijancki znajo it biznis😉🤣
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.