Skoči na vsebino

Aktualni dogodki!


ReDevil

Priporočeno sporočilo

Samo ta pas bo ?isto prazen ker je ?isto desni.

ne bo, ker je blizu izvoz, da lahko pride? kontra gor....

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?vicarji kot ka?e niso produktivni le v ?okoladni industriji in ban?ni?tvu, ker za tole pa kapo dol;

 

http://www.24ur.com/novice/svet/foto-gradili-od-leta-1999-in-koncali-brez-zamude-osupljive-podobe-novega-najdaljsega-tunela-na-svetu.html

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?vicarji kot ka?e niso produktivni le v ?okoladni industriji in ban?ni?tvu, ker za tole pa kapo dol;

 

http://www.24ur.com/novice/svet/foto-gradili-od-leta-1999-in-koncali-brez-zamude-osupljive-podobe-novega-najdaljsega-tunela-na-svetu.html

Ampak je greh ?e ne gre? preko Gotthard prelaza

 

oziroma celotne ?vicarske osmice s petimi prelazi - orgazem

https://goo.gl/maps/mSfEM

post-2637-0-83872000-1440664850.jpg

post-2637-0-58250700-1440664855_thumb.jpg

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

16 let pa 10 miljard EUR...

 

to je 175 miljonov EUR/km, pri nas je bil pa cel halo, ker so za km ?entvi?kega predora pla?ali 40m EUR... aja sej res pri nas se je kradlo v ?vici je pa vse ?isto kot solza sam cene je pa "off the charts"

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

No no Boss to je pa tako kot bi primerjal izkop gradbene jame za bajto z rudnikom 2km pod zemljo.

 

?entvid je 1km dolg cestni predor, Gotthard pa 57km bazni ?ele?ni?ki, mislim da celo dvotirni, kar pomeni da za ?entvid s kamion?kom vozi? ven in not, zra?enje ni problem, dovod elektrike, vode, je enostavno. ?entvid je na 400m nadmorske.

Pomemben podatek za Gotthard je da vsebuje kar 152km predosrkih cevi, poleg tega primerja? cestno infrastrukturo z ?ele?nisko, ki bo preva?ala tovorni promet. Tak vlak za delovanje potrebuje ogromno infrastrukture, medtem ko je ?entvid prazna cev z ventilatorji....

 

tudi to ni zanemarljivo:

Da bi skraj?ali ?as vrtanja so dela zastavili na ?tirih mestih, za kar je bilo potrebno zgraditi ?tiri dostopne predore (peti je bil dodan kasneje) na razli?nih mestih hkrati (Erstfeld, Amsteg, Sedrun, Faido in Bodio).

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

a seveda ni isto samo nisi dojel poante, da pa? izkopi tunelov stanejo in to ogromno pa ne glede ali je ?elezni?ki ali cestni predor.

 

Zakaj po tvoje cestni predor ne potrebuje toliko infrastrukture kot ?elezni?ki? Cestnega je potrebno bistveno bolj ventilirat zaradi veliko ve? izpuhov, odvisen je od znanja in sposobnosti voznikov, morebitna nesre?a je dale? dale? bolj verjetna v cestnem predoru, signalizacije in ostalih zadev je tudi ve?.

 

Ne pozabit, da je sestava kamenin trdna in je zatomo?nost podorov v alpah skoraj enaka ni?, medtem, ko so recimo v ?entvidu to do?iveli ene parkrat. Ampak, da je cena 4 in polkrat vi?ja na kilometer pa je tudi vpra?anje rentabilnosti sploh, ker bi se s koli?ino kilometrov celo ni?ala. Kolikor mi je znano materjala niso ven vozili s kamioni ampak je bil nalagan na teko?i trak kot v rudnikih premoga tako, da tudi ventilacija ni bila tak problem. Kamione so nalagali zunaj predora.

 

Primerjava izkopa gradbene jame in rudnika 2km pod zemljo pa ?e zdale? ni primerna primerjava za tunela, ker kopat je treba eno in drugo in ni bistvene razlike ali je nad tabo ?e kilometer al pa 100 m gore.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

na cel ?ur.... Slovenija de?ela popustov

 

http://www.zurnal24.si/prometni-prekrski-pri-placilu-kazni-ukinjajo-polovicko-uvajajo-pa-tretjinko-globe-kazen-clanek-256005

 

?e pla?ate v naslednjih 2 urah, bomo prilo?ili ?e bonus "out of jail card", lastnoro?no podpisane zbirateljske kartice ministra za notranje zadeve in pravosodnega ministrstva. In to ?e ni vse, poleg dobite ?e pendrek okra?en s kristali swarovski in seksi ljubezenske lisice za vklepanje shranjene v dizajnerskem Gucci pederto?lu.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kaj bi rad povedal? Da pri slovenski AC kri? ni vsaj 30% predrag, da je v ?vici prisotna korupcija po socialisti?no, ali da preprosto me?a? hru?ke in feltne?

 

Ne vem, ?e si dobro dojel poanto - pri nas ska?emo iz ko?e, ker smo strokovno podkovani in prepri?ani, da ne bi smelo toliko stati in da pri nas vsi kradejo ter, da se je Zidar omastil na polno. V ?vici pa ne bomo nikoli podvomili v vrednost projekta in ceno pa ?eprav je bistveno vi?ja kot pri na?ih cenah ampak samo zato, ker je ?vica in smo prepri?ani, da ?e je toliko pa? potem toliko mora bit.

 

Nisem rekel, da je v ?vici korupcija, ker mogo?e je to res dejanska vrednost izdelka, se pa postavlja vpra?anja kaj pa ?e je mogo?e tudi pri nas to dejanska vrednost izdelka al to ni mogo?e - ker ?e kategori?no re?emo, da ni mo?no ... a potem stvar dojemamo z razli?nimi vatli?

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e pa pomisli?, da je v ?vici najni?ja zajam?ena pla?a dvakrat vi?ja kot v Sloveniji (in druge pla?e temu sorazmerno vi?je) in da ?vicarski delavci in podizvajalci dejansko res dobijo pla?ano svoje delo, pa razlika v ceni sploh ni ve? tako zelo velika in tudi tisti vatli dobijo razliko v drugo smer...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To se sicer strinjam, ?eprav se postavlja vpra?anje od kod so bili delavci in kak?ne so dejansko imeli pla?e.

 

Pa tudi, ?e naredimo en tak zanimiv ra?un in ?e re?emo, da je bila bruto pla?a njihovega delavca bogatih 5000?/mesec (?eprav dvomim, da imajo tako visoke pla?e) in ?e je 2000 delavcev to delalo 16 let je stro?ek za pla?o:

 

5000? x 2000delavcev x 12mesecev x 16let= 1,9milijarde?

 

Se pravi to je "le" 18% celotnega zneska investicije. Oziroma, ?e bi vra?unal recimo na?e pla?e podpla?anih gradbenikov pri recimo 1500? bruto - se pravi je to slabih 600milijonov ? za pla?e.

 

Torej razlika med pla?ami je nekje 1,3 miljarde ? ali 13%. Po tej logiki investicija lahko bila dra?ja le za ta procent, ne pa de je kilometer predora vreden 4,5x ve? kot v SLO, ?eprav je logi?no, da je nekaj dra?ji saj je potrebno pri vrtanju imeti tako teko?i trak za materjal in izbolj?ano zra?enje ampak vseeno to niso take cifre.

 

Ne vem samo meni je cena 10miljard ? res grozljivo visoka zato sem napisal prvo razmi?ljanje.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Meni pa iskreno niti ne. Glede na te?avnost projekta, dol?ino proge in dokaj nove tehnologije potro?it 10miljard ni tako veliko v 16 letih.

Verjetno je v to ceno v?teto: delo, materijal, stroji, nove oprema, tiri, varnostni sistemi, zra?enje, logistika za tak projekt verjetno tudi ni drobi?.

 

 

In ?e recimo primerja? meni eno najve?jih katastrof od projektov in najbolj idiostsko stran zmetan dnar.. ameri?ko projekt F22 Raptor. ?e misli? da je ta tunel prepla?an,  si za?ni prebirat o tem F22 projektu, koliko dnarja so ?e tam zmetali, da jim avioni ve?inoma stojijo na pisti, ker so neoperativni.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To se sicer strinjam, ?eprav se postavlja vpra?anje od kod so bili delavci in kak?ne so dejansko imeli pla?e.

 

Pa tudi, ?e naredimo en tak zanimiv ra?un in ?e re?emo, da je bila bruto pla?a njihovega delavca bogatih 5000?/mesec (?eprav dvomim, da imajo tako visoke pla?e) in ?e je 2000 delavcev to delalo 16 let je stro?ek za pla?o:

 

5000? x 2000delavcev x 12mesecev x 16let= 1,9milijarde?

 

Se pravi to je "le" 18% celotnega zneska investicije. Oziroma, ?e bi vra?unal recimo na?e pla?e podpla?anih gradbenikov pri recimo 1500? bruto - se pravi je to slabih 600milijonov ? za pla?e.

 

Torej razlika med pla?ami je nekje 1,3 miljarde ? ali 13%. Po tej logiki investicija lahko bila dra?ja le za ta procent, ne pa de je kilometer predora vreden 4,5x ve? kot v SLO, ?eprav je logi?no, da je nekaj dra?ji saj je potrebno pri vrtanju imeti tako teko?i trak za materjal in izbolj?ano zra?enje ampak vseeno to niso take cifre.

 

Ne vem samo meni je cena 10miljard ? res grozljivo visoka zato sem napisal prvo razmi?ljanje.

 

Ja, zdaj pa tistim 13% dodaj ?e kvaliteto izdelave. Kolikor je meni znano, ?vicarjem ?e ni odpadel protipo?arni omet...

 

Mislim, da pri vsemu skupaj res me?a? hru?ke in feltne, kot je ?e nekdo napisal.

 

Saj se v Sloveniji ne prito?ujemo (vsaj jaz ne) toliko nad ceno samo kot nad drugimi stvarmi, povezanimi z gradnjo.

 

Prvo je to, da podjetje dobi posel na javnem razpisu, ker je ponudilo najni?jo ceno, nato pa cena naraste "za doplih" zaradi "nepredvidenih del". In tako tisti, ki je ?e pred gradnjo predvidel mo?ne zaplete in zato ponudil primerno ceno, odpade. Se pravi gre ?e pri samem za?etku za preizkus, kdo je ve?ji goljuf...

 

Drugo je to, da je pri nas gradnja zelo nekvalitetna. Res me zanima, kdaj bodo pri ?vicarjih potrebna ve?ja vzdr?evalna dela. Pri nas so, kot gotovo tudi sam opa?a?, potrebna ?e po pribli?no dveh letih... In ko se?teje? stro?ke gradnje in npr. 15 letno vzdr?evanje, pride? na podobno cifro, kot je ?vicarska. In ?e imajo ?vicarji toliko kvalitetnej?o gradnjo, da naslednjih 15 let ne bo ve?jega vzdr?evanja, njihov predor niti ni tako drag. Sploh, ?e upo?teva?, da za "tiste dni" ne bodo imeli izpada prometa...

 

Tretje je hitrost gradnje. Slavne Rebrnice so gradili 16 let, pa je vsega skupaj 12 km. Dobro, avtocesta ima dva lo?ena pasova, torej je 24 km ceste... Nekaj viaduktov, nekaj predorov, ostalo navadna avtocesta. ?vicarji pa v tem ?asu navrtajo 150 km predora... (mimogrede: od umestitve v prostor do izgradnje je minilo 25 let!)

 

Ko vse to se?teje?, njihov predor niti ni tako drag...

 

In ?e ?etrta stvar, ki mene velikokrat zmoti: da politika ne upo?teva ne strokovnjakov ne doma?inov, ampak so "najpametnej?i". Za marsikateri projekt je bila cenej?a ali pa bolj?a (ali pa kar cenej?a IN bolj?a) alternativa, pa je politika povozila vsa mnenja stroke in doma?inov in ?la po svoje. So mi Rebrnice bolj poznane kot ostalo, zato bom ostal kar pri njih. Tako doma?ini kot tudi stroka so opozarjali, da so Rebrnice meli??e in da je "kup gramoza" te?ko utrditi, da ne bo lezlo in se posedalo. In so bili predlogi, da se avtocesta spelje po drugi strani doline, ki je bolj kompaktna, na vrhu pa pride? na isto to?ko, samo z druge strani avtoceste Postojna - Koper pri cestninski postaji Podnanos. A je politika vse to presli?ala in porabila precej prora?unskega denarja po nepotrebnem...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ne vem, ?e si dobro dojel poanto - pri nas ska?emo iz ko?e, ker smo strokovno podkovani in prepri?ani, da ne bi smelo toliko stati in da pri nas vsi kradejo ter...

To?no tako, vidim, da ste nekateri res strokovnjaki, da tako ska?e? v luft zaradi tunela v ?vici. :rolleyes: 

 

Po drugi strani sem presene?en, da zaenkrat ?e nih?e ni odprl tematiko emigrantov.  :ph34r: Ker to pa je podro?je, ki se zna dotikati vsakogar in podro?je kjer se konkretno kre?ejo mnenja.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ja, zdaj pa tistim 13% dodaj ?e kvaliteto izdelave. Kolikor je meni znano, ?vicarjem ?e ni odpadel protipo?arni omet...

eeee what, ja ne more jim odpasti, ker ga sploh niso namestili... gre za klasi?ni predor z betonskim obodom in ne za armirano betonski

elementi, ki so bili uporabljeni za galerijo v ?entvi?kem predoru.

In klasi?ni na?in gradnje je skoraj neob?utljiv na po?ar, medtem, ko armiranobetonski povezovalni elelmenti pa? niso.

 

Sicer pa ?e se dobro spomnim so omet name??ali strokovnjaki Ceramicoata in to je angle?ka firma in ne slovenska, da ne bo nekih zablod da so za nekvaliteto krivi slovenski izvajalci.

 

 

Drugo je to, da je pri nas gradnja zelo nekvalitetna. Res me zanima, kdaj bodo pri ?vicarjih potrebna ve?ja vzdr?evalna dela. Pri nas so, kot gotovo tudi sam opa?a?, potrebna ?e po pribli?no dveh letih...

A lahko to doka?e? s primerom... ve?ja vzdr?evalna dela po dveh letih?!? To bi res rad vedel kje to?no, ker tega se ne spomnim, lahko pa da sem pozabil ali pa spregledal. Pa ne mi primere z asfaltom dajat ampak primere z betonskimi nizkogradnjam, kot so recimo mostovi in tuneli, ker debata je o tem.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Na hitro mi pade na pamet samo most na avtocesti med odcepom za Tr?i? in odcepom za Kranj, kjer so delitacijske plo??e ali kakorkoli to?no se tista re? imenuje, odpadle ?e po enem letu ali letu in pol (se ne spomnim ve? dobro - mogo?e se bodo doma?ini bolje spomnili). Se bom pozanimal, pa sporo?im kasneje, kaj to?no se je zgodilo.

 

Kar se pa ostalih primerov ti?e:

 

stvar je taka, stoji pa takole: avtocesta je pa? asfaltirana. In ?e je po dveh letih delo na cesti (pa ne glede, kaj je vzrok) in zaprt vozni pas ali pa kar oba in promet preusmerjen na drugo stran, je pa? slabo narejeno. Ali pa slabo projektirano. Kakorkoli, nekaj ni prav narejeno in temu ne more? re?i kvalitetna gradnja. Vsaj za moje pojme. Ker poznano je, koliko je prometa po cesti, poznano je, kak?ni so vremenski pogoji in temu primerno je potrebno narediti projekt in temu primerno je treba opraviti dela na terenu.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ah daj Boss nehaj ?e no, po eni strani izjavlja?, da se Slovenci ful pizdimo kot da smo najve?ji strokovnjaki za tunele, po drugi pa sam dela? to?no isto.

Sicer ima pa Slivka prav. ?e cesta potrebuje po dveh letih ?e obnavljanje je to za moje pojme zelo slabo narejeno. Fajn za izvajalca, ve?krat slu?i. Slabo za pla?nika, dr?avo. To je kot bi ti zgradili hi?o, ?ez dve leti pa ?e del strehe menjali, ?ez tri leta bi imel prepih ?ez okno (z izgovorom, da zaradi uporabe, odpiranjem in zapiranjem, zjeba? drihtunge?!), pa poden pri vhodu bi se ti znucal ker ima? preve? gostov...?! Ali pa, da kupi? novo Mazdo in ?ez dve leti ti bodo zamenjali motor (na tvoje stro?ke!), ker si naredil ve? kilometrov in prevozil ve? klancev kot je predvideno? Saj se ve kaj je za kam namenjeno, temu primerno naj bo kvalitetno zgrajeno. Pika. 

Bo pa ?as pokazal kako bo s tunelom. Nekako verjamem, da so vedeli kaj delajo. Kot je tudi res, da glede na standard gor je vse skupaj ve? stalo ?e zaradi pla? (sploh odgovornih, ki so upam res odgovorni strokovnjaki), tudi material je na balkanu zih cenej?i, da dodatnih del, ki jih je omenil Jures ne omenjam. Ne vem no, zakaj si se zdaj tako zapi?il v tunel v ?vici... To res ni na? problem, ti pa kar vztraja?.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

eeee what, ja ne more jim odpasti, ker ga sploh niso namestili... gre za klasi?ni predor z betonskim obodom in ne za armirano betonski

elementi, ki so bili uporabljeni za galerijo v ?entvi?kem predoru.

In klasi?ni na?in gradnje je skoraj neob?utljiv na po?ar, medtem, ko armiranobetonski povezovalni elelmenti pa? niso.

 

Sicer pa ?e se dobro spomnim so omet name??ali strokovnjaki Ceramicoata in to je angle?ka firma in ne slovenska, da ne bo nekih zablod da so za nekvaliteto krivi slovenski izvajalci.

 

Ceramicoat ima slovenskega zastopnika in izvajalci pa res niso bili Slovenci, apapk so prihajali ju?no od Kolpe.

 

Pa ni v tem poanta. Stvar je v tem, da se nekdo ugotovil, da galerija potrebuje protipo?arno za??ito*. Temu ustrezno je bil izveden projekt, temu bi moral slediti nadzor. Za slabo izvedbo je seveda kriv izvajalec - ali je ?e pla?al od?kodnino?

Dana?nja situacija je taka, da galerija protipo?arne za??ite nima. Torej smo v nevarnosti vsi, ki vozimo skozi, ali pa je ?lo za nepotrebno zahtevo.

 

Ali predor sploh ima uporabno dovoljenje, ali je ?e vedno odprt zaradi za?asnega uporabnega dovoljenja?

 

* - ali jo res potrebuje, ali je bilo treba le zagotoviti posel prijatelju?

 

In ko smo pri vzdr?evalnih delih: trenutno se se preplastuje celotna trasa od Vi?nje Gore do Ivan?ne Gorice - po koliko letih?

Slovenec sem. Ne jamram. Vozim Mazdo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Na hitro mi pade na pamet samo most na avtocesti med odcepom za Tr?i? in odcepom za Kranj, kjer so delitacijske plo??e ali kakorkoli to?no se tista re? imenuje, odpadle ?e po enem letu ali letu in pol (se ne spomnim ve? dobro - mogo?e se bodo doma?ini bolje spomnili). Se bom pozanimal, pa sporo?im kasneje, kaj to?no se je zgodilo.

 

Kar se pa ostalih primerov ti?e:

 

stvar je taka, stoji pa takole: avtocesta je pa? asfaltirana. In ?e je po dveh letih delo na cesti (pa ne glede, kaj je vzrok) in zaprt vozni pas ali pa kar oba in promet preusmerjen na drugo stran, je pa? slabo narejeno. Ali pa slabo projektirano. Kakorkoli, nekaj ni prav narejeno in temu ne more? re?i kvalitetna gradnja. Vsaj za moje pojme. Ker poznano je, koliko je prometa po cesti, poznano je, kak?ni so vremenski pogoji in temu primerno je potrebno narediti projekt in temu primerno je treba opraviti dela na terenu.

 

Kar se Podnarta ti?e se mi zdi, da ni ?lo za popravilo po letu in pol, ampak je "popravilo" trajalo tako dolgo.

Zgodba gre, po spominu, nekako takole: nekje februarja (leta se ne spomnim natan?no) zimska slu?ba ugotovi, da so na viaduktu te?ave z dilatacijami - brez ukrepa. Pride lep?e vreme in nekje maja ali junija dilatacija res odpade. Naredi se zapora ceste (po enem pasu. ?eprav je na voljo tudi odstavni pas, omejitev 60, skoraj stalna postavitev radarja) in za?ne ugotavljati kaj storiti. Kak?en mesec kasneje ugotovijo, da potrebujejo novo dilatacijo in jo naro?ijo. Dobavni rok - 5 mesecev - menda gre za zelo posebno izvedbo. Dobavni rok pomeni, da pride pozimi, ko dela menda niso mogo?a. AC ostaja zaprta, vozi se po enem pasu, nastajajo zastoji, odgovorne malo briga, radar lepo kasira. ?ele ko napo?i pomlad, se za?nejo dela, ki trajajo (?e se prav spomnim) skoraj do konca poletja.

 

Sami gospodarnost takega po?etja.

Pri tem se zastavlja nekaj vpra?anj:

1. zakaj se ni reagiralo februarja, kdo je odgovoren in zakaj ni nih?e odgovarjal.

2. zakaj potrebujemo tako posebno izvedbo dilatacije, da je potreben rok 5 mesecev

3. ?e je dilatacija res nekaj tako posebnega, zakaj ni na zalogi? A si predstavljate proizvodno, ki bi delala s 50& zmogljivostjo zaradi manjkajo?ega rezervnega dela skoraj eno leto in pol? Tako podjetje bi lahko samo zaprlo vrata-

4. Zakaj promet ni bil speljan tudi po odstavnem pasu?

Slovenec sem. Ne jamram. Vozim Mazdo.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.