Jump to content

Električna vozila


Recommended Posts

Do takrat je ?e ?etrt stoletja - nih?e v tem trenutku ne more vedeti, kaj se bo do takrat zgodilo tako, da neke napovedi, da bodo leta 2030 motorji z notranjim izgorevanjem prepovedani je v tem trenutku pa? fantaziranje.

 

Tudi v ?esdesetih letih prej?njega stoletja so vsi mislili, da bomo po letu 2000 veselo potovali po vesolju ali pa vsaj med planeti v na?em oson?ju, V 17 letih tega tiso?letja, kaj dosti ve? kot majhnih plovil/sond brez posadke sploh nimamo.

 

 

Do takrat je samo se dobrih 10 let... tocneje 13 let :) ... Ostalo se pa strinjam ... in je taka izjava precej utopicna :)

lp

Thomas

mazda CX-5 G194 AWD AT Revolution Top - 916281.png
moje_mazde.jpg

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 441
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Na začetku sem bil kr navdušen na električnimi avti, zadnje čase pa me kr mineva. Električarji so absoluto predragi, majhen domet, vprašljivo dolgoročno trajanje baterij, extra dolgo polnjenje,..

Tale zastonjkarska zgodba se končuje. Sicer je bilo pa to jasno takoj, ko bo v uporabi dovolj EV-jev. Ampak cifre pa so, da te sezuje.   Mi je pa smešno kake buče prodajajo, da je povprečna

Dolgoročno bomo še pogrešali naše dizel motorje, ko bo šla cena elektrike v nebo. Po moje ne bo sama elektrika v avtih  ampak razni hibridi bodočnost. Vsaj sam bi prej zaupal kombinaciji in bi bil bol

Posted Images

Vseeno tehnologija hitro napreduje... ?e se zamislimo, kaj smo meli 20 let nazaj in kaj imamo danes...

Link to post
Share on other sites

Vseeno tehnologija hitro napreduje... ?e se zamislimo, kaj smo meli 20 let nazaj in kaj imamo danes...

 

 

Tako hitro pa spet ne napreduje... vsaj ne mnozicno :) ... In da bi leta 2030 popolnoma ukinili prodajo vozil z motorjem na izgorevanje se meni osebno zdi znanstvena fantastika :) ... 

lp

Thomas

mazda CX-5 G194 AWD AT Revolution Top - 916281.png
moje_mazde.jpg

 

Link to post
Share on other sites

ups ja, napa?a, nekak mi je misel u?la ?e za deset let naprej... razmi?ljal sem namre? o nekem ?lanku iz za?etka devedestih, ki je napovedoval, da bo najkasnje v ?etrt stoletja papir izumrl in da ga sploh ne bomo potrebovali (?e za rit brisat ne). Pisarne brez papirja, vse elektronsko, knjige na tablicah, revije na internetu - itd itd. No danes ?etrt stoletja kasneje nismo niti na polovici te napovedi. Papir je ?e vedno tu in ni? ne ka?e, da bo kaj kmalu izginil


Vseeno tehnologija hitro napreduje... ?e se zamislimo, kaj smo meli 20 let nazaj in kaj imamo danes...

 

niti ne... bistveno po?asneje kot je bilo to ?e pred ?asom. Je pa res, da je danes tehnologija izpred 20 let pa? dostopna skoraj vsakomur.

33112_1.png

Link to post
Share on other sites

Tako hitro pa spet ne napreduje... vsaj ne mnozicno :) ... In da bi leta 2030 popolnoma ukinili prodajo vozil z motorjem na izgorevanje se meni osebno zdi znanstvena fantastika :) ... 

 

Zakaj ne napreduje? Zaradi naftnih lobijev, itd... vedno so v ozadju interesi in tudi ?e se leta 2030 ni? ne zgodi, se bo v vmesnem ?asu marsikaj spremenilo. :) Glede na to, da je 2030 nek deadline za to, bo tut napredek hitrej?i, ve? bo vlaganj v to, proizvajalci se bodo vrgli na glavo v to, saj ?as tika taka.

 

Mogo?e samo js razmi?ljam tako, ampak meni se ne zdi znanstvena fantastika. Kar se danes zdi nemogo?e, bo morda ?ez 10 let ?isto druga?e... kar je danes vredno milijone, bo morda takrat dostopno vsem nam povpre?nim. :)

Link to post
Share on other sites

Eni delamo v firmah kjer to ni problem, pridem na ?iht se konektam, sebe utrudim(vsaj na pogled), avto na?opam na full in sem vesel kot radio.  :jupiii:  :jupiii:

  • Like 1

Kolega ?vaba mi je zadnji? rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Link to post
Share on other sites

Samo nafta bo vedno potrebna....za ceste, plastiko, ladje, avione....brez nafte ni avta (pa ce tudi je elektricen)

  • Like 1

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Link to post
Share on other sites

Kar see ti?e 22kW mislim da ni problema ker verjetni NI enofazni tok, ampak 3 faze, kar je manj kot 10A na fazo.

Kje je problem. mi mamo tako kot JEST 3 X 25A "pancarke" ?

Kolega ?vaba mi je zadnji? rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Link to post
Share on other sites

Kar see ti?e 22kW mislim da ni problema ker verjetni NI enofazni tok, ampak 3 faze, kar je manj kot 10A na fazo.

Kje je problem. mi mamo tako kot JEST 3 X 25A "pancarke" ?

Nazivno ma pa 10kw

 

3x25 mas ti vezano vzporedno z ostalimi porabniki v hi?i. Rabis pa 50-100A na vticnico

 

Jaz mam tudi trofazno v garazi 3x32 pa ni dosti so mi rekli...

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Link to post
Share on other sites

?e kdo misli, da ?e se ti dvigne da bi imel 63A pancarke, da ti jih kar povsot dajo, ne bo ?lo. V marsikateri vasi po ?mrkanju ?arnic cela vas ve da je Francl alpa Polde pri?gal 5KW sekular. Da pa ko pridejo z elektri?nimi avti popoldne s ?ihta da jih 20 kom. pri?ge 22KW polnilce - no go. 

 

V elektri?ni prihodnosti bo pomoje elektrika ve?ji problem kot premalo zmogljive baterije.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Link to post
Share on other sites

?e kdo misli, da ?e se ti dvigne da bi imel 63A pancarke, da ti jih kar povsot dajo, ne bo ?lo. V marsikateri vasi po ?mrkanju ?arnic cela vas ve da je Francl alpa Polde pri?gal 5KW sekular. Da pa ko pridejo z elektri?nimi avti popoldne s ?ihta da jih 20 kom. pri?ge 22KW polnilce - no go.

 

V elektri?ni prihodnosti bo pomoje elektrika ve?ji problem kot premalo zmogljive baterije.

Narejena je studija in ve se, da bo potrebno narediti jedrske elektrarne v vsaki drzavi.....(to je bila simulacija da preide vsa trenutna kolicina osebnih vozil na strom)

 

Pricakuje se tudi nemalo po?arjev, ko bo kdo tako stvar priklopil na kako napeljavo iz leta 2000....

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Link to post
Share on other sites

Narejena je studija in ve se, da bo potrebno narediti jedrske elektrarne v vsaki drzavi.....(to je bila simulacija da preide vsa trenutna kolicina osebnih vozil na strom)

 

Pricakuje se tudi nemalo po?arjev, ko bo kdo tako stvar priklopil na kako napeljavo iz leta 2000....

 

Ogromno sekundarnega elektricnega omrezja je pomoje se iz obdobja precej pred letom 2000 :) ... bi rekel da se od leta 1950 ali pa se celo od prej :) ... 

lp

Thomas

mazda CX-5 G194 AWD AT Revolution Top - 916281.png
moje_mazde.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Ka v Preski pri starsih, marles montazna in elektrika s t.i. Ni?enjem.....?e zdaj vse preparelo

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Link to post
Share on other sites

Ravno zadnji? sem sli?al, da ?e bi v tem trenutku samo ?etrtina avtomobilov na elektriko so kapacitete ?rpalk v Sloveniji premajhne v primeru, da bi ?eleli polnit na poti. Glede na to, da polnjenje ne traja samo slabih 10min, kot je potrebno pri gorivih ampak vsaj pol ure do ene ure (?e bi imeli ustrezne polnilnice). Se pravi bi zasedli vsa parkirna mesta, ki jih imajo ?rpalke, poleg tega bi morala imeti vsaka ?rpalka zraven skoraj priklopljeno svojo elektrarno saj bi lahko bila obremenitev tudi nekaj megawatov.

 

Trenutno so kapacitete el. omre?ja bistveno premajhne, da bi ?lo vse na elektriko in to bo ?e kar nekaj ?asa utopija. Re?itev je dejasnko v izgradnji jedrskih elektrarn, ki pa se jih ravno Nem?ija najbolj otepa. In kako zdaj mislijo do leta 2030 ukint vozila z motorji na notranje izgorevanje zraven pa ?e zapirat jedrske elektrarne, ve samo frau Merkel in njena ekipa svetovalcev.

33112_1.png

Link to post
Share on other sites

Renaultova varianta da na pumpi menja? baterijo je ?e najbolj?a.

Pa smo potem pri temu da bi morali vsi uporabljati enako hot swap baterijo.....too late for that

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Link to post
Share on other sites

Ampak spet samo v teoriji - koliko rezervnih baterij bi to morali imeti na vsaki pumpi? Verjetno ogromno, ker za vsako bi pa rabili ?e polnilno postajo, da bi jih polnili. To bi pomenilo verjetno cel kup logistike ali pa avtomatiziran sistem menjave ... kar pa spet stane,,, a lot.

 

Kakor se elektrika fino sli?i v teoriji, je v praksi logisti?na no?na mora, ki je pri klasi?nih fosilnih gorivih skoraj ni. Dokler je elektri?nih vozil malo ?e gre, takoj ko pa jih bo ve? pa bodo nastale te?ave, ki jih danes sploh ne poznamo.

  • Like 1

33112_1.png

Link to post
Share on other sites

Edina logisti?no nezahtevna, dolgoro?no vzdr?na in ekolo?ka re?itev je vodik v avtih. Pa ne kurjenje v gorivnih celicah pa? pa v fuzijskem reaktorju. Razredi zavarovanja ne bodo po kilovatih ampak po megavatih :lol:

  • Like 1

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Link to post
Share on other sites

Pa ne kurjenje v gorivnih celicah pa? pa v fuzijskem reaktorju.

 

Saj tega, domnevam, nisi resno mislil. Uporabnega fuzijskega reaktorja vsaj ?e desetletje ali dve ne bo. Verjetnost, da bi kdaj bilo mogo?e dosegati pogoje za fuzijo v tako majhnih dimenzijah, da bi ?lo v avto, je skoraj ni?na. Da o varnosti ne govorimo. Gorivne celice so najbr? najbolj?i kompromis med gostoto energije na maso in elektri?nim pogonom. Je pa res, da do vodika najla?je pridemo ravno z elektriko. Elektrarne bodo vsekakor potrebne.

Link to post
Share on other sites

Pri nas je to zaenkrat mission impossible. ?e bi zamenjali eno normalno bencinsko ?rpalko z 6 enotami z hitro oz. normalno elektri?no polnilnico (taka kot je npr. na AC) z ravno tako 6 enotami bi potrebovali mo? polnilnice cca. 660kW. To je ena trafo postaja! V sloveniji je recimo 500 "?rpalk" x 660kW =  1/2 nuklearke Kr?ko.

El. omre?je pa na to ni pripravljeno in tudi do 2030 100% ne bo.

 

Alpa bodo naftni lobiji pokupili vso energetiko in tako se bo za?elo nekaj spreminjati?!

 

lp

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

To?no tako - lahko nekateri so glasni in propagirajo elektri?ne avte ampak resnica pa ni glih ro?nata. S trenutno kapaciteto elektrarn smo prekratki vsaj za okoli 200%. Da ne bodo ekologi prehitro svr?ili - bi za tak plan rabli na u? vsaj ?e dve JEK.

33112_1.png

Link to post
Share on other sites

?e ena zanimiva ?tevilka, ?e bo res neko? 150KW polnjenje (20minutno) po predpostavki da bi se s to porabo isti trenutek priklopilo na omre?je vseh 1,1 miljona osebnih avtov kolikor jih je v Slo, potem bi potrebovali 244 JE Kr?ko, brez izgub na prenosih.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Link to post
Share on other sites

Je pa ?e druga mo?nost...

 

Da bodo osebni avtomobili namesto 150kW motorje uporabljali 30kW. Peljalo se bo, vendar po?asneje. Zato ne bo potrebnih tako mo?ne pasivne varnosti, kar bo osebni avtomobil ?e olaj?alo. Kar pomeni precej manj?o porabo elektri?ne energije...

 

 

Zdaj pa resno. A je kdo tu dovolj podkovan in ima dovolj podatkov, da naredi en prera?un. Namre? to o 244 JEK mi je dalo misliti. Dejstvo je, da bo poraba elektri?ne energije odvisna od ?tevila prevo?enih kilometrov. Ne bodo vsi naenkrat imeli povsem prazne baterije, ker ne vozijo vsi naenkrat najve?jo mo?no razdaljo. Tako kot gorivo ne polnijo vsi naenkrat... Ali obstaja podatek, koliko goriva v Sloveniji porabijo osebna vozila, koliko energije ima to gorivo in koliko elektri?ne energije bi potrebovali za njegovo zamenjavo? Potem bi dobili realnej?o sliko, koliko elektri?ne energije bi v enem letu potrebovali samo za polnjenje vozil...

Link to post
Share on other sites

Je pa ?e druga mo?nost...

 

Da bodo osebni avtomobili namesto 150kW motorje uporabljali 30kW. Peljalo se bo, vendar po?asneje. Zato ne bo potrebnih tako mo?ne pasivne varnosti, kar bo osebni avtomobil ?e olaj?alo. Kar pomeni precej manj?o porabo elektri?ne energije...

 

 

Zdaj pa resno. A je kdo tu dovolj podkovan in ima dovolj podatkov, da naredi en prera?un. Namre? to o 244 JEK mi je dalo misliti. Dejstvo je, da bo poraba elektri?ne energije odvisna od ?tevila prevo?enih kilometrov. Ne bodo vsi naenkrat imeli povsem prazne baterije, ker ne vozijo vsi naenkrat najve?jo mo?no razdaljo. Tako kot gorivo ne polnijo vsi naenkrat... Ali obstaja podatek, koliko goriva v Sloveniji porabijo osebna vozila, koliko energije ima to gorivo in koliko elektri?ne energije bi potrebovali za njegovo zamenjavo? Potem bi dobili realnej?o sliko, koliko elektri?ne energije bi v enem letu potrebovali samo za polnjenje vozil...

Slivka to je neprimerljivo. kW/km ali L/km imata povsem druga?no sorazmerje, pa tudi ?e ima? 30kW motor to pomeni maj?i doseg in s tem ve? polnenj, ?e vedno bo? za isto pot potreboval enako mo?, torej ve? polnenj, ista poraba energije.

 

Izhodi??e za izra?un bi moralo biti ?tevilo km ki jih osebna naredijo, to pa ni samo Slo saj se ne vozimo samo po slo

In pa ?e bistvo, investicije v novo mo?nej?e elektro omre?je pomeni veliko dra?jo elektriko in tudi sredstva planeta Zemlje, Torej?

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Link to post
Share on other sites

Pri elektricnih jaz vidim problem v tem, da je fajn, ce filas vedno, ko imas moznost za to in ne sele, ko ti "zagori lucka za rezervo"... ker polnjenje ne traja tako kot pri vozilih, ki smo jih danes navajeni, nekaj minut... ampak precej ur :) ... 

lp

Thomas

mazda CX-5 G194 AWD AT Revolution Top - 916281.png
moje_mazde.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Link to post
Share on other sites
  • Jest changed the title to Električna vozila

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.